Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2011, 23:19
Verwijderd
Citaat:
En dan is er nog absinthe, die een beetje onder de radar zit, Random opmerking over de cupido, verder niets. Dan denk je te weten wie de cupido is en wil je het niet eens delen.
Ik weet niet of het zo handig is om dat te vertellen. Zolang de persoon in kwestie niet heel erg verdacht wordt, is het ook niet nodig, lijkt me.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2011, 23:19
Verwijderd
Oh en verder; jammerlijke uitslag. Maar dat wordt Geel hangen dus
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 23:32
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik weet niet of het zo handig is om dat te vertellen. Zolang de persoon in kwestie niet heel erg verdacht wordt, is het ook niet nodig, lijkt me.
Ben je niet zelf cupido?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 23:36
Verwijderd
Neen. Dat zou dan wel een beetje een rare manier van vertellen zijn, niet? Iets wat je bovendien niet mag vertellen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 00:14
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Eindelijk thuis, krijg je zo'n uitslag.

Ik stem Geel; ziener hint duidelijk, lijkt me.

*en nu bed; morgen even goed nadenken*
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 08:03
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Voor ik verder ga, eerst even dit: welkom, Bright Blue! Jemig, jij hebt nog veel leeswerk in te halen, poor you.

Ik was trouwens ook nog vergeten te zeggen dat het wel heel grappig was om "My Girl" in het verhaal verwerkt te zien. Als er een film was die ik nooit verwacht had hier terug te zien, was het wel deze (omdat deze niet zo bekend is - behalve binnen de eigen familiekring ben ik IRL maar zelden mensen tegengekomen die hem ook hadden gezien). Wij hadden 'm op videoband als kind, en door die film wou ik ook altijd graag zo'n moodring hebben, maar heb er nooit een gekregen van m'n ouders. Anyway, weer leuk gevonden!

Citaat:
Nu blijkt dat ze nota bene de leerling tovenaar was en eigenlijk ben ik zelfs enigszins verbaasd dat er nog geen emmer stront over me heen is gegooid door Severus of eenieder die mijn gedachte niet vertrouwde.
Fijn dat je 't uit jezelf al zegt, want ik had er die avond eerlijk gezegd niet aan gedacht door de commotie rondom de uitslag en het gekibbel met Geel. *in notitieboekje schrijft*

Citaat:
Severus: geeft begin hangronde aan Wammus te willen stemmen vermoedelijk.
Nee, ik had duidelijk aangegeven te twijfelen tussen Wammus en Geel, en dat ik er nog even over wou nadenken. De manier waarop jij het zegt, suggereert dat ik louter aan Wammus zat te denken en toen later maar opeens vrolijk uit het niets meeschaapte op Geel - dat is simpelweg niet waar. Eigenlijk doe je hier vrijwel hetzelfde wat Wammus enige tijd terug deed - een verdachtmaking maken door een klein beetje informatie weg te laten, en zo dus de feiten te vervormen en/of te verdraaien. Net als bij Wammus toen maak ik dus ook hier onherroepelijk een notitie van in mijn zwarte boekje.

Citaat:
Schaapt echter vlak voor deadline mee op Geel => veilige stem. Vermoeden dat Geel er uit zou gaan en daarom geswitcht toen aantal stemmen wammus te laag was voor veilige stem om zich vast in te dekken voor volgende ronde?
Dit is tenminste wel een volstrekt logische redenering. 't Is heel begrijpelijk dat jij en/of anderen dit denken; als enige verdediging kan ik slechts aanvoeren, dat ik die dag geen tijd meer had om eerder on-line te komen. Maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen, noch kan iemand het zelf controleren of bewijzen, dus hier komt het aan op voornamelijk intuïtie en spelervaring, om te bepalen of men dit gelooft of niet.

Citaat:
Of oprecht, want wilde niet Honestsmile stemmen.
Precies dit. Er was geen haar op mijn hoofd geweest die het ook maar even overwoog om op Honestsmile te stemmen. Mijn hoofdverdachten op dat moment waren Geel en Wammus, die ik heus niet alleen verdacht vond op basis van mijn gevoel: ik had er daadwerkelijk wat bewijs bijeen van kunnen sprokkelen (zoveel als mogelijk was in die fase van het spel). Het enige wat ik over Honestsmile had kunnen vinden, was die enigszins vreemde zinsconstructie (daar repte ik hier over), maar dat was dan ook alles. Voor de rest had ik haar niets verdachts zien doen en stond ze bovenal in het Little Phoebe-rijtje in hangronde #2, die er die ronde ook uit vloog. Zoals ik hier al onhandig probeerde te beargumenteren, moeten er zéker 3 van de 5 stemmen op haar echt zijn geweest (Interglot, Honestsmile en ik), wat ík persoonlijk voor de stemkracht van dat rijtje vond pleiten. Al met al: no way dat ik op Honestsmile zou gaan stemmen. Dus toen ik ongeveer een half uur voor het einde van hangronde #3 on-line kwam en zag dat het tussen Geel (= één van mijn verdachten) en Honestsmile (= een niet-verdachte) ging, heb ik uiteraard op Geel gestemd. Heel logisch ook - het zou pas raar zijn geweest als ik op Honestsmile had gestemd inplaats van op Geel, dat zou een 180° draai zijn geweest waar jullie mij het einde nooit meer van zouden laten horen. Dat laatste maakt dat ik het ergens ook weer een klein beetje onzinnig vind dat mijn stem op Geel tegen mij wordt gehouden ('t is ook nooit goed, hè?), maar goed.... het heeft verder geen zin om dit tot op het bot door te bediscussiëren, want daar komen we niet echt mee verder, lijkt me.

Citaat:
Ik hoop dat ik nu niet achter de verkeerde aanloop natuurlijk
Achter iemand aanlopen = niet zelf nadenken = schaapgedrag = not good.

Citaat:
Even nog een reactie op ons vermakelijk gesprek. Naast vermakelijk, maakt deze post je alleen maar meer verdacht.
Want, dat je een perfectionist bent betekent dat je probeert om altijd zo perfectionistisch mogelijk te zijn. Het betekent niet dat het je ook altijd lukt. Iets wat jij echt wel zou moeten weten. Het klinkt heel erg alsof je heel erg je best doet om niet door te laten schemeren dat er een kans bestaat dat jouw stem op in hangronde 3 toch niet op tijd was.
Ik had eerder al duidelijk gezegd en uitgelegd dat mijn stem op jou echt is. Dat weet je zelf ook heel goed. Want afgezien van het feit dat de discussie, over wat perfectionisme al dan niet is en hoe iemand het zelf ervaart, off-topic geneuzel is, is dit een doorzichtige poging van jou om mij in je val mee te slepen en er zo voor te zorgen dat de dorpelingen in de volgende hangronde de verkeerde uit jouw rijtje ophangen (wat alleen maar goed is voor de minimaal 1 medewolf onder jouw rijtje). Ik mag hopen dat niemand daar intrapt.

