Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2010, 16:27
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Advertentie
Oud 31-08-2010, 16:27
Verwijderd
Hoio!
Oud 31-08-2010, 16:28
Verwijderd
@ Sarah: dat wat Lorelei zegt!
Oud 31-08-2010, 16:28
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
vroeger elke dag vers brood en gebak <3
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 31-08-2010, 16:28
Verwijderd
Wat betekent Saaituurwinkel?
Oud 31-08-2010, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Hoio!
Hallo!
Oud 31-08-2010, 16:28
Verwijderd
Oh natuurwinkel.
Oud 31-08-2010, 16:29
Verwijderd
Ik heb 1 keer brood gekocht bij de natuurwinkel, maar dat was héél vies en kostte echt 3+ euro ofzo En bij mij in de straat is geen bakker en geen groenteman, anders zou ik er wel heen gaan. Wel een slager, maar daar heb ik dan weer niks te zoeken. De markt vind ik te ver weg en zo druk met afschuwelijke mensen en zo Dus eigenlijk haal ik zo'n beetje alles bij de supermarkt [/lui mormel]
Oud 31-08-2010, 16:29
Verwijderd
Ik weet niet wat de natuurwinkel inhoudt, maar ik vind het erg geitenwollesokkerig en irritant klinken.
Oud 31-08-2010, 16:30
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik weet niet wat de natuurwinkel inhoudt, maar ik vind het erg geitenwollesokkerig en irritant klinken.
Geitenwollesokkerig is het ook. Irritant niet.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-08-2010, 16:30
Verwijderd

Hebben ze daar wel brood dat ondanks hompigheid en dikke korst van binnen zadenvrij is? Anders lust Theodoor het weer niet
Hm en op zich zijn we best tevreden met de Pain de Campagne en Boulle Beurre van de ah, alleen steunen we daarmee natuurlijk weer geen vakmanschap.

Vis is ook zoiets, de vishandel om de hoek is behoorlijk duur en verkoopt vooral borrelhapjes en salades enzo, en ik vroeg er een keer om een zalmmoot op huid en eerst zei de verkoopster 'dat kan niet, want je kunt die schubben niet eten' en toen zei ik 'ik wil hem ook alleen op de schubben grillen' en ze keek me aan alsof ik gek was, liep naar achteren, kwam even later terug met een zalmmoot op huid en rekende me 4 euro 'bereidingskosten'
Maar dan hebben we de markt nog, daar doen ze niet zo moeilijk
Oud 31-08-2010, 16:31
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Hebben ze daar wel brood dat ondanks hompigheid en dikke korst van binnen zadenvrij is? Anders lust Theodoor het weer niet

