Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2002, 19:23
kingetje
Avatar van kingetje
kingetje is offline
Ik heb is enkele berichten hiero gelezen. Ik zie dat het meestal over dood gaat enzo.
Maar waarom wil iemand nou dood? Omdat ze zich zielig vinden of hoe moet ik dat zien? Ik zie de logica niet dat mensen dood willen. Het leven is al zo kort
Ik vindt dat je je leven niet zo serieus moet nemen zoals ik al eerder heb gezegt.

Laat aub wat van je horen.
Groetjes Dizjoo
__________________
Groetjes van DIZJOO!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2002, 20:23
Verwijderd
als je écht depressief bent dan zie je het mooie en het nut van het leven niet meer. Het maakt dan weinig uit wat mensen zeggen of doen, je zit in een donker gat en je komt er moeilijk weer uit.
Ik heb het zelf niet meegemaakt maar ik zie zelfmoord ook niet als iets lafs ofzow wanneer mensen depressief zijn. Tis een verandering in je hersenen waar je zelf ook weinig controle over hebt.
Wel heb ik een hekel aan mensen die dreigen met zelfmoord wanneer ze iemand terugwillen etc, ik ken zo'n figuur
Bovendien is dat ook emotionele chantage.
Maargoed dat heeft er verderz nix mee te maken.
Jij ziet de logica er niet van, als je depressief bent zie je de logica van het leven ook niet meer.
Ik heb ook zo'n motto als jij:

Death will come no matter what. You must fight to live, for live is a miracle.

(House Of The Spirits)

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:27
bambykill
bambykill is offline
Ben het met je eens hoor. Ik bedoel, ik snap het ook niet. Je woond toch in een vet land of niet dan. Als je in zuid afrika ofzo woond en al je familie is aan aids en hongersnood gestorven en iedereen kotst je uit, dan heb je recht tot klagen. Maar hier in Nederland.

Je kan wel blijven klagen maar de mensen die zo fucking depressief zijn moeten gewoon hun ogen open doen en zien dat het allemaal best meevalt. On the other side, ik ben niet die mensen. Ik heb ook zo mijn depressive momenten en de mensheid zuigt ten zwaarste. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de wereld kut is.

Nou, ik kan volgens mij nog wel een uurtje of 2 doorgaan met doorgaan maar toch stop ik.

Dag depri's

__________________
Life is beautifull, it really is, without it, you're dead
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:30
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Omdat ik dat wil, daarom!
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:34
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Ben het met je eens hoor. Ik bedoel, ik snap het ook niet. Je woond toch in een vet land of niet dan. Als je in zuid afrika ofzo woond en al je familie is aan aids en hongersnood gestorven en iedereen kotst je uit, dan heb je recht tot klagen. Maar hier in Nederland.

Je kan wel blijven klagen maar de mensen die zo fucking depressief zijn moeten gewoon hun ogen open doen en zien dat het allemaal best meevalt. On the other side, ik ben niet die mensen. Ik heb ook zo mijn depressive momenten en de mensheid zuigt ten zwaarste. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de wereld kut is.

Nou, ik kan volgens mij nog wel een uurtje of 2 doorgaan met doorgaan maar toch stop ik.

Dag depri's

Okeej, dit schrijf ik normaal nooit op maar nu wel, k ben die onzin zat hier! :


Vroeger op school altijd gepest, altijd ruzie met ouders, doen net alsof k lucht ben, 4 jaar geleden is een vriend van me vader overleden en heb die dood nooit kunnen verwerken, 2 jaar geleden ben ik (Ja k zet t woord nu wel neer) aangerand en mishandeld op straat, niemand die je dan ff te hulp schiet ofzow heb daardoor mega veel problemen gekregen op school en thuis en met mn vrienden en overal, werd daardoor nergens meer geacepteerd, vorig jaar is mn lievelings oom overleden.

IK HEB DR GODVERDOMME OOK NIET VOOR GEKOZEN OM DEPRESSIEF TE ZIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:42
kingetje
Avatar van kingetje
kingetje is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:


Okeej, dit schrijf ik normaal nooit op maar nu wel, k ben die onzin zat hier! :


Vroeger op school altijd gepest, altijd ruzie met ouders, doen net alsof k lucht ben, 4 jaar geleden is een vriend van me vader overleden en heb die dood nooit kunnen verwerken, 2 jaar geleden ben ik (Ja k zet t woord nu wel neer) aangerand en mishandeld op straat, niemand die je dan ff te hulp schiet ofzow heb daardoor mega veel problemen gekregen op school en thuis en met mn vrienden en overal, werd daardoor nergens meer geacepteerd, vorig jaar is mn lievelings oom overleden.

