Oud 23-02-2004, 22:16
Verwijderd
Busreizen naar Luxemburg voor goedkope sigaretten
Mensen die niet kunnen of willen stoppen met roken, maar wel goedkoper willen roken, kunnen een busreis naar Luxemburg boeken. In dat land is een slof sigaretten een stuk goedkoper. Zo bespaart de roker ongeveer 10 euro op Marlboro en 20 euro op een slof Camel, aldus een van de initiatiefnemers R. van Gerwen zaterdag. Op diverse plaatsen in Nederland kan de roker binnenkort opstappen. De eerste reis staat voor 6 maart gepland, maar gezien het animo denken de organisatoren er over eerder te gaan. De bus rijdt naar een winkel waar de reizigers hun inkopen kunnen doen en vertrekt daarna direct weer naar Nederland. Achter de busreis zit een Nederlandse onderneming die de winkel runt. Een retour kost 19,95 euro. ,,Daarmee vergoeden we de onkosten. We verdienen aan de omzet van de winkel. Het is lucratief als er een volle bus komt'', zei Gerwen.

De 'accijns-toeristen' mogen niet onbeperkt alcohol en drank inslaan. Er is een limiet van zestien sloffen sigaretten per persoon. Gerwen: ,,Wij willen geen problemen met de douane en de Belastingdienst en willen smokkel niet stimuleren.'' Ook wil de organisator niet dat iemand bijvoorbeeld twintig kratten bier koopt om te voorkomen dat de bussen door de assen zakken. Volgens de ondernemer zijn de reizen volkomen legaal. Van de douane mag iemand vier sloffen over de grens meenemen


tja we kunnen het niet makkelijker voor u maken.......
allemaal een beetje overdreven dit. waarom stoppen mensen niet gewoon met roken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2004, 22:24
Verwijderd
Waarom gaan ze niet gewoon met de fiets in plaats van met de auto?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 22:41
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Je mag meer sloffen als je kan aantonen dat het voor eigen gebruik is.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 23:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Hmm, als de douane eenmal weet welke bussen te veel sigaretten meenemen zal het wel stoppen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 23:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
hoeveel kost die busreis? heeft dan toch geen nut?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 23:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-02-2004 @ 00:30:
hoeveel kost die busreis? heeft dan toch geen nut?
Luxemburg is een mooi land hoor
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 04:13
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-02-2004 @ 00:30:
hoeveel kost die busreis? heeft dan toch geen nut?
als je meerdere sloffen koopt, heb je er wel voordeel van.

hoe verkan je gaan, beetje erg overdreven. wie een sigaretje opsteekt, moet op de blaren zitten.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 06:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Quantes schreef op 24-02-2004 @ 05:13:
als je meerdere sloffen koopt, heb je er wel voordeel van.
dat wel, maar dat mag toch niet?

En als niet-roker zou ik uit principe geen kankerstokjes meehelpen te kopen voor een rokenden vriend(in) van mij. Ik ga dan toch geen verslaving promoten en handhaven?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 07:50
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Briljante actie
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 08:19
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Als de rokers al geen Nederlandse sigaretten meer kopen (MET ACCIJNS) maar in het buitenland de kas spekken en dan hier overlast komen maken met hun kanker, longproblemen, meeroken etc dan kunnen ze wat mij betreft roken geheel verboden maken...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 08:22
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 24-02-2004 @ 09:19:
Als de rokers al geen Nederlandse sigaretten meer kopen (MET ACCIJNS) maar in het buitenland de kas spekken en dan hier overlast komen maken met hun kanker, longproblemen, meeroken etc dan kunnen ze wat mij betreft roken geheel verboden maken...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 08:51
Verwijderd
geniaal, ik ga me meteen opgeven voor zo'n snoepreisje
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 09:03
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
ik laat al regelmatig heel wat sloffen meenemen door een vrachtwagen chauffeur (zelf rook ik niet, maar het levert een leuk centje op).
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 24-02-2004 @ 09:19:
Als de rokers al geen Nederlandse sigaretten meer kopen (MET ACCIJNS) maar in het buitenland de kas spekken en dan hier overlast komen maken met hun kanker, longproblemen, meeroken etc dan kunnen ze wat mij betreft roken geheel verboden maken...
en daar zit de denk fout. Wij betalen grove accijnzen, die als gemeenschapsgeld weer worden ingezet, dus ook ten gunste van niet rokende mensen. Dan is het behoorlijk hypocriet om het de rokers zo moeilijk mogelijk te maken, en ze te behandelen als paria's, of criminelen.

