Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 09:14
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Vorige
__________________
Oud 16-04-2005, 09:19
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ha, de 20+ kaas van Slankie was in de aanbieding, en mijn moeder heeft 2 stukken meegenomen, hoef ik die iig niet meer zelf te kopen (Want ik vind 'm dus wél lekker, de pittig variant althans, en idd niet op tosti's want dan is het net plastic )
Oud 16-04-2005, 09:32
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-04-2005 @ 10:19 :
Ha, de 20+ kaas van Slankie was in de aanbieding, en mijn moeder heeft 2 stukken meegenomen, hoef ik die iig niet meer zelf te kopen (Want ik vind 'm dus wél lekker, de pittig variant althans, en idd niet op tosti's want dan is het net plastic )
Das mazzel, mijn moeder heeft gisteren míjn eigen gekochte rookvlees bij mijn vader op zijn brood gedaan wat hij meenam naar zijn werk
__________________
Oud 16-04-2005, 09:33
kliwie
kliwie is offline
ja die 17+ kaas is van de lidl. het zit in een pakje en hij is echt lekker. ik vind die van slankie namelijk ook niet lekker maar deze heeft mijn moeder uitgevonden en hij is echt goed. je moet dan wel de rode verpakking nemen dat is pikant volgens mij. ja light pikant staat erop.

ja ik neem boterhammen mee leek mij eigenlijk toch ook wel beter.
Oud 16-04-2005, 10:04
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
kliwie schreef op 16-04-2005 @ 10:33 :
ja die 17+ kaas is van de lidl. het zit in een pakje en hij is echt lekker. ik vind die van slankie namelijk ook niet lekker maar deze heeft mijn moeder uitgevonden en hij is echt goed. je moet dan wel de rode verpakking nemen dat is pikant volgens mij. ja light pikant staat erop.

ja ik neem boterhammen mee leek mij eigenlijk toch ook wel beter.
Oh, dan moet ik dat ook eens even aankaarten bij mijn ouders
Goed zo, boterhammen zijn een stuk voedzamer dan knackebrotjes
__________________
Oud 16-04-2005, 10:12
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Ik heb me vanmorgen weer gewogen en ik woog zomaar 67,5kg! Betekent dat er toch 0,5kg af is, olee. Heb al in geen eeuwen meer onder de 68kg gewogen, dus ben wel een klein beetje blij en trots op mezelf.

Heb het zonet ook even veranderd bij overgewicht.nl, maar die kwam met iets raars; blijkbaar omdat ik er 0,5kg af heb gekregen, mag ik nou weer meer kcal en vet per dag binnen krijgen. Toen ik nog 68kg woog mocht ik per dag 53g vet en 1597kcal eten. Nou mag ik 60g vet en 1600nogwat kcal eten. Lijkt me niet echt logisch dat je, elke keer als je af bent gevallen, weer meer mag eten? Of had ik gewoon mijn oude gewicht moeten laten staan? Vind het zo namelijk wel een beetje krom en tegen m'n gevoel in. Weet iemand van jullie hier misschien meer van?
__________________
de rest is geschiedenis
Oud 16-04-2005, 11:14
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 16-04-2005 @ 10:32 :
Das mazzel, mijn moeder heeft gisteren míjn eigen gekochte rookvlees bij mijn vader op zijn brood gedaan wat hij meenam naar zijn werk
Oh irritant is dat Nou ja, ik vind het niet zo erg als mijn moeder mijn spullen gebruikt, maar wel als dat net het laatste plakje ofzo van iets is
Oud 16-04-2005, 11:25
sheepdog
sheepdog is offline
9.00 4 multivitamineboterhammen, 26gr boterhamworst
11.00 1 kiwi, 1 banaan, 20gr broodpudding
13.00 150gr wokgroenten, 125gr notenrijst, ???gr zoetzure saus
15.30 2 cracottes, 20gr jam, 1 appel
17.30 grote schaal ijsbergsla, mais, paprika, wortel, komkommer, pitten&noten (weet niet precies hoeveel) met wat boterhammen

