Oud 13-06-2012, 14:53
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Ook studiekeuzebegeleiders, studiekeuzevoorlichters en decanen van (hoger) onderwijsinstellingen bezoeken het forum van Scholieren.com. Dit centrale topic is er speciaal voor hun om mededelingen te plaatsen over open dagen en andere zaken.

We hebben een speciaal beleid voor deze professionals. Namelijk:

1. Scholieren.com moedigt het aan als voorlichters van onderwijs instellingen en andere studiekeuzegerelateerde deskundigen actief lid zijn van het forum.
2. Deze kunnen kunnen -na een check van Scholieren.com- een speciale titel krijgen: 'Studieadviseur Instelling X' bijvoorbeeld. Zo is het voor leden duidelijk met wie ze te maken hebben. Meer info hierover bij de forumbazen en Simon.
2a. Om aanspraak te kunnen maken op de titel, is het belangrijk dat het werkelijk om een studieadviseur gaat en bijvoorbeeld niet om een marketeer of medewerker van een reclamebureau.
3. Voorlichters wordt aangemoedigd vragen van scholieren te beantwoorden, voor de mededelingen (over open dagen bijvoorbeeld) bestaat dit centraal mededelingentopic. Let er wel op dat je een concreet advies geeft en wees terughoudend met verkooppraatjes, dan werk je de forummers tegen je in het harnas.
4. Ten slotte pleiten we voor terughoudendheid met het plaatsen van links: plaats een link alleen als er werkelijk sprake is van toegevoegde waarde. En hou het topic leesbaar door bijvoorbeeld het relevante citaat te citeren van de externe pagina en in het topic te plaatsen.

Er zijn op dit moment twee professionals met een eigen titel:
  • JosC - Studieadviseur VU. Om precies te zijn "voorlichter bij de Vrije Universiteit Amsterdam, voor de science-opleidingen (meer exact/N-profiel)."
  • Ingrid Kracht - Studiekeuzecoach. Haar bedrijf heet krachtloopbaanbegeleiding.nl en ze is aangesloten de vereniging van onafhankelijke studiekeuzecoaches. Zie hier.
  • UStudy - "UStudy is hét Nederlandse adviesbureau voor studie in de VS. Vanaf de start in 2005 is onze core business om deskundig en concreet de opties en stappen te schetsen voor iedereen met een onderwijswens in de VS – jong of oud." UStudy.eu.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com

Laatst gewijzigd op 07-01-2013 om 14:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2012, 14:58
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
De eerste mededeling citeer ik even uit een ander topic en komt van JosC:

Citaat:
Misschien is dan deze open dag van de Vrije Universiteit iets voor jou: http://www.vu.nl/nl/opleidingen/bach...sdag/index.asp

Laat je niet ontmoedigen door de titel 'Late Beslissersdag', beter wat later de juiste keuze maken, dan snel de verkeerde... En het is ook niet makkelijk, tenminste, niet voor iedereen. Ik wist het zelf ook nooit en ik ben toch best een aardig mens geworden

Mocht je helemaal niet willen kiezen, dan is wellicht Interdisciplinary Science iets om te bekijken: je combineert wis-, natuur- en scheikunde met biologie, informatica en bewegingswetenschappen in 1 opleiding. Je kunt dan in het tweede jaar een bepaalde richting kiezen. www.vu.nl/ids
Hij voegt daar aan toe:

Citaat:
Er is een vergelijkbare studie als IDS in Nijmegen, bij de Radboud Universiteit (die heet Science).
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 15:27
JosC
JosC is offline
Uitgeloot voor Geneeskunde? Er zijn alternatieven! Kom langs op de Eerste Hulp Bij Uitloting (EHBU). http://www.vu.nl/nl/opleidingen/bach...ting/index.asp
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 14:06
Ingrid Kracht
Ingrid Kracht is offline
Ik, Ingrid Kracht, ben enthousiast studiekeuzecoach. Mijn bedrijf heet krachtloopbaancoaching.nl en ik ben aangesloten bij de vereniging van onafhankelijke studiekeuzecoaches Studiekeuzenederland. Ik begeleid je of individueel of in een leuke training met jongeren van 16-24 die ook op zoek zijn naar het passende pad dat ze willen bewandelen in de nabije toekomst. Wie weet tot horens of ziens!