Citaat:
oww zie nu pas de uitslag
en begrijp severus' post beter daardoor.
Maar toch is het niet logisch Absinthe en mij verdacht te vinden.
Interglot stond hoe dan ook gewoon steeds in de verkeerde rijtjes.
Hoezo, jij stond toch ook iedere ronde lekker veilig. In de eerste hangronde stond je alleen onder Röps, in de tweede hangronde stond je met één ander persoon onder Honestsmile en pas in de derde hangronde durf je je in een groter rijtje te laten zien (onder Honestsmile). Jij zou best nog eens een slechterik kunnen zijn, want zelfs met de uitslag van Geel versus Honestsmile is het mogelijk dat er één slechterik onder Honestsmile kan staan.

Citaat:
Waarom? Omdat ze jou niet hebben vertrouwd op je woord?
Lol, nee. 't Lijkt me duidelijk dat het is omdat de ziener dood is en ze de ziener verdacht hebben gevonden, niet vanwege mij en mijn woord.

Tenslotte: ik stem natuurlijk ook op Geel, da's een no-brainer gezien de bewijzen die er zijn aangedragen, en de hints van de ziener. Ik zal maar meteen van de gelegenheid gebruik maken om het stemlijstje bij te werken, want dat is nu al enkele uren verouderd.


Geel
Fantôme (1)
Queasy (2)*
Wammus (3)
Martiño (4)
Röps (5)
Daboman (6)
Absinthe (7)
VeGs (8)
Severus (9)

Nog niet gestemd: Bright Blue ('alias' Neko*) en Geel.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 08:06
Verwijderd

Ik ken echt haast niemand die My Girl nooit heeft gezien
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Achter iemand aanlopen = niet zelf nadenken = schaapgedrag = not good.
Nee, dat zou ik ook zeggen als ik jou verdacht
Wat na de dood van Interglot wel wat minder is geworden trouwens...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 08:24
Rationeel
Rationeel is offline
my girl

weten jullie de andere twee ook (naast thelma & louise en amsterdamned)?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 08:32
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
my girl

weten jullie de andere twee ook (naast thelma & louise en amsterdamned)?
Die met de vogels, was dat van Hitchcock's film "The Bird"? Die andere is volgens mij "Dreamcatcher."
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 08:33
Rationeel
Rationeel is offline
the birds inderdaad, dreamcatcher is niet goed. zie vooral de hint in de titel van dat verhaal
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 08:38
Verwijderd
The Birds zag ik ook, de anderen niet.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 10:00
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Ik vind Queasy niet in het stemlijstje horen, die twijfelt nog tussen 5 ofzo en hoort dus bij nog niet gestemd. Ik ga even stemlijstjes zoeken dus vandaar dat het me stoort
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 10:33
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Sowieso vind ik de stemlijstjes van Martino wat verwarrend, sorry dat ik het zeg. Even van de afgelopen drie rondes met functies erbij en uitgaande van dat Geel wolf is (doet niet zoveel met de lijstjes). Mocht hij verrader/evilziener zijn dan verandert dit uiteraard de zaak.

Ronde 1:
Spoiler


6 stemmen op Luts, 5 onder interglot. Het was gelijkspel. De verrader kan hier geklooid hebben, stel dat die bij interglot staat. Dan zou het kloppen, maar dan nog lijkt het me dat in beide rijtjes één wolf zit. De cupido kan overigens ook nog bij Interglot gaan staan om verwarring te schoppen (komt geliefden ten goede en het zou slechts LP een beetje in een slechte positie zetten). Spreiding van cupido/geliefden over de namen is sowieso niet gek lijkt me. In ieder geval in het Luts rijtje een wolf, maar het zou me niets verbazen (door verrader/cupido) als er ook een onder Interglot staat.

Verdachte losse stemmen vind ik de late van Geel en de late solo van Daboman.

Ronde 2:
Spoiler

LP ging dood, wat ook wel te verwachten is op basis van dit lijstje. Toch verwacht ik dat LP/Snoopy/Cupido op dezelfde hebben gestemd en ergens stonden dus feitelijk misschien ook wel vier stemmen. Zegt niet zo heel veel vooralsnog. Het is wel een opmerkelijk vijftal dat hier op LP stemt, zie ronde 3.


Ronde 3:
Spoiler
Wazige stemming, vijf tegen drie en Honestsmile is zonder gelijkspel dood. Opvallend is dat het lijstje onder Geel bijna dezelfde namen zijn als onder het LP rijtje. Als je er vanuit gaat dat Snoopy en de cupido LP hebben proberen te redden betekent dit dus dat de samenstelling van de rijtjes voor wat betreft rollen veranderd moet zijn. Waar Wammus in Ronde 2 stond, staat Daboman in Ronde 3. Daarom denk ik dat Wammus wél een stem heeft en Daboman wellicht niet. Wammus wel een stem en Absinthe in het Honestsmile rijtje betekent imo ook dat Severus degene zonder stem is in het Luts-rijtje in ronde 1.

Verder vond ik Martiño ook een rare switch maken van het één op het andere moment, misschien dat deze samenhangt met evilziener/verrader die stiekem op Honestsmile is gaan stemmen. Maar eigenlijk denk ik niet dat Martiño een stem heeft en dat de discussie met Daboman opzettelijk opgeklopt is (ik heb er veel niet van gelezen omdat ik 'm vervelend vind/vond). Dat is meer een gevoel dan een afleiding op basis van de stemlijstjes tho.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 10:37
Verwijderd
Ik denk persoonlijk wel dat Geel wolf is, omdat hij zo overduidelijk gered is in de ronde dat honestsmile eruit ging.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 13:57
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik had eerder al duidelijk gezegd en uitgelegd dat mijn stem op jou echt is. Dat weet je zelf ook heel goed. Want afgezien van het feit dat de discussie, over wat perfectionisme al dan niet is en hoe iemand het zelf ervaart, off-topic geneuzel is, is dit een doorzichtige poging van jou om mij in je val mee te slepen en er zo voor te zorgen dat de dorpelingen in de volgende hangronde de verkeerde uit jouw rijtje ophangen (wat alleen maar goed is voor de minimaal 1 medewolf onder jouw rijtje). Ik mag hopen dat niemand daar intrapt.
Makkelijke hè, verdachtmakingen jegens jou als doorzichtig of als schaapgedrag af te schrijven?

