Oud 24-05-2004, 15:17
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Hoi,
Vandaag zijn de Examens begonnen. Alleen ben ik er niet bij. Ik ben blijven zitten wegens ziekte, vervolgens heb ik nog een jaar gemist doordat ik opgenomen moest worden en nu ben ik zelfs helemaal gestopt met school. Het besef doet zo'n pijn
Mijn klas, mijn vrienden, mijn school, alles ben ik kwijt!!!
Het zijn herinneringen geworden....
Ik ben BOOS! Waarom moest mijn leven zo lopen? Waarom mocht ik niet samen met 'mijn' klas Centraal Examen doen!?!
Ik kan het niet accepteren. Ik kan niet door met mijn leven, omdat ik niet kan beseffen dat dit alles écht gebeurd. Het kan gewoon niet waar zijn, het is een grap, een droom, hoe kan dit?
Huil...*snik*....why???

Magisch Sterretje
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2004, 15:22
toetjemona
Avatar van toetjemona
toetjemona is offline
echt klote...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 15:23
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Heej meis,

Ik blijf dit jaar ook zitten. Ben in december opgenomen geweest, en het heeft daarna te lang geduurd (en heb dus teveel gemist) om nog terug naar school te gaan.

Ik baalde hier ook ontzettend van, maar begin nu langzaam te beseffen dat het iets is waar ik niet teveel aandacht aan moet besteden. Ik ben nu ook voorzichtig weer mijn toekomst aan het plannen.

Wij komen er ook wel.. We doen er misschien wat langer over, maar we komen er ook! Het is geen misdaad om wat langer over school te doen. Ik denk dat doordat we er wat langer over doen we er eigenlijk alleen maar beter uit kunnen komen, want stel je had het examen toch gedaan, en het net op het nippertje gehaald, was je misschien volgend jaar toch nog in de problemen gekomen. Dan kun je er beter wat langer over doen en met zekerheid slagen.

Liefs,

Laura
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 15:24
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 24-05-2004 @ 15:17 :
Hoi,
Vandaag zijn de Examens begonnen. Alleen ben ik er niet bij. Ik ben blijven zitten wegens ziekte, vervolgens heb ik nog een jaar gemist doordat ik opgenomen moest worden en nu ben ik zelfs helemaal gestopt met school. Het besef doet zo'n pijn
Mijn klas, mijn vrienden, mijn school, alles ben ik kwijt!!!
Het zijn herinneringen geworden....
Ik ben BOOS! Waarom moest mijn leven zo lopen? Waarom mocht ik niet samen met 'mijn' klas Centraal Examen doen!?!
Ik kan het niet accepteren. Ik kan niet door met mijn leven, omdat ik niet kan beseffen dat dit alles écht gebeurd. Het kan gewoon niet waar zijn, het is een grap, een droom, hoe kan dit?
Huil...*snik*....why???

Magisch Sterretje
Rustig maar, meisje. Dit gebeurt inderdaad echt, maar je zet je er heus wel overheen. Waarom? Daarom. Daar kan niemand antwoord opgeven. Het leven is niet perfect, en jij hebt dit meegemaakt. (ik ook zoiets) Iemand anders maakt weer iets anders mee. Jezelf gek maken met 'waarom' vragen, gaat je niet verder helpen. Eerder een stap terug. Huil uit en zet je er dan overheen. Ga zoeken naar oplossingen. Het komt wel goed, echt waar.

Ik hoop dat ik niet te bot klink, zo bedoel ik het echt niet. Ik ken de situatie maar al te goed. Maar je zal het toch moeten accepteren en verder gaan.

*knuff*
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 15:59
firelizzard
Avatar van firelizzard
firelizzard is offline
<=====Zie advantar=======
__________________
WWW.GOUWENAAR.NL
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:12
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Het is alsof ik mezelf hoor praten! Ik snap zooooo enorm goed wat je bedoeld, ik heb hetzelfde meegemaakt.
Ik ben ook nog eens door die problemen van school moeten veranderen. Mijn eerste klas had examens en diploma uitreiking toen ik met een IBS op een gesloten afdeling zat.
Mijn andere klas was geslaagd toen ik ook weer in een kliniek zat.

Ik vind het heel erg moeilijk te accepteren voor mezelf. Ik ben ook door problemen met school gestopt. Iedereen die geslaagd is, krijgt dan ook dat beetje trots van z'n ouders of een duur cadeau. Dat heb ik allemaal nooit gehad.