IK HEB DR GODVERDOMME OOK NIET VOOR GEKOZEN OM DEPRESSIEF TE ZIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ten eerst wil ik zeggen het is niet mijn bedoeling dat ik je aanval hoor... dat is helemaal niet de bedoeling maar ik snapte gewoon niet waarom mensen dood willen. Daar wil ik jullie mening alleen maar over horen. En ten tweede ik vindt het wel moedig van je dat je dat gezegd hebt. Echt petje af hoor. Ik snap heus wel dat je dan depresief bent hoor dat is het hem niet. Maar dat is toch geen reden om dood te willen gaan? En ten derde jij komt er wel dat heb ik wel door. Geef jezelf een jaar de tijd en je bent er weer bovenop. Spreek half uit ervaring.

Groetjes en succesies van Dizjoo
__________________
Groetjes van DIZJOO!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:50
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
kingetje schreef:


Ten eerst wil ik zeggen het is niet mijn bedoeling dat ik je aanval hoor... dat is helemaal niet de bedoeling maar ik snapte gewoon niet waarom mensen dood willen. Daar wil ik jullie mening alleen maar over horen. En ten tweede ik vindt het wel moedig van je dat je dat gezegd hebt. Echt petje af hoor. Ik snap heus wel dat je dan depresief bent hoor dat is het hem niet. Maar dat is toch geen reden om dood te willen gaan? En ten derde jij komt er wel dat heb ik wel door. Geef jezelf een jaar de tijd en je bent er weer bovenop. Spreek half uit ervaring.

Groetjes en succesies van Dizjoo


Mjah.. was eigenlijk owk nie zow kwaad om wat jij geschreven hebt, maar om wat die ander geschreven had.. *zuchiej*
Sowwy dat jij je nu aangevallen voelt, was niet de bedoeling...

Om even rustig antwoord te geven:

Als er zoveel misgaat in je leven zoals in t mijne, en niemand wil naar je luisteren heb je er op n gegeven moment gwoon geen zin meer in.. Dan gaan er van die gedachtes door je kop als "als toch niemand luisterd, wat heeft het dan nog voor nut om uberhaupt te leven?!!" snappie.. dat gaat in t begin niet eens gewilt.. t is daarom vaak ook moeilijk uit te leggen waarom je nou echt dood wil..
Tis daarom ook heel erg tegenstrijdig allemaal in mn hoofd.. t liefst zou k nu meteen verdwijnen enzow.. maar k geef ook om mensen op dit moment, en die kan k niet achterlaten.. maar k weet dat als er leven na de dood zou zijn, en ik dood zou gaan, ik daar absoluut geen spijt van zou hebben, want met "De littekens" van wat gebeurd is kan ik niet doorleven.. ik ga eraan kapot....
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:50
Verwijderd
Citaat:
bambykill schreef:
Je kan wel blijven klagen maar de mensen die zo fucking depressief zijn moeten gewoon hun ogen open doen en zien dat het allemaal best meevalt.
jah dát is nou juist gelul, want dat kan je op dat moment gewoon niet.
Je ziet het dan gewoon écht niet meer.
Das iets anders dan depri zijn of af en toe een beetjuh down...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:50
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:


IK HEB DR GODVERDOMME OOK NIET VOOR GEKOZEN OM DEPRESSIEF TE ZIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is helemaal juist, je kiest er zelf niet voor! Mensen die niet begrijpen dat anderen het moeilijk kunnen hebben en zich kut kunnen voelen, hebben toch niet verder nagedacht!
Een dood, een aanranding, een tegenslag zijn dingen waardoor je je kut kunt voelen en zomaar zeggen dat je je leven dan niet zo serieus moet nemen is toch wel effe verkeerd gezegd!
Depressief zijn betekent alle logica kwijt zijn en een andere logica willen zoeken in zelfmoord of andere dingen. Misschien heb je nog niet genoeg meegemaakt om tot deze conclusie te komen.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:51
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
owjah, thx voor de sucessies.. jij = lief
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:52
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
lady_x schreef:


Is helemaal juist, je kiest er zelf niet voor! Mensen die niet begrijpen dat anderen het moeilijk kunnen hebben en zich kut kunnen voelen, hebben toch niet verder nagedacht!
Een dood, een aanranding, een tegenslag zijn dingen waardoor je je kut kunt voelen en zomaar zeggen dat je je leven dan niet zo serieus moet nemen is toch wel effe verkeerd gezegd!
Depressief zijn betekent alle logica kwijt zijn en een andere logica willen zoeken in zelfmoord of andere dingen. Misschien heb je nog niet genoeg meegemaakt om tot deze conclusie te komen.

totally mee eens, al moet je wel uitkijkuh met die laatste opmerking, want k wens niemand toe wat mij overkomen is...
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:59
kingetje
Avatar van kingetje
kingetje is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:




Mjah.. was eigenlijk owk nie zow kwaad om wat jij geschreven hebt, maar om wat die ander geschreven had.. *zuchiej*
Sowwy dat jij je nu aangevallen voelt, was niet de bedoeling...