Voor de rest weet ik het nog niet. Ik denk een beetje chips omdat het weekend is en ik denk ik niet zo hoog in calorien uit kom. Ik doe voor de rest vandaag vrij weinig (studeren) en ga waarschijnlijk al heel vroeg slapen omdat ik vannacht vrijwel niet heb geslapen. Haha misschien loop ik 'even' naar de 10e verdieping van mijn flat, voor de beenspieren, want vorige week moest ik met de trap naar de 4e verdieping en daar kreeg ik spierpijn van, dan is het toch wel heel slecht met je gesteld denk ik zo.
Oud 16-04-2005, 12:15
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Vanmorgen heb ik me (na m'n ontbijt) gewogen, en ik woog zomaar 67 kilo!! Ik snap echt niet waarom. Ik zat altijd zo rond de 65, ik heb gezond gegeten dus snap ik niet waarom het ineens 2 kilo meer is... Ik ben ook niet ongesteld ofzo.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 16-04-2005, 14:10
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Citaat:
blurred schreef op 16-04-2005 @ 13:15 :
Vanmorgen heb ik me (na m'n ontbijt) gewogen, en ik woog zomaar 67 kilo!! Ik snap echt niet waarom. Ik zat altijd zo rond de 65, ik heb gezond gegeten dus snap ik niet waarom het ineens 2 kilo meer is... Ik ben ook niet ongesteld ofzo.
He, wat vervelend. Weeg jij je altijd voor of na dat je gegeten hebt? Misschien dat het daar iets aan ligt? Of dat je een redelijk groot/zwaar ontbijt hebt gehad? Ik weet het ook niet, maar het is wel raar dat je "ineens" 2kg meer weegt.
__________________
de rest is geschiedenis
Oud 16-04-2005, 14:12
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Je moet ook eigenlijk alleen wegen nadat je hebt geplast, voordat je hebt gegeten en gedronken. Daarbij schommelt je gewicht altijd, dus ws. ben je nog steeds gewoon op gewicht, of zelfs iets afgevallen

Ik ben trouwens wel trots op mezelf, ik had de hele dag al snaaidrang, maar ipv dat ik vanmiddag een pak koekjes heb open getrokken ben ik gaan sporten, en nu hoef ik ook geen koek&snoep meer
Oud 16-04-2005, 14:31
Verwijderd
op zich weegt geen enkel ontbijt 2 kilo... tenzij je er enorm veel bij gedronken hebt. Maar als je de dag ervoor veel zout binnen hebt gekregen, bijvoorbeeld, hou je ook veel vocht vast. Als je gezond eet en geen medicatie gebruikt krijg je er niet zomaar 2 kilo vet bij
Oud 16-04-2005, 14:51
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Nee, dat leek mij dus ook al. Bovendien ben ik nu, als ik in de spiegel kijk, juist blijer met hoe ik eruit zie. Het lijkt allemaal wat slanker en strakker, hoewel dat volgens mij ook niet zo snel kan gaan door de manier waarop ik nu eet....

Misschien komt het doordat ik gister wat alcohol en chips heb gehad, dat ik dan meer vocht vasthou ofzo ja.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 16-04-2005, 16:27
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
waardeloze dag in de bakker gehad
maar ach, refeed en vanavond uit eten met de mutsen van werk..
dus ik dacht naja dan kan ik vandaag net zo goed écht refeeden. ipv een beetje
__________________
I'm in the forest
Oud 16-04-2005, 16:30
-(L)-
Ik heb vanmorgen m'n tailleomtrek gemeten; 71,5 cm. 1,5 cm meer dus, tov eerst. En ik ben ook op de weegschaal gaan staan, en nog steeds 3kg zwaarder
Oud 16-04-2005, 17:03
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 16-04-2005 @ 15:51 :
Nee, dat leek mij dus ook al. Bovendien ben ik nu, als ik in de spiegel kijk, juist blijer met hoe ik eruit zie. Het lijkt allemaal wat slanker en strakker, hoewel dat volgens mij ook niet zo snel kan gaan door de manier waarop ik nu eet....

Misschien komt het doordat ik gister wat alcohol en chips heb gehad, dat ik dan meer vocht vasthou ofzo ja.
Misschien heb je wel spiermassa aangemaakt.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-04-2005, 17:04
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-04-2005 @ 17:30 :
Ik heb vanmorgen m'n tailleomtrek gemeten; 71,5 cm. 1,5 cm meer dus, tov eerst. En ik ben ook op de weegschaal gaan staan, en nog steeds 3kg zwaarder
Huh dat is toch hardstikke smal? Dat is smaller dan wat ik heb iig en ik weeg minder...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-04-2005, 17:07
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 16-04-2005 @ 18:04 :
Huh dat is toch hardstikke smal? Dat is smaller dan wat ik heb iig en ik weeg minder...
Hoe lang ben je en wat weeg je dan precies?

