Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2007, 21:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-05-2007 @ 21:13 :
Hmm, misschien meten ze bij die dingen alleen het onderhuidse vet dan. Dat kan in theorie wel nul zijn, denk ik.

edit: ja ze meten natuurlijk sowieso alleen het onderhuidse vet, want het orgaanvet kun je niet meten zonder iemand te ontleden, maar ik nam aan dat met de dikte van de huidplooien een berekening werd uitgevoerd die rekening hield met het orgaanvet, maar kennelijk is het dus een berekening die alleen met het onderhuidse vet rekening houdt.
Ik dacht ook dat ze daarmee rekening hielden.

@Fayelinde: Nee, je hebt niet veel vet en je bent niet blubberig.

@Gothic: Heel raar. Nu wil ik ook door zo'n scan, alhoewel 't resultaat vast deprimerend is
Oud 09-05-2007, 22:32
Verwijderd
kan t erg zijn als je thee drinkt die 2 maanden over de datum is?
Oud 10-05-2007, 00:41
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
koekjes schreef op 09-05-2007 @ 23:32 :
kan t erg zijn als je thee drinkt die 2 maanden over de datum is?
volgens mij heeft thee alleen maar een houdbaarheidsdatum ivm de smaak en niet omdat er enge dingen in kunnen gaan groeien (oid.)! ik zou het gewoon drinken
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 10-05-2007, 08:16
brinta
brinta is offline
Ik ben sinds februari bezig met afvallen.

t Ging tot nu toe heel gelijkmatig de goede kant op, maar de afgelopen dagen heb ineens enorm veel honger, echt veel meer dan normaal...
Sporten gaat steeds beter, ik merk eindelijk dat mijn conditie vooruit gaat. Ben naast cardiofietsen nu ook gaan zwemmen. Kan t zijn dat mijn verbranding nu pas aan t veranderen is?

Ik vind het lastig om genoeg te eten om de energie te hebben voor sport (elke dag 1 uur) en daarnaast gewicht te blijven verliezen. Je mag als je sport meer calorieën wegeten dan als je een passieve levensstijl hebt, maar ik weet niet hoe ik de toegenomen behoefte aan energie in balans kan brengen met afvallen.

Mijn gewicht blijft nu constant, ik ben van 80 naar 73 gegaan. Mijn streefgewicht is 65 kilo. Eerst viel ik steeds in 14 dagen 1,5 kilo af. Nu blijft mijn gewicht heel constant. Hoe kan ik een 'doorbraak' hierin tot stand brengen? Mijn spieren nemen natuurlijk wel toe en daarmee nemen ze gewicht in, maar het geeft weinig voldoening om te zien dat de weegschaal blijft steken.
Oud 10-05-2007, 08:18
brinta
brinta is offline
Citaat:
koekjes schreef op 09-05-2007 @ 23:32 :
kan t erg zijn als je thee drinkt die 2 maanden over de datum is?
Waarom zou je iets consumeren waar je over twijfelt? Doe voorzichtig met wat je eet & drinkt en koop nieuwe thee.
Oud 10-05-2007, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 09-05-2007 @ 21:41 :
Bij mij is het juist andersom, ben niet overdreven dun; 'gewoon' maatje 38, maar bij een vetmeting vandaag (met zo'n apparaatje wat je vast moet houden), kwam er een percentage van 16,8 uir, wat dus te laag zou zijn. Maar volgens mij klopt het niet helemaal.
Die apparaten zijn sowieso niet betrouwbaar. Op zo'n weegschaal was mijn vetpercentage 26% terwijl mijn bmi te laag was. 5 kilo lichter was mijn vetpercentage met zo'n apparaatje dat je vast moest houden 12%. Daar klopt dus sowieso iets niet want zo groot kan het verschil volgens mij niet zijn...
Oud 10-05-2007, 12:21
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
liek88 schreef op 09-05-2007 @ 21:45 :
Kan best klopen hoor Ik zat ook altijd vrij laag maar was niet overdreven dun. Ik heb wel altijd heel veel gesport. Zou het daar aan kunnen liggen? Ik weet niet of jij ook veel sport?
ja, dat wel, waaronder 2x per week gewichttraining wat voor een groot deel arm/borst/schouder/rug-training is, precies het gedeelte dus waar ook dat stroompje van de vetmeter doorheen gaat. Maar ik vond het alsnog opvallend, want ik zie er verder niet gespierd uit omdat er nog een gewone vetlaag overheen zit.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 10-05-2007, 12:26
Black Soul
Black Soul is offline
Ik ben ook vrij sceptisch over die vetpercentage-meters (hoewel ik wel graag zou willen wat mijn vetpercentage nu écht is) met zo'n apparaatje die je vast moest houden kwam ik 10% (!!!) lager uit dan op zo'n weegschaal
__________________
dracula is sexy
Oud 10-05-2007, 12:29
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
brinta schreef op 10-05-2007 @ 09:16 :
Hoe kan ik een 'doorbraak' hierin tot stand brengen? Mijn spieren nemen natuurlijk wel toe en daarmee nemen ze gewicht in, maar het geeft weinig voldoening om te zien dat de weegschaal blijft steken.
Blijven volhouden. Ik ben ooit 8 kilo afgevallen. Toen er 5 kilo afwas bleef ik heel lang hangen, ik vond het eigenlijk al prima maar ging wel door met gezond eten en regelmatig bewegen. En na een week of 6 ging ineens die andere 3 kilo er "vanzelf" af.