Om even rustig antwoord te geven:

Als er zoveel misgaat in je leven zoals in t mijne, en niemand wil naar je luisteren heb je er op n gegeven moment gwoon geen zin meer in.. Dan gaan er van die gedachtes door je kop als "als toch niemand luisterd, wat heeft het dan nog voor nut om uberhaupt te leven?!!" snappie.. dat gaat in t begin niet eens gewilt.. t is daarom vaak ook moeilijk uit te leggen waarom je nou echt dood wil..
Tis daarom ook heel erg tegenstrijdig allemaal in mn hoofd.. t liefst zou k nu meteen verdwijnen enzow.. maar k geef ook om mensen op dit moment, en die kan k niet achterlaten.. maar k weet dat als er leven na de dood zou zijn, en ik dood zou gaan, ik daar absoluut geen spijt van zou hebben, want met "De littekens" van wat gebeurd is kan ik niet doorleven.. ik ga eraan kapot....
Maakt niet uit. Ik snap best wel dat als er niemand naar je wilt luisteren, dat je dan zoiets hebt van waarom leef ik nog. Maar dan is het de kunst om dingen in je leven te zoeken die het waard zijn om voor te leven. En zoals jij al zegt, vrienden kunnen je leven waard maken om te leven. uiteindelijk zul je er zeker bovenop komen. En als je dood wilt en dit ook doet, dan zul je er nooit achter komen wat jouw doel is geweest in het leven. En ik hoop niet dat je het in je kop zal halen om jezelf iets aan te doen, want daarvoor is het leven te waardevol. Het leven is al zo kort, maak er iets moois van en maak er GEEN eind aan.

Groetjes Dizjoo
__________________
Groetjes van DIZJOO!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:06
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
kingetje schreef:


Maakt niet uit. Ik snap best wel dat als er niemand naar je wilt luisteren, dat je dan zoiets hebt van waarom leef ik nog. Maar dan is het de kunst om dingen in je leven te zoeken die het waard zijn om voor te leven. En zoals jij al zegt, vrienden kunnen je leven waard maken om te leven. uiteindelijk zul je er zeker bovenop komen. En als je dood wilt en dit ook doet, dan zul je er nooit achter komen wat jouw doel is geweest in het leven. En ik hoop niet dat je het in je kop zal halen om jezelf iets aan te doen, want daarvoor is het leven te waardevol. Het leven is al zo kort, maak er iets moois van en maak er GEEN eind aan.

Groetjes Dizjoo

Mjah, je hebt wel gelijk.. alleen iedere keer als ìk er iets van probeer te maken lijkt er iets te zijn dat me tegenhoudt en trugduwd..
En trouwens.. k had al zwiets in mn kop gehaald *bekijkt snejen arm* .. but I'll try to fight.. al is dat GVD moeilijk...................

Kus,

Laura


Btw, Mag k jou op mn msn hebbuh?

vleerwolfje@hotmail.com
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:09
kingetje
Avatar van kingetje
kingetje is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
owjah, thx voor de sucessies.. jij = lief
Dank je.
ik heb net je foto gezien en ik zie iets in jouw ogen... Ik weet niet precies wat het is, maar ik heb het ooit eerder bij iemand gezien. Dit heb ik er toen uitgekregen. (zij was ook depressief toendertijd, nu niet meer)
Ik weet niet maar mijn gevoel zegt dat ik jou moet helpen... En dit is heel raar want ik denk nu bij het typen zo goed als niet na ik typ dit metteen uit.
Geef me nog een paar dagen ofzo... laat me analyseren.
Als je er niet van gediend bent dan laat dit metten weten he.
Dan stop ik ook metteen met proberen te helpen.
Stuur me desnoods een mail met je e-mail adres dan gaan we daar op verder... ik hoop niet dat je je aangevlogen voelt ofzo want dat is totaal niet mijn bedoeling ik wil je alleen maar helpen...

Heel veel groetjes van Dizjoo

P.s. ik hoop dat ik nog iets van je hoor
__________________
Groetjes van DIZJOO!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:11
kingetje
Avatar van kingetje
kingetje is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:



Mjah, je hebt wel gelijk.. alleen iedere keer als ìk er iets van probeer te maken lijkt er iets te zijn dat me tegenhoudt en trugduwd..
En trouwens.. k had al zwiets in mn kop gehaald *bekijkt snejen arm* .. but I'll try to fight.. al is dat GVD moeilijk...................