Laatst gewijzigd op 03-07-2012 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 14:46
SummercourseVU
SummercourseVU is offline
Beste scholieren,

Sinds 2009 wordt op de Vrije Universiteit de Summercourse georganiseerd voor aankomende studenten waarvan de ouders niet hebben gestudeerd aan een Nederlandse universiteit. De Summercourse wordt georganiseerd in samenwerking met de University of California te Los Angeles (UCLA)!

Tijdens de Summercourse, die begint op 8 augustus a.s. en eindigt op 17 augustus met een gezamenlijk diner, leren aankomende studenten academische vaardigheden aan door middel van hoorcolleges, workshops en trainingen. Hierbij krijgen ze ondersteuning van ouderejaars studenten, de student-coaches. Gastdocenten zijn bijv. Tweede Kamerlid Tanja Jadnanansing en Leila Pazargadi uit UCLA!

De Summercourse resulteert in een prachtig academische essay van de deelnemer, waarvoor hele praktische (denk aan het studentenleven en studeren) prijzen worden uitgereikt!

Er is ook tijd voor gezellige activiteiten waardoor je medestudenten leert kennen en je netwerk uitbreidt. Kijk voor meer informatie en aanmelden op:

www.vu.nl/summercourse

De Summercourse vindt plaats van 8 t/m 17 augustus 2012

Groeten,

Summercourse VU
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 14:51
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:

Sinds 2009 wordt op de Vrije Universiteit de Summercourse georganiseerd voor aankomende studenten waarvan de ouders niet hebben gestudeerd aan een Nederlandse universiteit.
En wat als één van je ouders wel gestudeerd heeft aan een Nederlandse universiteit maar die studie niet heeft afgemaakt? Mag je dan niet meedoen?

En o ja, stuur Simon even een berichtje, want ik denk dat dit wel in dat verzameltopic past en alles, maar ik vind dat hij daar over mag beslissen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 18:33
SummercourseVU
SummercourseVU is offline
Als de studie niet is afgemaakt door je ouder(s), dan kan je alsnog meedoen aan de Summercourse! Dank voor je tip, zal ik even doen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 15:40
jasperdetaeye
jasperdetaeye is offline
Wanneer is die vervolgopleiding beurs in Leiden? Zou ik graag naar toe gaan volgend jaar.

Jasper
Met citaat reageren
Oud 14-01-2013, 10:04
UStudy
Avatar van UStudy
UStudy is offline
Sport jij op hoog regionaal of nationaal niveau in een van de sporten die in de VS als varsity sport wordt gefinancierd vanuit universiteiten en colleges? Wil jij meer weten over het onderwijs, de sportcompetities, kosten & financiering, een stappenplan hoe daar te komen etc?

Kom dan naar onze voorlichtingsavond bij The American Book Center in Den Haag a.s. vrijdagavond. Meer informatie en inschrijving:

www.ustudy.eu
__________________
Go USA College Fair, 16 juni in Nunspeet. Gratis toegang na inschrijving: http://ustudy.eu/go-usa-college-fair-zondag-16-juni-2013-in-nunspeet-gratis-toegang/

Laatst gewijzigd op 17-01-2013 om 07:46.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2013, 10:28
UStudy
Avatar van UStudy
UStudy is offline
Wij kunnen geinteresseerden in studie in de VS in contact brengen met deze en vele andere bloggers:
http://ustudy.eu/weblogs-van-nl-studenten-in-de-vs/
__________________
Go USA College Fair, 16 juni in Nunspeet. Gratis toegang na inschrijving: http://ustudy.eu/go-usa-college-fair-zondag-16-juni-2013-in-nunspeet-gratis-toegang/
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 07:33
UStudy
Avatar van UStudy
UStudy is offline
Fanatieke hockeyers opgelet: Wil je hockeyen en studeren in de VS? Dat kan eventueel op een beurs als je je tijdig en goed voorbereid. Dus al in HAVO 4, VWO 5 of tijdens je MBO 4 opleiding.

