Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2010, 20:52
Verwijderd
Ben jij wel eens beroofd, mishandeld of hoe dan ook slachtoffer geweest van een misdrijf? Hoe liep dat af, hoeveel blauwe plekken en hoeveel was je kwijt? Heb je er een trauma aan overgehouden of niet? Is de dader(s) gepakt?

TS begint: ik niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2010, 20:55
Verwijderd
Nee gelukkig niet maar ik ben er wel vaak bang voor.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 20:55
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Knip plak uit wsz .

Citaat:
Zo dat duurde even .

Ik was dus in Barcelona. Oke, nou nadat we bij dat leuke Vietnamese restaurant hadden gegeten, liepen we in de richting van de gotische kathedraal, terwijl we op de kaart keken. Toen kwam er een jongen achter ons aan. Hij praatte Spaans tegen ons, wat wij uiteraard niet begrepen, en kwam heel dichtbij. Ik had helemaal niet door dat hij ons wilde bestelen, dacht eerder aan aanranden. Toen pakte hij de pols van de vriendin waarmee ik was heel hard vast en liet niet los. Zij had ineens door dat hij de gouden armband van haar pols probeerde te trekken. Ik pakte zijn andere pols, zodat hij niet weg kon lopen. M'n vriendin riep tegen hem dat hij haar los moest laten, maar dat deed hij niet. Toen trok hij de armband los. Op datzelfde moment kwamen er een stuk of 4/5 mannen ons te hulp, die de jongen na een nogal heftige worsteling op de grond kregen. Ze belden de politie, die er binnen 2 minuten was (veel politie in burger in Barca) en de jongen inrekende. Wij moesten nog een tijdje blijven om vanalles te vertellen en onze gegevens te geven. Er gingen zich trouwens allemaal mensen mee bemoeien, zoals een Indiër die beweerde dat "al die Marokkanen en Turken niet te vertrouwen zijn" en een Nederlander die heel aardig was, maar ook meende dat hij zich met de voortgang moest bemoeien (tja, twee blonde jonge meisje, die kunnen natuurlijk niet alleen met de politie praten, zucht). We moesten de agenten, die overigens ongeveer vier woorden engels konden , beloven dat we de volgende ochtend naar het bureau zouden komen voor een verklaring.
De volgende ochtend lopen we de trap in het gebouw van ons hostel af, staan er twee mannen die aan alle meisjes die langskomen naar een bepaalde naam vroegen (de achternaam van m'n vriendin). Kwamen ze ons ophalen . Terwijl we de trap aflopen gaat haar telefoon, is het iemand van het politiebureau die zich afvroeg waar we bleven :""). Blijkbaar wilden ze erg graag dat we langskwamen. Dus wij mee met die agenten, zeggen dat we ergens anders heen moeten dan naar het bureau, dus wij met ze mee in de auto. Komen eindelijk aan bij het rechtsgebouw. Daar wordt ons gevraagd welke taal de tolk moet spreken, dus ik zeg Nederlands, maar Engels is ook prima. Twee uur later zitten we nog steeds te wachten. Bij navragen blijkt er een misverstand: ze dachten daar dat we perse een Nederlandse tolk wilden, die er pas over zes uur kon zijn.. Bleek er ook gewoon een Engelse tolk in dezelfde wachtruimte te hebben gewacht vanaf het moment dat wij er waren Anyway, eindelijk kon er dus iets gebeuren, blijkt dat ze mijn getuigenis helemaal niet nodig hebben, alleen de verklaring van mijn vriendin :') heb ik daar dus in totaal drie uur in die domme wachtruimte gezeten haha! Nou ja, all's well that ends well zullen we maar zeggen! Jammergenoeg hebben we door dat hele gedoe wel Parc Guel moeten missen
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 20:55
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat een belachelijk lang verhaal. De verkorte versie is: ja, ik ben beroofd, nee, uiteindelijk niks kwijt, geen blauwe plekken, geen trauma (nou ja, ik zal misschien iets achterdochtiger zijn, maar eigenlijk ben ik dat toch al). De dader is opgepakt en wordt binnenkort berecht.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 21:00
Verwijderd
Nee, er is alleen een keer ingebroken bij ons, toen was ik 7 en toen hebben ze mijn spaarvarken met 72 gulden gejat daders zijn nooit gevonden.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 21:07
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Nee, er is alleen een keer ingebroken bij ons, toen was ik 7 en toen hebben ze mijn spaarvarken met 72 gulden gejat daders zijn nooit gevonden.
Hoe jij het brengt, klinkt het echt heel erg zielig.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 22:45
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik ben een keer van mijn fiets af gestampt en heb daarna nog wat klappen gekregen omdat ik de economie verpestte en ik terug naar m'n eigen land moest gaan. Flink wat blauwe plekken, niks kwijt, daders niet opgepakt. Ik geloof ook niet in trauma's dus die heb ik er niet aan overgehouden.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 23:33
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Nee, nog nooit gelukkig.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Hoe jij het brengt, klinkt het echt heel erg zielig.
ja weet je hoelang ik daarvoor gespaard had en het was een heel mooie roze varken met een stalen springveer krulstaart
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 23:55
Girl-Lara
Avatar van Girl-Lara
Girl-Lara is offline
1x ingebroken we hadden niks door gehad
laptop camera mobiels tassen bankpasjes id passpoort geld rijbewijs en de tv was aleen verplaatst was blijkbaar te groot

