Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2006, 11:41
marrrkje
marrrkje is offline
Hey allemaal,

Oke hier is mijn probleem, vorig jaar tijdens de proefwerkweek moest ik alles de laatste dag nog leren en dus ben ik s'nachts doorgegaan. De hele nacht en dat ging goed, mede doordat ik toen Adderal heb gebruikt. Dat is een middel dat je concentratie omhoog helpt je kunt je dus goed concentreren en blijft lang wakker. Deze proefwerkweek wilde ik dat weer gebruiken maar het is niet meer te verkrijgen in NL. weet iemand nou iets anders of toch een bestelplaats? Ik moet gewoon wakker blijven in die nacht en met Adderal ging het toen gewoon goed! Weet iemand een oplossing?
Advertentie
Oud 29-10-2006, 11:43
Verwijderd
eerder beginnen met leren en zorgen dat je de laatste avond gewoon klaar bent en gaan slapen..
Oud 29-10-2006, 11:46
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Beter idee. Begin eerder met leren zodat je niet de hele nacht door hoeft te gaan. Al douw je tien van die pillen (of however je het dan ook inneemt) door je mik daarmee bereik je nooit het effect van op tijd beginnen en genoeg slapen.

Je hebt ook nog de dag erna en om nou ook een hele dag door te halen op adderal (wat het dan ook wezen moge) nadat je er een nacht op hebt doorgehaald kan gewoon niet gezond zijn. Je lichaam heeft rust (lees: slaap) nodig om alles te verwerken en om te herstellen. Krijg je dit niet genoeg dan kunnen er nare dingen gebeuren en daar zit je echt niet op te wachten.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?

Laatst gewijzigd op 29-10-2006 om 11:50.
Oud 29-10-2006, 11:48
marrrkje
marrrkje is offline
Maar dat is het probleem, ik kan mezelf nóóit aan een tafel zetten en gaan leren, ik ga altijd naar buiten kijken, pielen met mijn handen etc. ook als ik zorg dat ik in een lege kamer zit zonder iets anders dan een tafel erin ga ik gewoon denken over dingen en niet leren. Nergens heeft het echt zin. Met Adderal kon ik gewoon op mijn bed gaan liggen en gaan lezen/leren in het boek. Hoe moet ik dan vooraf beginnen met leren?
Oud 29-10-2006, 11:57
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 29-10-2006 @ 12:48 :
Maar dat is het probleem, ik kan mezelf nóóit aan een tafel zetten en gaan leren, ik ga altijd naar buiten kijken, pielen met mijn handen etc. ook als ik zorg dat ik in een lege kamer zit zonder iets anders dan een tafel erin ga ik gewoon denken over dingen en niet leren. Nergens heeft het echt zin. Met Adderal kon ik gewoon op mijn bed gaan liggen en gaan lezen/leren in het boek. Hoe moet ik dan vooraf beginnen met leren?
Heb je geen agenda? Daar schrijf je gewoon alles in op wat je voor de proefwerkweek moet leren. Dan pak je ver van tevoren die agenda en dan ga je kijken wat je allemaal moet doen.

Bijvoorbeeld: aardrijkskunde, wiskunde, biologie, economie en scheikunde (ik roep maar wat ik weet zo natuurlijk niet wat jij precies moet doen maar dan moet je het dus zelf even aanvullen en veranderen enz).

Dan maak je een schema waarin je precies neerzet wat je per dag wilt doen. Verdeel alles een beetje leuk. Dus niet Wiskunde en Economie achter elkaar want dan wordt je gek van de cijfers. Bijvoorbeeld eerst een excact vak en daarna een ander (waarvan ik even niet op de naam kom. Je weetwel Nederlands, biologie, aardrijkskunde enz). Eventueel kun je het ook aan je mentor vragen. Die kan je hier vast ook een stuk meer over vertellen als ie dat niet al gedaan heeft.

Daarna is het gewoon een kwestie van doen. Oftewel discipline is the keyword hier en daar gaat het bij de meeste fout.

O ja en dit alles heet planning en dat kan je maar beter zo snel mogelijk leren want je gaat jezelf een keer tegen komen als je het niet doet.

En dan nog iets:

Als het middel wat je zoekt hier in Nederland niet meer te krijgen is zal het haast wel verboden zijn en mogen wij je sowieso niet vertellen waar je het dan alsnog vandaan kan halen aangezien het niet zonder reden verboden is.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?

Laatst gewijzigd op 29-10-2006 om 11:59.
Oud 29-10-2006, 12:05
marrrkje
marrrkje is offline
Ja dat heb ik echt al zo vaak geprobeerd, het lukt echt niet, niet als ik mezelf beloon als het goed gaat enzo. Het is niet verboden het is alleen op recept bij de dokter, en nu wordt eronderzoek naar gedaan om te kijken of het verboden gaat worden. In Amerika mag het wel Ik verhuis naar Amerika!
Oud 29-10-2006, 12:14
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 29-10-2006 @ 13:05 :
Ja dat heb ik echt al zo vaak geprobeerd, het lukt echt niet, niet als ik mezelf beloon als het goed gaat enzo. Het is niet verboden het is alleen op recept bij de dokter, en nu wordt eronderzoek naar gedaan om te kijken of het verboden gaat worden. In Amerika mag het wel Ik verhuis naar Amerika!
Discipline is the keyword en als je dat niet kunt opbrengen dan heb je toch echt een probleem.

Je zou bijvoorbeeld in plaats van nu achter internet zitten en hier vragen naar een middel wat je hoogstwaarschijnlijk toch niet gaat krijgen voor de verandering ook eens een schoolboek open kunnen slaan. Mischien aan je ouders vragen of die je kunnen helpen. Daar zijn ze immers voor. En als je er echt zo'n moeite mee hebt om het uit jezelf te doen kun je natuurlijk ook overwegen om op huiswerkbegeleiding te gaan (gewoon ff vragen aan je decaan die kan je daar wel mee helpen).

