Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2017, 15:21
badassbabe
badassbabe is offline
Allereerst vertel ik wat over mezelf, ik ben Vera en wil graag sniper worden bij defensie.

Is er misschien iemand die weet wat het traject is wat je af moet leggen om een sniper te worden, of iemand die tips of sites kan geven? Misschien is het ook handig om te weten bij welke krijgsmachtdelen dat kan.

Alvast bedankt.


Ps: dit is mijn eerste topic dussss...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2017, 17:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
https://werkenbijdefensie.nl/commando

Check dit linkje. Als je de beste van de beste wil worden kom je uit bij het corps commandotroepen. Hiervoor moet je eerst de algemene training als militair doorlopen. Afhankelijk van je opleidingsniveau kun je er aan beginnen na je eindexamen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 04-07-2017, 21:32
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Dat kan in ieder geval bij het Korps Mariniers, het Korps Commandotroepen en de KL SLA. Vrouwen worden in principe wel toegelaten tot deze opleidingen, maar tot nu toe zonder succes. Ik denk dat het de moeite waard is om je in te schrijven voor een infodag van de Landmacht en van het Korps Mariniers om daar aan de voorlichter te vragen wat het traject is.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 05-07-2017, 08:10
Verwijderd
De ex-vriend van mijn zus was sluipschutter. Hierboven zijn al een paar goede tips gegeven. Als vrouw is het een lastig traject maar laat je daar niet door tegenhouden.

Hier is letterlijk een vacature voor wat jij wilt, inclusief voorwaarden/vereisten:

https://werkenbijdefensie.nl/vacatur...ies-1-188.html

Een vriend van me is afgevallen op de kennismakingsdagen hiervan. Zorg er voor dat je er goed op voorbereid bent.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2017, 17:09
badassbabe
badassbabe is offline
Citaat:
Dat kan in ieder geval bij het Korps Mariniers, het Korps Commandotroepen en de KL SLA. Vrouwen worden in principe wel toegelaten tot deze opleidingen, maar tot nu toe zonder succes. Ik denk dat het de moeite waard is om je in te schrijven voor een infodag van de Landmacht en van het Korps Mariniers om daar aan de voorlichter te vragen wat het traject is.
het KCT gaat m al niet worden vanwege mijn oog afwijking en daarvoor moet je goed kunnen zien zonder lens en bril.
en het korps mariniers gaat nog wel maar miss als ik geslaagd ben niet meer maar dan kan ik altijd mijn ogen laten laseren.

en trouwens wat is het verschil tussen sniper en SLA???
Met citaat reageren
Oud 06-07-2017, 00:54
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
SLA is schutter lange afstand, een sniper kan naast van heel ver heel mooi raak schieten ook nog eens goed opgaan in de omgeving zonder gezien te worden én zonder sporen achter te laten. Natuurlijk zijn de voorbeelden ook meer gericht op klassieke gevechtssituaties. Er zitten ook schutters bij de DSI, dus dat is ook nog een optie, maar dan kom je wederom met een SLA-achtergrond.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 06-07-2017, 07:38
Verwijderd
Je hebt een oogafwijking en kan niet goed zien zonder lens en bril, maar wilt wel sluipschutter worden?

Ik houd er niet van om dit te zeggen, maar misschien kun je een wat realistischere toekomstdroom zoeken. Bij iedere opleiding die tot sniper kan leiden die ik me zo snel voor de geest kan halen, zul je met oogafwijking meteen afvallen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2017, 09:10
badassbabe
badassbabe is offline
Citaat:
Je hebt een oogafwijking en kan niet goed zien zonder lens en bril, maar wilt wel sluipschutter worden?

Ik houd er niet van om dit te zeggen, maar misschien kun je een wat realistischere toekomstdroom zoeken. Bij iedere opleiding die tot sniper kan leiden die ik me zo snel voor de geest kan halen, zul je met oogafwijking meteen afvallen.
ja zonder lens of bril maar die heb ik wel.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2017, 09:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ja zonder lens of bril maar die heb ik wel.
In een situatie waar je snel moet handelen en precisie cruciaal is is een bril of het dragen van contactlenzen niet aan te raden. Verlies je je bril, beschadig je die tijdens een missie, of komt er een vuiltje in je lens, dan ben jij als schutter direct waardeloos. Dat risico wil men niet nemen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-07-2017, 12:35
badassbabe
badassbabe is offline
Citaat:
In een situatie waar je snel moet handelen en precisie cruciaal is is een bril of het dragen van contactlenzen niet aan te raden. Verlies je je bril, beschadig je die tijdens een missie, of komt er een vuiltje in je lens, dan ben jij als schutter direct waardeloos. Dat risico wil men niet nemen.
Ik kan ook op vliegende vogels jagen met mijn lenzen als ik midden in de zandbak van mijn broertje lig, en ook als het waait
Met citaat reageren
Oud 06-07-2017, 15:25
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Kun je niet eerst je ogen laseren en dan pas toelating doen?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2017, 17:08
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Ik dacht dat er ook eisen waren aan ooglasering voor het KCT, je moet wel letten op procedures. Wederom moet ik je voorstellen om naar een infodag te gaan. De aanwezige voorlichter zal je ook begeleiden met het traject als je specifiek een opleiding wil gaan doen. Je hebt wel 2 redenen dat je waarschijnlijk niet sluipschutter kan worden; 1. je hebt een oogafwijking en laserchirurgie op je ogen is geen pretje als je ooit nog een HALO/HAHO sprong moet doen. 2. Je bent een vrouw en dat maakt sluipschutter zijn een stuk moeilijker, ik weet überhaupt niet of vrouwen toegelaten worden bij de SLA, laat staan snipers. Wellicht haalbaarder als je écht in een superstoere gevechtsfunctie terecht wilt komen is de LMB. De AMOL is sowieso een ingangseis voor de KCT en tot nu toe zijn er meer dan een handvol vrouwen door de AMOL gekomen. Ben je trouwens al aan het trainen voor niveau 6?
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Vraagstuk ethiek
Denkerius
18 14-03-2013 21:06
De Kantine Creatief met saaititels # 660
Verwijderd
500 28-07-2009 21:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'VS straffen Nederland bij afhaken Afghanistan'
Verwijderd
500 10-02-2006 00:52
Muziek Washington Sniper Vs. Killarmy
TygerStyle2001
4 29-10-2002 17:08
Games Counter-strike 1.4 beta tester
Verwijderd
9 20-03-2002 18:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerika: qua mensenrechten niet beter dan Cambodja of Viëtnam
Verwijderd
36 23-01-2002 20:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.