ik was 11
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 03:31
Verwijderd
Nee, nooit beroofd. Maar bij mij is ook wel eens ingebroken, ook toen ik een jaar of 6 was. Toen was ik vaak alleen thuis 's avonds en kon ik de buurman bellen als er iets was. Maar toen was ik vergeten de achterdeur op slot te doen en toen was er dus ingebroken (gelukkig niets van gemerkt want dat had ik heel eng gevonden als zesjarig meisje), en die dief heeft toen dus ook een achterdeursleutel meegenomen, waardoor hij later nog vaker kwam inbreken. Maar het was duidelijk een junk met honger, want hij nam niet heel veel waardevolle spullen mee (alleen de tas van mijn moeder met een parfum erin dat ze nog van haar moeder die al jaren dood was, had gekregen. Daar voelde ik me toen superschuldig over ) maar vooral etenswaren uit de koelkast. O.a. een kilo chocolade, die mijn zusjes en ik hadden gekregen van een collega van m'n moeder.
Mijn beste vriend is wel ooit beroofd en daarbij in elkaar geslagen. Superheftig. Dat werd dus wel een trauma, en hij is er uiteindelijk vanaf gekomen met een of andere bizarre 'piepjestherapie'.
Oh ja, en er is wel eens iets uit mijn tas bij de AH gejat. Eén keer m'n portemonnee, incl. héél veel pasjes. En één keer de dvd van Life of Brian Ik weet zeker dat de dader te simpel is om die film te kunnen waarderen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 07:33
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Mijn tas is een keer gestolen maar toen heb ik hem heel rustig weer terug gepakt. Geen idee waar die helderheid en kalmte ineens vandaan kwamen . Ik dacht echt letterlijk alleen maar: "Oh nee, hier heb ik echt geen zin in hoor" en toen pakte ik hem terug en die dief deed ineens net alsof hij helemaal per ongeluk mijn tas vast had . Het was... nogal gek.
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 08:38
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
@ Mevrouw Lul: wahahah, wazige situatie idd.

Zo ben ik een keer bijna beroofd van mijn fiets. 3 jongens gingen voor m'n fiets staan en zeiden: 'afstappen meisje' (ik was 13 ofzo) en toen werd ik ineens heel kwaad en riep: 'NEE!' en fietste door. Toen stonden ze zo gek te kijken dat ze me gewoon lieten gaan. Maar ik heb toen wel heeeel hard getrapt omdat ik als de dood was dat ze achter me aan zouden komen. En ik ben daarna nog wel lang bang geweest.