Wij organiseren een unieke scouting showcase op zaterdag 18 mei 2013 waar Amerikaanse coaches de speelsters komen evalueren voor hun team, zie www.ustudy.eu en op Facebook.
Plaats voor maximaal 25 deelnemers dus VOL = VOL
__________________
Go USA College Fair, 16 juni in Nunspeet. Gratis toegang na inschrijving: http://ustudy.eu/go-usa-college-fair-zondag-16-juni-2013-in-nunspeet-gratis-toegang/
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 07:56
UStudy
Avatar van UStudy
UStudy is offline
Go USA College Fair, 16 juni in NH Conferentie centrum Sparrenhorst op de Veluwe in Nunspeet, bij Amersfoort

Expertsessies over:
Meenemen studiefinanciering (DUO/MinOCW)
Diploma waardering (Nuffic)
Verzekeringen voor de VS (AON Hewitt)
Aanvragen studenten visum (Amerikaanse Ambassade)
Werkvergunningen voor de VS (VisaVersa)

En vele Amerikaanse colleges/universities met stands.

Gratis toegang mits inschrijving voor 10 juni, daarna € 5. Zie: www.ustudy.eu/fairs
Beperkt aantal plaatsen, VOL = VOL
Gratis shuttle vervoer van/naar NS Station Nunspeet
__________________
Go USA College Fair, 16 juni in Nunspeet. Gratis toegang na inschrijving: http://ustudy.eu/go-usa-college-fair-zondag-16-juni-2013-in-nunspeet-gratis-toegang/

Laatst gewijzigd op 07-06-2013 om 22:00.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 15:54
SELF School
SELF School is offline
SELF School heeft p donderdag 21 maart 2013 een informatie- en kennismakingsbijeenkomst. Lees hier meer info.

Anders dan bij de reguliere opleidingen ben je als student bij SELF 100% betrokken bij de organisatie. De SELF School is namelijk een coöperatieve hogeschool: de studenten zijn allemaal mede-eigenaar van SELF. Dat houdt in dat je bijvoorbeeld zelf je tentamenvragen mag maken, maar ook dat er genoeg ruimte is om te ondernemen tijdens je studie!

Laatst gewijzigd op 13-03-2013 om 17:13.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 06:54
UStudy
Avatar van UStudy
UStudy is offline
Er is een Go USA Education Fair op zaterdagmiddag 31 mei bij de American International School of Rotterdam. Voor iedereen gratis bij te wonen met interesse in een studie in de VS.

Er komen meer dan 30 Amerikaanse colleges, universities, high schools en ook organisaties als Nuffic, DUO e.d.

Presentaties van o.a. Harvard University, Cornell University, USA Community College Consortium, Nuffic

