Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2008, 01:45
evcskater
evcskater is offline
Ik ga het hier hebben over het nut van onderwijs voor de maatschappij. Voor het individu is het natuurlijk ook belangrijk, maar dat kan je zelf wel bedenken waarom.

Ik verdeel de samenleving even in 2 groepen (natuurlijk zit daar tussen een gemiddelde)

1. Mensen die onderwezen zijn en dus slim/ wijs zijn en weten wat er speelt in de wereld.
2. Mensen die minimaal of niet zijn onderwezen en ook het nut van school niet inzien en dus tot de domme massa van de samenleving behoren.

Beide groepen hebben het recht om te stemmen in onze democratie. Dit is natuurlijk erg "goed" omdat iedereen natuurlijk gelijk is. Maar er zit een addertje onder het gras.

Veel mensen zijn slecht opgeleid en nemen de verkeerde beslissing met stemmen voor wat goed is voor onze samenleving. Zij hebben noch de kennis noch de wijsheid om een echte goede keuze te maken. In Nederland is er al goed onderwijs maar vaak is het de luiheid van de scholier die zijn eigen onderwijs slecht maakt.

Door deze mensen beter te onderwijzen met wat er allemaal speelt in de wereld en om ze te leren met een open visie naar de wereld te kijken. Zullen ze betere keuzes maken die beter zullen zijn voor onze gehele samenleving. Daarom is onderwijs zo belangrijk en vind ik dat meer scholieren die het nut van al die "nutteloze" vakken niet inzien, een keer moeten gaan nadenken over hun algemene ontwikkeling die ze tijdens hun schooluren doormaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2008, 20:51
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Ja, het klopt zo ongeveer wel wat je zegt. Wat wil je er verder mee bereiken?
Citaat:
Nee, want daar is dit forum niet voor. Plus dat het gewoon een kutbetoog is.
Ehm, dit is een scholieren forum, zijn onderwerp valt in de categorie "Algemene schoolzaken", dus als basis is dit forum prima.

Als dit een betoog is dat je moet inleveren, moet er nog wel wat gebeuren.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 14:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Veel mensen zijn slecht opgeleid en nemen de verkeerde beslissing met stemmen voor wat goed is voor onze samenleving. Zij hebben noch de kennis noch de wijsheid om een echte goede keuze te maken.
True, maar opleiding is ook geen garantie voor goede beslissingen.
Citaat:
In Nederland is er al goed onderwijs maar vaak is het de luiheid van de scholier die zijn eigen onderwijs slecht maakt.
Lulkoek tenzij je een solide bron weet te produceren, en dat is natuurlijk vrijwel onmogelijk.
Citaat:
Daarom is onderwijs zo belangrijk en vind ik dat meer scholieren die het nut van al die "nutteloze" vakken niet inzien, een keer moeten gaan nadenken over hun algemene ontwikkeling die ze tijdens hun schooluren doormaken.
Er bestaat geen enkel verband tussen vakken als CKV en algemene ontwikkeling. Of beter gezegd, er bestaat een negatief verband tussen: mensen die zich teveel met CKV bezig houden veranderen in alternatieve nuttelo.. uhm, ik bedoel, artistieke mafkezen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 20:33
Verwijderd
Citaat:
In Nederland is er al goed onderwijs maar vaak is het de luiheid van de scholier die zijn eigen onderwijs slecht maakt.

Door deze mensen beter te onderwijzen met wat er allemaal speelt in de wereld en om ze te leren met een open visie naar de wereld te kijken.
Als de luiheid van de scholier zijn eigen onderwijs slecht maakt, wat voor nut heeft het dan de luie scholieren beter te onderwijzen?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 22:12
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
True, maar opleiding is ook geen garantie voor goede beslissingen.
Lulkoek tenzij je een solide bron weet te produceren, en dat is natuurlijk vrijwel onmogelijk.
Er bestaat geen enkel verband tussen vakken als CKV en algemene ontwikkeling. Of beter gezegd, er bestaat een negatief verband tussen: mensen die zich teveel met CKV bezig houden veranderen in alternatieve nuttelo.. uhm, ik bedoel, artistieke mafkezen.
Wel frappant dat je hem om een bron vraagt bij een ongesubstansieerde uitspraak, en vervolgens zelf een uitspraak met nog veel minder substansie doet zonder bronvermelding. Daarbij had hij het volgens mij veel eerder over vakken als geschiedenis en maatschappijleer.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 18:47
Saskia88
Saskia88 is offline
Citaat:
Wel frappant dat je hem om een bron vraagt bij een ongesubstansieerde uitspraak, en vervolgens zelf een uitspraak met nog veel minder substansie doet zonder bronvermelding. Daarbij had hij het volgens mij veel eerder over vakken als geschiedenis en maatschappijleer.

Haha die zit, goed zo
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 21:59
vedetje
vedetje is offline
Vele vakken, ook al lijken ze geen rechtstreeks nut te hebben, dragen bij tot de ontplooing van de mens en stimuleren de capaciteit van het denken.

Maar educatie op zich volstaat niet, een belangrijk onderdeel van onderwijs moet zijn dat men de kinderen leert kritisch denken, leert autoriteit (altijd op een respectvolle manier) in de vraag te stellen en leert op te komen voor hun eigen rechten.
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie de zin van het leven..
ExpoRules
116 20-02-2011 19:48
Algemene schoolzaken Leer en studierichtingproblemen
Verwijderd
21 02-12-2007 20:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Beleidsplan Balkenende IV
Clemenzia
59 21-06-2007 15:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
488 20-08-2005 23:14
Psychologie foute studiekeus: ik voel me kut
Tulpje6
4 16-03-2004 11:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Onderwijs
Nate
25 15-02-2003 17:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.