Kus,

Laura


Btw, Mag k jou op mn msn hebbuh?

vleerwolfje@hotmail.com
Uhmm soow jij bent vlug... je was me voor... ik add je metteen.... tot zo
__________________
Groetjes van DIZJOO!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:15
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
kingetje schreef:

Dank je.
ik heb net je foto gezien en ik zie iets in jouw ogen... Ik weet niet precies wat het is, maar ik heb het ooit eerder bij iemand gezien. Dit heb ik er toen uitgekregen. (zij was ook depressief toendertijd, nu niet meer)
Ik weet niet maar mijn gevoel zegt dat ik jou moet helpen... En dit is heel raar want ik denk nu bij het typen zo goed als niet na ik typ dit metteen uit.
Geef me nog een paar dagen ofzo... laat me analyseren.
Als je er niet van gediend bent dan laat dit metten weten he.
Dan stop ik ook metteen met proberen te helpen.
Stuur me desnoods een mail met je e-mail adres dan gaan we daar op verder... ik hoop niet dat je je aangevlogen voelt ofzo want dat is totaal niet mijn bedoeling ik wil je alleen maar helpen...

Heel veel groetjes van Dizjoo

P.s. ik hoop dat ik nog iets van je hoor

Dit is echt ongelofelijk...

Zow raar... toen k net jou stukkie las had k t gevoel dat er iets speciaals met jou was (IS).. dat gevoel word alleen maar sterker.... k voel me juist helemaal niet aangevlogen.. T raakt me echt wat jij zegt..
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:18
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline

het lijkt hier wel goed te gaan tussen beidjes
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:23
Verwijderd
Degene die zei dat je gewoon eens goed om je heen moet kijken, en dan zult zien dat het allemaal wel meevalt: bla. Als dat zou kunnen, ben je niet echt depressief, maar zit je in een dip/ben je aandachtsgeil. Ikzelf zou nu niet meer dood willen, ik leef, en ik ben er blij om, maar ik heb die periode wel gehad, en op dat moment KUN je dat niet veranderen.. Tenminste, je kunt het wel, voor een poosje, maar je zult jezelf altijd weer tegenkomen. Waarom ik doodwilde? Simpel, het staat hier al vaak genoeg: ik had/heb een kutleven. Er zijn teveel dingen gebeurd, om zomaar door te leven, en ik dacht dus altijd, dat ik dus maar dood moest. Nu weet ik ook dat je ook door kunt leven, als je er wel aan denkt, maar het niet je leven laat leiden.. Dus door te kijken in de toekomst, maar daarbij hoef je je verleden niet te vergeten, die ervaringen kunnen je alleen maar wijzer maken..

Maar het lijkt me dat de meeste mensen toch echt dood willen door de gebeurtenissen in hun verleden, en in sommige gevallen hoeven die er niet eens te zijn, soms kun je je ook wel dood- en doodongelukkig voelen zonder reden.. Hoewel de dood dan wel weer wat extremer is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-05-2002, 21:52
kingetje
Avatar van kingetje
kingetje is offline
Citaat:
lady_x schreef:

het lijkt hier wel goed te gaan tussen beidjes
Nee joh niet op die manier wat jij bedoelt maar ik wil dit meisje gewoon ontiegelijk graag helpen... En iets in mij zegt dat ik haar moet helpen.
Enne ik heb een vriendin
__________________
Groetjes van DIZJOO!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 22:06
Verwijderd
Citaat:
bambykill schreef:
Ben het met je eens hoor. Ik bedoel, ik snap het ook niet. Je woond toch in een vet land of niet dan. Als je in zuid afrika ofzo woond en al je familie is aan aids en hongersnood gestorven en iedereen kotst je uit, dan heb je recht tot klagen. Maar hier in Nederland.

Je kan wel blijven klagen maar de mensen die zo fucking depressief zijn moeten gewoon hun ogen open doen en zien dat het allemaal best meevalt. On the other side, ik ben niet die mensen. Ik heb ook zo mijn depressive momenten en de mensheid zuigt ten zwaarste. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de wereld kut is.

Nou, ik kan volgens mij nog wel een uurtje of 2 doorgaan met doorgaan maar toch stop ik.

