Oud 08-09-2004, 19:18
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Dit is weer een toppic, wat erg met zelfmoord en am, te maken heeft, maar ik weet niet hoe ik het anders zou moeten zeggen, dus verwijder het maar als het te erg is!!

Ik ben mijn hele leven al bang voor bloed, ook mijn eigen bloed, alleen dat is heel erg raar, want ik doe ook aan snijden enzo,
maar de pijn van binnen is erger, dan de angst,
het is wel zo, dat als ik het gedaan heb dat ik kostmissenlijk en stijf van de angst ben
ik vind het erg raar,
sommige mensen vinden bloed mooi,
Maar mij maakt het me bang (okeej op het begin vind ik het wel nog mooi, maar na een tijdje is het angst die ik zie),
ik begrijp het niet want bij de meeste mensen is het toch juist zo, dat de angste meestal dingen overwinnen, en bij mij overwint de pijn, (zo zie ik het wel een beetje..)
__________________
Advertentie
Oud 08-09-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
BizZz schreef op 08-09-2004 @ 19:18 :
Dit is weer een toppic, wat erg met zelfmoord en am, te maken heeft, maar ik weet niet hoe ik het anders zou moeten zeggen, dus verwijder het maar als het te erg is!!
Wat wil je met je topic? Het is op dit moment een mededeling, daar kunnen anderen weinig/niets mee en ze zijn ook niet toegestaan.

Of de topic wbt inhoud/onderwerp kan overleg ik even met Quiana en Kruimel, maar je zult er ook nog iets van een vraag oid bij moeten zetten waar anderen op kunnen reageren, anders gaat ie iig dicht.
Oud 08-09-2004, 20:41
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Tja, als iemand me even de voordelen van am zou kunnen uitleggen begrijp ik er al meer van.
Oud 08-09-2004, 21:02
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 08-09-2004 @ 20:41 :
Tja, als iemand me even de voordelen van am zou kunnen uitleggen begrijp ik er al meer van.
- Het is een manier om om te gaan met overweldigende gevoelens.
- De geestelijke pijn wordt draaglijker, lichamelijke pijn is makkelijker. Deze pijn is te bevatten en te controleren.
- Spanning ontladen. Hierna voel je je opgelucht, mede doordat er een stof(endorfinen) in je hersenen vrijkomt dat maakt dat je beter voelt.
Dit laatste kan een verslavende werking hebben.

Bron: meneer Google


@ TS: Heb je hulp? Loop je bij een Psycholoog/Psychiater/Maatschappelijk Werker?
Zo niet, kijk of je daar verandering in kan brengen

Laatst gewijzigd op 08-09-2004 om 22:40.
Oud 08-09-2004, 22:39
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Inderdaad, AM is een manier om mentale pijn om te zetten naar lichamelijke pijn, maar die kan je dus beter begrijpen. Het is eigenlijk pijn om je mentale pijn te vergeten, vind ikzelf.
De startpost vind ik wel wat warig, maar ik kan me nu niet helemaal concentreren nu, wel heb ik wat ervaring met die zaken (pijn en angst is ook iets dat ikzelf lang heb gehad en eigenlijk weet ik niet of dat wel helemaal over is).
In ieder geval: veel sterkte (ik hoop dat dit topic niet toe moet, dus zet er maar vlug een vraagje bij)
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)

Laatst gewijzigd op 09-09-2004 om 08:31.
Oud 08-09-2004, 23:47
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Oke, nu snap ik het al wat beter:
ik had het in de vorige post over een ander soort angst bij mezelf, dus stel daar maar geen vragen over.
Ik denk dat je na de AM gewoon doorhebt dat het fout is (oké, de meesten hebben het ook voor en tijdens AM door dat het fout is, maar erna besef je alles beter) en dat je je schuldig voelt daarvoor en dat je nog helemaal niet toebent aan zelfmoord. Ik bedoel niet dat ik je uitdaag om het nu wel te doen, maar dat je onderbewust nog genoeg van het leven geniet ofzo...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Oud 09-09-2004, 00:12
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Het omzetten van mentale pijn naar lichamelijke pijn klinkt nog best logisch op zich.

De endorfine vind ik een minder goed argument, dat kan je ook aanmaken met bijv. hardlopen.

Het is wachten op de vraag/stelling ik ben klaar om te antwoorden.
Oud 09-09-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-09-2004 @ 19:38 :
Wat wil je met je topic? Het is op dit moment een mededeling, daar kunnen anderen weinig/niets mee en ze zijn ook niet toegestaan.
Om die reden en na overleg met Quiana heb ik besloten de topic te sluiten.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Medicatie
Verwijderd
3 16-04-2005 17:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Homo-discussie België
J. Geelman
137 12-01-2004 16:01
De Kantine Wat staat er onder jouw CTRL-V?
Tandpasta
499 28-11-2003 23:11
Levensbeschouwing & Filosofie christendom versus sex
elledc
41 26-11-2003 21:23
Verhalen & Gedichten 'k heb zomaar een begin voor een verhaal of zo gemaakt.
prinses eowyn
3 18-01-2003 14:20
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 11:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.