Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2005, 17:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-02-2005 @ 18:03 :
Misschien toch te weinig zoetigheid gegeten de laatste tijd? Of een grote inspanning gehad waardoor je lichaam ff wat vet oid nodig heeft? Ik heb die buien ook wel eens maar vaak voelt t toch als een te kort. Mijn lichaam kan t bijv. heel goed aangeven als ik vet nodig heb. Na een week dansen had ik die behoefte bijv. heel erg in t weekend. En dat klopte ook want tijdens zo'n week at ik ook bijna geen vet.
Dat zou best wel eens kunnen. Ik heb de afgelopen weken, misschien wel maanden helemaal niet gesnoept. Misschien kan ik dat dan toch beter met mate doen dan eerst helemaal niet en dan een week lang zin in zoetigheid hebben.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-02-2005, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-02-2005 @ 17:42 :
Sorry dat ik ga zeuren hoor... Maar je zei eerder nog dat je al 4 jaar ofzo op t zelfde gewicht was etc. en net zei je dat je eerder zwaarder woog enzo en dat je bent afgevallen? Je spreekt jezelf dus tegen... Of ik moet iets over het hoofd zien.

Ik wat leonoor en de anderen zeggen: het is echt zo dat je lichaam nog volop zal veranderen en je misschien die 2 kilo moet accepteren... Of je moet van jezelf zeggen dat je echt meer bent gaan eten en nu eigenlijk te veel eet en dus best je eetpatroon mag veranderen ed.

Ik ben bijv. ook niet te zwaar (64 kg bij 1.72) maar ben wel in een korte tijd 4 kilo aangekomen. Daarbij sport ik nu drastisch minder en dat is iets om sterk rekening mee te houden. Ik móet dus minder gaan eten anders zal ik alleen maar aan komen de komende maanden. Ik moet dus mn eetlust verkleinen wat nogal moeilijk gaat
Ik heb nooit gezegd dat ik al 4 jaar hetzelfde gewicht heb. Dit is wat ik zei: Ik heb al 3 jaar dezelfde lengte, dezelfde schoenmaat, dezelfde cupmaat, etc. Ik spreek mijzelf dus niet tegen.

Vorig jaar mei woog ik 71 kg bij 1,72. Toen ben ik gaan lijnen, en ben ik afgevallen tot 58 kg, mijn streefgewicht. Dit gewicht heb ik een half jaar lang gehouden, en nu zit ik er dus 2 kg boven. Ik weet ook precies waardoor het komt hoor. Ik ben 1 week op wintersport geweest en daar heb ik me ontzettend misdragen wat eten betreft.

Dus het enige wat ik wil is die 2 kg er weer af, zodat ik weer op mijn streefgewicht zit. Hetzelfde gewicht dat ik 4 weken geleden ook nog had.

En ik blijf er bij dat mijn lichaam niet veel meer zal veranderen. Wel iets waarschijnlijk, maar zeker niet veel. Zoals ik al eerder zei: Ik heb naar mijn mening al (en naar mening van anderen uit mijn omgeving) een vrouwelijk/ontwikkeld lichaam, en veel zal het niet meer veranderen.

Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 17:13.
Oud 25-02-2005, 17:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 25-02-2005 @ 18:11 :
Ik heb nooit gezegd dat ik al 4 jaar hetzelfde gewicht heb. Dit is wat ik zei: Ik heb al 3 jaar dezelfde lengte, dezelfde schoenmaat, dezelfde cupmaat, etc. Ik spreek mijzelf dus niet tegen.

Vorig jaar mei woog ik 71 kg bij 1,72. Toen ben ik gaan lijnen, en ben ik afgevallen tot 58 kg, mijn streefgewicht. Dit gewicht heb ik een half jaar lang gehouden, en nu zit ik er dus 2 kg boven. Ik weet ook precies waardoor het komt hoor. Ik ben 1 week op wintersport geweest en daar heb ik me ontzettend misdragen wat eten betreft.