Vis is ook zoiets, de vishandel om de hoek is behoorlijk duur en verkoopt vooral borrelhapjes en salades enzo, en ik vroeg er een keer om een zalmmoot op huid en eerst zei de verkoopster 'dat kan niet, want je kunt die schubben niet eten' en toen zei ik 'ik wil hem ook alleen op de schubben grillen' en ze keek me aan alsof ik gek was, liep naar achteren, kwam even later terug met een zalmmoot op huid en rekende me 4 euro 'bereidingskosten'
Maar dan hebben we de markt nog, daar doen ze niet zo moeilijk
Jawel hoor Maar je moet wel even opletten dat je gist neemt, als je niet van zuurdesem houdt (wat voor veel mensen geldt )
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-08-2010, 16:33
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Jullie moeten allemaal die face recognition celebrity match is doen Wat er daar uit komt is vet raar.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 31-08-2010, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Jullie moeten allemaal die face recognition celebrity match is doen Wat er daar uit komt is vet raar.
dat is hier op het forum al uitgebreid voorbij gekomen.
Oud 31-08-2010, 16:34
Verwijderd
Al duizend keer. Ik leek toen op een of andere chinese kerel
Oud 31-08-2010, 16:35
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
dat is hier op het forum al uitgebreid voorbij gekomen.
in het saai?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 31-08-2010, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Jullie moeten allemaal die face recognition celebrity match is doen Wat er daar uit komt is vet raar.
die dingen kijken vooral naar je haar- en huidskleur en de houding van je hoofd en helemaal niet naar gezichtstrekken
Oud 31-08-2010, 16:35
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
die kijkt vooral naar je haar- en huidskleur en de houding van je hoofd en helemaal niet naar gezichtstrekken
ja ik 71% leonardo di caprio. Right
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Ads door Google
Oud 31-08-2010, 16:37
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
*kwaliteit-boks*
Qua eten koop ik 40% (vooral brood, basisdingen als pasta/rijst en zuivel) in de biologische winkel waar ik werk (met personeelskorting, hu hu), 40% (vooral groente en fruit) bij een Turkse kleine zelfstandige hier in de buurt, fijn spul heeft die, 10% (bepaalde chocola ; diepvriespizza op zijn tijd, drank) bij de AH en de overige 10% bij waar ik op dat moment in de buurt ben als ik echt iets nodig heb. Maar het liefst zou ik vaker naar de markt gaan, maar dat komt vaak zo slecht uit en het is er zó druk.
Jij werkt ook bij een bio super, cool *boks*
Zuivel haal ik wel bij de ah, omdat ik eigenlijk alleen volle melk en volle yoghurt haal, en daar is weinig verschil in smaak in te ontdekken Verder gewoon was basis dingen, zolang het eigenlijk maar niet vers of bijna vers is
Kaas, groenten en fruit haal ik op de markt, want spotgoedkoop en super lekker. En ik vind het wel leuk tussen al dat volk rond te lopen
En soms effe goed inslaan bij de toko is fijn, vooral kruiden. Als je goeie kruiden hebt, rijst en groenten, heb je eigenlijk al een perfect avondmaal

Probleem is wel dat je snel verwend wordt. Vroeger was brood van de AH excelent een feest, nu krijg ik het bijna niet meer weg
Oud 31-08-2010, 16:38
Verwijderd
Heb ik dan het verkeerde brood gekocht toen? Het was gewoon gist, geen zuurdesem, en het was zo zwaar als een baksteen :/ niet weg te krijgen.
Oud 31-08-2010, 16:38
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Ik weet niet wat de natuurwinkel inhoudt, maar ik vind het erg geitenwollesokkerig en irritant klinken.
*klopklop*
ja?
1998 wil zijn denkbeelden terug.


Als er iets hip is in grachtenpand/BN/PC nederland is het wel duurzaamheid en slowfood
Oud 31-08-2010, 16:40
Verwijderd
Nou, dat was een onsuccesvol dagje winkelen. Wat haat ik winkelen, ik slaag nooit!

Ik heb wel een paar nieuwe potloden en een puntenslijper.

Ik was bij Boekenvoordeel, precies het boek gevonden dat ik zocht, zegt die miep achter de toonbank: "Oh, boekenbonnen? Die nemen wij niet aan en die geven wij ook niet uit, sorry." Argl.
En verder kon ik dat boek (anatomie) nergens vinden.
Oud 31-08-2010, 16:40
Verwijderd
Citaat:
slowfood
Slakken in knoflooksaus?
Oud 31-08-2010, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Nou, dat was een onsuccesvol dagje winkelen. Wat haat ik winkelen, ik slaag nooit!

Ik heb wel een paar nieuwe potloden en een puntenslijper.

Ik was bij Boekenvoordeel, precies het boek gevonden dat ik zocht, zegt die miep achter de toonbank: "Oh, boekenbonnen? Die nemen wij niet aan en die geven wij ook niet uit, sorry." Argl.
En verder kon ik dat boek (anatomie) nergens vinden.
Ohja heel veel (boek!)winkels blieven boekenbonnen niet Dus geen boek gescoord?
Oud 31-08-2010, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Ohja heel veel (boek!)winkels blieven boekenbonnen niet Dus geen boek gescoord?
Nope.
Advertentie
Oud 31-08-2010, 16:42
Verwijderd
De natuurwinkel hier was tot voor een paar maanden behoorlijk geitenwollensokkerig maar toen hebben ze verbouwd.