En ieder jaar heb ik het er weer moeilijk mee rond deze tijd. Ieder jaar heb ik weer gedachtes van: O, had ik maar dat en dat gedaan en had ik me daar en daar maar niks van aangetrokken. Ik hoor daar ook bij! Al die mensen die nu examen doen, het doet me zoveel pijn en het is ook weer zo dubbel, omdat mijn vriend nu ook examen doet. Dan wil je toch trots op m zijn.
Waar ik dan ook weer moeite mee heb is, dat mensen het allemaal zo druk hebben met examens en ik dan gewoon minder aandacht krijg van iedereen.
Het examen lijkt wel een ziekte, ze zitten er zo hoog mee in hun bol, dat ze de rest van de wereld een beetje vergeten.

Dit voelt ieder jaar nog steeds zo enorm rot en ik denk dat het pas over gaat als ik het mezelf kan vergeven, maar of dat ooit komt...
Wie vergeeft er nou van zichzelf, dat ie zijn school niet af heeft gemaakt, omdat ie zogenaamd ziek moest zijn. Misschien heb ik me wel aangesteld. Als ik wat normaler had nagedacht, dan had ik nu op zak gelopen met een diploma.

Argh Het doet zo'n pijn Het is zo'n grote beurse plek
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:35
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Het doet zo'n pijn...

School heeft altijd een grote rol gespeeld in mijn leven. Het was de weg naar zelfstandigheid. Mede doordat er vroeger gezinsproblemen waren had ik heel erg sterk het verlangen om op beide benen te kunnen staan.
Vanaf de 3e klas ging het steeds slechter met me. Toen ik in de 4e klas zat zocht ik hulp voor mezelf. Gedurende het hele jaar had ik wekelijks een gesprek met een psycholoog. Ik zat in een depressie en eenmaal in de 5e was dit ook duidelijk aan me te zien. Ik viel veel af, was ontzettend somber en begon me steeds meer te isoleren. Mijn huisarts wou voor de zekerheid mijn bloed laten testen. Er bleek meer aan de hand te zijn dan alleen een depressie. Mijn schildklier functioneerde niet goed. Ik kreeg veel te verwerken:
1. gesprekstherapie leverde niet het verwachtte resultaat
2. ik bleef zitten
3. ik bleek een chronische ziekte te hebben

Nu zat ik al in een depressie, maar ik leek er steeds verder in weg te zakken. Ik kreeg suicidale gedachten. Ik snapte niet wat er met me aan de hand was. Een opname volgde op een gesloten afdeling ondanks dat ik nog geen pogingen had ondernomen. Ik beloot vrijwillig te gaan, maar ergens wist ik heel goed dat ik geen echte keus had. Tijdens mijn opname bleek ik een eetprobleem te hebben. Toch ging het al snel weer vrij goed met eten. Maar opeens stortte ik in. Ik wou niet meer leven. Ik wist het zeker. Ik kon niet meer. Ondanks dat ik vrijwillig gekomen was moest ik doordat ik een Rechtelijke Machting toegewezen had gekregen gedwongen blijven. In plaats dat ik op school zat om de 5e klas opnieuw te doen zat ik dus opgenomen in een APZ (= Algemeen Psychiatrisch Ziekenhuis).
Na mijn opname, 6 maanden later, was ik eindelijk weer thuis. (ik was al een keer eerder met ontslag gegaan, maar na een suicidepogingen was ik snel weer terug) Er waren geen leuke dingen gebeurd en ik was ook erg veranderd. Na 3 maanden wennen aan thuis besloot ik dat ik terug naar school wilde. Ik heb de school moeten overtuigen en dit was geen makkelijke opgave. Mede doordat ik de diagnose Borderline had gekregen en mij als advies was meegegeven om dagbehandeling te gaan volgen. Toch ben ik uiteindelijk weer aangenomen door de school, maar na 2 weken ben ik gestopt. Het ging niet. Ik had heel veel last van angsten en ik kon mijn gedachten niet bij school houden. Nu zit ik al maanden thuis, opgesloten in mijn donkere kamer. Ik ga niet naar school en kijk somber naar de toekomst. Binnenkort, 14 juni, is de Inschrijfdag van het Volwassenonderwijs. Als ik terug naar school wil dan is dat mijn kans, maar ik ben er nog niet aan toe. Het gaat gewoon nog té slecht met me. Alles is zo anders gelopen dan ik had verwacht....
Ik ben vreselijk jaloers/trots op allen die dit jaar Examen doen. Ik had het ook zo graag meegemaakt.
Pijn, pijn, pijn....