Dus het enige wat ik wil is die 2 kg er weer af, zodat ik weer op mijn streefgewicht zit. Hetzelfde gewicht dat ik 4 weken geleden ook nog had.
Okay, dan heb ik niets gezegd. Dan snap ik je wel. Maar ik denk dat je 58 kg wel te streng is om het te wegen voor een meisje dat eerst 71 kg woog... Niet helemaal realistisch vind ik. Wat is er mis met 60 kg? Ik heb dat altijd gewogen bij dezelfde lengte

Maar eigenlijk snap ik je wel
Oud 25-02-2005, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-02-2005 @ 18:13 :
Okay, dan heb ik niets gezegd. Dan snap ik je wel. Maar ik denk dat je 58 kg wel te streng is om het te wegen voor een meisje dat eerst 71 kg woog... Niet helemaal realistisch vind ik. Wat is er mis met 60 kg? Ik heb dat altijd gewogen bij dezelfde lengte

Maar eigenlijk snap ik je wel
Hoezo is dat streng om te zeggen? Een jaar vóór ik 71 kg woog, woog ik er ook 58 (en toen was ik dus óók al 1,72). Die 13 kilo zijn er in een jaar bij gekomen.
Oud 25-02-2005, 17:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 25-02-2005 @ 18:14 :
Hoezo is dat streng om te zeggen? Een jaar vóór ik 71 kg woog, woog ik er ook 58 (en toen was ik dus óók al 1,72). Die 13 kilo zijn er in een jaar bij gekomen.
Ja nou sorry, ik kan niet weten dat jij in een jaar zoveel bent aangekomen. Dan moet je ook een volledig verhaal vertellen. Zo blijven er misverstanden ontstaan.

Maar okay, 58 is best.
Oud 25-02-2005, 17:26
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Phlox schreef op 23-02-2005 @ 14:14 :
Met geroosterd brood bedoelen ze idd toast, heb ik een keer gelezen, bron alleen kwijt

Ik wilde vragen welke 20+ kaas de mensen hier gebruiken, ik had zelf slankie maar dat smaakte naar plastic en stonk ook heel erg . Alleen die met mediterrane kruiden vind ik wel lekker
Philadelphia Light!
En als je van kruidenkaas houdt, Boursin Light is erg lekker!
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Oud 25-02-2005, 17:37
Mara
Mara is offline
Vandaag

Ontbijt
8:00 1 Boterham light-jam
Toen weer gaan slapen tot 11:30

Lunch
14:00 2 Boterhammen, 1x appelstroop 1x lightjam (laat, ik moest wachten tot er weer brood was)

Tussendoor
15:30 1 knackebrot 20+ kaas
16:30/17:30 2 rijstewafels

Avondeten
18:00 Aardappelen (van die opbakschijfjes), roerbakgroenen met piri-piri.

Avond
18:30 Mineola


Ik zit ongelofelijk vol van 't avondeten, heb vrij veel roerbakgroenten met piri-piri gehad. Geen idee of 't veel calorieen bevat, je maakt 't natuurlijk wel in olie klaar (wok).

Vanavond iig nog wat melk. Eten weet ik niet of ik nog neem, ligt eraan hoe ik me voel, ben nu zó vol.
Oud 25-02-2005, 18:12
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
nou de vreetbui heeft zich beperkt tot 6 plakken ontbijtkoek, in plaats van een heel pak. Er zit verbetering in ( vrijdag is altijd zo'n kutdag, dan ben ik alleen thuis en wil ik vieren dat ik een hele week braaf ben geweest )
Als dit pak op is dan hebben we het niet meer in huis en dan moet het goed gaan, ik geef 't nog niet op
(ik heb al 3 weken geen chocola meer gegeten )
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Oud 25-02-2005, 18:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 25-02-2005 @ 19:12 :

(ik heb al 3 weken geen chocola meer gegeten )
Ik vandaag nog 3 paaseitjes Én een Lion, argh! (Die drong een client me weer aan)

Naja, volgende week weer een week, ik blijf doorgaan
Oud 25-02-2005, 19:23
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-02-2005 @ 21:36 :
Ik heb hier zo'n pak van die zakjes chocolademelk poeder waar alleen nog water bij moet (niet van Hot chocolate maar van hotcemel maar die andere zal wel ongeveer gelijk zijn), er zit in per 100 ml klaargemaakt product:
- 56.6 kcal
- 235 kJ
- 2.25 g eiwitten
- 11.30 g koolhydraten
- 0.25 g vetten

Niet heel verkeerd lijkt me zo
Okee dankjewel. 't Valt me inderdaad nog wel mee. Ik denk dat ik maar eens zo'n pak ga halen voor af en toe tussendoor.
Oud 25-02-2005, 19:38
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-02-2005 @ 12:13 :
Ok, klein probleempje. We hebben geen brood meer
Ik had net 1 plakje gehad vanochtend, pa komt thuis neemt 3 plakken en toen was 't op. Probleem: Ik ben ziek en m'n pa moet zo naar 't ziekenhuis.