Je zou ook je taille en heupen kunnen opmeten, dan zie je dat je misschien geen kilo's verliest, maar wel centimeter kwijtraakt.
Oud 10-05-2007, 12:52
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
brinta schreef op 10-05-2007 @ 09:16 :
Ik ben sinds februari bezig met afvallen.

t Ging tot nu toe heel gelijkmatig de goede kant op, maar de afgelopen dagen heb ineens enorm veel honger, echt veel meer dan normaal...
Sporten gaat steeds beter, ik merk eindelijk dat mijn conditie vooruit gaat. Ben naast cardiofietsen nu ook gaan zwemmen. Kan t zijn dat mijn verbranding nu pas aan t veranderen is?

Ik vind het lastig om genoeg te eten om de energie te hebben voor sport (elke dag 1 uur) en daarnaast gewicht te blijven verliezen. Je mag als je sport meer calorieën wegeten dan als je een passieve levensstijl hebt, maar ik weet niet hoe ik de toegenomen behoefte aan energie in balans kan brengen met afvallen.

Mijn gewicht blijft nu constant, ik ben van 80 naar 73 gegaan. Mijn streefgewicht is 65 kilo. Eerst viel ik steeds in 14 dagen 1,5 kilo af. Nu blijft mijn gewicht heel constant. Hoe kan ik een 'doorbraak' hierin tot stand brengen? Mijn spieren nemen natuurlijk wel toe en daarmee nemen ze gewicht in, maar het geeft weinig voldoening om te zien dat de weegschaal blijft steken.
Volgens mij is het redelijk simpel; als je niet genoeg energie hebt om te sporten, moet je meer eten. Zeker bij cardiosporten verbrand je al snel 400 cal. per uur, dus je kan op de dagen dat je sport écht wel wat extra's eten.

Ik weet niet op welk moment van de dag je sport, maar probeer gewoon een volledige maaltijd te eten (lunch als je 's middags sport, diner als je 's avonds sport) en dan zo'n 1.5-2 uur na het eten te gaan sporten. Dat vind ik zelf het fijnst; geen vol gevoel tijdens het sporten, maar wel genoeg energie. En als je dan na een uur sporten weer thuis bent kan je een gezond tussendoortje nemen, bv. yoghurt met wat fruit.

