Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2005, 22:50
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
We (ik althans/ middelbare school) hebben in een jaar 12 weken vakantie, die als volgt verdeeld zijn:

herfst: 1 week
kerstmis : 2 weken
voorjaars : 1 week
mei : 1 week
zomer : 7 weken ( + 2 weken lesvrij / boeken terug brengen en dergelijke.

Als jij de vakanties moest verdelen en je moest je aan die 12 weken ( of het aantal weken vakantie dat je nu heb)

Ik zou zeggen.

herfst : 2 weken
winter (kerst): 2 weken
februarie: 1 week verdeling ski-vakanties
lente (mei): 2 weken
zomer : 5 weken ( + de 2 weken dat je schoolvrij heb, boeken wegbrengen en dergelijke) is lang genoeg

en als je zelf het aantal weken mocht verzinnen?

Ik zou dan zeggen:
na eerste Se week 2 weken vakantie
na tweede Se week 3 weken vakantie (tevens zo'n btje kerstvakantie)
februarie vakantie : 2 weken
na derde SE week 3 weken vakantie
na vierde SE week zomervakantie = 5 weken


ps. mijn excuses als het niet in de goede deelforum staat.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee

Laatst gewijzigd op 30-08-2005 om 22:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2005, 23:41
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik zou de zomervakantie eenzijdig met een week verkorten.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 05:53
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
In België is het voor het middelbaar:

herfstvakantie: 1 week
kerstvakantie: 2 weken
krokusvakantie: 1 week
paasvakantie: 2 weken
zomervakantie: 8 weken


Ik zit in een hogeschool en heb:

herstvakantie: 1 week
kerstvakantie: 2 weken
krokusvakantie: 1 week
paasvakantie: 2 weken
Zomervakantie: 13 weken
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 07:19
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Apomes schreef op 31-08-2005 @ 06:53 :
In België is het voor het middelbaar:

herfstvakantie: 1 week
kerstvakantie: 2 weken
krokusvakantie: 1 week
paasvakantie: 2 weken
zomervakantie: 8 weken


Ik zit in een hogeschool en heb:

herstvakantie: 1 week
kerstvakantie: 2 weken
krokusvakantie: 1 week
paasvakantie: 2 weken
Zomervakantie: 13 weken
ok

Wat zou je er aan willen veranderen als je hetzelfde aantal weken vakantie moest houden? En als je zelf het aantal weken mocht verzinnen?

Word je niet helemaal gek van 13 weken zomervakantie ? Ik begin me meestal na 5 weken ofzo te vervelen.

Ze hebben in België 2 weken vakantie meer
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 07:34
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Citaat:
Apomes schreef op 31-08-2005 @ 06:53 :
In België is het voor het middelbaar:

herfstvakantie: 1 week
kerstvakantie: 2 weken
krokusvakantie: 1 week
paasvakantie: 2 weken
zomervakantie: 8 weken


Ik zit in een hogeschool en heb:

herstvakantie: 1 week
kerstvakantie: 2 weken
krokusvakantie: 1 week
paasvakantie: 2 weken
Zomervakantie: 13 weken
zo. 13 weken zomervakantie
ik zit op een hogeschool die volgens mij maar 4 weken zomervakantie heeft
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 08:26
Verwijderd
Ik zou de zomervakantie ten eerste véél korter maken. Ja, als je met pappie en mammie de halve wereld afreist is zo'n lange zomervakantie wel fijn, maar helaas heeft niet iedereen het zo gunstig getroffen. Laten we er 4 of 5 weken van maken. De weken die dan overblijven toevoegen aan de herfstvakantie, kerstvakantie en meivakantie. Dan heb je wel véél vakantie, maar niet absurd veel vakantie opeengehoopt in de zomervakantie.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 09:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik heb 2 weken kerst en een paar weken zomer , welkom op de uni...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 10:06
Verwijderd
Dit jaar, van het laatste middelbaar naar de univ, meeste vakantie ooit
herfstvakantie: 1 week
kerstvakantie: 2 weken
krokusvakantie: 1 week
paasvakantie: 2 weken
zomervakantie: 13 weken

Vroeger vond ik de zomervakantie ook altijd te lang duren maar nu - toevallig juist nu ik zoveel vakantie heb - vind ik het wel goed. Ik heb mij nog geen moment verveeld eigenlijk.