Dat wordt wachten tot m'n broertje thuis is, en dan is 't maar de vraag of ie brood wil halen (14 jaar, grote bek )
Waarschijnlijk ben ik een beetje laat met reageren, maar ik ken 't probleem. Kan je voortaan niet gewoon iets anders eten tot je broertje/ouders thuis zijn? Fruit, groente, toastjes, ik noem maar iets... 't is niet echt goed natuurlijk, maar dan krijg je tenminste iets binnen!
Oud 25-02-2005, 19:52
-(L)-
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-02-2005 @ 17:42 :
Ik moet dus mn eetlust verkleinen wat nogal moeilijk gaat
Je moet je eetpatroon aanpassen (anders/gezonder eten), niet minder gaan eten zodat je na bepaalde tijd geen honger meer hebt (geen of minder eetlust hebt).
Oud 25-02-2005, 19:58
-(L)-
@ Chloe Siere: die foto's die in je fotoboek staan, hoe oud zijn die?
Oud 25-02-2005, 20:00
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 25-02-2005 @ 20:38 :
Waarschijnlijk ben ik een beetje laat met reageren, maar ik ken 't probleem. Kan je voortaan niet gewoon iets anders eten tot je broertje/ouders thuis zijn? Fruit, groente, toastjes, ik noem maar iets... 't is niet echt goed natuurlijk, maar dan krijg je tenminste iets binnen!
Normaal haal ik zelf iets, maar ik zit ziek thuis dus dan wordt 't ietwat een probleem. Verder was er niks in huis, vrijdag=boodschappendag hier.
Oud 25-02-2005, 20:07
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-02-2005 @ 21:00 :
Normaal haal ik zelf iets, maar ik zit ziek thuis dus dan wordt 't ietwat een probleem. Verder was er niks in huis, vrijdag=boodschappendag hier.
Ik heb inmiddels t hele topic weer bijgelezen.. en ik vind dat je 't goed hebt opgelost met dat knackebrod enzo!
Oud 25-02-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-02-2005 @ 18:25 :
Ja nou sorry, ik kan niet weten dat jij in een jaar zoveel bent aangekomen. Dan moet je ook een volledig verhaal vertellen. Zo blijven er misverstanden ontstaan.

Maar okay, 58 is best.
Ik heb mijn 'volledige' verhaal al eens vaker verteld hier, maar dat is alweer wat lijntopics geleden.

Sorry als ik misschien wat bot overkwam op je posts, maar ik vind het vervelend dat mensen de hele tijd tegen me zeggen dat ik niet af mag vallen. Het is niet zo dat ik een onrealistisch doel voor ogen heb. 58 kg was mijn streefgewicht, en daar heb ik ong. een half jaar op gezeten. Alleen door wat uitsporig eetgedrag op vakantie ben ik in 2 weken ong. 2 kg aangekomen, en die 2 kg wil er weer vanaf. Niks mis mee toch?
Oud 25-02-2005, 21:26
Idiot
Idiot is offline
hee iedereen, ik had even twee vraagjes.
Ik heb meerdere keren gelezen en gehoord dat je wanneer je wil afvallen, drie keer per dag moet eten en zo weinig mogelijk tussendoortjes. Maar ik lees OOK dat je juist zo veel mogelijk tussendoortjes moet eten omdat dan je spijsvertering steeds aan de gang blijft....


Wat is nu waar?

Daarnaast zou ik graag willen weten of jullie tips hebben voor mensen die niet willen afvallen maar enkel een plattere buik willen (met betrekking tot voeding, dat je daarvoor oefeningen moet doen kan ik zelf ook nog wel bedenken )
Oud 25-02-2005, 22:13
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Idiot schreef op 25-02-2005 @ 22:26 :
hee iedereen, ik had even twee vraagjes.
Ik heb meerdere keren gelezen en gehoord dat je wanneer je wil afvallen, drie keer per dag moet eten en zo weinig mogelijk tussendoortjes. Maar ik lees OOK dat je juist zo veel mogelijk tussendoortjes moet eten omdat dan je spijsvertering steeds aan de gang blijft....


Wat is nu waar?

Daarnaast zou ik graag willen weten of jullie tips hebben voor mensen die niet willen afvallen maar enkel een plattere buik willen (met betrekking tot voeding, dat je daarvoor oefeningen moet doen kan ik zelf ook nog wel bedenken )
je kunt 3x per dag eten, je kunt ook meerdere keren per dag eten en je boterhammen/fruit spreiden over de dag, zodat je tussendoor je boterham eet, ipv dat je honger krijgt en gaat snoepen.

Wat betreft je plattere buik. Dat wil elk meisje. Mij lukt het niet om die te krijgen zonder af te vallen of met afvallen. Duur sporten is het enige wat zou kunnen helpen. Ik denk dat je het beste kunt accepteren dat meisjes daar nou eenmaal wat vet hebben.

