Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2002, 17:15
Winney
Winney is offline
Ik weet niet zo goed of dit op dit gedeelte van het forum moet of dat het bij liefde en relatie moet. Ik post het maar hier, maar als het naar liefde en relatie moet vind ik het ook goed.


Ik ben zo ontzettend onzeker over mezelf. Dat komt denk ik, omdat ik een hele vervelende relatie achter de rug heb. Ik ben nu 17 en ik heb 1 vriend gehad waar ik heel lang iets meer gehad heb. (bijna 2 jaar) Ik was zo zielsgelukkig met hem... Maar het is op een hele vervelende manier uit gegaan.
Ik ben altijd al heel erg verlegen geweest. Ik durf een jongen nooit recht aan te kijken. (wel mijn ex-vriend natuurlijk, en gewone vrienden) Maar een jongen die op straat iets tegen me zegt niet. Ook bij het uitgaan niet. Ik ben bang dat ze me dan gaan uitlachen ofzo. Ik weet het niet. Ik denk nu ook dat ik nooit meer een nieuwe vriend ga krijgen. Ik heb niks wat ze echt leuk aan me zouden vinden. Er lopen meiden rond die zo mooi en zo veel meer hebben als mij... Waarom zouden ze dan mij eruit kiezen. Dit klinkt heel erg van: "ik wil complimentjes" maar dat is echt niet zo. Ik weet gewoon niet meer wat ik met mezelf aan moet. Ben gewoon bang dat ik dadelijk 80 en alleen ben. Ik voel me zo rot... Heeft iemand tips voor me of heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

heel veel liefs van Winney
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2002, 17:34
Verwijderd
Ik ken het gevoel iig wel .. dat van voor altijd alleen zijn :/

Als je meer wilt weten (het achterliggende verhaal), kun je me mailen op ********81@yahoo.com .. moet nu ff andere dingen doen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 18:07
whizzer
whizzer is offline
Ik heb ongeveer hetzelfde, alleen heb ik geen lange relatie gehad, kan ikwel met meisjes omgaan, maar geen enkel meisje schijnt me echt leuk te vinden. Ik heb wel met 2 meisjes wat gehad, maar ik vraag me af of ik op mn 50e nog vrijgezel ben weet je.....
__________________
Ik hou van Jehova's. Gewoon domme mensen zijn vervelend. Maar domheid, gepaard met religieuze bezetenheid, is fascinerend. (Bomans)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 20:46
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
whizzer schreef:
Ik heb ongeveer hetzelfde, alleen heb ik geen lange relatie gehad, kan ikwel met meisjes omgaan, maar geen enkel meisje schijnt me echt leuk te vinden. Ik heb wel met 2 meisjes wat gehad, maar ik vraag me af of ik op mn 50e nog vrijgezel ben weet je.....
same here...
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 20:47
Winney
Winney is offline
Citaat:
whizzer schreef:
Ik heb ongeveer hetzelfde, alleen heb ik geen lange relatie gehad, kan ikwel met meisjes omgaan, maar geen enkel meisje schijnt me echt leuk te vinden. Ik heb wel met 2 meisjes wat gehad, maar ik vraag me af of ik op mn 50e nog vrijgezel ben weet je.....

Ja zo denk ik dus ook... Waarom zouden ze iets in mij zien? Ik heb niks speciaals ofzo. Ik zie er niet uit als een model en ik heb een hekel aan make-up dragen. Op zijn hoogste een beetje onopvallende lippestift...En jongens vinden ik het algemeen mooi als een meisje mooi opgemaakt is...
Dus ik vraag me gewoon af: waarom zou ik niet voor altijd vrijgezel blijven? Als het aan mij ligt krijg ik nooit een nieuwe vriend aangezien ik toch op niemand af durf te stappen...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 20:48
Winney
Winney is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik ken het gevoel iig wel .. dat van voor altijd alleen zijn :/

Als je meer wilt weten (het achterliggende verhaal), kun je me mailen op ********81@yahoo.com .. moet nu ff andere dingen doen

Ik heb je ff gemailt...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 23:33
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
nou ja, opzich lijkt het me niet erg om voor altijd alleen te zijn. Heb nu een vriendinnetje voor het eerst sinds lange tijd, maar heb nou nog niet echt het idee dat ik er mijn hele leven bij wil blijven. komt misschien nog wel........