En Sylph, daar ben ik het niet mee eens. Als je veel zomervakantie hebt kan je ook vrij lang gaan werken, en dan heb je dus wel geld om op vakantie te gaan.

Citaat:
I love stars schreef op 31-08-2005 @ 08:19 :
Ze hebben in België 2 weken vakantie meer
Ja en? Ze zitten in België door de week ook elke dag veel langer op school. Als ik jullie roosters zo bekijk in dat andere topic
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 10:13
Nyawa
Herfstvakantie: 2 weken
Kerstvakantie: 2 weken
Voorjaarsvakantie: 2 weken
Meivakantie: 1 week
Zomervakantie: 5 weken ( + 2 weken lesvrij / boeken terug brengen en dergelijke.

Ik ben het met je eens dat de zomervakantie veel te lang is. Mocht je wel een halve wereldreis gaan maken met je ouders, dan kun je altijd nog iemand anders je rapport op laten halen, dan heb je er zo twee weken bij aan. De meeste mensen gaan maximaal 4 weken op vakantie, dan heb je er dus nog drie over voor vakantiewerk e.d. De herfst- en voorjaarsvakantie zou ik liever een week langer willen omdat onze tentamenweken altijd ná de vakanties vallen en je zo ook nog een weekje weg kunt als je dat zou willen (wintersport in de voorjaarsvakantie bijvoorbeeld), dan heb je nog één week om je echt voor te bereiden. Ik maak bijv. mijn tentamens in T2 altijd veel beter dan in de andere tentamenweken, omdat ik er dan gewoon rustig de tijd voor kan nemen. Na de meivakantie hebben wij geen tentamenweek, dus dat mag wat mij betreft wel gewoon een weekje blijven.

Laatst gewijzigd op 31-08-2005 om 10:15.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 11:45
Pr0f
Pr0f is offline
ik zou vakanties voor een groot deel vrij geven voor het schoolbestuur
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 11:50
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-08-2005 @ 10:22 :
ik heb 2 weken kerst en een paar weken zomer , welkom op de uni...
Vergeet vooral ook de kloteplanning van de hers bij ons niet. Word je nog minder blij van.
Zomer was 8 weken inc hers.

Heb hetzelfde. ^
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 12:00
fractuur
fractuur is offline
Zomervakantie mag een stuk korter (4 a 5 weken excl schoolvrije weken). Een week in het voorjaar, een week in de herfst en twee weken kerst. Lijkt me wel voldoende eigenlijk.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 12:19
Nyawa
Weet iemand hoe het zit met de vakanties op de RUG? Heb je dan ook alleen kerst- en zomervakantie?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 12:20
fractuur
fractuur is offline
Is dat niet op elke uni?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 12:27
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 31-08-2005 @ 13:20 :
Is dat niet op elke uni?
Wij krijgen dit jaar meivakantie en herfstvakantie
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 12:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
fractuur schreef op 31-08-2005 @ 13:20 :
Is dat niet op elke uni?
Nee. Toen ik Bio studeerde in Nijmegen had ik gewoon herfst, voorjaar en meivakantie erbij. (de hers vielen wel in die weken, maar dat maakt niet heel veel uit)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 13:00
Verwijderd
Ik vind het opzich best zo als het is. Hoewel één of twee weken van de zomervakantie ook best ergens door het jaar heen zouden mogen zijn (je hebt voor de 6/7 officiële vakantieweken vaak ook nog wel een week of twee weken vrij en er na vaak ook, waardoor het er onofficieel tussen de 8 en de 11 worden...).
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 13:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ieke schreef op 31-08-2005 @ 13:57 :
Nee. Toen ik Bio studeerde in Nijmegen had ik gewoon herfst, voorjaar en meivakantie erbij. (de hers vielen wel in die weken, maar dat maakt niet heel veel uit)
ik denk dat het ook deels aan de studie ligt. Psychologie en rechten ed hebben vaak wel meer vakantie... iig op de uu.

