Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2010, 16:23
MitchBoy
MitchBoy is offline
Heey allemaal,

Ik zit met een probleem een jaar geleden deed ik een opleiding MBO-2 en mijn vader
had daar voor 800 euro gekregen van studiefinanciering.

Toen ging ik verhuizen en ben ik helaas gestopt met mijn opleiding toen naar de leerplicht gegaan en kreeg vrijstelling tot ik 18 ben.

Nu is mijn vader mij aan het pushen 24/7 dat ik moet werken dus ik ben vandaag naar een paar uitzendburau's gegaan en kwam er niet uit.

Het enige wat ze hadden was een soort eentonig fabrieks werk waar je het minste van het minste verdient en van 8:00 tot 18:00 moet werken 5x per week voor 500 euro.

Mijn vader heeft een uitkering en heeft geen geld voor een nieuwe opleiding en die 800 euro is die nu per maand aan het terug betalen.

Weet iemand hoe ik weer terug naar school kan ik deed Beveiling MBO-2 ben 17 jaar en over 7 maanden word ik 18 en moet ik me ziekenfonds betalen.

Wil aan me toekomst werken en me diploma halen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2010, 16:51
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
volgens mij krijg je op je 18e bij MBO studiefinanciering
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 20:25
Verwijderd
Citaat:
volgens mij krijg je op je 18e bij MBO studiefinanciering
Klopt, als je 18 bent kom je in aanmerking voor een studie financiering, de hoogte van die financiering wordt o.a bepaald door de inkomsten van je ouders.

Volgens mij bestaat er ook een soort van tegemoetkoming voor mensen onder de 18.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 08:42
Verwijderd
Kijk hier eens:
http://ib-groep.nl/particulieren/stu...or_het_mbo.asp
Als je 18 bent, thuis woont, geen studerende broers of zussen hebt en je doet een MBO-2-opleiding en je ouders hebben allebei een bijstandsuitkering, krijg je 381 euro studiefinanciering per maand.
Je betaalt per jaar 1000 euro schoolgeld op een ROC en daarbij moet je nog boeken kopen, dat is ongeveer 200 euro.

Dus dan hou je 281 euro per maand over. Daarvan kun je zelf kleren en uitgaan betalen en je kunt bijvoorbeeld 80 euro per maand aan je vader geven omdat hij eten voor je koopt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 09:15
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Op mbo niveau heb je ook heel veel bbl opleidingen. Dat houdt in dat je 4 dagen in de week werkt en 1 dag naar school gaat. In het begin zal je dan nog niet zoveel verdienen, maar uiteindelijk haal je wel een diploma, en dan ga je ook meer verdienen. en je kan ook werk doen wat je interesseert.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Kijk hier eens:
http://ib-groep.nl/particulieren/stu...or_het_mbo.asp
Als je 18 bent, thuis woont, geen studerende broers of zussen hebt en je doet een MBO-2-opleiding en je ouders hebben allebei een bijstandsuitkering, krijg je 381 euro studiefinanciering per maand.
Je betaalt per jaar 1000 euro schoolgeld op een ROC en daarbij moet je nog boeken kopen, dat is ongeveer 200 euro.

Dus dan hou je 281 euro per maand over. Daarvan kun je zelf kleren en uitgaan betalen en je kunt bijvoorbeeld 80 euro per maand aan je vader geven omdat hij eten voor je koopt.
Let wel op, dat er ook nog eens een afdelings bijdrage moet worden betaald, dat was tenminste bij mij zo op mijn ROC. dat varieert tussen de 50 en 100 euro.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic 113#
rare kwast
496 15-11-2007 16:42
Psychologie jongeren (15 t/m 17) en (Gedwongen) hulpverlening. Welke mate ouders betrekken?
Fantôme
34 13-05-2007 20:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Baden-Wurttemberg verbiedt leraren hoofddoek te dragen
ThaFox
196 18-11-2003 14:02
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
Psychologie MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN
kleinedraak
13 25-08-2002 20:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.