Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 14:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 14-03-2005 @ 15:42 :
Hey, ik wil wat gezonder eten en mijn buik en bovenbenen mogen wel wat dunner, dus heb ik me hier maar voor aangemeld.. Vandaag heb ik gegeten:

10.30; 4 witte boterhammen
12.00; 0,75 liter water, klein stukje melkchocolade, half sultanakoekje
13.00; 2 witte boterhammen, 2 kiwi's, 250 gram magere yoghurt met fruit en granen, 1 cappucino

Ik had niks anders in huis dan witte boterhammen, maar heb net multivitaminebrood gekocht.

(Ben 18 jaar, vrouw, 58 kg, 1.68m.)
Wat jij nu weegt is mijn doel (lengte is praktisch gelijk).

Waarom eet je zo laat? Heb je geen beleg?
Je kan beter je eten wat verdelen, ga je vanmiddag nog wel wat eten? De chocola is natuurlijk niet goed, dat snap je wel

Verder, als je 't brood vervangt door dat multivitaminebrood, er beleg op doet en het beter verdeelt, goed gezond avondeten eet en ná het avondeten ook nog iets kleins vind ik 't wel goed hoor
Oud 14-03-2005, 14:48
-(L)-
Ik heb vandaag gegeten / ga nog eten:

08.00: 4 boterhammen met becel

10.10: 1 boterham met mosterd

11.00: 1 boterham met mosterd + 1 appel

13.00: 2 boterhammen + 1 banaan + bakje witte kool salade

15.30: 2 snack-a-jacks + 1 boterham met mosterd

17.00: Stuk of 6 aardappelen, 250/275 gram rode kool

19.00: pakje Naturel Sultana + sinaasappel

21.00: glas magere melk, 3 crackers

Lijkt me opzich wel goed?
Ik heb trouwens de hele dag water gedronken, en vanmorgen thee. En 2 glazen cola light.
Oud 14-03-2005, 14:50
-(L)-
@ Sheepdog, volgens je profiel ben je een man. Misschien handig als je dat ff verandert
Oud 14-03-2005, 15:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-03-2005 @ 15:48 :
Ik heb vandaag gegeten / ga nog eten:

08.00: 4 boterhammen met becel

10.10: 1 boterham met mosterd

11.00: 1 boterham met mosterd + 1 appel

13.00: 2 boterhammen + 1 banaan + bakje witte kool salade

15.30: 2 snack-a-jacks + 1 boterham met mosterd

17.00: Stuk of 6 aardappelen, 250/275 gram rode kool

19.00: pakje Naturel Sultana + sinaasappel

21.00: glas magere melk, 3 crackers

Lijkt me opzich wel goed?
Ik heb trouwens de hele dag water gedronken, en vanmorgen thee. En 2 glazen cola light.
Even kcal voor je uitgerekent, vind ik wat makkelijker

9 boterhammen: 787.5
4x becel: 14
Appel: 60
Banaan: 124
Sinaasappel: 48
Snack-a-jack (50kcal per stuk toch?): 100
6 Aardappelen: 228
250g rode kool: 70
1 pakje sultana: 170
250ml magere melk: 82,5
3 crackers: 135

Samen: 1820
Dat is dus excl. de mosterd en die koolsalade, ik weet niet hoeveel daar in zit. Voor iemand die op gewicht wil blijven is dat goed
Oud 14-03-2005, 15:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ligt er wel aan of die rode kool zelfgekookt is, of dat het met appeltjes uit blik is, in dat laatste geval is het nl. zo'n 135 kcal.

(Kom je nog goed uit natuurlijk, maar goed, om het even precies te houden )
Oud 14-03-2005, 15:11
-(L)-
Oh bedankt Ik heb 't zelf eigenlijk nog nooit uitgerekend. Misschien wel een idee om dat in keer in een bepaalde tijd eens te doen, om te kijken of 't ongeveer gelijk blijft. Maar meestal eet ik iedere dag evenveel als dit, alleen dan andere groente enzo. Wel afwisselend dus.
Oud 14-03-2005, 15:12
-(L)-
Citaat:
Bloem schreef op 14-03-2005 @ 16:09 :
Ligt er wel aan of die rode kool zelfgekookt is, of dat het met appeltjes uit blik is, in dat laatste geval is het nl. zo'n 135 kcal.

