Oud 08-10-2009, 19:27
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Zojuist is mijn portemonnee gestolen met mijn ID erin. Ik weet dat je om een nieuwe ID aan te vragen een proces verbaal moeten halen en een boete moet betalen. Echter nu is het zo dat mijn gestolen ID toevallig verlopen is en ik weken geleden al een nieuwe aangevraagd heb. Moet ik nu alsnog de boete betalen? Op de site van de gemeente vind ik alleen dit:

Afhalen identiteitskaart
U moet uw identiteitskaart persoonlijk bij het stadsdeelkantoor afhalen. Machtiging van een ander om dit voor u op te halen is niet mogelijk. U moet uw identiteitskaart binnen drie maanden na de datum van aanvraag afhalen. Daarna wordt het ongeldig.

Let op: u ontvangt van de gemeente géén afhaalbericht.
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2009, 19:29
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Je moet toch de nieuwe inleveren of ongeldig laten maken bij het ophalen van de nieuwe? Dus dat proces verbaal moet er in ieder geval komen, lijkt me. Over die boete weet ik niet; deze samenloop van omstandigheden is niet heel vaak voorkomend waarschijnlijk, dus kun je het het beste gewoon even vragen als je de nieuwe ophaalt (met het proces verbaal).
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 20:09
Skater13
Skater13 is offline
Ga gewoon naar het afhalen toe. En ik denk zomaar dat je je moet legitimeren, heb je misschien een paspoort ook? Legitimeer je je daar mee bij het afhalen van je nieuwe ID en ben je klaar
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 20:25
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Toen ik een nieuw paspoort ging halen, moest ik mijn oude identiteitskaart inleveren en die was al jaren verlopen. Dus ik ben gaan zoeken en heb hem gelukkig gevonden, anders had ik dat proces verbaal moeten halen. beetje jammer maar ja
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 21:30
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Je moet toch de oude inleveren of ongeldig laten maken bij het ophalen van de nieuwe?
Ik had zelf bedacht dat m'n oude al ongeldig is omdat hij over datum is. Maar het moet wel dus. Jammer...

Citaat:
Ga gewoon naar het afhalen toe. En ik denk zomaar dat je je moet legitimeren, heb je misschien een paspoort ook? Legitimeer je je daar mee bij het afhalen van je nieuwe ID en ben je klaar
Ik heb geen paspoort. In principe staat toch mijn foto op mijn ID?
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 08:13
ganralph
ganralph is offline
je kunt nu helemaal niets zonder proces verbaal. je bent zelfs strafbaar, omdat je je niet kunt legitimeren

je oude id moet altijd mee naar het afhalen van het nieuwe. (alleen een proces verbaal is een geldig excuus) "ongeldig maken" betekent dat ze er drie grote gaten in slaan. alleen een verstreken datum is niet ongeldig genoeg. zie het zo: met een verlopen id-kaart kun je nog wel een nieuwe aanvragen bij de gemeente; een id-kaart met drie gaten er in heeft ook bij de gemeente geen functie meer. de functie van een verlopen kaart is dus niet helemaal 0.

daarnaast ben je staatseigendom kwijtgeraakt en neemt dat administratieve procedures met zich mee, dus daar zijn kosten aan verbonden.

vergeet niet dat iemand die jouw id-kaart nu heeft, er verkeerde dingen mee kan doen, ook al is hij verlopen. meteen aangifte doen dus!
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 08:17
Verwijderd
Citaat:
Ga gewoon naar het afhalen toe. En ik denk zomaar dat je je moet legitimeren, heb je misschien een paspoort ook? Legitimeer je je daar mee bij het afhalen van je nieuwe ID en ben je klaar
Ik hoefde me helemaal niet te legitimeren bij het ophalen van m'n paspoort
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Ik hoefde me helemaal niet te legitimeren bij het ophalen van m'n paspoort
Ging je je paspoort verlengen? Want in dat geval had je je oude moeten inleveren of ongeldig laten verklaren. Als je nog geen paspoort had, dan hoefde dat niet.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Ging je je paspoort verlengen? Want in dat geval had je je oude moeten inleveren of ongeldig laten verklaren. Als je nog geen paspoort had, dan hoefde dat niet.
Nee dat was alleen bij het aanvragen. Bij het ophalen werd nergens om gevraagd
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 11:55
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Nee dat was alleen bij het aanvragen. Bij het ophalen werd nergens om gevraagd
hmm, hier in Amsterdam krijg je geen afhaalbewijs oid, dus bij het ophalen geldt het inleveren van je oude paspoort meteen ter legitimatie dat je een nieuwe krijgt.

