Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2017, 19:26
df
Avatar van df
df is offline
Nou? En wat vond je ervan?

Ik heb 'hoe God verdween uit Jorwerd' afgelopen week gelezen. Las erg prettig en heel interessant.

Nu bezig aan Duivelsverzen van Rushdie Is dat nu een fatwa waard? vrij saai tot nu toe.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.

Laatst gewijzigd op 29-08-2017 om 18:53. Reden: Titel aangepast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2017, 19:35
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
'Lion' over een jongetje wat in India van huis raakt en uiteindelijk wordt geadopteerd door Australische mensen.
Mooi boek. Wil nu ook de film zien!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 12-08-2017, 20:03
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Instructions For Living Someone Else's Life van Mil Millington, maar nog niet helemaal uit, dus oordeel volgt later!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2017, 21:24
Verwijderd
Ik ben bijna klaar met Doughnut Economics van Kate Raworth. Het uitgangspunt is goed en het is een leuke verzameling van hoe de mainstream economie zich ontwikkeld heeft, maar ik ben het niet helemaal eens met een aantal impliciete aannames die zij maakt en ik vind dat ze haar 'donut' nogal oververkoopt.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2017, 21:51
Verwijderd
https://en.wikipedia.org/wiki/Death's_End
Met citaat reageren
Oud 12-08-2017, 22:22
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ben deel 1 van the dark tower aan het lezen. Tot nu toe kost het me wel wat moeite erin te komen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2017, 22:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Party of One van Dave Holmes. Wel oké, geen ge-wel-dig boek.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-08-2017, 23:19
wasbeer.meneer
Avatar van wasbeer.meneer
wasbeer.meneer is offline
Historia de mis putas tristes van Gabriel garcia marquez

Wel vermakelijk, maar een beetje een zwak aftreksel van Liefde in tijden van cholera
Met citaat reageren
Oud 13-08-2017, 16:47
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Lemmy: The Definitive Biography van Mick Wall.

Lemmy is baas.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 13-08-2017, 18:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik ben deel 1 van the dark tower aan het lezen. Tot nu toe kost het me wel wat moeite erin te komen.
Dat had ik ook ja Later wordt het beter

Als je ze in het Engels aan het lezen bent en verder wilt, ik heb alle boeken hier staan!
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2017, 18:06
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Laatste boek dat ik uit heb is Lord Sunday van Garth Nix. Prima laatste deel van de serie.
Ben nu bezig met The Weirdstone of Brisingamen, leuk boek voor tussendoor
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 08:02
Verwijderd
Citaat:
Nou? En wat vond je ervan?

Ik heb 'hoe God verdween uit Jorwerd' afgelopen week gelezen. Las erg prettig en heel interessant.

Nu bezig aan Duivelsverzen van Rushdie Is dat nu een fatwa waard? vrij saai tot nu toe.
Allebei gelezen. Geert Mak is de oom van een vriend van me, kwam hem vroeger wel eens tegen als ik ging SNESsen (Goldeneye! en International SuperStar Soccer) bij die vriend. Altijd leuke boeken om te lezen.

Duivelsverzen vond ik niet door te komen, heb het geloof ik dan ook niet uitgelezen. Ander boek van Rushdie was ook al onleesbaar - als in vermoeiend, saai. Waarom die gast zoveel prijzen heeft gewonnen snap ik niet.

Citaat:
Ik ben deel 1 van the dark tower aan het lezen. Tot nu toe kost het me wel wat moeite erin te komen.
Deel 1 is naar mijn mening met afstand het minste. Blijven volhouden. Daarna bijna ieder boek niet weg kunnen leggen. Dat vindt Stephen King zelf trouwens ook, hij schaamt zich een beetje voor deel 1, heeft ie geschreven als jonkie Die hele serie heeft hij geloof ik 38 jaar over gedaan
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 08:38
Verwijderd
De dark tower serie. Nou heb ik sowieso niet veel met King's boeken maar bij deze heb ik halverwege boek 2 de boel weggelegd en bij mezelf gedacht ik wacht wel op de film. En als ik meta erover lees op reddit dan lijkt me dat een uitstekende keuze.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 09:00
Verwijderd
Film schijnt nogal tegen te vallen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 09:36
Verwijderd
Ja maar dan kan ik gewoon beetje redditen terwijl ik 'm aanheb. Of ik kijk 'm in het vliegtuig.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 11:38
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Deel 1 is naar mijn mening met afstand het minste. Blijven volhouden. Daarna bijna ieder boek niet weg kunnen leggen. Dat vindt Stephen King zelf trouwens ook, hij schaamt zich een beetje voor deel 1, heeft ie geschreven als jonkie Die hele serie heeft hij geloof ik 38 jaar over gedaan
Ik las zoiets, hij vond dat hij nogal pretentieus bezig was en ik zie wel wat hij bedoeld.
Ik hoop dat het me in deel 1 toch nog wat gaat pakken, vond het met de Hobbit en LotR ook moeilijk in komen, maar 50 pagina's verder kon ik het ook niet meer wegleggen. Maar zal mijn best doen om er een beetje door te komen, hoor ook genoeg goede verhalen over de serie als geheel.
Film hoor ik ook wat twijfels over, verhaal schijnt gecompliceerd te zijn en dan 90 min film, lijkt de mensen die ik erover gehoord heb weinig. Dan moeten ze wel hele sterke keuzes maken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 11:40
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Laatst gelezen boek Is deel 6 van se dark tower serie, en nu net begonnen in deel 7. Moeite om in deel 7 weer helemaal in het verhaal te komen, maar wordt nu (zo rond blz 65) wel weer geboeid

