Oud 12-02-2018, 23:07
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
(ik weet niet of ik dit in algemene schoolzaken moet plaatsen ofhier)
ik ben in het eerste jaar prima overgegaan
maar door de thuissituatie in het begin van het tweede jaar had ik niet echt zin meer om dingen te doen die belangrijk waren maar ik ging alles doen wat onnuttig was en mij afleiding bracht
dit heeft mij ondertussen redelijk diep in de put gebracht waardoor ik 0.2 onder het nodige gemiddelde zit en 7 tekortpunten heb van de maximale 3
ik weet dat dit op te halen valt maar ik zie het niet meer echt zitten om vwo nog te redden
en begin vaak positief waneer ik voor een toets ga leren maar na een halfuur begin ik vaak weer inmezelf van het heeft geen nut ik ga toch naar havo...enz
dus mijn vraag is kan ik op een manier mijn motivatie ergens vinden
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2018, 23:07
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
vanaf zin 5 is de thuissituatie opgelost
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 13-02-2018, 15:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Weet men op school af van de problemen thuis? Zodat ze er rekening mee kunnen houden, of zodat je extra ondersteuning kunt krijgen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-02-2018, 21:38
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
ik heb het met de mentor erover gehad maar daar blijft het bij
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 21-02-2018, 08:44
Jonko Roker STC
Jonko Roker STC is offline
niemand heeft motivatie voor school
Met citaat reageren
Oud 21-02-2018, 09:41
LaLuna
LaLuna is offline
Heb je vrienden of vriendinnen waarmee je erover kan praten? Waarbij je je veilig voelt?
Want echte vrienden en vriendinnen zullen altijd voor je klaar staan en je helpen met je problemen.
En is het heel erg om naar de HAVO te gaan? Verwachten je ouders dat je op het VWO blijft?
Want als je geen motivatie hebt dan krijg je die misschien wel op de HAVO.

En hier nog wat tips om misschien meer motivatie op school te krijgen:
1.Sport! Sporten leid je af van je zorgen en geeft je nieuwe(geestelijke) energie!
2.Omgaan met (huis)dieren helpt ook! Heb je zelf huisdieren? Of ga naar de (kinder)boerderij.
3.Verdiep je in een(nieuwe) hobby! Dat leid zeker af! En je krijg nieuwe (fysieke)energie en inspiratie!
4.Ga mediteren en filosoferen!

Hopelijk helpt dit je.
Trouwens, dat van niemand heeft motivatie op school is niet bepaald zo positief. Denk juist het tegenovergestelde! Want positief helpen helpt echt!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2018, 09:47
LaLuna
LaLuna is offline
Hier nog wat meer tips!

1.Vergeet school is één dag of zo in de week! Ga er op uit! Lekker naar de stad of wandelen in een park of bos! Of ga lekker zwemmen!
2.Ga niet stress eten, als je dat doet, want dat lost de problemen niet op. Je gaat er alleen maar door piekeren dat je dik word.(Dat word je niet, als je problemen hebt is eten goed hoor, maar neem gewoon lekker een appel of wortel tussendoor!)
3.Lees een boek! Desnoods honderd! Lezen haalt je uit de echte wereld en je zit helemaal verdiept in het verhaal! Lees dan geen thrillers, detectives of boeken met enge of trieste dingen er in. Lees komedies en verhalen met een flinke dosis fantasie er in!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2018, 23:02
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
aardige tips maar hierdoor vergeet je je problemen
ik wil t oplossen
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 23-02-2018, 00:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
aardige tips maar hierdoor vergeet je je problemen
ik wil t oplossen
Soms is vergeten helemaal niet zo erg. Je kunt namelijk niet alles tegelijk. Als je alle balletjes in de lucht probeert te houden, dan vraag je waarschijnlijk meer van jezelf dan je aan kunt. Je kunt niet van jezelf verwachten dat je zowel al je problemen op kunt lossen, als goed kunt presteren op school. Problemen oplossen kost een hoop energie (het niet oplossen maar er wel over piekeren trouwens ook) en soms moet je je dan afvragen wat er belangrijker is. Dat kunnen je problemen zijn, maar soms is het ook goed om school voor te laten gaan.

(Toen mijn moeder net overleden was en ik naast de emotionele gevolgen ook nog super veel moest regelen vond ik school juist hele fijne afleiding! Dan was ik tenminste niet de hele tijd alleen maar verdrietig en gestrest. Het gaf me een reden om vooruit te kijken en een mogelijkheid om aan mijn toekomst te bouwen. Later, toen al dat regelen niet zo veel energie meer vroeg was er pas ruimte om met het echte probleem (rouwverwerking) aan de slag te gaan. Alles tegelijk lukte simpelweg niet.)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken geen zin meer
Verwijderd
5 06-06-2016 10:15
Algemene schoolzaken School motivatie
Mr. Jerriël
8 19-11-2012 10:56
Psychologie Problemen
Paulusma P
4 14-09-2008 08:55
Psychologie Geen motivatie meer
Zwoek
25 11-11-2007 15:04
Psychologie Ook ik trek het niet meer :'(
Ruudje
18 29-03-2004 22:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.