lijkt me niet dat je met alleen je naam noemen zomaar je nieuwe paspoort krijgt?
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 11:59
Verwijderd
Citaat:
hmm, hier in Amsterdam krijg je geen afhaalbewijs oid, dus bij het ophalen geldt het inleveren van je oude paspoort meteen ter legitimatie dat je een nieuwe krijgt.

lijkt me niet dat je met alleen je naam noemen zomaar je nieuwe paspoort krijgt?
Dat is in Zwolle ook zo.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 12:00
ganralph
ganralph is offline
ik vermoed overal (in Nederland), maar ik wilde niet voor andere gemeenten spreken
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 14:42
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
hmm, hier in Amsterdam krijg je geen afhaalbewijs oid, dus bij het ophalen geldt het inleveren van je oude paspoort meteen ter legitimatie dat je een nieuwe krijgt.

lijkt me niet dat je met alleen je naam noemen zomaar je nieuwe paspoort krijgt?
Verdorie.

Wat een gedoe zeg, zo'n portemonnee kwijtraken! Je hebt geen geld dus je wilt een nieuwe pinpas, je nieuwe pinpas kijg je niet als je geen ID hebt, je ID krijg je niet als je geen geld hebt. Om geld te halen moet je naar je ouders. Je hebt alleen geen geld of OV. Voor een nieuwe OV heb je een ID nodig. Kringetje rond.
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 15:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tip voor de volgende keer: zorg dat je sowieso altijd wat contant geld in huis hebt liggen, of eventueel een extra pinpasje. Overigens heb ik een paspoort als identiteitsbewijs en die zit dan ook niet in m'n portomonnee.

Maar daar heb je nu niets aan, het is heel vervelend.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 17:16
Verwijderd
In Delft krijg je overigens wel een afhaalbericht mee
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 17:28
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Zojuist is mijn portemonnee gestolen met mijn ID erin. Ik weet dat je om een nieuwe ID aan te vragen een proces verbaal moeten halen en een boete moet betalen. Echter nu is het zo dat mijn gestolen ID toevallig verlopen is en ik weken geleden al een nieuwe aangevraagd heb. Moet ik nu alsnog de boete betalen? Op de site van de gemeente vind ik alleen dit:

Afhalen identiteitskaart
U moet uw identiteitskaart persoonlijk bij het stadsdeelkantoor afhalen. Machtiging van een ander om dit voor u op te halen is niet mogelijk. U moet uw identiteitskaart binnen drie maanden na de datum van aanvraag afhalen. Daarna wordt het ongeldig.

Let op: u ontvangt van de gemeente géén afhaalbericht.
Je moet sowieso aangifte doen, want je oude ID moet je inleveren of ongeldig laten maken en dit kun je niet. Ook al is je ID kaart al jaren verlopen (wat bij mij het geval was), zonder het inleveren of ongeldig laten maken van je ID krijg je je nieuwe ID niet mee (dat was bij mij zo in Leeuwarden).

Of je een boete moet betalen weet ik niet, want je hebt al een nieuwe ID kaart aangevraagd en betaald.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 22:10
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik zal het verhaal even nog mooier maken.

Mijn portomonnee was ook gestolen op vakantie. Ik had ter plekke aangifte gedaan, alleen dat is niet genoeg, dus ik ging naar het politiebureau (ook in Amsterdam) voor een proces verbaal. Die wilden het nummer van mijn id-kaart hebben, maarja die had ik dus niet, en ik had wel mn paspoort bij me, maar die wilden ze niet hebben. Nu moet ik dus naar het gemeentehuis voor het nummer van m'n id-kaart, die krijg ik daar in gesloten envelop mee en mag ik niet open maken. Die moet ik vervolgens op het politiebureau afgeven en die kunnen dan een proces-verbaal opmaken. Daarmee kan ik dan weer terug naar het gemeentehuis voor een nieuw ID.

