Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 16:54
Lyra
Avatar van Lyra
Lyra is offline
Wat vinden jullie van die nieuwe partij van ABOU JAHJAH Dyab?
Resist?
ff een korte inhoud:
-dat ze zich verzetten tegen ,,onderdrukking, discriminatie, racisme en eenheidsdenken''.

ik heb nog zitten zoeken naar informatie over de standpunten
-"Arabische taal als 4de landstaal."
-"Moslimse scholen openen."
deze heb 'k niet gevonden.. maar zodra ik meer heb zal 'k het erbij zetten

en hun adres..:
http://www.lijst-resist.be .

Ik vind het een belachelijke partij, zonder enig nadenken. Ze maakt zichzelf schuldig aan standpunten waar ze tegen is te overtreden. De partij lijkt helemaal niet serieus, doe de test maar eens of kijk naar hun animatie. Zo een dingen horen niet bij een normale serieuse politieke partij!
__________________
isn't it ironic- play a mind game with me honey-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2003, 16:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
"Moslimse scholen"?

Bedoel je soms: islamitische scholen?


Verder: idiote partij. Hopelijk winnen ze niet een zetel.

(Of hoe dat ook mag werken in onze afvallige deelrepubliek.)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:09
Lyra
Avatar van Lyra
Lyra is offline
inderdaad Islamitische scholen.. 'k wist 't niet percies meer.. sorry.

och ja, of iedereen er zijn/haar cultuur erbij wilt zetten. Om te kijken of de mensen die volgens resist "onderdrukt' zijn het met hem eens zijn.. ik bedoel het niet om hiermee grof te zijn..

ik ben een Nederlandse die in België woont..
__________________
isn't it ironic- play a mind game with me honey-
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:12
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 18-05-2003 @ 18:10:
Op tv was een andere partij (volgens mij geldde dit alleen voor Antwerpen) die helemaal tegen RESIST is. Die hoeven voor mij niet te winnen, want ze kwamen veel te racistisch over en zeiden dingen zonder ergens over na te denken. (het was trouwens op het nieuws van rtl4 dacht ik, gisteren of eergisteren)
Dat is het Vlaams Blok.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:15
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Zelfde soort idioten als het Vlaams Blok. Alleen het groepje dat ze fantastisch vinden verschilt.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Lyra schreef op 18-05-2003 @ 17:54:
Wat vinden jullie van die nieuwe partij van ABOU JAHJAH Dyab?
Resist?
Het is niet alleen van de AEL maar ook van de PvdA (die in Belgie een extreem-linkse partij is en niet te vergelijken met het labour gehalte van de Nederlandse PvdA).