Omdat ik dat niet voor mezelf kan rijmen ga ik het elders goedkoper zoeken
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 24-02-2004 @ 09:19:
Als de rokers al geen Nederlandse sigaretten meer kopen (MET ACCIJNS) maar in het buitenland de kas spekken en dan hier overlast komen maken met hun kanker, longproblemen, meeroken etc dan kunnen ze wat mij betreft roken geheel verboden maken...
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 15:41
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 24-02-2004 @ 10:17:
en daar zit de denk fout. Wij betalen grove accijnzen, die als gemeenschapsgeld weer worden ingezet, dus ook ten gunste van niet rokende mensen. Dan is het behoorlijk hypocriet om het de rokers zo moeilijk mogelijk te maken, en ze te behandelen als paria's, of criminelen.

Omdat ik dat niet voor mezelf kan rijmen ga ik het elders goedkoper zoeken



16 sloffen camel --> bespaar je 300 pleuro
waar kun je je opgeven?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 24-02-2004 @ 16:41:



16 sloffen camel --> bespaar je 300 pleuro
waar kun je je opgeven?
geen idee ik zou zeggen, kijk eens via google of je het ergens kan vinden
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 20:52
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Haha, stumpers.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-02-2004, 22:56
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
tja je moet toch wat, en n busreis voor 2tientjes is niet veel geld...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 14:37
Verwijderd
Citaat:
tinjooo schreef op 24-02-2004 @ 23:56:
tja je moet toch wat, en n busreis voor 2tientjes is niet veel geld...
neej das waar. en ag laat ze maar roken maar ze motten niet zijken als ze strax met longkanker zitten.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 25-02-2004 @ 15:37:
neej das waar. en ag laat ze maar roken maar ze motten niet zijken als ze strax met longkanker zitten.
afgezien van je taalgebruik, ben ik het met deze zin heel erg eens, dan kunnen we hier het topic mee beeindigen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 17:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-02-2004 @ 23:24:
Waarom gaan ze niet gewoon met de fiets in plaats van met de auto?
omdat ze met hun geasfalteerde longetjes niet in staat zijn deze rit op de fiets naar luxemburg te maken.

dit zullen ze lichamelijk niet aankunnen.
best triest eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 24-02-2004 @ 10:17:
en daar zit de denk fout. Wij betalen grove accijnzen, die als gemeenschapsgeld weer worden ingezet, dus ook ten gunste van niet rokende mensen. Dan is het behoorlijk hypocriet om het de rokers zo moeilijk mogelijk te maken, en ze te behandelen als paria's, of criminelen.

Omdat ik dat niet voor mezelf kan rijmen ga ik het elders goedkoper zoeken
jij hebt ooit zelf de keuze gemaakt om te roken.. niemand heeft je gedwongen. dus nu moet je niet tegen ons zeuren dat wij gebruik maken van jou gemeenschapsgeld.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 17:34
Verwijderd
Ik zeur niet dat jullie er gebruik van maken, maar wel dat jullie alles doen om roken onmogelijk te maken. Kiezen of delen: of dankbaar gebruik maken van extra gemennschapsgeld, maar er dan ook niet om zeuren dat we roken.

Anders ben je gewoon hypocriet
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:06
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 25-02-2004 @ 18:34:
Ik zeur niet dat jullie er gebruik van maken, maar wel dat jullie alles doen om roken onmogelijk te maken. Kiezen of delen: of dankbaar gebruik maken van extra gemennschapsgeld, maar er dan ook niet om zeuren dat we roken.

Anders ben je gewoon hypocriet
Is het nou zoveel gevraagd om anderen geen overlast te bezorgen? Niemand dwingt je te roken.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2004, 19:33
Verwijderd
koop lekker een paar slof sigaretten in luxemburg, maar rook ze daar dan ook op.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 25-02-2004 @ 18:28:
omdat ze met hun geasfalteerde longetjes niet in staat zijn deze rit op de fiets naar luxemburg te maken.

dit zullen ze lichamelijk niet aankunnen.
best triest eigenlijk.
ja zielig he, wat dat teer al niet aanricht....
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 23:05
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 24-02-2004 @ 10:17:
en daar zit de denk fout. Wij betalen grove accijnzen, die als gemeenschapsgeld weer worden ingezet, dus ook ten gunste van niet rokende mensen. Dan is het behoorlijk hypocriet om het de rokers zo moeilijk mogelijk te maken, en ze te behandelen als paria's, of criminelen.

