Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 20:03
neok
Avatar van neok
neok is offline
wat houdt het precies in als je wordt opgenomen ?
ik bedoel,kweet niet echt in wat of waar precies...maar het gaat denk ik om een soort instelling...wanneer je psychische problemen hebt...
heeft iemand ervaring hiermee of kan me er meer over vertellen ?
wat doen ze met je...aan te raden of niet ?
ervaar je het als straf...of lost het wel degelijk iets op ?
alle info welkom !
liefst om dringende redenen zo vlug mogelijk...

dada
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2003, 20:20
neok
Avatar van neok
neok is offline
echt niemand,is nogal erg dringend... vandaar...

greets
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:21
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Eend heeft ooit eens een topic gepost over dit soort zaken, zoek maar eens.
__________________
Life is a sexual transmitted disease that is 100% fatal
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:41
neok
Avatar van neok
neok is offline
ok
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 19:00
Verwijderd
je gaat naar een kliniek, daar slaap je, daar woon je. je zit (meestal) in een groep met een paar andere jeugdigen, je krijgt therapieen, afhankelijk van wat voor kliniek en wat voor groep kan dat heel erg verschillen (op een crisis doe je wat ontspannende dingetjes, bij een langere opname krijg je intensievere therapieen, in een eetkliniek is het vaak nog anders).
crisisafdeling heeft me neit echt beter gemaakt, maar ik was daar voor de veiligheid, en nee, ik ervaarde het niet als straf. dagbehandeling (5dagen in de week van 12 tot 5) heeft wel verandering gebracht in mijn leven, daar krijg je ook meer therapieen, weliswaar is het niet genoeg geweest, ik heb er toch veel aan gehad.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 19:05
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Misschien stomme vraag, maar, waarom wil je dat zo snel weten? waarom heeft het zo'n haast?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 21:17
neok
Avatar van neok
neok is offline
omdat ik me missschien ging moeten laten opnemen,maar gaat niet door,is niet zo'n groot probleem...I think,mercie voor de reacties,bai
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 21:40
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 04-12-2003 @ 20:00:
je gaat naar een kliniek, daar slaap je, daar woon je. je zit (meestal) in een groep met een paar andere jeugdigen, je krijgt therapieen, afhankelijk van wat voor kliniek en wat voor groep kan dat heel erg verschillen (op een crisis doe je wat ontspannende dingetjes, bij een langere opname krijg je intensievere therapieen, in een eetkliniek is het vaak nog anders).
crisisafdeling heeft me neit echt beter gemaakt, maar ik was daar voor de veiligheid, en nee, ik ervaarde het niet als straf. dagbehandeling (5dagen in de week van 12 tot 5) heeft wel verandering gebracht in mijn leven, daar krijg je ook meer therapieen, weliswaar is het niet genoeg geweest, ik heb er toch veel aan gehad.
Dat klinkt wel leuk. Het lijkt net een vlucht uit de realiteit, om daar zo lekker afgeschermd te zitten van het normale leven.

Uiteraard komen mijn gedachtes vast niet overeen met de werkelijkheid, maar dat is wel vaker zo.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 21:45
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Gimli schreef op 03-12-2003 @ 21:03:
wat houdt het precies in als je wordt opgenomen ?
ik bedoel,kweet niet echt in wat of waar precies...maar het gaat denk ik om een soort instelling...wanneer je psychische problemen hebt...
heeft iemand ervaring hiermee of kan me er meer over vertellen ?
wat doen ze met je...aan te raden of niet ?
ervaar je het als straf...of lost het wel degelijk iets op ?
alle info welkom !
liefst om dringende redenen zo vlug mogelijk...

dada
Ik zit op dit moment op een dagbehandeling (9-4, zowel school als behandeling) De argonaut/de bascule

Ze praten met je. Doen allemaal therapieen met je en daarnaast volg je nog gewoon school. Het verschilt per groep hoe je programma in elkaar zit. Bij ons zijn er 4 groepen, die weer onderverdeelt zijn in 2 grotere groepen. Maximaal 4-5 mensen per groep.
Ik ervaar het niet als straf maar het heeft voor mij nog niks opgelost (maar ik zit er ook nog niet zo heel lang). Je hebt geen vakantie, wel 5 snipperdagen per jaar die je kan opnemen in de vakantieperiodes. Verder valt er tussedoor soms wel eens wat uit, bijna nooit. Het is opzich heel erg gezellig vind ik dan, maar het verschilt per persoon hoe je het vind. De gemiddelde tijd dat je er zit is ongeveer een jaar.
We hebben gewoon de normale vakken zegmaar. En per groep en per periode nog andere vakken erbij
we hebben :
-muziek therapie
- creatieve therapie
-psychisch motorische therapie (gym dus)
-thema
- doelengroep
- sociale vaardigheidstraining
- foto

Maar dit verschilt echt heel erg per periode en module. Andere groepen krijgen bijvoorbeeld exposure, zelfstandigheid, anders boos worden en ga zo maar door.

Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 21:56.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 21:51
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ok, ik ga wel weer praten hierover Keb verder toch geen leven

Een opname is als het vrijwillig is absoluut geen straf. Ik zal eerst wel het vrijwillige opname gedeelte uitleggen.
Als je een vrijwillige opname krijgt, betekend dat alles vrijwillig is, zowel je opname als je therapie. Voor alle dingen die je doet ben je voor een zekere mate zelf verantwoordelijk.
De therapie is per kliniek anders, zo ook de regels en de manier van handelen. Alles wat ik nu vertel is afkomstig van het JPC uit Dordrecht.
Er waren daar iets van 6 therapiegroepen, C1, A1, A2, A3, afdelingsprogramma van de open afdeling en van de gesloten afdeling. Bij die therapie krijg je Cognitieve therapie, Sociale Vaardigheids Training, Regulatie(?) Emotie Training, Psycho Motorische Therapie, Sport, Creatieve Therapie en rollenspel. Bij de afdelingsprogramma's doe je meer doe-dingen zoals tekenen, schilderen, knippen, plakken, koken, bakken enz.
Als je op zo'n afdeling komt dan zit je vaak met een aantal andere jongeren van ongeveer dezelfde leeftijd als jijzelf. Vaak ga je met de jongeren van de afdeling ook nog wat leuke dingetjes doen en zo. Wij hadden verder ook dat je elke ochtend gewekt werd om half acht en dan moest je om kwart over acht eten. 's Middags aten we om één uur en 's avonds om half zes, of als er soep was om kwart over 5.
Verder had iedereen ongeveer 1x per dag corvee samen met iemand anders. Ook had iedereen was huishoudtaken die ze moesten doen elke week.
verder is er 24uursbegeleiding. De mensen die er rondlopen zijn vaak verplegers of sociotherapeuten. Wees niet bang, ze hebben geen witte jassen en zo aan Tzijn gewoon relaxte mensen waar je je verhaal kwijt kunt als je het even niet meer ziet zitten of als je het even allemaal niet snapt wat er rondom je gebeurd of als je last hebt van iemand op de afdeling. Maar je kunt natuurlijk ook gezellig wat met ze gaan drinken en zo
Wij hadden verder ook elke avond een bezoekuur, behalve op donderdagavond, want dan was er een aktiviteit op de afdeling. Om acht uur gingen we dan met z'n allen fris drinken en tv kijken en zo. Was wel gezellig

Op de gesloten afdeling waren de tijden van het eten, de bezoekuren, de aktiviteit op donderdagavond allemaal hetzelfde, alleen je zat op een afgesloten afdeling waar je niet vanaf kon zonder sleutel. Ook was de afdeling wat kleiner en werd je echt 24 uur in de gaten gehouden, wat op de open afdeling niet zo was. Ook had je veel rusttijden en dan moest je persee op je kamer even tot rust komen, omdat je het anders niet aan zou kunnen. De mensen van de gesloten afdeling zijn vaak heel ver heen en zitten in de C-groep waar ze handelingen aan geleerd worden, zodat ze wat soepeler in contacten e.d. zijn. De A-groepen zijn weer meer om je emoties te leren begrijpen en als je ze ver weg hebt gepropt om ze te leren ontdekken, om te luisteren naar jezelf.
En de afdelingsgroepen zijn echt puur van de afdeling zelf. daar zitten dus echt alleen mensen die opgenomen zijn.

Wij hadden verder nog genoeg vrije tijd, dus ik ging altijd met een ander meisje vaak naar de stad of het winkelcentrum

Owja, in het JPC is ook een school speciaal voor jongeren die daar zitten en niet naar een gewone school kunnen.

De dagbehandeling, afdelingen, school, kantines, groepsruimtes, psychiaters e.d. zitten allemaal in hetzelfde gezellige gebouw. Het was daar serieus gezellig
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 21:54
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Ripper schreef op 04-12-2003 @ 22:40:
Dat klinkt wel leuk. Het lijkt net een vlucht uit de realiteit, om daar zo lekker afgeschermd te zitten van het normale leven.

Uiteraard komen mijn gedachtes vast niet overeen met de werkelijkheid, maar dat is wel vaker zo.
is het eigenlijk ook. Je BENT afgeschermd van de maatschappij, omdat je de maatschappij niet aankunt als je opgenomen wordt en zware therapie moet volgen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 08:46
neok
Avatar van neok
neok is offline
ok,ok,tis me wel allemaal duidelijk nu...suc6 daar

ciao
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 20:27
Verwijderd
*heeft gezeten op gesloten afdeling*

Als daar vragen over zijn, hoor ik ze wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.