Het moraal van dit verhaal, bewaar altijd ergens het documentnummer van je ID en je paspoort

Of ik een boete moet betalen weet ik eigenlijk niet
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 09:11
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Ik ging naar de politie om aangifte te doen, kreeg ik te horen dat het druk was en dat ik het beter via internet kon doen. Nou prima. Helaas is het via internet niet mogelijk je ID bewijs aan te geven. Bovendien heb je je aangifteformulier nodig om een nieuwe OV te krijgen. Beetje jammer dat het drie weken duurt voor je je aangifte formulier terugkrijgt. Stomme politie

Overigens is het in Amsterdam tegenwoordig zo dat je aangifte kunt doen van je ID op het gemeentehuis.
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-10-2009, 09:12
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:

Het moraal van dit verhaal, bewaar altijd ergens het documentnummer van je ID en je paspoort
:
Ik heb hem gelukkig ingescand in m'n mailbox staan. Sowieso een goede tip om dat te doen.
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 09:17
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik ging naar de politie om aangifte te doen, kreeg ik te horen dat het druk was en dat ik het beter via internet kon doen. Nou prima. Helaas is het via internet niet mogelijk je ID bewijs aan te geven. Bovendien heb je je aangifteformulier nodig om een nieuwe OV te krijgen. Beetje jammer dat het drie weken duurt voor je je aangifte formulier terugkrijgt. Stomme politie

Overigens is het in Amsterdam tegenwoordig zo dat je aangifte kunt doen van je ID op het gemeentehuis.
volgens de IBG-site zou je ook zonder aangifteformulier een nieuwe kaart moeten kunnen aanvragen en dan duurt het 10 werkdagen geloof voor je een nieuwe krijgt:

http://www.ib-groep.nl/particulieren...f_gestolen.asp
stempel van politie is dus ook voldoende...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 13:35
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:

Overigens is het in Amsterdam tegenwoordig zo dat je aangifte kunt doen van je ID op het gemeentehuis.
Tegen mij zeiden ze op het politiebureau dat dat alleen kon bij verlies, en niet bij diefstal

En voor je OV hoef je idd alleen een stempel te halen op het politiebureau, is zo gebeurt, ik geloof alleen wel dat je je moet kunnen legitimeren en dat wordt in jouw geval dan wel weer lastig
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 16:31
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Vraag in ieder geval snel je nieuwe OV aan, want het duurt letterlijk tien werkdagen (dus twee weken), voordat je een nieuwe OV in huis hebt En dat terwijl de bank in twee dagen een nieuw bankpasje kan aanmaken en thuisgestuurd kan krijgen...
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 18:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik heb hem gelukkig ingescand in m'n mailbox staan. Sowieso een goede tip om dat te doen.
Dat is ook een goede tip ja Ik had wel altijd een kopie van mijn paspoort in m'n vriends tas en een kopie van zijn paspoort in mijn tas. En ik heb altijd een lijstje mee met telefoonnummers (voor als m'n telefoon gejat wordt) en paspoortnummers enzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Vraag in ieder geval snel je nieuwe OV aan, want het duurt letterlijk tien werkdagen (dus twee weken), voordat je een nieuwe OV in huis hebt En dat terwijl de bank in twee dagen een nieuw bankpasje kan aanmaken en thuisgestuurd kan krijgen...
Het grote falen bij het IBG is dan ook dat ze geen nieuwe afhaalkaart opsturen. In dat geval zou het ook binnen twee dagen geregeld moeten kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 16:49
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Vraag in ieder geval snel je nieuwe OV aan, want het duurt letterlijk tien werkdagen (dus twee weken), voordat je een nieuwe OV in huis hebt En dat terwijl de bank in twee dagen een nieuw bankpasje kan aanmaken en thuisgestuurd kan krijgen...
Jij bent ervaringsdeskundige blijkbaar Is er helemaal geen regeling voor een kwijtgeraakte OV? Als in het declareren van boetes/treinkaartjes enz. Ik heb bijvoorbeeld voor morgen al een kaartje met korting terwijl ik dus eigenlijk geen recht meer heb op die korting
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2009, 17:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kaartjes zonder datum kan je altijd terugsturen naar NS als je ze niet gebruikt. Moet je even een formuliertje halen bij de foldertjeshoek of het loket
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 20:09
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Kaartjes zonder datum kan je altijd terugsturen naar NS als je ze niet gebruikt. Moet je even een formuliertje halen bij de foldertjeshoek of het loket
Ik heb geen geld om een nieuw kaartje te kopen dus ik gok/hoop op medepassagiers met een voordeelurenkaart of op een conducteur met veel mededogen en een zwak voor blonde meisjes
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 22:11
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Jij bent ervaringsdeskundige blijkbaar Is er helemaal geen regeling voor een kwijtgeraakte OV? Als in het declareren van boetes/treinkaartjes enz. Ik heb bijvoorbeeld voor morgen al een kaartje met korting terwijl ik dus eigenlijk geen recht meer heb op die korting
Nope, jammerdepammer. Je moet gewoon zelf je reiskosten dokken, niks geen vergoeding. Ik vind het echt onzin, ik ben m'n portemonnee ook laatst kwijtgeraakt. Je mag wel één keer zonder OV reizen ('m "vergeten zijn") en dan kun je de boete declareren bij de IBG, maar ik durfde dat niet. Sterkte ermee iig!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Nope, jammerdepammer. Je moet gewoon zelf je reiskosten dokken, niks geen vergoeding. Ik vind het echt onzin, ik ben m'n portemonnee ook laatst kwijtgeraakt. Je mag wel één keer zonder OV reizen ('m "vergeten zijn") en dan kun je de boete declareren bij de IBG, maar ik durfde dat niet. Sterkte ermee iig!
Hoeft niet via de IBG hoor, gewoon via de NS, op de site staat ergens een formulier voor 'abonnement vergeten' ofzo, die invullen, kopie van je OV erbij, kaartje/boete erbij en klaar. Heeft voor mij prima gewerkt
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Nope, jammerdepammer. Je moet gewoon zelf je reiskosten dokken, niks geen vergoeding. Ik vind het echt onzin, ik ben m'n portemonnee ook laatst kwijtgeraakt. Je mag wel één keer zonder OV reizen ('m "vergeten zijn") en dan kun je de boete declareren bij de IBG, maar ik durfde dat niet. Sterkte ermee iig!
Dat is helemaal geen onzin. Je bent zelf je kaart kwijtgeraakt.Waarom zouden de NS/IBG gigantisch veel kosten moeten maken (administratie opzetten en bijhouden) omdat jij dom bent geweest? Wie zijn billen brandt...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Dat is helemaal geen onzin. Je bent zelf je kaart kwijtgeraakt.Waarom zouden de NS/IBG gigantisch veel kosten moeten maken (administratie opzetten en bijhouden) omdat jij dom bent geweest? Wie zijn billen brandt...
Mja, als je tas gestolen wordt krijg je ook niet vergoed, terwijl je er zelf niets aan kan doen... Toch vervelend als je iedere dag met het OV moet, en je moet ook nog de administratieve kosten betalen, dus uiteindelijk ben je dan best veel geld kwijt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 13:03
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Jij bent ervaringsdeskundige blijkbaar Is er helemaal geen regeling voor een kwijtgeraakte OV? Als in het declareren van boetes/treinkaartjes enz. Ik heb bijvoorbeeld voor morgen al een kaartje met korting terwijl ik dus eigenlijk geen recht meer heb op die korting
Nope, is helaas helemaal niets aan te doen. Best wel irritant, want je krijgt dus ook geen korting en moet alles vol tarief betalen! Misschien kun je nog van iemand wat kruidvat NS kaartjes ritselen?