I know het klinkt suf, kut und so wheiter maarja als je het zelf niet kunt is er niets mis met hulp zoeken bij mensen die het wel kunnen. Plus het feit dat je dan een stok achter de deur hebt omdat je wel moet aangezien je ook niet op allemaal gezeik van dat mens daar zit te wachten.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 29-10-2006, 12:24
Verwijderd
tja amerika.. was tijd terug ook bij true life op mtv een aantal mensen die nix meer konden of dachten te kunnen zonder adderal.. en moesten weer heel moeilijk gaan doen om er vanaf te komen..

denk dat je gewoon moet gaan leren om te gaan leren.. en leren doe je door te doen.. zonder pillen etc.. de rest van je leven zal je ook dingen moeten doen waarbij je je moet concentreren op momenten dat je er geen zin in hebt.. zal toch moeten..
Oud 29-10-2006, 12:36
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Side effects

Common side effects of Adderall include:

* Increased heart rate
* Insomnia
* Anorexia (loss of appetite)
* Vertigo
* Headache
* Diarrhea
* Sweating
* Sexual dysfunction (impotence or changes in sex drive)
* Dry Mouth
* Irritability
* Tremor
* Euphoria

Less common side effects

* Upset stomach
* Nervousness
* Mydriasis
* Bruxism (teeth grinding)
* Formication (in excessive doses [3])
* Urinary retention
* Pyrexia
* Tachycardia
* Tics
* Urticaria

* Increased Urination (Your body's way of combating hypertension[citation needed])
* Blunted affect
* Detachment from reality

Rare side effects

* Phonic tics
* high blood pressure
* hallucinations
* Tourette's syndrome
* cardiomyopathy

Bron: Wikipedia

Lees ook ff het stukje eronder. Ik neem aan dat je dan wel kan begrijpen waarom ze het willen verbieden...
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 29-10-2006, 14:20
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
geven ze op jouw school geen huiswerkbegeleiding of iets wat daarop lijkt? die kunnen je vanalles vertellen over hoe je moet leren.
Oud 29-10-2006, 14:48
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Ik snap de ts wel een beetje ik ben zelf ook gigantisch slecht in concentreren en als ik uit een boek leer dat kan ik gewoon niet daar kan ik me niet op focussen en als ik het dan toch kan opbrengen om te lezen zelfs naar 10 keer lezen snap ik er nog steeds niks van.
__________________
All Hail to the Ale!
Oud 29-10-2006, 15:11
evilernie
evilernie is offline
ga naar malhta instituut (hw instituut--> http://www.instituutmaltha.nl/) ofzo (als je geld hebt) en anders naar gewone hw begeleiding
__________________
biertje?
Oud 29-10-2006, 18:54
Verwijderd
adderal is een medicijn voor adhd patienten in Amerika. Hier hebben ze ritalin. Lijkt op elkaar en is gewoon medische speed. Het wordt daar ook gewoon gebruikt om uit te gaan.
Oud 30-10-2006, 13:29
marrrkje
marrrkje is offline
Hm, huiswerkbegeleiding? Klinkt zó suf en dan zit je ibj ons tot 5 uur op school? Kheb sowieso geen discipline, als ik vandaag zeg ik ga sporten doe ik het niet. Maar soms als ik iets doe of heb iets af dan lig ik zeg maar lekkerder in bed dan heb je een goede dag gehad, weet iemand dan wel waar je een goede dag van kan krijgen?

En ff over de gevolgen van Adderal, ik zit er echt niet mee. Ik heb tot mei ontzettend veel geblowd en ook ontzettend veel gezopen, niet om stoer te doen ofzo het was gewoon lekker en zorgde voor afleiding deed het gewoon in mijn eentje zodat ik stronken was als ik in slaap viel. Nu rook ik nog steeds maar minder wel. maar wat voor een effect het op mijn lichaam heeft maakt me niet zo gek veel uit, je leeft maar 1 keer, als ik dood ga wil ik liever gelukkig dood gaan dan ongelukkig, en 10 jaar wil ik daar graag voor opgeven.

Ik weet het, het klinkt alsof ik geen fuck geef om iets, maar dat is niet waar. Kvind het gewoon belangrijk om dit jaar mijn examen te halen enzo, maar kheb er de kracht niet voor. Ik wil het écht wel graag alleen staat de discipline in de weg... Voor de rest weet ik het ook niet, ik las laatst dat je moet zorgen voor een andere kick als je 'de ene kick niet wilt gebruiken' misschien dat maar eens proberen. Ik denk dat iedereen wel weet wat ik bedoel met dat zinnetje, als je heel veel hebt gedaan op een dag dan lig je lekker in bed en heb je een voldaan gevoel over de dag, maar als je alleen maar loopt te internetten voelt het gewoon kut ga je met een sneu gevoel naar bed. Tenminste dat heb ik. Maar ik wil écht leren ik kán het gewoon niet...

Door dit lange verhaal snappen denk ik weinig mensen het nu...Maar dat komt door mij als persoon zelf.

Nog onduidelijker nu zeker. Dan ga ik maar!
Oud 30-10-2006, 14:23
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 30-10-2006 @ 14:29 :
En ff over de gevolgen van Adderal, ik zit er echt niet mee. Ik heb tot mei ontzettend veel geblowd en ook ontzettend veel gezopen, niet om stoer te doen ofzo het was gewoon lekker en zorgde voor afleiding deed het gewoon in mijn eentje zodat ik stronken was als ik in slaap viel. Nu rook ik nog steeds maar minder wel. maar wat voor een effect het op mijn lichaam heeft maakt me niet zo gek veel uit, je leeft maar 1 keer, als ik dood ga wil ik liever gelukkig dood gaan dan ongelukkig, en 10 jaar wil ik daar graag voor opgeven.
No offence, maar als ik dit zo lees zou ik zeggen dat je beter geen drugs kunt gebruiken. Je hebt kennelijk niet de volwassenheid/realiteitszin om je te beseffen wat deze middelen met je doen (je zegt wel het je te beseffen, maar als iemand die de gevolgen daadwerkelijk heeft gezien en gedragen, kan ik direct zeggen dat je je niet beseft waar je het over hebt).

Bovendien ben je VEEL te jong om al aan de amfetamines te zitten.

"en 10 jaar wil ik daar graag voor opgeven"

Dit spreekt boekdelen over je besef van wat je je lichaam aan doet. Adderal bestaat uit amfetamine-zouten (speed in normaal nederlands). De bijwerkingen daarvan zijn heel wat heftiger dan dat je lichaam wat eerder uitgeput raakt dan normaal en je dus wat minder lang leeft. Het grootste gevaar is dat je er psychotisch van wordt. Als je het gebruikt om wakker te blijven (en het dus combineert met slaaptekort) is de kans dat je in een speed-psychose schiet levensgroot aanwezig. En het is bij psychoses altijd maar de vraag hoe je er weer uit komt.
__________________
Fuck yeah

Laatst gewijzigd op 30-10-2006 om 14:28.
Oud 30-10-2006, 21:13
marrrkje
marrrkje is offline
Sorry hoor, maar ik en geen volwassenheid? Je kent me niet eens, ik ben geen standaard 16-jarige. Ik ben erg psychologisch ingesteld, denk veel over dingen na, iedereen komt altijd met zijn problemen bij mij en ben erg serieus. Nu lijkt het alsof dit er niets mee te maken heeft, maar je moet me geloven op mijn woord; ik ben écht volwassen. Misschien typ je nu oke maar denk je nog gewoon dat ik onvolwassen ben; so be it!

Heb je ook de regel gelezen dat ik liever gelukkig leef en mijn leven leef! En niet hiermee moet ophouden wat zorgt voor minder 'fun' en dan toch nog langer leef? Dit is gewoon mijn regel in mijn leven; leef je leven! Sterf gelukkig. So be it! En wist je dat Johannes Paulus II (de vorige paus) dit ook tegen iedereen zei, het heeft niks met volwassenheid te maken, maar met de manier en stijl van iemand zijn leven. Zo wil ik leven, klaar! Als jij het niet wil; ok. maar dat heeft geen invloed op mijn leven.