Als je echt je spieren opwilt bouwen is die yoghurt sowieso goed voor de benodigde proteïne.
En als je denkt dat je niet afvalt omdat je vet vervangen wordt door spieren (wat sowieso goed is aangezien spieren ook calorien verbruiken en vet niet), dan zou ik je aan willen raden: probeer minder gefixeerd te zijn op de cijfers op de weegschaal, maar kijk gewoon naar je kleding, als je vet omzet in spieren, gaat je kleding vanzelf ruimer zitten.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 10-05-2007, 17:13
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 10-05-2007 @ 13:26 :
Ik ben ook vrij sceptisch over die vetpercentage-meters (hoewel ik wel graag zou willen wat mijn vetpercentage nu écht is) met zo'n apparaatje die je vast moest houden kwam ik 10% (!!!) lager uit dan op zo'n weegschaal
De één meet volgens mij vooral het vet in je bovenlichaam, en die weegschaal vooral in je onderlichaam. Die electronische meters zijn inderdaad voor geen meter betrouwbaar
Als je echt nauwkeurig je vetpercentage wilt weten, moet het gedaan worden met een huidplooimeter (op verschillende plekken met een meet-ding je 'vetrollen' meten ).
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 10-05-2007, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 10-05-2007 @ 18:13 :
Als je echt nauwkeurig je vetpercentage wilt weten, moet het gedaan worden met een huidplooimeter (op verschillende plekken met een meet-ding je 'vetrollen' meten ).
Maar die meet toch niet het vet rond je organen, dus dan heb je nog steeds geen goede uitslag? Of schatten ze dat er dan bij ofzo? Volgens mij is een scan, wat Gothic zei het meest betrouwbaar en nauwkeurig dan...
Oud 10-05-2007, 20:04
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 09-05-2007 @ 23:32 :
kan t erg zijn als je thee drinkt die 2 maanden over de datum is?
Nee, dat kan geen kwaad.
Oud 10-05-2007, 21:11
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Roos schreef op 10-05-2007 @ 18:13 :
De één meet volgens mij vooral het vet in je bovenlichaam, en die weegschaal vooral in je onderlichaam. Die electronische meters zijn inderdaad voor geen meter betrouwbaar
Als je echt nauwkeurig je vetpercentage wilt weten, moet het gedaan worden met een huidplooimeter (op verschillende plekken met een meet-ding je 'vetrollen' meten ).
Ja klopt, ik ben dan ook een "zandloper" Zou het gemiddelde een beetje een indicatie geven?
__________________
dracula is sexy
Oud 10-05-2007, 21:43
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 10-05-2007 @ 22:11 :
Ja klopt, ik ben dan ook een "zandloper" Zou het gemiddelde een beetje een indicatie geven?
Jawel, het zegt wel iets natuurlijk
Maar als je je vetpercentage wil bijhouden over tijd, zou ik 't afraden. Dan kan je beter met een meetlint je taille, heupen etc opmeten.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 10-05-2007, 22:15
Black Soul
Black Soul is offline
thnx
bijhouden hoeft voor mij niet. Een beetje een indicatie of ik te laag/te hoog/goed zit is voor mij voldoende.
__________________
dracula is sexy
Oud 11-05-2007, 07:27
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Maar is dat vetmeetding op een eetstoorniskliniek dan ook niet betrouwbaar?
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 11-05-2007, 08:08
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 11-05-2007 @ 08:27 :
Maar is dat vetmeetding op een eetstoorniskliniek dan ook niet betrouwbaar?
Als het alleen mbv een weegschaal gebeurt: NEE.
Oud 11-05-2007, 08:12
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 11-05-2007 @ 09:08 :
Als het alleen mbv een weegschaal gebeurt: NEE.
Wat achterlijk dan.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 11-05-2007, 09:24
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 11-05-2007 @ 09:12 :
Wat achterlijk dan.
Ach, d'r wordt wel meer verkocht wat niet kan/doet wat erover beloofd wordt.
In een eetkliniek zouden ze toch beter moeten weten .
Oud 12-05-2007, 12:36
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik vroeg me af wat nou eigenlijk het verschil is tussen gebonden en heldere soep. En is het ook zo dat de soep die je in een blik koopt meestal gebonden is, en dat de soep die je zelf maakt (niet van vlees getrokken oid.) dan meestal helder is?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 12-05-2007, 13:46
Verwijderd
heldere soep is doorzichtig, gebonden soep niet. In gebonden soep zit aardappelmeel of maizena of room om het te binden.
Oud 12-05-2007, 13:49
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Maar tomatensoep is niet echt doorzichtig, ondanks dat ik er geen bloem oid bij doe.. is dat dan "heldere soep"?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 12-05-2007, 20:09
Alessia
Avatar van Alessia
Alessia is offline
heldere soep is 'buillonachtig', gebonden soep is steviger..
__________________
made in Italy
Oud 12-05-2007, 23:13
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Yana schreef op 12-05-2007 @ 14:49 :
Maar tomatensoep is niet echt doorzichtig, ondanks dat ik er geen bloem oid bij doe.. is dat dan "heldere soep"?
Ja, ik vind van wel, want het is niet gebonden. Maar het is natuurlijk ook niet echt helder
Tomatencreme soep vind ik dan weer niet helder.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 13-05-2007, 10:57
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ok, ik geloof dat ik het snap.. Heldere soep = soep gemaakt op basis van enkel boullion. Bij gebonden soep zit er nog een bindmiddel zoals bloem of room oid in.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 13-05-2007, 11:10
Verwijderd
Misschien hoort dit meer op Eten & Drinken, maar daar is geen algemeen topic, dus dan maar even hier...