De vrouwen die dat niet hebben, moet meestal leven van hun lichaam en die hebben elke dag en veel geld tot hun beschikking om dat voor elkaar te krijgen, het is dus een beetje een onrealistisch streven om dat in minder tijd ed voor elkaar te krijgen... maar je kunt het proberen door gezond te eten en te sporten .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 25-02-2005, 22:43
Verwijderd
Ik ben vandaag ook vaag bezig

09:00 200g magere fruityoghurt met 1.4 kopje raisin bran
12:00 salade met ham/ui/spinazie/sla/tomaat/komkommer/eiwit, met light french dressing, kiwi, 1 witbroodje met boter en kaas
15:00 1.5 broodje met jam
17:00 200g magere yoghurt
18:00 3 dikke stukken witbrood met spinazie-dip vulling (? ) (is vast heel slecht) cappuccino

in de planning:

20:00 appel, 1 perzik uit blik
21:00 250g gekookte broccolie&bloemkool, thee
23:00 bouilion, mandarijn, 1/2 grapefruit

Hmmm, zonder dat brood zit ik op 1190 cal, heb ook geen fut om te gaan sporten, morgen mischien wel (hele week al niet geweest ) , ga straks nog abs doen op mn kamer... blah
Oud 25-02-2005, 22:56
Mara
Mara is offline
Citaat:
Idiot schreef op 25-02-2005 @ 22:26 :
hee iedereen, ik had even twee vraagjes.
Ik heb meerdere keren gelezen en gehoord dat je wanneer je wil afvallen, drie keer per dag moet eten en zo weinig mogelijk tussendoortjes. Maar ik lees OOK dat je juist zo veel mogelijk tussendoortjes moet eten omdat dan je spijsvertering steeds aan de gang blijft....


Wat is nu waar?

Daarnaast zou ik graag willen weten of jullie tips hebben voor mensen die niet willen afvallen maar enkel een plattere buik willen (met betrekking tot voeding, dat je daarvoor oefeningen moet doen kan ik zelf ook nog wel bedenken )
Meerdere kleinere maaltijden per dag (dat je dus wel evenveel zou eten als 3 maaltijden) is het beste. Je hebt dan ook het minste honger.

En je kan niet plaatselijk afvallen. Je kan wel oefeningen doen zodat het er strakker uit komt te zien, maar je kan niet alleen bij je buik afvallen.
Oud 25-02-2005, 23:19
Idiot
Idiot is offline
okidoki, thnx !
Oud 26-02-2005, 09:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 25-02-2005 @ 23:43 :
Ik ben vandaag ook vaag bezig

09:00 200g magere fruityoghurt met 1.4 kopje raisin bran
12:00 salade met ham/ui/spinazie/sla/tomaat/komkommer/eiwit, met light french dressing, kiwi, 1 witbroodje met boter en kaas
15:00 1.5 broodje met jam
17:00 200g magere yoghurt
18:00 3 dikke stukken witbrood met spinazie-dip vulling (? ) (is vast heel slecht) cappuccino

in de planning:

20:00 appel, 1 perzik uit blik
21:00 250g gekookte broccolie&bloemkool, thee
23:00 bouilion, mandarijn, 1/2 grapefruit

Hmmm, zonder dat brood zit ik op 1190 cal, heb ook geen fut om te gaan sporten, morgen mischien wel (hele week al niet geweest ) , ga straks nog abs doen op mn kamer... blah
Je zegt zelf gelukkig al dat je vaag bezig bent. Allereerst tussen 9 en 12 wat eten zou heel mooi zijn.
Daarnaast het witte brood. Het probleem met wit brood is dat je bloedsuikerspiegel omhoog schiet zodra je dat eet. Vervolgens schiet ie weer naar beneden omdat het snelle vezels zijn. Bij bruin brood schiet het wel omhoog, maar wordt het langzaam afgebouwd naar beneden. Daarom krijg je minder snel honger als je bruin brood eet.
En meer eten, meer bruin brood eten. Je komt namelijk 1000 cal te kort. En dat is veel te weinig. Als je niet sport heeft je lichaam 2200 cal nodig...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-02-2005, 11:14
-(L)-
Citaat:
Idiot schreef op 25-02-2005 @ 22:26 :
Daarnaast zou ik graag willen weten of jullie tips hebben voor mensen die niet willen afvallen maar enkel een plattere buik willen (met betrekking tot voeding, dat je daarvoor oefeningen moet doen kan ik zelf ook nog wel bedenken )
Inderdaad, oefeningen. Iedere dag 300 sit-ups (100 met je benen naar links, 100 met je benen naar rechts, en 100 met je benen recht voor je) kan al heel veel helpen. Bij mij in ieder geval wel. In 't begin is 't zwaar, maar je went eraan. En zoveel tijd per dag kost 't nu ook weer niet.
Oud 26-02-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 26-02-2005 @ 10:50 :
Je zegt zelf gelukkig al dat je vaag bezig bent. Allereerst tussen 9 en 12 wat eten zou heel mooi zijn.
Daarnaast het witte brood. Het probleem met wit brood is dat je bloedsuikerspiegel omhoog schiet zodra je dat eet. Vervolgens schiet ie weer naar beneden omdat het snelle vezels zijn. Bij bruin brood schiet het wel omhoog, maar wordt het langzaam afgebouwd naar beneden. Daarom krijg je minder snel honger als je bruin brood eet.
En meer eten, meer bruin brood eten. Je komt namelijk 1000 cal te kort. En dat is veel te weinig. Als je niet sport heeft je lichaam 2200 cal nodig...

