Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 12:32
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
ik bedoel, hoe moeilijk is 't nou om er gewoon een beetje op te letten?
ik vind, jij vindt. ik word, jij wordt. hij vindt en wordt ook en wij hebben gedroomd en gedacht. zij zijn beledigd, maar jullie zijn bevooroordeeld.
voltooiD deelwoorD. stam plus T. asjeblieft, mensen.
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2004, 12:36
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ben ik wel met je eens, ja! Alleen wéten veel mensen het niet eens. Een jongen uit m'n klas geloofde me gewoon niet toen ik zei dat het "ik vind" is en niet "ik vindt"...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 14:21
Verwijderd
We hebben ook geleerd om hoofdletters te gebruiken aan het begin van een zin. Is het nou zo moeilijk om even op te letten?

Verder heb je wel een punt. De meeste mensen doen maar wat. Bij sommige mensen is dat maar goed ook, ik ken mensen die "ik vintd" schrijven als ze erbij na gaan denken.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 14:29
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ach.. niets blijfdt hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 14:55
faan
Avatar van faan
faan is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 03-11-2004 @ 15:29 :
ach.. niets blijfdt hetzelfde
jij antwoort wel raar
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 14:56
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
Iedere taal heeft zo zijn "moeilijkheden". Wees blij dat er niet zoveel uitzonderingen zijn op de "dt"-regel!
__________________
*Nee heb je, ja kun je krijgen*
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 15:00
Briseďs
Avatar van Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
Liesjeuh schreef op 03-11-2004 @ 15:56 :
Iedere taal heeft zo zijn "moeilijkheden". Wees blij dat er niet zoveel uitzonderingen zijn op de "dt"-regel!
Wat wil je daar nou mee zeggen
__________________
Hela världen är sĺ underbar
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 15:03
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
Ow, ik had het blijkbaar niet goed gelezen.
Ik dacht dat jullie bezig waren over hoe vervelend "dt"-regels wel zijn. Maar daarop zeg ik dat we niet echt te klagen hebben, het zit toch logisch ineen met die "dt"!
__________________
*Nee heb je, ja kun je krijgen*
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 16:14
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
Liesjeuh schreef op 03-11-2004 @ 16:03 :
het zit toch logisch ineen met die "dt"! [/B]
Check check (vooruit dan maar, hoofdletters, hoewel e.e. cummings zich daar ook nooit een reet vanaan heeft getrokken ). Het is een van de basisregels van onze taal. Die hoor je gewoon te kennen. Iedereen op dit forum heeft basisschool, neem ik aan; als het goed is, leer je gewoon correct spellen op de basisschool. Het is toch ook niet zo dat als je eenmaal je rijexamen hebt afgelegd, je dan ineens door rode stoplichten en zo... o, verkeerde vergelijking. Nou ja, hoe dan ook.
Doe het gewoon goed!!!
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 16:33
Verwijderd
Ik ben het met je eens, vorig jaar (eerste jaar HBO) kreeg ik ook les in die d's, t's en dt's, het viel echt op dat héél véél mensen er problemen mee hadden en het fout deden. Ik heb serieus dingen zien staan als;'hij word veroordeeldt tot een straf van...' en dan dachten ze serieus dat het goed was. Ik heb het op de basisschool ook keer op keer gehad, telkens strenger en duidelijker, verschillende ezelsbruggetjes etc, om het vervolgens weer op de middelbare school te krijgen en te zien dat er nog steeds mensen waren die het te vaak fout deden. Ik zie de moeilijkheid er echt niet van in, je doet het vaak als kind, verschillende werkwoorden en op een gegeven moment dróóm je het toch?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 16:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Woodstock schreef op 03-11-2004 @ 17:14 :
Check check (vooruit dan maar, hoofdletters, hoewel e.e. cummings zich daar ook nooit een reet vanaan heeft getrokken ). Het is een van de basisregels van onze taal. Die hoor je gewoon te kennen. Iedereen op dit forum heeft basisschool, neem ik aan; als het goed is, leer je gewoon correct spellen op de basisschool. Het is toch ook niet zo dat als je eenmaal je rijexamen hebt afgelegd, je dan ineens door rode stoplichten en zo... o, verkeerde vergelijking. Nou ja, hoe dan ook.
Doe het gewoon goed!!!
Lang niet iedereen leert dat goed op de basisschool. Ik snapte helemaal niks van het 'd', 't' en 'dt' verhaal. Het was ons gewoon nooit goed geleerd. Inmiddels weet ik wel hoe het hoort, maar dan nog kan het me echt weinig interesseren als iemand het eens fout doet. Alsof je heel de dag je woorden na moet gaan of je niet per ongeluk een foutje hebt gemaakt.
Niet iedereen is gezegend met een goed ontwikkelde taalkennis. Betekent niet dat mensen het niet kunnen leren, maar voor sommigen kost het heel wat meer moeite om op dat soort dingetjes te letten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 14:46
faan
Avatar van faan
faan is offline
Ik vind het cruciaal dat iemand zijn mening op zijn manier (van schrijfwijze) mag formuleren
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 14:53
Aquasia
Avatar van Aquasia
Aquasia is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-11-2004 @ 17:49 :
Lang niet iedereen leert dat goed op de basisschool. Ik snapte helemaal niks van het 'd', 't' en 'dt' verhaal. Het was ons gewoon nooit goed geleerd. Inmiddels weet ik wel hoe het hoort, maar dan nog kan het me echt weinig interesseren als iemand het eens fout doet. Alsof je heel de dag je woorden na moet gaan of je niet per ongeluk een foutje hebt gemaakt.
Niet iedereen is gezegend met een goed ontwikkelde taalkennis. Betekent niet dat mensen het niet kunnen leren, maar voor sommigen kost het heel wat meer moeite om op dat soort dingetjes te letten.
Ja, dat ben ik wel met je eens. Het valt me ook op dat heel veel mensen dit, deze, die en dat door elkaar halen: 'He geef deze/die boek eens aan.'
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 17:57
Verwijderd
ik zit nu 1e jaar HBO, en we moesten állemaal een spellingstoets afleggen omdat het niveau in de Nederlandse taal zo laag ligt. dat is toch vreselijk? ze hebben ook nog een periode gehad dat ze projecten en opdrachten niet meer nakeken als er te veel spelfouten inzitten. groot gelijk. tegenwoordig hebben alle computers spellingscontrole, en ook kan iedereen goed opletten wat ze typen.

dyslecten natuurlijk buiten beschouwing gelaten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.