Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2007, 08:47
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Hallo,

Ik ga een HBO of universitaire studie doen via de LOI en ik heb 2 vragen.

Krijg je studiefinanciering als je via de LOI studeert?

Kijken bedrijven anders aan tegen mensen met een LOI diploma (op de site staat wel dat het officieel erkend is etc.)?

Reageer aub wel alleen als je precies weet wat de inhoud van zo'n studie is. Je loopt bijvoorbeeld gewoon stage etc. net als bij elke andere studie.

Iedereen alvast hartelijk bedankt voor de hulp .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2007, 08:53
Verwijderd
Weet van een vriendin van me dat ze geen stufi krijgt. Staat ook in dit topic . Je andere vraag heb ik geen antwoord op, maar is vast wel ergens te vinden.
Succes
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 11:02
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Mocht je voor universitair willen gaan en je studie is er ook bij de Open Universiteit, dan zou ik daar voor gaan en niet voor het LOI.

En ja, er wordt zeker anders tegenaan gekeken. De meeste werkgevers zien het toch als minder dat je niet een 'normale' opleiding hebt gevolgd.
Aan de andere kant zijn er wel werkgevers die het als een pluspunt zien dat je blijkbaar zelfstandig kunt werken en genoeg zelfdiscipline hebt om zo'n studie te doen. Alleen komt dat niet zo vaak voor als het eerste punt helaas.

(O ja, dit is niet mijn persoonlijke ervaring, ik ben nog bezig met mijn studie aan de OU, maar dit zijn ervaringen van medestudenten die al een stuk verder zijn of al afgestudeerd zijn).

[edit] O ja, en de OU is ook officieel erkend, mocht je het je afvragen [/edit]
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 12:35
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Hoe een bedrijf naar je diploma kijkt hangt ook van andere dingen af. Als schoolverlater is zo'n loi-studie minder interessant dan een voltijds dagonderwijs, voor bedrijven. Perceptie...
Wanneer je al enkele jaren werkervaring hebt opgedaan speelt de precieze aard van je diploma een relatief minder belangrijke rol, en wordt je opgedane werkervaring relatief belangrijker.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 22:46
smvs
smvs is offline
Wat is voor jou de reden om bij de LOI te gaan studeren? Ik kan het me bij een HBO opleiding nog voorstellen, ik zou het zelf ook niet trekken om de halve dag verplicht aanwezig te moeten zijn (tenminste dat is het beeld wat ik van het HBO heb) maar een universitaire studie? Deze houden sowieso al veel thuis doen en zelfstandigheid etc. in. Je komt bovendien nog eens buiten ook. Met alle respect, maar ik denk gewoon dat in veel gevallen een gewone opleiding net zo goed een optie is.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 15:35
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
smvs schreef op 19-06-2007 @ 23:46 :
Wat is voor jou de reden om bij de LOI te gaan studeren? Ik kan het me bij een HBO opleiding nog voorstellen, ik zou het zelf ook niet trekken om de halve dag verplicht aanwezig te moeten zijn (tenminste dat is het beeld wat ik van het HBO heb)
Je kunt ook deeltijd een HBO opleiding volgen (één dagdeel per week, de rest is zelfstudie).. Daarbij valt het aantal lesuren naar mijn idee wel mee op het HBO bij het reguliere traject.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO > WO [Natuurkunde]
MartijnOmmel
8 03-03-2016 22:40
Studeren Hbo gekozen terwijl VWO de beste keus was...
PimP88z
21 01-07-2010 18:57
Algemene schoolzaken Studeren LOI/NTI
Verwijderd
0 01-02-2010 11:22
Studeren Studie/opleidings richting vraag (PDB - MBA - SPD)
APRILIA RS
15 19-01-2007 21:45
Psychologie Terug naar school gaan..
Quiana
12 18-10-2002 15:44
Huiswerkvragen: Exacte vakken boekentips.
Tampert
51 26-07-2002 18:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.