Resist is dus een alliantie tussen de AEL en de PvdA.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 18-05-2003 @ 18:15:
Zelfde soort idioten als het Vlaams Blok. Alleen het groepje dat ze fantastisch vinden verschilt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:19
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 18-05-2003 @ 18:15:
Zelfde soort idioten als het Vlaams Blok. Alleen het groepje dat ze fantastisch vinden verschilt.
Het komt niet vaak voor, maar ik ben het hier eens met Desecrator.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:20
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Hoezo is Abu jahjah een nieuwe lijst begonnen dan? Issie uit de AEL geschopt ofzo?
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:21
Lyra
Avatar van Lyra
Lyra is offline
als je tegen zo een partij bent hoef je niet vóór het Vlaams Blok te zijn..
Je neemt er ook 2 grote tegenpolen uit. Maar je hebt wel gelijk dat ze meestal ook maar bull vertellen..
__________________
isn't it ironic- play a mind game with me honey-
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:21
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
duyvel schreef op 18-05-2003 @ 18:20:
Hoezo is Abu jahjah een nieuwe lijst begonnen dan? Issie uit de AEL geschopt ofzo?
Nee, Resist is (naar ik meen) een lijstverbinding van AEL en de communisten van de PvdA.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
duyvel schreef op 18-05-2003 @ 18:20:
Hoezo is Abu jahjah een nieuwe lijst begonnen dan? Issie uit de AEL geschopt ofzo?
De AEL is geen partij, maar een organisatie Vandaar dus
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:32
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Partijen als Resist, het monsterverbond tussen de pvda en de ael zorgen er alleen maar voor dat het vb meer stemmen krijgt. Daarnaast ben ik noch communist noch aanhanger van de idealen van de ael.
De ael werkt goede integratie tegen. Als het aan hun ligt mag Arabisch volstaan om tot de Belgische cultuur gerekend te worden. Bij Lyra kunnen we echter zien dat ze "zo'n" gebruikt om meervouden aan te wijzen; ze heeft dus deze Vlaamse taalfout reeds eigen heeft gemaakt als Nederlandse.
Ik ben wel voor staatsgecontroleerde islamitische basisscholen. Er zijn al zat scholen die beginnen met een kringgesprek over een stichtelijk christelijk verhaaltje. Als je islamitische scholen toelaat voorkom je namelijk dat kinderen buiten school onderwezen worden over hun religie door een radicale imam.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:46
Lyra
Avatar van Lyra
Lyra is offline
De katholieke scholen zijn in aantal aan het afnemen en in gemeente scholen heb je voldoende vrijheid om tussen verschiedene godsdiensten te kunnen kiezen. Maar om nu al Islamitische basisscholen toe te laten vind ik te ver gaan. Dat zal de kinderen wanneer ze naar het secundair onderwijs gaan afremmen om met andere kinderen, die niet zo onderwezen zijn als hen, contact te leggen.
__________________
isn't it ironic- play a mind game with me honey-
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:57
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Lyra schreef op 18-05-2003 @ 18:46:
De katholieke scholen zijn in aantal aan het afnemen en in gemeente scholen heb je voldoende vrijheid om tussen verschiedene godsdiensten te kunnen kiezen. Maar om nu al Islamitische basisscholen toe te laten vind ik te ver gaan. Dat zal de kinderen wanneer ze naar het secundair onderwijs gaan afremmen om met andere kinderen, die niet zo onderwezen zijn als hen, contact te leggen.
Waarom? Er zijn toch ook christelijke, katholieke, protestantse scholen met godsdienstonderwijs?

Een islamitische school houdt in dat er gewoon t zelfde les wordt gegeven in t Nederlands. Enige verschil is dat er godsdienstles bij komt en dat er alleen islamitische leerlingen zijn en zo lang zulke scholen goed gecontroleerd worden is er toch nix mis mee?

Overigens ben ik tegen elke vorm van een ''godsdienstige school''.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 18:07
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Resist is iig beter dan Vlaams Blok
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 18:47
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Waarom word het vlaams blok altijd met racisme vergelijkt? Het vlaams blok heeft ook goede standpunten dat de vreemdelingen strenger gecontroleerd moeten worden voor ze hun belgische nationaliteit krijgen, en meer veiligheid op straat is dat dan niet goed mischien???
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 18:54
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 18-05-2003 @ 19:47:
Waarom word het vlaams blok altijd met racisme vergelijkt? Het vlaams blok heeft ook goede standpunten dat de vreemdelingen strenger gecontroleerd moeten worden voor ze hun belgische nationaliteit krijgen, en meer veiligheid op straat is dat dan niet goed mischien???
Jawel, maar daarom zijn het nog wel racisten.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-05-2003, 19:37
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 18-05-2003 @ 19:54:
Jawel, maar daarom zijn het nog wel racisten.
idd, wat ze allemaal zeggen, dakan gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 19:47
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 18-05-2003 @ 19:47:
Waarom word het vlaams blok altijd met racisme vergelijkt? Het vlaams blok heeft ook goede standpunten dat de vreemdelingen strenger gecontroleerd moeten worden voor ze hun belgische nationaliteit krijgen, en meer veiligheid op straat is dat dan niet goed mischien???
Daar gaat t dus niet om.