(Kom je nog goed uit natuurlijk, maar goed, om het even precies te houden )
Uit blik dit keer. Maar soms kookt m'n moeder 'm ook zelf.
Oud 14-03-2005, 15:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Wij eten het eigenlijk altijd uit blik, lekkerder dan dat mijn moeder het kookt Vandaar dat ik het ook zei, anders was het me ws. niet eens opgevallen
Oud 14-03-2005, 15:16
Mara
Mara is offline
Uit blik vind ik zo vies
Moeder maakt 't altijd zelf, gaat er wel een zooi suiker overheen. Ik maak 't ook wel 's klaar, maar dan met zoetstof of een deel suikerf en een deel zoetstof.
Oud 14-03-2005, 15:26
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
MF, gebruik jij in je kwark vloeibare zoetstof of poeder?
Oud 14-03-2005, 15:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-03-2005 @ 16:26 :
MF, gebruik jij in je kwark vloeibare zoetstof of poeder?
Poeder.
Oud 14-03-2005, 15:54
-(L)-
Ik vind uit blik ook minder lekker trouwens. Maarja als m'n moeder in tijdnood zit doet ze 't op deze manier
Oud 14-03-2005, 15:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-03-2005 @ 16:54 :
Ik vind uit blik ook minder lekker trouwens. Maarja als m'n moeder in tijdnood zit doet ze 't op deze manier
Ahja, wij eten vanavond sperziebonen uit blik. Nouja, pot eigenlijk

Ik vind uit pot best te eten 't meeste, alleen rode kool niet
Oud 14-03-2005, 16:21
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vandaaf :
11.30 : 20 gram musli , 100 ml magere melk
12.15 : 250 gram aardappel, 100 gram (+-) spinazie en een appel
14.15 : grote kom tomatenroomsoep met 3 stukjes stokbrood (ik gok een 60 gram)
15.30 : rijstpapje
16.30 : 100 gram rauwe witte kool
17.00 : 100 gram brood met 60 gram light kaas (8% vet)
en witte kool (zak van 400 gram en die zal wsl vanavond wel op zijn)

Kom ik op 1400 calorien ongeveer
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 14-03-2005, 16:30
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dat zijn in totaal maar 3 boterhammen (Eentje is ong. 35 gram), kan je er niet nog 1 of 2 bij eten?
Oud 14-03-2005, 16:40
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Het waren er zelf 4.5 Klein brood
Ik heb ook nog een mango liggen. Lijkt me dat ik wel genoeg brood gegeten heb (met het stokbrood bij)
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 14-03-2005, 16:55
Verwijderd
10:00 half bekertje halfvolle melk met een klein bakje alphabits (zoete cornflakes) 1.5 meergranen broodje, water (60c+140c+80+45)
12:00 175g magere fruityoghurt, 2 bb m honing, water (79c+85c+85c+60c)
14:00 100g appelmoes, mueslireep, water (60c+110c)
16:00 1 bb m tonijn en ui (85c+30c) thee

PLanning:

17:30 200g kidneybeans, 200g groenten, ????
20:00 Kipnoodle soep, twee bakjes (ca. 500ml)

En voor de rest weet ik het nog niet.. vandaag niet echt geweldig.. ik zat bij mn vriend, dus voor het ontbijt van die zoete cornflake dingen gehad, mjah, post straks wel weer.

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 20:14.
Oud 14-03-2005, 17:02
Verwijderd
Om even te reageren op de vragen over mijn lengte + gewicht:
Ik ben 1.85 en weeg 81 kilo, het is nog een gezond gewicht, maar ik zou graag wat strakker in mn vel willen zetten, geen zwembandjes
Oud 14-03-2005, 17:20
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-03-2005 @ 15:44 :
Wat jij nu weegt is mijn doel (lengte is praktisch gelijk).