Omdat ik dat niet voor mezelf kan rijmen ga ik het elders goedkoper zoeken
OH OH OH... ik wil eerst onderbouwing dat jullie de overheid MEER geld opleveren als dat jullie de overheid kosten.

om maar even op een rijtje te zetten:

-1,5 miljoen asbakken (jaja )
-speciale rokersruimten
-kosten in de gezondheidszorg (dus de ziektekosten)
-kosten door ziekteverzuim als gevolg van roken
-afval
-rokerspauzes (ga die maar is optellen x het uurloon van de rokers)

en dan nog wat onzinnige bullshit dingen:

-witten van de plafonds
-plamuren van de gaten in de ozonlaag door jullie rokers
-kosten voor de NS om speciaal voor jullie al die tijdlang (gelukkkig niet meer) rokerscoupes te houden.


ohja: en ga alsjeblieft niet komen met: rokersruimten, en rokerspauzes komen omdat NIET-rokers zo asociaal zijn: want de enige ASOCIALEN zijn rokers die in het bijzijn van niet rokers ongevraagd kanker gaan zitten verspreiden.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 23:06
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Dukko schreef op 25-02-2004 @ 20:33:
koop lekker een paar slof sigaretten in luxemburg, maar rook ze daar dan ook op.
precies! anders krijg je bij deze gelijk een luchtverontreinigingsheffing!!

Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 23:54
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 24-02-2004 @ 10:17:
en daar zit de denk fout. Wij betalen grove accijnzen, die als gemeenschapsgeld weer worden ingezet, dus ook ten gunste van niet rokende mensen. Dan is het behoorlijk hypocriet om het de rokers zo moeilijk mogelijk te maken, en ze te behandelen als paria's, of criminelen.

Omdat ik dat niet voor mezelf kan rijmen ga ik het elders goedkoper zoeken
Zoals in al deze discussies gaat ik niet in op het kostenargument, zowel voor als tegen.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrr, als je ze daar gaat halen, betaal je helemaal geen accijns meer. Dan is het dus alleen nog maar asociaal.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 07:49
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 26-02-2004 @ 00:05:
ohja: en ga alsjeblieft niet komen met: rokersruimten, en rokerspauzes komen omdat NIET-rokers zo asociaal zijn: want de enige ASOCIALEN zijn rokers die in het bijzijn van niet rokers ongevraagd kanker gaan zitten verspreiden.
Het is nog niet echt zeker of meeroken kanker veroorzaakt.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 08:31
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 25-02-2004 @ 15:37:
neej das waar. en ag laat ze maar roken maar ze motten niet zijken als ze strax met longkanker zitten.
NL vertaling: Nee, dat is waar. Ach, laat hen maar roken, ze moeten dan niet zeuren als ze uiteindelijk longkanker krijgen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 08:34
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 26-02-2004 @ 00:05:
OH OH OH... ik wil eerst onderbouwing dat jullie de overheid MEER geld opleveren als dat jullie de overheid kosten.

om maar even op een rijtje te zetten:

-1,5 miljoen asbakken (jaja )
-speciale rokersruimten
-kosten in de gezondheidszorg (dus de ziektekosten)
-kosten door ziekteverzuim als gevolg van roken
-afval
-rokerspauzes (ga die maar is optellen x het uurloon van de rokers)

en dan nog wat onzinnige bullshit dingen:

-witten van de plafonds
-plamuren van de gaten in de ozonlaag door jullie rokers
-kosten voor de NS om speciaal voor jullie al die tijdlang (gelukkkig niet meer) rokerscoupes te houden.