het komt erop neer dat ik eigenlijk een meisje wil die en superlief voor me is en superknap en waar ik goed mee kan praten en ze moet me geloven, geen andere gast meer willen en mij helemaal te gek vinden inclusief lachen om de stomme grappen die ik maak, ze moet me inspireren tot verbetering in mijn prive leven en ze moet me respecteren en ze mag niet zeuren om materieele zaken en niet zeuren om zaken die inferieur zijn aan de hoofzaak dat is liefde. Ze mag niet bazig zijn, geen grote hoeveelheden geld verspillen en ze moet van hetzelfde eten houden als mij, mijn kookkunsten waarderen, mijn gitaarspel waarderen, geen zeurderige vriendinnen hebben (zeikwijven), ze mag niet menen over zaken iets te weten waarvan ze niks afweet. dom zijn is niet erg, maar wel als ze denkt slim te zijn.


kijk dat zijn best wel veel eisen die ik stel, dan is het ook niet echt raar om bijna altijd vrijgezel te zijn begrijp je. Ik heb een sterke rechterarm weet je.
__________________
detach_yourself@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 06:06
Verwijderd
Citaat:
Winney schreef:



Ja zo denk ik dus ook... Waarom zouden ze iets in mij zien? Ik heb niks speciaals ofzo. Ik zie er niet uit als een model en ik heb een hekel aan make-up dragen. Op zijn hoogste een beetje onopvallende lippestift...En jongens vinden ik het algemeen mooi als een meisje mooi opgemaakt is...
Dus ik vraag me gewoon af: waarom zou ik niet voor altijd vrijgezel blijven? Als het aan mij ligt krijg ik nooit een nieuwe vriend aangezien ik toch op niemand af durf te stappen...
Ik heb ook niks speciaals, ik draag eigenlijk nooit make up (behalve als ik naar een feestje ga, wat ik zelden doe). Ik was bijna 18 toen ik mijn eerste vriend kreeg, ouder dan jij dus. Dat ging uit. Ik dacht ook dat ik de rest van mijn leven alleen zou blijven, al voor dat ik die vriend had. Maar ik was nog jong, net als jij nu, je hebt nog een heel leven voor en je weet niet wat er nog komen gaat. Op het moment dat ik het niet verwachtte, kwam mijn huidige vriend boven water. En dat ging hardstikke goed, we zijn nu een half jaar samen en heel erg gelukkig samen. Bedenk dat mensen ook op jou af kunnen stappen en wie weet durf jij het zelf ook wel als je 100% zeker weet dat je iemand echt onwijs graag mag ed, of misschien leer je hem wel gewoon kennen als vriend en komt er daarna meer.

Niet alle jongens letten op een opgemaakt gezicht en/of uiterlijk. Wel of je er verzorgd uit ziet bv. maar daar ben je zelf bij en heb je geen make up voor nodig. Denk je wel dat make up uit maakt, wat let je het te gaan gebruiken? Maar onthoud wel: als iemand echt om je geeft dan is het om je innerlijk en niet om de verpakking die er om heen zit.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 07:19
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik heb ook niks speciaals, ik draag eigenlijk nooit make up (behalve als ik naar een feestje ga, wat ik zelden doe).
Voor Leo en Winney: meisjes zonder make-up is

Ik haat het altijd als meiden zich zo volsmeren zien ze er bijna uit als een hoer *of ligt dat aan r'dam?* :/
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 07:20
Verwijderd
Citaat:
Winney schreef:
Ik heb je ff gemailt...
Hmmz, heb niks ontvangen

*stuurt nu zelf mail*
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 10:32
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
******** schreef:
Voor Leo en Winney: meisjes zonder make-up is

Ik haat het altijd als meiden zich zo volsmeren zien ze er bijna uit als een hoer *of ligt dat aan r'dam?* :/
Misschien ligt het aan het soort meisje waar je naar kijkt. Maar het zijn dan vooral ordie's ja, die zich volsmeren en van die hoerige kleding dragen (maar goed, dit is meer voor lifestyle )
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef:
(maar goed, dit is meer voor lifestyle )