Magisch Sterretje*
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:45
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
uhuh
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 17:00
Arashi
Arashi is offline
Ik kan me hier wel in herkennen (dit jaar had mijn eindexamen jaar kunnen zijn), maar ik heb het nooit zo erg gevoeld als de mensen die hier posten... Tuurlijk, het is soms best moeilijk als ik anderen (leeftijdgenoten, maar ook vrienden enzo) hoor praten over examens, nieuwe studies, vervolgopleidingen en alles wat daarbij komt kijken, en de twijfels of ik er niet harder aan had moeten trekken, me aanstel(de), enzovoort heb ik ook...

Maar het ís nou eenmaal zo dat je (nu) nog geen examen kan doen, en ik denk dat dat ook iets is wat je 'gewoon' moet (leren te) accepteren. Met gedachtes als 'wat als ik...', 'ik wou dat...', kwel je jezelf alleen maar, en daar kom je geen stap mee vooruit, integendeel zelfs. Je kunt het leven en de dingen die er gebeuren niet naar jouw hand draaien, al wil je het nog zo graag, en al is de manier waarop sommige dingen gaan (absoluut) niet eerlijk geweest. Wat je wél kunt doen is er nu het beste van maken, proberen jezelf niet gek (van jaloezie, gemengde gevoelens, gedachtes over hoe het allemaal wel niet had kunnen gaan ed) te maken, en er voor gáán.

Het leven gaat door, óók als dingen niet gaan zoals jij zou willen, de kansen en mogelijkheden zijn er altijd, ook al zijn ze misschien niet altijd zoals je had verwacht, en zijn ze niet altijd even makkelijk te grijpen.

('k hoop dat het niet heel vervelend overkomt ofzo, ik snap ook wel (heel goed) dat het heel rot en pijnlijk is... maar ik hoop dat, nouja, dat je je daar op een gegeven moment ook overheen kan zetten enzo.)

Ik vind het iig wel heel goed van je (Magic_STAR), dat je wel kijkt naar de mogelijkheden enzo, al kan het dan misschien nog niet gelijk... Heel veel succes en sterkte in elk geval.

En Eend, waarom zou jij jezelf moeten vergeven voor iets waar je (volgens mij) vrij weinig tot niets aan had kunnen doen?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 17:03
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Het leven gaat verder. Sommige dingen gaan niet zoals we hadden verwachten, maar dat is nou eenmaal zo.
We have to move on!

Merk je het? Ik probeer mezelf op te peppen.
(met niet erg veel suc-6 )

Ik blijk niet de enige te zijn die hier last van heeft. Eigenlijk is het ook logisch dat we het er moeilijk mee hebben. En dat mag ook! Het doet alleen zo f*cking veel pijn...
Pff, toch lucht het even op dat ik hier mijn gevoelens heb kunnen neerzetten. Thanks, voor alle lieve reacties!

Zelfgeschreven gedichtje voor iedereen die het moeilijk heeft.

Titel: door gaan!
Soms doet het leven pijn
En denk je aan hoe het had kunnen zijn
Je had nog zoveel dromen
Maar geloof mij....
Ooit zullen die uitkomen
Just, keep your head up
And don't STOP!!!

Liefs Magisch Sterretje
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 17:34
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ach, ik heb ook al een hoop opleidingen de shit in zien gaan, tis niet zo'n ramp als dat iedereen je verteld, je hebt nog tijd zat, je bent dan misschien wat later met alles, maar who cares.
Ik heb er ook wel een tijd mee gezeten, maar uiteindelijk maakt het niks uit, het is zonde van de jaren, maar daar moet je maar niet teveel over nadenken, je hebt nog genoeg om het in te halen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 18:09
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Herkenning...