Nogmaals; ik ken de gevaren van Adderal, heus, maar voor mij is dat niet belangrijk! Ik kies voor het nu en denk daarbij wel aan later, maar kies niet voor het later. Ik ga voor het nu!
Oud 30-10-2006, 21:56
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Dat zal allemaal best meneertje, maar als wij elk onbezonnen puber initiatief (vergeef me mijn uiteenzetting) en onbezonnen cq destructief drugsgebruik in het algemeen moeten gaan toejuichen dan zijn we binnen de kortste keren ons subforumpje kwijt, niemand zit nl op een tweede partyvlok D&A te wachten.

Je kunt nog zo hard roepen dan je volwassen bent en het je geen fuck kan schelen wat wij (men) van je denkt, het zal samen met uitspraken als "Kvind het gewoon belangrijk om dit jaar mijn examen te halen enzo, maar kheb er de kracht niet voor. Ik wil het écht wel graag alleen staat de discipline in de weg" naar ons toe alleen je levensfase bevestigen.

En dat is jammer.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Oud 30-10-2006, 22:03
Verwijderd
psychotisch of op een andere manier fokt op haal je je examen niet..
Ads door Google
Oud 31-10-2006, 02:00
Lenny K
Avatar van Lenny K
Lenny K is offline
hoe kun je als volwassen beschouwd worden als je ten koste van de rest van je leven voor het nu kiest?

een onvolwassen keuze om nu je studie te verneuken en dat (uiteindelijk altijd tevergeefs) met een of ander middeltje te willen inhalen.

alle tijd die je verliest door bier te drinken en wiet te roken zul je ooit moeten inhalen, doe dat zuipen/blowen dan ook alleen als je echt die tijd hebt.

die 6 uur leren onder invloed zijn op de lange termijn net zoveel of zelfs minder waard dan 6 uur op eigen vermogen werken.
want als je er nooit aan went om er in te steken wat nodig is, zul je altijd moeten blijven gebruiken en dan nog zal het resultaat minder zijn.

vraag je af waarom je die kracht niet hebt? zit er structuur en planning in je leven? op een bepaald moment moet de knop gewoon om en ga je vanaf dan trots zijn op alles wat je met je inzet gehaald hebt. zo hou je het vol.
__________________
Freedom is indivisible. As soon as one starts to restrict it, one enters upon a decline on which it is difficult to stop.
Oud 31-10-2006, 07:33
marrrkje
marrrkje is offline
Ja, ik zit in een levensfase maar als jij, Ir. de Narie die beschouwt als onvolwassen, dan moet je dat blijven denken. De levensfase waar ik in zit die zul jij niet begrijpen, beschouw hem maar als onvolwassen, dat bespaart mij een hoop tijd!

En Lenny K, dat gevoel van trots als je dus iets hebt gedaan, dat voel ik ook wel, als je dan echt een dag aan school hebt besteed dan voelt dat gewoon goed en dan is dat (soms!) een kick om zo verder te gaan. Dat is hartstikke goed, maar op een gegeven moment verlies ik die kick weer.

Wat ik wel jammer vind is dat jullie mijn woorden verdraaien. Ik zeg bijvoorbeeld dat ik voor het nu kies, dat houdt in dat ik me dus lekker voel als ik blow en drink en rook. Anderen daarentegen zeggen dat ik kies voor het blowen, drinken en roken. Ik kies voor het nu; en zo is het nu op dit moment. Als mijn nu over 2 maand veranderd (op dit moment veranderd mijn manier van het gebruik namelijk wel) dan leef ik nog steeds in het nu alleen dan zonder blowen, drinken en roken.

T'is lastig uit te leggen, misschien dat anderen (soms incluis mijzelf) het daarom niet snappen.
Oud 31-10-2006, 07:45
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 31-10-2006 @ 08:33 :
Ja, ik zit in een levensfase maar als jij, Ir. de Narie die beschouwt als onvolwassen, dan moet je dat blijven denken. De levensfase waar ik in zit die zul jij niet begrijpen, beschouw hem maar als onvolwassen, dat bespaart mij een hoop tijd!

En Lenny K, dat gevoel van trots als je dus iets hebt gedaan, dat voel ik ook wel, als je dan echt een dag aan school hebt besteed dan voelt dat gewoon goed en dan is dat (soms!) een kick om zo verder te gaan. Dat is hartstikke goed, maar op een gegeven moment verlies ik die kick weer.

Wat ik wel jammer vind is dat jullie mijn woorden verdraaien. Ik zeg bijvoorbeeld dat ik voor het nu kies, dat houdt in dat ik me dus lekker voel als ik blow en drink en rook. Anderen daarentegen zeggen dat ik kies voor het blowen, drinken en roken. Ik kies voor het nu; en zo is het nu op dit moment. Als mijn nu over 2 maand veranderd (op dit moment veranderd mijn manier van het gebruik namelijk wel) dan leef ik nog steeds in het nu alleen dan zonder blowen, drinken en roken.

T'is lastig uit te leggen, misschien dat anderen (soms incluis mijzelf) het daarom niet snappen.
Ik snap het behoorlijk goed. Was zelf ook zo. In eerste instantie denk je dat er niets mis is het met dagelijks veel zuipen en blowen totdat je er achter komt wat er nog meer met je gebeurd en je je er toch maar eens mee bezig gaat houden omdat je tot de conclussie komt dat je wel erg vaak zonder na te denken voor je uit staat te staren, constant vergeet waar de fuck je ook alweer mee bezig was en mensen die je nog nooit van je leven gezien hebt, ermee gepraat hebt of whatever dan ook spontaan zonder dat je ooit maar eens een woord tegen ze gezegd hebt aan de bar in de kroeg ineens tegen je zeggen dat je teveel wiet rookt. Dan gaat er toch echt wel een lampje branden al is het dan waarschijnlijk al te laat.

Het klinkt mischien heel stom en je zult vast een of andere reden bedenken (opstandig als je bent wat op zich niet erg is want dat is de pubertijd nou eenmaal) waarom je denkt dat ik onzin lul maar als je werkelijk zo "volwassen" zou zijn als je nu denkt en zegt dat je bent zou je begrijpen waarom het echt niet verstandig is om al op je 16e überhaupt te beginnen met blowen en waarom je toch echt het beste tot je 18e kan wachten. Ook zou je begrijpen dat er onherroepelijk op wat voor manier dan ook consequenties zijn verbonden aan de daden die je verricht.

Ik moet nu werken anders had ik nog wel even doorgezeverd want ik snap wel degelijk wat je bedoeld (been there done that behalve dan dat het voor mij bij hash/wiet en bier is gebleven) alleen mijn ervaring verteld me dat jij echt niet weet waar je aan begint.

