Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2002, 19:25
Verwijderd
kd8 laak weer es n keer wat posten...laat ff wete waje er van vind...ben er zelf nog nie helemaal uit

“Blijf vannacht bij mij slapen” had hij gezegd. Natuurlijk zei ze ja. Wat had ze anders kunnen doen? Onopvallend waren ze samen vertrokken. Rustig was ze in zijn oude roestige peugeot gestapt, en waren ze naar zijn flat gereden.

Blowend zaten ze op het dak van de flat. Ze zat tussen zijn benen in en hij had zijn armen losjes om haar middel liggen.
Samen tuurden ze over het provinciestadje en vroegen zich hardop af of er op dat moment meer mensen zo gelukkig zouden zijn als hun 2 op dat moment.
Ze staarden naar de sterren en vroegen zich af of er nog meer mensen op dat moment naar de sterren staarden, net als hun 2 op dat moment.
Na uren praten, denken en blowen stonden ze op en liepen hand in hand door de gangen van de flat.
Natuurlijk deden ze het die nacht. Wat had ze anders kunnen doen?
Die ochtend zoenden ze elkaar vaarwel. Wetend dat dit de laatste keer zou zijn.

Natuurlijk trouwde hij 3 weken later met die ander.
Wat had híj anders kunnen doen?
11 jaar was gewoon een te groot leeftijdsverschil.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2002, 19:39
Verwijderd
Leuk, maar slecht uitgewerkt.
Nou kan ik wel de fouten die me zijn opgevallen er uit gaan halen, maar omdat ik verdomde lui ben, laat ik dat aan Scimmia en LUH over.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 22:23
Verwijderd
Het is inderdaad de uitwerking waar dit verhaal mee valt. Ik denk dat je grootste fout is dat je beschrijft en niet laat zien. Je zegt bijvoorbeeld dat ze allebei gelukkig zijn, maar dat is het. Het had beter geweest als je hem met zijn hand door haar haar had laten kroelen, of haar nog even wat dichter tegen hem aan laten schurken, op zoek naar bescherming en warmte of wat dan ook. Het wordt dan interessanter om te lezen en ook makkelijker om onszelf in het verhaal te plaatsen.

De laatste alinea is ook wat jammer. Kil vertel je ons wat er gebeurt is en dan is het afgelopen. Geen tranen, geen emotie? Jammer, want het is niet erg sappig zo.

Dit verhaal is een skelet zonder vlees of spieren. Probeer er meer van te maken, want er zit ook meer in.

Nog wat kleinigheden:

Schrijf getallen die niet al te groot zijn voluit. In plaats van 2, 11 en 3 kan je beter twee, elf en drie typen. Dat staat mooier.

Kijk dat je niet te veel zinnen begint zoals 'Onopvallend waren ze...', 'Rustig was ze...' en 'Blowend zaten ze...'. Dat gaat snel vervelen.

Het terug laten komen van 'Wat hadden ze anders kunnen doen?' is goed.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 09:25
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Leuke manier van vertellen. Waarom zeg je ‘deden ze het die nacht’, het is mooier als je het op een andere manier vertelt. Het is persoonlijk, je moet zelf kijken wat je mooier vindt klinken.
Je gebruikt het woord ‘natuurlijk’ veel. Misschien kan je het vervangen door een ander woord, om hindelijke herhaling te voorkomen? Hoewel, ergens past het in het verhaal.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 11:54
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik zou het meer uitwerken als ik jou was. Dan kan het een prachtig verhaal worden.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 19:34
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
sann schreef:
mensen op dat moment naar de sterren staarden, net als hun 2 op dat moment.
volgens mij kan dat hun hier niet echt.... zij ofzow lijkt mij mooier

het verhaal is idd zoals de mensen voor mij al zeiden:
het skelet staat er goed maar het omhulsel is nog niet af..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 14:12
Verwijderd
keej jongens bedankt...natuurlijk is stop woordje..soriej!! khad de tip van mijn nederlandsleraar om es te proberen met zo weinig mogelijk woorden veel te zeggen..vandaar dat t zo kort is...normaal benk btj langdradig...maark zal t uit gaan werken en dan op nieuw posten!!
liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.