Dag depri's

ow wat kan ik hier kwaad om worden.
DOE JIJ UNS JE OGEN OPEN!!!
ik weet niet wat jij zow vet vind aan dit land hoor... ok je hebt een ontzettende luxe, maar heb je dan nog nooit gezien dat WIJ, westerlingen, een heeeele grote oorzaak zijn van die armoede in afrika? voel je je dan niet verschrikkelijk schuldig? en dan al die dieren die moeten sterven omdat JIJ zow per se moet leven. voel je je daar neit schuldig over dan?
ow werkelijk en dan zeg je ook nog met zown brede grijns op je gezicht "dag depri's". nouw werkelijk, HOE KUN JE IGN!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 06:36
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
kingetje schreef:


Ten eerst wil ik zeggen het is niet mijn bedoeling dat ik je aanval hoor...
Je valt wel een beetje mensen aan met je post...
Jij mag dan wel niet kunnen begrijpen dat mensen dood willen, maar denk je nou echt dat dat aan die mensen ligt? Er zijn zoveel mensen depressief, zoveel mensen suicidaal...
Het is een ziekte.
Het is geen aanstellerij.
Onthoudt dat!
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 06:48
Verwijderd
Warning: nog al lange post.

Je hebt mensen die dood willen en mensen die zeggen dood te willen. Bij die eerste heb je dan ook nog twee verschillen; mensen die echt dood willen of mensen die denken dood te willen. Voor het gevoel bij die persoon zit er op het moment dat zij er nog niet achter zijn bij welke van de twee ze horen, geen verschil in de gedachte van dood willen: ze willen immers echt dood. Alleen op het moment dat het zo ver is of dat er iets anders gebeurd, waardoor ze met hun neus op de feiten worden gedrukt, dan komt dat verschil naar buiten. Gelukkig wel, anders zou het aantal zelfmoorden veel en veel hoger liggen.

Buiten de mensen met de doodswens om de reden waarop iedereen hier reageerd zijn er altijd nog de mensen die een aangeboren depressie (in dit geval zie ik depressie als een ziekte, in andere gevallen als een gevolg van omstandigheden) of een andere ziekte waardoor ze een doodswens kunnen hebben, want niet alleen depressieve mensen willen dood. Mensen met heel veel pijn, die absoluut niet depressief hoeven te zijn, kunnen ook heel graag dood willen. Mensen die dodelijk ziek zijn, en het vooruitzicht niet gunstig/ongunstig is (denk aan pijn, snel overlijden, wat dan ook). Of mensen die oud zijn, die gewoon rust willen. Die mensen hoeven niet depressief te zijn, ze zijn aan sterven toe, willen dus wel (misschien zelfs graag) dood. Het is naar mijn mening dus een beetje kortzichtig om alleen te reageren op ‘die depri’s’ ed.

Natuurlijk zou misschien 70% van de mensen (met depressie) die zeggen dood te willen, en dat op dat moment ook echt willen, eens ‘even zijn of haar ogen open moeten doen en om zich heen moeten kijken’ en dan zien dat hun leven toch ook best wel goed en mooi is. Maar op het moment dat ze dood willen denken ze daar echt niet aan. Een depressie zou je kunnen vergelijken met een kamer en een kast. De kamer is mooi, licht en zonnig. De kast is lelijk, zwaar en donker. Alle niet-depressieven onder ons zouden waarschijnlijk die kamer zien als het leven, in ieder geval het merendeel. Mensen met een depressie zien de kast. En zitten meestal in de kast. En op die kast zit een slot. Dan zeggen niet-depressieven vaak: dan pak je de sleutel en doe je de kast open. Oftewel ‘even zijn of haar ogen open moeten doen en om zich heen moeten kijken’. Maar degene in die kast heeft de sleutel niet. En zonder sleutel gaat een slot nou eenmaal niet open. Dus blijft die persoon in de kast, in het donker. Als hij of zij zijn of haar ogen open doet is het leven dus niet mooi, want het is donker in de kast, dus zien ze dat donker. Er moet dus iets of iemand komen, de sleutel, die de kast opent en de persoon de andere wereld laat zien. En dat kan soms lang duren voordat dat gebeurd, jammer genoeg wel.

Goed, misschien beetje een vage uitleg, maar ik denk dat het wel duidelijk is. Het lijkt allemaal zo simpel, zeker als je zelf niet depressief bent (geweest), maar zo simpel is het vaak niet. Als het dat zou zijn dan zouden er een stuk meer gelukkig mensen in ons land zijn, want zoals er al gezegd is: je kiest er niet zelf voor om depressief te zijn. Zo’n pretje is het niet.

