Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2016, 23:59
Hikiko
Hikiko is offline
ik heb dit veel de laatste tijd gemerkt maar wat gebeurd er tegenwoordig met de jongeren alles waar ze aan denken is hoe ze ''swag en bitches'' kunnen krijgen ze denken niet eens meer na over het leven en andere dingen ze zijn gewoon te self centered

Iemand weet waarom dit komt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2016, 06:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Geef eens een voorbeeld van een tijd waarin jongeren aan iets anders dan zichzelf dachten? Of waarin de gemiddelde twintiger rustig en gereflecteerd leeft?
Het is geen tijdsverschijnsel maar een leeftijdsverschijnsel
Met citaat reageren
Oud 06-03-2016, 21:22
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Citaat:
ik heb dit veel de laatste tijd gemerkt maar wat gebeurd er tegenwoordig met de jongeren alles waar ze aan denken is hoe ze ''swag en bitches'' kunnen krijgen ze denken niet eens meer na over het leven en andere dingen ze zijn gewoon te self centered

Iemand weet waarom dit komt?
Dit is een bekend fenomeen inderdaad de laatste tijd. Door de media, en o.a. bijv. de rapscene worden bepaalde stereotypes neergezet als 'stoer'. Als je die bitches hebt en die gucci petje dan ben je gewoon baas, dat is tenminste hoe het overkomt op veel jonge mensen, en omdat mensen zo jong zijn zijn die makkelijk te beïnvloeden... Niet gek dus dat er mensen zijn die ook 'Swag en bitches' willen.

Overigens denk (en hoop) ik dat een groot gedeelte (vooral online) ook 'trollt', ik roep ook wel is ergens swag dit en dat, maar eigenlijk scheelt het mij weinig .
Met citaat reageren
Oud 08-03-2016, 08:21
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Eigenlijk best vreemd dat wanneer je het woord swag gebruikt, dat je stoerder overkomt.
Daarnaast vind ik bitches, meer een vrouwonvriendelijk woord, dan iets positiefs.
Dus ja, ik vraag me welleens af, waar gaat de wereld heen?
Stoerdoen is tegenwoordig belangrijker dan jezelf zijn, merk ik zelf.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2016, 09:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
JustInHere97 schreef:
Stoerdoen is tegenwoordig belangrijker dan jezelf zijn, merk ik zelf.
Reputatie is altijd belangrijk geweest, dat is niet iets van de laatste jaren. Misschien speelde dat lang lang geleden niet zo bij de jeugd, maar in het algemeen is dat zeker niet nieuw.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-03-2016, 09:36
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Citaat:
Reputatie is altijd belangrijk geweest, dat is niet iets van de laatste jaren. Misschien speelde dat lang lang geleden niet zo bij de jeugd, maar in het algemeen is dat zeker niet nieuw.
Vroeger in de 'goede oude tijd ' was daar de ruimte minder voor, de jeugd heeft steeds meer vrijheid tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2016, 21:12
FluffyxEenhoorn
Avatar van FluffyxEenhoorn
FluffyxEenhoorn is offline
Best jammer eigenlijk. Had veel liever vroeger geleefd toen er nog geen telefoons en dat soort troep was en dat je nog echte regels thuis had.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2016, 21:40
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Best jammer eigenlijk. Had veel liever vroeger geleefd toen er nog geen telefoons en dat soort troep was en dat je nog echte regels thuis had.
Het is niet verplicht een smartphone te nemen/te gebruiken. En je netjes gedragen thuis kun je ook zelf
Met citaat reageren
Oud 12-03-2016, 21:53
Martinnnn
Avatar van Martinnnn
Martinnnn is offline
De mentaliteit van de nieuwe generatie is echt zaad.
__________________
We were born to be real, not to be perfect.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2016, 02:23
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Citaat:
Best jammer eigenlijk. Had veel liever vroeger geleefd toen er nog geen telefoons en dat soort troep was en dat je nog echte regels thuis had.
Snap wat je bedoelt, verhalen van mijn vader en moeder over vroeger. Dat ze al blij waren met klein bakje chips en ranja bijvoorbeeld. Dat was voor hun luxe, nu drink ik zelf bijna fles cola en eet ik samen met mijn vader een zak chips op.

Maar ook het bekende verhaal van mijn vader die samen met zijn broers (mijn ooms dus) een boomhut bouwden en zelf de bomen omhakten. Nu is dat niet meer mogelijk, tenminste ongemerkt.

Vroeger kon en mocht van alles nog, tegenwoordig is de tijd zo veranderd dat de meeste kinderen liever binnen zitten. Spelen met de pc of PlayStation, FIFA spelen in plaats van zelf voetballen. Beetje jammer vind ik dat omdat sporten belangrijk is.