Verder ben ik een keer aangerand door een groep van 6 jongens ofzo. Het was eigenlijk heel raar, ze kwamen met z'n allen om me heen staan, wilden allemaal even voelen en gingen toen weer weg Maar daar ben ik wel echt kapot van geweest, ik was toen 17 denk ik.

Oh ja, en m'n tas is een keer gestolen, maar die had ik aan m'n fiets laten hangen Was wel balen, want we zouden de dag erna op vakantie gaan en onze paspoorten en vliegtickets zaten erin. GRMBL.

Oh! En toen ik 5 was zijn mijn ouders een keer beroofd. We waren onderweg naar wintersport en bij Lyon reed er een auto van achter tegen ons aan. Dus mijn ouders stoppen en staan te praten met die gasten. Ineens zegt m'n moeder: 'waar is die tweede?!' Nou, die ging er dus vandoor met haar tas met álle spullen erin. Van de politie hoorden we dat er een bende was daar in de buurt die dat vaak deed en dat we nog mazzel hadden dat m'n vader altijd de sleutel uit het contact haalt, want anders waren ze er met onze auto vandoor gegaan (met mij en m'n broertje van 2 op de achterbank).
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 08:49
Verwijderd
3Op vakantie 2 jaar terug is onze rugtas met paspoorten, rijbewijzen, alle pinpassen, telefoons wat je maar op kunt noemen gestolen. Mijn moeder was zo slim om alle waardevolle spullen in een tas te doen. Half jaar daar na kregen we bericht dat onze paspoorten waren gevonden. Rugtas hadden ze meegenomen, en de telefoons/fotocamera, maar de paspoorten konden ze schijnbaar niks mee. Ondertussen hadden wij allang nieuwe aangevraagd.

Verder niet op straat beroofd of een geweldsdelict meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 08:55
Onverslaanbaar
Avatar van Onverslaanbaar
Onverslaanbaar is offline
Daar is wel eens een poging toe ondernomen maar helaas voor de twee heren rovers.!!!

De heb ik gewoon even een pedagogisch pak slaag gegeven zeg maar.!!!

Niet zo moeilijk voor mij, ik ben 2 meter 20 en doe al 10 jaar lanf aan boksen.!!!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 08:58
Rationeel
Rationeel is offline
nog nooit met iets dergelijks te maken gehad, gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 09:16
Verwijderd
Ja, door twee gasten op een scooter met pepperspray. Hij wilde mijn portemonnee hebben en mijn telefoon en zei dat hij me "dood ging maken jonge!" (yeah right). Ik was toen één van de weinigen zonder telefoon, maar dat geloofde hij niet, dus toen kreeg ik een paar tikken. Ik gaf hem mijn portemonnee, maar ik heb er twee, één voor pasjes en één voor geld. Dus uiteindelijk ging hij er vandoor met de enorme buit van 10-20 euro. Vervolgens probeerde ik verder te fietsen naar de kroeg, want daar had ik afgesproken met vrienden, maar toen gingen mijn ogen toch wel pijn doen. Ik probeerde mijn lenzen uit te doen, maar dat was geen best idee. Na een tijdje stopte een auto langs de weg, die een ambulance belde. De ambulance was niet nodig, maar de politie nam me wel mee naar het bureau, om aangifte te doen en ze hadden er ook één of ander spulletje tegen pepperspray. Blijkbaar waren de daders niet bijster tevreden over hun bij mij verkregen buit, want aldaar sprak ik een jongen die beroofd was van zijn TU/e-laptop door dezelfde daders.