Waarom eet je zo laat? Heb je geen beleg?
Je kan beter je eten wat verdelen, ga je vanmiddag nog wel wat eten? De chocola is natuurlijk niet goed, dat snap je wel

Verder, als je 't brood vervangt door dat multivitaminebrood, er beleg op doet en het beter verdeelt, goed gezond avondeten eet en ná het avondeten ook nog iets kleins vind ik 't wel goed hoor
Eigenlijk wil ik 55kg wegen, om een of andere reden vind ik dat mooier/fijner klinken dan wat ik nu weeg.

Ik was pas zo laat wakker en moest toen snel weg, dus snel wat boterhammen gegeten. Maar ik eet vaak zonder beleg, vind ik heel lekker. Dat het niet goed verdeeld was kwam omdat ik boodschappen ging doen met vrienden en ik daarna les had.

Heb net om 18.00 notenrijst met paprika en mais en zoetzure saus gegeten. Dadelijk nog een appel en veel water.
Oud 14-03-2005, 17:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 14-03-2005 @ 18:20 :
Eigenlijk wil ik 55kg wegen, om een of andere reden vind ik dat mooier/fijner klinken dan wat ik nu weeg.

Ik was pas zo laat wakker en moest toen snel weg, dus snel wat boterhammen gegeten. Maar ik eet vaak zonder beleg, vind ik heel lekker. Dat het niet goed verdeeld was kwam omdat ik boodschappen ging doen met vrienden en ik daarna les had.

Heb net om 18.00 notenrijst met paprika en mais en zoetzure saus gegeten. Dadelijk nog een appel en veel water.
Ok, je streven is iets aan de lage kant (BMI 19,5) maar als je 't daar bij houdt dan maakt 't verder niet uit, kijk wel uit dat je niet doorslaat.

Beleg is een goede manier om meer eiwitten binnen te krijgen, door vlees op brood te doen
Oud 14-03-2005, 18:12
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-03-2005 @ 16:58 :
Ahja, wij eten vanavond sperziebonen uit blik. Nouja, pot eigenlijk

Ik vind uit pot best te eten 't meeste, alleen rode kool niet
Ik vind alles uit blik/pot wel te eten, maar of 't net zo lekker en gezond is als verse groente is een 2e. Gelukkig wordt 't weer warmer nu, kunnen we de groente weer uit eigen tuin halen
Oud 14-03-2005, 18:15
-(L)-
Citaat:
Ave schreef op 14-03-2005 @ 18:02 :
Om even te reageren op de vragen over mijn lengte + gewicht:
Ik ben 1.85 en weeg 81 kilo, het is nog een gezond gewicht, maar ik zou graag wat strakker in mn vel willen zetten, geen zwembandjes
Begrijp ik. Ik vroeg 't me af aangezien hier ook wel eens mensen komen met ondergewicht die nog willen afvallen
Ik zat trouwens ongeveer in dezelfde situatie als jij toen ik begon (ik ben 1,82 en woog 80kg). Inmiddels is er 10kg af, en daar blijft 't bij
Wat is jouw streefgewicht? Of heb je dat niet en wil je gewoon een paar kilo eraf?
Oud 14-03-2005, 18:17
-(L)-
Citaat:
sheepdog schreef op 14-03-2005 @ 18:20 :
Eigenlijk wil ik 55kg wegen, om een of andere reden vind ik dat mooier/fijner klinken dan wat ik nu weeg.
Andere mensen zien heus niet aan je of je 58 of 55kg weegt hoor Dus je moet niet verwachten dat je (veel) verschil ziet .
Oud 14-03-2005, 18:28
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Heb me ook aangemeld op valtaf.nl . Best wel beangstigend als je daar meisjes ziet van 1.63 die 38 kilo als steefgewicht invullen of meisjes van 12 jaar die tot zo een gewicht willen afvallen. Ik vraag mij af of het aan mij ligt of dat steeds meer kinderen zo vroeg obsessief met hun gewicht bezig zijn. Toen ik twaalf was, vond ik mss wel dat er wat af mocht, maar ik kende niemand die echt lijnde.