Ik heb hier laatst namelijk een topic over gehad (hier) omdat mijn portomonnee ook gejat was. Wat een gedoe zeg
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 18:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor 15 euro heb je wel een kortingskaart die 3 maanden geldig is, kan je gelijk bij het loket kopen dus dat is misschien nog een optie
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Voor 15 euro heb je wel een kortingskaart die 3 maanden geldig is, kan je gelijk bij het loket kopen dus dat is misschien nog een optie
Is die optie er weer dan?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 20:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Is die optie er weer dan?
Ik kreeg een bon van NS in de brievenbus en ik las het geloof ik ook in de nieuwsbrief dus volgens mij kan iedereen gewoon weer zo'n drie maanden ding kopen. Wist niet dat dat al eerder geweest was ook
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 22:41
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Ik heb net een digitale afspraak gemaakt voor het ophalen van m'n ID, en daarin stond dit:


* U moet het volgende meenemen
-Bewijs van betaling.
-Uw oude reisdocument- als u dat nog niet ingeleverd hebt.

Bewijs van betaling zat in m'n portemonnee ze zullen toch niet eisen dat ik hem opnieuw betaal?

Overigens stond er op de website ook dat de boete voor een nieuwe ID €60 is wordt er van je geacht dat je zoiets gelijk betaalt?
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2009, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Ik heb net een digitale afspraak gemaakt voor het ophalen van m'n ID, en daarin stond dit:


* U moet het volgende meenemen
-Bewijs van betaling.
-Uw oude reisdocument- als u dat nog niet ingeleverd hebt.

Bewijs van betaling zat in m'n portemonnee ze zullen toch niet eisen dat ik hem opnieuw betaal?