Tot slot, denk alsjeblieft goed na voordat je beslist over leven en dood. Iedereen is iets waard, iedereen komt dus vroeg of laat zijn of haar ‘sleutel’ tegen, ook al lijkt ie nu nooit te komen en ook al lijkt ie het niet waard te zijn. Ben jij het dan wel waard om maar te gaan voor al die mensen die jou het leven (voor dit moment) hebben ontnomen? Is iemand die je bv. verkracht of aangerand heeft het waard je leven voor te geven? Ik vind het nogal een grote gift. Ik weet ook dat je dat op dat moment niet zo zult zien, maar ‘later’ misschien wel. Houd je daar dan aan vast. Doe, zoals ze altijd zeggen, geen dingen waar je later misschien spijt van krijgt. Leef voor later, waarschijnlijk wordt het leven je nog wel waard.

Excuses, voor mijn, zeer lange, preekpost.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 10:17
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
miep schreef:


Je valt wel een beetje mensen aan met je post...
Jij mag dan wel niet kunnen begrijpen dat mensen dood willen, maar denk je nou echt dat dat aan die mensen ligt? Er zijn zoveel mensen depressief, zoveel mensen suicidaal...
Het is een ziekte.
Het is geen aanstellerij.
Onthoudt dat!

Hij bedoelt het echt niet zo hoor. Ik heb gister met um gesproken op msn enzow, en hij zegt toch ook helemaal niet dat het aanstellerij is?

Please don't get mad at eachother.

Mjah, hoogstens op die Bambykill met zn idiote ideeën
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 10:20
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
[QUOTE]Leonoor schreef:
KNIP.. [QUOTE]


Mooi gezegd, ennuh, tis geen preek hoor
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 10:36
Bieke
Avatar van Bieke
Bieke is offline
Hallo,
Ik ben de vriendin van kingetje en ik wil ff heel duidelijk maken dat hij absoluut niemand wilt aanvallen, hij vindt niet dat mensen zich aanstellen als ze dood willen of depressief zijn. Hij wilt gewoon proberen te begrijpen wat er in iemand omgaat die zich zo down voelt. En hij wilt graag mensen helpen, dat heeft hij al vaker geprobeerd en meestal lukt het hem.
Dat wou ik ff zeggen.
Groetjes, Bieke
__________________
Schatje! Ik hou heel erg veel van je! Heel veel liefs, Bianca
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2002, 11:19
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Bieke schreef:
Hallo,
Ik ben de vriendin van kingetje en ik wil ff heel duidelijk maken dat hij absoluut niemand wilt aanvallen, hij vindt niet dat mensen zich aanstellen als ze dood willen of depressief zijn. Hij wilt gewoon proberen te begrijpen wat er in iemand omgaat die zich zo down voelt. En hij wilt graag mensen helpen, dat heeft hij al vaker geprobeerd en meestal lukt het hem.
Dat wou ik ff zeggen.
Groetjes, Bieke

Deze meisje gelijk hebben doet
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:




Mjah.. was eigenlijk owk nie zow kwaad om wat jij geschreven hebt, maar om wat die ander geschreven had.. *zuchiej*
Sowwy dat jij je nu aangevallen voelt, was niet de bedoeling...

Om even rustig antwoord te geven:

Als er zoveel misgaat in je leven zoals in t mijne, en niemand wil naar je luisteren heb je er op n gegeven moment gwoon geen zin meer in.. Dan gaan er van die gedachtes door je kop als "als toch niemand luisterd, wat heeft het dan nog voor nut om uberhaupt te leven?!!" snappie.. dat gaat in t begin niet eens gewilt.. t is daarom vaak ook moeilijk uit te leggen waarom je nou echt dood wil..
Tis daarom ook heel erg tegenstrijdig allemaal in mn hoofd.. t liefst zou k nu meteen verdwijnen enzow.. maar k geef ook om mensen op dit moment, en die kan k niet achterlaten.. maar k weet dat als er leven na de dood zou zijn, en ik dood zou gaan, ik daar absoluut geen spijt van zou hebben, want met "De littekens" van wat gebeurd is kan ik niet doorleven.. ik ga eraan kapot....
Hmz ja, tja... *denkt even na maar weet toch niet goed hoe ze het moet verwoorden*

Ik ken mensen die net zoveel naars hebben meegemaakt als jou (ik ga alleen geen namen noemen, dat zullen ze niet echt waarderen). Toch zijn ze nooit suicidaal geweest. Ik denk dat het ook meer met je persoonlijkheid te maken heeft. Ookal maak je slechte dingen mee, het ligt aan je persoon hoe je er mee omgaat en of je er depressief van wordt of niet. Niet dat je er voor kiest, je kiest er niet voor om te zijn hoe je bent (ok, dat klonk heel vaag -_o).
Ik heb zelf ook niet alleen maar leuke dingen meegemaakt, maar ik zou nooit zelfmoord willen plegen. Ook niet als het slechter wordt. Dat ligt aan mijn instellingen, mijn ideeën, mijn 'geloof' (of beter gezegd ongeloof). Bij een van die andere personen die ik ken... Tja, ze is gewoon niet... het persoon ernaar om zelfmoord te plegen. Ze kan ook nog van de mooie dingen in het leven genieten, denkt niet aan de slechte dingen, of heeft ze in ieder geval goed verwerkt.
Maar het probleem met depressiviteit is volgens mij dat je de goede dingen niet meer ziet...

