Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2012, 22:01
isabellexkus
isabellexkus is offline
ja dat vraag ik me best wel af?
en hoeveel tijd besteden jullie aan 1 proefwerk!
xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2012, 22:02
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Zelf leerde ik altijd 3 dagen van te voren , iets wat ik je in jouw voorgaande topic ook net heb verteld haha. Zelf ben ik het mannetje die alles uitstelt tot het laatste moment , het laatste moment leer ik dan ook altijd als een gek en haal meestal goede cijfers. maar ik raad je toch zeker aan om ruim van te voren te gaan leren zodat je niet vastloopt op bepaalde dingen op het laatste moment.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 22:03
isabellexkus
isabellexkus is offline
Citaat:
Zelf leerde ik altijd 3 dagen van te voren , iets wat ik je in jouw voorgaande topic ook net heb verteld haha. Zelf ben ik het mannetje die alles uitstelt tot het laatste moment , het laatste moment leer ik dan ook altijd als een gek en haal meestal goede cijfers. maar ik raad je toch zeker aan om ruim van te voren te gaan leren zodat je niet vastloopt op bepaalde dingen op het laatste moment.
ja dat is wel slim
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 22:53
Verwijderd
veel te kort van tevoren, meestal begin ik op de avond van te voren, bij echt belangrijke toetsen (SE's) wel eerder. ik haal goede cijfers alleen latijn kost mij iets meer tijd
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 23:17
isabellexkus
isabellexkus is offline
Citaat:
veel te kort van tevoren, meestal begin ik op de avond van te voren, bij echt belangrijke toetsen (SE's) wel eerder. ik haal goede cijfers alleen latijn kost mij iets meer tijd
okee dat is wel knap dat je dat kan
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 23:39
GuessWho?
GuessWho? is offline
Meestal 2 dagen van te voren, maar als ik een uur leer ofzo dan heb ik daarvan 30 min andere dingen gedaan
__________________
Don't tell me the sky is the limit when there are footsteps on the moon.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 00:48
isabellexkus
isabellexkus is offline
okee bedankt
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 07:57
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Hangt ervan af, maar meestal zo'n 3 á 4 dagen van tevoren. Bij SE's kunnen dit welleens 5 dagen tot een week worden, maar deze toetsen zijn voor mij érg belangrijk, dus daarbij houd ik niet echt rekening met de tijd die ik van tevoren leer...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 11:09
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
bij mij hangt het er ontzettend vanaf welk vak en waar het proefwerk over gaat.
voor nederlands leer ik nooit, voor wiskunde en economie begin ik een paar dagen vantevoren met diagnostische toetsen etc. te maken, technologie doe ik niet voor leren(kan ook niet echt) en de rest wisselt heel erg.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 15:31
isabellexkus
isabellexkus is offline
okee dankje mensen!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 17:23
Verwijderd
Bij mij verschilt het heel erg voor het vak waarvan ik een toets heb. Voor vakken als scheikunde en wiskunde leer ik 3 dagen ven te voren, vakken als Nederlands en biologie leer ik een week van te voren en Engels soms wel één-twee weken omdat ik dat een lastig vak vind. Het ligt ook aan de hoeveelheid natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 17:24
Verwijderd
Meestal de avond ervoor. Examens begon ik altijd de ochtend ervoor hard te leren.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 19:00
isabellexkus
isabellexkus is offline
Citaat:
Meestal de avond ervoor. Examens begon ik altijd de ochtend ervoor hard te leren.
en haal je hoge cyfers/
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 19:23
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Ligt aan het vak, maar meestal de laatste 2dagen. Maar Latijn, Wiskunde, Nederlands e.d leer ik niet
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 19:30
Verwijderd
Citaat:
en haal je hoge cyfers/
Ik haalde voldoendes voor de vakken waar ik slecht in was en tamelijk hoge cijfers voor de vakken waar ik goed in was.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 19:37
Gastt
Gastt is offline
Altijd de dag van tevoren . Hoewel ik soms wel het idee heb dat ik eerder moet gaan leren.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 20:52
isabellexkus
isabellexkus is offline
Citaat:
Ik haalde voldoendes voor de vakken waar ik slecht in was en tamelijk hoge cijfers voor de vakken waar ik goed in was.
