Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2003, 15:13
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik wil graag leren gitaar te spelen. Een acoustische gitaar.
Ik heb nog niet echt geinformeerd enzo, naar de mogelijkheden, maar je kan toch gewoon vaak bij mensen thuis les krijgen ofzo. Ik heb namelijk niet echt zin om naar zo'n muziek school te gaan waar je dan met 10 man in een lokaal zit om te leren gitaat spelen.

Verder nog wat vraagjes.......moet je al meteen een gitaar aanschaffen (zo ja...wat is zou een goeie gitaar zijn voor mij? [merk - type] )

en hoelang doe je er gemiddeld over voordat je een beetje lekker kan spelen, en dat je bijvoorbeeld ook gewoon pop liedjes kan doen enzo
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2003, 15:41
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
G.T.C. schreef:

en hoelang doe je er gemiddeld over voordat je een beetje lekker kan spelen, en dat je bijvoorbeeld ook gewoon pop liedjes kan doen enzo
jaar of 2
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:50
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
G.T.C. schreef:
Ik wil graag leren gitaar te spelen. Een acoustische gitaar.
Ik heb nog niet echt geinformeerd enzo, naar de mogelijkheden, maar je kan toch gewoon vaak bij mensen thuis les krijgen ofzo. Ik heb namelijk niet echt zin om naar zo'n muziek school te gaan waar je dan met 10 man in een lokaal zit om te leren gitaat spelen.
Nou das ook niet hoe ze het in een muziekschool doen hoor. Meeste muziekscholen hebben ook cursussen waar je een beetje accoorden leert enzo.
Als je een beetje muziekaal gehoor hebt, kun je met een boekje met accoorden en veel wilskracht ook al een heel eind komen...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:52
Verwijderd
binnen een jaar kun je best leuk spelen, gewoon beetje akkoorden enzo..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:56
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Multilot schreef:
Nou das ook niet hoe ze het in een muziekschool doen hoor. Meeste muziekscholen hebben ook cursussen waar je een beetje accoorden leert enzo.
Als je een beetje muziekaal gehoor hebt, kun je met een boekje met accoorden en veel wilskracht ook al een heel eind komen...
neeh, dat lijkt me ook nie zo geweldig. Ik wil wel een beetje begleiding. Met dat muziekaal gehoor zit het wel goed, maar ik wil liever dat ik het meteen goed aanleer ipv dat ik mezelf verkeerde gewoontes ga aanleren.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:47
NRK
NRK is offline
Citaat:
Carn schreef:
jaar of 2
Nah, veel sneller. Ik heb in 'n half jaartje veel geleerd. Ik kan 't nu vrij goed. En nee, niet alleen die power chord(s)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:56
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef:
Ik heb namelijk niet echt zin om naar zo'n muziek school te gaan waar je dan met 10 man in een lokaal zit om te leren gitaat spelen.
Zeker als je ouder bent heb je alleen les en bepaal je veel zelf hoe je en wat je wilt spelen. Beetje verkeerd beeld van de muziekschool...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 22:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik heb gewoon priveles op de muziekschool
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 08:34
machtigespa
machtigespa is offline
leer t je zelf aan

wat jimmy page kan kun jij ook
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 09:31
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
machtigespa schreef:
leer t je zelf aan

wat jimmy page kan kun jij ook
inderdaad.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 10:09
hairsprayqueen
Avatar van hairsprayqueen
hairsprayqueen is offline
leer tabs lezen en probeer zo zelf een beetje te knutselen, kennis van de basisakkoorden is wel heel makkelijk en powerchords zijn voor elke beginner goed haalbaar en dan klinkt het ook nog eens alsof je echt wat kan

powerchords zijn akkoorden voor de luie gitaristen zeg maar

e --- ---
b --- ---
g --- ---
d -3- -5-
a -3- -5-
e -1- -3-

dat zijn zeg maar powerchords, waarbij je dus je wijsvinger op het eerste vakje op de laagste snaar zet, je middelvinger op het 3e vakje op de a-snaar en je ringvinger op het 3e vakje op de d-snaar en dan kun je zo heel je hals over schuiven met je vingers in dezelfde positie en dat klinkt het heel cool


zoiets zeg maar *slaat nergens op, maar is goed bedoeld*
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 10:14
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Citaat:
machtigespa schreef:
wat jimmy page kan kun jij ook
Daarover verschillen de deskundigen nog van mening
Maar in de buurt moet je zeker kunnen komen.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 11:16
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
binnen half jaar kan je toch wel aardig spelen, moet je wel elke dag ff oefenen...