Op de uu heb je trouwens ook hers verspreid over de zomer...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-08-2005, 14:16
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-08-2005 @ 10:22 :
ik heb 2 weken kerst en een paar weken zomer , welkom op de uni...
Hier hetzelfde en na de kerstvakantie gelijk hertentamens dus ook niet echt prettig en de zomer is vier weken.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 14:43
Verwijderd
Citaat:
doezel schreef op 31-08-2005 @ 11:06 :
Ja en? Ze zitten in België door de week ook elke dag veel langer op school. Als ik jullie roosters zo bekijk in dat andere topic
Helaas, Nederlandse kinderen zitten in totaal het langst in de schoolbanken (ter wereld!) :>
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 15:05
Wawl
Wawl is offline
Vakantieperiodes:

Herfstvakantie: 17-10-2005 t/m 21-10-2005.
Kerstvakantie: 26-12-2005 t/m 6-1-2006.
Voorjaarsvakantie: 27-2-2005 t/m 4-3-2006.
Goede Vrijdag: 14-4-2006.
Tweede Paasdag: 17-4-2006.
Meikvakantie: 1-5-2006 t/m 5-5-2006.
Diesviering: 18-5-2006.
Hemelvaart: 25-5-2006.
Vrijdag na Hemelvaart: 26-5-2006.
Tweede Pinksterdag: 05-06-2006.
Zomervakantie: 17-7-2006 t/m 1-9-2006.

Zo. Ook een universitaire studie, overigens.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 15:11
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Zit op de universiteit en ik heb momenteel deze vakanties:

- kerst 2 weken (maar eigenlijk is dit om te studeren voor de januari-examens)
- 1 week in het begin van februari (na de examens)
- 2 weken rond Pasen
- 13 weken in juli, augustus en september (mits je geen herexamens hebt)

Ik zou het liever zo hebben:

- 1 week herfstvakantie
- 2 weken rond kerstmis
- 2 weken in eerste deel van februari
- 2 weken eind april
- 11 weken zomervakantie

De zomervakantie zou eigenlijk wel veel korter mogen, en in ruil meer blokverlof voor de examens of een langere examenperiode zodat het wat relaxer is maar dat is redelijk onrealistisch denk ik ...
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 16:05
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-08-2005 @ 14:35 :
ik denk dat het ook deels aan de studie ligt. Psychologie en rechten ed hebben vaak wel meer vakantie... iig op de uu.

Op de uu heb je trouwens ook hers verspreid over de zomer...
Dat weet ik wel zeker. De ene studie doet wel aan meer vakantie's dan de andere. Maar iets als geneeskunde heeft bijna overal maar weinig vakantie.

Ik vind dat wel zo klote. Is volgens mij ook per studie verschillend. In R'dam heeft alleen geneeskunde het op deze manier en ik vind het echt irritand.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 16:09
Experiment
Experiment is offline
Mm ik zou de zomervakantie ook wel korter willen en de andere langer... Nadeel alleen: nu werk ik in de zomer genoeg voor het hele jaar, en dat zou dan niet meer kunnen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 17:21
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
- Herfstvakantie: 17-10 t/m 21-10
- Kerstvakantie: Mja, van 14-12 tot 22-12 heb ik geen lessen, wel tentamens. Dan heb ik nog een tentamen op 5-1. Met de feestdagen zelf leer ik uiteraard niets, maar overige dagen ertussen door wel. Na 5-1 heb ik volgens mij wel nog anderhalve week helemaal "niks". Dus zeg 6-1 tot en met 15-1 of zo ongeveer... (heb mijn agenda niet bij de hand)
- Voorjaarsvakantie: Weet niet, hebben we niet of zo? Ik weet niet wanneer dat carnaval valt volgend jaar, maar als het carnaval hier in Maastricht is, ga ik dus echt niet naar school. Het tweede semester hebben we toch op dinsdag vrij, dus ik mis dan alleen maandag een les.
- Zomervakantie: Weet niet, hangt ervan af of ik dan nog tentamens heb / hoe mijn afstuderen verloopt.

