Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2003, 18:55
Kuona
Kuona is offline
(sorry voor het lange verhaal....)

Ik heb 3 jaar een relatie met mijn vriend. Sinds een paar maanden wonen we zelfs samen. Het gaat de laatste tijd niet echt goed. Dit heeft te maken met het volgende:

- Ik heb enorm veel heimwee en kan niet goed aarden in ons nieuwe huis. Ik weet niet of dit komt doordat het niet goed ging tussen ons, of dat het juist niet goed gaat tussen ons doordat ik zo´n heimwee heb.

- Ik heb zelf nogal veel problemen met mezelf op het moment. Dit komt doordat ik gestopt ben met opleiding en nu dus niet goed weet wat ik moet gaan doen met mijn leven. Wat voor opleiding, wat voor werk ik nu moet gaan doen, dat soort dingen.
Hierdoor ben ik niet echt vrolijk en zit ik nogal in de put. Dit is voor mijn vriend natuurlijk ook niet echt een pretje. Hij steunt mij wel maar af en toe is dit voor hem ook heel moeilijk natuurlijk.

- En dan is er nog het volgende, waar ik zelf nogal mee zit: Mijn vriend heeft een beetje last van vluchtgedrag. Dit begon vorig jaar. Hij werd toen verliefd op een ander meisje, zij ook op hem, maar gelukkig heeft hij daar verder niks mee gedaan. Ik heb het daar nogal moeilijk mee gehad maar ben er wel zo´n beetje overheen. Ik ben echter wel achterdochtiger geworden.
Nu ging het dus nogal slecht met ons de laatste tijd en is hij via msn aan de praat geraakt met een ander meisje. Niet echt een probleem zou je zeggen. Behalve dat het verder gaat dan ik wil. Ze hebben het vaak over seksuele onderwerpen enzo. Het is nog net geen cyberseks maar het komt er wel gevaarlijk dicht in de buurt. Ik heb verschillende keren laten weten (lees: heel veel ruzie) dat ik daar niet echt blij mee was. Maar hij ontkende dat het meer was dan alleen een beetje kletsen. Hij hield vol dat het alleen over dingen als school gaat. Maar dit bleek dus niet zo te zijn. Nog een klap in mijn gezicht dus. Het betekende voor hem niks. Het was gewoon een vlucht van zijn problemen. Hij miste spanning in onze relatie (ik ook, maar ik uitte dat niet op zo´n manier) en zocht die spanning dus op msn. We hebben het hier uitgebreid over gehad (lees: nog meer ruzie) en ik heb nu geëist dat hij haar blokkeert. Dit klinkt heel lullig maar dat is de enige oplossing. Als hij dit niet doet kan ik hem niet vertrouwen. Want dat vertrouwen is wel een beetje weg. Hij begrijpt dit wel, maar hij is bang dat ik voortaan voor hem uit ga maken met wie hij wel of niet mag praten. Wat absoluut niet mijn bedoeling is.

We hebben het er nu vaak over of het niet beter is om het uit te maken. Maar we houden wel heel veel van elkaar.
We hebben dus al zolang een relatie en wonen net samen. Ik vind het moeilijk om dat nu al op te geven. Daar hebben we zo naar toegeleefd.
Ik ben nog steeds bereid om voor hem te vechten. Maar af en toe heb ik het idee dat hij daar minder bereid toe is. En dan ga ik ook weer twijfelen.