Het aantal cal wat je lichaam nodig heeft als je niet sport wordt wel steeds meer he? Waar haal je dat vandaan? Mijn lichaam heeft namelijk iets van 1800 cal nodig.
Oud 26-02-2005, 12:27
Mara
Mara is offline
@Gothic: Niet elk lichaam heeft 2200kcal nodig als het niet sport. Dat gemiddelde is genomen, omdat de meeste vrouwen dan wel op gewicht blijven en voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen.
Oud 26-02-2005, 13:11
Idiot
Idiot is offline
@ Happyyy: houd jij je benen dan gewoon op de grond of in de lucht? En ik dacht dat het beter was om de dag oefeningen te doen...
Oud 26-02-2005, 13:29
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 26-02-2005 @ 13:23 :
Het aantal cal wat je lichaam nodig heeft als je niet sport wordt wel steeds meer he? Waar haal je dat vandaan? Mijn lichaam heeft namelijk iets van 1800 cal nodig.
www.40punten.nl (2200) en de reclamespotjes van het voedingscentrum (2000).

Ja het is een gemiddelde en ja meisjes die 1m60 zijn hebben minder nodig dan meisjes van 1m80. Maar er wordt vaak vergeten dat je dat nodig hebt als je niet sport. Ik weet van mezelf ook wel dat ik als ik sport ook niet meer ga eten dan 2200 cal, maar om maar even aan te geven dat een lichaam veel meer nodig heeft dan een aantal mensen hun lichaam geven hier.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 26-02-2005 om 13:34.
Oud 26-02-2005, 13:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 12:14 :
Inderdaad, oefeningen. Iedere dag 300 sit-ups (100 met je benen naar links, 100 met je benen naar rechts, en 100 met je benen recht voor je) kan al heel veel helpen. Bij mij in ieder geval wel. In 't begin is 't zwaar, maar je went eraan. En zoveel tijd per dag kost 't nu ook weer niet.
Het is trouwens beter om het 3x per week te doen dan iedere dag...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-02-2005, 13:32
Verwijderd
de reclamespotjes van het voedingscentrum zeggen 2000 kcal én gaan uit van een gemiddelde leefpatroon, dus met 8 uur geestelijke en 1/2 uur lichamelijke inspanning per dag. Lichamelijke inspanning hoeft niet per se sporten te zijn, maar sommige mensen fietsen/wandelen/schoonmaken/etc zo weinig dat ze moeten sporten om wel aan een half uur beweging per dag te komen.
Oud 26-02-2005, 13:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
http://www.40punten.nl/dieetinformatie/index.html

bij een inactieve leefstijl:

t/m 18 = 2200
+ 18 = 2100
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-02-2005, 14:01
DikkeBanaan
DikkeBanaan is offline
Citaat:
Idiot schreef op 26-02-2005 @ 14:11 :
@ Happyyy: houd jij je benen dan gewoon op de grond of in de lucht? En ik dacht dat het beter was om de dag oefeningen te doen...
Ik heb 't een tijd lang iedere dag gedaan en toen zag je echt verschil (op 1 dag per week na, dan nam ik vrij ), maar de laatste tijd is 't nog maar zo'n 4x per week omdat ik uhh.. lui ben!
Als ik m'n benen naar links of rechts leg dan liggen ze uiteraard op de grond (in dit geval m'n bed), en als ik ze recht houdt dan ligt 't eraan. Soms heb ik ze gebogen (met m'n knieen naar boven dus) op m'n bed staan, en soms trek ik ze op.
Oud 26-02-2005, 14:02
DikkeBanaan
DikkeBanaan is offline
Citaat:
Gothic schreef op 26-02-2005 @ 14:30 :
Het is trouwens beter om het 3x per week te doen dan iedere dag...
Waarom?
Oud 26-02-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 26-02-2005 @ 14:35 :
http://www.40punten.nl/dieetinformatie/index.html

bij een inactieve leefstijl:

t/m 18 = 2200
+ 18 = 2100
Ik vind het voedingscentrum toch betrouwbaarder als ik eerlijk mag zijn. En dat ding van MD is denk ik het betrouwbaarst, want individueel en geen gemiddelde.

