Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2007, 17:05
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 15-05-2007 @ 17:20 :
Tis misschien een domme vraag,

maar ik vroeg me af..

Stel jullie eten smiddag een extra grote punt appeltaart met slagroom (of ander soort extra grote punt taart)... Nemen jullie dan s'avonds ook nog een toetje als volle vla of laten jullie het dan een keertje ?

Appeltaart is kapot veel calorieen (vooral zon extra groot stuk) en vla ook.. maar beide zooo lekker
Ik zou het niet doen, want dan ben je morgen 110 kg zwaarder dan vandaag.
Dat weet iedereen. Appeltaart en vla is een dodelijke combinatie.

Dus ja, het is een domme vraag.

Misschien kun je beter eens op een eetstoornisforum rond gaan kijken.



sorry hoor, maar je kunt echt te ver gaan, geduld raakt soms op..
Oud 15-05-2007, 17:06
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-05-2007 @ 18:04 :
Lees je uberhaupt de reacties op je vragen wel?
Hij reageert iig niet...
Oud 15-05-2007, 17:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-05-2007 @ 18:04 :
Lees je uberhaupt de reacties op je vragen wel? En werken je hersens ook nog, zodat je dingen kan onthouden?
Nee, dus ik stel voor dat jullie (en ikzelf ) je er niet meer aan gaan ergeren want dat is hopeloos verspilde energie en zonde van de topics.
Oud 15-05-2007, 18:19
dennis018
dennis018 is offline
Sorry dat ik het vraag, maar tis iets waar ik een beetje blijvende twijfel bij blijf houden
Oud 15-05-2007, 18:20
Verwijderd
de volgende keer dat je twijfelt blader je gewoon een v&g topic door tot je de vorige keer dat je het vroeg tegenkomt, en dan lees je dat antwoord nog een keer
Oud 15-05-2007, 18:21
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 15-05-2007 @ 19:19 :
Sorry dat ik het vraag, maar tis iets waar ik een beetje blijvende twijfel bij blijf houden
Dan lees je de antwoorden op de vorige keren dat je (vrijwel) dezelfde vraag stelde terug? Of je schrijft het antwoord op een briefje dat je in je portomonnee stopt; kan je er altijd naar kijken als je er over twijfelt.
Oud 16-05-2007, 09:11
Verwijderd
Kan het, denken jullie, kwaad om een glas water wat er al sinds gisteren staat, of een glas water uit een kan die er al een dag staat, te drinken? Ik weet namelijk dat water wel ''slecht'' kan worden, maar niet hoe snel.
Oud 16-05-2007, 10:31
Verwijderd
Lijkt me niet dat dat zó snel gaat, eigenlijk.
Oud 16-05-2007, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 16-05-2007 @ 10:11 :
Kan het, denken jullie, kwaad om een glas water wat er al sinds gisteren staat, of een glas water uit een kan die er al een dag staat, te drinken? Ik weet namelijk dat water wel ''slecht'' kan worden, maar niet hoe snel.
Dat kan gewoon hoor, zo snel gaat dat niet met water.
Oud 16-05-2007, 12:46
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Quis schreef op 16-05-2007 @ 10:11 :
Kan het, denken jullie, kwaad om een glas water wat er al sinds gisteren staat, of een glas water uit een kan die er al een dag staat, te drinken? Ik weet namelijk dat water wel ''slecht'' kan worden, maar niet hoe snel.
als je twijfeld gooi je het tch gewoon weg en pak je een glas ''vers'' water
Oud 16-05-2007, 13:20
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 16-05-2007 @ 13:46 :
als je twijfeld gooi je het tch gewoon weg en pak je een glas ''vers'' water
ik drink dat gedachtenloos op en bedenk me daarna altijd pas dat het er eigenlijk al erg lang staat.
Oud 16-05-2007, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 16-05-2007 @ 14:20 :
ik drink dat gedachtenloos op en bedenk me daarna altijd pas dat het er eigenlijk al erg lang staat.
Dat doe ik al jaren met de flesjes die naast m'n bed staan en ik heb er nog weinig aan overgehouden. Maar goed, ik drink ook water uit bergbeekjes en van die stadspompen enzo
Oud 16-05-2007, 20:25
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
wat zijn de symptomen van lintwormen?
Oud 16-05-2007, 20:31
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 16-05-2007 @ 21:25 :
wat zijn de symptomen van lintwormen?
volgens mij vooral dat je heel mager bent, maar wel heel veel eet...
de lintwormen eten al het voedsel op waardoor jij geen voedsel binnenkrijgt en dus steeds magerder word. En dan denk ik ook vermoeidheid enzo? (maar dat weet ik niet zeker)
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 16-05-2007, 20:37
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
ik ben niet mager. Maar ik krijg steeds van op stage, van klasgenootjes en van mijn moeder te horen dat ik zo veel eet. En waar ik dat in godsenaam laat (ben vrij dun). En dan maken ze grapjes over lintwormen. Maar ik vind helemaal niet dat ik veel eet, ik vind dat díe mensen wéinig eten. (oja afgaande van die lijstjes die ik op dat eettopic post eet ik misschien wel weinig, maar ik kan me echt niet alles meer herinneren, en 's avonds als ik al heb geforumt krijg ik altijd nog heel erg honger De reden dat ik daar post is omdat ik gezond wil eten in de zin van genoeg fruit groente granen etc.) Maar ja eigenlijk is het helemaal niet boeiend, en maakt het verder niet uit want ik ben heel gezond, ik word alleen zo gek van die meisjes uit mijn klas en mijn moeder die vinden dat ik veel eet.
Oud 16-05-2007, 21:10
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
De kenmerken van een lintworm zijn helemaal niet dat je erg dun bent, dat is een hardnekkig fabeltje.