Ik geloof dat de algemeen geldende term 'tuthola' was of iets dergelijks
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 10:43
~GoldenAura~
Avatar van ~GoldenAura~
~GoldenAura~ is offline
Ja of breezer sletje (Zo'n mens met de halve make-up zaak op der bek en hoepels in der oren)
__________________
Life you live as pure as a child learn like a baby and act like a wise man~~Never stop fighting for reality
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 11:43
barkrukkie
barkrukkie is offline
ik vind meiden zonder make-up ook meestal ook mooier, heeft wat natuurlijkers en onschuldigers over zich ofzow
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 13:10
Winney
Winney is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
nou ja, opzich lijkt het me niet erg om voor altijd alleen te zijn. Heb nu een vriendinnetje voor het eerst sinds lange tijd, maar heb nou nog niet echt het idee dat ik er mijn hele leven bij wil blijven. komt misschien nog wel........

het komt erop neer dat ik eigenlijk een meisje wil die en superlief voor me is en superknap en waar ik goed mee kan praten en ze moet me geloven, geen andere gast meer willen en mij helemaal te gek vinden inclusief lachen om de stomme grappen die ik maak, ze moet me inspireren tot verbetering in mijn prive leven en ze moet me respecteren en ze mag niet zeuren om materieele zaken en niet zeuren om zaken die inferieur zijn aan de hoofzaak dat is liefde. Ze mag niet bazig zijn, geen grote hoeveelheden geld verspillen en ze moet van hetzelfde eten houden als mij, mijn kookkunsten waarderen, mijn gitaarspel waarderen, geen zeurderige vriendinnen hebben (zeikwijven), ze mag niet menen over zaken iets te weten waarvan ze niks afweet. dom zijn is niet erg, maar wel als ze denkt slim te zijn.


kijk dat zijn best wel veel eisen die ik stel, dan is het ook niet echt raar om bijna altijd vrijgezel te zijn begrijp je. Ik heb een sterke rechterarm weet je.

Ik heb helemaal geen groot eisenpakket. Hij moet wel aan een paar punten ZEKER voldoen en dat is dat hij er verzorgt uitziet en dat hij me goed behandelt. (ik hem natuurlijk ook)
Verder zou het wel leuk zijn als hij humor heeft. Verder boeit het me niks. Kwa uiterlijk heb ik ook geen speciale wensen. Het geheel moet er gewoon goed uitzien vind ik dan.
Mij lijkt het dus HEEL erg om lang vrijgezel te blijven. Ik mis het gewoon zo dat er iemand een arm om me heen slaat, me lief aan kijkt, tegen me zegt dat ie van me houd, me troost, dat ik samen met iemand in slaap val en de volgende ochtend er samen mee wakker wordt...Dat zijn dingen die ik nodig heb om echt gelukkig te zijn...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 13:12
Winney
Winney is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Ik heb ook niks speciaals, ik draag eigenlijk nooit make up (behalve als ik naar een feestje ga, wat ik zelden doe). Ik was bijna 18 toen ik mijn eerste vriend kreeg, ouder dan jij dus. Dat ging uit. Ik dacht ook dat ik de rest van mijn leven alleen zou blijven, al voor dat ik die vriend had. Maar ik was nog jong, net als jij nu, je hebt nog een heel leven voor en je weet niet wat er nog komen gaat. Op het moment dat ik het niet verwachtte, kwam mijn huidige vriend boven water. En dat ging hardstikke goed, we zijn nu een half jaar samen en heel erg gelukkig samen. Bedenk dat mensen ook op jou af kunnen stappen en wie weet durf jij het zelf ook wel als je 100% zeker weet dat je iemand echt onwijs graag mag ed, of misschien leer je hem wel gewoon kennen als vriend en komt er daarna meer.

Niet alle jongens letten op een opgemaakt gezicht en/of uiterlijk. Wel of je er verzorgd uit ziet bv. maar daar ben je zelf bij en heb je geen make up voor nodig. Denk je wel dat make up uit maakt, wat let je het te gaan gebruiken? Maar onthoud wel: als iemand echt om je geeft dan is het om je innerlijk en niet om de verpakking die er om heen zit.

Ik weet dat jongens niet alleen op de make-up letten. Maar toch. Ze stappen veel eerder op iemand af de er zelfverzekert uitziet en ook uitstraalt. Dat is bij mij helemaal niet het geval. En make-up kan daarbij helpen. (teminste dat denk ik)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 13:14
Winney
Winney is offline
Citaat:
******** schreef:
Voor Leo en Winney: meisjes zonder make-up is

Ik haat het altijd als meiden zich zo volsmeren zien ze er bijna uit als een hoer *of ligt dat aan r'dam?* :/