Citaat:
Lol, nee. 't Lijkt me duidelijk dat het is omdat de ziener dood is en ze de ziener verdacht hebben gevonden, niet vanwege mij en mijn woord.
No shit, sherlock! Mijn vraag was waarom het verdacht is dat ze de ziener verdacht vonden. Er bestáát een kans dat zij niet door hadden dat Interglot ziener was. En jij was degene die Interglot verdedigde.

Ik stem Severus.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 14:59
Verwijderd
Ik ga mee op Geel. Interglot heeft dit heel duidelijk gehint.
Daarnaast dat hele gebitch tussen geel en serverus. Ik kan mijn nog een spel herinneren waar Dark Phoenix en een andere wolf ook zo bewust gingen bekvechten. Uiteindelijk waren ze allebei wolf.
Ik krijg even het gevoel dat dit hier nu ook gebeurt.

Alhoewel ik serverus niet meer verdacht vond na het interglot gebeuren.
Hmmmm.

@verhaal van rops: ja en daboman vind ik raar spelen.
Maargoed ik moet mij iets meer verdiepen in zijn posts om hem echt verdacht te kunnen noemen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 17:04
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Sowieso vind ik de stemlijstjes van Martino wat verwarrend, sorry dat ik het zeg. Even van de afgelopen drie rondes met functies erbij en uitgaande van dat Geel wolf is (doet niet zoveel met de lijstjes). Mocht hij verrader/evilziener zijn dan verandert dit uiteraard de zaak.
Ik maak ze niet opzettelijk verwarrend hoor Wat doe ik er verkeerd aan dan?

In het verleden hebben we wel eens één persoon de stemlijstjes laten maken, om verwarring en gesjoemel te voorkomen. Misschien nu ook weer een idee?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 17:40
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Oproep aan Bright Blue:
Neko* heeft nooit meer doorgegeven wat ze in hangronde 3 gestemd heeft. Wil jij laten weten wat zij/jij gestemd heeft toen? Het kan nogal uitmaken, namelijk.

Citaat:
Nee, ik had duidelijk aangegeven te twijfelen tussen Wammus en Geel, en dat ik er nog even over wou nadenken. De manier waarop jij het zegt, suggereert dat ik louter aan Wammus zat te denken en toen later maar opeens vrolijk uit het niets meeschaapte op Geel - dat is simpelweg niet waar. Eigenlijk doe je hier vrijwel hetzelfde wat Wammus enige tijd terug deed - een verdachtmaking maken door een klein beetje informatie weg te laten, en zo dus de feiten te vervormen en/of te verdraaien. Net als bij Wammus toen maak ik dus ook hier onherroepelijk een notitie van in mijn zwarte boekje.
Ik lees jouw opmerking: 'Wammus moet er geducht rekening mee houden dat ik hem stem.' als dat je vermoedelijk Wammus gaat stemmen, ja.
Dat je toen twijfelde tussen hem en Geel was mij daar niet duidelijk; of beter gezegd, je leek te stellen dat de kans het grootst was dat je Wammus ging stemmen.

Laatst gewijzigd op 04-08-2011 om 17:51.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 17:40
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
@ Martiño: Soms geen nummers of dubbele nummers en queasy's stem, dat vind ik verwarrend en voor het volledige overzicht met nummertjes moest ik dan weer posts terugkijken.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 17:40
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wazige stemming, vijf tegen drie en Honestsmile is zonder gelijkspel dood. Opvallend is dat het lijstje onder Geel bijna dezelfde namen zijn als onder het LP rijtje. Als je er vanuit gaat dat Snoopy en de cupido LP hebben proberen te redden betekent dit dus dat de samenstelling van de rijtjes voor wat betreft rollen veranderd moet zijn. Waar Wammus in Ronde 2 stond, staat Daboman in Ronde 3. Daarom denk ik dat Wammus wél een stem heeft en Daboman wellicht niet. Wammus wel een stem en Absinthe in het Honestsmile rijtje betekent imo ook dat Severus degene zonder stem is in het Luts-rijtje in ronde 1.
Verder vond ik Martiño ook een rare switch maken van het één op het andere moment, misschien dat deze samenhangt met evilziener/verrader die stiekem op Honestsmile is gaan stemmen. Maar eigenlijk denk ik niet dat Martiño een stem heeft en dat de discussie met Daboman opzettelijk opgeklopt is (ik heb er veel niet van gelezen omdat ik 'm vervelend vind/vond). Dat is meer een gevoel dan een afleiding op basis van de stemlijstjes tho.[/QUOTE]

Als je de hangronde waar honestsmile dood ging bekijkt, heb ik mezelf wel enorm in de vingers gesneden door zo'n risico te nemen vind je niet? Hoe wil je dat dan verklaren? Waarom zou ik het leven van Geel op het spel willen zetten door op zo'n cruciaal moment mijn stem op hem in het topic te zetten? Wat mij betreft is er maar 1 verklaring; ik ben niet slecht.

Wat er volgens mij gebeurd is, is dat de wolven vervolgens Geel afgeschreven hebben omdat ze ook wel konden bedenken dat honestsmile nog op hem zou stemmen (kijk mij een wolf stemmen, ik ben geen wolf) en massaal ook op hem hebben gestemd. Maarja toen hebben de dorpelingen en de andere bad guys dat dus niet gedaan.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 17:46
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Dabo, wat was er zo cruciaal aan het moment van jouw stem dan? Als je er geen hebt had ie geen invloed.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 17:53
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dabo, wat was er zo cruciaal aan het moment van jouw stem dan? Als je er geen hebt had ie geen invloed.
Ik zei te gaan stemmen op Geel, precies op het moment dat er door mijn stem een meerderheid voor Geel ontstond, terwijl er ook nog een kans was dat honestsmile zou switchen en mee zou gaan.

Wat ik zeg te gaan stemmen heeft altijd invloed, of ik nou wolf ben of niet. En zeker als er nog geen duidelijke meerderheid is.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 18:02
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ Severus,
Hoezo stond ik ook lekker veilig?
Als je kijkt naar de stemvolgorde valt dat nogal mee. Ik heb 2x als eerste mijn stem doorgegeven dus dat heeft niet veel met veilig te maken en de derde keer stond ik gewoon in het rijtje van Honestsmile en ging Honestsmile eruit terwijl GEEL een ogenschijnlijk grote meerderheid had. Dus...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 18:28
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik heb het ook al tegen onze lieve spelleiders gezegd, maar ik ben vanavond en morgen de dag weg! Dus zaterdag zal ik wat bij proberen te lezen.

Ik heb dus ook geen idee of ik wel goed doe om op geel te stemmen, ook omdat ik hem een prettige speler vind altijd, maargoed, ik zal mijn stem op hem doorgeven.

Oh en VeGs, ik zal neko even een berichtje sturen!
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 18:30
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ik heb het ook al tegen onze lieve spelleiders gezegd, maar ik ben vanavond en morgen de dag weg! Dus zaterdag zal ik wat bij proberen te lezen.