En daar baal ik van, want ik kan enkele vrienden van mij die er ook mee zitten niet duidelijk maken hoe ik er over voel, ik kan ze mijn instellingen niet geven, en ik kan ze er niet uithalen...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 14:19
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef:
maar heb je dan nog nooit gezien dat WIJ, westerlingen, een heeeele grote oorzaak zijn van die armoede in afrika? voel je je dan niet verschrikkelijk schuldig? en dan al die dieren die moeten sterven omdat JIJ zow per se moet leven. voel je je daar neit schuldig over dan?
Nee. Ik kan me gewoonweg niet schuldig gaan voelen, dan blijf ik bezig. Eerder had ik dat wel, schaamde ik me gewoon mens te zijn, bij alles wat wij gedaan hebben.

Maar ik ben erover heen, ik heb er niet voor gekozen mens te zijn, ik heb er niet voor gekozen hier geboren te worden. Ik ben er wel blij mee. In de ergste gevallen ga ik zelfs zo ver dat ik zeg 'hadden ze maar niet zo geboren moeten worden'. Belachelijk argument natuurlijk maar ik kan er verder ook niets aan doen. De mensheid heeft het al verpest, maar daarom kan ik zelf nog wel proberen het beste ervan te maken... en dat kan ik niet door me de hele tijd schuldig te voelen.

Ow, en ik ben het er mee eens, dat 'dag depries' kan echt niet. Schaam je, Bambykill.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 17:59
kingetje
Avatar van kingetje
kingetje is offline
Bedankt dat jullie allemaal zo reageren ik hoop nog op vele reacties dan snap ik het deste meer...
En neee het is niet de bedoeling dat ik jullie afkat enzo...
En nee ik vindt jullie niet aanstellen... Maar ik wil gewoon weten waarom iemand uberhaupt dood zou willen... ik heb dit niet echt meegemaakt... dus daarom vraag ik om jullie reactie.
En niet omdat ik jullie belachelijk wil maken enzo of omdat ik jullie stiekem uitlach want nee dat is dus echt niet waar hoor!!!
Ik help graag mensen ook al lukt het me niet altijd natuurlijk... En ik wilde gewoon meer over dit onderwerp te weten te komen om daar misschien mensen mee in de toekomst mee te helpen.

Heel veel groetjes van DIZJOO

p.s. take care
__________________
Groetjes van DIZJOO!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 18:58
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
ach dood...leven..voor sommige mensen is dat hetzelfde
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:01
cltcl
cltcl is offline
aantal voorbeelden




omdat sommige als kind zijnde zegmaar misbrijkt zijn ofzo
de dood van iemand waar ze erg veel van hielden
worden achtergesteld door ouders
ergens aan verslaafd zijn waar je maar niet vanaf komt(bijv. herman brood)
Iemand iets heel ergs aan gedaan hebben en zich zo rot voelen
veel armoede
geen liefde gekregen van mensen
een moord of ongeluk gezien