Ik heb het idee dat er in iedere relatie wel een dal is waar je door te vechten zelfs beter uit kan komen. Maar het gaat nu al een aantal maanden zo slecht. Ik weet echt niet meer wat ik moet.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2003, 19:01
maanmeisje17
Avatar van maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
de eerste twee punten vind ik vrij begrijpelijk. Moeilijk voor jou, en moeilijk voor je vriend. Maar door er met elkaar over te praten en beetje begrip voor elkaars situatie opbrengen hoeft dat geen probleem om te leveren mijn inziens. Het derde punt zorgt wel voor echte problemen, dat blijkt wel. Je zegt dat jullie allebei de spanningen in de relatie missen, dus daar zou ik aan gaan werken. Dat kan op heel veel verschillende manieren diej je waarschijnlijk zelf ook kunt bedenken. Dan loop je in ieder geval niet de kans dat je vriend die spanning ergens anders gaat zoeken. Hoewel ik dit wel fout van hem vind. Hij had er ook gewoon met jou over moeten praten. Het is jammer dat jij niet meer zo'n groot vertrouwen hebt. Je vriend had nooit mogen liegen over de aard van de gesprekken die hij met dat msn-meisje had. Je moet je wel bedenken dat hij het waarschijnlijk over gelogen heeft omdat het echt niets voor hem betekend en hij jou niet onnodig bezorgt wilde maken.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:23
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
maanmeisje17 schreef op 23-11-2003 @ 20:01:

1) Dan loop je in ieder geval niet de kans dat je vriend die spanning ergens anders gaat zoeken. Hoewel ik dit wel fout van hem vind. Hij had er ook gewoon met jou over moeten praten.
2) Het is jammer dat jij niet meer zo'n groot vertrouwen hebt.
3) Je vriend had nooit mogen liegen over de aard van de gesprekken die hij met dat msn-meisje had.
4) Je moet je wel bedenken dat hij het waarschijnlijk over gelogen heeft omdat het echt niets voor hem betekend en hij jou niet onnodig bezorgt wilde maken.
Volgens mij help je de topicstartster van het bed op het stro.
1) Dat klopt, maar het is in deze relatie gewoon te laat. Het vertrouwen is al te zeer aangetast.
2) Dat is helemaal neit jammer. Het is haar geluk dat ze zoveel gezond verstand heeft dat ze zelf - heel terecht - aanvoelt dat doorgaan de verkeerde weg is.
3) Inderdaad. De leugen - over hoe kleine dingen ook - is de nagel aan de doodskist van iedere relatie.
4) Onzin. Echt pure onzin. Als het niets voor hem betekent, doet hij het niet.

Kuona, lever jezelf niet over aan de onbezonnen willekeur van een jou onwaardige partner. Maak het uit, schud het stof van je voeten en begin opnieuw.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:41
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Heb het er een keer goed en helder over (dus niet in een ruzie en ook niet als je boos / jaloers bent)
Ik zou je relatie weer op de rails proberen te krijgen (jullie wonen al samen dan laat je zon relatie toch niet van wge een dip kapot gaan) Ik zou er iig voor gaan om het te redden
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 20:32
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik denk dat het aan het begin als je samenwoont ook best lastiger kan zijn dan daarvoor. Toen ik net samenwoonde ging het ook een tijdje minder tussen mij en mijn vriend. Niet dat we slaande ruzie hadden, maar er wel af en toe gewoon wrijving was. Ik denk dat je ook op een andere manier aan elkaar moet wennen.

Geef dat niet zomaar op! Vertrouw je vriend. Ik denk dat hij je niet wilde kwetsen en daarom loog. Vertel hem rustig dat je liever hebt dat hij eerlijk is dan dat hij liegt, ook al word jij daar misschien verdrietig van. Praat veel met elkaar over wat jullie bezighoudt, dat lijkt me goed. Wacht het nog even af, zou ik zeggen, en praat in de tussentijd veel en dergelijke.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 23:29
Kuona
Kuona is offline
bedankt voor jullie reacties.
Mijn vriend en ik praten er heel veel en lang over. Ik heb alleen niet het gevoel dat dit helpt. We hebben het er zo open en eerlijk over dat het soms pijn doet. Waarschijnlijk hoort dit erbij.
Het liefst zou ik alles achter ons willen laten en het nog één keer helemaal opnieuw proberen. Maar dan moet hij daar ook aan willen meewerken. Als ik dat nou eens zeker zou weten. Dat hij er helemaal voor zou willen gaan, dan zou ik er al wat meer vertrouwen in hebben.