De volgende dag op school begon iemand anders over dat er twee mensen beroofd waren met pepperspray, dus toen zei ik: "ja, dat was ik". Was wel een komisch moment. De daders zijn gepakt, daar heb ik nog veel brieven over gehad van Justitie. Ook wilde de dader nog mijn portemonnee teruggeven (geen idee waarom hij hem nog had, wellicht heeft hij zitten masturberen op foto's van mijn ex), maar het leek me vrij contraproductief als ik daar stoïcijns ging zitten doen. Slachtofferhulp bood ook nog hulp aan, maar die heb ik natuurlijk niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 14:33
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Beroofd niet, gelukkig. Er is wel meerdere malen ingebroken op het bedrijf/huis van mijn ouders. Dat waren meer seizoensarbeiders die benzine kwamen stelen, dan een grote buit maken.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-08-2010, 15:00
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik denk dat ooit mijn tas met nieuwe kleding gejat is in de bus, maar er is ook een kans dat ik hem zelf vergeten ben. Maar voor mijn gevoel stond hij dusdanig opgesteld dat ik hem zou hebben moeten zien als ik weg zou gaan dus denk dat hij door iemand anders is meegenomen. Verder nooit iets meegemaakt gelukkig.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 15:02
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn tas is meerdere malen gejat, omdat ik niet oplette. Ach helaas.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 17:38
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ja, ik was 14, onderweg naar huis van school. Ze vroegen een gulden. Ik zei dus dat ik ze niet had, want ik vertrouwde het van begin af aan al niet. Uiteindelijk namen ze hier genoegen mee. Dus ik dacht er vanaf te zijn.

Mooi niet, een stuk verderop liepen ze me met zijn drieën op te wachten. Ze hebben me staande gehouden en een paar klappen gegeven omdat ik niet direct mijn portemonnee gaf. Ze hebben o.a. mijn bril af geslagen. Toen begonnen ze over een mobieltje. Had ik ook niet. Uiteindelijk pakte ik mijn portemonnee en ze gritste het uit mijn handen terwijl ik hem open wilde maken. Toen fietsten ze keihard weg. Blijkbaar was dat het plan all along. Er zat 7,50 in, in guldens. En niets aan pasjes, behalve dan mijn schoolpas. Nou, hopelijk hebben ze hun rondje bier lekker gevonden [/sarcasm]

Later ben ik nog terug naar de plaats des misdrijf gegaan om mijn bril te zoeken. Die lag er flink gehavend bij, maar viel nog recht te buigen. Daarna ben ik naar de dokter geweest. Gelukkig sloegen ze niet op mijn slaap, maar het scheelde niet veel en ik kwam er dus goed vanaf. Daarna aangifte gedaan, maar ze hebben de daders helaas nooit gepakt. Slachtofferhulp zou worden aangeboden, maar ik moet 10 jaar na dato nog steeds een uitnodiging krijgen. Ik ben er verder nooit achteraan gegaan, want ik kreeg thuis al genoeg "slachtofferhulp"
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 08-08-2010 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Ja, door twee gasten op een scooter met pepperspray. Hij wilde mijn portemonnee hebben en mijn telefoon en zei dat hij me "dood ging maken jonge!" (yeah right). Ik was toen één van de weinigen zonder telefoon, maar dat geloofde hij niet, dus toen kreeg ik een paar tikken. Ik gaf hem mijn portemonnee, maar ik heb er twee, één voor pasjes en één voor geld. Dus uiteindelijk ging hij er vandoor met de enorme buit van 10-20 euro. Vervolgens probeerde ik verder te fietsen naar de kroeg, want daar had ik afgesproken met vrienden, maar toen gingen mijn ogen toch wel pijn doen. Ik probeerde mijn lenzen uit te doen, maar dat was geen best idee. Na een tijdje stopte een auto langs de weg, die een ambulance belde. De ambulance was niet nodig, maar de politie nam me wel mee naar het bureau, om aangifte te doen en ze hadden er ook één of ander spulletje tegen pepperspray. Blijkbaar waren de daders niet bijster tevreden over hun bij mij verkregen buit, want aldaar sprak ik een jongen die beroofd was van zijn TU/e-laptop door dezelfde daders.