Ja supersterkt opgemaakt vind ik ook niet mooi. Maar sommige meisjes zijn gewoon heel mooi natuurlijk opgemaakt. Dat het eigenlijk niet opvalt maar het wel heel mooi is. (snapt iemand het nog)
Dat zou ik ook graag willen kunnen en durfven.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 13:15
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Je kan niet alles hebben wat je wil.
De een heeft meer dan de ander, het is daarom geen reden jezelf ongelukkig te maken.
Je bent maar 17 jaar! Er kan nog zoveeeel gebeuren!
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-06-2002, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Winney schreef:
Ik weet dat jongens niet alleen op de make-up letten. Maar toch. Ze stappen veel eerder op iemand af de er zelfverzekert uitziet en ook uitstraalt. Dat is bij mij helemaal niet het geval. En make-up kan daarbij helpen. (teminste dat denk ik)
Make up helpt je niet bij je uitstraling, dat denk ik. En ik weet het eigenlijk wel zeker. Wat ik ook in mijn vorige post al zei, als iemand echt van je houdt, dan doet hij dat ook zonder make up en ook zonder dat je er zelfverzekerd uit ziet. En denk jij dat alle jongens zelfverzekerd zijn? Denk het niet. Ik denk dat er tussen jongens/mannen net zoveel onzekere mensen rondlopen dan onder meisjes/vrouwen. Sommige jongens vallen zelfs op wat onzekere meiden (Vind jij zelfverzekerde jongens soms niet ook arrogant en beangstigend overkomen? Denk dat sommige jongens dat net zo hebben.). Geloof me, jouw tijd komt nog wel.

Het is geen kwestie van durven met die make up die jij mooi vindt, het valt immers toch niet op. Dat moet je gewoon doen. Begin je met wat mascara oid, en dan heel dun. Kun je daarna altijd nog meerderen of aanvullen, mocht je dat willen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Winney schreef:
Ja supersterkt opgemaakt vind ik ook niet mooi. Maar sommige meisjes zijn gewoon heel mooi natuurlijk opgemaakt. Dat het eigenlijk niet opvalt maar het wel heel mooi is. (snapt iemand het nog)
Dat zou ik ook graag willen kunnen en durfven.
Oh, ik snap wel wat je bedoelt. Mijn zusje heeft het daar weleens over, maar het grappige daarbij is dus dat jongens zoiets haast niet opmerken. Ze denken dan meestal dat die meisjes er ook echt zo uitzien

Hmm, maar uiteindelijk moet je gewoon doen waar jij je het beste bij voelt, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 14:33
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Oh, ik snap wel wat je bedoelt. Mijn zusje heeft het daar weleens over, maar het grappige daarbij is dus dat jongens zoiets haast niet opmerken. Ze denken dan meestal dat die meisjes er ook echt zo uitzien

Hmm, maar uiteindelijk moet je gewoon doen waar jij je het beste bij voelt, denk ik.
Ik heb zelden make up op en jongens vragen vaak of ik het op heb. En als ik het op doe als m'n vriend er bij is vraagt ie heel verbaasd 'huh, doe je make up op, waarom?!' oid. Maar idd, wat ******** zegt, doen waar jij je het beste bij voelt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Winney schreef:
Ze stappen veel eerder op iemand af de er zelfverzekert uitziet en ook uitstraalt.
Als ze het durven

Mijn zusje is bijvoorbeeld juist iemand die er 'normaal' uitziet en gewoon een bepaalde rust overbrengen kan. Ze gaat meer met jongens om dan met meisjes en ze zijn zowat allemaal gek van d'r. En het mooie is dat ze dus zelf helemaal niet zo erg op d'r uiterlijk let. Ze is wel verzorgd, maar gebruikt dus haast geen make-up. Het is gewoon haar gedrag.

Ze straalt dus wel die zekerheid uit, maar die komt van binnen. Het wel of niet gebruiken van make-up speelt daarbij nauwelijks een rol, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 15:34
Winney
Winney is offline
Heel erg bedankt voor jullie reacties!


Leonoor schreef:
(Vind jij zelfverzekerde jongens soms niet ook arrogant en beangstigend overkomen? Denk dat sommige jongens dat net zo hebben.).

Ja daar heb je wel gelijk ik... Ik vind dat soort jongens zeker onaantrekkelijk. (als ze arrogant zijn dan he, niet als ze gewoon een beetje zelfverzekert zijn) Maar ik denk wel dat als je zelfverzekert over komt, toch meer aandacht krijgt. En dan durf je zelf ook eerder op iemand af te stappen.