Voor de rest vandaag -eindelijk- goed gegeten, nu maar hopen dat morgen evengoed lukt.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 14-03-2005, 18:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 14-03-2005 @ 19:28 :
Heb me ook aangemeld op valtaf.nl . Best wel beangstigend als je daar meisjes ziet van 1.63 die 38 kilo als steefgewicht invullen of meisjes van 12 jaar die tot zo een gewicht willen afvallen. Ik vraag mij af of het aan mij ligt of dat steeds meer kinderen zo vroeg obsessief met hun gewicht bezig zijn. Toen ik twaalf was, vond ik mss wel dat er wat af mocht, maar ik kende niemand die echt lijnde.

Voor de rest vandaag -eindelijk- goed gegeten, nu maar hopen dat morgen evengoed lukt.
Mee eens. Schijnt dat meiden op hun zesde/zevende al vinden dat ze te dik zijn

Ik vond mezelf ook altijd al wel te dik, ik was ook dikker dan de rest (nu nog natuurlijk). Ik wist alleen niet wat ik er tegen moest doen. Ik legde op de basisschool nog niet het verband tussen veel eten en dik zijn.
Oud 14-03-2005, 18:48
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 14-03-2005 @ 19:28 :
Heb me ook aangemeld op valtaf.nl . Best wel beangstigend als je daar meisjes ziet van 1.63 die 38 kilo als steefgewicht invullen of meisjes van 12 jaar die tot zo een gewicht willen afvallen. Ik vraag mij af of het aan mij ligt of dat steeds meer kinderen zo vroeg obsessief met hun gewicht bezig zijn. Toen ik twaalf was, vond ik mss wel dat er wat af mocht, maar ik kende niemand die echt lijnde.
Ik heb me die site net ook eens bekeken Dat kinderen jonger met hun gewicht bezig zijn weet ik wel bijna zeker. Ik denk dat de voornaamste oorzaak gewoon tv is, en dat kinderen zich spiegelen aan uitgehongerde modellen op tv enzo. Daardoor zullen kinderen inderdaad jonger met gewicht bezig zijn, denk ik.

Toen ik 12 was dacht ik net als jij helemaal niet na over lijnen en gewicht. Ik moet er dan wel bij zeggen dat ik op de basisschool (en in de brugklas) heel smal was. Niet mager ofzo, maar mijn BMI zal toen rond de 18 hebben gelegen. Ik kende trouwens ook niemand die op die leeftijd lijnde, wel had ik op de basisschool een meisje in de klas met overgewicht, die zich een hele tijd uitgehongerd heeft, en toen is opgenomen. Verder ken ik niemand die er echt mee bezig was, of echt een poging deed om af te vallen. Misschien dat die personen er wel waren, maar 't gewoon niet zeiden/durfden te zeggen...
Oud 14-03-2005, 18:48
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Idem. Ik heb vanaf mijn 14 wel altijd (kleine) problemen gehad met eten, maar ik dacht gewoon aan 'mooier' zijn , helemaal niet aan BMI en 10 kilo afvallen enzo. Ik vind eigelijk dat hier meer aandacht aan zou moeten besteed worden in scholen enzo. Het enige wat wij ooit gezien hebben over eten was de voedselpiramide. Die moest je volgen en daarmee basta.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 14-03-2005, 19:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik was op de basisschool altijd heel erg smal, dus met overgewicht heb ik me nooit zo bezig gehouden. Maar voor zover ik weet was er toen ook écht niemand die zich ermee bezig hield. Pas toen ik voor de 2e keer de 2e deed (Was dus 15 denk ik?) werd lijnen 'in'. Toen ging ineens ook iedereen met een flesje spa blauw lopen enzo, en waren er meisjes die een tijdje leefden op 2 pakjes crackers per dag, maar die dat natuurlijk toch niet volhielden. Dat waren ook altijd meisjes die al slank/normaal waren trouwens.
Oud 14-03-2005, 19:05
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
kellytje schreef op 14-03-2005 @ 19:48 :
Idem. Ik heb vanaf mijn 14 wel altijd (kleine) problemen gehad met eten, maar ik dacht gewoon aan 'mooier' zijn , helemaal niet aan BMI en 10 kilo afvallen enzo. Ik vind eigelijk dat hier meer aandacht aan zou moeten besteed worden in scholen enzo. Het enige wat wij ooit gezien hebben over eten was de voedselpiramide. Die moest je volgen en daarmee basta.
Ik hoorde vandaag op het nieuws dat er een school is die in samenwerking met het voedingscentrum vanaf volgende week de snacks en het snoep gaat weren uit de schoolkantine, en daar goede producten voor in de plaats gaat verkopen
Oud 14-03-2005, 19:06
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh en wat ik nog wilde vragen; is er iemand die weet hoeveel vet je per dag ongeveer nodig hebt? Ik eet sowieso wel de goede vetten, maar heb eigenlijk geen idee hoeveel gezond is om daarvan te eten...
Oud 14-03-2005, 19:10
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 14-03-2005 @ 19:48 :
Idem. Ik heb vanaf mijn 14 wel altijd (kleine) problemen gehad met eten, maar ik dacht gewoon aan 'mooier' zijn , helemaal niet aan BMI en 10 kilo afvallen enzo. Ik vind eigelijk dat hier meer aandacht aan zou moeten besteed worden in scholen enzo. Het enige wat wij ooit gezien hebben over eten was de voedselpiramide. Die moest je volgen en daarmee basta.
Volgens mij begon bij mij ook de lamp te branden toen ik jaar of 14/15 was. Door problemen thuis kwam ik in een jaar meer dan 10 kg aan. Voornamelijk doordat ik m'n 'problemen weg at' (die ik thuis had), en ook ivm de puberteit natuurlijk. Toen 't thuis wat beter ging ben ik dan ook begonnen met afvallen, en ik vind die 10 kg eraf eigenlijk wel genoeg. Ik ben nu niet meer dik (eerst had ik ook wel een gezond gewicht, maar ik was aan de flinke kant), en ook niet te mager, dus ik vind 't best.