De volgende dag op school begon iemand anders over dat er twee mensen beroofd waren met pepperspray, dus toen zei ik: "ja, dat was ik". Was wel een komisch moment. De daders zijn gepakt, daar heb ik nog veel brieven over gehad van Justitie. Ook wilde de dader nog mijn portemonnee teruggeven (geen idee waarom hij hem nog had, wellicht heeft hij zitten masturberen op foto's van mijn ex), maar het leek me vrij contraproductief als ik daar stoïcijns ging zitten doen. Slachtofferhulp bood ook nog hulp aan, maar die heb ik natuurlijk niet nodig.
Dit is fijn leesmateriaal.

Zelf niet beroofd of iets in die geest. Kan me er prima uitpraten, zoals 3 kerels die wel graag klappen wilde verkopen met een passende openingstekst "Hey jullie met die LANGE HAREN!!" Waarop mijn vriend zei "JA WAT NOOUUU?!" maar er vielen geen teps die avond.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 18:17
Verwijderd
Ik heb een jaar geleden op de lijnmarkt in Utrecht een zwerver bij de keel gegrepen omdat hij mijn portemonnee wilde jatten uit mijn broekzak. Terwijl ik dat deed heb ik op het hysterisch af (ehh ja) geschreeuwd 'geef terug NU NU NU'. Zwerver schrok zo van die reactie dat hij het heel schaapachtig terug gaf. Ik vond het wel stoer en ik heb er ook nog weken tof over gedaan Maar goed, ik kan nogal impulsief reageren als mensen aan me zitten o.i.d. en eigenlijk is dat met mijn postuur niet heel verstandig :') Mensen worden doodgestoken voor een tientje en een oude ipod dus.

Het zag er waarschijnlijk ook heel grappig uit want die kerel was best groot Maar goed, het gaat erom hoe je het doet.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 16:13
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik ben wel eens van mijn fiets af gemept (en toen nog een paar keer) omdat ik een stomme pet had. Aangifte gedaan, maar er is alleen met de daders en hun ouders gepraat. Waar ze ook al genoeg van geschrokken waren, trouwens.

Een paar jaar geleden ben ik op de stoep van Paradiso bijna beroofd. Ik had een rugtas, en een kerel probeerde die open te maken. Dus ik pakte zijn hand vast. Kwam zijn maatje erop af, brullend van het lachen dat er niets aan de hand was en dat hij dronken was en geeft helemaal niets. Uh...?

Verder is er nooit echt iets gebeurd. Sterker nog: sinds dat ene akkefietje lijk ik geweld eerder af te stoten. Een hele groep jongens heeft ooit een pauze genomen bij het mot trappen omdat ik er even langs wilde, en iemand die ik net een stoot in zijn maag had gegeven omdat hij zijn tengels van me af moest houden, was ervan overtuigd dat hij dat beter op kon lossen door iemand anders aan te vallen. Alleen hij kon niet bij die ander, want ik stond ervoor en hij wist niet hoe hij dat nu op moest lossen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 16:57
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ben 1 keer beroofd. Liep in halloween kostuum lam naar mijn fiets terug, en was een sms aan het sturen. Kreeg van een kerel achter me een tik op mijn hoofd en een ander pakte mijn telefoon af. Ik best wel pissig er nog achteraan rennen, maar na 2 keer bijna op mijn bek te zijn gegaan (dronken i.c.m. cape i.c.m. hard rennen is geen winnaar) de achtervolging maar gestaakt. Tot 07.00 wakker moeten blijven om mijn abbo te kunnen blokkeren
Maja, geen trauma, alleen een ouwe suffe telefoon kwijt en 2 tientjes extra geld kwijt wegens bellen naar nigeria
Maar nu ik er over nadenk toch nog steeds wel een beetje pissig, al is het maar omdat ik als man van 1.85 me zelden over dat soort dingen zorgen hoef te maken, maar daar dan ook helemaal geen zin in heb

O ja, ben ook nog wel eens aangerand door iets wat tussen een man en een vrouw inzat (weet niet meer heel goed, was donker en ik kwam uit de kroeg), ben toen wel als een speer en zonder om te kijken naar huis gerend
Wel opvallend trouwens dat zoiets voor een vrouw snel een trauma zou kunnen opleveren, en ik (of mannen wat eerder in het algemeen) er de dag erna wel weer om kon lachen eigenlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2010, 16:57
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Nee, want ik heb een echte, ouderwetse kung fu-uitstraling