Je kan nog zoveel goede standpunten hebben maar als jij roept dat je baas wilt zijn in je eigen land en keihard roept ''samen hand in hand t land uit'' ofzoiets dan scheer je ze allemaal over 1 kam en dan ben je wel degelijk racist, hoe je t ook went of keert.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 19:53
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 18-05-2003 @ 19:47:
Waarom word het vlaams blok altijd met racisme vergelijkt? Het vlaams blok heeft ook goede standpunten dat de vreemdelingen strenger gecontroleerd moeten worden voor ze hun belgische nationaliteit krijgen, en meer veiligheid op straat is dat dan niet goed mischien???
Je hebt gelijk, ze zijn geen racisten, ze zijn fascisten!
Het enige wat ze kunnen is problemen aankaarten, maar zij hebben makkelijk praten want ze hebben toch geen verantwoordelijkheden omdat ze niet regeren.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 20:07
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Net zo boeiend of onboeiend als elke andere splinterpartij. (Bijna) iedereen mag meedoen aan het democratisch proces, zij ook. Leuk voor ze als ze winnen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 20:08
Lyra
Avatar van Lyra
Lyra is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 18-05-2003 @ 18:57:
Waarom? Er zijn toch ook christelijke, katholieke, protestantse scholen met godsdienstonderwijs?

Een islamitische school houdt in dat er gewoon t zelfde les wordt gegeven in t Nederlands. Enige verschil is dat er godsdienstles bij komt en dat er alleen islamitische leerlingen zijn en zo lang zulke scholen goed gecontroleerd worden is er toch nix mis mee?

Overigens ben ik tegen elke vorm van een ''godsdienstige school''.
Neen, maar in gemeentescholen kun je volgens mij van godsdienst richting kiezen. Bij mij op de secundaire is dat ook zo.
Protestants, katholiek,niet- confecionele zedenleer, Joods, Islamitisch.. de staatsgodsdiensten dus.
Daarom zijn 'godsdienstige' scholen nergens voor nodig
__________________
isn't it ironic- play a mind game with me honey-
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:52
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 18-05-2003 @ 20:47:
Daar gaat t dus niet om.


Je kan nog zoveel goede standpunten hebben maar als jij roept dat je baas wilt zijn in je eigen land en keihard roept ''samen hand in hand t land uit'' ofzoiets dan scheer je ze allemaal over 1 kam en dan ben je wel degelijk racist, hoe je t ook went of keert.
En azielzoekers zijn tegenwoordig een ras? Dat is nieuw voor mij! En ze wonen in Azielzoekiestan en spreken Azielzoekiaans?

Het Vlaams Blok is niet racistisch en ze hebben alle reden om genoeg te hebben van buitenlanders die doen alsof dit hun land is en lak hebben aan de regels hier.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:14
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Lyra schreef op 18-05-2003 @ 21:08:
Neen, maar in gemeentescholen kun je volgens mij van godsdienst richting kiezen. Bij mij op de secundaire is dat ook zo.
Protestants, katholiek,niet- confecionele zedenleer, Joods, Islamitisch.. de staatsgodsdiensten dus.
Daarom zijn 'godsdienstige' scholen nergens voor nodig
Nee, gewoon op openbare scholen heb je geen godsdienst. Op sommige christelijke wle, andere niet.

Net zoals bij protestants, katholiek etc etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2003, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 18-05-2003 @ 20:37:
idd, wat ze allemaal zeggen, dakan gewoon niet
dit illustreert weer het gebrek aan kennis over het vlaams blok. deze partij wordt hier in het nieuws consequent aangeduid als 'extreem rechts' en nooit heeft men het over de inhoud. daarom zal ik u maar en stukje uit het partijprogramma laten zien, en maar meteen het punt van discussie: immigratie.