Maar ik ben het met je eens dat veel mensen hier te weinig binnenkrijgen. (wat eigenlijk ook niet zo gek is want veel willen afvallen )
Oud 26-02-2005, 14:08
-(L)-
@ Idiot: Ik doe 't iedere dag. Wat beter is weet ik niet.
Ik doe 't precies zoals DikkeBanaan beschrijft, alleen trek ik m'n benen altijd op.

Ik heb de oefeningen trouwens ook van DikkeBanaan, ze is m'n nicht
Oud 26-02-2005, 14:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Weten jullie ook nog andere oefeningen?
Ik krijg namelijk enorm veel pijn in m'n rug bij sit-ups. Heb ik altijd al gehad, dus ik zal wel iets fout doen.
Maar weten jullie nog andere oefeningen dan sit-ups die een beetje helpen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-02-2005, 15:45
Mara
Mara is offline
@Balance: Crunches? Trekt je rug niet zo hol. Ook helpt het als je het bijv. op bed doet, op de vloer doet 't bij mij ook ongelofelijk veel pijn.

Vandaag íets minder dan gister, niet dramatisch though

Ontbijt
11:00 2 boterhammen, 1x rookvlees 1x lightjam
Mineola

'Lunch'
14:15 2 boterhammen, 1x rookvlees 1x appelstroop
125g kwark
1 rijstwafel

Tussendoor
15:15 Pakje sultana (niet echt super)
15:30 Eierkoek
16:00 125g kwark

Avondeten
(17:30 a 18:00) Aardappelen, andijvie en volgens mij krijg ik een ongepaneerde varkensschnitzel.


Baal van die eierkoek, ouders waren boodschappen doen (brood etc., zaterdagdingen) en dan grijp ik nog wel 's iets. Brood was er ook niet meer (zaterdag wordt 't brood opgehaald, waren ouders dus mee bezig). Nouja, geen ramp, beetje jammer gewoon.

Inclusief het avondeten zit ik nu op 1417kcal. Zal vanavond ook nog wel magere melk nemen dus, ik zal dus uiteindelijk rond de 1500kcal zitten.

Edit: Ik zie net dat die kcal-totaal inc. nog een knackebrot met 20+ kaas is, die had ik éigenlijk gepland. Die neem ik dan vanavond wel
Oud 26-02-2005, 16:00
-(L)-
Citaat:
Balance schreef op 26-02-2005 @ 15:36 :
Weten jullie ook nog andere oefeningen?
Ik krijg namelijk enorm veel pijn in m'n rug bij sit-ups. Heb ik altijd al gehad, dus ik zal wel iets fout doen.
Maar weten jullie nog andere oefeningen dan sit-ups die een beetje helpen?
Ik doe in ieder geval alleen sit-ups. Van pijn in m'n rug heb ik geen last. 't heeft denk ik idd iets met een verkeerde houding te maken, maar op welke manier precies weet ik niet...
Oud 26-02-2005, 16:08
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 16:45 :
@Balance: Crunches? Trekt je rug niet zo hol. Ook helpt het als je het bijv. op bed doet, op de vloer doet 't bij mij ook ongelofelijk veel pijn.

Vandaag íets minder dan gister, niet dramatisch though

Ontbijt
11:00 2 boterhammen, 1x rookvlees 1x lightjam
Mineola

'Lunch'
14:15 2 boterhammen, 1x rookvlees 1x appelstroop
125g kwark
1 rijstwafel

Tussendoor
15:15 Pakje sultana (niet echt super)
15:30 Eierkoek
16:00 125g kwark

Avondeten
(17:30 a 18:00) Aardappelen, andijvie en volgens mij krijg ik een ongepaneerde varkensschnitzel.


Baal van die eierkoek, ouders waren boodschappen doen (brood etc., zaterdagdingen) en dan grijp ik nog wel 's iets. Brood was er ook niet meer (zaterdag wordt 't brood opgehaald, waren ouders dus mee bezig). Nouja, geen ramp, beetje jammer gewoon.