Af en toe dan hebben we het al over uitmaken en hoe dat zou zijn. Maar uiteindelijk komen we altijd tot de conclusie dat we elkaar niet kunnen missen. Want hij heeft misschien wat domme fouten gemaakt, maar voor de rest is het zo´n lieverd. En ik heb ook echt wel mijn slechte kanten. (zoals jaloezie bijvoorbeeld )

Het is gewoon heel moeilijk. Van de ene kant denk ik: we zijn allebei beter af zonder elkaar. Maar van de andere kant denk ik: Ik wil dit allemaal niet zomaar weggooien.

Denken jullie dat het mogelijk is om hem weer te gaan vertrouwen? Want zolang ik hem niet vertrouw is het moeilijk om aan onze andere problemen te werken.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 06:57
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Voor mij zou het niet mogelijk zijn om hem nog te vertrouwen.

Vertrouwen basseer ik op het feit dat hij simpelweg niks gedaan heeft om dat vertrouwen te beschamen en dat hij voor mij gekozen heeft. Wanneer hij echter wel wat heeft gedaan om dat vertrouwen te beschamen heb ik niks meer om het op te basseren en dat komt dan ook niet weer terug. Hij kan het immers niet ongedaan maken.

Ik zou er niet verder mee kunnen gaan
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 10:17
Verwijderd
Hmm ik vind het wel vaag dat hij expres andere meisjes opzoekt (al dan niet op msn) terwijl hij weet dat jij daar moeite mee hebt. Hij doet dan echt niet z'n best om de situatie beter te maken, vind ik. Goh, het gaat ff niet zo goed en jij zit in een moeilijke periode van je leven. En wat doet hij.. als een hitsig pubertje met andere meisjes over sex praten (en daar eerst nog over liegen ook). Ik vind dat nogal raar..

En hij moet jou inderdaad ook het gevoel geven dat hij heel veel van je houdt en bereid is om voor de relatie te vechten. Doet hij dat niet, dan is het logisch dat je onzeker en kwaad wordt.

En het lijkt me ook heel moeilijk voor je om de stap te zetten om het uit te maken. Als je al zolang een relatie met iemand hebt, dan ga je toch automatisch aan de toekomst denken enzo. Dan wordt alles ineens heel raar als hij er niet meer is, een heel groot deel van je leven is dan ineens weg. Zeker omdat jullie nu net samenwonen en omdat je daar zo naar toe hebt geleefd. Dat is dan een tijd lang je "hoofddoel" geweest, hetgene waar je je zo op verheugde. En als dat wegvalt is het heel raar.. ook omdat je sowieso ff niet weet wat je met je leven wilt qua werk en opleiding enzo. Wat er ook gebeurde in de rest van je leven, je had altijd nog iets om voor te gaan, iets waar je al je aandacht op kon richten als het verder ff tegenzat.

Maar ook al is het nog zo moeilijk om het uit te maken, als er dingen gebeuren die echt niet kunnen in een relatie, dingen waar jij hartstikke ongelukkig van wordt, dan zul je die stap toch moeten zetten.

En ehm.. ik zeg echt niet dat je het nu onmiddelijk moet uitmaken ofzo, want zoveel weet ik er natuurlijk niet van en om zo'n reden als deze hoef je het ook helemaal niet per se uit te maken.
Maar stel nou dat het zo doorgaat, dat je je echt niet meer geliefd voelt bij hem..
Ik bedoel dus gewoon dat je dit moet onthouden.. Dat het natuurlijk ontzettend tegenstrijdig voelt om het uit te maken als je al samenwoont met iemand.. maar dat je niet in een relatie moet blijven terwijl je je er eigenlijk ongelukkig in voelt.

Maargoed, terug naar de situatie. Jouw vriend maakt je steeds bang. Hij werd al verliefd op een ander meisje Wie weet gebeurt dat vaker.. ik zou er ook bang van worden.
En ipv dat hij zich van z'n beste kant laat zien en lief voor je is en laat zien dat hij te vertrouwen is, gaat hij nog eens met een ander meisje over sex chatten.

