Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2015, 08:58
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik was 19. Ik heb vaker gereden tijdens rijles dan in "het echt".
Ik dacht even dat je met "in het echt" een andere manier van rijden bedoelde en was heel verbaasd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2015, 09:18
Barbaard
Avatar van Barbaard
Barbaard is offline
Citaat:
27 B
30 D DE
moet je niet eerst C hebben voor je D mag gaan halen?

Anyway, 18 jaar B-CE
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 09:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
moet je niet eerst C hebben voor je D mag gaan halen?
Nee. Mijn vriend heeft ook alleen B en D.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 09:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mijn ex kon heel goed autorijden namelijk.
Mijn huidige vriend kan het niet beter dan ik zelf dus het zal wel vaker gaan gebeuren.
Maar als hij het al heel goed kon, kan jij toch beter rijden als je samen bent? Mijn vriend heeft tien jaar langer zijn rijbewijs dan ik dus als we samen zijn, rijd ik om ervaring op te doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 10:45
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
18, mijn ouders betaalden omdat mijn vader het deel van de opvoeding vindt. Was wel handig, in zo'n dorp. Kon regelmatig een auto lenen en vanaf 25 heb ik mijn eigen auto. Nu kan ik voor mijn werk ook echt niet zonder.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 10:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn ouders wilden mijn rijbewijs niet betalen - dat vonden ze niet nodig. Sommige vriendinnen kregen hun rijbewijs van hun ouders als ze tot hun 18e niet zouden roken of drinken. Mijn ouders verwachtte dat ik ook zonder zo'n regel wel verstandig genoeg was. Mijn oma heeft maar één kleinkind en vond het zielig dat vriendinnen hun rijbewijs wel cadeau kregen, dus beloofde zij te betalen voor mijn eerste pakket lessen inclusief één keer afrijden.
Als ik nu een auto wil lenen mag ik ook vrijwel altijd oma's auto zo meenemen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 11:09
Verwijderd
Ik kreeg toen ik ging studeren het spaargeld dat mijn ouders voor me gespaard hadden, daar kon ik dus zelf ook rijlessen van betalen, naast dingen voor studie etc.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 11:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik kreeg toen ik ging studeren het spaargeld dat mijn ouders voor me gespaard hadden, daar kon ik dus zelf ook rijlessen van betalen, naast dingen voor studie etc.
Dit had ik ook maar het was echt niet genoeg voor mijn rijbewijs. Ik heb voor mijn afstuderen tien rijlessen gekregen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Dit had ik ook maar het was echt niet genoeg voor mijn rijbewijs. Ik heb voor mijn afstuderen tien rijlessen gekregen.
Oh, bij mij wel, het was zelfs niet op na 6 jaar studeren (oke, ik heb ook wel zelf altijd veel gespaard in de tussentijd dus hoeveel er daarvan op is en van het geld van mijn ouders is lastig te zeggen )
Maar ik weet dat ik erg veel geluk heb gehad met zulke ouders, ze betaalden de eerste 3 jaar ook nog mijn collegegeld en kamer!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 11:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij was het 1500 euro ofzo
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 12:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn moeder spaarde juist alles op haar rekening en als ik dingen nodig had, collegegeld of een nieuwe jas, dan mocht ik mijn handje komen ophouden. Uiteindelijk een hele slechte constructie geweest, omdat van het geld wat ze voor mij gespaard had, na haar overlijden een flink deel naar de belasting moest omdat het op haar naam stond en op ging in de erfenis.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder spaarde juist alles op haar rekening en als ik dingen nodig had, collegegeld of een nieuwe jas, dan mocht ik mijn handje komen ophouden. Uiteindelijk een hele slechte constructie geweest, omdat van het geld wat ze voor mij gespaard had, na haar overlijden een flink deel naar de belasting moest omdat het op haar naam stond en op ging in de erfenis.
Mja, en daarnaast vind ik het ook wel een toegevoegde waarde dat kinderen zelf kunnen beslissen over dat geld. Als je er van op vakantie wilt, ook prima, maar dan kun je er dan geen rijbewijs meer van betalen. En het lijkt me ook vervelend om nog te moeten vragen om geld voor dingen als je al studeert.
Maar dat van die belasting is natuurlijk al helemaal kut. Om die reden probeert mijn opa geloof ik ook zoveel mogelijk tijdens zijn leven weg te geven, met elke keer de boodschap 'misschien ben ik er volgend jaar toch niet meer'. Al weiger ik dat te geloven
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 12:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mja, en daarnaast vind ik het ook wel een toegevoegde waarde dat kinderen zelf kunnen beslissen over dat geld. Als je er van op vakantie wilt, ook prima, maar dan kun je er dan geen rijbewijs meer van betalen. En het lijkt me ook vervelend om nog te moeten vragen om geld voor dingen als je al studeert.
Maar dat van die belasting is natuurlijk al helemaal kut. Om die reden probeert mijn opa geloof ik ook zoveel mogelijk tijdens zijn leven weg te geven, met elke keer de boodschap 'misschien ben ik er volgend jaar toch niet meer'. Al weiger ik dat te geloven
Om bij het geld uit de erfenis te kunnen moet ik nu mijn handje gaan ophouden bij de bewindvoerder, een man van rond de 70 die niet bepaald meer vol in de wereld staat, omdat mijn moeder hem aangewezen heeft en hij de functie niet wilde weigeren. Nog fijner
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Om bij het geld uit de erfenis te kunnen moet ik nu mijn handje gaan ophouden bij de bewindvoerder, een man van rond de 70 die niet bepaald meer vol in de wereld staat, omdat mijn moeder hem aangewezen heeft en hij de functie niet wilde weigeren. Nog fijner
Wat stom zeg Maar je was al boven de 18 toen ze overleed? Mag dat dan zo?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 12:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Maar als hij het al heel goed kon, kan jij toch beter rijden als je samen bent? Mijn vriend heeft tien jaar langer zijn rijbewijs dan ik dus als we samen zijn, rijd ik om ervaring op te doen.
Hij was altijd meer op resultaat dan op proces gericht. Hij had dan ook liever een vlekkeloze rit dan dat ik wat leerde.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 12:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat stom zeg Maar je was al boven de 18 toen ze overleed? Mag dat dan zo?
Ik was achttien en mijn moeder heeft in haar testament laten zetten dat tot ik 23 ben deze man als bewindvoerder is aangewezen. Hij had mogen weigeren en ik mag hem volgens mij ook ontslaan, maar dan moet ik dat weer bij alle banken doorgeven en dat geeft ook weer veel gedoe Voornaamste reden dat ze het zo geregeld heeft is denk ik zodat mijn vader mij niet onder druk zou kunnen zetten zodat hij het geld zou krijgen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 12:53
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zou jouw vader zoiets doen? Wow
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 12:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hij was altijd meer op resultaat dan op proces gericht. Hij had dan ook liever een vlekkeloze rit dan dat ik wat leerde.
O, dat lijkt me echt niet fijn! Laatste tijd heb ik mijn vriend veel laten rijden (ik ben een gevaar op de weg als ik echt moe ben), maar een paar weken terug zat hij eindelijk weer eens bij mij in de auto terwijl ik reed. Hij was behoorlijk verbaasd dat ik zo compleet anders reed dan hij, maar hij vond wel dat ik prima kon rijden
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 12:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zou jouw vader zoiets doen? Wow
Mijn moeder was er bang voor. Ik weet niet hoe terecht die angst was. Mijn ouders hadden wel tijdens hun huwelijk elk jaar hun spaargeld eerlijk moeten verdelen, maar dat was niet gebeurd. 15 jaar lang was dat geen issue en bouwde mijn moeder meer op. Na haar overlijden kwam mijn vader met de huwelijkse voorwaarden op de proppen en claimde hij nog even dat spaargeld.
Ik weet niet of hij dat ook gedaan zou hebben als mijn moeder hem niet uit haar testament geschrapt had.