Ik ben dus 1,82, en weeg (nu dus) 73. Aangezien m'n gewicht redelijk gemiddeld zit (voor mijn lengte), lijkt het me niet meer dan logisch dat mijn tailleomtrek dat ook is. Misschien is hij gewoon laag omdat ik ook lang ben?
Oud 16-04-2005, 17:52
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-04-2005 @ 18:03 :
Misschien heb je wel spiermassa aangemaakt.
Hm, aangezien ik niet echt sport lijkt me dat vrij onlogisch....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 16-04-2005, 18:14
-(L)-
@Blurred:
Ik heb hetzelfde op dit moment (k sport ook bijna niet), alleen ben ik dan 3kg zwaarder ipv 2. En bij mij zie je het ook niet echt, maar het is ondanks dat toch niet leuk
Oud 16-04-2005, 18:24
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Gothic, ik ben aan het proberen om msn te installeren, maar dat lukt niet echt, want dan moet ik windows updaten en dan zegt 'ie steeds dat ik geen verbinding meer heb Weet iemand misschien waar je een oudere versie van msn kan downloaden, eentje dus die voor msn 7 (?) zit?
Oud 16-04-2005, 18:59
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-04-2005 @ 18:07 :
Hoe lang ben je en wat weeg je dan precies?

Ik ben dus 1,82, en weeg (nu dus) 73. Aangezien m'n gewicht redelijk gemiddeld zit (voor mijn lengte), lijkt het me niet meer dan logisch dat mijn tailleomtrek dat ook is. Misschien is hij gewoon laag omdat ik ook lang ben?
Als je langer bent, lijkt het alleen maar nog smaller...

Ik ben 1m74 en tussen de 56 en 61 kg ongeveer. Weet niet precies hoeveel ik nu weeg, al heel lang niet gewogen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-04-2005, 19:03
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
huh, is een stroopwafel maar 130 cal? Dat is gewoon minder dan een boterham met pasta of kaas ?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-04-2005, 19:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-04-2005 @ 19:59 :
Als je langer bent, lijkt het alleen maar nog smaller...

Ik ben 1m74 en tussen de 56 en 61 kg ongeveer. Weet niet precies hoeveel ik nu weeg, al heel lang niet gewogen.
Dan zit jij ook vrij laag (18,5-20,1) op de BMI-schaal.
Oud 16-04-2005, 20:46
Mara
Mara is offline
Kwam er vandaag achter dat c1000 huismerk nu ook light-jam heeft, scheelt mooi met dat van Hero qua prijs
Oud 16-04-2005, 21:09
Verwijderd
Zoals ik had beloofd zou ik meer gaan eten, zonder te compenseren. Maar op een of andere manier ben ik helemaal omgeslagen. Donderdag zat ik op ong. 2200 kcal, en vandaag en gisteren zit ik op dik 3000 kcal. Ik heb het niet meer precies nageteld, want ik er werd er gewoon verdrietig van. Ik weet dat ik niet moet compenseren, maar ik heb er wel heel sterk de drang toe.