Verder datgeen wat Narie zegt. ^^
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 31-10-2006, 09:37
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 30-10-2006 @ 22:13 :
Nu lijkt het alsof dit er niets mee te maken heeft, maar je moet me geloven op mijn woord; ik ben écht volwassen. Misschien typ je nu oke maar denk je nog gewoon dat ik onvolwassen ben; so be it!
Volwassen voor je leeftijd is iets anders dan volwassen. Als jij over een paar jaar dit terug zou lezen zou je jezelf ook een kluns vinden.
Oud 31-10-2006, 09:41
Dop_16
Avatar van Dop_16
Dop_16 is offline
Quite .
__________________
If it wasn't for bad luck, I wouldn't have any luck at all
Oud 31-10-2006, 13:16
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 30-10-2006 @ 22:13 :
Sorry hoor, maar ik en geen volwassenheid? Je kent me niet eens, ik ben geen standaard 16-jarige. Ik ben erg psychologisch ingesteld, denk veel over dingen na, iedereen komt altijd met zijn problemen bij mij en ben erg serieus. Nu lijkt het alsof dit er niets mee te maken heeft, maar je moet me geloven op mijn woord; ik ben écht volwassen. Misschien typ je nu oke maar denk je nog gewoon dat ik onvolwassen ben; so be it!

Heb je ook de regel gelezen dat ik liever gelukkig leef en mijn leven leef! En niet hiermee moet ophouden wat zorgt voor minder 'fun' en dan toch nog langer leef? Dit is gewoon mijn regel in mijn leven; leef je leven! Sterf gelukkig. So be it! En wist je dat Johannes Paulus II (de vorige paus) dit ook tegen iedereen zei, het heeft niks met volwassenheid te maken, maar met de manier en stijl van iemand zijn leven. Zo wil ik leven, klaar! Als jij het niet wil; ok. maar dat heeft geen invloed op mijn leven.

Nogmaals; ik ken de gevaren van Adderal, heus, maar voor mij is dat niet belangrijk! Ik kies voor het nu en denk daarbij wel aan later, maar kies niet voor het later. Ik ga voor het nu!
Heb je ooit een psychotische periode meegemaakt, zelf of van dichtbij? Dat zou ik niet direct 'fun' willen noemen. En na een psychotische episode blijf je je leven lang gevoelig voor psychoses. Iedere psychose die je krijgt beschadigd permanent je vermogen tot sociaal functioneren, en die schade is cumulatief. Dit zijn geen gevolgen die je kunt overzien als je 16 bent.

Verder ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je eigen leven, maar kom hier niet vragen of we je aan drugs kunnen helpen.
__________________
Fuck yeah

Laatst gewijzigd op 31-10-2006 om 13:32.
Oud 31-10-2006, 14:11
marrrkje
marrrkje is offline
Sorry hoor, in een forum wordt na elkaar geluisterd. En dat wordt hier totaal niet gedaan.

Hoe kan iemand die mijn verhaal hier leest nou zeggen dat ik niet volwassen ben? Weet jij hoe ik ben? Nee! Stop daarmee!

Ook wordt hier geen andere levensstijl dan die van jullie zelf geaccepteerd. Ik wil het zo doen, ik leef zo en dat is mijn beslissing. Tuurlijk, ik vraag om raad, maar ik vraag er niet om om afgezeken te worden door mensen die mij niet kennen. Als je dat denkt, zorg dan dat je die info niet uit één zinnetje haal maar vraag gewoon door. Jullie denken direct een oordeel over mij klaar te hebben? Doe maar. Ik vind het belachelijk dat jullie zo reageren, maar het zegt meer over jullie dan over mijzelf.

Voor iedereen met de wijsheid in pacht; succes. Maar niet bij mij. Ik heb absoluut geen zin om mij hier te laten vertellen wat ik ben. Als je me echt zou kennen zou je er anders tegen aan kijken, als je meer over mij zou weten (wat hier de mogelijkheid is) zou je het ook weten. Maar zo wil ik het absoluut niet!

Succes ermee, ik heb geen belangstelling voor deze tips.

Gegroet.
Advertentie
Oud 31-10-2006, 15:06
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 31-10-2006 @ 08:33 :
Ja, ik zit in een levensfase maar als jij, Ir. de Narie die beschouwt als onvolwassen, dan moet je dat blijven denken. De levensfase waar ik in zit die zul jij niet begrijpen, beschouw hem maar als onvolwassen, dat bespaart mij een hoop tijd!
&

Citaat:
Wat ik wel jammer vind is dat jullie mijn woorden verdraaien.
*kuch

Ik noem je niet zozeer onvolwassen, en inderdaad, wie ben ik om te zeggen dat jij geen gelijk hebt als jij jezelf volwassen vind zijn?
Het punt is dat 'volwassen' slechts een woord is, en ik mensen (en leeftijdsgenoten en omstreken) niet in hokjes [volwassen] - [niet volwassen] indeel, maar mijn optiek vorm naar blijk die mensen geven van een bepaalde mate en manier van doordachtheid van de dingen die ze doen en zeggen.

En dat betekent dus idd dat ik, aangezien ik je niet ken, geen sterk verdedigbare mening of oordeel kan vormen over de whatsoever leeftijdsfase waar je in zou zitten.
Maar als jij mij geen bewijs of aanleiding geeft, of sterker, het tegendeel, zal ik mijn vraatekens hebben bij je claimvan volwassenheid en de mate waarop het je (blijkbaar) aan het hart gaat.

Of het nu aan dit forum ligt al dan niet weet ik niet zozeer, maar het gebeurt hier idd wel eens vaker dat mensen hier op een dergelijke manier in een topic struikelen, en boos wegklikken na de mededeling onze tips niet te willen horen.
Dit komt naar mijn idee idd door de manier waarop hier discussie wordt gevoerd en die is in mijn ogen niet verkeerd en zelfs de reden dat ik hier 'hang' en niet elders.

Spijtig dat vice versa jij denkt te weten wat wij over jou zouden denken, en dus moet ik wederom besluiten:

Dat is jammer.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Oud 31-10-2006, 15:51
marrrkje
marrrkje is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 31-10-2006 @ 16:06 :
&


Spijtig dat vice versa jij denkt te weten wat wij over jou zouden denken, en dus moet ik wederom besluiten:

Oke dus er wordt wel getypt dat ik onvolwassen ben, maar jullie denken niet dat ik onvolwassen ben? Er wordt volgens mij héél duidelijk getypt dat ik onvolwassen ben, dus ik denk dat ik toch ook wel mag denken dat jullie denken dat ik onvolwassen ben.