zozo das makkelijk
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 20:52
isabellexkus
isabellexkus is offline
Citaat:
Altijd de dag van tevoren . Hoewel ik soms wel het idee heb dat ik eerder moet gaan leren.
dat heb ik nu dus ook hahah.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-01-2012, 20:53
isabellexkus
isabellexkus is offline
maar weet je dat ik eigenlijk geen eens weet hoeveel dagen ik van te voren leer hahah faal.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Altijd de dag van tevoren . Hoewel ik soms wel het idee heb dat ik eerder moet gaan leren.
Hetzelfde. Het is echt nog niet nodig om te gaan 'plannen' in de derde..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 13:01
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Avond van tevoren, wat goed gaat behalve bij wiskunde. Daar moet je eigenlijk gewoon constant mee oefenen, waar ik me nu in het nieuwe jaar toe ga zetten.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 17:59
xlunax
Avatar van xlunax
xlunax is offline
ik begin altijd veel te laat!! meestal de avond van tevoren, of soms zelfs s'ochtends als het examen pas in de middag heb. miss moet ik toch eens eerder gaan beginnen..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 21:15
TeDaz
TeDaz is offline
2 dagen ofso
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 07:58
isabellexkus
isabellexkus is offline
Citaat:
2 dagen ofso
ja ik ook zoiets!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 08:42
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Vertel ons even hoe je Wiskunde proefwerk is gegaan , Isabelle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2012, 18:01
just_my92
Avatar van just_my92
just_my92 is offline
Ik leer nooit, als ik leer haal ik een onvoldoende. Ik pik meestal onbewust dingen op in de lessen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 18:28
isabellexkus
isabellexkus is offline
Citaat:
Vertel ons even hoe je Wiskunde proefwerk is gegaan , Isabelle

Hij ging heel erg goed, alleen nu nog wachten op me cyfer .
en dat duurt altijd erg lang bij die leraar ...
maar volgende week weet ik mijn cyfer wel hoor
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 21:11
ScholierNova
ScholierNova is offline
Het verschilt. Wanneer er toetsen tussen bij komen leer ik dan maar 1-2 dagen van te voren irritand. Of ik kan niet plannen . Heeft iemand een oplossing daarvoor??
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 22:55
Zanzonyx
Zanzonyx is offline
De eerste 3 jaar van de middelbare leerde ik niet, haalde geen super hoge cijfers, maar genoeg voor het VWO blijkbaar.
VWO 4 en 5 begon ik zeg maar, de vrijdag voor mijn toetsweek.
In VWO 6 leerde ik ong. 2 dagen van tevoren voor een toets.
Nu 1e jaar HBO, Hoef nog niet te leren, heb ik allemaal al gehad ( en haal nog flink hoge cijfers ook!)
Ja ik ben van VWO naar HBO gegaan.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 06:42
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Het verschilt. Wanneer er toetsen tussen bij komen leer ik dan maar 1-2 dagen van te voren irritand. Of ik kan niet plannen . Heeft iemand een oplossing daarvoor??
Ik zeg: gewoon doen!

Eigenlijk is er niets anders over te zeggen. Misschien moet je een paar dagen van tevoren inzien dat, wanneer je 1-2 dagen van tevoren begint met het leren, dat het je dan niet of nauwelijks gaat lukken..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 12:06
D-espair
D-espair is offline
Het ligt echt aan de persoon. Ik ken mensen die maanden van te voren beginnen en het niet halen. Anderen leren de nacht van te voren en halen het gemakkelijk. Ik denk dat het ook scheelt als je altijd je opdrachten maakt, zodat het niet nieuw is als je moet gaan leren voor een toets. En natuurlijk of je er feeling voor hebt.