Wat bedoel je trouwens met voedselpiramide? Ik kan me herinneren dat we in de brugklas een keer zo'n voedselschijf te zien kregen (bij verzorging), en dat je dan uit ieder vak iets moet eten (iedere dag). Is dat 't zelfde als die piramide wat jij bedoelt?
Van de ene kant lijkt het me ook verstandig om er op school meer tijd in de steken, maar van de andere kant denk ik weer 'zo worden kinderen alleen maar eerder op 't idee gebracht hun gewicht met dat van anderen te vergelijken, te gaan lijnen (terwijl ze niet precies weten hoe dat 't beste kan), etc.'
Oud 14-03-2005, 19:11
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-03-2005 @ 20:06 :
Oh en wat ik nog wilde vragen; is er iemand die weet hoeveel vet je per dag ongeveer nodig hebt? Ik eet sowieso wel de goede vetten, maar heb eigenlijk geen idee hoeveel gezond is om daarvan te eten...
Volgens MD is beste verdeling KEV 40/40/20 dus dan zou je 20% van je energiebehoefte daar uit mogen halen.

Stel, 1500kcal. 20% daarvan is uit vet. 20% is 300kcal. 1g vet levert 9kcal, 300/9=33g vet.
Oud 14-03-2005, 19:14
-(L)-
Citaat:
Bloem schreef op 14-03-2005 @ 20:03 :
Ik was op de basisschool altijd heel erg smal, dus met overgewicht heb ik me nooit zo bezig gehouden. Maar voor zover ik weet was er toen ook écht niemand die zich ermee bezig hield. Pas toen ik voor de 2e keer de 2e deed (Was dus 15 denk ik?) werd lijnen 'in'. Toen ging ineens ook iedereen met een flesje spa blauw lopen enzo, en waren er meisjes die een tijdje leefden op 2 pakjes crackers per dag, maar die dat natuurlijk toch niet volhielden. Dat waren ook altijd meisjes die al slank/normaal waren trouwens.
Ja dat van bijna niks eten herken ik wel. Ik schrok afgelopen week trouwens ook weer:
Ik had vorig jaar een meisje in m'n klas, en die leek gewoon perfect (qua uiterlijk). Ze heeft echt een mooi figuur, strakke buik, etc. Als 't over lijnen/gewicht ging in de klas was zij degene waar iedereen zich aan spiegelde, zeg maar.
En afgelopen week zag ik haar msn-naam: 'Deze week 5kg afgevallen '. Kijk, zoiets vind ik nou jammer. Dan heb je een goed figuur waar iedereen jaloers op is, en dan ga je jezelf uithongeren
Oud 14-03-2005, 19:15
-(L)-
Citaat:
Bloem schreef op 14-03-2005 @ 20:05 :
Ik hoorde vandaag op het nieuws dat er een school is die in samenwerking met het voedingscentrum vanaf volgende week de snacks en het snoep gaat weren uit de schoolkantine, en daar goede producten voor in de plaats gaat verkopen
Bij ons zijn ze daar ook mee bezig (niet in samenwerking met 't voedingscentrum maar gewoon op initiatief van de school zelf). Zo worden er geen frikadellen enzo meer verkocht, terwijl dat vroeger (geloof ik) wel was. Ook andere ongezonde producten zijn zo veel mogelijk vervangen door gezonde
Oud 14-03-2005, 19:57
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-03-2005 @ 19:17 :
Andere mensen zien heus niet aan je of je 58 of 55kg weegt hoor Dus je moet niet verwachten dat je (veel) verschil ziet .
Ik wil niet 55 kg wegen voor andere mensen hoor, gewoon omdat ik dat zelf mooier vind klinken. Ik weet dat het verschil niet zichtbaar is en dat je gewicht sowieso altijd schommelt. Daarom vind ik het ook zo vreemd hier te lezen als iemand blij is dat ze een (halve) kilo is afgevallen Je gewicht schommelt toch altijd ook ivm menstruatie enzo?
Oud 14-03-2005, 20:02
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-03-2005 @ 18:23 :