Spoiler
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 12:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik was achttien en mijn moeder heeft in haar testament laten zetten dat tot ik 23 ben deze man als bewindvoerder is aangewezen. Hij had mogen weigeren en ik mag hem volgens mij ook ontslaan, maar dan moet ik dat weer bij alle banken doorgeven en dat geeft ook weer veel gedoe Voornaamste reden dat ze het zo geregeld heeft is denk ik zodat mijn vader mij niet onder druk zou kunnen zetten zodat hij het geld zou krijgen.
Alleen de rechter kan hem ontslaan wegens disfunctioneren, maar als dat gebeurt benoemt de rechter waarschijnlijk wel een nieuwe bewindvoerder tot je 23ste. Misschien geen seniele man dan, maar handje ophouden blijft
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 12:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Alleen de rechter kan hem ontslaan wegens disfunctioneren, maar als dat gebeurt benoemt de rechter waarschijnlijk wel een nieuwe bewindvoerder tot je 23ste. Misschien geen seniele man dan, maar handje ophouden blijft
Moet via de kanton-rechter inderdaad. Dus ik ga er weinig mee opschieten en de vrouw van deze man is wel erg redelijk, dus als hij dingen echt niet snapt of lastig doet bespreek ik het met haar en dan kan het alsnog

Is het normaal dat er een bewindvoerder wordt aangewezen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 13:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Is het normaal dat er een bewindvoerder wordt aangewezen?
Ik zou zeker niet zeggen normaal, maar ook niet zeldzaam. De meest voorkomende reden is dat erflater bang is dat de meerderjarige erfgenaam/erfgenamen het geld "over de balk" zullen smijten. In principe duurt het bewind (maximaal) 5 jaar, dus men hoopt dat de erfgenaam in 5 jaar "wijzer" is geworden.

(Ik zeg hierboven meerderjarig, want bij een minderjarige is er natuurlijk in principe sowieso al iemand die het bewind heeft.)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2019, 16:06
Haller
Avatar van Haller
Haller is nu online
Hopelijk 17
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Ontmoet ze
Ieke
0 13-02-2004 09:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.