Citaat:
Ir. de Narie schreef op 31-10-2006 @ 16:06 :
&

Maar als jij mij geen bewijs of aanleiding geeft, of sterker, het tegendeel, zal ik mijn vraatekens hebben bij je claimvan volwassenheid en de mate waarop het je (blijkbaar) aan het hart gaat

Ten eerste zet jij geen vraagtekens bij de vraag of ik volwassen ben. Er wordt gewoon direct gezegd dat ik blijkbaar niet volwassen ben. Als het wordt gesuggereerd; prima! Maar er wordt nu in feite gewoon gezegd; jij bent niet volwassen. Zonder dat ik jullie dus eerst bewijs kan geven dat het niet zo is. Als het wordt gesuggereerd kan ik zeggen; nee omdat...Maar als het wordt gezegd moet ik er tegen in gaan; dat deed ik ook maar ondanks dat blijft het bij wat het volgens jullie is. En hoe moet ik jou bewijzen dat ik wél volwassen ben?
Oud 31-10-2006, 16:43
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 31-10-2006 @ 16:51 :
Oke dus er wordt wel getypt dat ik onvolwassen ben, maar jullie denken niet dat ik onvolwassen ben? Er wordt volgens mij héél duidelijk getypt dat ik onvolwassen ben, dus ik denk dat ik toch ook wel mag denken dat jullie denken dat ik onvolwassen ben.

Ten eerste zet jij geen vraagtekens bij de vraag of ik volwassen ben. Er wordt gewoon direct gezegd dat ik blijkbaar niet volwassen ben. Als het wordt gesuggereerd; prima! Maar er wordt nu in feite gewoon gezegd; jij bent niet volwassen. Zonder dat ik jullie dus eerst bewijs kan geven dat het niet zo is. Als het wordt gesuggereerd kan ik zeggen; nee omdat...Maar als het wordt gezegd moet ik er tegen in gaan; dat deed ik ook maar ondanks dat blijft het bij wat het volgens jullie is. En hoe moet ik jou bewijzen dat ik wél volwassen ben?
Nou hup tetmiep, niet zo zeuren. Drink gewoon een vier blikjes fatsoenlijke energydrink en je hebt bijna hetzelfde effect.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 31-10-2006, 16:53
marrrkje
marrrkje is offline
Da's inderdaad waar, maar ik vind het toch belangrijk om dit niet zomaar aftedoen door weg te gaan.

Energy drank is best een goed plan
Oud 31-10-2006, 17:30
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 31-10-2006 @ 17:53 :
Da's inderdaad waar, maar ik vind het toch belangrijk om dit niet zomaar aftedoen door weg te gaan.

Energy drank is best een goed plan
En waar heb ik dat vieze roloogje aan te danken?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 31-10-2006, 18:45
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 31-10-2006 @ 15:11 :
Sorry hoor, in een forum wordt na elkaar geluisterd. En dat wordt hier totaal niet gedaan.

Hoe kan iemand die mijn verhaal hier leest nou zeggen dat ik niet volwassen ben? Weet jij hoe ik ben? Nee! Stop daarmee!
Dan mag jij me vertellen wat voor jou de aanleiding is om te denken dat wij dat niet doen. Ik wil je verzoeken een post te quoten en te vertellen waarop jij jou bevindingen basseert en daarbij ook de uitleg te geven waarom je denkt dat wij (of ik voor mijn part want ik denk dat je naast de posts van Narie ook direct op die van mij doelt) jouw posts niet goed lezen cq verkeerd interpreteren.

Nee je bent mij geen enkele verantwoording schuldig en ik neem het je ook niet kwalijk als je uiteindelijk tot de conclussie komt dat hetgeen wat je beweert mischien toch niet helemaal waar is. Immers volwassenheid betekend ook dat je bereid bent je fouten toe te geven en er wat van wilt leren (iets waarvoor je nooit te oud bent).

Ik denk namelijk dat wij gezien de leeftijd en de daarbij behorende ervaring die we hebben beter dan welke 16 jarige puber die hier claimt volwassen te zijn (en geloof me dat zijn er meer dan je denkt) weten wat de gevolgen van overmatig drugsgebruik kunnen (en voor de meeste ook zullen) zijn.

Ook denk ik dat het omgekeerde van wat jij in de door mij geqoute post beweert waar is. Dit omdat je verschillende en in mijn ogen zeer goede en bruikbare tips hebt gekregen om je leerprestaties zonder het gebruik van een of ander wazig middel (wat mijns inziens behoorlijk slecht voor je is) hebt gekregen en je (gebasseerd op je posts) totaal niet laat merken hier ook maar enigszins in geïntereseerd te zijn.

Aan jou hierbij de taak om mij van mijn ongelijk te overtuigen en te bewijzen dat je inderdaad volwassener bent dan dat ik nu denk.

Citaat:
marrrkje schreef op 31-10-2006 @ 15:11 :
Ook wordt hier geen andere levensstijl dan die van jullie zelf geaccepteerd. Ik wil het zo doen, ik leef zo en dat is mijn beslissing. Tuurlijk, ik vraag om raad, maar ik vraag er niet om om afgezeken te worden door mensen die mij niet kennen. Als je dat denkt, zorg dan dat je die info niet uit één zinnetje haal maar vraag gewoon door. Jullie denken direct een oordeel over mij klaar te hebben? Doe maar. Ik vind het belachelijk dat jullie zo reageren, maar het zegt meer over jullie dan over mijzelf.
Wederom dezelfde vraag:

Waarop basseer je dit?

Als jij jezelf naar de klote wilt helpen door op veel te jonge leeftijd grote hoeveelheden drugs wilt gebruiken moet je dat vooral doen. Ik zal je absoluut niet tegenhouden (niet dat ik dat kan maar dat terzijde) Ik geef je alleen het advies om toch eens goed na te denken over de eventuele schadelijke gevolgen van je daden. Iets wat elke volwassen persoon namelijk ook doet.

De een weliswaar in wat mindere mate dan de ander en je hebt er ook hopeloze gevallen tussen zitten die het nooit leren en daarmee mijns inziens ook nooit de daadwerkelijke status van volwassenheid bereiken (immers wat voor jou geld kan ook voor een ander gelden maar dan omgekeerd). Maar daar ben jij er uiteraard geen van toch? Immers jij bent de o zo volwassen 16 jarige die prima denkt te weten wat goed voor hem is toch?

Citaat:
marrrkje schreef op 31-10-2006 @ 15:11 :
Voor iedereen met de wijsheid in pacht; succes. Maar niet bij mij. Ik heb absoluut geen zin om mij hier te laten vertellen wat ik ben. Als je me echt zou kennen zou je er anders tegen aan kijken, als je meer over mij zou weten (wat hier de mogelijkheid is) zou je het ook weten. Maar zo wil ik het absoluut niet!

Succes ermee, ik heb geen belangstelling voor deze tips.

Gegroet.
Ik sluit me aan bij Blood Fire Rage. Energy drankjes zijn een stuk minder schadelijk voor je dan Adderal en werken ongetwijfeld net zo goed.

Je begrijpt nu ondertussen hopelijk waarom ik na het lezen van dit deel van je post alleen nog maar harder ben gaan twijfelen over jouw zogenoemde volwassenheid. Zo niet dan raad ik je aan dit zo juist door mij getypte stukje nog een keer te lezen en nog eens goed na te denken.