Bovendien denk ik dat ik minder in dit topic ga posten, want het eten en niet-eten begint momenteel een bijna obsessieve plek in mijn leven te krijgen. Misschien is het daarom beter dat ik een tijdje rust neemt, en me er niet te veel mee bezig houd.
Oud 16-04-2005, 21:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-04-2005 @ 20:35 :
Dan zit jij ook vrij laag (18,5-20,1) op de BMI-schaal.
Daarom probeer ik ook dagelijks minstens 2000 cal te eten en m.i. zouden een stuk meer mensen dat hier moeten doen.
Maar bmi 20 is waar men hier minimaal naar streeft, de meeste streven zelfs naar 18... Dus wat dat betreft zou ik zelfs nog een kilo minder kunnen wegen dan 56... Laatste keer dat ik me woog was ik 59 overgens.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-04-2005, 21:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 16-04-2005 @ 22:09 :
Zoals ik had beloofd zou ik meer gaan eten, zonder te compenseren. Maar op een of andere manier ben ik helemaal omgeslagen. Donderdag zat ik op ong. 2200 kcal, en vandaag en gisteren zit ik op dik 3000 kcal. Ik heb het niet meer precies nageteld, want ik er werd er gewoon verdrietig van. Ik weet dat ik niet moet compenseren, maar ik heb er wel heel sterk de drang toe.
ik wil niet lullig zijn, maar als mensen zeggen dat ze veel meer gegeten hebben en gaan schatten dat ze vreselijk overdrijven. Al is het alleen maar onbewust uit zelfbescherming, zodat het uiteindelijk meevalt... pas bij lijstjes geloof ik dat soort beweringen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-04-2005, 21:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kliwie schreef op 16-04-2005 @ 10:33 :
ja die 17+ kaas is van de lidl. het zit in een pakje en hij is echt lekker. ik vind die van slankie namelijk ook niet lekker maar deze heeft mijn moeder uitgevonden en hij is echt goed. je moet dan wel de rode verpakking nemen dat is pikant volgens mij. ja light pikant staat erop.

ja ik neem boterhammen mee leek mij eigenlijk toch ook wel beter.
Overgens snap ik er werkelijk geen drol van waarom jij kaas moet eten met zo min mogelijk cal. Juist jij eet veel te weinig per dag en door dit soort producten te gebruiken, kom je nog lager uit (wat je vast zelf heel graag wil, maar wat dus niet gezond is, wat je zelf ook dondersgoed weet)...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-04-2005, 23:06
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-04-2005 @ 21:46 :
Kwam er vandaag achter dat c1000 huismerk nu ook light-jam heeft, scheelt mooi met dat van Hero qua prijs
Ah en Edah hebben toch ook lightjam van eigen merk? Ik heb nu de halva abrikozenjam van Ah

Ik heb nog een vraagje. Ik ben van plan om in het weekend niet meer precies te gaan bijhouden wat en hoeveel ik eet, gewoon omdat we in het weekend toch meestal wat slechtere dingen eten en ik anders voortdurend aan het tellen ben
Maar zou ik dat eventueel kunnen doen? Niet dat ik overmatig veel ga eten ofzo, maar gewoon minder oplet en dan doordeweeks wel weer alles netjes bijhoud? Ik wil namelijk niet dat het weekend alles weer verpest wat ik doordeweeks ben 'afgevallen'...
__________________
Oud 17-04-2005, 09:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 17-04-2005 @ 00:06 :
Ah en Edah hebben toch ook lightjam van eigen merk? Ik heb nu de halva abrikozenjam van Ah

Ik heb nog een vraagje. Ik ben van plan om in het weekend niet meer precies te gaan bijhouden wat en hoeveel ik eet, gewoon omdat we in het weekend toch meestal wat slechtere dingen eten en ik anders voortdurend aan het tellen ben
Maar zou ik dat eventueel kunnen doen? Niet dat ik overmatig veel ga eten ofzo, maar gewoon minder oplet en dan doordeweeks wel weer alles netjes bijhoud? Ik wil namelijk niet dat het weekend alles weer verpest wat ik doordeweeks ben 'afgevallen'...
Zolang je zorgt dat je niet te weinig goede dingen eet . Daarnaast komen de meeste mensen die in het weekend verkeerd eten pas dán pas op hun normale dagelijkse behoefte.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-04-2005, 09:57
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
In het begin dat ik ging afvallen deed ik dat ook zo, doordeweeks opletten en in het weekend niet. Maar dat hielp bij mij dus idd niet, ik was de hele week bezig met afvallen wat ik in het weekend was aangekomen Maar misschien dat jij het beter kunt dan ik, ik kan gewoon geen maat houden
Oud 17-04-2005, 11:25
kliwie
kliwie is offline
net pas ontbeten... heb lekker lang in bed gelegen

1 boterham met filet americain
1/2 boterham met tonijnsalade
1/2 boterham met pindakaas
2 glazen halfvolle melk
Oud 17-04-2005, 11:30
Mara
Mara is offline
Ik heb een absurd groot en ongezond ontbijt gehad. Enig voordeel is dat ik nu misselijk ben en tot aan 't avondeten nog hoogstens 1 boterham ofzo kan eten denk ik