En nu Theodoor in Deventer studeert kunnen we vlees weer bij de bioslager halen
Oud 31-08-2010, 16:44
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Heb ik dan het verkeerde brood gekocht toen? Het was gewoon gist, geen zuurdesem, en het was zo zwaar als een baksteen :/ niet weg te krijgen.
Je hebt duizend en 1 soorten brood. Zelf ben ik fan van bijvoorbeeld heel zwaar en zuur brood. Maar bij de natuurwinkel hebben ze volgens mij ook wel gewoon redelijk lekker wit brood hoor, alleen altijd niet zo lang houdbaar
Maja, met brood loont het opzich wel de moeite effe te kijken wat er is.

Zo is er verschil in hoe het rijst (schrijf je dat zo) gist of desem, vaak heeft desem een wat zurige smaak, zeker in de natuurwinkel.
Hoe zwaar het brood is. Wit is vaak luchtig, bruin en meergranen daartussen, en alison en volkoren zijn dan weer heel erg zwaar.
En dan ook nog welk graansoort. In de super heb je vaak alleen tarme, en soms mais en wat zonnepitjes ertussen, maar elders vaak ook spelt, rogge etc

Je zou eigenlijk gewoon eens een proeverijtje moeten krijgen
Oud 31-08-2010, 16:46
Verwijderd
Broodproeverij jaaaaa
Oud 31-08-2010, 16:48
Verwijderd
Bierproef-/whiskeyproef-/Broodproefmeeting!
Oud 31-08-2010, 16:49
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Vis is ook zoiets, de vishandel om de hoek is behoorlijk duur en verkoopt vooral borrelhapjes en salades enzo, en ik vroeg er een keer om een zalmmoot op huid en eerst zei de verkoopster 'dat kan niet, want je kunt die schubben niet eten' en toen zei ik 'ik wil hem ook alleen op de schubben grillen' en ze keek me aan alsof ik gek was, liep naar achteren, kwam even later terug met een zalmmoot op huid en rekende me 4 euro 'bereidingskosten'
Haha, dit is gewoon compleet onzinnig

Citaat:
Jawel hoor Maar je moet wel even opletten dat je gist neemt, als je niet van zuurdesem houdt (wat voor veel mensen geldt )
Is wel steeds vaker brood waar ze wel desem gebruiken, maar het niet laten zuren. Geen gist dus, maar ook geen zure smaak

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slow_Food
Oud 31-08-2010, 16:50
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Bierproef-/whiskeyproef-/Broodproefmeeting!
O ja, er was hier iemand die het een en ander van whiskey's wist Ik kan wel wat broodjes sparen in de vriezer
Oud 31-08-2010, 16:51
Verwijderd
Citaat:
O ja, er was hier iemand die het een en ander van whiskey's wist Ik kan wel wat broodjes sparen in de vriezer
Vers brood > vriezerbrood
Oud 31-08-2010, 16:52
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Vers brood direct in de vriezer stoppen en op de juiste manier ontdooien, en ik daag je uit het verschil te proeven!
Oud 31-08-2010, 16:52
Verwijderd
Over brood gesproken, mijn ontbijt bestaat nu uit apekoppen, dropgums, dropstaafjes, kokindjes, dropmaantjes en dropsleutels.
Oud 31-08-2010, 16:52
Verwijderd
zo, dat was weer lekker 8 uurtjes les! Hopp! We zitten weggestopt in een kapel, heel koud en donker en omdat de docenten medelijden met ons hebben, hebben ze een leuk café in de stad uitgezocht voor de volgende lessen
Oud 31-08-2010, 16:53
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Wel lol dat er in de voedingswereld vaak met de term vers gestrooid word, terwijl er geen definitie voor is. Verse vis bij de appie of de visboer vandaag kan al in 2007 gevangen zijn
Ads door Google
Oud 31-08-2010, 16:55
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik lijk wel gek.. ga ik een tweedejaarsvak orthopedagogiek volgen zonder enige voorkennis van pedagogische wetenschappen.. Heb echt heel veel zin in dat vak maar als ik de onderwerpen zie, dan vraag ik me toch af in hoeverre ik het ga begrijpen (nja, t zal vast wel goed komen want ik ben niet achterlijk.. maar toch waarom blijf ik niet gewoon bij m'n vakgebied! )
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-08-2010, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Vers brood direct in de vriezer stoppen en op de juiste manier ontdooien, en ik daag je uit het verschil te proeven!
de korst wordt slap of taai. Dat proef je niet, maar dat merk je wel meteen tenzij de korst al slap wás.