Waarom? Waarom heeft hij dat zo nodig? Heeft hij dan aan jou niet genoeg..? Hij weet toch dat je ermee zit.. Het is voor jou juist zo belangrijk dat hij laat merken dat hij voor jou gaat, alleen voor jou.

Hmm.. volgens mij heb je hier ook nix aan. Maar probeer eens met hem te praten zonder ruzie te maken. Probeer hem rustig uit te leggen hoe het voor jou is enzo. Het heeft idd geen zin om iemand te dwingen dingen te doen, zoals dat meisje blokkeren op msn. Je kunt toch alsnog niet controleren of hij haar echt geblokkeerd heeft, of ze niet alsnog op de 1 of andere manier contact hebben.. (ik neem tenminste aan dat je niet al z'n msn gesprekken meeleest).
Je kunt maar beter weten waar hij mee bezig is dan dat hij het straks misschien stiekem gaat doen, terwijl hij jou vertelt dat hij geen contact meer met haar heeft, omdat hij het "gezeur" wil vermijden.

Ik denk ook echt dat jullie hier wel uit kunnen komen, maar dan moeten jullie er allebei voor gaan, hij dus ook.
Ik weet niet hoe het gaat bij jullie, wat hij precies doet de hele dag en wat jij doet, maar probeer elkaar iig de ruimte te geven. En zorg dat je ook genoeg met andere mensen omgaat, dat je niet alleen maar met je vriend bezig bent. Want dat is echt niet goed. (Misschien doe je dat ook niet hoor )

Nou, heel veel sterkte met alles

xx
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 11:09
Jamezy
Jamezy is offline
Waarom herken ik dit zo

Zit ongeveer in dezelfde situatie, behalve dan dat we samen zouden gaan wonen, wat dus nu niet meer zal gebeuren, omdat het net uit is...

Heb er wel ff verdriet om gehad, maar vertrouwen is absoluut belangrijk naar mijn mening. Je moet zelf kijken hoe ver je wilt gaan met dat soort dingen, maar als ik jou was zou ik serieus overwegen toch voor jezelf te kiezen...

*niet bedoelt om je te pushen ofzo *
__________________
Is this some Kharmic-Chi love thing happening here baby or what?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 11:58
Kuona
Kuona is offline
Ik heb met mijn vriend gesproken, en we gaan het toch nog een keer helemaal opnieuw proberen.
Hij heeft beloofd om niet meer met dat meisje te chatten. Ik zal toch moeten proberen hem hierin te vertrouwen. Op dit moment vertrouw ik hem hierin ook.

Er komt trouwens ook nog wel een ultieme test. Hij gaat namelijk voor zijn opleiding 3 dagen op excursie, en dan gaat én het meisje waar hij vorig jaar op verliefd was én het meisje waar hij nu dus mee chatte (die zit wel op dezelfde opleiding maar hij heeft in het echt geen contact met haar)mee. Ze zitten dus allebei bij hem op school

Dit zullen drie lastige dagen worden voor mij. Maar op één of andere manier vertrouw ik hem er weer wel in dat hij niet écht vreemd gaat. Dus lichamelijk zegmaar.

Over dat met andere mensen omgaan heb je wel gelijk in, maar ik heb nu heel weinig contact met andere mensen aangezien ik niet zo veel te doen heb. Ik heb geen sport die ik doe en waarbij ik andere mensen spreek. Ik heb wel één goede vriendin maar die woont redelijk ver dus die zie ik niet zo vaak. Dus ja...dat is allemaal een beetje lastig.

Het is niet zo dat ik nu hele dagen samen met mijn vriend zit ofzo hoor. Want hij gaat gewoon naar school en heeft wel zo zijn eigen bezigheden.

Bedankt voor jullie adviezen. Ik hoop dat we het redden samen. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 12:14
Jamezy
Jamezy is offline
Veel succes in ieder geval, en doe jezelf eer aan... Mocht hij toch besluiten vreemd te gaan op die excursie, zie dat dan alsjeblieft niet als nog een waarschuwing, maar maar een einde aan. Geloof me, dat is echt het beste...