Begrijp me niet verkeerd. Dit is niet bedoeld om je af te zeiken maar om je iets te leren. Dit wordt me enigszins moeilijk gemaakt omdat dit nou een keer internet is en dat soort dingen dan gewoon wat moeilijker gaat maar dat begrijp jij als 16 jarige volwassene natuurlijk maar al te goed toch? Zo niet voel je dan vooral niet bezwaard om in de verdediging te schieten en nog een laatste wanhoopspoging te ondernemen mij van mijn ongelijk te overtuigen.

Good luck.

Citaat:
Ir. de Narie schreef op 31-10-2006 @ 16:06 :

Ik noem je niet zozeer onvolwassen, en inderdaad, wie ben ik om te zeggen dat jij geen gelijk hebt als jij jezelf volwassen vind zijn?
Het punt is dat 'volwassen' slechts een woord is, en ik mensen (en leeftijdsgenoten en omstreken) niet in hokjes [volwassen] - [niet volwassen] indeel, maar mijn optiek vorm naar blijk die mensen geven van een bepaalde mate en manier van doordachtheid van de dingen die ze doen en zeggen.

En dat betekent dus idd dat ik, aangezien ik je niet ken, geen sterk verdedigbare mening of oordeel kan vormen over de whatsoever leeftijdsfase waar je in zou zitten.
Maar als jij mij geen bewijs of aanleiding geeft, of sterker, het tegendeel, zal ik mijn vraatekens hebben bij je claimvan volwassenheid en de mate waarop het je (blijkbaar) aan het hart gaat.

Of het nu aan dit forum ligt al dan niet weet ik niet zozeer, maar het gebeurt hier idd wel eens vaker dat mensen hier op een dergelijke manier in een topic struikelen, en boos wegklikken na de mededeling onze tips niet te willen horen.
Dit komt naar mijn idee idd door de manier waarop hier discussie wordt gevoerd en die is in mijn ogen niet verkeerd en zelfs de reden dat ik hier 'hang' en niet elders.

Spijtig dat vice versa jij denkt te weten wat wij over jou zouden denken, en dus moet ik wederom besluiten:

Dat is jammer.
Ik sluit me hier overigens compleet bij aan maar dat had je waarschijnlijk al begrepen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 31-10-2006, 21:18
marrrkje
marrrkje is offline
Zoals ik al zei; ik hoef en ga mijn volwassenheid niet aan jullie laten zien, ik wil jullie niet eens overtuigen; en waarom niet? Omdat er niet geluisterd wordt en omdat de sfeer hier verreweg van ideaal is om hier nog enigzins een toepassende 'overwinning' (aangezien jij deze discussie nu jammerlijk als strijd ziet) uit te halen. Ik ga weer verder in mijn eigen leventje, wat, geloof het of niet, volwassen genoeg is. En waar ik het vandaan haal dat er niet geluisterd wordt? Uit jullie berichten, dat zouden jullie ook eens moeten doen; de tekst gewoon netjes voorschotelen en niet argumenten harder maken dan ze zijn.

Het laatste wat ik graag kwijt wil is dat ik jouw reactie, en de hiervoor gaande reactie ook, zeer ongepast en onbeschoft vindt. Wie post er nou iets met de woorden *kuch* tussendoor? Om maar even in jullie zeer volwassen (toch?) woorden mee te gaan, how low can you go? Ik ben dit spuugzat, het liefst pakte ik nu de scooter... Maar aangezien jullie hier vast een andere tekst van maken, lijkt het mij verstandig zo min mogelijk te typen, zodat jullie, de volwassen, het niet 'kunnen' verdraaien. Ik ga nu namelijk maar even een stukje touren, voor de duidelijkheid.

Je wilt niet weten,

Groetjes

En ohja, gewoon zeggen dat jullie het met elkaar eens zijn, niet inleven in iets anders en vooral vanaf het begin al je standpunt hebben, heel belangrijk voor als je iemand bij de keel te pakken hebt, denk je?
Oud 31-10-2006, 21:31
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
je moet juist blij zijn met die mensen hier.....

drugs lost niks op en al zeker geen examen.
als je dit jaar je examen met drugs wil halen, hoe wil je dan je vervolg studie gaan halen?
niet dat je gaat werken aan je concentratie en discipline in plaats van je druk te maken over waar je je eventuele drugs kunt krijgen.

of had je het liefst gehad dat je gelijk werd overspoeld met websites waar jij je drugs makkelijk kan verkrijgen en dat men daarbij ook nog eens positief reageert op jouw idee want het is tenslotte een drugs&alcohol forum?

ow en daarbij, jij start hier een topic dan kun je reacties van mensen verwachten. Als je niet tegen kritiek kan of niet wilt horen( of het nu positief of negatief is), moet je ook geen topic openen.
Oud 31-10-2006, 21:37
Verwijderd
veel plezier met je pillen en succes met je eindexamen over anderhalf jaar!
Oud 31-10-2006, 21:53
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
No bitchfighting!

Nu weer vredig verder gaan..

@ ts, ik heb niet alle posts gelezen maar het meeste is m.i. goed bedoelt, ook al is de formulering wat direct zonder sociaal-wenselijk-sausje.


Het punt wat nu ter discussie lijkt te staan is 'de volwassenheid'. Een breed begrip waarover ik hier niet verder uitwijd. Je gaf in een recente post aan dat je voor je examens nog eenmaal een concentratiegoedje wilde. Stel dat je wat poeders of pillen in handen krijgt en het leren gaat nu weer über, dan zal de verleiding groot zijn straks op je MBO/HBO/WO studie op eenzelfde manier aan de gang te gaan. Het zal je dan waarschijnlijk net zo moeilijk afgaan als nu..
Heb je wel eens met een loopbaanbegeleider of mentor rond de tafel gezeten? Je gaf aan dat naschoolse huiswerkbegeleiding je niet bepaald trekt. Uit ervaring kan ik zeggen dat inderdaad elke dag tot 17 uur op school zitten niet ideaal is. Toch heb je wel een soort van stok achter de deur? Op zich herken ik namelijk je uitstel/ concentratieprobleem wel en voor mij werkte het enigszins. (Ik had er geen zeggenschap over, als ik niet akkoord met dat naschoolse huiswerkgebeuren ging, moest ik van school wisselen.) Succes iig
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 01-11-2006, 09:47
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Ik wil niet bitchen ofzo, maar discipline heb je gewoon nodig om iets te bereiken in je leven. Ja, dus ook om geluk te bereiken.
Nu ben ik niet bepaald "the master of discipline" ik ben een enorme ongedisciplineerde kluns. Maar ik ben in het voordeel doordat ik dat weet, en ook doordat ik weet dat ik 't moet veranderen. Je kunt niet leven op "tovermiddeltjes." Je leven afhankelijk maken van middeltjes is geen goed idee. Als je met die drug kunt leren kan je 't ook zonder het heeft te maken met je intelligentie en die is er blijkbaar voldoende.