Het komt me echt zo bekend voor, is bijna eng. Kan alleen maar de dingen zeggen die iederen zegt: Het leven gaat door. Soms heb je wat tegenslagen, maar er komt een tijd dat het beter gaat. Nu maar hopen dat die tijd snel komt.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 08:56
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Morgen

Het gaat beter
Morgen komt alles goed
Dan zijn er geen zorgen
Dat gaat t zoals t moet

Morgen zul je lachen
Samen met mij
Want morgen ben je tevreden
En zijn we samen blij

Maar morgen zal het altijd blijven
Want wat is de vraag
Het zal allemaal wel goed komen; morgen
Maar morgen is morgen gewoon weer vandaag
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 22:39
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik ben het eigenlijk met grl (en vele anderen denk, maar heb niet alle reacties gelezen) eens... ik heb er zelf (totaal!) geen ervaring mee, maar er moet toch nog wel een andere oplossing zijn? mag je het jaar nog een keer? kan je het anders via het ROC doen oid? maar ik begrijp dat je verdriet nu groot is, en je hebt alle recht eerst verdrietig te zijn!!
sterkte meis! (F)
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 10:41
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 25-05-2004 @ 22:39 :
ik ben het eigenlijk met grl (en vele anderen denk, maar heb niet alle reacties gelezen) eens... ik heb er zelf (totaal!) geen ervaring mee, maar er moet toch nog wel een andere oplossing zijn? mag je het jaar nog een keer? kan je het anders via het ROC doen oid? maar ik begrijp dat je verdriet nu groot is, en je hebt alle recht eerst verdrietig te zijn!!
sterkte meis! (F)
Het is niet makkelijk om die stap te nemen. Bij mij zeiden ze dat ook constant. Ik moest dan naar een school waar ik absoluut niet heen wilde.
Bij mij is ook het probleem dat ik niet in de klas kan zitten, want dan krijg ik paniekaanvallen.
Ik heb bij LOI gekeken, maar daar kan ik de mavo niet afmaken. En bij die andere dinges krijg je barslechte begeleiding, dus dara begin ik niet aan, juist omdat ik meer begeleiding nodig heb.

Bij mij was het niet alleen verdriet, maar ook woede en haat. Omdat ik in de brugklas door een leraar flink getreiterd ben, kreeg ik dus die paniekaanvallen in de klas. Dat heeft mij veel onzekerheid gegeven en mijn schoolperiode belemmert. Ik kan die leraar nog steeds vermoorden, ik moet 'm dan ook niet tegenkomen op straat.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 11:49
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik ben in de 5e klas de eerste keer blijven zitten doordat ik me niet kon concentreren en daardoor mijn huiswerk niet bij kon houden en ik was vaak afwezig omdat ik me niet goed voelde etc. (oorzaak: depressie, schildklierproblemen, eet- en slaapproblemen)
Toen werd ik aan het eind van de zomervakantie opgenomen en heb 6 maanden in een psychiatrisch ziekenhuis doorgebracht. Eenmaal thuis had ik 3 maanden nodig om aan de thuissituatie te wennen. Toen heb ik contact opgenomen met school en na een aantal gesprekken (o.a. met de schoolarts) werd ik opnieuw aangenomen. Dit ging niet goed en ik ben dan ook gestopt.
Nu ben ik geen leerling meer van de school. Als ik mijn diploma nog wil halen, dan is het Volwassenonderwijs een optie. De Inschrijfdata is op 14 juni. Ik ben er nog helemaal niet aan toe. Het doet zo'n pijn om je leven aan je voorbij te zien gaan.
Nu ben bang dat ik vast kom te zitten in het psychiatrische circuit als bijv. mijn ouders hulp voor me gaan zoeken etc. Ik ben zelfs zo bang dat ik de huisarts, ziekenhuizen etc. niet durf te bezoeken. Ik heb ervaringen met rechters die me gedwongen opgenomen hielden, dus ik denk dat ik daar een trauma ofzo van overgehouden heb.
Ik ben zóóó bang voor alles. Had zulke mooie dromen. Alles is zo ontzettend anders gelopen dan ik had verwacht.