Als ik terugkijk, kon ik talen een nacht van te voren leren (of niet leren), biologie ook, maar scheikunde of natuurkunde een paar dagen van te voren mits ik mijn opdrachten had bijgehouden.
Je moet gewoon kijken wat voor jou werkt. Ik geef je wel het advies dat je veel meer stof krijgt als je naar een HBO of WO opleiding gaat, dus een juiste leerwijze is dan meegenomen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 19:34
floffy3
floffy3 is offline
hmm hangt af van het proefwerk.. ik ben bijvoorbeeld beter in talen dan wiskunde
maar meestal is het gewoon 2-4 dagen van te voren leren en het hangt ook wel af van hoelang het proefwerk is, hoeveel hoofdstukken je moet leren, want dan leer ik meestal 1 of 2 hoofdstukken per dag. en dan komt het meestal wel goed ;P
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 22:40
Verwijderd
Uitzondering: Ik ga voor één toets morgen al de eerste voorbereidingetjes treffen: Aankruisen wat ik in de vorige toets over het onderwerp fout heb gedaan, info opzoeken, oefenen etc. En ik heb die toets woensdag pas!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 22:03
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Uitzondering: Ik ga voor één toets morgen al de eerste voorbereidingetjes treffen: Aankruisen wat ik in de vorige toets over het onderwerp fout heb gedaan, info opzoeken, oefenen etc. En ik heb die toets woensdag pas!
Mag ik vragen voor welk vak die toets is?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 18:54
AmberHomework
Avatar van AmberHomework
AmberHomework is offline
Ik begin gewoon de dag dat ik het krijg. Dan ken ik mijn huiswerk bijna helemaal uit mijn hoofd. Dan ga ik super snel door de toets heen ;-)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 22:01
ScholierNova
ScholierNova is offline
Citaat:
Ik begin gewoon de dag dat ik het krijg. Dan ken ik mijn huiswerk bijna helemaal uit mijn hoofd. Dan ga ik super snel door de toets heen ;-)
Een goed idee, moet is ook een keer proberen Alleen herhaal je de leerstoffen elke dag tot de toets?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2012, 22:12
Verwijderd
Eigenlijk besteed ik er niet veel tijd aan. Meestal hoef ik het schoolboek of wat dan ook maar 1 keer te lezen en dat proefwerk mag komen.
Maar als het me niet interesseert..... drama... dan moet ik echt leren. lol
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Mag ik vragen voor welk vak die toets is?
Nederlands en dan over het onderdeel Lezen.

Vorig jaar haalde ik altijd achten zonder enige moeite, nu moet ik écht me best doen. Is niet erg natuurlijk, maar wel pittig als je docente niet zo heel goed uitlegt (waardoor we ook naar andere docenten stappen)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 20:00
ScholierNova
ScholierNova is offline
Ik leer de dag ervoor, maar denk dat iik wat eerder moet leren, krijg alleen maar spijt van
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 21:51
kreeftjes
kreeftjes is offline
Ik leer de avond ervoor. Als ik er geen zin in heb dan leer ik de ochtend van de dag zelf. Bij mij zit het zo: hoe meer stress hoe rapper het gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 16:00
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik leer de avond ervoor. Als ik er geen zin in heb dan leer ik de ochtend van de dag zelf. Bij mij zit het zo: hoe meer stress hoe rapper het gaat.
Bijzonder gevalletje ben jij dan; want stress zorgt bij veel mensen juist voor falen.


En daarnaast is constante stress het niet goed voor je lichaam, maar dat terzijde...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 16:14
Verwijderd
Ik ken wel meer mensen die dat hebben. Ik heb het zelf ook. Hoe dichter ik bij mijn tentamens kom (en hoe langer ik niets uitvoer ) hoe meer concentratie ik ineens kan vinden. En de behoefte heb om ontstressende dingen te gaan doen, maar goed, dat kan na mijn tentamens.