Ok, je streven is iets aan de lage kant (BMI 19,5) maar als je 't daar bij houdt dan maakt 't verder niet uit, kijk wel uit dat je niet doorslaat.

Beleg is een goede manier om meer eiwitten binnen te krijgen, door vlees op brood te doen
Ik zal niet doorslaan hoor, mag al blij zijn als ik dit langer dan een week vol houd Vroeger kon ik dat wel maar nu ik op kamers woon..

Verder houd ik niet zo van vlees en eet ik het dus ook niet vaak, maar ik heb laatst ergens hele lekkere ham gegeten en nu heb ik daar steeds zin in dus dat moet ik toch maar eens gaan kopen..
Oud 14-03-2005, 20:07
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Het is inderdaad hetzelfde als die schijf. Ik weet niet of snoepgoed uit de scholen weghalen een oplossing is, je kan het evengoed in de winkel om de hoek halen. Scholen zouden gewoon veel meer alternatieven moeten ter beschikking stellen. Wij hadden op school 4 drankautomaten en slechts in twee zat (bruisend) water. Wanneer we voorstelden om een yoghurt/fruit automaat te plaatsen kregen we als antwoord 'te duur' want niet genoeg mensen zouden een appel boven snickers verkiezen...
Feit is dat steeds meer jongeren (denk ik toch) gaan lijnen, dus lijkt het me geen slecht idee dat de school ier informatie over geeft (vb iemand die maar 1000cal per dag uitlegt dat zijn/haar lichaam op spaarstand staat en dat minder eten dus echt niet de oplossing is om verder af te vallen , zo een dingen weten de meeste mensen niet)
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 14-03-2005, 20:22
Mara
Mara is offline
Wij hadden op school altijd 'de koekenman' waar je koeken kon halen.
Nu staan er echter allerlei machines, de koekenman verkoopt dus geen koeken meer maar is nu 'gewoon' congierge
Ik vind dat ie best fruit o.i.d. kan verkopen
Oud 14-03-2005, 20:25
sheepdog
sheepdog is offline
Weet iemand hoeveel kCal er in zoetzure saus zit? En in martini? Dat staat namelijk niet in de eet- en beweegwijzer op overgewicht.nl.
Oud 14-03-2005, 20:47
Verwijderd
Citaat:
sheepdog schreef op 14-03-2005 @ 21:25 :
Weet iemand hoeveel kCal er in zoetzure saus zit?
Ligt, denk ik, erg aan wat voor saus het is/wat de ingrediënten zijn...ff op de verpakking kijken dus als dat kan.
Oud 14-03-2005, 20:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-03-2005 @ 21:22 :
Wij hadden op school altijd 'de koekenman' waar je koeken kon halen.
Nu staan er echter allerlei machines, de koekenman verkoopt dus geen koeken meer maar is nu 'gewoon' congierge
Ik vind dat ie best fruit o.i.d. kan verkopen
dat is bij ons getest. De eerste dag koopt iedereen netjes een appel, maar na een paar dagen blijft de congiërge met al z'n appels zitten en kan ie ze weggooien. Dat werkt gewoon niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-03-2005, 21:11
Mara
Mara is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-03-2005 @ 21:55 :
dat is bij ons getest. De eerste dag koopt iedereen netjes een appel, maar na een paar dagen blijft de congiërge met al z'n appels zitten en kan ie ze weggooien. Dat werkt gewoon niet.
Oh dat is best jammer
Zou voor een boel mensen namelijk wél een uitkomst zijn
Oud 14-03-2005, 21:36
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Het is natuurlijk ook helemaal niet "stoer" om in de pauze op school een appel te eten, dan doel ik eigenlijk voornamelijk op jongens. Dat was bij ons altijd zo, zij vonden het gewoon cool om iedere pauze een mars ofzo te eten. Stukje imago of zoiets...