******** schreef:
Oh, ik snap wel wat je bedoelt. Mijn zusje heeft het daar weleens over, maar het grappige daarbij is dus dat jongens zoiets haast niet opmerken. Ze denken dan meestal dat die meisjes er ook echt zo uitzien

Dat vind ik nou juist het mooie ervan. Het komt gewoon heel natuurlijk over. Dan verberg je natuurlijk wel een beetje van je gezicht, maar niet alles zoals sommige doen. Dan laat je gewoon de mooie kanten van jezelf beter uitkomen, maar je verbergt niks.
En om dat te kunnen moet je volgens mij heel goed zijn.


Leonoor schreef:
Ik heb zelden make up op en jongens vragen vaak of ik het op heb. En als ik het op doe als m'n vriend er bij is vraagt ie heel verbaasd 'huh, doe je make up op, waarom?!'

Als ik vroeger make-up opdeed bij het uitgaan (HEEL soms een beetje oogschaduw, mascara en lipglos) dan zei mijn ex er niks van. Dus daarom deed ik het maar nooit meer. Het feit dat hij er niks van zei zegt dan al genoeg...


******** schreef:
Ze straalt dus wel die zekerheid uit, maar die komt van binnen. Het wel of niet gebruiken van make-up speelt daarbij nauwelijks een rol, lijkt me.

Daar heb je gelijk in, maar als je die zekerheid van binnen niet hebt dan kan make-up misschien helpen.


Maar waar het eigenlijk op neer komt is dat make-up iemand niet perse zekerder hoeft te maken. Maar wat zou me dan wel zekerder van mezelf kunnen maken?

Heel veel liefs, Winney
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Winney schreef:
Maar waar het eigenlijk op neer komt is dat make-up iemand niet perse zekerder hoeft te maken. Maar wat zou me dan wel zekerder van mezelf kunnen maken?
Jij!

Wat jij met make-up probeert te doen, lijkt een beetje op hetzelfde proces waarop de NLP-methode baseert. Het geeft een soort placebo-effect; het is net zoiets als iemand die betere kleren aantrekt en zich vervolgens ook 'beter' voelt, met als gevolg dat hij meer durft.

Er bestaat echter grote kritiek hierop, met name om de reden dat het zelfvertrouwen niet 'uit jezelf' komt. Psychisch gezien ben je dus geen millimeter verder. Je draait in principe om het echte probleem heen; hoe vaak zul je jezelf nog buigen ten einde aan een bepaald 'beeld' te voldoen?

Het is dus belangrijk jezelf te accepteren en dat te doen waar jij jezelf het beste voelt.

Als jij het leuk vind om make-up op te doen om je mooie kanten beter te accentueren, dan is daar niets mis mee. Je moet het echter niet 'voor anderen' doen, maar voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 18:25
solidheart
Avatar van solidheart
solidheart is offline
ik persoonlijk stap eerder op een meisje af die er goed uit ziet maar dat blijken meestal ook zoals jullie het noemen breezer-bichtses te zijn of tutholas ... en dan kom je meestal in contact met andere mensen vrienden van diegene en daar blijk je veel beter mee te kunnen praten en veel meer me te kunnen lachuh enzo.. dus kortom loiefde maakt blind en het gaat niet alleen ok het uiterlijk..maar dat speeld ook een rol...
__________________
check http://www.bbotn.n3.net Http://www.nethsoft.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2002, 10:59
Winney
Winney is offline
Citaat:
******** schreef:
Jij!

Wat jij met make-up probeert te doen, lijkt een beetje op hetzelfde proces waarop de NLP-methode baseert. Het geeft een soort placebo-effect; het is net zoiets als iemand die betere kleren aantrekt en zich vervolgens ook 'beter' voelt, met als gevolg dat hij meer durft.

Er bestaat echter grote kritiek hierop, met name om de reden dat het zelfvertrouwen niet 'uit jezelf' komt. Psychisch gezien ben je dus geen millimeter verder. Je draait in principe om het echte probleem heen; hoe vaak zul je jezelf nog buigen ten einde aan een bepaald 'beeld' te voldoen?

Het is dus belangrijk jezelf te accepteren en dat te doen waar jij jezelf het beste voelt.

Als jij het leuk vind om make-up op te doen om je mooie kanten beter te accentueren, dan is daar niets mis mee. Je moet het echter niet 'voor anderen' doen, maar voor jezelf.

