Oud 06-10-2020, 23:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Omdat niet iedereen door slotjes kan posten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 07-10-2020, 00:12
Verwijderd
Doe die andere ook ff dicht dan
Oud 07-10-2020, 00:20
Verwijderd
<3
Oud 07-10-2020, 11:12
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 07-10-2020, 13:33
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Brusselse horeca 1 maand dicht
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 07-10-2020, 13:44
Verwijderd
Heb allemaal alu hoedjes om me heen en kreeg ook allemaal rare propaganda. Niet corona komt dichterbij, maar die gestoorde gekken wel.
Oud 07-10-2020, 14:20
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Heb allemaal alu hoedjes om me heen en kreeg ook allemaal rare propaganda. Niet corona komt dichterbij, maar die gestoorde gekken wel.
Ze worden er meer, wtf
Oud 07-10-2020, 14:20
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Waarom hebben die gestoorde gekken een platform
Oud 07-10-2020, 14:21
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zag maandag verbazingwekkend veel mensen met een mondkapje op hier. Aanzienlijk meer dan een week daarvoor.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-10-2020, 14:27
Verwijderd
Hier in dorp ook. Vanochtend bij de huisarts allemaal en als ik Jos mag geloven in de supermarkt ook. De alu-hoedjes in mijn omgeving vallen gelukkig mee
Oud 07-10-2020, 14:36
Verwijderd
Maar goed. Mijn omgeving bestaat atm ook alleen maar uit mijn (schoon)ouders, de verloskundigen en Jos en Doris. Met de rest heb ik alleen maar telefonisch contact.
Oud 07-10-2020, 18:25
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Geen alcohol meer in pubs.
Pubs om 6 uur dicht.
Schotland gaat hard (niet dat ik veel naar de pub ga trouwens, maar je mag ook niet meer binnenshuis met vrienden afspreken, dus dit voelt gewoon als een verkapte lockdown )
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 07-10-2020, 19:01
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Hier staan mensen gewoon lekker met hun kutkinderen die niet geleerd hebben om hun hand voor hun mond te houden te hoesten voor m'n muil.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 07-10-2020, 19:05
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Geen alcohol meer in pubs.
Pubs om 6 uur dicht.
Schotland gaat hard (niet dat ik veel naar de pub ga trouwens, maar je mag ook niet meer binnenshuis met vrienden afspreken, dus dit voelt gewoon als een verkapte lockdown )
Oef. Heb wel echt medelijden met pubeigenaren.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 07-10-2020, 19:06
Verwijderd
Kunnen we ophouden met medelijden hebben voor een hele klasse van de bevolking die hun personeel structureel naait? Alvast bedankt.
Oud 07-10-2020, 19:26
HansDeNoteboom
HansDeNoteboom is offline
Citaat:
Kunnen we ophouden met medelijden hebben voor een hele klasse van de bevolking die hun personeel structureel naait? Alvast bedankt.
Snap ook nooit waarom Khalid Oubaha overal mag komen janken bij talkshows. Die behandelt personeel schandalig slecht, ook in toptijden. Laat die man lekker verrekken
Oud 07-10-2020, 21:33
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Geen alcohol meer in pubs.
Pubs om 6 uur dicht.
Schotland gaat hard (niet dat ik veel naar de pub ga trouwens, maar je mag ook niet meer binnenshuis met vrienden afspreken, dus dit voelt gewoon als een verkapte lockdown )
heb je in schotland niet de regeling dat horeca gewoon open mocht blijven zolang ze maar maaltijden van minimaal x pond serveren? ik was in de zomer in noord-ierland en daar hadden alle pubs plotseling een soort bitterballen'maaltijd' die aan de voorwaarden voldeed waardoor ze allemaal open konden blijven
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 07-10-2020, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Snap ook nooit waarom Khalid Oubaha overal mag komen janken bij talkshows. Die behandelt personeel schandalig slecht, ook in toptijden. Laat die man lekker verrekken
En daarvoor Kooistra.
Ads door Google
Oud 07-10-2020, 22:33
Verwijderd
Sowieso, al die ondernemers die VVD stemmen. Ik ken er eentje die ruim 150K subsidie heeft gehad, het waarschijnlijk toch niet gaat redden, en er straks met eigen vermogen intact uitkomt. Daar hoef je echt geen medelijden mee te hebben. Niet dat ik het ze niet gun hoor, ik ben het er wel mee eens, maar ik vind het onverteerbaar dat er nog steeds mensen tussen wal en schip vallen, dat een fucking KLM miljarden krijgt terwijl we daar nooit ene kanker van terugzien, dát is de partij waar die viezeriken op stemmen en die de premier die zich wonderwel en bijna kritiekloos door deze crisis heen aan het liegen is.