Merk zelf dat ik beetje hypocriet ben met het posten van dit, maar zijn alleen vergelijkingen met toen en nu.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2016, 07:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je kijkt wel vooral naar de positieve dingen van toen, maar vroeger was ook een tijd waarin je al jong in de fabriek kon (of moest) werken. Zakgeld was niet zo gewoon als nu. Met het hele gezin op zondag twee maal naar de kerk gaan en verder niets mogen doen die dag was ook gebruikelijk (sommige streng gelovigen vonden zelfs handwerken op de dag des Heeren uit den boze). Op school werd mijn moeder vroeger bijvoorbeeld gepest omdat haar vader "uit de foute kerk" kwam en kreeg je een tik met de liniaal als je niet goed luisterde. Als vrouw stopte je met werken zodra je trouwde of je eerste kindje kreeg. Vroeger was het echt niet alleen maar leuk

Elk tijdperk heeft mooie en minder mooie kanten. Hoe we daar mee omgaan is aan ons.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-03-2016, 15:36
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
De mentaliteit van de nieuwe generatie is echt zaad.
http://proto-knowledge.blogspot.nl/2...today.html?m=1

__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2016, 16:22
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
De mentaliteit van iedere generatie is zaad. Dat komt doordat mensen in 't algemeen een beetje zaad zijn.

Wees zelf 't soort mens dat je wil tegenkomen, verander je eigen omgeving in een wereld die je wil zien, besef dat je zelf bepaalt hoe je leven eruit ziet. Dus neem die controle en probeer voor de rest niet te veel te klagen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2016, 09:40
A-Quattro
Avatar van A-Quattro
A-Quattro is offline
Ach joh, dit is van alle tijden maar de vroegere tijden worden vaak geromantiseerd

Ik de 50's had je de rebelse greasers, in de 60's de rondneukende en drugs gebruikende hippies, in de 70's had je rellende punkers, in de 80's en 90's de gangstarap en de nederhop waar ook de "money en bitches" bij komen kijken. Al met al vind ik het na de jaren '00 best wel heel braaf geworden eigenlijk!
Een beetje zuipen, vechten en voor de rest eigenlijk een grijs schaap zijn zonder mening vind ik heel wat braver dan een hanenkam aanmeten en stenen naar de ME gooien, bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 17-04-2016, 01:45
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
De huidige generatie is opgegroeid met internet en crisis. Geen tijd voor bullshit.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 17:41
DMHT
DMHT is offline
Ik denk dat het gewoon is omdat ouders van nu minder streng zijn dan de ouders van vroeger en social media vooral nu meer aantrekt.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2016, 18:16
Verwijderd
Tja, ik vind het zelf maar rare mensen de jeugd van tegenwoordig, en dan ben ik zelf nog 18, mijn vrienden zijn allemaal rond de 20-22 zoiets en qua gedrag volwassen (natuurlijk ook gek doen) maar we hebben bijna allemaal ook een serieuze relatie, bitches fixen? dat ken ik niet hoor, meisjes versieren ken ik wel Heb ook een andere vriend die 18 is maar hij is dan wel een type van de jeugd van tegenwoordig, hij moet perse een goed kapsel hebben als een marokkaan ofzo (idk wrm, hij is zelf gewoon een nederlander) blijkt stoer te staan ofzo, en hij heeft elke keer 'fix' met een ander meisje, maar nee, verkering dat wilt ie niet, zoenen wel, en zo zijn de meeste helaas. Waarschijnlijk ook als het een vriendengroep is dat ze boven hun vrienden willen staan en alles overnemen van elkaar...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2016, 18:37
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Wat is "een goed kapsel als een Marokkaan"?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-05-2016, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Wat is "een goed kapsel als een Marokkaan"?
In zijn ogen dragen Marokkanen als kapsel opgeschoren haar aan de zijkant en wat langer aan de bovenkant, dus dan gaat hij naar een Arabische (turks of marokkaanse kapper) toe om zijn haren in die stijl te laten stylen. Vervolgens praat hij ook met 'wholla wat lul jij' en dat soort dingen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2016, 22:17
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
In zijn ogen dragen Marokkanen als kapsel opgeschoren haar aan de zijkant en wat langer aan de bovenkant, dus dan gaat hij naar een Arabische (turks of marokkaanse kapper) toe om zijn haren in die stijl te laten stylen. Vervolgens praat hij ook met 'wholla wat lul jij' en dat soort dingen
Misschien vindt hij dat kapsel wel gewoon mooi. Kan jou het schelen?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 17-05-2016, 22:33
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Misschien vindt hij dat kapsel wel gewoon mooi. Kan jou het schelen?
Ik denk dat het meer gaat om het totaalplaatje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stelling: Leraren zijn WEL in staat de jeugd van tegenwoordig te onderwijzen
lfife
4 07-10-2011 15:51
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Argumenten nodig, leraren zijn wel in staat de jeugd van tegenwoordig les te geven
lfife
2 15-09-2011 22:35
Lifestyle Jeugd van tegenwoordig!
Cherry Springs
25 06-04-2009 13:21
Verhalen & Gedichten Winnaar columnwedstrijd: De jeugd van tegenwoordig
Esther
49 10-03-2005 17:32
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: De jeugd van tegenwoordig
Ieke
0 06-02-2005 23:06
De Kantine De BrEeZaH-cultuur, de ontwikkeling van een internetgeneratie.
Verwijderd
96 29-08-2002 11:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.