Wat je in zou moeten zien is dat mensen die op je reageren er niet op uit zijn om je onderuit te trappen en je eens lekker te laten huilen. Het zijn mensen met levenservaring waarmee ze je proberen te helpen. Die adviezen kan je aannemen of verwerpen, dat is je eigen keuze. Maar je moet nooit degene die advies geeft (om jou te helpen) aanvallen. Dat is ongemanierd en nergens goed voor.
__________________
To eu zèn
Ads door Google
Oud 01-11-2006, 10:33
Lenny K
Avatar van Lenny K
Lenny K is offline
knul, trek je niks aan van deze gemene boze forumnerds. ze weten van geen ene kenker.

stap lekker op je scooter en rij ver weg van dit stomme forum en haal onderweg bij de locale dealer een paar lijntjes voor dat proefwerk van volgende week!
__________________
Freedom is indivisible. As soon as one starts to restrict it, one enters upon a decline on which it is difficult to stop.
Oud 01-11-2006, 10:38
A*
Avatar van A*
A* is offline
Ja of loop een smartshop in en vraag naar guarana.
Oud 01-11-2006, 12:44
Verwijderd
Citaat:
marrrkje schreef op 31-10-2006 @ 15:11 :
Sorry hoor, in een forum wordt na elkaar geluisterd. En dat wordt hier totaal niet gedaan.

Hoe kan iemand die mijn verhaal hier leest nou zeggen dat ik niet volwassen ben? Weet jij hoe ik ben? Nee! Stop daarmee!
Ik heb deze discussie met lede ogen aangezien.

Het punt is, dat je je in je posts gedraagt als de stereotiepe 16-jarige. Ik woon er met een in huis, ben 16 geweest en werk op een middelbare school.
Een van mijn beste vriendinnen heeft vorig jaar pas HAVO examen gedaan. Stiekem ben ik zelf soms ook heel erg 16.

Dat er andere factoren zijn waarom je misschien geen discipline kan opbrengen, prima daar hoef je ons niet mee te verlichten.

De opmerking die jij plaatst "daar wil ik wel 10 jaar voor inleveren" is prima! Ik heb ook wel bepaalde dingen die ik niet wil opgeven ook al weet ik dat mijn levensverwachting er behoorlijk door wordt ingekort (roken bijvoorbeeld). Daar staat wel tegenover dat het lijkt alsof je geen enkel idee hebt wat een psychose is. Een jaar of drie geleden had ik een onderhuurder en die kreeg in de klas een accute psychose. Hij was een begenadigd schrijver en LiO-Engels. Hij kreeg de psychose terwijl hij voor de klas stond les te geven.
Nu zijn we 2 jaar later en hij is een compleet ander persoon. Veel eigenwijzer, zijn "specialisme" is verschoven van talen naar de bèta kant en gaat daar ook iets in doen waarschijnlijk, en hangt zelfs compleet andere politieke ideologiën aan dan hij deed. Daarnaast is de kans dat hij terugvalt 30 tot 50%, zelfs mét medicijnen. Zonder medicijnen is dat 90% en dan mag hij wéér een paar maanden op de gesloten afdeling doorbrengen.

Citaat:
Ook wordt hier geen andere levensstijl dan die van jullie zelf geaccepteerd. Ik wil het zo doen, ik leef zo en dat is mijn beslissing. Tuurlijk, ik vraag om raad, maar ik vraag er niet om om afgezeken te worden door mensen die mij niet kennen. Als je dat denkt, zorg dan dat je die info niet uit één zinnetje haal maar vraag gewoon door. Jullie denken direct een oordeel over mij klaar te hebben? Doe maar. Ik vind het belachelijk dat jullie zo reageren, maar het zegt meer over jullie dan over mijzelf.
Dat is pertinent niet waar. De levensstijl van een aantal van ons is beneden alle peil in vergelijking met de algemene opvattingen. En sommigen leven heeeeel erg huisje-boompje-beestje en hebben alleen hier op dit forum een uitlaatklep voor als ze een keer een blowtje roken of lam zijn. Ik heb zelf bijvoorbeeld een 9 tot 5 baan. Dat je zo fel reageert geeft denk ik meer aan dat jij voelt dat je je moet verdedigen terwijl jij helemaal niet zozeer aangevallen wordt, maar meer je reacties. Je zou bijvoorbeeld voor de grap in de mededeling/announcement kunnen kijken over de regels in dit forum, daarin is onder meer door de eigenaren van scholieren.com heel duidelijk gesteld dat bevordering van gebruik, zeggen waar je iets kan halen, etc, vrij verboden is.

Citaat:

Voor iedereen met de wijsheid in pacht; succes. Maar niet bij mij. Ik heb absoluut geen zin om mij hier te laten vertellen wat ik ben. Als je me echt zou kennen zou je er anders tegen aan kijken, als je meer over mij zou weten (wat hier de mogelijkheid is) zou je het ook weten. Maar zo wil ik het absoluut niet!
dit is een enorm 16-jaar oude reactie die je hier geeft.
Nogmaals, volwassen discussie voeren zou wenselijk zijn.
Luister naar de argumenten van anderen en ga niet zomaar kaas lopen spuien over reacties. Als iets je hard raakt denk dan: LOL INTERNET!!! oid.

Drugs gebruiken met een constructief doel kan nóóit goed zijn, tenzij ze voorgeschreven zijn. Beter is het om het onderliggende probleem aan te pakken. Je huisarts kan je bijvoorbeeld doorverwijzen naar iemand die je kan helpen om je concentratieprobleem aan te pakken. Ik heb het zelf namelijk ook in vrij ernstige mate en kan mijn aandacht nooit lang ergens bij houden, sterker nog, ik verlies mijn interesse in mensen die ik al lang ken. Daar heb ik bij een psycholoog training voor gehad, en het is behoorlijk afgenomen. Het is alsnog niet zo goed als ik zou willen trouwens, maar dat is een kwestie van blijven proberen.
Oud 01-11-2006, 14:13
marrrkje
marrrkje is offline
Kijk dit zijn nou echt tips waar ik wat mee kan. Zoals Deadlock, we een aangrijpend verhaal en zoals anderen zeggen; misschien moet ik het gewoon zonder Adderal doen. Zelf ben ik er van de 'kick' doe je iets goed dan voel je je goed. En als ik nou eens de toetsweek haal zonder Adderal dan moet dat toch ook een kick geven? Dat bedacht ik me net.

Maar huiswerkbegeleiding is voor mij denk ik echt geen optie. Ik moet het gewoon zelf doen, en als je iets écht wilt, kán je het ook.

Over mijn 'volwassenheid' nog 1 ding; ik ga er niet meer op in. Iedereen weet toch wat hij zelf is, en inderdaad; als ik 25 ben kijk ik er misschien wel héél anders naar.