Citaat:
Wel lol dat er in de voedingswereld vaak met de term vers gestrooid word, terwijl er geen definitie voor is. Verse vis bij de appie of de visboer vandaag kan al in 2007 gevangen zijn
Verse melk in de winkel is 7 tot 21 dagen oud en als we echt verse melk zouden drinken zouden we het waarschijnlijk maar raar vinden smaken
Oud 31-08-2010, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Ik lijk wel gek.. ga ik een tweedejaarsvak orthopedagogiek volgen zonder enige voorkennis van pedagogische wetenschappen.. Heb echt heel veel zin in dat vak maar als ik de onderwerpen zie, dan vraag ik me toch af in hoeverre ik het ga begrijpen (nja, t zal vast wel goed komen want ik ben niet achterlijk.. maar toch waarom blijf ik niet gewoon bij m'n vakgebied! )
maarrrrr, heb je les in een café? D:;d;;D::
Oud 31-08-2010, 16:57
Verwijderd
Noooog wat gemist hier?
Oud 31-08-2010, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Wel lol dat er in de voedingswereld vaak met de term vers gestrooid word, terwijl er geen definitie voor is. Verse vis bij de appie of de visboer vandaag kan al in 2007 gevangen zijn
Keuringsdienst van euh hoe heet dat... enzo, die documentaires
Oud 31-08-2010, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Noooog wat gemist hier?
even kijken...
schoolspullen, 90's jeugdsentiment, 'simpele' beroepen, vakmanschap, kwaliteitseten
Oud 31-08-2010, 17:00
Verwijderd
Oh, wat jammer, dat klinkt allemaal interessant. Maar ja, je kunt niet alles hebben. Ik heb lekker gewerkt en van mijn andere werk te horen gekregen dat sommige mensen me daar 'onbetrouwbaar' vinden. Door een communicatiefout aan hun kant die ik te laat door had. Godver, ik zie nu al op tegen het beginnen op m'n werk
Oud 31-08-2010, 17:00
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
de korst wordt slap of taai. Dat proef je niet, maar dat merk je wel meteen tenzij de korst al slap wás.



Verse melk in de winkel is 7 tot 21 dagen oud en als we echt verse melk zouden drinken zouden we het waarschijnlijk maar raar vinden smaken
Daar heb je wel een punt
(maja, ik krijg brood wat over is mee van mijn werk, dus ik pak wat ik pakken kan, en gooi de vriezer vol, dan kan ik weer effe vooruit)

en echt verse melk is echt MEGA lekker, mits het wel eerst een paar uur gedoeld heeft gestaan, anders is het, euh, beetje raar
Oud 31-08-2010, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Daar heb je wel een punt
(maja, ik krijg brood wat over is mee van mijn werk, dus ik pak wat ik pakken kan, en gooi de vriezer vol, dan kan ik weer effe vooruit)

en echt verse melk is echt MEGA lekker, mits het wel eerst een paar uur gedoeld heeft gestaan, anders is het, euh, beetje raar
Ik krijg steeds meer respect voor jou
Oud 31-08-2010, 17:01
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
maarrrrr, heb je les in een café? D:;d;;D::
Whuh?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-08-2010, 17:01
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Keuringsdienst van euh hoe heet dat... enzo, die documentaires
Keuringsdienst van waarden Kijk het bijna nooit, maar id idd goeie shit
Oud 31-08-2010, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Keuringsdienst van waarden Kijk het bijna nooit, maar id idd goeie shit
Oud 31-08-2010, 17:03
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Sewes weer zelfgemaakte pompoensoep omnomnom
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 31-08-2010, 17:04
Verwijderd
ik ga chili con quese maken
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.