Dat mensen door een lintworm zouden vermageren is een fabeltje; behalve wat vage maagdarmklachten merkt men het over het algemeen helemaal niet, behalve als de proglottiden van de worm met de ontlasting naar buiten komen.

Aldus wikipedia.
Oud 16-05-2007, 21:51
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Maar waarom zeggen mensen tegen dunne mensen dan altijd dat ze lintwormen hebben??
Oud 16-05-2007, 23:03
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 16-05-2007 @ 22:51 :
Maar waarom zeggen mensen tegen dunne mensen dan altijd dat ze lintwormen hebben??
Is dat zo? Nog nooit gehoord. Beetje kort door de bocht. O.a. door het verhaal wat Bloem vertelde.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 16-05-2007, 23:19
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 16-05-2007 @ 22:51 :
Maar waarom zeggen mensen tegen dunne mensen dan altijd dat ze lintwormen hebben??
Omdat het een hardnekkig fabeltje is.
Oud 17-05-2007, 01:06
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het is ook meer als geintje bedoeld, zoals mensen ook tegen een vrouw zeggen, die 's ochtends zegt dat ze misselijk is: "je bent toch niet zwanger he?"

ha-ha
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 17-05-2007, 07:59
ikkuh15
ikkuh15 is offline
oh ik d8 dat echt...

we hadden 't er pas nog over...als we nou lintwormen gaan kweken en die aan mensen gaan verkopen, dan kunnen die mensen zoveel eten als ze willen en vallen ze tog af (waren beetje melig bezig ) maar dat kan dus niet
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 17-05-2007, 09:20
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Hoe kan het dat ik mijn eetlijst volg (die ik gekregen heb van de dietist) & toch afval?
Eerst bleef ik wel op gewicht, maar deze (& vorige) week ben ik al aardig wat afgevallen
Oud 17-05-2007, 09:24
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Waarschijnlijk stabiliseert je gewicht omdat je lichaam weer went aan "meer calorieën. (heeft te maken met je metabolisme dat weer hoger wordt, dacht ik?)

Nu moet je weer meer eten.