Ik drink graag thee, maar dan geen pickwick/zwarte twee maar dingen als rooibos, maté, munt, gemengde kruidenthee e.d. Het vervelende is dat ik van een kop thee echt zo suf en moe als een dweil word (zo'n beetje het tegenovergestelde als na een kop koffie zeg maar) en ik dus nouwelijks thee drink omdat ik dat midden op de dag niet zo goed kan gebruiken.
Geen wereldramp, maar ik vroeg mij af of meer mensen dit hebben en of iemand weet hoe dit komt. Ik vind het maar vreemd namelijk, omdat er voor zover ik weet geen rare stofjes in die thee zitten.
Oud 13-05-2007, 13:00
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Ik drink ook heel veel kruidentheeën en ik herken het wel een beetje. Het lome, trage gevoel na een aantal kopjes, ik vind het heeerlijk. Gewoon een kwestie van eerst even chill rustig zitten en vervolgens toch maar op staan en verder met de orde van de dag
Oud 13-05-2007, 23:36
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 08-05-2007 @ 21:04 :
Iemand die weet wat het minimum BMI ong is voor antidepressiva om aan te kunnen slaan?
Ik ga dat donderdag aan de psychiater vragen sowieso, maar wil het graag eerder weten als dat kan..
zou je misschien het antwoord willen posten?
Ik wist namelijk niet dat dat van invloed was.

Overigens zal je niet aankomen van de medicijnen zelf, maar er is bij heel veel anti-depressivia de kans dat je eetlust toeneemt.
__________________
I love dr Phil :D
Oud 14-05-2007, 08:09
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 14-05-2007 @ 00:36 :
zou je misschien het antwoord willen posten?
Ik wist namelijk niet dat dat van invloed was.

Overigens zal je niet aankomen van de medicijnen zelf, maar er is bij heel veel anti-depressivia de kans dat je eetlust toeneemt.
De psychiater die ik heb gesproken wist het niet, wilde het iig niet zeggen.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 14-05-2007, 09:52
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Ivm de examens die van de week beginnen; zijn er nog bepaalde voedingsmiddelen die de concentratie bevorderen?
Bananen zijn sowieso goed heb ik gelezen...
Oud 14-05-2007, 09:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 14-05-2007 @ 10:52 :
Ivm de examens die van de week beginnen; zijn er nog bepaalde voedingsmiddelen die de concentratie bevorderen?
Bananen zijn sowieso goed heb ik gelezen...
Vooral genoeg eten. Ik merkte dat ik veel meer trek kreeg en me snel slap voelde, omdat concenteren gewoon veel energie kost. Zorg dat je eten bij je hebt tijdens examens, 3 uur wiskunde is pittig, veel andere vakken ook.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 14-05-2007, 10:05
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Ja ik ga ook zeker weten woensdag meer eten als normaal, lijkt me wel zo handig (Dan maar een dagje niet naar de eetstoornis luisteren )
En gelukkig mag je eten meenemen, beter
Oud 14-05-2007, 10:26
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
oh, ik wil gewoon weer me goed voelen , ik weet echt niet wat ik wel en niet moet doen en val dus maar terug in eetbuien..

gewoon vanaf morgen weer 1600 kal per dag eten.. 1100 op stage en 500 avondeten..
__________________
Oud 14-05-2007, 10:47
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Maija schreef op 14-05-2007 @ 11:26 :
oh, ik wil gewoon weer me goed voelen , ik weet echt niet wat ik wel en niet moet doen en val dus maar terug in eetbuien..

gewoon vanaf morgen weer 1600 kal per dag eten.. 1100 op stage en 500 avondeten..
Misschien een beetje meer dan 1600 eten? Dat is blijkbaar niet genoeg voor je lichaam..