Dat vind ik dus zo raar. Je bent toch alleen zeker van jezelf als andere je er goed uit vinden zien? Als jij je eigen bijvoorbeeld helemaal geweldig vind, en de hele buitenwereld vind je niks aan, dan voel je je toch niet goed? Dus ik denk dat je wel sommige dingen voor andere moet doen, om jezelf goed te voelen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Winney schreef:
Je bent toch alleen zeker van jezelf als andere je er goed uit vinden zien?
Nope.

Als je zeker van jezelf bent, boeit het je (emotioneel / gevoelsmatig) helemaal niets wat anderen van jou vinden, terwijl je je daar dus wel bewust van bent (dus rationeel).

Je hoeft jezelf dus niet geweldig te vinden, als je je plaats maar kent en weet wat reeel is en wat niet. Op dat moment voel je je veilig en doe je binnen het eigen kader wat je wilt.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 12:53
purplerose
Avatar van purplerose
purplerose is offline
Citaat:
******** schreef:
Voor Leo en Winney: meisjes zonder make-up is

Ik haat het altijd als meiden zich zo volsmeren zien ze er bijna uit als een hoer *of ligt dat aan r'dam?* :/
tsssj je gaat niet r'dam beledigen hoewel je soms wel gelijk heb mjaaa er wonen ook nog leuke gereformeerde hoor (nu moetten de mensen die nooit make-up dragen dit niet opvatten als belediging)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 18:36
Winney
Winney is offline
Citaat:
******** schreef:
Nope.

Als je zeker van jezelf bent, boeit het je (emotioneel / gevoelsmatig) helemaal niets wat anderen van jou vinden, terwijl je je daar dus wel bewust van bent (dus rationeel).

Je hoeft jezelf dus niet geweldig te vinden, als je je plaats maar kent en weet wat reeel is en wat niet. Op dat moment voel je je veilig en doe je binnen het eigen kader wat je wilt.

Ik denk dat dat in de praktijk toch anders is. Hoe kun je jezelf nou goed voelen als al de mensen om je heen, inc. vrienden dat niet vinden? (niet dat mijn vrienden dat van me vinden, maar stel je voor)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Winney schreef:
Ik denk dat dat in de praktijk toch anders is. Hoe kun je jezelf nou goed voelen als al de mensen om je heen, inc. vrienden dat niet vinden? (niet dat mijn vrienden dat van me vinden, maar stel je voor)
ALS iemand zeker van zichzelf is, boeit het hem niets wat anderen van hem vinden.

Je moet gewoon overtuigd zijn van wat je werkelijk bent (en nee, ik ben dat niet - maar het lijkt me dat het wel kan).
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 09:25
pantzermench
pantzermench is offline
heeeey meissiej..

Nou ja... ik ben ook wel onzeker over mezelf..
Ut is dan wel weer aan met me vriend,... maja... ik zit altjd in lisse op een skatebaan ( magnifiosi) en daar lopen natuurlijk allemaal meiden rond.. en die zijn veel mooier dan ik.
En dan denk k, wil sebas (mijn vriend) niet een van hun?
Want... wat moettiej met mij??
Enzo... verlegen bennik ook nie eg mer... eerst wel maja... das nouw wel over..
Ik ben dan 13.. maja, als je wil prate: mandy_hot_4_u_69@hotmail.com

sterkte.... kussss kleine mandy
__________________
pffff i love wouter
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 13:18
Winney
Winney is offline
Citaat:
******** schreef:
ALS iemand zeker van zichzelf is, boeit het hem niets wat anderen van hem vinden.

Je moet gewoon overtuigd zijn van wat je werkelijk bent (en nee, ik ben dat niet - maar het lijkt me dat het wel kan).

Ik snap wel wat je bedoeld, maar dat ben ik dus niet.
Dat is denk ik ook de reden dat ik zo onzeker ben, omdat ik het me altijd heel erg aantrek wat andere mensen van mij vinden...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 13:20
Winney
Winney is offline
Citaat:
pantzermench schreef:
heeeey meissiej..