er zijn er erg veel redenen eigenlijk.
__________________
hmpf
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:02
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
Tis voor mij zo dat ik dood wil, omdat ik geen verbetering zie in mijn eigen situatie. Ben al mega lang depri. Slik medicijnen, heb al aantal jaar therapie. En soms gaat het dan effe goed, maar snel daarna verandert dat dan. In begin van depressie had ik nog zoiets van: komt wel goed. Had er wel vertrouwen in enzow dat ik me snel weer wat beter zou voelen. Nu met de dag minder... En uhm... kweet nie. ben gewoon uitgeput. Het kost me al zoveel moeite om dag door te komen... Aan andre kant ben ik erg leergierig en nieuwsgierig, en dat zorgt er op dit moment nog wel voor dat ik leuke dingetjes doe. En zorg ook dat ik elke dag iets heb om naar uit te kijken, om maar vol te houwen ofzow. Maar goed. Ga er eind aan breien. Kan wel uren door gaan. Maar effe tot slot:
Mijn rede om dood te willen is dat ik uitgeput ben.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 14:06
Bieke
Avatar van Bieke
Bieke is offline
Citaat:
Ilsje schreef:
Tis voor mij zo dat ik dood wil, omdat ik geen verbetering zie in mijn eigen situatie. Ben al mega lang depri. Slik medicijnen, heb al aantal jaar therapie. En soms gaat het dan effe goed, maar snel daarna verandert dat dan. In begin van depressie had ik nog zoiets van: komt wel goed. Had er wel vertrouwen in enzow dat ik me snel weer wat beter zou voelen. Nu met de dag minder... En uhm... kweet nie. ben gewoon uitgeput. Het kost me al zoveel moeite om dag door te komen... Aan andre kant ben ik erg leergierig en nieuwsgierig, en dat zorgt er op dit moment nog wel voor dat ik leuke dingetjes doe. En zorg ook dat ik elke dag iets heb om naar uit te kijken, om maar vol te houwen ofzow. Maar goed. Ga er eind aan breien. Kan wel uren door gaan. Maar effe tot slot:
Mijn rede om dood te willen is dat ik uitgeput ben.
Is er dan helemaal niks meer waar je voor wilt leven? De meeste mensen vinden nog wel IETS om voor te blijven leven en zoals ik al zei, het is leven is te waardevol om zomaar weg te gooien. Ik snap dat het voor jou eruit ziet alsof het allemaal hopeloos is en dat het niet meer goed komt, maar ik ben er bijna zeker van dat dit wel zo is. Ik heb mezelf ook heel lang heel depri gevoeld, maar ik ben er ook bovenop gekomen. Ben nooit naar een pshychiater ofzo geweest, ik heb het allemaal zelf gedaan. En ik ben er bijna zeker van dat dit jou ook lukt.
Veel succes. Groetjes Bieke
__________________
Schatje! Ik hou heel erg veel van je! Heel veel liefs, Bianca
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 17:20
Priñçé$$
Avatar van Priñçé$$
Priñçé$$ is offline
Als iemand voor een of andere reden geen vrienden meer heeft.De indruk heeft dat niemand om hem/haar geeft dan heeft die persoon geen zin meer om te leven en ziet hij/zij het nut van leven niet meer in en wil hier weg naar een betere plaats.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 17:08
bambykill
bambykill is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:


Okeej, dit schrijf ik normaal nooit op maar nu wel, k ben die onzin zat hier! :


Vroeger op school altijd gepest, altijd ruzie met ouders, doen net alsof k lucht ben, 4 jaar geleden is een vriend van me vader overleden en heb die dood nooit kunnen verwerken, 2 jaar geleden ben ik (Ja k zet t woord nu wel neer) aangerand en mishandeld op straat, niemand die je dan ff te hulp schiet ofzow heb daardoor mega veel problemen gekregen op school en thuis en met mn vrienden en overal, werd daardoor nergens meer geacepteerd, vorig jaar is mn lievelings oom overleden.

IK HEB DR GODVERDOMME OOK NIET VOOR GEKOZEN OM DEPRESSIEF TE ZIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mmm. Ook gepest op basisschool, daarna op de mavo en nu nog steeds wel eigenlijk door al die sukkels. Mijn ouders zuigen, vast minder dan de jouwe. Maar of ik ze heb gehaat ja. Heel erg. En nu ben ik er overheen. Ik negeer alle sukkels, ja ik laat me pesten, maar het doet me gewoon geen ene ruk meer. Ik weet dat ik anders ben en ik haat hun net zo zeer als zij mij. Maar het leven is gewoon niet verrot het is niet zo kut. Het is alleen maar zo kut als je zelf wilt. Je kan er iets veel beters van maken door je levensinstellingen te veranderen en te vergeten wat vergeten moet worden. Dit is moeilijk te verwoorden aan mensen die dit totaal anders zien maar ik denk dat je het in zekere mate zelf in de hand hebt om depressief te zijn...
__________________
Life is beautifull, it really is, without it, you're dead
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 17:51
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
waarom zijn jullie ouders 'kut' ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal, Vriendschap tot de dood
xLittlemissamx
9 18-10-2012 15:55
Levensbeschouwing & Filosofie religieuze/spirituele persoonlijkheidsquiz (engels)
Inanis
185 10-03-2008 14:04
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom zou god bestaan?
akumabito
1 28-08-2005 09:39
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom is iemand christelijk, cq. hangt iemand het geloof aan?
Prime Evil
46 15-10-2003 15:48
Liefde & Relatie Wil je dit lezen? aan niemand in het bijzonder
Rufus
7 05-01-2003 16:03
Psychologie Ik laat me echt geen angst meer aanpraten
Ulfheðin
13 05-02-2002 12:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.