en als je 3 uur per dag oefent kan je binnen een jaar slayer solo's spelen
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:48
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
hairsprayqueen schreef:


e --- ---
b --- ---
g --- ---
d --- ---
a -3- -5-
e -1- -3-

zo kan het ook
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:07
Verwijderd
powerchords + akoestische/klassieke gitaar = FOUT
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:13
melancholy
Avatar van melancholy
melancholy is offline
een jaartje als je het uithoud van elke dag minstens een uur te spelen
trouwens waarom akoestisch met elektriche kan je ook clean spelen
is mischien niet zelfde klant enzo mar kom
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:21
burningonsunday
Avatar van burningonsunday
burningonsunday is offline
mijn tip: ga naar een muziekschool, heb daar 7 jaar lang gewoon priveles, zo leer je noten, en de techniek het best, en zo kun je er nog verder mee komen
__________________
http://www.purevolume.com/findel
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:13
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
badbull1 schreef:
mijn tip: ga naar een muziekschool, heb daar 7 jaar lang gewoon priveles, zo leer je noten, en de techniek het best, en zo kun je er nog verder mee komen
mmmja.....kijk. Ik heb opzich niks tegen een muziekschool hoor. Maar ik wist niet dat je daar ook gewoon prive les kon krijgen. Verder ben ik ook niet echt van plan om er verder in te gaan, maar ik wil voor mezelf een beetje lekker gitaar kunnen spelen.
Lijkt me gewoon heerlijk om s'avonds lekker een beetje relaxed op mijn gitaar te spelen.

Citaat:
dismember schreef:
een jaartje als je het uithoud van elke dag minstens een uur te spelen
trouwens waarom akoestisch met elektriche kan je ook clean spelen
is mischien niet zelfde klant enzo mar kom
Elektrisch vind ik gewoon sowieso niet echt mooi. En waarom zou ik dan elektrisch gaan leren, als ik er daarna nooit elektrisch op speel
Ik hou echt van het geluid van een acoustische gitaar. Lekker rustgevend. Naja....jullie spelen zelf gitaar, dus de meeste hebben vast wel een idee wat ik bedoel.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-03-2003, 17:15
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
weten jullie trouwens ook een goeie website waar je dingen af kan halen van bestaande liedjes weet je wel, zodat je die zelf kan spelen op je gitaar.......
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:17
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
G.T.C. schreef:
weten jullie trouwens ook een goeie website waar je dingen af kan halen van bestaande liedjes weet je wel, zodat je die zelf kan spelen op je gitaar.......
www.mxtabs.net
www.olga.net
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:47
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
kijk, een muziek school heet muziek school omdat je leert muziek te maken, maar je zit heus niet met 20 andere kneuzen gitaar te pielen, meeste muziekscholen hebben gewoon een goede docent die een paar avonden per week ongeveer 30 minuten per leerling besteed.

En wat is nou 30 minuten per week? Altijd goed om iemand te hebben die je een goede techniek aan kan leren, en leuke uitdagingen voor je kan bedenken mocht je al virtuoos zijn