Vlaanderen hoeft zich niet te schamen. Wij zijn vandaag eeen open land, met wereldhavens en een op export gerichte economie. De Vlamingen staan bekend om hun talenkennis. Tot in de kleinste dorpen vindt men Chinese, Griekse en Italiaanse restaurants. Op de beeldbuis ontvangen wij maar liefst 30 kanalen in wel negen verschillende talen. Wie zegt dat de Vlaming een domme, in zichzelf gekeerde racist is heeft het verkerd voor en wil ons ten onrechte een schuldgevoel aanpraten. www.vlaamsblok.be

en de punten

- de immigratiestop moet waterdicht worden en het systeem van gezinsberekening herbekeken
-alleen politieke vluchtelingen uit Europa hebben recht op asiel
-wie niet in aanmerking komt voor asiel of illegaal in ons land verblijft, moet gerepatrieerd worden
- vreemdelingencriminaliteit moet onderzocht en aangepakt worden
-criminele vreemdelingen moeten uitgewezen worden


nou, ik zou zeggen, zoek het racisme
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 19-05-2003 @ 18:52:
En azielzoekers zijn tegenwoordig een ras? Dat is nieuw voor mij! En ze wonen in Azielzoekiestan en spreken Azielzoekiaans?

Het Vlaams Blok is niet racistisch en ze hebben alle reden om genoeg te hebben van buitenlanders die doen alsof dit hun land is en lak hebben aan de regels hier.
Discriminatie valt ook niet goed te praten


Doen alsof? Allemaal he?! Ja, ze doen allemaal alsof en pakken t huis en werk van de Belgen af, verkrachten belgische meisjes, maken de straten onveilig en zitten aan de drugs, ALLEMAAL!

T zijn trouwens geen buitenlanders, dit toont al aan dat jij mensen met een andere afkomst niet als burger ziet maar als tuig dat verdreven moet worden

Want ze zijn ook allemaal t zelfde he!

Loser
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:25
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-05-2003 @ 19:21:
Discriminatie valt ook niet goed te praten


Doen alsof? Allemaal he?! Ja, ze doen allemaal alsof en pakken t huis en werk van de Belgen af, verkrachten belgische meisjes, maken de straten onveilig en zitten aan de drugs, ALLEMAAL!

T zijn trouwens geen buitenlanders, dit toont al aan dat jij mensen met een andere afkomst niet als burger ziet maar als tuig dat verdreven moet worden

Want ze zijn ook allemaal t zelfde he!

Loser
Ik zeg buitenlanders die zich niet aan de regels houden; ik zeg nergens ALLE buitenlanders. Zeur niet.

p.s. Ga terug naar je eigen land.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:27
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 18-05-2003 @ 19:07:
Resist is iig beter dan Vlaams Blok
Liever Vlaams Blok in de regering dan Resist!
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 16:50
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
BARON schreef op 19-05-2003 @ 19:25:
Ik zeg buitenlanders die zich niet aan de regels houden; ik zeg nergens ALLE buitenlanders. Zeur niet.

