Oud 24-10-2017, 01:52
Verwijderd
Hee allemaal,

Ik vier zaterdag mijn verjaardag met ongeveer 15 vriendinnen, nou wil ik het een en ander aan alcohol inkopen, maar ik ben 17 en moet dan dus vragen of mijn moeder dat wilt kopen. Ik weet alleen niet zo goed wat mijn moeder ervan vindt dat ik alcohol wil (ik denk aan jillz, breezer, martini, smirnoff en flugel; niet zo’n hoog alcoholpercentage dus). Ik heb tevens zelf eigenlijk nog nooit echt gedronken. Ook praat ik er nooit echt met mijn moeder over, sowieso delen we niet echt gevoelens en gedachtes enzo..
Mijn vraag is dus, hoe zouden jullie in zo’n soort situatie een gesprek beginnen dat je wat alcohol wilt op je feestje?

Ik hoop dat jullie goede tips voor mij hebben!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2017, 09:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ga het gesprek aan, leg uit waarom je alcohol op je feestje zou willen. Wil je dat omdat je alcohol zo lekker vindt, of omdat anderen dat ook hebben op hun feestje? Jij drinkt zelf namelijk amper! Bedenk voor jezelf eens waarom je dit zo graag wil en probeer vervolgens op een volwassen manier het gesprek aan te gaan.

Ik mocht alcohol kopen vanaf mijn 16e (oude wetgeving) maar heb ondanks dat nog veel alcoholvrije feestjes georganiseerd die ook heel gezellig waren. Ik had wat vrienden die alcohol drinken heel stoer vonden en die niet echt maat konden houden, en ik had geen zin in dat soort gedrag. Je hebt geen alcohol nodig voor een leuke avond. En wanneer je zelf amper drinkt (en dus niet zo goed weet hoeveel je kan hebben) en je niet weet hoe verantwoordelijk vrienden er mee omgaan, is een feestje zonder alcohol op je 17e echt geen schande. Misschien zelfs verstandig om zelf sowieso niet of weinig te drinken aangezien jij als gastvrouw verantwoordelijk bent voor het verloop van je feestje.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-01-2018, 17:05
zuydboyy
zuydboyy is offline
laten zien dat je er verstandig mee om kan gaan, niet te vaak drinken, niet te veel drinken, en dan kunnen je ouders er weinig van zeggen lijkt me
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Moeder verslaafd aan alcohol?
irisiris
3 22-06-2015 13:22
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 10:29
Verhalen & Gedichten Hoe wat een nieuw begin moest zijn, bijna het einde werd.
Kraai
27 26-11-2012 18:50
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 23:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Weg met geweld op tv?? ja nee
Buzzzfuzzz.vs
45 03-10-2002 20:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.