Bedankt voor de tips ik ga het gewoon proberen. En over die stok achter de deur moet ik eens gaan nadenken...Kan je jezelf ook een stok achter de deur zetten? (Ik kan bijvoorbeeld wel zeggen dan ga je dan en dan niet uit maar dat doe ik tóch wel, ja dat weet ik nu al, slecht he)

Ik ga gewoon beginnen om mijn zelfdiscipline wat op te pimpen. Ik denk dat dat stapje voor stapje wel moet lukken, tips zijn nog altijd welkom (écht hoor... )
Oud 01-11-2006, 14:21
Verwijderd
Citaat:
marrrkje schreef op 01-11-2006 @ 15:13 :
Bedankt voor de tips ik ga het gewoon proberen. En over die stok achter de deur moet ik eens gaan nadenken...Kan je jezelf ook een stok achter de deur zetten? (Ik kan bijvoorbeeld wel zeggen dan ga je dan en dan niet uit maar dat doe ik tóch wel, ja dat weet ik nu al, slecht he)
Gebruik een systeem van belonen. Ik heb zelf grote financiële problemen gehad (van een formaat en bedragen die de gemiddelde nederlander niet in een jaar bruto verdient).
Ik heb mezelf daar vrij snel uitgered door mezelf zakgeld te geven, en steeds iets minder als ik niet strak was met mijn geld en iets meer als ik dat wel had. Zelfde als met huiswerk e.d. Als ik dat nu doe(mja cursusmateriaal doornemen dan), dan mag ik straks van mezelf dit of dat extra hebben. Een DVD oid.
Oud 01-11-2006, 14:49
Verwijderd
Citaat:
marrrkje schreef op 01-11-2006 @ 15:13 :
Kijk dit zijn nou echt tips waar ik wat mee kan. Zoals Deadlock, we een aangrijpend verhaal en zoals anderen zeggen; misschien moet ik het gewoon zonder Adderal doen. Zelf ben ik er van de 'kick' doe je iets goed dan voel je je goed. En als ik nou eens de toetsweek haal zonder Adderal dan moet dat toch ook een kick geven? Dat bedacht ik me net.

Ik ga gewoon beginnen om mijn zelfdiscipline wat op te pimpen. Ik denk dat dat stapje voor stapje wel moet lukken, tips zijn nog altijd welkom (écht hoor... )
dude, dit zijn dezelfde dingen waar je eerst nog pissed om werd..
maar goed dat je het nu wel inziet..
Oud 01-11-2006, 16:33
marrrkje
marrrkje is offline
Hey Deadlock,

Maar weet je wat het is met belonen, als ik zeg als ik voor dat een 8 haal dan mag ik bijvoorbeeld een nieuwe mountainbike halen, dan doe ik dat toch wel. Ik haal dan toch die nieuwe mountainbike wel denk ik. Maar inderdaad belonen is wel anders dan jezelf straffen en denk wel dat het beter werkt dan anders, en als je een schuld hebt, dan heb je echt al een probleem, ik zit nu nog niet in de nesten want dit zijn pas mijn eerste cijfers. Tnx voor de tip.

Slobowicz, anderen zeggen wat ik moet doen of zeggen dingen over iemand, en dat waren deze tips niet.

Latrrr
Oud 01-11-2006, 23:09
Verwijderd
nee dude, ze geven je suggesties wat je zou kunnen doen..
oja, ze zeggen dat je geen pillen moet slikken.. maar das ook een advies, een goedbedoelt advies waar je vooral nix mee moet doen..

dude, de hele strekking van tig posts hier was dat je wat aan je leerprobleem moet gaan doen ipv pillen slikken.. en ongeveer het enige wat jij post komt neer op dat je volwassen bent en voor je volwassen keuze gaat om pillen te slikken..
Oud 02-11-2006, 09:19
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Ik heb een lichtje in mijn hart en dat is jeeeeeezus
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 02-11-2006, 15:21
marrrkje
marrrkje is offline
Sorry hoor Slobo, maar als iemand zegt dat ik onvolwassen ben en ik vervolgens antwoordt met ik weet zeker dat ik dat niet ben, dan lijkt het me toch dat ik gelijk heb? Alleen als iemand dan gaat doorzeuren over dat het wel zo, wie loopt hier dan te mekkeren? Als jij geen zin hebt om hier over dit probleem te praten maar wel om een beetje ouderwets te zeuren, gá dan weg!
Oud 02-11-2006, 15:45
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 02-11-2006 @ 16:21 :
Sorry hoor Slobo, maar als iemand zegt dat ik onvolwassen ben en ik vervolgens antwoordt met ik weet zeker dat ik dat niet ben, dan lijkt het me toch dat ik gelijk heb?
ik vind dit toch wel een redenatie voor iemand van 16
Oud 02-11-2006, 15:46
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 02-11-2006 @ 16:21 :
ik onvolwassen ben en ik vervolgens antwoord met
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 02-11-2006, 15:47
Verwijderd
Citaat:
marrrkje schreef op 02-11-2006 @ 16:21 :
Sorry hoor Slobo, maar als iemand zegt dat ik onvolwassen ben en ik vervolgens antwoordt met ik weet zeker dat ik dat niet ben, dan lijkt het me toch dat ik gelijk heb? Alleen als iemand dan gaat doorzeuren over dat het wel zo, wie loopt hier dan te mekkeren? Als jij geen zin hebt om hier over dit probleem te praten maar wel om een beetje ouderwets te zeuren, gá dan weg!
als je alle wat-ben-jij-onvolwassen-passages overslaat, zie je dat er wel tips in staat.. en het enige waar jij nog naar kijkt zijn de (stukken uit) posts waarin staat dat je geen volwassen gedrag vertoont en daarom niet volwassen bevonden wordt..
als jij het zelf zo goed weet, hoef je ook niet elke keer te bewijzen dat je wel volwassen bent, als jij het zelf denkt te weten, daar gaan het toch om..?
Oud 02-11-2006, 16:05
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 02-11-2006 @ 16:21 :
...dan lijkt het me toch dat ik gelijk heb? Alleen als iemand dan gaat doorzeuren over dat het wel zo, wie loopt hier dan te mekkeren?

Doe jij wel eens aan zelfreflectie?
Wie loopt hier nou te mekkeren? *clique*

Nuff said.
Als jij geen zin hebt om hier over dit probleem te praten maar wel om een beetje ouderwets te zeuren, gá dan weg! right back at ya
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol IZSADC topic opgedragen aan Zeehondje
Verwijderd
500 29-11-2006 19:35
Drugs & Alcohol Hoe denken jullie over drugs ???
Tieneke
399 12-01-2006 16:01
Drugs & Alcohol Smartproducten die absoluut niet werken
Yab-Yum
45 30-08-2005 19:49
Drugs & Alcohol leerzame drugs
wootie
37 10-08-2005 15:47
Eten & Drinken Waarvan blijf je wakker?
Verwijderd
21 31-03-2005 17:42
Drugs & Alcohol Ritalin gebruiken bij een toets?
Luna
15 20-03-2005 01:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.