Overigens heb ik wel een keer, volgens mij zelfs via het forum, gehoord dat het misschien wel een goed resultaat oplevert om op deze manier te leren, maar dat het absoluut niet blijft hangen. Oftewel: Je haalt wel goede cijfers, maar uiteindelijk heb je er vrij weinig aan, omdat je de stof alsnog niet goed beheerst.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 14:48
TheMisteryGuest
Avatar van TheMisteryGuest
TheMisteryGuest is offline
meestal 4 dagen, voor Nederlands en wiskunde leer ik (bijna) nooit
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 12:32
astro-rock79
Avatar van astro-rock79
astro-rock79 is offline
ik leer altijd 1 dag van te voren. 1 tot 2 uurtjes. gaat altijd al goed nooit problemen mee gehad
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 06:41
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
ik leer altijd 1 dag van te voren. 1 tot 2 uurtjes. gaat altijd al goed nooit problemen mee gehad
Ik weet zeker dat jij nog niet in de Tweede Fase (bovenbouw havo - bovenbouw vwo) zit.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 15:57
shadydeath
shadydeath is offline
ik heb nog geen 1 keer voor een proefwerk of SO geleerd, en kom er tot nu toe altijd goed vanaf
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 20:51
Verwijderd
Lucky bastard!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2012, 14:00
AmberHomework
Avatar van AmberHomework
AmberHomework is offline
Citaat:
Een goed idee, moet is ook een keer proberen Alleen herhaal je de leerstoffen elke dag tot de toets?
Ja, meestal wel. Gewoon 2x doorlezen per dag en dan het andere huiswerk doorlezen of maken. Haal wel goede cijfers
__________________
XxxAmbertjexxX Ik wil dierenarts worden
Met citaat reageren
Oud 16-02-2012, 14:12
Carbi
Carbi is offline
alle mensen die zeggen dat ze geen problemen hebben met leren tot dezelfde dag het 1 keer doorlezen praten poep.
je houd het wel vol? dan volg je een te makkelijke opleiding of het is bijvoorbeeld bij een vak waar je al veel ervaring mee hebt en nooit problemen mee hebt.
heb dit zelf namelijk ook gehad, heb een VMBO T diploma, dit zegt het al, het was gewoon een te makkelijke opleiding voor mij.
ik heb gewoon alle tijd dat ik die opleiding volgende nooit in een boek gekeken, ik weet nu ook pas dat dit dom was om te doen, anders had ik nu op het HBO gezeten en niet eerst nog het MBO moeten afronden voordat ik naar het HBO kan
maar dit is een persoon zijn eigen keuze.
je vind het misschien stoer om te zeggen dat je niet leert, of je leert echt niet en volgt een te makkelijke opleiding, maar je hebt er uiteindelijk alleen maar jezelf mee.
net alsof je vrienden het uitmaakt of jij een kut opleiding volgt of niet.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2012, 18:53
shadydeath
shadydeath is offline
Citaat:
alle mensen die zeggen dat ze geen problemen hebben met leren tot dezelfde dag het 1 keer doorlezen praten poep.
je houd het wel vol? dan volg je een te makkelijke opleiding of het is bijvoorbeeld bij een vak waar je al veel ervaring mee hebt en nooit problemen mee hebt.
zit zover ik weet niet op een te makkelijke opleiding heb in de 1ste t/havo gedaan alles ruim voldoende/voldoende zonder leren moest aleen naar kader omdat mijn frans te slecht was (en de taal mij totaal niet interesseerde), en hoezo praten poep? het is gewoon waar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie te lieve broer, verlatingsangst
vleesstreepje40
6 12-10-2011 20:53
Eindexamens 2006 Tips
Verwijderd
58 01-06-2006 11:22
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: De talentenjacht
Girly12
28 16-03-2006 12:19
Liefde & Relatie Een verhaal. Ik ben verliefd zonder het te willen
GRRR
20 24-04-2003 16:52
De Kantine Over hoeveel dagen/weken hebben jullie zomervakantie???
Mr.Oizo
11 08-06-2002 18:10
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.