(Maar Sarah en Gothic kunnen het je vast wat beter uitleggen)
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 17-05-2007, 09:43
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Niet ieder lijf reageert hetzelfde, is vantevoren niet goed te voorspellen. Zijn er bij Rintveld ook zat die met de normale lijst niet aankomen en daarom grotere lijst krijgen (sommigen vallen met de grootste lijst zelfs nog af).
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 17-05-2007, 11:35
Black Soul
Black Soul is offline
Alweer een tijdje geleden ben ik (per ongeluk) op een site terecht gekomen waar - als je je voeding van de dag invult - niet alleen je kcal wordt berekend, maar ook vitaminen (? weet ik niet meer zeker), mineralen en of je genoeg koolhydraten/eiwitten/vetten binnenkrijgt.
Alleen weet ik nu niet meer wat die site was! Weet iemand toevallig wat dit geweest zou kunnen zijn?
__________________
dracula is sexy
Oud 17-05-2007, 11:39
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Misschien dat dit is wat je zoekt?? www.valtaf.nl
Oud 17-05-2007, 12:15
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
je kunt bij het voedingscentrum ook de eetmeter2002 bestellen, dat is een beter programma...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-05-2007, 12:51
ikkuh15
ikkuh15 is offline
bij www.becel.nl ook volgens mij...
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 17-05-2007, 12:52
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 17-05-2007 @ 08:59 :
oh ik d8 dat echt...
haha, ik ook
Oud 17-05-2007, 12:54
ikkuh15
ikkuh15 is offline
@kleedje: Je eet de goede hoeveelheden brood e.d. Alleen valt het mij wel op dat je nogal magere belegsoorten kiest en mager avondeten. Misschien kun je andere vleesvervangers gaan kiezen? Of wat vaker rijst/pasta ipv aardappels? En volle vla na het eten? Allemaal moeilijke dingen, maar het is wel "normaal" en past ook in een "normaal" eetpatroon. En daarbij kun je tog beter dit soort dingen gaan proberen, zodat je weer normaler leert eten dan dat je steeds meer en meer boterhammen meot eten?!
En dan dus ook wat vaker ander beleg op je brood (48+ kaas, vetter vlees, gewone jam, hagelslag enz)...En misschien wat dikker smeren? ik weet namelijk nog van mezelf dat ik echt heel dun smeerde, maar ik dacht dat het normaal was...uiteindelijk bleek dat mijn dikte van smeren alleen maar genoeg was voor de boter...
Succes!
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 17-05-2007, 12:59
Black Soul
Black Soul is offline
Nee valtaf was het niet en becel ook niet (die berekend alleen kcalorieën en vet)
Tis ook alweer een tijdje geleden dus miss bestaat hij ook nie meer
@ Gothic: om voor dat soort dingen geld uit te gaan geven vind ik dan weer een beetje overdreven
__________________
dracula is sexy
Oud 17-05-2007, 13:43
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 17-05-2007 @ 13:59 :
Nee valtaf was het niet en becel ook niet (die berekend alleen kcalorieën en vet)
Tis ook alweer een tijdje geleden dus miss bestaat hij ook nie meer
@ Gothic: om voor dat soort dingen geld uit te gaan geven vind ik dan weer een beetje overdreven
bij voedingscentrum kan je wel zien of je rood of groen eet, maar voor de preciezere analyse moet je idd geld betalen en bestellen
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 17-05-2007, 13:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 17-05-2007 @ 13:59 :
Nee valtaf was het niet en becel ook niet (die berekend alleen kcalorieën en vet)
Tis ook alweer een tijdje geleden dus miss bestaat hij ook nie meer
@ Gothic: om voor dat soort dingen geld uit te gaan geven vind ik dan weer een beetje overdreven
je kunt hem gewoon downloaden hoor, illegaal... ik zoek wel ff een linkje

http://www.vandewaartinternational.com/Eetmeter.rar

Maar dit is tenminste echt goed. Als je naar dat ding luistert dan. En het eerlijk invult. Zal behoorlijk tegenvallen hoeveel deficienties je hebt en hoe ongezond we eigenlijk eten, hoeveel we missen. En dat zijn dan mensen die voldoende eten, volgens de lijstje. Mensen die kloten met eten, zullen zich rotschrikken hoop ik.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 17-05-2007 om 13:59.
Oud 17-05-2007, 15:01
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb hem ingevuld, wat een rotwerk zeg

Nou ja, mijn hoeveelheid eiwit, vet, vezadigd vet, cholestrol, khdr, vezels, alcohol, vocht, natrium, kalium, calcium, magnesium, vit B1, B2, B6, foliumzuur, nicotinezuur, vitamine C, groente en fruit is goed.

IJzer, zink, vit A, D en E is aan de krappe kant.

Selenium en B12 krijg ik te weinig binnen.