Sterkte!
__________________
Is this some Kharmic-Chi love thing happening here baby or what?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:25
Verwijderd
heel fijn dat je het er met hem over heb gehad, en hopen dat het werkt...

succes
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:28
maanmeisje17
Avatar van maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 23-11-2003 @ 20:23:
Volgens mij help je de topicstartster van het bed op het stro.
1) Dat klopt, maar het is in deze relatie gewoon te laat. Het vertrouwen is al te zeer aangetast.
2) Dat is helemaal neit jammer. Het is haar geluk dat ze zoveel gezond verstand heeft dat ze zelf - heel terecht - aanvoelt dat doorgaan de verkeerde weg is.
3) Inderdaad. De leugen - over hoe kleine dingen ook - is de nagel aan de doodskist van iedere relatie.
4) Onzin. Echt pure onzin. Als het niets voor hem betekent, doet hij het niet.

Kuona, lever jezelf niet over aan de onbezonnen willekeur van een jou onwaardige partner. Maak het uit, schud het stof van je voeten en begin opnieuw.
ben jij een clubje begonnen om zoveel mogelijk mijn reply's af te zeiken ofzo ?? Maar goed om toch nog maar even te reageren :
1) Mijn inziens is het nooit te laat om te praten. De topicstarter heeft nog helemaal niet besloten dat ze ermee wil stoppen, ze wil alleen onze mening daarover, en ik zeg dan op mijn beurt dat als ze het nog een kans wil geven, de enige redding praten is.
2)Tuurlijk voelt ze het goed aan dat het verkeerd aan het gaan is, het blijft jammer.
3) Blij dat je het ook wel eens met me eens bent
4) Ben ik het niet mee eens. Hij kan best zielsveel van haar houden, en om haar een zorg te besparen een leugentje om bestwil te vertellen. Dat dit wel iets meer was als een leugentje om bestwil ben ik met je eens
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:32
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
maanmeisje17 schreef op 25-11-2003 @ 17:28:

0) ben jij een clubje begonnen om zoveel mogelijk mijn reply's af te zeiken ofzo ?? Maar goed om toch nog maar even te reageren :
1) Mijn inziens is het nooit te laat om te praten. De topicstarter heeft nog helemaal niet besloten dat ze ermee wil stoppen, ze wil alleen onze mening daarover, en ik zeg dan op mijn beurt dat als ze het nog een kans wil geven, de enige redding praten is.
2)Tuurlijk voelt ze het goed aan dat het verkeerd aan het gaan is, het blijft jammer.
3) Blij dat je het ook wel eens met me eens bent
4) Ben ik het niet mee eens. Hij kan best zielsveel van haar houden, en om haar een zorg te besparen een leugentje om bestwil te vertellen. Dat dit wel iets meer was als een leugentje om bestwil ben ik met je eens
0) Zeker niet. Ik waardeer je reacties en je precieze formuleringen juist heel erg. Maar ik mag toch wel onderdelen ervan ter discussie stellen of zelf onzin vinden?
Op werkelijke onzin zou ik nooit reageren.
1) Praten biedt inderdaad een kans op redding. Maar volgens mij is de boodschap van haar verhaal in feite terug te voeren op het (grotendeels) wegvallen van het vertrouwen. En hoezeer de (gekrenkte) liefde ook te beredeneren kan zijn, (gekrenkt) vertrouwen is met praten niet gemakkelijk te herstellen. Er hoeft maar iets te gebeuren, en de oude situatie is er weer in al haar afzichtelijkheid. Gekrenkt vertrouwen is geen goede basis. Ik pleit daarom voor een nieuwe start.
2) Ik vind het jammer dat iemand die nadenkt, wat zij doet, in de klauwen valt van iemand die niet of verkeerd nadenkt.
3) Ik ben het vaker met je eens dan je denkt.
4) Mag ik hier suggereren dat je de consequenties van je eigen redenering niet helemaal overziet? Dit zijn a) geen leugentjes om bestwil meer, dit is moedwillig liegen, en b) in de liefde bestaat geen leugen, ook geen leugentje om bestwil. Liefde en leugen zijn onverenigbaar met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 00:11
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Probeer hem inderdaad de ruimte te geven, maar geef aan dat je heel graag wil dat hij echt eerlijk tegen je is. Dat je dat het allerbelangrijkste vindt. Tenminste, dat lijkt mij het belangrijkste eigenlijk. Dat je liever verdrietig van iets wordt dan dat hij je datgene niet vertelt en je er dus later achter moet komen.