M.S*
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:34
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Het klinkt misschien vreemd, maar misschien moet je juist die hulp wel gaan aanvaarden. Ik neem aan dat je van alles af wilt? De hulpverleners willen jou daarmee helpen. Denk je dat die rechter je expres op heeft laten nemen? Echt niet hoor meis!
Ik ken iemand die 2 jaar lang gedwongen opgenomen is geweest en die is in die tijd zo enorm veel vooruit gegaan.
Maar jij bent haar niet, jij bent jezelf, een individueel. Ik hoor je over zoveel angsten praten, dat ik haast naast je zou willen komen lopen en je overal bij zou willen begeleiden.
Ik weet het, het is allemaal nog eng en eenzaam. Ik heb datzelfde pad ook gelopen, maar ik ben er wel 10keer zo sterk uit gekomen. Zeg nu alsjeblieft niet: Maar dat lukt mij toch niet!
Want dat zei ik eerst ook, maar moet je me nu eens zien!

Of je in de psychiatrie wilt blijven hangen, dat is uiteindelijk helemaal je eigen keuze! Ik heb allemaal opnames van korte duur meegemaakt. Dat wordt ook heel erg aangeraden bij borderliners, misschien is dat ook wel beter voor jou geweest, dan 6 maanden lang.

Ik ben nu zover, dat ik kan zeggen: Ik wil niet meer opgenomen worden, want ik heb het niet meer nodig.

Misschien kan jij dat later ook wel zeggen!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:48
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Zo'n lange opname is idd (vaak) niet goed voor iemand met Borderline. Het heeft me dan ook gesloopt. Ik ben tot niks meer instaat. Ben doodsbang voor mijn eigen gedrag/gedachten etc. Ik ontwijk iedereen omdat ik gewoon heel sterk het gevoel heb anderen tot last te zijn. Niemand die me meer kan bereiken lijkt wel. Ik leef in mijn eigen wereldje waar angst overheerst. Geen prettig bestaan, maar toch probeer ik vol te houden. De stap om ook daadwerkelijk de draad op te pakken is nog zó groot. Hopelijk zie ik snel in dat het zo niet door kan blijven gaan.

M.S*
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-05-2004, 14:52
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 26-05-2004 @ 13:48 :
Zo'n lange opname is idd (vaak) niet goed voor iemand met Borderline. Het heeft me dan ook gesloopt. Ik ben tot niks meer instaat. Ben doodsbang voor mijn eigen gedrag/gedachten etc. Ik ontwijk iedereen omdat ik gewoon heel sterk het gevoel heb anderen tot last te zijn. Niemand die me meer kan bereiken lijkt wel. Ik leef in mijn eigen wereldje waar angst overheerst. Geen prettig bestaan, maar toch probeer ik vol te houden. De stap om ook daadwerkelijk de draad op te pakken is nog zó groot. Hopelijk zie ik snel in dat het zo niet door kan blijven gaan.

M.S*
Hopelijk vind je de draad snel weer terug. Ik weet het van die draad. Het is ook een grote moeilijke stap. Geef jezelf er genoeg tijd voor en overhaast niks!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 15:07
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik haat die kutexamens
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 16:18
Vrouw1986
Avatar van Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Wow, ik wil je alleen zeggen, dat ik je verhaaltje gelezen heb. Ik ken je niet, maar volgens mij ben je hartstikke dapper.

Hou vol, je hebt nog een lange tijd te gaan, hoop op verbetering.

Liefs.. xxx
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:12
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik ben gestrand met school
Maar nog niet met mijn leven
En omdat ik het verdien
Wil ik mezelf dat beetje hoop geven

en zo

School is veel, maar niet alles.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:01
Uziel
Avatar van Uziel
Uziel is offline
Ik weet niet of het nog nut heeft naar alle goede reacties maargoed :

Het gebeurt echt. Onbewust ben je je ervan bewust maar omdat je hte zo graag niet wilt realiseren druk je het weg...

Je moet het aanvaarden, want zolang je dat niet doet, kun je niet verder met het opbouwen van je leven...

Het is nu eenmaal zo, je kunt het niet terug draaien. Het enige wat je kunt doen is zelf nieuwe doelen stellen, en er weer voor gaan!

Het verleden is het verleden. En je toekomst is nog blank! als je NU blijft hangen in je verleden, zijn alle komende dagen dat je dit blijft doen weggegooid!

Je leven bouwt zich niet als vanzelf weer op. Dat moet je ZELF doen! Plan je eigen leven! je kan het! Zelfinitiatief nemen

Sterkte!
__________________
Sterk als een boom... Verlies nooit je gevoel van eigenwaarde...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 13:30
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Hey allemaal!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit topic begon, maar ik wou toch nog ff iets vertellen.