Ik schop de stront uit je poriën!
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:03
Verwijderd
Citaat:
O ja, ben ook nog wel eens aangerand door iets wat tussen een man en een vrouw inzat (weet niet meer heel goed, was donker en ik kwam uit de kroeg), ben toen wel als een speer en zonder om te kijken naar huis gerend
Wel opvallend trouwens dat zoiets voor een vrouw snel een trauma zou kunnen opleveren, en ik (of mannen wat eerder in het algemeen) er de dag erna wel weer om kon lachen eigenlijk
Wat kort door de bocht Als je er de dag erna weer om kon lachen was het ook geen aanrandinbg imo.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Ben 1 keer beroofd. Liep in halloween kostuum lam naar mijn fiets terug, en was een sms aan het sturen. Kreeg van een kerel achter me een tik op mijn hoofd en een ander pakte mijn telefoon af. Ik best wel pissig er nog achteraan rennen, maar na 2 keer bijna op mijn bek te zijn gegaan (dronken i.c.m. cape i.c.m. hard rennen is geen winnaar) de achtervolging maar gestaakt. Tot 07.00 wakker moeten blijven om mijn abbo te kunnen blokkeren
Maja, geen trauma, alleen een ouwe suffe telefoon kwijt en 2 tientjes extra geld kwijt wegens bellen naar nigeria
Maar nu ik er over nadenk toch nog steeds wel een beetje pissig, al is het maar omdat ik als man van 1.85 me zelden over dat soort dingen zorgen hoef te maken, maar daar dan ook helemaal geen zin in heb

O ja, ben ook nog wel eens aangerand door iets wat tussen een man en een vrouw inzat (weet niet meer heel goed, was donker en ik kwam uit de kroeg), ben toen wel als een speer en zonder om te kijken naar huis gerend
Wel opvallend trouwens dat zoiets voor een vrouw snel een trauma zou kunnen opleveren, en ik (of mannen wat eerder in het algemeen) er de dag erna wel weer om kon lachen eigenlijk
Mannen lopen meer risico om slachtoffer te worden van een geweldsdelict dan vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:07
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Wat kort door de bocht Als je er de dag erna weer om kon lachen was het ook geen aanrandinbg imo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanranding

Ik heb er met meerdere mensen over gesproken, de mannen konden de lol er wel van inzien, de vrouwen waren totaal in shock
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:10
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Mannen lopen meer risico om slachtoffer te worden van een geweldsdelict dan vrouwen.
Lol, is daar het eigenschuld percentage al uit weggenomen?? Ik zou het toch wel opvallend vinden als 2 kleine gastjes liever een man dan een vrouw zouden overvallen

Wat ik niet opvallend vind is dat het juist mannen zijn die elkaar elke vrijdag en zaterdag avond te lijf gaan op het rembrandsplein
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:14
Verwijderd
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanranding

Ik heb er met meerdere mensen over gesproken, de mannen konden de lol er wel van inzien, de vrouwen waren totaal in shock
Ik drukte me ongelukkig uit, ik wil idd niet de definitie van aanranden aanvechten ;x

Maar zoals jij het zegt, komt het over alsof mannen beter zoiets van zich af kunnen zetten terwijl vrouwen zich eerder wat zullen aanstellen. Terwijl ik denk dat er geen verschil in zit als de omstandigheden vergelijkbaar zijn. Jij, als man van 1.85, was zo te lezen niet in de situatie dat meerdere personen, die fysiek sterker waren dan jij, jou overmeesterden. Dat je volledig aan de genade van vreemden, die overduidelijk kwade zin hebben, bent overgeleverd. Dat is een behoorlijk traumatiserende factor.
Een gemiddelde vrouw zal het ook heus niet als traumatisch ervaren als een engerd in de kroeg in haar kont knijpt oid.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Lol, is daar het eigenschuld percentage al uit weggenomen?? Ik zou het toch wel opvallend vinden als 2 kleine gastjes liever een man dan een vrouw zouden overvallen