Ik heb dus ook geen idee of ik wel goed doe om op geel te stemmen, ook omdat ik hem een prettige speler vind altijd, maargoed, ik zal mijn stem op hem doorgeven.

Oh en VeGs, ik zal neko even een berichtje sturen!
BB, ik neem aan dat de spelleiders je alle info over Neko* zullen geven, dus ook wat zij voorgaande rondes gestemd heeft.
Als zij namelijk Honestsmile heeft gestemd (of zelfs Geel) maakt het nogal uit.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 19:33
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
KAKWOLF

Geel rende in de stromende regen van zijn auto naar het wc-gebouw. Hij probeerde te vluchten voor het monsterlijke beest dat achter hem aanzat. De T-Rex voelde zich echter niet belemmerd door het wc-gebouwtje, dat van hout gemaakt was. In één beweging sloeg het beest het gebouw stuk. Nog voor dat het hem dun in zijn broek kon lopen, zat Geel in de bek van de dinosaurus.

Geel is dood. Eindelijk een wolf! De wolven hebben tot morgenavond 20.30 om zijn dood te wreken.

1. Snoopy - tovenaargeliefde
2. Geel - kakwolf
3. Fantôme
4. Röps
5. Honestsmile – leerling-tovenaar
6. Daboman
7. Interglot – ziener
8. Absinthe
9. Martiño
10. Neko/Bright Blue
11. VeGs
12. Luts - dorpeling
13. Little Phoebe - dorpelinggeliefde
14. Wammus
15. Severus
16. Adamczowice - dorpeling
17. Queasy

Blauw = opgehangen
Roze = dood door liefdesverdriet
Rood = opgegeten

Little Phoebe en Rode Panda/Mc Kauw naamzoek
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 19:35
Verwijderd

Geen verrassing natuurlijk, maar
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 19:35
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline


Het was leuk iig. Succes wolfjes!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 19:40
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Mooi, dat is één
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 19:41
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Kakwolf
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 19:49
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Kakwolf

op naar de volgende.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 19:52
Verwijderd
Nice Nu de rest nog!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 20:57
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Hahaha
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 15:40
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Niet onverwacht, maar mooie uitslag. Gelukkig een wolf, en niet alsnog de verrader.
En op tijd ook, want met zoveel dorpelingen zijn we niet meer.

Citaat:
Rops om 11.33
*knip*
Goeie analyse. Heb er een halve samenvatting van gemaakt, met wat eigen toevoegingen/verwachtingen.

Hangronde 1: een wolf onder Luts, één onder Interglot en nog één los (naast Geel); verrader los en op Interglot?
Luts: Absinthe, Wammus, Severus
Itnerglot: Neko*, Queasy, VeGs
Los: Daboman, Fantome, Martino, Rops

Eetronde 1: niemand gegeten.

Hangronde 2: kleine kans dat er 2 wolven onder LP stonden. Tenzij verrader/evilziener LP stemde om wolven te coveren.
Eén wolf onder LP?: Rops, Severus, Wammus

Eetronde 2: Soija/Adamscozice => noemde Geel, dus bedreiging.

Hangronde 3: 5 tegen 3 in het topic.
Mogelijke scenario's:
1) Verrader en evilziener onder Geel => stemmen beide Honestsmile (5 - 3)
In dat geval kan er zelfs een wolf onder Honestsmile staan en niet onder Geel.
2) Verrader of evilziener onder Geel => stemt Honestsmile (4-4). Daarnaast:
a) extra stem op Honestsmile van Neko* of evilziener/verrader die los staat, of:
b) er staat een wolf onder Geel.
3) Verrader/evilziener buiten rijtjes en stemmen beide Honestsmile (5-5). Wolf onder Geel of Neko* ook honestsmile gestemd.

Eetronde 3: Interglot - ziener => bedreiging Geel

Hangronde 4: wolf Geel

Er moet dus minimaal 1 wolf of verrader/evilziener onder Geel staan. Dat kan sowieso niet anders.
Opties: Rops, Daboman of Severus.

Daboman houd ik in de gaten als evilziener gezien zijn opmerking over Interglot - ziener. Hij lijkt mij géén wolf. Je gaat niet tegen de ziener zeggen 'Goh, ik hoop niet dat je echt ziener bent...blabla' als je die ziener op kunt eten.

Rops vind ik weinig verdacht doen; kan een stille wolf zijn, want wordt weinig verdacht en glipt overal tussen door. Is scherp in zijn analyses en posts.

Severus: snap ik steeds minder van. Toen Honestsmile tovenaar bleek had ik haar nog even in de peiler als ziener, maar dat bleek dus Interglot te zijn... Veilige stem in hangronde 3; goede plek voor verrader/wolf. Verdedigt mensen waarvan ze niet kan weten dat ze goed zijn => Honestsmile worden n00b-fouten vergeven, terwijl ze Luts om iets dergelijks kleins direct wilde lynchen.
Er een aantal dingen zijn die ik niet goed kan plaatsen, plus dat ze verkeerd staat in de rijtjes (hangronde 1 en 3 vooral). Is ze een heel sluwe wolf: meepraten met Soija en vervolgens eten; de ziener verdedigen en vervolgens eten en dit voor haar laten pleiten?
Of een dorpeling die na haar onterechte aanval op Luts zich schuldig voelde en daarom alle andere newbies maar in bescherming nam?

Citaat:
Severus
Jezus, zien jullie nou wel?! Bij deze komt nu iedereen die haar ooit verdacht vond op mijn verdachtenlijstje, waaronder Fantôme en zelfs VeGs.
Omdat ik haar na hangronde 1 niet als wolf afschreef, toen ze nog niemand opgevraagd had, ben ik verdacht? Terwijl je nota bene zelf ook de optie genoemd hebt dat ze wolf was?
In latere rondes is ze niet meer echt verdacht geweest, dus feitelijk zet je iedereen die ooit een onschuldige verdacht heeft genoemd op de verdachtenlijst; probeer je dan niet eigenlijk jezelf vrij te pleiten, omdat jij het voor een onschuldige hebt opgenomen? Wat niets zegt; genoeg wolven die het voor een onschuldige opnemen en vervolgens die onschuldige eten om zichzelf onschuldiger te doen lijken.
Ik snap je redenatie ergens wel, maar volgens mij noem je nu gewoon iedereen verdacht: maar als het goed is, is iedereen al verdacht.