p.s. Ga terug naar je eigen land.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 19-05-2003 @ 19:27:
Liever Vlaams Blok in de regering dan Resist!
Beter geen van beide. Beter een cultuuromslag waardoor mensen inzien dat extremisme nooit ergens toe leidt, dat de waarheid altijd in het midden ligt en dat bereidheid tot het sluiten van compromissen, toegeeflijkheid, tolerantie en inlevingsvermogen de kernbegrippen zijn voor een succesvolle samenleving.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 18:07
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2003 @ 18:12:
Beter geen van beide. Beter een cultuuromslag waardoor mensen inzien dat extremisme nooit ergens toe leidt, dat de waarheid altijd in het midden ligt en dat bereidheid tot het sluiten van compromissen, toegeeflijkheid, tolerantie en inlevingsvermogen de kernbegrippen zijn voor een succesvolle samenleving.
Inderdaad, het zou al heel wat schelen als men zich realiseerde dat de problematiek met allochtonen beter kan worden opgelost door een toenadering tussen deze twee groepen en een verbetering van de verstandhouding, dan door de zaken nog meer op de spits te drijven en een verwijdering tussen allochtonen en autochtonen in de hand te werken, zoals Abou Jahjah en Filip de Winter op dit moment in België doen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2003 @ 18:12:
Beter geen van beide. Beter een cultuuromslag waardoor mensen inzien dat extremisme nooit ergens toe leidt, dat de waarheid altijd in het midden ligt en dat bereidheid tot het sluiten van compromissen, toegeeflijkheid, tolerantie en inlevingsvermogen de kernbegrippen zijn voor een succesvolle samenleving.
ik heb het geprobeerd duidelijk te maken maar ik denk dat het niet veel zin heft om tegen jou te zeggen, het vlaams blok is niet extreem, maar gewoon rechts. www.vlaamsblok.be ,weer s wat anders dan de site van groenlinks he
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:16
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 20-05-2003 @ 19:35:
ik heb het geprobeerd duidelijk te maken maar ik denk dat het niet veel zin heft om tegen jou te zeggen, het vlaams blok is niet extreem, maar gewoon rechts. www.vlaamsblok.be ,weer s wat anders dan de site van groenlinks he
Gewoon rechts? ? Kijk, op hun eigen webzijde vind ik eendossier waarin ze zich openlijk laten associeren met de extreemrechtse fascistische FPÖ en de Lega Nord. Daarnaast zijn bij de FPÖ als bij het VB makkelijk verbanden te leggen met oud SS'ers (hoofdsponser VB / oudstrijder Van Hecke bv)

BTW, kan ik ergens nog het 70-puntenplan vinden?
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 20-05-2003 @ 19:35:
ik heb het geprobeerd duidelijk te maken maar ik denk dat het niet veel zin heft om tegen jou te zeggen, het vlaams blok is niet extreem, maar gewoon rechts. www.vlaamsblok.be ,weer s wat anders dan de site van groenlinks he
Waar zie jij een expliciete verwijzing van mij die het VB in verband brengt met extremisme? Daar doelde ik niet primair op. Zo'n cultuuromslag zou goed zijn voor álle politieke bewegingen, van links tot rechts.

Overigens vind ik het Vlaams Blok wel extreem vanwege de oplossingen die ze aandragen. 'Alle Ali Baba's hand in hand terug naar eigen land' is gewoon een extreme oplossing, dat kun je niet ontkennen. Natuurlijk doe je dat wel, maar dan noem je het voor mijn part maar een drastische of een rigoreuze oplossing, if it makes you feel any better.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:23
maysa
maysa is offline
trouwens sommige partijleden die zich er nu volledig van distantiëren hum hum filip de winter hum hum, hebben vroeger wel nog krantjes uitgebracht waar hakenkruisen en nazistisch gedachtengoed weeldig tieren.
Trouwens je kan niet zeggen dat ze niet extreem zijn, ze vegen zo iedereen over dezelfde kam; maar resist nuja AEl vooral dan ook wel zie Dyab die altijd zit te zagen dat belgen kleinburgerlijk ect. zijn en dat zijn ze niet allemaal.
__________________
eenzame zwerver aanhanger van mijn eigen denken en doen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-05-2003, 20:46
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Hand in hand, terug naar eigen land.
Aanpassen of opkrassen.
Eigen volk eerst.

Neuh, ze zijn niet rascistisch.

Lyra, er zijn al Islamitische basisscholen en hier in Nederland zijn zelf al 2 Islamitsiche universiteiten. In Amsterdam-Noord is ook een islamitsche middelbare school, als ik mij niet vergis.

Ik was een tijdje terug nog in Antwerpen en ik kan er nix anders dan begrip voorhebben dat een organisatie als Resist is ontstaan. Ik heb zelf ondervonden hoe mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk daar zwaar gediscrimeerd worden. (Ik zelf lijk niet op een doorsnee Marokkaanse, maar de mensen die toen in mijn omgeving waren wel).
Verder ga je daar met het besef door het leven dat 30% van de Antwerpenaren het Vlaams-Blok steunt, oftewel jou veel liever ziet verdwijnen dan blijven.
Frustraties groeien en een partij als de Ael ontstaat. Ik deel hun standpunten niet helemaal, maar heb er zeker respect voor.