Succes!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 07:28
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
ekki schreef op 26-11-2003 @ 01:11:
Dat je liever verdrietig van iets wordt dan dat hij je datgene niet vertelt en je er dus later achter moet komen.
Eigenlijk is dit een probleem dat je misschien zou kunnen verwachten na twintig jaar huwelijk... In dat geval zou je dat verdriet een beetje kunnen plaatsen: je zit dan min of meer aan je partner "vastgebakken".
Als je 17 bent, is het echt niet nodig om met iemand die pathologisch liegt (want uit het verhaal blijkt dat het maar doorgaat), verder te gaan. Waarom niet? De kans is groot dat een relatie met zo iemand één aaneenschakeling van dit soort verdriet-momenten wordt. Dat is niet goed voor je zelfvertrouwen.
En zo word je uiteindelijk letterlijk gek.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 08:11
maanmeisje17
Avatar van maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 25-11-2003 @ 23:32:

4) Mag ik hier suggereren dat je de consequenties van je eigen redenering niet helemaal overziet? Dit zijn a) geen leugentjes om bestwil meer, dit is moedwillig liegen, en b) in de liefde bestaat geen leugen, ook geen leugentje om bestwil. Liefde en leugen zijn onverenigbaar met elkaar.
dit was inderdaad geen leugentje om bestwil, maar ik blijf vinden dat liefde en leugentjes om bestwil best met elkaar samen kan. toen mijn (ex)vriend in zijn eindexamen zat en vroeg wat ik savonds ging doen, heb ik ook wel eens, terwijl het niet zo was, geantwoord dat ik bij me moeder op visite ging. Omdat ik wist dat als ik zou zeggen dat ik met vrienden om stap ging hij de hele avond en nacht zich niet meer op school zou kunnen concentreren. En dat was eigenlijk mijn gedachte achter opmerking 4.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 09:53
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik denk dat jij een hoop pikt van je vriend, terwijl je zelf weet dat er helemaal niks van klopt.

Als ik t goed begrijp, voel jij zelf al heel goed aan dat je geen gezonde relatie hebt. Kun je nog zoveel van iemand houden, als je zoiets nu al aanvoelt heeft het opnieuw proberen ook geen zin. Klinkt lullig maar meestal worden mensen op deze manier alleen maar ongelukkiger (wantrouwen, ongelukkig, opnieuw proberen en t verhaal begint weer overnieuw)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-11-2003, 11:17
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
miro schreef op 26-11-2003 @ 10:53:
Ik denk dat jij een hoop pikt van je vriend, terwijl je zelf weet dat er helemaal niks van klopt.

Als ik t goed begrijp, voel jij zelf al heel goed aan dat je geen gezonde relatie hebt. Kun je nog zoveel van iemand houden, als je zoiets nu al aanvoelt heeft het opnieuw proberen ook geen zin. Klinkt lullig maar meestal worden mensen op deze manier alleen maar ongelukkiger (wantrouwen, ongelukkig, opnieuw proberen en t verhaal begint weer overnieuw)
Precies.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Zal ik overgaan of niet?
Wurd
3 14-07-2016 15:24
Seksualiteit aanranding of niet?
Bequiristain
157 18-04-2006 10:15
Liefde & Relatie Zou ik gaan of niet...?
Soms
28 01-10-2005 20:24
ARTistiek Verder gaan of stoppen ?
LaGoon
8 05-04-2004 16:44
Liefde & Relatie Relatie doorzetten of niet
verwijderen_aub
26 09-01-2004 17:40
Liefde & Relatie Zal ik verder gaan of niet??
Some
4 23-09-2003 09:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.