Inclusief het avondeten zit ik nu op 1417kcal. Zal vanavond ook nog wel magere melk nemen dus, ik zal dus uiteindelijk rond de 1500kcal zitten.

Edit: Ik zie net dat die kcal-totaal inc. nog een knackebrot met 20+ kaas is, die had ik éigenlijk gepland. Die neem ik dan vanavond wel
Ziet er netjes uit! Je ontbijt is wat aan de late kant, maar aangezien het weekend is zul je wel laat wakker zijn geweest. Wat is een mineola precies, fruit neem ik aan? Waar smaakt het naar, is het een beetje lekker? (Ik eet graag fruit, dus als het lekker is heb ik weer iets nieuws voor op mijn 'fruitlijstje')

En 1 eierkoek is toch niet zo erg, er zitten ong. 100 kcal in (meen ik?). Zolang hij maar lekker was! Af en toe moet je jezelf ook iets 'lekkers' toestaan.

Ik vind het trouwens heel goed van je dat je - ondanks die tegenslag m.b.t. je gewicht - toch vol blijft houden! Het is moeilijk om gemotiveerd te blijven als je zo netjes op je eten let, en dan toch niet afvalt (of aankomt). Maar je komt er wel, ook al duurt het misschien wat langer.
Oud 26-02-2005, 16:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 26-02-2005 @ 17:08 :
Ziet er netjes uit! Je ontbijt is wat aan de late kant, maar aangezien het weekend is zul je wel laat wakker zijn geweest. Wat is een mineola precies, fruit neem ik aan? Waar smaakt het naar, is het een beetje lekker? (Ik eet graag fruit, dus als het lekker is heb ik weer iets nieuws voor op mijn 'fruitlijstje')

En 1 eierkoek is toch niet zo erg, er zitten ong. 100 kcal in (meen ik?). Zolang hij maar lekker was! Af en toe moet je jezelf ook iets 'lekkers' toestaan.

Ik vind het trouwens heel goed van je dat je - ondanks die tegenslag m.b.t. je gewicht - toch vol blijft houden! Het is moeilijk om gemotiveerd te blijven als je zo netjes op je eten let, en dan toch niet afvalt (of aankomt). Maar je komt er wel, ook al duurt het misschien wat langer.
Dankje

Een mineola is volgens mij een kruising tussen een sinaasappel en een mandarijn. Iets kleiner dan een sinaasappel, maar als je goede hebt zijn ze zoet en ongelofelijk sappig. Ik vind ze héérlijk!

Ach, 1 eierkoek is ook niet zo erg, vind 't alleen een beetje jammer. Ik weet dat ik 't eigenlijk wel kan laten staan, als ik mezelf er maar genoet toe aanzet.

En ik moet wel verder gaan met lijnen, ik heb als stok achter de deur wat afspraken gemaakt met verschillende mensen
Oud 26-02-2005, 16:14
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 16:45 :
@Balance: Crunches? Trekt je rug niet zo hol. Ook helpt het als je het bijv. op bed doet, op de vloer doet 't bij mij ook ongelofelijk veel pijn.

Vandaag íets minder dan gister, niet dramatisch though

Ontbijt
11:00 2 boterhammen, 1x rookvlees 1x lightjam
Mineola

'Lunch'
14:15 2 boterhammen, 1x rookvlees 1x appelstroop
125g kwark
1 rijstwafel

Tussendoor
15:15 Pakje sultana (niet echt super)
15:30 Eierkoek
16:00 125g kwark

Avondeten
(17:30 a 18:00) Aardappelen, andijvie en volgens mij krijg ik een ongepaneerde varkensschnitzel.


Baal van die eierkoek, ouders waren boodschappen doen (brood etc., zaterdagdingen) en dan grijp ik nog wel 's iets. Brood was er ook niet meer (zaterdag wordt 't brood opgehaald, waren ouders dus mee bezig). Nouja, geen ramp, beetje jammer gewoon.

Inclusief het avondeten zit ik nu op 1417kcal. Zal vanavond ook nog wel magere melk nemen dus, ik zal dus uiteindelijk rond de 1500kcal zitten.