<maar ik herken het wel hoor, je geest wil minder terwijl je lichaam schreeuwt om meer>
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 14-05-2007, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-05-2007 @ 10:57 :
Vooral genoeg eten. Ik merkte dat ik veel meer trek kreeg en me snel slap voelde, omdat concenteren gewoon veel energie kost. Zorg dat je eten bij je hebt tijdens examens, 3 uur wiskunde is pittig, veel andere vakken ook.
Appels. Sowieso fruit waar lekker veel water in zit. Opkikkertje
Oud 14-05-2007, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 14-05-2007 @ 11:47 :
Misschien een beetje meer dan 1600 eten? Dat is blijkbaar niet genoeg voor je lichaam..
SIZE]
2000 bijvoorbeeld....
Oud 14-05-2007, 18:19
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik heb even een vraagje...
Ik ben vrijdag begonnen met elke dag 1 boterham met pindakaas (ipv boterham met vega-ham) en sowieso at ik elke dag al 1 boterham met "moeilijk" beleg, zoals vruchtenhagelslag...
Maar nu is dus mijn vraag..Zal ik hiermee veel aankomen?? misschien een stomme vraag, maar ik ben echt heel bang dat ik hiermee ineens kilo's ga aankomen.
Ik doe het wel om aan te komen, maar ik ben bang dat het aankomen nu ineens hele snel gaat. Kan iemand me misschien geruststellen? (alleen als het echt zo is natuurlijk! ) Zal 1 zo'n boterham met pindakaas echt veel uit gaan maken? (ik eet btw normaal hoor, genoeg brood e.d., dit is meer variatie in beleg)
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 14-05-2007, 18:20
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Ben sinds vandaag een beetje aan het opletten en heb een soort van schema gemaakt. Nu ben ik erg benieuwd of het gezond is en vooral of het genoeg is.

Ontbijt:
1 beker melk
3 boterhammen waarvan 2 met mager beleg
Tussendoor:
2 glazen water
schaaltje mager kwark met appel en kaneel
Lunch:
1 beker melk
3 boterhammen waarvan 2 met mager beleg
Tussendoor:
2 glazen water
1 stuk fruit
Avondeten:
Gewoon normale portie
Later op avond:
2 glazen fris
toetje (tegen de lekkere trek)

Ben benieuwd hoe er over gedacht word.
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Oud 14-05-2007, 18:21
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 14-05-2007 @ 19:19 :
ik heb even een vraagje...
Ik ben vrijdag begonnen met elke dag 1 boterham met pindakaas (ipv boterham met vega-ham) en sowieso at ik elke dag al 1 boterham met "moeilijk" beleg, zoals vruchtenhagelslag...
Maar nu is dus mijn vraag..Zal ik hiermee veel aankomen?? misschien een stomme vraag, maar ik ben echt heel bang dat ik hiermee ineens kilo's ga aankomen.
Ik doe het wel om aan te komen, maar ik ben bang dat het aankomen nu ineens hele snel gaat. Kan iemand me misschien geruststellen? (alleen als het echt zo is natuurlijk! ) Zal 1 zo'n boterham met pindakaas echt veel uit gaan maken? (ik eet btw normaal hoor, genoeg brood e.d., dit is meer variatie in beleg)
Het zal hooguit 50 kcal schelen. Is dus 350 in een week, terwijl je 7000 kcal nodig hebt om een kilo aan te komen. Reken zelf maar na.
Oud 14-05-2007, 18:40
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Linda schreef op 14-05-2007 @ 19:20 :
Ben sinds vandaag een beetje aan het opletten en heb een soort van schema gemaakt. Nu ben ik erg benieuwd of het gezond is en vooral of het genoeg is.

Ontbijt:
1 beker melk
3 boterhammen waarvan 2 met mager beleg
Tussendoor:
2 glazen water
schaaltje mager kwark met appel en kaneel
Lunch:
1 beker melk
3 boterhammen waarvan 2 met mager beleg
Tussendoor:
2 glazen water
1 stuk fruit
Avondeten:
Gewoon normale portie
Later op avond:
2 glazen fris
toetje (tegen de lekkere trek)

Ben benieuwd hoe er over gedacht word.
Ik vind het er supergoed uitzien! Genoeg brood, zuivel, fruit. Je tweede tussendoortje is misschien wel wat weinig maar dat kan je zelf het beste aanvoelen qua hongergevoel
Drink je wel meer dan de 4 glazen water die je hebt opgeschreven? Anders is dat misschien wat te weinig..
Maar verder ist
Oud 14-05-2007, 18:43
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
@ikkuh15: Misschien maakt het idee dat pindakaas eigenlijk helemaal niet zo 'fout' is het wat makkelijker om het te eten? Toen ik zo bezig was met superveel afvallen at ik nog steeds een boterham met pindakaas élke dag. En ik blééf gewoon afvallen
Oud 14-05-2007, 19:09
Verwijderd
ik eet nog steeds bijna alleen pindakaas op mn brood en ik val ook af maar goed, ik hou niet zo van beleg dus doe er weinig op en dan verschilt het in kcal voor mij ook zo weinig dat ik gewoon eet wat ik lekker vind
Oud 14-05-2007, 19:54
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-05-2007 @ 19:21 :
Het zal hooguit 50 kcal schelen. Is dus 350 in een week, terwijl je 7000 kcal nodig hebt om een kilo aan te komen. Reken zelf maar na.
Idd, 50 kcal is niks.. is peanuts.. dat zal geen verschil maken.
Oud 15-05-2007, 08:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-05-2007 @ 19:21 :
Het zal hooguit 50 kcal schelen. Is dus 350 in een week, terwijl je 7000 kcal nodig hebt om een kilo aan te komen. Reken zelf maar na.
9000 kcal om aan te komen, 7000 verschil om af te vallen