Nou ja... ik ben ook wel onzeker over mezelf..
Ut is dan wel weer aan met me vriend,... maja... ik zit altjd in lisse op een skatebaan ( magnifiosi) en daar lopen natuurlijk allemaal meiden rond.. en die zijn veel mooier dan ik.
En dan denk k, wil sebas (mijn vriend) niet een van hun?
Want... wat moettiej met mij??
Enzo... verlegen bennik ook nie eg mer... eerst wel maja... das nouw wel over..
Ik ben dan 13.. maja, als je wil prate: mandy_hot_4_u_69@hotmail.com

sterkte.... kussss kleine mandy

Op jou leeftijd had ik nog niet eens een vriend. Ik denk dat ik er toen nog lang niet klaar voor was. Maar je zit ook net in de puberteit dus ik denk dat iedereen op jou leeftijd wel een beetje onzeker is van zichzelf. Maar ik denk dat het niet echt goed is van mezelf dat ik nu nog steeds heel erg onzeker ben op 17 jarige leeftijd...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Winney schreef:
Maar ik denk dat het niet echt goed is van mezelf dat ik nu nog steeds heel erg onzeker ben op 17 jarige leeftijd...
Je moet jezelf geen verwijten maken, schiet je niks mee op. Feit is dat je nu in principe weet waar het om draait; je voelt je onzeker. Daar moet je dus aan werken (bijv. door op toneel te gaan, of dingen proberen ook al durf je ze eig. niet - meestal stelt alles minder voor dan het werkelijk is).
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Winney schreef:



Op jou leeftijd had ik nog niet eens een vriend. Ik denk dat ik er toen nog lang niet klaar voor was. Maar je zit ook net in de puberteit dus ik denk dat iedereen op jou leeftijd wel een beetje onzeker is van zichzelf. Maar ik denk dat het niet echt goed is van mezelf dat ik nu nog steeds heel erg onzeker ben op 17 jarige leeftijd...
Op je 17e ben je niet standaard uit de puberteit, het kan heel goed dat je er nog steeds last van hebt. Of dat je gewoon onzeker bent, het is nou eenmaal niet zo dat iedereen verschrikkelijk zelfverzekerd is (gelukkig niet. En soms zijn heel zelfverzekerde mensen nog onzekerder dan de mensen die het onzekere tonen (of niet).).
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 21:41
Winney
Winney is offline
Ik denk niet dat ik het nog kan veranderen. Elke keer als ik iets probeer om me eigen wat zekerder te voelen en ik voel me dan ook zekerder, dan gebeurd er weer iets waardoor al die zekerheid weer weggaat.
In de tijd toen ik nog een relatie had begon ik me steeds zekerder te voelen, maar sinds het zo rot is uitgegaan ben ik weer het onzekere meisje van vroeger. Ik durf niks. Bij het uitgaan denk ik dat iedereen in het gebouw over mij aan het roddelen is en me belagelijk maakt. Ik ben gewoon echt niks meer waard. En met deze houding kom ik zeker niet meer aan een nieuwe vriend die me zekerheid kan geven.
Ik heb gewoon nergens geen zin meer in en ik zie het ook niet meer zitten...

Bedankt voor al jullie reacties.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-06-2002, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Winney schreef:
Ik heb gewoon nergens geen zin meer in en ik zie het ook niet meer zitten...
Nou nou .. kop op!

Er zijn vast wel jongens die wat in jou zien. Dingen gaan nou eenmaal niet zonder tegenslagen, daar weet ik alles van.

Denk je dat ik met mijn 21 jaar nog niks heb uitgeprobeerd? Ik viel van het ene dal in het andere, teleurstelling na teleurstelling, toch ben ik nog hier. Ik ben zelf ook tamelijk onzeker; bij mij is het voornamelijk weggedrukt van binnen. Het lukt me wel mensen aan te spreken en het te verbergen, maar van binnen barst ik altijd zowat uiteen. Elke gedachte heeft een tegengestelde, niks wat ik voel lijkt echt te zijn. Simpelweg omdat ik ook nooit echt succesvol was op het gebied van mensen; nog nooit in mijn hele leven zag een meisje in realiteit iets in mij. Mjah, geeft me ook een leuk gevoel :/

Je moet gewoon blijven proberen!

*knuf*

Laatst gewijzigd op 30-06-2002 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 23:06
Hippielove
Hippielove is offline
Ik geloof dat die onzekerheid bij veel mensen ligt aan dat ze jong zijn. Dit is een vrij veel voorkomend probleem bij jongeren. Ik heb het zelf ook. Ik kan niet 1,2,3 beoordelen of dat bij jou ook het geval is, maar het zou over kunnen gaan als je volwassen wordt.