Edit: Ik zie net dat die kcal-totaal inc. nog een knackebrot met 20+ kaas is, die had ik éigenlijk gepland. Die neem ik dan vanavond wel
sultana + eierkoek... kan natuurlijk beter 1 of 2 boterhammen nemen, maar dat weet je zelf ook ... maar aangezien je aantal cal nog best laag is, kan het wel op deze manier. Maar ik heb dan altijd het gevoel dat als iemand gaat snoepen dat ze honger hebben... en niet gek om honger te krijgen om 3/4 uur.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-02-2005, 16:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 26-02-2005 @ 17:14 :
sultana + eierkoek... kan natuurlijk beter 1 of 2 boterhammen nemen, maar dat weet je zelf ook ... maar aangezien je aantal cal nog best laag is, kan het wel op deze manier. Maar ik heb dan altijd het gevoel dat als iemand gaat snoepen dat ze honger hebben... en niet gek om honger te krijgen om 3/4 uur.
Ik wou eigenlijk ook brood nemen, maar dat was dus op
Ouders waren net onderweg nieuw brood voor deze week te halen. Maar ik had natuurlijk ook knackebrot ofzo kunnen nemen, ik weet het. Nou ja, het is goed om te weten waar m'n 'zwaktes' liggen, dan kan ik er op letten
Oud 26-02-2005, 16:19
Verwijderd
@Balance: Ik doe sit-ups / crunches, meestal ook met een los gewicht van 2,5 of 5 kg wat ik met beide handen in mijn nek vasthoud, en ik heb ook nergens last van. Het is dus (zoals de anderen al zeiden) waarschijnlijk een verkeerde houding die er voor zorgt dat je pijn krijgt in je rug.

Waar je in ieder geval op moet letten bij het crunchen:
* Adem uit bij het omhoog komen en adem in tot in de uitgangspositie
* Houd je kin omhoog
* Trek niet aan je hoofd, gebruik je buikspieren
* Je ogen zijn recht naar het plafond gericht
* Houd je ellebogen naar buiten


@DikkeBanaan: Je vroeg waarom het beter is om 3 x per week oefeningen te doen dan iedere dag. Het is het beste om je spieren 48 uur rust te geven nadat je oefeningen hebt gedaan, dus om de dag trainen. Spieren herstellen en groeien namelijk als je rust, dus niet terwijl je traint. Je kunt een bepaalde spiergroep pas weer trainen wanneer het zijn kracht terug heeft, oftewel wanneer je geen spierpijn meer voelt. Verder is het ook belangrijk om niet té lang te trainen en om regelmatig te trainen.
Oud 26-02-2005, 17:10
Mara
Mara is offline
I.p.v. varkensschitzel hadden we gehakt Hartstikke vet, veel calorien. Bah.
Oud 26-02-2005, 17:21
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 18:10 :
I.p.v. varkensschitzel hadden we gehakt Hartstikke vet, veel calorien. Bah.
Heb je 't meegegeten? Of kon je 't weigeren?
Oud 26-02-2005, 17:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 18:21 :
Heb je 't meegegeten? Of kon je 't weigeren?
`
Klein stukje meegegeten, ik mag het niet weigeren.
Oud 26-02-2005, 17:28
Mara
Mara is offline
Heb net een of ander lame-ass testje gedaan, stond o.a. dit in :


Eten en drinken

Romy is niet iemand die leeft om te eten. Zij is geen snoeper en is zeker nooit gulzig. Romy hecht ook niet veel waarde aan feestmalen en ceremonie?n; in het algemeen houdt zij van eenvoudige maaltijden, zonder veel poespas. Zij behoort tot het soort mensen dat in hongerstaking zou gaan.

Romy moet frequent eten en drinken, omdat de honger snel en scherp op komt. Zij heeft behoefte aan veel calorie?n in verhouding tot het lichaamsgewicht, omdat de spijsvertering niet optimaal functioneert, waarbij er weinig gevaar is voor het bijwinnen van kilo?s. Zij heeft vooral behoefte aan vlees, daarzonder is haar maaltijd niet compleet.

...

Waarschijnlijk zijn ook een behoorlijk aantal van de volgende uitspraken van toepassing :

- dunne, fijne beenderen
- persoon is mager


Grapjassen
Oud 26-02-2005, 17:29
-(L)-
Waar heb je die test gedaan?
Oud 26-02-2005, 17:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 18:29 :
Waar heb je die test gedaan?
Er stond een link naar toe op psychologie.

Je moet toch wat met je tijd
Oud 26-02-2005, 17:31
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 18:30 :
Er stond een link naar toe op psychologie.

Je moet toch wat met je tijd
Dan ga ik 'm ook eens doen. In welk topic kan ik 'm vinden?
Oud 26-02-2005, 17:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 18:31 :
Dan ga ik 'm ook eens doen. In welk topic kan ik 'm vinden?
Pff, staat vrij duidelijk in de titel geloof ik, bovenaan 1e pagina
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid B-12 doordat je vegetarisch/veganist bent..
K-elli-e
46 26-06-2004 01:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.