Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2012, 19:41
schaapje2702
Avatar van schaapje2702
schaapje2702 is offline
hallo,

il heb sinds gister het mirena spiraaltje gekregen, nu kreeg ik net te horen dat een spiraaltje op jonge leetijd(18) helemaal niet goed voor je is?
klopt dit? want anders vraag ik me af waarom de gynaecoloog mij het mirena spiraaltje heeft gezet...(wat trouwens uitermate pijnlijk is)

groetjes
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 19:48
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
van wie heb je dat gehoord en hoe zou het niet goed zijn?
de gynaecoloog zet zo'n ding echt niet als het niet verantwoord is.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 19:50
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Of het spiraaltje zetten pijn doet kan heel erg verschillen denk ik hoewel ik me kan voorstellen dat het niet echt een vrolijke gebeurtenis is.

En als je te jong was had je gynaecoloog het niet gezet! Je zegt het ook een beetje of alsof het je overkomt, ik neem aan dat je er zelf om verzocht hebt (en ook een folder oid hebt gelezen).
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 20:07
schaapje2702
Avatar van schaapje2702
schaapje2702 is offline
Citaat:
van wie heb je dat gehoord en hoe zou het niet goed zijn?
de gynaecoloog zet zo'n ding echt niet als het niet verantwoord is.
mijn schoonzusje zei dat(ze is 16)
ik denk zelf dat ze denkt dat als je niet ongesteld wordt, geen kinderen meer kan krijgen.

en wat de pijn betreft, als je nog nooit zwanger bent geweest doet het meer pijn omdat die klem de baarmoedermond open moet houden, als het spiraaltje wordt ingebracht, moet je hoesten en dat doet vet veel pijn
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 20:12
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
mijn schoonzusje zei dat(ze is 16)
ik denk zelf dat ze denkt dat als je niet ongesteld wordt, geen kinderen meer kan krijgen.

en wat de pijn betreft, als je nog nooit zwanger bent geweest doet het meer pijn omdat die klem de baarmoedermond open moet houden, als het spiraaltje wordt ingebracht, moet je hoesten en dat doet vet veel pijn
je schoonzusje vertelt je onzin. Het is juist een hele aangename bijwerking van het spiraaltje dat een deel van de vrouwen niet ongesteld wordt zolang dat ding erin zit.

Overigens heb ik zelf net 3 maand geleden een spiraaltje laten plaatsen dus ik voel je pijn
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 23:26
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Ik heb mijn spiraaltje ook laten plaatsen toen ik 18 was. Het enige dat vervelend is aan een spiraaltje op "jonge" leeftijd is dat het plaatsen pijnlijker kan zijn. Al heeft dat met het hebben van kinderen te maken. Bij mijn huisarts ging de voorkeur om die reden dan ook uit naar andere middelen van anticonceptie.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 04:58
Verwijderd
Het verhaal van de klok en de klepel hier.....
Jij, ik en de andere posters weten dat een spiraaltje veilig (goed) is. Zolang je niet de controles vergeet......vergeet je die wel dan kan het in een bijzonder geval slecht uitpakken. "Dan kan het in een bijzonder geval" dus ook niet per definitie.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 10:41
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Kan prima. Ik was 20 denk ik, oh dat zou ik moeten gaan uitzoeken want na 5 jaar moet ie vervangen toch? Nou goed. Ik had overigens helemaal niet zo veel pijn. Huisarts zei van tevoren dat ik maar een dag op de bank moest plannen, maar ik ben diezelfde dag toch naar mijn 'werk' gegaan.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 11:10
Verwijderd
Hij is inderdaad populair onder moeders die niet nog een extra keer moeder willen worden, omdat hun baarmoedermond al wat ruimer is en hij daardoor makkelijker te plaatsen is. Maar hij is absoluut niet gevaarlijk. Het grootste bezwaar is het plaatsen en dat is naar, maar je bent nu wel klaar voor vijf jaar.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Spiraaltje --> menstruatie?
Verwijderd
5 17-11-2008 11:46
Lichaam & Gezondheid Het Mirena Spiraaltje
stout!
13 28-03-2005 16:41
Lichaam & Gezondheid Spiraaltje!
miekmuis
32 27-03-2005 17:03
Huiswerkvragen: Exacte vakken Poolvergelijking afleiden van een spiraal
ProPHeT
4 01-03-2004 21:56
Lichaam & Gezondheid ervaringen met een spiraaltje
rabecca
6 28-04-2002 17:06
Lichaam & Gezondheid ~**Spiraaltje**~
[DFU]DutchGirllie
5 26-02-2002 14:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.