Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2012, 14:39
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Hallo!

Ongeveer anderhalve maand geleden heb ik iemand via internet leren kennen. Na een weekje heen en weer gemaild te hebben, hebben we msn uitgewisseld en sindsdien hebben we elkaar dagelijks via msn gesproken. Dat varrieërt van 2 uur tot 10 uur (en soms zelfs langer) per dag. Het leek ons leuk om een keer af te spreken en te kijken of het in het echt ook goed klikt. Hij lijkt me erg leuk, maar ik houd natuurlijk wel in mijn achterhoofd dat iedereen zich anders voor kan doen. Niet dat ik daar direct van uit ga, maar toch.

Nou zit ik met het volgende, ik weet namelijk niet goed hoe ik hierover tegen mijn ouders (/ moeder in eerste instantie) moet beginnen. Ik kan ook ‘stiekem’ afspreken, maar het lijkt mij beter als ik het er met mijn ouders over heb. Ik kan alleen niet heel goed inschatten hoe ze hierop gaan reageren, maar ik denk niet dat ze het geweldig gaan vinden. Ik mag dan wel ‘al’ 18 zijn, maar ze hebben natuurlijk echt wel dingen over mij te zeggen. Daarbij ben ik niet het type om het stiekem te doen/ tegen ze te gaan liegen. Hebben jullie misschien ideeën hoe ik hierover zou kunnen beginnen en wat ik eventueel nog kan doen mochten ze het echt niet willen.
Ik hoop dat iemand wat tips/ ideeën heeft!
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2012, 14:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb mijn vriend ontmoet via dit forum, en ik heb hiervoor al eens vaker afgesproken met jongens die ik alleen van internet kende. De eerste keer dat ik met een jongen afsprak die ik van het internet kende was ik geloof ik nog maar 14 ofzo en dat was echt een drama niet dat het een oude vent van 45 was ofzo, het was gewoon een enorme sukkel en het klikte niet . Ik ben altijd eerlijk geweest over dit soort dingen tegenover mijn moeder (mijn ouders zijn gescheiden en met m'n pa deel ik dat soort dingen niet ) en wat denk ik in mijn geval ook wel hielp is dat mijn moeder ook wel eens een date had gehad met iemand die ze van een datingsite kende.

Om het veilig te maken zou je kunnen afspreken om eerst eens met de jongen in kwestie te bellen. En zorg er voor dat je betrouwbare foto's hebt van hem krijgt (geef hem bijvoorbeeld instructies om op een specifieke manier op de foto te gaan met een bordje met jouw naam ofzo). Als je dan daadwerkelijk afspreekt zorg dan dat je op een openbare plek afspreekt waar veel mensen zijn, zodat als het tóch mis blijkt te zien (lees iemand anders dan waar jij denkt mee afgesproken te hebben) dan ben je zo weer weg. Ik denk ook dat je ouders het wel fijn zouden vinden als hun dochter op een veilige manier afspreekt met iemand.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 14:58
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Hey thanks! Hebben al wat foto's uitgewisseld en het ziet er wel betrouwbaar uit. Foto's van thuis van hem enzo. En het idee was om naar de bios te gaan een keertje (klinkt ook weer lekker cliché, haha maarja)
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 15:04
Verwijderd
Ik heb 1x iemand ontmoet die ik via internet had leren kennen en ben daar eerlijk over geweest tegenover mijn ouders. We hebben ook in het openbaar afgesproken en hij heeft zelfs die dag mijn ouders ook ontmoet. Ik was toen overigens 15. Mijn vader vond het wel een beetje een issue, maar mijn moeder vertrouwde er op dat ik voorzichtig genoeg was (en dat ik dus niet zonaar met iemand zou meegaan ofzo ). We hadden elkaar overigens ook al een paar keer gebeld.

Is overigens goed uitgepakt; bijna 12 jaar later is het nu en we zijn getrouwd en hebben een dochtertje

Ik heb overigens ook wel andere mensen ontmoet, maar dat was altijd in groepen, niet 1 op 1 en ook nooit met als doel om te kijken of het klikte, maar puur vriendschappelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijn vriend ontmoet via dit forum
Wie?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 15:41
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Wie?
we gaan jou toch ook niet vragen bij welke chicks jij gefaald hebt?
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 15:55
Verwijderd
Citaat:
we gaan jou toch ook niet vragen bij welke chicks jij gefaald hebt?
Die chicks zijn geen lid van dit forum.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 16:18
Pythagoras.
Avatar van Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Zorg dat je eerst eens gaat bellen/skypen? Het liefst met webcam erbij, dat valt namelijk niet te faken. Zonder betrouwbare (recente) foto's en videogesprek zou ik er niet aan beginnen. En als je het dan toch doet, zorg dat je met hem afspreekt op een openbare ruimte waar veel mensen zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 16:18
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Wie?
Lekker belangrijk...

OT: Ik zou er eerlijk over zijn tegen ten minste een iemand. Als je denkt dat je ouders heel erg negatief reageren, kun je het ook nog aan een van de twee vertellen en vragen stil te zijn tegen de ander. Je kunt ook nog afspreken met die jongen en het in ieder geval aan een vriendin of ander familielid (broer/zus) vertellen.