Hebben jullie ook allemaal goodreads
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 11:41
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Oh en ik kan me echt niet voorstellen hoe ze dit verhaal in één film gaan vastleggen.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-08-2017, 12:12
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Hebben jullie ook allemaal goodreads
Ja!
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 12:13
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Oh en ik kan me echt niet voorstellen hoe ze dit verhaal in één film gaan vastleggen.
Film schijnt een proloog te zijn voor een toekomstige serie heb ik begrepen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 12:20
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Soul Music van Terry Pratchett.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 12:24
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Film schijnt een proloog te zijn voor een toekomstige serie heb ik begrepen
Ah oke dat scheelt dan weer
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 13:37
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
De dark tower serie. Nou heb ik sowieso niet veel met King's boeken maar bij deze heb ik halverwege boek 2 de boel weggelegd en bij mezelf gedacht ik wacht wel op de film. En als ik meta erover lees op reddit dan lijkt me dat een uitstekende keuze.
Mjah. De Dark Tower reeks valt/staat ook met interesse van King's andere werk, gezien het een beetje een soort rode draad is in Stephen King's Literary Meta Universe, met bakken aan referenties naar andere boeken/karakters. Overigens zijn deel 1 en 2 nog redelijke opwarmertjes om de meest relevante karakters bij elkaar te krijgen, en dan begint het grote avontuur pas. Vooral The Gunslinger is gewoon (bijna bewust) western-traag. Maar daar koop je weinig voor als je er geen zin meer in hebt

Over de film: Ik ga 'm wel nog kijken, maar door een specifieke loophole die ik niet perse wil spoilen hier (mensen die de DT reeks gelezen hebben weten vast wel hoe het eindigde) is het geen specifieke verfilming van de boeken; en men heeft dingen aardig verneukt geloof ik (welke idioot maakt nu van Jake het hoofdkarakter :/) Als de serie er nog wel komt dan is het plan om daarmee de 'prequel' gebeurtenissen van Wizard and Glass te verhalen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 15:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hebben jullie ook allemaal goodreads
Ja!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 16:34
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Breakfast of Champions van Kurt Vonnegut. Geweldig.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2017, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Mjah. De Dark Tower reeks valt/staat ook met interesse van King's andere werk, gezien het een beetje een soort rode draad is in Stephen King's Literary Meta Universe, met bakken aan referenties naar andere boeken/karakters. Overigens zijn deel 1 en 2 nog redelijke opwarmertjes om de meest relevante karakters bij elkaar te krijgen, en dan begint het grote avontuur pas. Vooral The Gunslinger is gewoon (bijna bewust) western-traag. Maar daar koop je weinig voor als je er geen zin meer in hebt

Over de film: Ik ga 'm wel nog kijken, maar door een specifieke loophole die ik niet perse wil spoilen hier (mensen die de DT reeks gelezen hebben weten vast wel hoe het eindigde) is het geen specifieke verfilming van de boeken; en men heeft dingen aardig verneukt geloof ik (welke idioot maakt nu van Jake het hoofdkarakter :/) Als de serie er nog wel komt dan is het plan om daarmee de 'prequel' gebeurtenissen van Wizard and Glass te verhalen.
Mja, fair enough. Maargoed, dan kan er voor mij dus ook niet zoveel kapotgaan dus beter de film kijken dan me door 10.000 pagina's boek worstelen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 16:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De lab baby

Ik lees niet allemaal van die literaire boeken hoor
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2017, 17:18
Verwijderd
Ik ben nu bezig in Irena's kinderen van Tilar Mazzeo. Mooi boek
Met citaat reageren
Oud 15-08-2017, 14:36
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Een kookboek, die'k voor m'n verjaardag heb gekregen
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 18:42
Verwijderd
Kan een niet net bevallen moderator of beheerder of plus de topictitel even wijzigen in "Wat lezen we vandaag #1" zonder de aanhalingstekens?
Little Phoebe?