Het Nibud, das de regering eah, roept tegenwoordig dat we voor wat, anderhalf jaar aan reserves moeten hebben. Waarom geldt dat niet voor een ondernemer? Dat was trouwens ooit wel meer regel dan uitzondering bij de kleinere onderneming en bij cooperaties. Grote hoeveelheden liquide middelen.
Oud 08-10-2020, 00:42
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
https://twitter.com/realDonaldTrump/...59702104023047

Boom, daar is de salespitch. Follow the money.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 08-10-2020, 00:44
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
https://amp.cnn.com/cnn/2020/10/05/i...ron/index.html
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 08-10-2020, 08:13
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Geen AMP
Oud 08-10-2020, 08:42
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Wat is er aan de hand met AMP?
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 08-10-2020, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Wat is er aan de hand met AMP?
Het is de zoveelste poging van Google om het web naar hun hand te zetten: https://medium.com/@danbuben/why-amp...b-e4d060a4ff31
Oud 08-10-2020, 13:24
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Kunnen we ophouden met medelijden hebben voor een hele klasse van de bevolking die hun personeel structureel naait? Alvast bedankt.
Ik heb het wel over mensen die 1 café/restaurant hebben en niet bijv. een aarslijer van de Wetherspoons ofzo.
__________________
Who's this jabroni?
Advertentie
Oud 08-10-2020, 13:37
Verwijderd
Ik weet niet of die veel beter zijn in bepaalde opzichten
Oud 08-10-2020, 13:44
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Iets met niet alles en iedereen over 1 kam scheren en je weet wel wat ik bedoel enzo.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 08-10-2020, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Iets met niet alles en iedereen over 1 kam scheren en je weet wel wat ik bedoel enzo.
Daarvoor heb ik echt teveel ervaring met kleine ondernemers.
Oud 08-10-2020, 14:39
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
heb je in schotland niet de regeling dat horeca gewoon open mocht blijven zolang ze maar maaltijden van minimaal x pond serveren? ik was in de zomer in noord-ierland en daar hadden alle pubs plotseling een soort bitterballen'maaltijd' die aan de voorwaarden voldeed waardoor ze allemaal open konden blijven
haha ja dat was het eerst wel! maar nu zijn ze weer strenger, gelukkig maar voor een paar weken (zeggen ze)!

en ja heb wel medelijden met de horeca, niet alle horeca-uitbuiters hebben het slecht voor met hun personeel.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 08-10-2020, 15:26
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Het is de zoveelste poging van Google om het web naar hun hand te zetten: https://medium.com/@danbuben/why-amp...b-e4d060a4ff31
Ah! Dat wist ik ooit! Ik zal mijn leven beteren.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 08-10-2020, 15:31
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Elke keer als ik "Megatron" lees, denk ik daar achteraan "MEGAGOED".

https://youtu.be/Jf-AuI4J6jE?t=28
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 09-10-2020, 23:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:

Het Nibud, das de regering eah, roept tegenwoordig dat we voor wat, anderhalf jaar aan reserves moeten hebben. Waarom geldt dat niet voor een ondernemer? Dat was trouwens ooit wel meer regel dan uitzondering bij de kleinere onderneming en bij cooperaties. Grote hoeveelheden liquide middelen.
Ik vond deze wel aardig:

Citaat:
Want het ondernemen in de horeca was te makkelijk?