En als je zegt; "ik wil alleen beetje liedjes kunnen spelen" dan zal een gitaarleraar jou dat ook leren, dus je hoeft heus geen 8 jaar aan zo`n school vast te zitten, 1 of 2 jaar kan al genoeg basis zijn om op je eigen houtje toch vrij goed te worden.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:12
Retinite
Avatar van Retinite
Retinite is offline
Je wilt dus privéles, je moet een accoustische gitaar kopen, met tas en zo ene banddinges (als je wilt staan, maar dat komt later) als je met plectrum wil spelen (dus niet met de vingers) plectra... ik ben in oktober 2002 begonnen t is nu maart 2003 (elektrische gitaar) en t gaat al heel goed, (power/5)akkoorden spelen heb je binnen paar weken wel door, losse noten gaan wat langzamer, maar na 3 maanden kan je zeker wel bekende liedjes meebegeleiden enzo
__________________
Sorry kindjes, maar IK ben niet te koop...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:24
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 10-03-2003 @ 18:17:
www.mxtabs.net
www.olga.net
WOW...thnx. Ik heb alleen effe snel die eerste site bekeken, maar je kon daar in ieder geval heel veel vinden !!!
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:36
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Citaat:
wouszer schreef op 10-03-2003 @ 16:07:
powerchords + akoestische/klassieke gitaar = FOUT
nee dat is juist heel erg alto, zeker als het nirvana is.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:42
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
wouszer schreef op 10-03-2003 @ 16:07:
powerchords + akoestische/klassieke gitaar = FOUT
daar kun je het ook op leren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 22:30
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Je hoeft niet perse op de muziekschool les te krijgen, er zijn ook heel veel particuliere docenten. Dan kun je vaak ook kiezen in welke lesvorm je les wilt krijgen (privé, duo of in een groepje)
Ik speel zelf (nog) geen gitaar, sta wel op de wachtlijst maar duurt eeuwen. Ik zou het mezelf wel kunnen aanleren, maar ik wil het góed leren, niet alleen akkoorden maar ook gewoon wat pingelen en dan wel met de goede vingerzetting en bovendien moet ik gewoon gedwongen worden te oefenen. niet dat vrijblijvende gedoe, dan leer ik het nooit.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 22:33
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 10-03-2003 @ 23:30:
Ik zou het mezelf wel kunnen aanleren, maar ik wil het góed leren, niet alleen akkoorden maar ook gewoon wat pingelen en dan wel met de goede vingerzetting en bovendien moet ik gewoon gedwongen worden te oefenen. niet dat vrijblijvende gedoe, dan leer ik het nooit.
exactly my point
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 08:19
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
Carn schreef op 09-03-2003 @ 16:41:
jaar of 2

ik zit er nou 5 maanden op of zo, en ik speel al heel lang nummers (vanaf de eerste les eigenlijk, alleen toen klonk het nog niet zo ). Ik kan nou gewoon alles spelen wat ik leuk vind, en ik heb eigenlijk ook niet echt het gevoel dat mijn nivo kwa dingen oppikken ver boven het gemiddelde ligt of zow... ik denk dus dat je al heel snel gewoon kunt spelen!!!!!!! (maar het is veel oefenen als je wilt dat het goed klinkt!!!!!!).


verder krijg ik gewoon bij iemand thuis. had advertentie in de krant, is hartstikke gezellig altijd!!!!

gewoon doen joh!
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 11:41
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Als je enthousiast bent en elke dag speelt dan komt t allemaal goed. No lessons needed. Aanwijzingen/tips van mensen zijn gaaf, maar door zelf shit uit te vinden leer je je instrument als geen ander kennen. Ook ontwikkel je meer een eigen stijl denk ik....dan dat je leert om perfect iets te spelen. DIY motherfucker.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:28
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Ik zou wel even op les gaan om de basis shit te leren ('hoe zet ik mijn vingers neer?') en na een halfjaartje boerderligteenkipintwater gewoon zelf gaan klooien, tabs van internet halen enzo

Zo zou ik het doen, als ik het over kon doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Gitaar spelen
Verwijderd
42 25-04-2005 21:15
Muziek tips gitaar spelen???
Marijk.
282 02-04-2004 20:55
Muziek Vraag: na hoeveel maanden/ jaar kun je een beetje ' leuk' gitaar spelen?
Optima
64 29-03-2003 13:35
Muziek zelf gitaar spelen aanleren.....een paar goeie inet adressen daarvoor
G.T.C.
12 16-03-2003 14:55
Muziek Gitaar spelen en zingen tegelijk (All My Life)
K-Cobain
7 24-10-2002 18:53
Muziek NTI Cursus - gitaar spelen. Is dat aan te raden?
Dr_Love
3 24-08-2002 14:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.