Wat ik niet opvallend vind is dat het juist mannen zijn die elkaar elke vrijdag en zaterdag avond te lijf gaan op het rembrandsplein
Tja, wat is eigen schuld? Tellen vrouwen in korte rokjes dan ook niet mee?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:16
Rationeel
Rationeel is offline
ik werd in vegas in mijn kont geknepen, door een kerel... ik word soms nog huilend wakker
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:22
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Tja, wat is eigen schuld?
Ik krijg weleens een opmerking naar mijn hoofd, en dan weet je dat je niet veel moeite hoeft te doen om er een bende van te maken. Maja, ik loop dan rusig door. Als ik al die keren verhaal was gaan halen, had ik waarschijnlijk wel 10 verhalen hier kunnen opkalken.

Jij schreef:
Citaat:
Mannen lopen meer risico om slachtoffer te worden van een geweldsdelict dan vrouwen.
Ik geloof dat graag, maar vraag me toch af hoe dit komt
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:34
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Ik drukte me ongelukkig uit, ik wil idd niet de definitie van aanranden aanvechten ;x

Maar zoals jij het zegt, komt het over alsof mannen beter zoiets van zich af kunnen zetten terwijl vrouwen zich eerder wat zullen aanstellen. Terwijl ik denk dat er geen verschil in zit als de omstandigheden vergelijkbaar zijn. Jij, als man van 1.85, was zo te lezen niet in de situatie dat meerdere personen, die fysiek sterker waren dan jij, jou overmeesterden. Dat je volledig aan de genade van vreemden, die overduidelijk kwade zin hebben, bent overgeleverd. Dat is een behoorlijk traumatiserende factor.
Een gemiddelde vrouw zal het ook heus niet als traumatisch ervaren als een engerd in de kroeg in haar kont knijpt oid.
Wow, heb ik ergens een gevoelige snaar geraakt ofzo
Ik denk wel zeker dat het ongewild betasten van het lichaam bij vrouwen meer impact maakt dan bij mannen ja. Maar jij laar het klinken of dat meteen iets negatiefs moet zijn, of iets aanstellerigs, en zo bedoel ik dat helemaal niet. Als je het begrip aanranding lang genoeg zou bestuderen zou er vast wel een darwinistische reden zijn waarom mannen hier anders op reageren dan vrouwen
Want ja, ik denk als een gemiddelde vrouw diep in de nacht, zonder iemand in de buurt, tegen de muur wordt gegooid, een tong in haar mond geduwd krijgt en betast word bij haar geslachtsdeel, zij hier langer wakker van zou liggen dan een gemiddelde man
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:44
Verwijderd
Maar de gemiddelde vrouw bevindt zich op zo'n moment dan ook in een meer machteloze/kwetsbare positie
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-08-2010, 17:49
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Dus als ik zeg dat opvallend niet helemaal het juist woord is, omdat het niet raar is, omdat vrouwen zich eerder in een kwetsbare positie bevinden, kun je er dan wel mee leven??
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Dus als ik zeg dat opvallend niet helemaal het juist woord is, omdat het niet raar is, omdat vrouwen zich eerder in een kwetsbare positie bevinden, kun je er dan wel mee leven??
Dat moet ik even met Ciska Dresselhuys overleggen, brb.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 18:22
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Een keer na uitgaan nog even wezen pinnen en toen kwamen er wat agressieve jongetjes naar ons toe. Vooral twee vrienden van m'n neefje vingen de klappen. Zelf een bult aan overgehouden doordat ik achteruit liep en tegen een boom knalde. :')
Politie was er bij gekomen (112 gebeld) en het was best wel spannend enzo Verder geen trauma, wel nog een maandje ofzo last van gehad omdat ik het erg kut vond dat ik nauwelijks nog wist wat en hoe er gebeurd was.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 18:28
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Nou ja, de keer dat ik aangerand werd had ik sportkleren aan.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 09:29
Verwijderd
Mijn tas is uit de auto gejat in Oslo. En ik ben slachtoffer van een aanrijding ten gevolge van het veel te hard rijden van een brommer, telt dat ook? Toen heb ik een rib gekneusd en mijn voet opengehaald.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Verder is er nooit echt iets gebeurd. Sterker nog: sinds dat ene akkefietje lijk ik geweld eerder af te stoten. Een hele groep jongens heeft ooit een pauze genomen bij het mot trappen omdat ik er even langs wilde, en iemand die ik net een stoot in zijn maag had gegeven omdat hij zijn tengels van me af moest houden, was ervan overtuigd dat hij dat beter op kon lossen door iemand anders aan te vallen. Alleen hij kon niet bij die ander, want ik stond ervoor en hij wist niet hoe hij dat nu op moest lossen.
"Everybody has a plan until they get punched in the mouth."