@ikkuh15: Pindakaas is erg gezond. Ja, het bevat voor beleg relatief veel vet maar dat is gezond vet. Het zorgt ervoor dat alles een beetje 'gesmeerd' blijft, het is ook goed voor de ontlasting. Ook bevat het veel eiwit, eiwit is ook gezond. Al met al goed dat je elke dag een boterham met pindakaas neemt!
Oud 15-05-2007, 10:25
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Citaat:
liek88 schreef op 14-05-2007 @ 19:40 :
Ik vind het er supergoed uitzien! Genoeg brood, zuivel, fruit. Je tweede tussendoortje is misschien wel wat weinig maar dat kan je zelf het beste aanvoelen qua hongergevoel
Drink je wel meer dan de 4 glazen water die je hebt opgeschreven? Anders is dat misschien wat te weinig..
Maar verder ist
Is inderdaad een goed idee om 's middags nog een tussendoortje toe te voegen, dat zal ik dan ook doen. Zal wel iets van een sultana worden ofzo.

En de 4 glazen zijn longdrinkglazen, weet niet of je het zo las. Maar daarnaast drink ik nog 0,5 liter melk en meestal 2 a 3 longdrinkglazen frisdrank. Vond zelf eigenlijk dat het best wel veel was. Zeker omdat ik voorheen die glazen water niet dronk .
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Oud 15-05-2007, 16:20
dennis018
dennis018 is offline
Tis misschien een domme vraag,

maar ik vroeg me af..

Stel jullie eten smiddag een extra grote punt appeltaart met slagroom (of ander soort extra grote punt taart)... Nemen jullie dan s'avonds ook nog een toetje als volle vla of laten jullie het dan een keertje ?

Appeltaart is kapot veel calorieen (vooral zon extra groot stuk) en vla ook.. maar beide zooo lekker
Oud 15-05-2007, 16:21
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 15-05-2007 @ 17:20 :
Tis misschien een domme vraag,

maar ik vroeg me af..

Stel jullie eten smiddag een extra grote punt appeltaart met slagroom (of ander soort extra grote punt taart)... Nemen jullie dan s'avonds ook nog een toetje als volle vla of laten jullie het dan een keertje ?

Appeltaart is kapot veel calorieen (vooral zon extra groot stuk) en vla ook.. maar beide zooo lekker
Dennis doe eens niet zo moeilijk je blijft dit soort dingen vragen. Als je 's avonds nog trek hebt, neem dan een toetje. Zo niet, dan niet. Je moet niet de hele dag calorieën tellen. de ene dag eet je wat meer, de andere dag wat minder en gemiddeld blijft het dan wel goed gaan. Zo niet dan geeft de weegschaal dat wel aan.
Dit had je ook best zelf kunnen bedenken he..
Oud 15-05-2007, 16:44
Verwijderd
@dennis018: Lees de vorige zesendertigdriehonderdzevenveertig reacties op soortgelijke vragen nog eens door, dan weet je het antwoord wel.
Oud 15-05-2007, 17:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 15-05-2007 @ 17:20 :
Tis misschien een domme vraag,

maar ik vroeg me af..

Stel jullie eten smiddag een extra grote punt appeltaart met slagroom (of ander soort extra grote punt taart)... Nemen jullie dan s'avonds ook nog een toetje als volle vla of laten jullie het dan een keertje ?

Appeltaart is kapot veel calorieen (vooral zon extra groot stuk) en vla ook.. maar beide zooo lekker
Lees je uberhaupt de reacties op je vragen wel? En werken je hersens ook nog, zodat je dingen kan onthouden?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #19
Bloem
500 17-08-2007 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.