Oud 02-12-2003, 14:14
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Oke, laat ik maar met de deur is huis vallen...

Ik heb de laatste tijd erg last van een zeurende hoofdpijn die niet weggaat als ik een paracetemol inneem, soms is het dan even weg, maar daarna komt de zeurende pijn gewoon weer terug

Ik heb ook wat vaker last van pijn op de borst (ik voel het vlak bij mijn hart) en ik weet niet wat ik hiertegen moet doen, ik heb hier ook nog nooit last van gehad...

Any tips of ervaring hiermee?
Alvast bedankt!
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
waar zit die hoofdpijn?
elke keer ergens anders of steeds op dezelfde plek?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:57
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
linda85 schreef op 02-12-2003 @ 14:41:
waar zit die hoofdpijn?
elke keer ergens anders of steeds op dezelfde plek?
Steeds op dezelfde plek; precies op mijn slaap...
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
hmm, dan weet ik het zelf niet zo goed (heb zelf ook al heel lang elke dag hoofdpijn, maar die zit op een andere plek)

Je zou evt op http://www.hoofdpijntest.nl/hoofdpijntest/ kunnen kijken en de hoofdpijntest doen. Hij is echter niet betrouwbaar genoeg om niet naar de dokter te gaan (bij mij komt er iets anders uit als wat de dokter denkt dat het is).

Sowieso zou ik naar de dokter gaan als ik jou was, aangezien je ook al aangeeft steken vlakbij je hart te hebben.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:36
Verwijderd
Die test is ook erg incompleet, vraagt niet eens naar de aard van de pijn en de heel precieze plaats van de pijn, terwijl voor een béétje diagnose dat toch juist het eerste is waar je naar moet vragen . Vragen naar leeftijd en medicijngebruik zou ook geen overbodige luxe zijn... Dus, vertel
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:50
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
U heeft één of meerdere klachten die op migraine zouden kunnen wijzen, maar andere belangrijke kenmerken van deze vorm van hoofdpijn herkent u niet. Misschien zou u de test nog eens kunnen doen om na te gaan of u andere aanwijzingen wellicht beter herkent. Als dat niet het geval is, kan de huisarts nagaan of u inderdaad migraine heeft...

Uhm, ik dacht dat migraine was dat je vergaat van de koppijn, maar dat is bij mij niet zo, bestaat er een lichtere vorm dan ofz? (niet dat ik denk dat ik het heb, maar gewoon een vraag).

Ik ben 16, zoals je kan zien en ik gebruik geen medicijnen...
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:58
Verwijderd
Ook niet de pil? Die kan migraine veroozaken/verergeren...

Migraine hoeft geen erge hoofdpijn te zijn, kan ook heel licht zijn of zelfs helemaal niet aanwezig... je ziet dan ook vaak lichtflitsen van te voren of tijdens, kan heel slecht tegen geluid en licht, en de pijn zit dan meestal in 1 helft van je hoofd... de aanvallen gaan vaak een beetje samen met je menstruatiecyclus, dat 't bijvoorbeeld veel vaker zo is als je ongesteld bent of als je ovuleert, of, als je de pil gebruikt, in de eerste of derde week van je pilstrip. Ik geloof alleen wel dat het een sgekende pijn was en geen zeurende, maar misschien is hier iemand met migraine die dat kan vertellen? Migraine komt vooral voor bij vruchtbare vrouwen.

Spanningshoofdpijn voel je als een soort band om je hoofd, en dan vooral aan de voorkant (vaak ook achter je ogen), de hoofdpijn wordt erger als je je inspant of als je in de zon zit, het is meestal een zeurende of kloppende pijn. Als je weinig vertrouwen hebt in paracetamol kan het zijn dat paracetamol helemaal niet werkt, omdat het vooral een psychische uiting is. Spanningshoofpijn kan erger worden door medijcijnen of door de pil.

Een voorhoofdsholte-ontsteking voel je in je voorhoofd (duh) en het is een stekende pijn, die niet gauw voorbij gaat en gedurende een paar dagen steeds erger wordt, als je pech hebt verga je na een tijdje van de pijn, je krijgt vaak ook koorts, en na een of twee weken (als je een normale weerstand hebt) is het vanzelf weer over. Het volgt vaak op een verkoudheid.