‘Ja. Te veel mensen gingen ondernemertje spelen. Vroeger begon je een zaak als je een erfenis had of de lotto had gewonnen. Nu konden vijf, zes vrienden zo even vijf ton ophalen tegen 8 procent rente, bijvoorbeeld met crowdfunding, en dan een zaak beginnen. Maar dat is dus allemaal geleend geld. Vervolgens vraagt de pandeigenaar de hoofdprijs aan huur, de ondernemers hebben geen eigen vermogen en als het dan tegenzit val je om. Dat zie je nu.’
(overigens is Won Yip natuurlijk een horeca-'magnaat' en niet representatief voor andere ondernemers en is zo'n uitspraak natuurlijk behoorlijk generaliserend; maar ik vond het wel een realist in dit interview)

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...liet~b969e460/
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-10-2020, 00:03
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ja, daar zit ook wel wat in. Ik heb ook geen medelijden met de trutten die de zoveelste 13-in-een-dozijn koffietentje hebben geopend zonder ook maar enige ervaring te hebben.
Kattencafes zijn ook zo'n ding. In Leiden was er 1 geopend door crowdfunding, maar ik hoorde van mensen dat de koffie en taartjes niet te huffen waren.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 10-10-2020, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Ik vond deze wel aardig:



(overigens is Won Yip natuurlijk een horeca-'magnaat' en niet representatief voor andere ondernemers en is zo'n uitspraak natuurlijk behoorlijk generaliserend; maar ik vond het wel een realist in dit interview)

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...liet~b969e460/
Ik ook.
Oud 10-10-2020, 00:05
Verwijderd
Ik moet ook bekennen dat ik ook met de helft van de "creatieve mensen" totaal geen medelijden heb. Noem me dan maar harteloos, maar je bent geen Bach of van Gogh ofzo.
Oud 10-10-2020, 00:07
Verwijderd
Daarnaast geldt dat voor de nieuwe technokids ook. Dat gejammer dat ze geen raves en gigs meer hadden. Je verdient gvd 400k op een avond hou je bek.
Ads door Google
Oud 10-10-2020, 01:17
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Nahja, ik denk dat voor heel veel dingen geldt dat als ze snel ontstaan ook net zo snel kunnen verdwijnen (of supersnel als er een crisis aan te pas komt). Dat van die festivals en feesten vind ik ook niet zo'n supergroot probleem (en ik ben echt heus wel muziek-minded); er is al genoeg geschreven over het festival/feest-overschot in Nederland. Dat er daar nu een boel van over de kop gaan was wel te verwachten.

Maar als de echt grote namen het niet redden is er wel echt een probleem; dan valt er een hoop kennis en kunde en gedane investeringen weg; dan zullen sommige organisaties echt weer 10 a 20 jaar terug de tijd in worden geschopt van wat er mogelijk is.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-10-2020, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Ik vond deze wel aardig:



(overigens is Won Yip natuurlijk een horeca-'magnaat' en niet representatief voor andere ondernemers en is zo'n uitspraak natuurlijk behoorlijk generaliserend; maar ik vond het wel een realist in dit interview)

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...liet~b969e460/
Interessant stuk
Oud 10-10-2020, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Ik moet ook bekennen dat ik ook met de helft van de "creatieve mensen" totaal geen medelijden heb. Noem me dan maar harteloos, maar je bent geen Bach of van Gogh ofzo.
Ja maar mensen moeten nou eenmaal iets te doen hebben en minsten 30 tot 40% van álle banen zijn veredelde bezigheidstheorie met slechts papieren productie zonder dat er daadwerkelijk waarde wordt gecreëerd. Als je die waarde dan toch moet duiden in pegels die het oplevert voor de economie, dan levert iets als de creatieve sector heel veel op voor iedere geïnvesteerde euro.

