Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2015, 16:08
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Goedemiddag scholieren,

Sinds twee weken ga ik naar de sportschool. Dit probeer ik 3 keer per week te doen en de basis leg ik vooral op krachttraining van zoveel mogelijk spieren. Cardio sla ik in de sportschool over omdat ik vind dat ik al een goede conditie heb, tevens zit ik op voetbal en ga ik regelmatig hardlopen.

Zijn er hier mensen die ook naar de sportschool gaan en aan krachttraining doen?
Een paar mensen vertelden mij dat in Starting Strength, een boek van Mark Rippetoe, goede dingen staan om mee te beginnen.
Hoe kijken jullie hier naar? Is het inderdaad aan te raden? Of vinden jullie wat anders?

Verder hoorde ik van een jongen dat wanneer je begint met krachttraining, de eerste paar maanden beter alleen aan apparaten kan werken ipv losse gewichten etc. Dat schijnt beter te zijn voor je spieren. Dit vind ik echter onzin, andere mensen zeggen ook tegen mij dat het onzin is. Mja, zo heeft iedereen wel wat te zeggen Dus klopt het wat die jongen zei?

Vandaag deed ik workout A en nog een aantal buikspieroefeningen en beenspieroefeningen (op apparaten). Woensdag ben ik van plan om workout B te doen.



__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2015, 19:55
Reversistence
Reversistence is offline
Ik ga zelf sinds augustus naar de sportschool toe en kan je vertellen dat dat met die gewichten onzin is.
Daarnaast raad ik je aan om naar een sportschool toe te gaan waar een beetje begeleiding is - waar ik zit lopen er altijd mensen rond om te corrigeren (verkeerde houding, dat soort zooi) en je maakt je schema samen met hun, dat is voor je spieren beter aangezien zij weten wat wel en niet kan en ik denk dat je het anders ook niet volhoudt
Met citaat reageren
Oud 23-02-2015, 20:01
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Ik ga zelf sinds augustus naar de sportschool toe en kan je vertellen dat dat met die gewichten onzin is.
Daarnaast raad ik je aan om naar een sportschool toe te gaan waar een beetje begeleiding is - waar ik zit lopen er altijd mensen rond om te corrigeren (verkeerde houding, dat soort zooi) en je maakt je schema samen met hun, dat is voor je spieren beter aangezien zij weten wat wel en niet kan en ik denk dat je het anders ook niet volhoudt
Nice, ja ik ben ook al een aantal keren gecorrigeerd door wat bredere mannen/jongens, das wel fijn.

Verder kijk ik ook filmpjes op YouTube hoe je bepaalde oefeningen goed uitvoert.

Doe jij ook die oefeningen van dat plaatje?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 23-02-2015, 20:07
Reversistence
Reversistence is offline
Ik doe meeste via apparaten, zolang je geen 80kg wegdrukt gaat dat nog wel prima. Eigenlijk alleen biceps en triceps zonder, maar die doe ik met van die smalle halters, dus nee helaas niet
Met citaat reageren
Oud 23-02-2015, 20:10
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Hoezo niet? Het schijnen goede oefeningen te zijn!
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 23-02-2015, 20:32
Reversistence
Reversistence is offline
Ongetwijfeld maar daar gebruik ik dus de apparaten voor, het is maar net wat je prettiger vind, en dan vind ik een apparaat prettiger dan een benchpress zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2015, 20:42
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Duidelijk. Wat ik vooral fijn vind aan losse gewichten bijvoorbeeld, is dat je helemaal vrij bent qua oefeningen. Er zijn talloze oefeningen waarmee je met dumbbells ook talloze spieren in je arm en in je borst kunt trainen.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 11:41
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Vandaag ga ik workout B doen maar de power clean lijkt me nog te moeilijk om uit te voeren...
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 18:25
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Vandaag:
Squats: 35 kg
Overhead Press: 25 kg

En andere oefeningen met dumbbells en preset bars voor de triceps, biceps en borst.
Verder ook nog een aantal buikspieroefeningen waaronder knee raises en leg raises.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 27-02-2015, 12:23
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Jeetje goed bezig hoor
Ik doe krachttraining (zonder apparaten) na mijn waterpolotraining en dan krijg ik gewoon opdrachten van de trainer. Ik ben een van de twee mensen uit mijn team die dat doet, dus ik vind dat ik zeer sportief bezig ben
Met citaat reageren
Oud 27-02-2015, 16:30
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Die getallen zijn met stang gerekend, de stang is 20 kg al dus als je dan uitrekent hoeveel gewichten ik erop heb gegooid klinkt het wat minder

Wat voor krachttraining doe je?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 28-02-2015, 06:55
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Die getallen zijn met stang gerekend, de stang is 20 kg al dus als je dan uitrekent hoeveel gewichten ik erop heb gegooid klinkt het wat minder

Wat voor krachttraining doe je?
Ja pushups, situps, planken en die dingen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2015, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Zijn er hier mensen die ook naar de sportschool gaan en aan krachttraining doen?
Nee, jij bent de enige die krachttraining doet in de sportschool.
Citaat:
Een paar mensen vertelden mij dat in Starting Strength, een boek van Mark Rippetoe, goede dingen staan om mee te beginnen.
Hoe kijken jullie hier naar? Is het inderdaad aan te raden? Of vinden jullie wat anders?
Nooit gelezen. Beginkennis wat betreft fitness kan je net zo goed van google trekken.
Citaat:
Verder hoorde ik van een jongen dat wanneer je begint met krachttraining, de eerste paar maanden beter alleen aan apparaten kan werken ipv losse gewichten etc. Dat schijnt beter te zijn voor je spieren. Dit vind ik echter onzin, andere mensen zeggen ook tegen mij dat het onzin is. Mja, zo heeft iedereen wel wat te zeggen Dus klopt het wat die jongen zei?
Het is onzin. Wel is het zo dat met losse gewichten werken een zekere expertise vereist want de kans op verkeerd trainen en/of blessures is veel groter. De reden waarom mensen zeggen dat je de vaste apparaten "eerst" moet gebruiken is zodat je een beetje een gevoel krijgt van je vorm, houding en waar je 'het' hoort te voelen. Handig dus voor beginners en helemaal niet slecht voor gevorderden.

Het is in ieder geval aan te raden veel aandacht te besteden aan je houding en wat dat betreft geven de vaste apparaten voor noobs juist hele wijze lessen. Ga ze dus niet overslaan omdat je het gevoel hebt dat je er te goed voor bent, maar zie ze als onderdeel van je training.
Citaat:
Vandaag deed ik workout A en nog een aantal buikspieroefeningen en beenspieroefeningen (op apparaten). Woensdag ben ik van plan om workout B te doen.

[afbeelding]


Feliciteerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Spiermassa
FrankB93
6 21-09-2016 10:52
Lichaam & Gezondheid Rugpijn na squats
Englander
35 06-02-2009 19:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.