Tja, ik vind het wel best zo. Vorig jaar had ik vooral na de feestdagen in december tentamens, dat vond ik rotter uitkomen dan dit jaar.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2005, 17:43
Verwijderd
Ik vind dat de vakanties nu goed zijn. Ik heb absoluut niet twee weken voor het einde van het schooljaar lesvrij ofzo. Ik heb gewoon SE-week en dan heb ik nog 4 dagen die ik op school moet komen in die week erna inclusief herkansingen.. Die week daarop 1 ochtend boeken en 1 ochtend rapport.. En ik heb zelfs in de tweede week na de vakantie een toets Nederlands dus twee weken daarna rustig aan is ook weer niet zo .

Ik denk dat het goed is om een tijdje helemaal er uit te zijn, niets te doen of te werken. Ik doe buitenschool en op school heel veel en dat stopt allemaal dan en ik kan in de vakantie dus gaan werken zodat ik de rest van het jaar wat extra's heb ..

Natuurlijk weet ik dat het voor andere mensen altijd anders is en dat die zich vervelen in de vakantie maar dat maakt niet uit het ging over mij net

Verder, i love stars, zijn de periodes op elke school anders, ik heb bijvoorbeeld maar 3 periodes en ik heb se-week tijdens sinterklaas, vlak voor pasen en in het einde van juli Dus je kan geen vakanties plannen omdat het op alle scholen anders loopt
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 18:48
Verwijderd
Ik heb nu 2 weken kerstvakantie en 8 weken zomervakantie. Afgelopen jaar had ik ook een week voorjaarsvakantie, maar dat heette studieweek (het was alleen precies ná een tentamen, en vóórdat we te horen kregen wat de leerstof voor het volgende tentamen zou zijn, dus stiekem was het wel vakantie).
Die 10 weken zou ik liever verdelen met 1 week eind oktober, 2 rond oud-en-nieuw, 1 begin maart, 1 begin mei, en dan 5 weken omstreeks augustus. Een zomervakantie van 4 weken vind ik ook geen probleem.
Dat is uiteraard als ikzelf egoistisch ben want vakantiewerk doen wordt met zo'n verdeling wel moeilijk gemaakt, en sommige mensen moeten na elke vakantie wekenlang op gang komen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 18:49
koelieboelie
koelieboelie is offline
wij hebben geen vakanties, wij hebben lespauzes je wordt geacht je studie zelfstandig voort te zetten
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 31-08-2005 @ 15:43 :
Helaas, Nederlandse kinderen zitten in totaal het langst in de schoolbanken (ter wereld!) :>
O ja? Ik geloof er niks van. Belgen zitten standaard 32 of 36 lesuren van 50 minuten op school. Jullie echt wel minder als ik de reacties in dat topic mag geloven..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 19:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had afgelopen jaar twee weken kerstvakantie, een week voorjaarsvakantie, twee weken paasvakantie en iets van zes weken zomervakantie ofzo. Vond dat wel goed had alleen liever nog een week in de herft gehad ofzo want het eerste semester had ik dus helemaal geen vakantie en met het tweede semester dus twee hele weken. Bovendien vond ik het jammer dat ik niet vrij was in mei maar dat kwam doordat het in Belgie was en daar zijn het geen feestdagen enzo.