ohja: en ga alsjeblieft niet komen met: rokersruimten, en rokerspauzes komen omdat NIET-rokers zo asociaal zijn: want de enige ASOCIALEN zijn rokers die in het bijzijn van niet rokers ongevraagd kanker gaan zitten verspreiden.
schreeuwlellek
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 11:16
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 26-02-2004 @ 09:31:
NL vertaling: Nee, dat is waar. Ach, laat hen maar roken, ze moeten dan niet zeuren als ze uiteindelijk longkanker krijgen.
haha voor de mensen die het niet snapten --> dit bedoelde ik dus
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 14:21
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 26-02-2004 @ 12:16:
haha voor de mensen die het niet snapten --> dit bedoelde ik dus
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 16:24
Verwijderd
Mensen ik ga deze discussie niet nogmaals voeren, ik blijf gewoon lekker roken, en als jullie mij dan asociaal vinden, so be it, daar kan ik heel goed mee leven.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-02-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 26-02-2004 @ 17:24:
Mensen ik ga deze discussie niet nogmaals voeren, ik blijf gewoon lekker roken, en als jullie mij dan asociaal vinden, so be it, daar kan ik heel goed mee leven.
ja okeej ik hou niet van roken ik vind het stinken... maar het kan mij niet schelen voor de rest.. iedereen moet het zelf weten.
Maar ik vind dat rokers ook niet moeten zueren dat ze altijd achtergesteld worden op niet-rokers.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 26-02-2004 @ 17:24:
ik blijf gewoon lekker roken
we hadden ook niet anders verwacht.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 20:29
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
uhm...zo'n reisje, hoelang duurt dat, uur of zes?? als je die tijd gewoon werkt dan verdien je veel meer dan dat je daar winst op maakt...tenzij je natuurlijk een fan bent van in de bus zitten, dan is 't vast leuk
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 11:01
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 26-02-2004 @ 21:29:
uhm...zo'n reisje, hoelang duurt dat, uur of zes?? als je die tijd gewoon werkt dan verdien je veel meer dan dat je daar winst op maakt...tenzij je natuurlijk een fan bent van in de bus zitten, dan is 't vast leuk
als je het snel narekent. 10 euro op een slof winst x 16 sloffen. is toch 140 euro winst als je de busreisprijs eraf haalt. (bij malboro dan) maar ja als ik zou roken zou ik het wel doen denk k. maja ik vind roken super goor dus ik ga niet mee.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 12:41
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
little nemo schreef op 26-02-2004 @ 21:29:
uhm...zo'n reisje, hoelang duurt dat, uur of zes?? als je die tijd gewoon werkt dan verdien je veel meer dan dat je daar winst op maakt...tenzij je natuurlijk een fan bent van in de bus zitten, dan is 't vast leuk
Nee joh, je gaat gezellig in het weekend met je collega's naar Luxemburg.

En nu allemaal!:

Met de vlam in de pijp, en een gezwel in mn borstkas
met mijn "dertig tonnen sloffies, ver van huis, maar in mijn sas.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 13:22
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 27-02-2004 @ 13:41:
Nee joh, je gaat gezellig in het weekend met je collega's naar Luxemburg.

En nu allemaal!:

Met de vlam in de pijp, en een gezwel in mn borstkas
met mijn "dertig tonnen sloffies, ver van huis, maar in mijn sas.
haha lol
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 14:42
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 26-02-2004 @ 08:49:
Het is nog niet echt zeker of meeroken kanker veroorzaakt.
Dat is toch pas geleden uit een onderzoek gebleken?

Ik denk dat je maar eens de accijnzen van een leven lang roken moet vergelijken met de kosten voor de behandeling van flink uitgezaaide longkanker, dan is het toch voordeliger om niet te roken, zeker voor de samenleving omdat dan een veel minder groot deel van onze ziekenfonds premie gaat naar de behandeling van kanker met als oorzaak roken, hoeft de overheid ook niet meer te snijden in andere vergoedingen...
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 14:45
Dannemann
Dannemann is offline
De gigantische hoeveelheid geld die rokers opbrengen compenseren de kosten gelukkig
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 15:04
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Als ik kankerstokverslinder was zou ik het wel weten: Oost-Europa, nog goedkoper. Tsjechië is in een uurtje of 8 a 9 te bereiken.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 17:02
Verwijderd
Ik hoop dat de bus pech krijgt in luxemburg. Dan kunnen jullie daar lekker blijven te roken.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 17:03
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Dukko schreef op 27-02-2004 @ 18:02:
Ik hoop dat de bus pech krijgt in luxemburg. Dan kunnen jullie daar lekker blijven te roken.
Liever in Nederland, dan profiteerd de staat en daarmee de burgers er nog wat van
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 17:06
Verwijderd
we kunnen de rokers die hun sigaretten in luxemburg halen ook wel belastingontduikers noemen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 27-02-2004 @ 18:06:
we kunnen de rokers die hun sigaretten in luxemburg halen ook wel belastingontduikers noemen.
dat zijn het ook
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 17:14
Verwijderd
Citaat:
geen punt. schreef op 27-02-2004 @ 16:04:
Als ik kankerstokverslinder was zou ik het wel weten: Oost-Europa, nog goedkoper. Tsjechië is in een uurtje of 8 a 9 te bereiken.
laatste keer dat ik in tsjechië was, betaalde ik nog geen euro voor een pakje (omgerekend dan, want toen was 't nog in belgische frank )
hongarije, ook een heel mooi land om op vakantie te gaan, 57 frank, oftewel net geen anderhalve euro voor een pakje.

ik zou het wel weten, ware het niet dat ik sinds een tijd gestopt ben met roken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel 40 #2
Martiño
265 11-10-2007 18:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.