De 14e van juni is de Inschrijfdag van het Volwassenonderwijs.
Ik twijfel héél erg over het wel/niet terug gaan naar school.
Een diploma zou ik graag willen halen omdat dit tegenwoordig erg belangrijk is, maar kan ik het wel aan?
Normaal gesproken zou ik voor de 3e keer (!) 5vwo over moeten doen, maar ik zou ook bijv. een stapje terug kunnen nemen en naar een 4havo klas kunnen gaan.

Ik ben bang. Moet ik gewoon kijken hoe het gaat? Risico's nemen? Ik ben erg depressief en door mijn eetprobleem voel ik me ook vaak zwak/ziek. Ik loop een beetje vast met alles, maar toch wil ik dat diploma. Alleen die angsten.. ggrrr....

Ik ken iemand die ook naar het Volwassenondewijs gaat. Dit meisje heb ik leren kennen tijdens mijn opname. Misschien dat ik wat meer met haar kan op trekken. Vervelend is alleen wel dat zij net als ik psychische problemen heeft en ik daardoor bang ben om me te veel aan te trekken van haar problemen of dat ik haar belast met mijn problemen. Agh, misschien zal het wel goed gaan....

Ik voel ontzettend eenzaam. Door mijn depressie vind ik het moeilijk om vrienden te maken. En door mijn eetprobleem ga ik ook nog eens vaak mensen uit de weg omdat ik me schaam voor mijn lichaam of steeds loop na te denken wat de ander wel niet van me vind etc.

Ik ben echt bang!!! Ik weet ook dat mijn anorexia-gedrag sterk aan het terugkeren is. Ergens wil ik naar school om maar zo ver mogelijk van het voedsel dat mijn ouders in huis halen te zijn. Niet de kans te hebben om het te pakken. En heen en weer te fietsten tussen school en huis om sneller af te vallen. Sh*t! Wat moet ik nou aan met mezelf?

Magic_STAR
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 14:16
Verwijderd
Ik ben dit jaar ook opgenomen geweest en kon daarna 2 maanden niet naar school, terwijl ik in mijn examenjaar zit enzo. Ik heb mijn examens wel gedaan en ik hoop dat ik slaag. gelukkig kon ik wel met 'mijn' klas examen doen. Ik kan je wel zeggen dat je niet naar school gaat voor die mensen, je zult ze na de middelbare school waarschijnlijk nooit meer zien. Zit niet in de put over het verliezen van je klas, maar over volgend jaar. DOe je best en dan haal je het vast als nog.

Sterkte
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2004, 15:28
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 08-06-2004 @ 14:16 :
Ik ben dit jaar ook opgenomen geweest en kon daarna 2 maanden niet naar school, terwijl ik in mijn examenjaar zit enzo. Ik heb mijn examens wel gedaan en ik hoop dat ik slaag. gelukkig kon ik wel met 'mijn' klas examen doen. Ik kan je wel zeggen dat je niet naar school gaat voor die mensen, je zult ze na de middelbare school waarschijnlijk nooit meer zien. Zit niet in de put over het verliezen van je klas, maar over volgend jaar. DOe je best en dan haal je het vast als nog.

Sterkte
Ik hoop ook dat je slaagt!

Ik kan niet meer terug naar mijn oude school. Mijn opname heeft een heel schooljaar in beslag genomen, en daarvòòr was ik blijven zitten omdat het niet goed met me ging. Ontzettend balen dus! Nu kan ik naar het Volwassenonderwijs gaan om alsnog mijn diploma te halen. Normaal gesproken doe ik atheneum, maar nu denk ik erover om naar de havo te gaan. Ik zal niet sneller klaar zijn aangezien ik in 5vwo zit maar naar 4 havo ga.
Ik hoop dat ik het red. Vooral omdat het nog steeds niet erg goed met me gaat. Mijn leven gaat aan me voorbij...
Ik ga het gewoon proberen. (dure grap als het niet lukt )

Doeg M.S.*
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:34
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 08-06-2004 @ 14:16 :
Ik ben dit jaar ook opgenomen geweest en kon daarna 2 maanden niet naar school, terwijl ik in mijn examenjaar zit enzo. Ik heb mijn examens wel gedaan en ik hoop dat ik slaag. gelukkig kon ik wel met 'mijn' klas examen doen. Ik kan je wel zeggen dat je niet naar school gaat voor die mensen, je zult ze na de middelbare school waarschijnlijk nooit meer zien. Zit niet in de put over het verliezen van je klas, maar over volgend jaar. DOe je best en dan haal je het vast als nog.