Veel meer dan bij de bodemloze put die KPN heet. Of Shell.
Oud 10-10-2020, 19:24
Verwijderd
Jep, daarom zeg ik ook de helft.

Maar wat me gewoon stoort is (en dit is mijn persoonlijke mening), al die niet duurzame investeringen, zoals een of ander tentje te openen in een knetterdure stad (want DAAR gebeurt het!1111!11), zoals wat HO terecht opmerkt: om bijv een fucking kattencafe om daar koffie te verkopen van 8,50 per stuk met allerhande hip rotzooivreten als zelfstandig ondernemer, zonder ook maar iets van kennis te hebben van zelfstandig ondernemen. Dus geen buffer opbouwen, maar wel alles uitgeven en social media investeringen doen etc. En dan er achter komen dat je gewoon niet goed bezig bent en het dus niet zoveel oplevert en dat je een veel te hoge standaard hebt qua uitgaven. Dus wel periodes hebben dat je echt wel winst maakt (kan niet anders) omdat je toevallig heel veel flinterdunne pannenkoekjes met bananen en nutella hebt gedraaid op een of ander hip kutfestival dat alleen de rijke drugsverslaafde groep van die grote stad kan betalen (mijn haat jegens de nouveau riche is intens ja) etc, maar nu toch je fucking hand ophouden in deze corona crisis. Terwijl je godverdomme net de bewoners in Amsterdam-noord weggejaagd hebt, omdat je daar zo nodig wil wonen etc.

En ik ben zelf dus ook een zelfstandig ondernemer en ik verdien goed, maar ik werk wel hard. Dus de belasting die ik betaal, daar zit dus ook bloed, zweet en tranen in. Ik heb liever dat mijn geld naar die mensen gaat die hun huizen in Amsterdam-Noord uitgejaagd worden en bij wie de enige buffer is om een wasmachine te kopen wanneer de andere stuk is. NIET AAN DIE GODVERGETEN HIPPE KUTKOTERS, DAN VERDIEN JE GEWOON OM FAILLIET TE RAKEN.
Oud 10-10-2020, 19:27
Verwijderd
Daarnaast inderdaad grote bedrijven, met honderden rare mangers, een manager hier, een manager daar en die kutlui moeten allemaal geld vangen. Ook TOTAAL GEEN medelijden mee idd.
Oud 10-10-2020, 19:29
Verwijderd
Maar die mensen in Amsterdam Noord dat zijn ook gewoon mensen die PR doen voor theaterproducties....
Oud 10-10-2020, 19:31
Verwijderd
Ja, maar OOK pannenkoekendraaiers Bassie.
Oud 10-10-2020, 19:31
Verwijderd
En de pannenkoekendraaiers... daar zouden we nu een podcast aan kunnen wijden!
Oud 10-10-2020, 22:59
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb overigens wel een vet goed idee voor een foodtruck, maar ik heb geen flappen to make it happen. #sadface
__________________
Who's this jabroni?
Oud 11-10-2020, 08:06
Verwijderd
Die flappen kun je dus erg gemakkelijk lenen tegenwoordig.
Oud 11-10-2020, 13:15
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
shylock spreekt
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 11-10-2020, 16:05
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik heb morgen weer een test en ben in thuisquarantaine in mijn hutje op de hei
Oud 11-10-2020, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Die flappen kun je dus erg gemakkelijk lenen tegenwoordig.
Ja, te gemakkelijk.

Vroeger, in mijn tijd, moest je gewoon een goed beroep hebben wilde je wat duiten van de bank sjaggeren.
Oud 11-10-2020, 21:35
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik kan geen hypotheek krijgen en geen huurhuis vinden, maar ik kan wel flappen krijgen voor een eigen zaak? Want dan ga ik daar wonen.
__________________
Who's this jabroni?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.