Citaat:
Fantome
oww zie nu pas de uitslag
en begrijp severus' post beter daardoor.
Maar toch is het niet logisch Absinthe en mij verdacht te vinden.
Interglot stond hoe dan ook gewoon steeds in de verkeerde rijtjes.
Hoewel ik jou en Absinthe's redenatie volg (vooral het eigenbelang), ga ik jullie niet van mijn verdachtenlijstje afstrepen.
Zoals je boven kunt zien, is het wel degelijk mogelijk dat één van ons wolf is. Als bijv. Daboman, Severus of Rops evilziener en verrader zijn, en zij hebben beiden Honestsmile gestemd. Of verrader/evilziener onder Geel en ander los: dan kan onder Geel en Honestsmile een wolf staan.

Daarnaast weten we nog steeds niet wat Neko* heeft gedaan. Heeft zij ook Honestsmile gestemd, dan staan er 4 mensen. Dan kan er pirma een wolf bij staan. Al zou het dan ook Neko*/BB zelf kunnen zijn.
Ik vind jullie dus te voorbarig. Eigenlijk dekken jullie elkaar in, en dat kan een wolf wel goed uitkomen. Hoewel ik jullie zeker niet de meest verdachte personen vind, ga ik jullie niet afschrijven. Zeker niet als mogelijke verrader.

Misschien minder realistisch, maar er zitten nog maar 5 dorpelingen in het spel. Twee zo makkelijk afschrijven vind ik naïef.

Zo. En nu hopen dat die wolfsvodden de bane happen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 15:45
Verwijderd
Ik dek sowieso niemand in, maar VeGs en Fantome zijn nu niet mijn eerste verdachten. Tuurlijk is het waar wat je zegt VeGs, er wordt goed gemanipuleerd en daarbij kan Neko* nog honestsmile gestemd hebben. Maar ik kijk liever even verder.

Persoonlijk denk ik in elk geval dat Daboman verrader of evilziener is. Ik vertrouw hem niet, en hij lijkt te hinten naar de wolven.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 19:34
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Run Forest, run!

Röps kijkt verward om zich heen als allerlei spullen om hem heen beginnen te bewegen, zoals bij Domino D-Day. Plots valt er een bal en voor hij het weet volgt er een grote stalen fles. Zijn vrienden roepen nog dat hij uit de weg moet gaan, maar het is al te laat; hij kan niet meer bewegen. Er spuit vloeibare helium uit de fles, recht op Röps. Zijn benen lijken wel van glas, ze breken dan ook snel. Röps versplintert door de val die volgde.

De wolven hebben hun eigen verrader opgegeten. Röps is er ‘stuk’ van. De dorpelingen mogen natuurlijk even feest vieren maar moeten wel voor morgenavond 20.30 hun stem hebben doorgegeven, anders zwaait er wat!

1. Snoopy - tovenaargeliefde
2. Geel - kakwolf
3. Fantôme
4. Röps – verrader
5. Honestsmile – leerling-tovenaar
6. Daboman
7. Interglot – ziener
8. Absinthe
9. Martiño
10. Neko
11. VeGs
12. Luts - dorpeling
13. Little Phoebe - dorpelinggeliefde
14. Wammus
15. Severus
16. Adamczowice - dorpeling
17. Queasy

Blauw = opgehangen
Roze = dood door liefdesverdriet
Rood = opgegeten
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 19:35
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Offtopic: Zo, en nu gaan we lekker een terrasje pakken
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 20:16
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Ooh wow, dit is wel de beste uitslag mogelijk.

Ook interessant omdat alle spelers onder Honestsmile onder het loepje liggen, dus waarom hem?

Ik zit bij vrienden, dus weinig tijd komend weekend. Toch even snel een samenvatting:
Citaat:
Sowieso vind ik de stemlijstjes van Martino wat verwarrend, sorry dat ik het zeg. Even van de afgelopen drie rondes met functies erbij en uitgaande van dat Geel wolf is (doet niet zoveel met de lijstjes). Mocht hij verrader/evilziener zijn dan verandert dit uiteraard de zaak.

Ronde 1:
Spoiler


6 stemmen op Luts, 5 onder interglot. Het was gelijkspel. De verrader kan hier geklooid hebben, stel dat die bij interglot staat. Dan zou het kloppen, maar dan nog lijkt het me dat in beide rijtjes één wolf zit. De cupido kan overigens ook nog bij Interglot gaan staan om verwarring te schoppen (komt geliefden ten goede en het zou slechts LP een beetje in een slechte positie zetten). Spreiding van cupido/geliefden over de namen is sowieso niet gek lijkt me. In ieder geval in het Luts rijtje een wolf, maar het zou me niets verbazen (door verrader/cupido) als er ook een onder Interglot staat.

Verdachte losse stemmen vind ik de late van Geel en de late solo van Daboman.

Ronde 2:
Spoiler

LP ging dood, wat ook wel te verwachten is op basis van dit lijstje. Toch verwacht ik dat LP/Snoopy/Cupido op dezelfde hebben gestemd en ergens stonden dus feitelijk misschien ook wel vier stemmen. Zegt niet zo heel veel vooralsnog. Het is wel een opmerkelijk vijftal dat hier op LP stemt, zie ronde 3.


Ronde 3:
Spoiler
Wazige stemming, vijf tegen drie en Honestsmile is zonder gelijkspel dood. Opvallend is dat het lijstje onder Geel bijna dezelfde namen zijn als onder het LP rijtje. Als je er vanuit gaat dat Snoopy en de cupido LP hebben proberen te redden betekent dit dus dat de samenstelling van de rijtjes voor wat betreft rollen veranderd moet zijn. Waar Wammus in Ronde 2 stond, staat Daboman in Ronde 3. Daarom denk ik dat Wammus wél een stem heeft en Daboman wellicht niet. Wammus wel een stem en Absinthe in het Honestsmile rijtje betekent imo ook dat Severus degene zonder stem is in het Luts-rijtje in ronde 1.

Verder vond ik Martiño ook een rare switch maken van het één op het andere moment, misschien dat deze samenhangt met evilziener/verrader die stiekem op Honestsmile is gaan stemmen. Maar eigenlijk denk ik niet dat Martiño een stem heeft en dat de discussie met Daboman opzettelijk opgeklopt is (ik heb er veel niet van gelezen omdat ik 'm vervelend vind/vond). Dat is meer een gevoel dan een afleiding op basis van de stemlijstjes tho.
Dus:
Hij noemt Daboman, Martino en Severus verdacht. Wammus noemt hij enigzins.
Dat zullen niet allemaal wolven zijn, maar vast wel één er bij zitten.

Wat de stemlijstjes betreft:
- Als hij in ronde 1 (zoals hij zegt) interglot heeft gestemd, verklaart dit het gelijkspel. Het is dan 6 tegen 6. Dat kan betekenen dat in beide rijtjes een wolf staat (hint als verrader?) of juist dat het niet klopt, en er maar in 1 rijtje een wolf staat en de evilziener dit gecoverd heeft.
- In ronde 3 heeft hij dan Honestsmile gestemd => 4 tegen 4.
Ofwel: een wolf onder Honestsmile (dabo of severus), of evilziener stemde Honestsmile.