Want ik wil er een algemeen leestopic van maken
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 18:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Done! Goed idee!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 18:57
Verwijderd
Wie heeft So, Anyway... van John Cleese gelezen en is het leuk?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Done! Goed idee!
Danku!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 19:00
df
Avatar van df
df is offline
Luyendijk - Het zijn net mensen.

Heel fijn geschreven en redelijk interessant. Wel veel van hetzelfde op een gegeven moment.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 19:00
Verwijderd
Waar gaat het over?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 19:01
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
De belevenissen van een Muurbloem (The Perks of being a Wallflower) van Stephen Chbosky.
Prima snelweglezend boek al vind ik de hele controverse die er omheen hangt een beetje overdreven eigenlijk
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-08-2017, 19:03
Verwijderd
Citaat:
De belevenissen van een Muurbloem (The Perks of being a Wallflower) van Stephen Chbosky.
Prima snelweglezend boek al vind ik de hele controverse die er omheen hangt een beetje overdreven eigenlijk
Ik vond het wel okay geloof ik maar er is onderhand meer tijd verstreken tussen toen en nu dan tussen mijn geboorte en toen dus ik kan het me echt niet meer herinneren.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 19:03
Verwijderd
Tot zover een fucking nutteloze bijdrage.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 19:21
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Waar gaat het over?
Is een wat ouder boek (2006), van vlak nadat hij stopte als correspondent Midden-Oosten.

Over hoe onze informatie over het Midden-Oosten door de media doelbewust geframed wordt. En het correspondentschap in het algemeen. Als iemand anders het geschreven had had ik het wellicht minder interessant gevonden trouwens, maar vind hem heel fijn schrijven.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 19:28
Verwijderd
Okay, ik ga het een kans geven
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 19:59
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 22:56
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
De belevenissen van een Muurbloem (The Perks of being a Wallflower) van Stephen Chbosky.
Prima snelweglezend boek al vind ik de hele controverse die er omheen hangt een beetje overdreven eigenlijk
Uit in 3 dagen, nu Animal Farm uitlezen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 23:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Animal Farm ben ik nooit meer in begonnen

Ik lees nu Everything Everything.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-08-2017, 02:47
pj eilander
pj eilander is offline
Ach, moedertje van Hugo Borst. Mijn grootmoeder dementeert, dus ik word er maar verdrietig van
Met citaat reageren
Oud 30-08-2017, 08:57
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Gisteren het boek wonder gelezen en dat boek was heel erg tof! Veranderde ook steeds mijn visie op het verhaal, echt een aanrader! Ik ga vandaag beginnen aan city of bones en dat supernatural interesseert me wel. Ik lees nooit Nederlands, alleen Engels.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2017, 09:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik lees juist zoveel mogelijk in het Engels (mits dat de originele taal van het boek is)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-08-2017, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Is een wat ouder boek (2006), van vlak nadat hij stopte als correspondent Midden-Oosten.

Over hoe onze informatie over het Midden-Oosten door de media doelbewust geframed wordt. En het correspondentschap in het algemeen. Als iemand anders het geschreven had had ik het wellicht minder interessant gevonden trouwens, maar vind hem heel fijn schrijven.
Citaat:
Okay, ik ga het een kans geven
Ik vond het een leuk boek om te lezen en bevestigde beeld dat ik al had. Ik vond dit wel zijn beste boek, heb nog twee of drie boeken van hem gelezen en die vond ik minder
Met citaat reageren
Oud 30-08-2017, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Ja!
Heb ik jou nou net uitgenodigd als vriendje of een compleet andere Eline?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2017, 10:23
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Ik lees the handmaids tale! Is interessant maar het is geen boek dat mij helemaal meezuigt en dat vind ik wel jammer.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2017, 11:47
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:

Ik heb 'hoe God verdween uit Jorwerd' afgelopen week gelezen. Las erg prettig en heel interessant.
Had ik ooit als boekenweekgeschenk dacht ik in huis, maar nooit verder gekomen dan pagina een.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten E-reader en e-books
Balance
43 08-05-2011 16:42
De Kantine Waar moest jij vandaag om lachen? #2
Verwijderd
500 07-02-2011 20:54
Verhalen & Gedichten [Help!] op zoek naar een boek....
Firefly182
9 09-03-2004 18:52
Verhalen & Gedichten Laatste 3 boeken
knivesout
80 30-05-2003 16:31
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen welk boek is dit?
paultjuhhhh
2 02-09-2002 20:40
Verhalen & Gedichten wat is nu jullie lievelingsboek ?
my iron lung
64 01-12-2001 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.