Ik mag je stijl
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 15:51
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Nee, nog nooit. Er is zelfs nog nooit wat van me gestolen (voor zover ik weet).

Ik zie er dan natuurlijk ook wel erg bloeddorstig en gevaarlijk uit, dat schrikt vast af. NOT
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 16:03
Verwijderd
Enigzins waar, als je een blik opzet alsof je de intentie hebt ergens heen te gaan en iemands gezicht af te bijten, laten mensen je doorgaans met rust. Ook potentiele aanvallers, wat geheel te herleiden is tot roofdier-prooi.

Prooi doet eng = geen prooi.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 16:08
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Op Sziget zijn ooit al onze backpacks gejat, maar dat was het wel. Verder stond ik + kameraad ooit bij de geldautomaat te pinnen en stonden er echt twee Marokkaanse dudes in onze nek te hijgen, maar die vriend van me gaat daar wat minder subtiel mee om en verzocht hun om afstand te nemen door middel van drijgen met "je harsens eens doormidden trappen". Met de opmerking dat dat voor hem/ons dan ook niet echt een probleem zou zijn, want Tkd-matties ftw -stoer- . Maar ze gingen braaf weg .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence

Laatst gewijzigd op 23-08-2010 om 16:15.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 16:11
Verwijderd
Ik ben als kind eens van mijn fiets getrapt, er zijn wel een kleren en jassen van me gejat en ik ben vaker ongewenst aangeraakt, maar niks ernstigs. *afklopt*
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 17:17
Verwijderd
Oh ja, ik ben als kind wel eens door twee nare jongens aangevallen met één of andere vage spray die ze in mijn ogen spuitten waardoor ik even niets meer zag. Was heel naar.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 18:44
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Nope.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 23:26
Verwijderd
Mijn laptop is uit mijn kamer gejat door een/meerdere inbreker(s). Paar nachten slecht geslapen.
En ik ben aangerand door een oud-huisgenoot. Daar heb ik soms nog steeds moeite mee. Ook omdat ik me niet meer precies kan herinneren wat er gebeurd is.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 18:40
Verwijderd
geloof t of niet, maar t onderstaande is allemaal gedaan tegen mij, door schoolgenoten.

-aangestoken sigaret tegen mijn arm geduwd, gevolg:aangifte van mishandeling
-kei vaak opgewacht
-vuist tegen mijn slaap aan geslagen
-spullen gejat
-spullen vernield
-fiets ondergespuugd
-mega veel schoppen en slaan, ook in gezicht, tegen slaap enzo.
-van fiets geduwd keertje of 80
-strippenkaart,geld,enz. uit handen/tas gepakt.
-met fiets en al in de sloot geduwd
-meer dan n miljoen keer uitgescholden
-schoolspullen keer of 100 vernield
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie profeties die zogenaamd over jezus gaan maar ik stel er ?tekens bij.
Isa
67 01-08-2004 09:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap strenger optreden politie in tilburg
little nemo
76 31-07-2003 20:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland in verval....
TefnachT
101 22-08-2002 00:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.