Wie weet er nog meer hoofdpijnsoorten?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 16:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-12-2003 @ 15:58:
Ook niet de pil? Die kan migraine veroozaken/verergeren...
Een voorhoofdsholte-ontsteking voel je in je voorhoofd (duh) en het is een stekende pijn, die niet gauw voorbij gaat en gedurende een paar dagen steeds erger wordt, als je pech hebt verga je na een tijdje van de pijn, je krijgt vaak ook koorts, en na een of twee weken (als je een normale weerstand hebt) is het vanzelf weer over. Het volgt vaak op een verkoudheid.

Wie weet er nog meer hoofdpijnsoorten?
Ik heb zelf geen voorhoofdholte ontsteking, maar neusslijmvliesontsteking die hoofdpijn veroorzaakt.
Er zit dus een ontsteking in mijn neusslijmvlies (oid ) wat vooral voorkomt bij mensen met hooikoorts en mensen met een allergie voor huisstofmijt. De ontsteking in je neus heeft z'n uitwerking op je hoofd. De klachten zijn precies dezelfde als die van voorhoofdholte ontsteking, aangezien het een voorganger ervan is (althans, deze ontsteking kan zich verder ontwikkelen en voorhoofdholte ontsteking worden).
Mijn klachten zijn (ik weet nl. niet of er nog meer mogelijke klachten zijn):
- bijna constante hoofdpijn
- soms een vol gevoel in de neus en voorhoofd
- heel veel druk op je voorhoofd
- veel pijn achter je ogen
- pijn bij teveel licht of geluid
Het is overigens niet na 2 weken over zoals Sarahbressers zei over voorhoofdholte ontsteking, want bij mij houdt het nu al zo'n 2,5 maand aan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:04
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-12-2003 @ 15:58:
Ook niet de pil? Die kan migraine veroozaken/verergeren...
Wie weet er nog meer hoofdpijnsoorten?
Nope, ook niet aan de pil (wel een tijdje geweest, maar dat is al erg lang geleden...)

Op die site van de test staat nog een soort...
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-12-2003 @ 15:58:
Wie weet er nog meer hoofdpijnsoorten?
Aanzichtspijn oid...ff geen zin om naar een precieze omschrijving ed te zoeken...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 18:02
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Dit is de soort waar ik het over had...

Clusterhoofdpijn
Clusterhoofdpijn is een soort hoofdpijn die optreedt in clusters, of tijdsperioden. Men heeft bijvoorbeeld last gedurende een periode van 3 tot 16 weken aaneengesloten, met soms wel meerdere aanvallen per dag. Typerend is dat de patiënt tijdens een aanval van clusterhoofdpijn geen rust wil. IJsberen, of zelfs met het hoofd tegen de muur bonken zijn verschijnselen die kunnen optreden tijdens een aanval.
Een aanval duurt meestal 15 tot 180 minuten, soms wel tot 8 keer per dag.

http://www.hoofdpijntest.nl/soorten/index4.htm
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 19:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wordt je hoofdpijn ergerals je je hoofd naar beneden houdt of buigt (bijv. als je iets opraapt van de grond ofzo)? De druk in je holtes in je hoofd wordt dan groter en als je holte-ontsteking hebt dan heb je dan meestal ergere hoofdpijn (bij mij iig).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 14:04
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-12-2003 @ 19:29:
Wordt je hoofdpijn ergerals je je hoofd naar beneden houdt of buigt?De druk in je holtes in je hoofd wordt dan groter en als je holte-ontsteking hebt dan heb je dan meestal ergere hoofdpijn
Nee, daar heb ik niet echt last van...
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 20:54
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Postbode
Verwijderd
3 17-05-2005 19:34
Psychologie depressiesss
load_harmony
32 12-03-2003 10:32
Lichaam & Gezondheid Vage (groei)kramp
The one who I am
4 26-01-2003 17:09
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.