Maar waarom Rops?
- Wisten ze niet dat hij verrader was? => dan heeft hij niet/niet goed gehint.
- Wisten ze het wel, dan vonden ze hem blijkbaar alsnog een groot risico.

Hij stemde vorige ronde als tweede mee op een wolf. Daardoor kwam de stand in het topic op twee stemmen voor een wolf; verder geen stemmen. Dat is een gevaarlijke gok; Geel was wel verdacht, maar niet de enige. Hij nam dus risico als verrader zijnde.
Dezelfde redenatie ging op voor Dabo, maar zijn hint was apart.

Dus: was hij een wolf op het spoor?
Hij noemt Daboman, Martino en Severus het meest letterlijk als 'speler zonder stem'. Heeft hij een wolf genoemd en was hij een bedreiging?
Dan zou je verwachten dat ze bang waren dat hij komende ronde een wolf ging hangen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 20:49
Verwijderd
Oh, nice Die had ik niet zien aankomen btw, en de wolven duidelijk ook niet
Konden we wel gebruiken
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 20:53
Verwijderd
Ik wilde trouwens eerder vandaag ook (net als VeGs) posten dat de discussie tussen Dabo en Martino een discussie tussen bad guys is. En daarbij denk ik dan Martin wolf en Dabo evilziener. Ook omdat Martin best fel is tegen Dabo en Dabo uiteindelijk degene is die de discussie afkapt met een 'ik wil geen dorpelingendiscussie'. Ligt er erg dik bovenop en is misschien een hint naar Martino die niet weet dat Dabo aan zijn kant staat...?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 21:07
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Hmm, dat maakt martino nog verdachter voor mij. Ik denk dat de wolven Röps hebben gegeten omdat hij "teveel op het goede spoor zat" om het zo maar uit te leggen. Maakt mij ook weer verdachter, maar ik vind dat mijn stemactie in de ronde dat honestsmile hing me aardig vrij pleit.

Verbaast me overigens wel, ik had echt niet verwacht dat hij verrader zou zijn. Ik had ook nog niet echt een verrader-verdachte.

Hoe dan ook, ik ga waarschijnlijk voor Martino. Ik sluit me aan bij Vegs. Blijkbaar willen de wolven niet dat we denken dat ik, Martino, Severus of misschien Wammus slecht zijn. Ik weet van mezelf sowieso dat ik geen wolf ben, dus voor mij is het niet zo moeilijk en ik heb Martino en Wammus sowieso al een hele tijd als verdachte staan. Wat wel moeilijk is is dat de bad guys dan natuurlijk mij verdachter gaan proberen te maken. Zeker als er meer dan 1 bad guy in dat rijtje staat.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 21:09
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
BB, ik neem aan dat de spelleiders je alle info over Neko* zullen geven, dus ook wat zij voorgaande rondes gestemd heeft.
Als zij namelijk Honestsmile heeft gestemd (of zelfs Geel) maakt het nogal uit.
Neko heeft de tweede en derde hangronde niet gestemd, dus heelaas!

En jeetje, wat moet ik veel bijlezen. Ik ga nu beginnen!
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 21:20
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
@ BB; fijn om te weten.

Dus: hangronde 3.
5 tegen 3 => en door stem Rops 4 tegen 4.
Evilziener stemt Honestsmile, of Severus is toch wolf.
Maar: als dabo evilziener is, hoeft Severus weer géén wolf te zijn.

Citaat:
Hmm, dat maakt martino nog verdachter voor mij. Ik denk dat de wolven Röps hebben gegeten omdat hij "teveel op het goede spoor zat" om het zo maar uit te leggen. Maakt mij ook weer verdachter, maar ik vind dat mijn stemactie in de ronde dat honestsmile hing me aardig vrij pleit.

Verbaast me overigens wel, ik had echt niet verwacht dat hij verrader zou zijn. Ik had ook nog niet echt een verrader-verdachte.

Hoe dan ook, ik ga waarschijnlijk voor Martino. Ik sluit me aan bij Vegs. Blijkbaar willen de wolven niet dat we denken dat ik, Martino, Severus of misschien Wammus slecht zijn. Ik weet van mezelf sowieso dat ik geen wolf ben, dus voor mij is het niet zo moeilijk en ik heb Martino en Wammus sowieso al een hele tijd als verdachte staan. Wat wel moeilijk is is dat de bad guys dan natuurlijk mij verdachter gaan proberen te maken. Zeker als er meer dan 1 bad guy in dat rijtje staat.
Je brengt me aan het twijfelen. Ik vertrouw jou namelijk voor geen meter.

Jij hebt létterlijk gezegd:
'Interglot, ik hoop niet dat je echt ziener bent....'

Zij wás ziener! Van iedereen ben jij de meest logische evilziener.

En nu ga je vlug mee met Absinthe op Martino, nadat ik opper dat een van jullie wolf is. Of je neemt als evilziener een gigantisch risico en gaat voor de wolf, of jij weet dat van de mensen die Rops noemt Martino níet de verdachte is.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 21:24
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
@ BB; fijn om te weten.

Dus: hangronde 3.
5 tegen 3 => en door stem Rops 4 tegen 4.
Evilziener stemt Honestsmile, of Severus is toch wolf.
Maar: als dabo evilziener is, hoeft Severus weer géén wolf te zijn.


Je brengt me aan het twijfelen. Ik vertrouw jou namelijk voor geen meter.

Jij hebt létterlijk gezegd:
'Interglot, ik hoop niet dat je echt ziener bent....'

Zij wás ziener! Van iedereen ben jij de meest logische evilziener.

En nu stem je vlug mee met Absinthe op Martino, nadat ik opper dat een van jullie wolf is. Of je neemt als evilziener een gigantisch risico en gaat voor de wolf, of jij weet dat van de mensen die Rops noemt Martino níet de verdachte is.
Wat is dit nou weer voor redenatie? Ik vertrouw Martino al niet meer sinds onze aanvaring. En zo moeilijk is het nou ook weer niet om de rollen eruit te pikken, je moet alleen op een bepaalde manier denken. En inderdaad, ik had Interglot als mogelijke ziener staan. En hoewel ik het nog moet dubbelchecken heb ik niet gezien dat ze mensen heeft vrijgesproken. Heb je de verhoudingen good/bad guys wel gezien? Ik haal alles uit de kast om er nog wat van te maken. Ik begrijp dat je denkt dat ik evilziener ben. Maar dan had ik Geel natuurlijk wel opgevraagd. Want die vond ik ook verdachter en verdachter worden door zijn postgedrag.