Schrijf je snel in met je ouders en vrienden: www.ustudy.eu/eng/fairs
Het evenement staat ook op Facebook als Go USA Education Fair
__________________
Go USA College Fair, 16 juni in Nunspeet. Gratis toegang na inschrijving: http://ustudy.eu/go-usa-college-fair-zondag-16-juni-2013-in-nunspeet-gratis-toegang/
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 11:05
Verwijderd
Ik vind de titel een beetje misleidend, ik dacht dat er op 30 mei een beurs te winnen was waardoor iemand gratis kon gaan studeren in Amerika.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 22:50
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Veel te gevaarlijk met al die schietpartijen op de universities daar. Gewoon thuis blijven. Veel goedkoper en veel veiliger.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 14-05-2014, 13:13
rkooiker
rkooiker is offline
Citaat:
Veel te gevaarlijk met al die schietpartijen op de universities daar. Gewoon thuis blijven. Veel goedkoper en veel veiliger.
Luister daar maar niet naar. Als je er over denkt om in Amerika te studeren, ga naar zo'n beurs! Er valt veel nuttige info te krijgen. De meeste mensen weten veel te weinig van het Amerikaanse systeem.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2014, 13:17
Verwijderd
Maar sommige mensen weten daarentegen precies genoeg van het Amerikaanse systeem!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-05-2014, 18:18
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik heb het topic even verplaatst, het past hier beter omdat er wel een tip wordt gegeven voor een interessante beurs waar je veel informatie kunt krijgen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 15:12
Ton1992
Ton1992 is offline
Er is woensdag 5 en donderdag 6 november een grote onderwijsbeurs in Zwolle.
Wanneer je hier niet met je school heen gaat en je komt wel uit de buurt loont het zeker om daar heen te gaan!
Entree is gratis, je moet wel vooraf je ticket uitprinten. Hier vind je alle soorten opleidingen voor na het voortgezet onderwijs.
__________________
Potentiële hbo student? Help mij door mijn enquête in te vullen: www.thesistools.com/hbomotieven
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 15:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je ook aangeven waar mensen zich dan moeten aanmelden en hun ticket kunnen printen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 16:58
Ton1992
Ton1992 is offline
Meer informatie over de beurs is hier te vinden.
Je gratis ticket printen kan via hier: Klik!
__________________
Potentiële hbo student? Help mij door mijn enquête in te vullen: www.thesistools.com/hbomotieven
Met citaat reageren
Oud 16-03-2016, 11:01
Pepijn Koolen
Pepijn Koolen is offline
Hoi allemaal!

Ik heb met Lotte samen twee video's gemaakt voor HBOstart.nl en MBOstart.nl over studiekeuzes.

Misschien leuk om te kijken.

https://vimeo.com/155505542
https://vimeo.com/155505541

We willen graag weten wat jullie er van vinden!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2016, 12:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Wat is MBOstart? Wat is HBOstart? Hoe verdienen deze organisaties (?) hun geld? Wie ben jij? Wie is Lotte?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2016, 14:15
Pepijn Koolen
Pepijn Koolen is offline
Hoi Axel11,

Hieronder vind je twee linkjes naar HBOstart.nl en MBOstart.nl. Het zijn twee sites waarop een overzicht is geplaatst van alle studies in Nederland.

http://www.hbostart.nl/
http://www.mbostart.nl/

Deze organisaties verdienen hun geld met advertentieruimte.
Mijn naam is Pepijn Koolen en Lotte heet Lotte Horlings. Wij zijn filmmakers en acteurs.

Groeten van Pepijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2016, 10:33
meestertjuh
meestertjuh is offline
Citaat:
Hoi Axel11,

Hieronder vind je twee linkjes naar HBOstart.nl en MBOstart.nl. Het zijn twee sites waarop een overzicht is geplaatst van alle studies in Nederland.

http://www.hbostart.nl/
http://www.mbostart.nl/

Deze organisaties verdienen hun geld met advertentieruimte.
Mijn naam is Pepijn Koolen en Lotte heet Lotte Horlings. Wij zijn filmmakers en acteurs.

Groeten van Pepijn
Top, handige linkjes!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 18:05
Nly
Nly is offline
Beste Medestudenten,

Binnenkort start Hanze weer met een online course : Introductory Course to Economics op Canvas Network.
Deze inleidende cursus is bedoeld voor studenten die geïnteresseerd zijn in het bedrijfsleven, management of economie. Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen. Wij vragen alleen motivatie om meer te leren op het gebied van economie! De cursus is ideaal voor iedereen die meer wil weten over business.

Meer informatie is te vinden op: https://www.canvas.net/browse/hanzeu...e-to-economics

Voor studiekiezers zou het wellicht ook interessant zijn om eens een kijkje te nemen.

Laatst gewijzigd op 29-03-2017 om 10:48.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2017, 08:50
Verwijderd
Het werkwoord "willen" vervoeg je anders dan jullie doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.