Overigens stond er op de website ook dat de boete voor een nieuwe ID €60 is wordt er van je geacht dat je zoiets gelijk betaalt?
Een rekeningafschrift is ook een bewijs van betaling. Die boete moet je direct betalen ja.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 12:10
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Een rekeningafschrift is ook een bewijs van betaling. Die boete moet je direct betalen ja.
En voor zowel de boete als voor het rekeningafschrift heb ik een ID nodig

Ik heb me zojuist voorgenomen voortaan mijn ID en portemonnee+geld+pinpas apart van elkaar te bewaren. Scheelt een hoop rompslomp
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 13:01
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je kunt via internetbankieren een rekeningafschrift downloaden. Voor de ING heb je geen pinpas nodig om op de site te komen. Voor de ABN Amro en Rabobank wel
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 13:44
Verwijderd
Idd, rekeningafschrift kan je gewoon uitprinten, en verder zou ik 't als ik jou was even bij de gemeente navragen, misschien is het in dit geval wel anders te regelen omdat je het nieuwe identiteitsbewijs hebt aangevraagd voor je de oude kwijt was.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 13:50
ganralph
ganralph is offline
uitprinten is alleen lastig als je moet inloggen met je bankpas

bij de Rabobank kun je een rekeningafschrift aanvragen zonder pasje zie hier


overigens: ik neem aan dat je je pinpas meteen hebt laten blokkeren?


andere tip voor de toekomst: neem een paspoort en een id-kaart. paspoort thuis in de kast en id-kaart in je portemonnee ter identificatie. wordt je kaart gejat, heb je altijd nog je paspoort om dit soort zaken te regelen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 14:42
Verwijderd
Citaat:
uitprinten is alleen lastig als je moet inloggen met je bankpas

bij de Rabobank kun je een rekeningafschrift aanvragen zonder pasje zie hier


overigens: ik neem aan dat je je pinpas meteen hebt laten blokkeren?


andere tip voor de toekomst: neem een paspoort en een id-kaart. paspoort thuis in de kast en id-kaart in je portemonnee ter identificatie. wordt je kaart gejat, heb je altijd nog je paspoort om dit soort zaken te regelen.
Oh ja, suf, niet aan gedacht dat natuurlijk alle pasjes weg zijn, niet alleen de ID-kaart
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 16:54
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Voor wie nog benieuwd is hoe het is afgelopen:

De boete moet ik inderdaad betalen, die bedraagt €44. Het kon niet met een acceptgiro oid, ik moest maar gewoon wat regelen. Gelukkig kon ik bij de Rabobank ook bij m'n geld met het proces verbaal van de politie.

Het kostte een hoop tijd, geld en energie maar ik ben weer legaal
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 17:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ow, fijn dat je nog even verteld hoe het afgelopen is Stom zeg maar fijn dat het gelukt is uiteindelijk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 17:24
ganralph
ganralph is offline
idd, en toch een mooie service van de Rabobank
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 20:22
Skater13
Skater13 is offline
Hallo, het is je eigen verdomde geld Net als dat er nu ophef is over dat mensen meer gingen pinnen dan kon bij bijv. holland casino en buitenland. Het is hun eigen geld -_-
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 21:33
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Hallo, het is je eigen verdomde geld
en het zou gek zijn als een bank zo maar jouw eigen verdomde geld aan iemand mee geeft die geen bankpas of id-bewijs heeft
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 08:53
Skater13
Skater13 is offline
Krijgen ze bij je rekening geen foto van je op hun scherm dan? (sorry ik heb er niet veel verstand van hoor (A))
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 09:02
Verwijderd
Citaat:
en het zou gek zijn als een bank zo maar jouw eigen verdomde geld aan iemand mee geeft die geen bankpas of id-bewijs heeft
Maar het is niet zo gek dat de bank je wel een nieuwe bankpas of je geld verstrekt wanneer je op andere wijze kunt aantonen dat jij de rechtmatige houder bent van die rekening
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 16:22
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Maar het is niet zo gek dat de bank je wel een nieuwe bankpas of je geld verstrekt wanneer je op andere wijze kunt aantonen dat jij de rechtmatige houder bent van die rekening
Nouja, iedereen met een proces verbaal die mijn gegevens uit z'n hoofd kent kan de Rabobank gaan en 200 euro van m'n rekening afhalen.

Niet dat je mij hoort klagen hoor, ik ben allang blij dat ik weer geld heb
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Geldige ID
Nobucta
11 19-04-2005 13:08
Werk, Geld & Recht Identiteitskaart tonen
phensicske
76 08-02-2005 11:53
Lifestyle Hoe was je dag? Deel 2
Eresh'kigål
500 22-11-2004 11:01
Werk, Geld & Recht geld vinden
strawberry
36 07-09-2003 11:12
Eindexamens 2003 Vakantie... bah ..
_Moby_
34 03-06-2003 09:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.