En waarom zou ik doodleuk Röps verdachten overnemen terwijl hij het niet na kan vertellen? Ik kijk wel uit als ik evilziener zou zijn. De wolven willen niet dat het dorp een x aantal mensen uit mijzelf, Martino, Severus en Wammus verdacht vinden, dus ik blijf het dus mooi wel preken, omdat ik met het dorp wil winnen. Mij eten ze toch niet, anders hadden ze het al lang gedaan, want zoveel ben ik nou ook weer niet geswitcht qua verdachten. En jij geeft ze mooi materiaal om het via een hangronde te proberen.

En oh ja, waarom ga je in godsnaam nou niet in op mijn stem in de ronde dat honestsmile eraan ging? Van alle mensen hier verwacht ik van jou op zijn minst wel dat je er een alinea aan wijd. Ik vertrouw jou namelijk nog wel en ik heb je hard nodig om die laatste wolven te vinden.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 05-08-2011 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 21:38
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Wat is dit nou weer voor redenatie? Ik vertrouw Martino al niet meer sinds onze aanvaring. En zo moeilijk is het nou ook weer niet om de rollen eruit te pikken, je moet alleen op een bepaalde manier denken.
Een logische redenatie:

Als: Daboman = evilziener.
Dan: Daboman wil wolven helpen.
Daboman gaat Martino stemmen.

De vraag is dus: ben jij evilziener? Want dan weet ik niet hoe ik je stem op Martino moet interpreteren.

Bij mijn theorie blijf ik: Rops noemt Severus, Daboman, Martino en Wammus, en daarmee moet hij het een wolf moeilijk gemaakt hebben.

Citaat:
En inderdaad, ik had Interglot als mogelijke ziener staan. En hoewel ik het nog moet dubbelchecken heb ik niet gezien dat ze mensen heeft vrijgesproken. Heb je de verhoudingen good/bad guys wel gezien? Ik haal alles uit de kast om er nog wat van te maken. Ik begrijp dat je denkt dat ik evilziener ben. Maar dan had ik Geel natuurlijk wel opgevraagd. Want die vond ik ook verdachter en verdachter worden door zijn postgedrag.
Dus je hád Interglot als ziener genoteerd, en daarom zeg je openlijk(!) in het topic: Interglot, ik hoop niet dat je echt ziener bent....
Daarmee breng je moedwillig wolven op haar spoor.

Ik denk dat jij Geel en Interglot hebt opgevraagd. Je noemde Geel namelijk eerder in het spel 'absoluut niet verdacht'. (Oftewel: je beschermde een wolf). Later ga je ineens openlijk Interglot ziener noemen (vroeg je haar op omdat ze Geel noemde?)

Voor deze ronde noemde jij Martino al verdacht, en stelde je op hem te stemmen. Als jij evilziener bent, dan verwacht ik dat je hem afgelopen eetronde hebt opgevraagd.
De vraag is dan: zou jij, als evilziener zijnde, op Martino stemmen als deze wolf is?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 21:44
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Een logische redenatie:

Als: Daboman = evilziener.
Dan: Daboman wil wolven helpen.
Daboman gaat Martino stemmen.

De vraag is dus: ben jij evilziener? Want dan weet ik niet hoe ik je stem op Martino moet interpreteren.

Bij mijn theorie blijf ik: Rops noemt Severus, Daboman, Martino en Wammus, en daarmee moet hij het een wolf moeilijk gemaakt hebben.


Dus je hád Interglot als ziener genoteerd, en daarom zeg je openlijk(!) in het topic: Interglot, ik hoop niet dat je echt ziener bent....
Daarmee breng je moedwillig wolven op haar spoor.

Ik denk dat jij Geel en Interglot hebt opgevraagd. Je noemde Geel namelijk eerder in het spel 'absoluut niet verdacht'. (Oftewel: je beschermde een wolf). Later ga je ineens openlijk Interglot ziener noemen (vroeg je haar op omdat ze Geel noemde?)

Voor deze ronde noemde jij Martino al verdacht, en stelde je op hem te stemmen. Als jij evilziener bent, dan verwacht ik dat je hem afgelopen eetronde hebt opgevraagd.
De vraag is dan: zou jij, als evilziener zijnde, op Martino stemmen als deze wolf is?
Lol, meen je dat nou? Ik draai al een aardig tijdje mee. Natuurlijk zou ik dan niet op hem stemmen. En het is inderdaad ook logisch dat als ik wel evilziener ben, dat ik hem opgevraagd zou hebben.

Ik heb mijn fout al toegegeven, het was zeer link, maar nogmaals, heb jij de verhouding good/bad guys wel gezien? Serieuze vraag. Want mijn overweging om het risico te nemen om Interglot meer hints te laten geven kwam voort uit dit gegeven.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 21:48
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Vegs, waarom ga je niet in om de hangronde van Honestsmile? Daar ben ik ook niet bepaald logisch bezig geweest als ik evilziener ben. Waarom negeer je dit steeds? Waarom geef je me zelfs geen kans dit te laten zien? Ik heb je hard nodig, want ik overleef deze ronde misschien niet. volgens mij ben je gewoon een dorpeling op het verkeerde spoor. Ik kan je logica volgen, maar het klopt gewoon niet met het hele spel.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 22:14
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Zo, het lijkt er op dat het tij eindelijk begint te keren voor ons dorpelingen! Dit was een vrij domme zet van de wolven, want als ze slim waren geweest, hadden ze niemand uit het rijtje van Geel opgegeten. Wij waren er immers allang achter dat daar minstens één slechterik onder moest staan, en door iemand uit dat rijtje op te eten, kunnen we alweer iemand afstrepen en tegelijkertijd weer een beetje beter verklaren hoe het kon dat Honestsmile in hangronde #3 werd opgehangen. Mocht er nog een tweede slechterik onder dat rijtje staan (wat heel goed mogelijk is), dan begint het nu wel heel erg heet te worden onder diens voeten. Kortom: de wolven hebben zich hoe dan ook in de vingers poten gesneden.

We moeten nu de kans grijpen om van deze foute inschatting te profiteren. Er zijn nu nog maar 9 spelers in het spel, waarvan 4 slecht (3 wolven + evilziener) en 5 goed (4 gewone dorpelingen + wolfsbane). Het is dus erg belangrijk dat we deze ronde weer een wolf ophangen (op z'n minst de evilziener, maar een wolf is uiteraard gunstiger).

Verder mijn excuses voor de afwezigheid van gisteren en vandaag (te druk en/of moe), maar dat ga ik nu meteen goed maken met een monsterpost.