Sterkte
Mij is het niet gelukt om nog naar school te gaan na mijn opname. Mijn opname was voor de kerst ongeveer en het heeft daarna nog een hele tijd geduurt voordat ik weer fatsoenlijk zelfstandig kon functioneren.

Ik hoop echt dat je je examens hebt gehaald, dat zou ik echt superknap van je vinden!

Je hebt gelijk als je zegt dat je niet voor die mensen naar school gaat. Daaar moet je inderdaad niet teveel bij stil staan. Het gaat om jou, jou school, jou leven, jou toekomst.

Ik heb me voorgenomen om me volgend jaar niet teveel aan te trekken van de klas waar ik in terecht ga komen en de nieuwe dingen die daarmee samen hangen. Ik ga proberen zo goed mogelijk mezelf door het schooljaar heen te slaan en vooral mezelf te blijven. Buiten school kan ik ook nog wel vrienden maken.

Probeer positief te blijven!

(F)
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:36
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 08-06-2004 @ 15:28 :
Ik hoop ook dat je slaagt!

Ik kan niet meer terug naar mijn oude school. Mijn opname heeft een heel schooljaar in beslag genomen, en daarvòòr was ik blijven zitten omdat het niet goed met me ging. Ontzettend balen dus! Nu kan ik naar het Volwassenonderwijs gaan om alsnog mijn diploma te halen. Normaal gesproken doe ik atheneum, maar nu denk ik erover om naar de havo te gaan. Ik zal niet sneller klaar zijn aangezien ik in 5vwo zit maar naar 4 havo ga.
Ik hoop dat ik het red. Vooral omdat het nog steeds niet erg goed met me gaat. Mijn leven gaat aan me voorbij...
Ik ga het gewoon proberen. (dure grap als het niet lukt )

Doeg M.S.*
Misschien inderdaad goed idee om Havo te gaan doen. Dan kun je een beetje rustig aan doen en heb je ook meer tijd voor jezelf. Dan ligt er ook wat minder druk op je enzo.

Ik ken het gevoel van dat je leven aan je voorbij lijkt te gaan (ook al ben ik pas 16), maar het is nog niet voorbij, en je kunt dat gevoel tegengaan.

Zoals ik in mn vorige post ook al zei, probeer positief te denken! (F)

*knuffelt*
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:47
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 08-06-2004 @ 15:34 :

Je hebt gelijk als je zegt dat je niet voor die mensen naar school gaat. Daaar moet je inderdaad niet teveel bij stil staan. Het gaat om jou, jou school, jou leven, jou toekomst.
(F)

Het is waar dat je het uiteindelijk allemaal voor jezelf doet. Dat probeer ik mezelf ook steeds te zeggen. Ik vind het wel doodeng!!!

M.S.*
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:52
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 08-06-2004 @ 15:36 :
Misschien inderdaad goed idee om Havo te gaan doen. Dan kun je een beetje rustig aan doen en heb je ook meer tijd voor jezelf. Dan ligt er ook wat minder druk op je enzo.

Ik ken het gevoel van dat je leven aan je voorbij lijkt te gaan (ook al ben ik pas 16), maar het is nog niet voorbij, en je kunt dat gevoel tegengaan.

Zoals ik in mn vorige post ook al zei, probeer positief te denken! (F)

*knuffelt*
Weet je, ik wil mijn leven wel oppakken alleen doet het besef dat alles zo anders had kunnen zijn zoveel pijn. Toch zal ik verder moeten hoe moeilijk dit ook is.

Liefs M.S.*
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten de weg; of waarom gaat de zon niet onder...
sjoeltie
10 11-09-2004 18:06
Verhalen & Gedichten Waarom nou jij...
Rossantha
6 03-06-2004 22:01
De Kantine Waarom heeft Machiavelli een ban?!
Mea Culpa
6 05-04-2004 13:54
De Kantine Waarom heeft hasseltboy een ban?!
Mea Culpa
6 05-04-2004 13:49
ARTistiek De weg; of waarom gaat de zon niet onder?
Prada
21 15-04-2002 15:23
Verhalen & Gedichten waarom?
misspretty
0 06-11-2001 17:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.