Komend jaar heb ik een week herftvakantie, twee weken kerstvakantie, een week voorjaarsvakantie, een week meivakantie en een maand zomervakantie. Vind de zomervakantie dan wel vrij kort maar misschien dat die nog wel wat langer wordt, op de middelbare waren we immers ook altijd al eerder klaar dan de datum dat echt de vakantie begon.

Verder vind ik het wel goed zo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 19:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
doezel schreef op 31-08-2005 @ 20:47 :
O ja? Ik geloof er niks van. Belgen zitten standaard 32 of 36 lesuren van 50 minuten op school. Jullie echt wel minder als ik de reacties in dat topic mag geloven..
Ik heb zowel in Belgie als ik Nederland op 'school' gezeten en had idd het idee dat ik in Belgie wel langer les had al is mijn rooster van de Hogeschool in Nederland nu wel ongeveer hetzelfde.

Misschien dat Nederlanders in jaren langer op school zitten maar Belgen meer in uren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 20:15
Verwijderd
Ik zou graag het sommetje nog eens narekenen, het Belgische gedeelte van de Eurydice-database is alleen niet beschikbaar
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 20:46
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
doezel schreef op 31-08-2005 @ 20:47 :
O ja? Ik geloof er niks van. Belgen zitten standaard 32 of 36 lesuren van 50 minuten op school. Jullie echt wel minder als ik de reacties in dat topic mag geloven..
bij mij was het als volgt

eerste klas 33 (gymnasium)
tweede klas 32 (havo-vwo)
derde klas eerste driekwart 32 laatste kwart 28 = 31 (vwo)
vierde klas eerste deel 32 uur laats deel 28 = 30 (vwo)
vijfde klas eerste deel 31 uur laatste deel gok ik op 29 = 30 (vwo)

is wel iets minder jah qua uren in de week.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 21:13
Verwijderd
Zomervakantie mag op de middelbare scholen wel wat korter wat mij betreft.

Voor mij geldt:

Kerstvakantie: 24 december tot 9 januari
Meivakantie: 1 t/m 7 mei
Zomervakantie: Hangt er maar een beetje vanaf ivm herkansingen ed.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 12:06
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
I love stars schreef op 31-08-2005 @ 21:46 :
bij mij was het als volgt

eerste klas 33 (gymnasium)
tweede klas 32 (havo-vwo)
derde klas eerste driekwart 32 laatste kwart 28 = 31 (vwo)
vierde klas eerste deel 32 uur laats deel 28 = 30 (vwo)
vijfde klas eerste deel 31 uur laatste deel gok ik op 29 = 30 (vwo)

is wel iets minder jah qua uren in de week.
ff en verbetering en toevoeging

eerste deel 5de klas 30
tweede deel de klas 31
totaal 5de klas = 30,5

eerste deel 6de klas 31
tweede deel 6de klas 28
totaal = 29,5

alle school uren hebben 50 minuten
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 14:10
Verwijderd
Op de VU hebben we ook maar twee weken kerstvakantie, en uiteraard de zomervakantie. Niet meer dan dit.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-09-2005, 20:57
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ik ou het ongeveer hetzelfde als TS doen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 21:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb nu:

kerst: 1 week, dan hertentamens
zomer: 3 weken, dan hertentamens, dan nog 3 weken


Als ik die 7 weken anders moest verdelen:
- 1 week herfstvakantie; de hertentamens vóór de vakantie.
- 1 week kerstvakantie
- 1 week krokusvakantie
- 4 weken zomervakantie; de hertentamens ná de vakantie.


En als ik meer weken vakantie zou mogen hebben:
- 1 week herfstvakantie
- 2 weken kerstvakantie
- 1 week krokusvakantie
- 1 week meivakantie
- 6 weken zomervakantie
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zwanger worden #4
Thee Muts
499 05-09-2008 17:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.