Wel grappig
Oud 17-05-2007, 16:08
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ben 'm ook aan t downloaden..ben benieuwd!
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 17-05-2007, 16:09
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik heb het geprobeerd, maar ik kon geen rar bestandjes openen
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 17-05-2007, 16:11
Black Soul
Black Soul is offline
Hij doet het niet bij mij (kan het bronbestand niet vinden ofzo weet ik veel ben computer-analfabeet () boeit me ook niet)
pech gehad bedankt voor de moeite iig

edit: hij doet het al
__________________
dracula is sexy

Laatst gewijzigd op 17-05-2007 om 16:53.
Oud 17-05-2007, 16:13
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Dan moet je het programma WinRAR downloaden. Die kan het bestand uitpakken zodat het wel te openen is
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 17-05-2007, 16:14
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-05-2007 @ 14:53 :
je kunt hem gewoon downloaden hoor, illegaal... ik zoek wel ff een linkje

http://www.vandewaartinternational.com/Eetmeter.rar

Maar dit is tenminste echt goed. Als je naar dat ding luistert dan. En het eerlijk invult. Zal behoorlijk tegenvallen hoeveel deficienties je hebt en hoe ongezond we eigenlijk eten, hoeveel we missen. En dat zijn dan mensen die voldoende eten, volgens de lijstje. Mensen die kloten met eten, zullen zich rotschrikken hoop ik.
Illegaal! Ban!

Eh ja. Anyway, ik download 'm, 's zien wat ie doet
Oud 17-05-2007, 16:17
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-05-2007 @ 17:13 :
Dan moet je het programma WinRAR downloaden. Die kan het bestand uitpakken zodat het wel te openen is
waar download ik dat programma dan?

kon het bestand ook niet openen namelijk..
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 17-05-2007, 16:20
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Oh ja, ik heb Winrar gedownload en nu doet ie het geloof ik wel

[edit]
http://www.rarlab.com/
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 17-05-2007, 16:28
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ben ook bezig, wat een gedoe...
maarre, dat WinRAR is niet gratis hea dus moet er straks wel weer afl..
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 17-05-2007, 16:29
Mara
Mara is offline
Is wel gratis, gaat alleen na je 'trial-period' bij het opstarten telkens mekkeren van dt je 't eigenlijk moet kopen, maar dan kan je 't nog wel gebruiken.
Oud 17-05-2007, 16:32
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Nou.. ik heb in ieder geval genoeg calcium gehad vandaag

[edit1]Oh wacht, volgens mij kijk ik verkeerd

Ik snap t programma nog niet helemaal

[edit2]Oh, het waren twee rijtjes Ik geloof dat ik het snap.. maar volgens mij is het allemaal niet zo nauwkeurig in dat programma.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows

Laatst gewijzigd op 17-05-2007 om 16:38.
Oud 17-05-2007, 17:23
Verwijderd
Interessant. Volgens de Eetmeter moet ik 2500 kcal (!) per dag eten, geen wonder dat ik voortdurend honger heb. Ik krijg, als ik mijn lijstje van gister invul, toch nog wel genoeg van de meeste dingen binnen. Alleen iets te weinig vet en vitamine B12 en iets teveel natrium en kalium. Plus vitamine D en vitamine E is aan de krappe kant.
Oud 17-05-2007, 18:27
ikkuh15
ikkuh15 is offline
bij mij lukt 't niet
jammer, was wel benieuwd hoe gezond onze eetlijst nou eigenlijk is
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 17-05-2007, 18:37
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 17-05-2007 @ 19:27 :
bij mij lukt 't niet
jammer, was wel benieuwd hoe gezond onze eetlijst nou eigenlijk is
Daar is vast heel goed over nagedacht .
(Je zit toch in Zuidlaren?)
Oud 17-05-2007, 18:37
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Zal ik het even voor je invoeren voor ik het programma dr af gooi?
Moet ik volgens mij wel weten hoeveel je verbruikt, lengte, gewicht, tailleomvang en alles en natuurlijk je eetlijst maarja moet je maar even pm'en dan als je het heel graag wilt weten
Oud 17-05-2007, 19:47
ikkuh15
ikkuh15 is offline
liek88: you've got PM
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 17-05-2007, 19:51
Black Soul
Black Soul is offline
Calcium, selenium, zink, vitamine A en Vitamine B12 tekort
Vitamine B2, B6 en D aan de krappe kant

zo maar ff kijken wat ik moet eten om dat wél goed te doen
__________________
dracula is sexy
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #19
Bloem
500 17-08-2007 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.