Dat was mijn visie.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 21:03
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 20-05-2003 @ 21:46:
Verder ga je daar met het besef door het leven dat 30% van de Antwerpenaren het Vlaams-Blok steunt, oftewel jou veel liever ziet verdwijnen dan blijven.
Frustraties groeien en een partij als de Ael ontstaat.
Dit alles geeft natuurlijk wel aan dat er iets fundamenteel mis is met de verstandhouding tussen allochtonen en autochtonen in de regio Antwerpen. Daar moet dus aan beide kanten worden gewerkt aan een verbetering van die verstandhouding. En het Vlaams Blok en de AEL zijn daar imo niet de aangewezen partijen voor....
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 21:10
Lyra
Avatar van Lyra
Lyra is offline
Miss_Maroc
Dat kan wel zo zijn, maar jongeren worden sowieso scheef bekeken. Als je in groepjes rondhangt in winkel centra etc.
Resist is gewoon té.

Als iemand nu met een partij kwam aandraven die voor verzoening stond en om het asielzoekers probleem zo goed mogelijk wilt oplossen, die goede inburgeringscurcussen eist en daarbij de veiligheid en de verschillende culturen die hier zijn in stand wilt houden. Dan kan 'k het begrijpen, en op zo een partij zou ik dan stemmen. ( stem over 9 jaar op mij.. dan heb 'k mijn
partij.. )

Maar hoe Resist omgaat met de andere politieke partijen, hoe ze zich op debatten gedragen, neen, dat kan niet.
Ik ben er dan ook tegen dat zomaar iedereen in de politiek kan gaan. Wanneer je in de politiek gaat moet je daarvoor gestudeerd hebben en weten wat je doet. Zodat je wanneer je verkozen wordt NIET in een zwart gat valt (wat ook wel niet zo zal zijn met zoeen partijen).
Maar gewoon het feit dat deze flut-partijen aanwezig zijn in het huidige politieke systeem stoort me mateloos..
__________________
isn't it ironic- play a mind game with me honey-
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 21:56
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 18-05-2003 @ 19:07:
Resist is iig beter dan Vlaams Blok
Twee slechten zul je bedoelen.


In mijn ogen, is het een partij die snel-snel is opgericht, erop gericht om stemmen te halen uit de gebeurtenissen in Antwerpen toendertijd, ondoordacht, geen haalbare standpunten, een vreemde alliantie met 'n extreem-linkse partij terwijl ze zelf extreem-rechts zijn.


Qua haalbaarheid van de standpunten en qua idiotie van de leden, kan je 't VB wel vergelijken met Resist jah
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 22:54
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 19-05-2003 @ 19:25:
Ik zeg buitenlanders die zich niet aan de regels houden; ik zeg nergens ALLE buitenlanders. Zeur niet.

p.s. Ga terug naar je eigen land.
VOlgens jou is dat een overgroot deel

p.s. Dit is mn eigen land nanaananana
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 22:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 20-05-2003 @ 17:50:

Mooie argumentatie
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 22:56
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-05-2003 @ 22:03:
Dit alles geeft natuurlijk wel aan dat er iets fundamenteel mis is met de verstandhouding tussen allochtonen en autochtonen in de regio Antwerpen. Daar moet dus aan beide kanten worden gewerkt aan een verbetering van die verstandhouding. En het Vlaams Blok en de AEL zijn daar imo niet de aangewezen partijen voor....

Als de rest t niet doet, krijg je zulke partijen, helaas.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 22:57
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Lyra schreef op 20-05-2003 @ 22:10:
Miss_Maroc
Dat kan wel zo zijn, maar jongeren worden sowieso scheef bekeken. Als je in groepjes rondhangt in winkel centra etc.
Resist is gewoon té.