En inderdaad bellen van te voren helpt ook nog wel eens. Veel mensen ontmoeten elkaar tegenwoordig via internet, dus zo vreemd is het natuurlijk ook weer niet. Spreek alleen wel af op een openbare plek, zodat je ook makkelijk weg kunt gaan als het niet klikt of je je niet prettig voelt.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 10:26
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Bedankt voor de tip's allemaal Als er nog meer mensen hun ervaringen willen delen, graag!
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 11:08
Verwijderd
Niet tegen je ouders zeggen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 17:57
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik kan het niet beter zeggen dan Pluis. En zeker eerst bellen of Skypen of iets in die richting, dat kan ook echt indrukken bevestigen of verhelderen. Tenzij je ouders enorm beschermend zijn en de kleinste dingen al tot problemen en onnodig lastig gedoe gaan leiden, zou ik het daarom gewoon vertellen. Mijn ouders weten het al sinds ik het idee had dat het internetcontact iets begon voor te stellen, voordat er echt concrete ontmoetingsplannen waren. Dat kan ook helpen om ze wat te laten wennen, want ik kan me best voorstellen dat ze huiverig zijn. En doe niets wat je zelf al niet helemaal vertrouwt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 17:00
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Ja, ik wil mijn ouders, of een van beide, wel op de hoogte brengen als we gaan afspreken. Want stel dat het anders afloopt dan gepland.. Maar ik zit er vooral mee hoe ik dat moet gaan doen. Ze zijn niet enorm beschermend of zo maar ze kunnen zo enooooorm irritant doen. '' Oooeh, was het leeeeuk *kinderachtig stemmetje*'' En daar heb ik echt geen zin in en ik heb totaal geen zin om met hun te praten of het wel of niet leuk was etc.. Daarbij bestaat er ook een kans dat ze het niet zo geweldig vinden als ik met een soortvan onbekende afspreek. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen, maar toch. Ik heb wel een goed gevoel bij deze jongen. Dat zegt natuurlijk niet zo veel, maar daardoor zou ik wel graag met 'm afspreken. Maar ja, jullie weten ook niet echt hoe ik over dat onderwerp kan beginnen denk ik.
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 18:20
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou, als die jongen leuk lijkt dan spreek je toch met hem af? En als hij echt zo leuk is dan is hij een beetje gezeur van je ouders wel waard.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik wil mijn ouders, of een van beide, wel op de hoogte brengen als we gaan afspreken. Want stel dat het anders afloopt dan gepland.. Maar ik zit er vooral mee hoe ik dat moet gaan doen. Ze zijn niet enorm beschermend of zo maar ze kunnen zo enooooorm irritant doen. '' Oooeh, was het leeeeuk *kinderachtig stemmetje*'' En daar heb ik echt geen zin in en ik heb totaal geen zin om met hun te praten of het wel of niet leuk was etc.. Daarbij bestaat er ook een kans dat ze het niet zo geweldig vinden als ik met een soortvan onbekende afspreek. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen, maar toch. Ik heb wel een goed gevoel bij deze jongen. Dat zegt natuurlijk niet zo veel, maar daardoor zou ik wel graag met 'm afspreken. Maar ja, jullie weten ook niet echt hoe ik over dat onderwerp kan beginnen denk ik.
Da's niet echt internetgerelateerd he. Je bent 18+, dus je doet wat je wil. Jij wil het graag delen, je kunt ook zeggen: ik heb met iemand afgesproken, vind het nogal spannend. Maar dat je er later nog wel meer over zegt.

In elk geval is afspreken na elkaar online leren kennen tegenwoordig echt wel normaal. Spreek op een openbare plek af en er kan weinig verkeerd gaan. En houd je hormonen in de gaten
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 23:41
Verwijderd
nou gwn zeggen , je bent oud genoeg en geen kind toch
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 23:10
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Slotje
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2012, 08:02
Verwijderd
Als je hem niet had geüpt.. Hoe is het afgelopen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-04-2012, 10:51
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
ja true true haha,
Nog niet afgesproken trouwens, maar gister een enooorm gesprek gehad en gaan een keer afspreken als friends en dan zien we wel welke kant het op gaat. Op de een of andere manier heb ik nu zoiets van het komt wel goed en zou ik het nu het niet als 'date' is wel gewoon tegen mn ouders durven zeggen. Wat zit ik toch raar in elkaar
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2012, 16:30
Verwijderd
Sowieso goed om het te zien als gewoon een keer afspreken...kun je eerst eens kijken of het irl ook wel zo klikt en of jullie je wel echt tot elkaar aangetrokken voelen ed. Veel plezier!

(Hier trouwens beetje soortgelijk verhaal als Andijvie: Heb iemand ontmoet die ik via internet heb leren kennen, in eerste instantie gewoon als vrienden en eerste keer afspreken was samen met nog twee anderen, maar na een jaar kregen we een relatie. Inmiddels zijn we bijna 8 jaar getrouwd en hebben we twee kinderen. )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Tinder: mijn eerste keer seks & hoe slecht het wel niet was
Verwijderd
17 13-03-2022 22:41
Seksualiteit Seksverhalen
Verwijderd
318 04-02-2013 14:43
Liefde & Relatie mailen met jongen
zsg
10 12-09-2011 06:33
Psychologie ik weet het niet meer
Barb4
7 30-12-2007 19:34
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Psychologie MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN
kleinedraak
13 25-08-2002 20:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.