En die snoepautomaten hebben denk ik vooral invloed op de onderbouw, die weten nog niet zo goed hoe het allemaal werkt met voedsel. Ik denk dat mensen uit de bovenbouw heus wel weten dat ze niet iedere dag iets uit zo'n snoepautomaat moeten halen. Maar voor brugklassertjes die net net nieuw zijn en zo'n automaat natuurlijk stoer vinden kan het een hele slechte start zijn.... je raakt immers gewend aan iedere dag iets zoets/vets en dan is het lastig om met zo'n gewoonte te stoppen.

Ik denk niet dat fruit op scholen werkt. Kinderen willen dat gewoon niet. Dan kunnen ze beter helemaal niets neerzetten, zodat iedereen gewoon braaf de broodjes die mama heeft gesmeerd opeet. Is ook gezond.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 14-03-2005, 22:04
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik heb vandaag toch weer een jammer moment gehad. Bij mijn oppasadresje stond chocoladecake en een briefje: "neem gerust cake!" Dat heb ik dus ook gedaan. Twee keer zelfs. Daarna een chocoladeeitje. Dom dom dom.
En toen heb ik ook nog (twee kleine) pannenkoeken gegeten met mn oppaskids, maar er verder geen suiker of stroop op gedaan om de schade zoveel mogelijk te beperken.

Ondanks mijn vreetgevoel zit ik op 1495 calorieën. Dat is toch helemaal niet zo gek veel of wel? En dat terwijl ik wel 6 bruine boterhammen heb gegeten.

Ik hoef deze week niet meer op te passen dus er zijn geen excuses meer om me niet meer aan mn plannen te houden.
__________________
xxx
Oud 14-03-2005, 22:06
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 14-03-2005 @ 23:04 :
Ondanks mijn vreetgevoel zit ik op 1495 calorieën. Dat is toch helemaal niet zo gek veel of wel?
Dat is eigenlijk juist nog vrij weinig.... Ik vraag me af wat je naast die 6 botherhammen en die dingen waaraan je dat "vreetgevoel" over hebt gehouden hebt gegeten, want dat kan nooit genoeg zijn.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 14-03-2005, 22:52
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Nog 2 rijstwafels en 2 appels.
__________________
xxx
Oud 15-03-2005, 00:45
Verwijderd
Wat het uiteindelijk geworden is:

10:00 half bekertje halfvolle melk met een klein bakje alphabits (zoete cornflakes) 1.5 meergranen broodje, water (60c+140c+80+45)
12:00 175g magere fruityoghurt, 2 bb m honing, water (79c+85c+85c+60c)
14:00 100g appelmoes, mueslireep, water (60c+110c)
16:00 1 bb m tonijn en ui (85c+30c) thee
17:30 1 kaneel/suiker/krente bol, 1 kaasbol met een plak ham (???)
20:45 Kipnoodle soep, met groenten, twee bakjes (ca. 500ml, 160c)
21:00 beker cappuccino
01:00 kleine beker karnemelk (<- zat nog ff op de pc )