Als iemand nu met een partij kwam aandraven die voor verzoening stond en om het asielzoekers probleem zo goed mogelijk wilt oplossen, die goede inburgeringscurcussen eist en daarbij de veiligheid en de verschillende culturen die hier zijn in stand wilt houden. Dan kan 'k het begrijpen, en op zo een partij zou ik dan stemmen. ( stem over 9 jaar op mij.. dan heb 'k mijn
partij.. )

Maar hoe Resist omgaat met de andere politieke partijen, hoe ze zich op debatten gedragen, neen, dat kan niet.
Ik ben er dan ook tegen dat zomaar iedereen in de politiek kan gaan. Wanneer je in de politiek gaat moet je daarvoor gestudeerd hebben en weten wat je doet. Zodat je wanneer je verkozen wordt NIET in een zwart gat valt (wat ook wel niet zo zal zijn met zoeen partijen).
Maar gewoon het feit dat deze flut-partijen aanwezig zijn in het huidige politieke systeem stoort me mateloos..

Ja fijn, maar wat vind je van t Vlaams Blok dan?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 23:12
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 20-05-2003 @ 23:54:
p.s. Dit is mn eigen land nanaananana
Jammergenoeg wel. Als ik ooit nog eens de loterij win, dan geef het geld aan jou in de vorm van een enkeltje Istanboel.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 00:55
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 19-05-2003 @ 19:19:
dit illustreert weer het gebrek aan kennis over het vlaams blok
En je komt op al die wijsheid door het simpelweg lezen van hun website?

Natuurlijk zijn ze afgestapt van hun racistische 70-punten plan, noemen ze hun lidmaatschappen van verschillende extreem-rechtse bewegingen peanuts en proberen ze nu een poeslief imago te bekomen..
Bekijk het VB eens niet altijd als een trend van de laatste jaren maar begin eens bij de start (hun afsplitsing van de Volksunie) en kijk met welke punten ze toen aan kwamen zetten..
Wie ooit eens een ijzerbedevaart heeft meegemaakt weet goed genoeg hoe de VB kopstukken en millitanten daar soms tekeer gaan.

Grappig trouwens dat baron Dewinter in zn avatar heeft staan, zo populair is die helemaal niet onder de millitanten daar
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 09:09
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 21-05-2003 @ 00:12:
Jammergenoeg wel. Als ik ooit nog eens de loterij win, dan geef het geld aan jou in de vorm van een enkeltje Istanboel.
*constateert discriminatie*

Dan ga ik daarmee lekker winkelen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 09:45
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 21-05-2003 @ 10:09:
Dan ga ik daarmee lekker winkelen
Met een enkeltje Istanbul? Ik denk niet dat er veel winkels zijn die dat als betaalmiddel zullen accepteren.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 09:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2003 @ 18:12:
Beter geen van beide. Beter een cultuuromslag waardoor mensen inzien dat extremisme nooit ergens toe leidt, dat de waarheid altijd in het midden ligt en dat bereidheid tot het sluiten van compromissen, toegeeflijkheid, tolerantie en inlevingsvermogen de kernbegrippen zijn voor een succesvolle samenleving.

Wat een verbluffende dosis utopisch idealisme, zeg. Daar kan Jan Marijnissen nog een behoorlijke punt aan zuigen!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 09:53
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-05-2003 @ 22:03:
Dit alles geeft natuurlijk wel aan dat er iets fundamenteel mis is met de verstandhouding tussen allochtonen en autochtonen in de regio Antwerpen. Daar moet dus aan beide kanten worden gewerkt aan een verbetering van die verstandhouding. En het Vlaams Blok en de AEL zijn daar imo niet de aangewezen partijen voor....
Precies, en hetzelfde dreigt in Nederland te gebeuren. De LPF, de AEL en het groeiende extreem-rechts zijn uit op een grotere kloof tussen allochtoon en autochtoon. Elkaar beschuldigen van discriminatie en vervolgens zelf net zo hard discrimineren is niet de oplossing, maar sommige mensen zijn te dom en te kortzichtig om dat in te zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.