Ik wil nog even terugkomen op de opmerkelijke uitslag van hangronde #3. Er is daar een hele discussie over ontstaan, waar iedereen elkaar om de oren sloeg met vele mogelijke verklaringen voor hoe die uitslag tot stand heeft kunnen komen. Zelf raakte ik zo een beetje het overzicht kwijt en vond ik het dus een beetje verwarrend, dus na enkele keren doorlezen had ik vanmorgen geprobeerd het even voor mezelf op een rijtje te zetten. Dit is wat er uit is gekomen:

In totaal hebben 5 mensen toegezegd op Geel te stemmen, en 3 mensen op Honestsmile. Toch is, tegen alle verwachtingen in, Honestsmile opgehangen in plaats van Geel. Hierdoor staat het buiten kijf dat er minimaal één slechterik onder Geel staat (Röps dus, zo blijkt nu). Maximaal kunnen er maar 3 slechteriken onder Geel staan, want we weten dat de stem van Interglot en Honestsmile echt moeten zijn geweest. 4 slechteriken onder Geel zijn dan onmogelijk, want anders had dit betekend dat Interglot of Honestsmile niet gestemd heeft wat ze gezegd hadden te stemmen (en die kans acht ik toch vrijwel nihil).

Aldus zijn er enkele mogelijkheden (voor de totstandkoming van de vreemde uitslag) tot onze beschikking. Deze zijn in twee categorieën in te delen, namelijk:
- met slechteriken onder Geel en géén slechterik onder Honestsmile;
- met slechteriken onder Geel en óók slechterik onder Honestsmile.

Ik zal nu deze mogelijkheden behandelen, georganiseerd per categorie. Aangezien dit veel tekst zal gaan bevatten, zal ik veelvuldig van de spoilertag gebruik maken.


Slechteriken onder Geel, geen enkele onder Honestsmile.


Scenario #1.
Spoiler


Scenario #2.
Spoiler


Scenario #3.
Spoiler



Slechteriken onder zowel Geel als Honestsmile.


Scenario #4.
Spoiler


Scenario #5.
Spoiler


Scenario #6.
Spoiler



In tabelvorm is het wellicht iets duidelijker, daar kan je in één oogopslag zien welke uitslagen je krijgt bij welke aantallen slechteriken:


* Paarsgekleurde uitslagen duiden er op dat deze alléén tot stand kunnen komen door de mensen die schijnbaar niet gestemd hebben er in te betrekken (Wammus en Neko* dus).
* Groengekleurde uitslagen duiden er op dat deze scenario's in het voordeel van Geel beslissen.
* Zwartgekleurde uitslagen duiden er op dat deze scenario's nooit in het voordeel van Geel hadden kunnen beslissen.



Als ik alles dus goed heb, zijn er 6 scenario's mogelijk. Heb ik iets over het hoofd gezien (wat best kan, want op een gegeven moment ging mijn hoofd hier haast van tollen), laat mij dit dan zo snel mogelijk weten.

Nu rest ons dus nog de vraag: welke van deze scenario's is waarschijnlijk de juiste? Dat zal ieder voor zichzelf moeten uitmaken.

Voor mijzelf, gebaseerd op mijn ervaring en wat ík waarschijnlijk acht, vallen de volgende scenario's alvast af:
- Scenario #1, want dat zou betekenen dat mijn stem niet echt is en ik weet van mezelf dat mijn stem wél echt is;
- Scenario #3, waar Wammus en Neko* beiden bij betrokken zijn (hoe groot is die kans nou?!);
- Scenario #4, buitensporig riskant voor de slechteriken (bovendien zou dit betekenen dat mijn stem niet echt is, en dat is het dus wél);
- Scenario #6, buitensporig riskant voor de slechteriken (bovendien zou dit betekenen dat mijn stem niet echt is, en dat is het dus wél).

Dan blijven er voor mij dus nog 2 scenario's over, namelijk nummers 2 en 5. Deze zijn ook vrij riskant, maar het allerminst en dus het meest logisch. Beide vind ik ze op dit moment even waarschijnlijk.

Als scenario 2 van toepassing is, is Daboman voor mij de tweede slechterik uit het rijtje van Geel. Hij moet dan de evilziener zijn, dat lijkt me het meest waarschijnlijk (maar wolf blijft natuurlijk wel een optie, 100% uitsluiten kan men het immers nooit). De andere drie slechteriken staan dan los (Martiño en Queasy), óf hebben (zogenaamd) niet gestemd (Neko* en Wammus).

Als scenario 5 van toepassing is, is Daboman hier weer de tweede slechterik uit het rijtje van Geel. De ene slechterik onder Honestsmile kan dan VeGs, Absinthe of Fantôme zijn, en de overige twee slechteriken staan dan los (Martiño en Queasy), óf hebben (zogenaamd) niet gestemd (Neko* en Wammus).

Om tot een beter idee te komen van wie van de losstaande mensen in beide scenario's slecht kan zijn, moet ik hun posts nog eens grondig doorspitten en daarbij tevens goed naar hun stemgeschiedenis kijken. Dat bewaar ik echter voor morgen, nu begin ik daar te moe voor te worden. Wel lijkt het me verstandig dat, aangezien er zoveel mogelijkheden zijn bij bijvoorbeeld de losstaande mensen, het op dit moment het verstandigst is om naar het Geel-rijtje te blijven kijken en daar iemand van op te hangen. Daar zitten immers minder mogelijkheden (slechts twee mensen, namelijk Daboman en ik), dus is men sneller klaar en heeft men ook sneller duidelijkheid. Het lijkt me duidelijk dat ik hier voor Daboman wil gaan, want ik ga/wil/kan niet op mezelf stemmen. Bij deze verstuur ik dan ook mijn stem - mocht iemand met een beter alternatief komen, of mijn leven in gevaar komen, dan ben ik uiteraard bereid deze te wijzigen. Het is belangrijk dat de dorpelingen nu minder verdeeld zijn, want eventueel gelijkspel kunnen we in deze fase van het spel echt niet meer hebben.

Zo, dit vind ik wel weer genoeg voor vandaag. Ik zie dat er weer reacties voor mij zijn om op te reageren, maar dat doe ik morgen wel. Houden jullie je ondertussen hier maar even mee zoet.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 22:34
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Potverdikkie, wat een rotwolven, zo gaat het ze nog lukken!

Severus, ik vind het echt zonde dat je er zoveel moeite in hebt gestopt terwijl je tot een verkeerde conclusie komt. Ik hoop dat je beseft dat er zeker wolven onder mijn verdenkers zitten. Mijn verdachtenlijstje was erg vergelijkbaar met die van Röps, maar waarschijnlijk hebben ze geschat dat ik er wel via een hangronde uit te werken ben. Röps was namelijk veel minder verdacht. Speel ze niet in de kaart... alsjeblieft...
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #87
Furby Feeder
500 02-08-2011 20:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.