Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2011, 14:39
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Nou heb ik vaker gevlogen, maar meestal alleen een weekendje weg of voor een langere periode. Nou moet ik binnenkort een paar dagen weg, en moet dus iets groters hebben dan een rugtas.

Dus ik ben aan het kijken naar een trolley voor in de overhead-bagage, zodat ik geen gezeik heb met wachten op bagage of eerder inchecken. Nou is de keuze groot, maar het valt me op dat veel van de trolley's die ik bekijk in maken als 56-58 cm lang zijn. Terwijl ik lees dat de maximale maten 55x35x25 zijn.

Mijn vraag is een trolley van 56-58 cm een probleem? Ben jij of ken je iemand die te horen heeft gekregen "dit kan niet mee als handbagage".

Anders moet ik nog even wat andere zaken af in de stad.


bvd
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2011, 15:26
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik heb met diverse vliegmaatschappijen gevlogen en tot nu toe heb ik nog nooit problemen gehad met m'n handbagage, noch heb ik ooit eerder meegemaakt dat anderen dat hadden. Maar ja, ervaringen bieden geen garantie natuurlijk .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 15:36
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
ja, vooral de goedkopere vliegmaatschappijen kunnen hier een probleem van maken. zo moet je bij easyjet en ryanair je koffertje in zo'n rekje doen om te kijken of het past, past het niet dan heb je een probleem. ook als de wieltjes uitsteken of je als je moet duwen om m erin te krijgen doen ze moeilijk.
bij ryanair is het ook nog eens zo dat je m moet wegen (in dusseldorf weeze iig, andere vliegvelden weet ik niet zeker).
ik heb best veel gevlogen met beide maatschappijen en heb veel mensen gezien die hierom in de stress kwamen!

ik zou echt gewoon een kleinere versie nemen, voor de zekerheid.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 10:41
HybridTheory
HybridTheory is offline
Wat tuttebel zegt. Ik vlieg vaak met Wizzair en daar moet je ook je handbagage in zo'n rekje passen. Bijna iedere keer is er wel iemand waarbij het net niet past en dan moet je flink extra betalen. Ookal is het maar 2 centimeter, je moet het risico echt niet nemen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 18:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
M'n schoonzusje heeft bij Transavia ook een keer gehad dat haar bagage werd gewogen en wellicht ook werd gemeten dus het is niet alleen bij die budgetluchtvaartmaatschappijen. Ik zou het risico niet lopen want straks zit je met een koffertje die je nu wel en daarna niet meer kan gebruiken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 12:00
Verwijderd
Neem geen hard koffer, maar een weekendtas die nog een beetje te vervormen is.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 14:42
jojo-ff
Avatar van jojo-ff
jojo-ff is offline
maakt niet uit volgens mij, mijn handbagage was wel wat groter en me vader ging soms (als hij teveel had meegenomen ofzo) zelfs met een gewone koffer het vliegtuig in.
__________________
o shit, ben je nu blij?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 21:19
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
mja, je zou het kunnen doen en dan van te voren laten 'checken' als handbagage. soms krijg je dan toch zo'n sticker erop? als ze moeilijk doen, alsnog inchecken?

[edit] ow, of ben je ondertussen al weg? [/edit]
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 20:39
vos1130
vos1130 is offline
Citaat:
Nou heb ik vaker gevlogen, maar meestal alleen een weekendje weg of voor een langere periode. Nou moet ik binnenkort een paar dagen weg, en moet dus iets groters hebben dan een rugtas.

Dus ik ben aan het kijken naar een trolley voor in de overhead-bagage, zodat ik geen gezeik heb met wachten op bagage of eerder inchecken. Nou is de keuze groot, maar het valt me op dat veel van de trolley's die ik bekijk in maken als 56-58 cm lang zijn. Terwijl ik lees dat de maximale maten 55x35x25 zijn.

Mijn vraag is een trolley van 56-58 cm een probleem? Ben jij of ken je iemand die te horen heeft gekregen "dit kan niet mee als handbagage".

Anders moet ik nog even wat andere zaken af in de stad.


bvd
Meestal maakt een aantal centimeters niet uit voor de douane en laten ze je gewoon door. Maar in jouw geval is het toch wel een maatje groter... Je zou het risico kunnen nemen maar dan heb je de kans dat je een paar tientjes moet bij betalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd New York
Daantje_0705
9 12-10-2014 21:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Chaos vliegverkeer door terreuralarm; politie Londen verijdelt terreurplan
Gatara
90 29-08-2006 15:52
Verhalen & Gedichten [ Begin van Verhaal ] Behold, and enjoy...
niam
14 04-01-2005 22:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.