Oud 10-05-2012, 21:06
Verwijderd
Ik ben vrij recentelijk (lees: deze week) begonnen met mezelf gitaar te leren spelen. Gaat al best aardig, heb de akkoorden al min of meer onder de knie, tonen en ritmes snap ik ook nog wel van piano lessen van een paar jaar geleden, kan al wat deuntjes spelen. Het probleem is, de enige gitaar in mijn huis is die m'n broertje voor z'n zevende verjaardag heeft gekregen. Hij is dus erg klein, net een slag groter dan de gemiddelde ukulele. Op zich prima om mezelf een paar akkoorden op te leren, maar speelt niet echt chil. Ik denk wel dat ik hier verder mee wil. Ik luister vooral naar indie, alternative, classic rock en soms wat jazz, dus die richting wil ik een beetje op. Nu heb ik op het internet een akoestische Richwood gevonden. Ziet er nog goed uit, akoestisch, steelstring, nauwelijks gebruikt, mag hem hebben voor 55 euro met de standaard erbij. Het zit nog redelijk bij me in de buurt ook, vanaf m'n school zou ik hem op de fiets binnen tien minuten kunnen ophalen. Ik heb niet erg veel verstand van gitaren, eigenlijk helemaal niet, maar heeft iemand ervaring met deze gitaren? Is het een goede gitaar om mee te beginnen? Goede deal? Doen?

Laatst gewijzigd op 10-05-2012 om 22:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2012, 22:31
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Het lijkt me een typisch beginnersgitaartje dan. Ik zou zeggen: ga heel goed kijken of hij nog in goede staat is, je hóeft hem niet te kopen.
Ik zou persoonlijk trouwens nog iets meer sparen en bij de lokale gitaarboer een nieuwe kopen.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 18:14
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Sowieso moet je 'm uitproberen. Zelfs al ben je een beginner dan kan je wel een enigszins een idee hebben of een gitaar lekker speelt of niet.
Maar op zich lijkt het me een goede deal, je moet ook niet meteen iets duurs gaan kopen (nu ben je enthousiast maar misschien heb je er over een jaar alweer genoeg van, houd daar rekening mee). Je kan later altijd nog alsnog iets goeds kopen.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 18:35
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Je kan al wat akkoorden spelen, dus gewoon daarnaartoe gaan als je voor zo'n bedrag een gitaar wilt kopen en uitproberen. Aangezien je al wat dingetjes kan spelen kan je zelf merken of de gitaar een beetje ok voor zijn geld is. Die goedkope Richwood gitaartjes gaan voor zo'n 95 euro nieuwprijs dus 55 euro inclusief standaard klinkt best ok voor een gitaar die weinig gebruikt is. Maar dan alsnog, uitproberen, dan merk je het vanzelf. Aan de afstelling van de gitaar valt overigens achteraf best nog het e.e.a. bij te (laten) klussen.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.