Vandaag niet echt geweldig.. ik zat dus vanochtend bij mn vriend die niet veel in huis had, vandaar die alphabits cornflakes dingen, en voor het avondeten zou ik eigenlijk gewoon eten maar m'n ouders kwamen thuis met die lekkere broodjes en we gingen pas om half 8 avondeten...

Ik heb vandaag voor het eerst een inwendig onderzoek gehad (heel wat moed verzameld om de afspraak te maken en ook te houden ) dus ik dacht nouja, ik eet gewoon die lekkere broodjes en eet later soep ipv nog echt avondeten...
dus die broodjes zijn zo'n beetje m'n avondeten geworden, voel me d'r ook niet slecht over ofzo, het was meer een traktatie voor mijn heldenmoed *kuch*

Eigenlijk niet echt veel gegeten in totaal, nu ik er zo naar kijk

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 04:51.
Oud 15-03-2005, 09:14
sheepdog
sheepdog is offline
9.30; 3 multivitamineboterhammen met jam, 1 appel, 0,75l water

Planning:

11.30; 1 kiwi
13.30; 2 multivitamineboterhammen met jam, 1 kiwi
15.00; 1 magere yoghurt met fruit en granen
17.30; halve paprika
20.30; spaghetti met tomatensaus, paprika, courgette, tomaten en gehakt, 1 plakje cake

Ik heb van 18.00 tot 20.00 les en ga daarna bij een jarige vriend eten. Ik heb beloofd cake voor hem te maken dus daar pak ik een dun plakje van. Verder nog veel water (ik drink dagelijks meer dan 2 liter water) en misschien een wijntje bij het eten.

Edit; Ik zie nu op overgewicht.nl dat ik zo nog op heel weinig caloriën kom

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 09:18.
Oud 15-03-2005, 09:52
Verwijderd
Citaat:
sheepdog schreef op 15-03-2005 @ 10:14 :
9.30; 3 multivitamineboterhammen met jam, 1 appel, 0,75l water

Planning:

11.30; 1 kiwi
13.30; 2 multivitamineboterhammen met jam, 1 kiwi
15.00; 1 magere yoghurt met fruit en granen
17.30; halve paprika
20.30; spaghetti met tomatensaus, paprika, courgette, tomaten en gehakt, 1 plakje cake

Ik heb van 18.00 tot 20.00 les en ga daarna bij een jarige vriend eten. Ik heb beloofd cake voor hem te maken dus daar pak ik een dun plakje van. Verder nog veel water (ik drink dagelijks meer dan 2 liter water) en misschien een wijntje bij het eten.

Edit; Ik zie nu op overgewicht.nl dat ik zo nog op heel weinig caloriën kom
Ik denk dat je bij die kiwi nog best een boterham kan eten.


Ik heb gister verschrikkelijk gezondigd, 15 paaseitjes ofzo . Ik kon me echt niet inhouden maar goed, vandaag er weer lekker tegenaan .

9.30
Grapefruit
10.30
200 ml sojamelk
50 gr havermout
glas Roosvicee Ferro

12.30
2 boterhammen kaas (volvet geloof ik, we halen het altijd bij de kaasboer en dan staat het niet op de verpakking)
met Alfalfa en wat sla. boterham gezond dus ;p

14.30
1 boterham met ??

16.00
geraspte appel met kaneel en eventueel een boterham

18.00. Avondeten, weet niet wat dat wordt want dat is afhankelijk van wat er in het groentenpakket zit, altijd weer een verassing
Toetje is magere yoghurt.

Vanavond een uur spinnen van 20.30 tot 21.30.
Oud 15-03-2005, 10:36
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 15-03-2005 @ 10:52 :
Ik denk dat je bij die kiwi nog best een boterham kan eten.

Heb er een boterham met kiwi van gemaakt.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.