Ik heb zelf 1 relatie achter de rug, die ik zelf heb beeindigd. Ik trek nu op de een of andere manier steeds naar haar toe, omdat ik het gevoel heb dat zij de enige is die ooit wat in me gezien heeft en ooit iets in me zal zien.

Laatst gewijzigd op 30-06-2002 om 23:08.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 00:04
Winney
Winney is offline
Citaat:
******** schreef:
Nou nou .. kop op!

Er zijn vast wel jongens die wat in jou zien. Dingen gaan nou eenmaal niet zonder tegenslagen, daar weet ik alles van.

Denk je dat ik met mijn 21 jaar nog niks heb uitgeprobeerd? Ik viel van het ene dal in het andere, teleurstelling na teleurstelling, toch ben ik nog hier. Ik ben zelf ook tamelijk onzeker; bij mij is het voornamelijk weggedrukt van binnen. Het lukt me wel mensen aan te spreken en het te verbergen, maar van binnen barst ik altijd zowat uiteen. Elke gedachte heeft een tegengestelde, niks wat ik voel lijkt echt te zijn. Simpelweg omdat ik ook nooit echt succesvol was op het gebied van mensen; nog nooit in mijn hele leven zag een meisje in realiteit iets in mij. Mjah, geeft me ook een leuk gevoel :/

Je moet gewoon blijven proberen!

*knuf*

Ja ik weet dat ik niet moet zeuren. Er zijn mensen die veel ergere dingen meemaken dan mij.
Zoals jij. Ik kan begrijpen dat je ook onzeker bent enzo. Maar ik vind het wel goed van je dat je op mensen af durft te stappen, want dat durf ik nog niet eens.
Het is een mooi gedicht dat je geschreven hebt.
Maar op dit moment ben ik gewoon erg depresief, omdat ik zo verlegen en onzeker ben.

*dikke knuffol*
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 00:05
Winney
Winney is offline
Citaat:
Hippielove schreef:
Ik geloof dat die onzekerheid bij veel mensen ligt aan dat ze jong zijn. Dit is een vrij veel voorkomend probleem bij jongeren. Ik heb het zelf ook. Ik kan niet 1,2,3 beoordelen of dat bij jou ook het geval is, maar het zou over kunnen gaan als je volwassen wordt.

Ik heb zelf 1 relatie achter de rug, die ik zelf heb beeindigd. Ik trek nu op de een of andere manier steeds naar haar toe, omdat ik het gevoel heb dat zij de enige is die ooit wat in me gezien heeft en ooit iets in me zal zien.

Ja ik snap precies wat je bedoeld. Ik trek ook steeds naar mijn ex toe, omdat ik bang ben dat niemand anders ooit wat in mij zou zien.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Winney schreef:
Maar op dit moment ben ik gewoon erg depresief, omdat ik zo verlegen en onzeker ben.
Maar je hoeft het dus niet te zijn. Probeer eraan te werken .. wat heb je eraan om depressief te zijn?

Citaat:
*dikke knuffol*
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 14:32
Winney
Winney is offline
Citaat:
******** schreef:
Maar je hoeft het dus niet te zijn. Probeer eraan te werken .. wat heb je eraan om depressief te zijn?


Ik probeer er ook steeds aan te werken, maar elke keer als het een beetje lukt word het weer door iemand de grond in gestamt. Het heeft dus gewoon geen nut om het steeds maar weer te proberen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 16:12
Winney
Winney is offline
Heeft verder niemand nog tips?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Winney schreef:
Heeft verder niemand nog tips?
Tsja, tips..

Betreffende jouw onzekerheid zijn er bepaalde trainingen die je kunt volgen, zoals bijvoorbeeld het door mij eerder genoemde NLP. Zoek anders eens naar therapeuten bij jou in de buurt..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Mijn vriend kijkt porno op internet ik voel me er ongemakkelijk bij? is dat normaal
Onderzoeker17
11 04-05-2010 08:40
Psychologie Ik voel me eenzaam :( :(
blue_angel
17 11-09-2009 07:19
Psychologie foute studiekeus: ik voel me kut
Tulpje6
4 16-03-2004 11:08
Liefde & Relatie M'n ex maakt me zo onzeker...
devilcat
73 13-01-2004 11:49
Psychologie Ik wis mijn recht op: ik voel me rot
maf fluitketeltje
10 22-10-2003 23:37
Liefde & Relatie Ik voel me zo'n aansteller
Zweefvliegtuig
26 28-06-2003 17:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.