Wat het was:
3 pannenkoeken
2 snee waldkornbrood met rookvlees
2 snee suikerbrood
2 snee krenten/rozijnenbrood met 20+ kaas

Ik zit nu dus al aan de 1000kcal. En ik ben gigantisch misselijk.
Oud 17-04-2005, 13:15
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-04-2005 @ 21:46 :
Kwam er vandaag achter dat c1000 huismerk nu ook light-jam heeft, scheelt mooi met dat van Hero qua prijs
serieus? ff goed kijken dan..
Oud 17-04-2005, 13:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 17-04-2005 @ 14:15 :
serieus? ff goed kijken dan..
Is volgens mij nieuw.. ik had 't tenminste niet eerder langs zien komen, en 'gelukkig' was 't net op dus kon ik die nieuwe meenemen
Oud 17-04-2005, 15:29
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
meelfriek: ben je al wat minder misselijk?
__________________
I'm in the forest
Oud 17-04-2005, 15:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
cerys schreef op 17-04-2005 @ 16:29 :
meelfriek: ben je al wat minder misselijk?
Haha, ja, grotendeels weggezakt. Heb net nog maar even wat brood gegeten.

Ik kom dus vandaag wel aardig hoog uit ben ik bang, maar niet extreem gelukkig
Oud 17-04-2005, 16:15
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Vandaag al redelijk wat kcal binnengekregen, zit volgens mij al boven de 1600...
Toch straks maar genoeg boterhammen (stuk of 4) eten want ik heb toch wel honger.
Als middageten heb ik gefrituurde aardappelpartjes, kip zonder vel en erwtjes en worteltjes gehad. En een pannenkoek met ijs

Wie van de mensen doet er hier trouwens aan een wekelijkse refeed? En wat was ook alweer precies de reden dat dat goed is?
__________________
Oud 17-04-2005, 16:35
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
refeed is om je metabolisme 'normaal' te houden geloof ik? dus dat je lichaam niet gaat wennen aan zo weinig kcal. zoiets toch?

ik probeer altijd te refeeden. zonder een ongezonde dag (meestal op werk, ik werk bij een bakker) krijg ik nooit genoeg binnen. dan nog niet, denk ik. maar het is toch beter dan dat ik op zulke dagen ook weinig eet..
__________________
I'm in the forest
Oud 17-04-2005, 16:40
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Pfff ik heb me vanmorge gewogen, 5 kilo meer bijna als in januari.
Vandaag :
12.30 : (was pas om 12.15 wakker) 60 gram rijst, 150 gram kippefilet, 200 gram champignons, 100gram wortel,150 gram paprika en 1 kl olijfolie
15.30 : 100 gram wortel en een beetje musli uit de doos (verslaafd )
16.30 : 30 gram musli en 100 ml magere melk
17.30 : 80 gram rozijnenbrood (hoeveel cal zouden dit ongeveer zijn?)
Zometeen eet ik een appel en ga ik boterhammen met ei eten. Vanavond nog een boterham, stuk fruit, yoghurtje en rijstwafel ofzo.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 17-04-2005, 17:07
Lucilla
Avatar van Lucilla
Lucilla is offline
Ik lees af en toe mee in dit topic en post nu zelf voor de 1e keer. Ik wil graag ong. 4-5 kilo afvallen en heb hiervoor een schema opgesteld.

8:00
2 x beschuit/cracker + beleg

10:00
1 x fruit

12:00
2 x boterham + beleg

14:00
1 x fruit

16:00
2 x beschuit/cracker + beleg

18:00
avondeten

Iemand tips of aanmerkingen?
Oud 17-04-2005, 17:08
Mara
Mara is offline
@Lucilla:

Te weinig. Je eet maar 2 boterhammen en wat crackers en fruit. Eet meer goede voeding, zo kom je veel te laag uit. Wat eet je ongeveer bji 't avondeten? Ook ná het avondeten moet je nog iets eten.

Maar eerst: Lengte, huidig gewicht + BMI, streefgewicht + BMI?
Oud 17-04-2005, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Lucilla schreef op 17-04-2005 @ 18:07 :
Ik lees af en toe mee in dit topic en post nu zelf voor de 1e keer. Ik wil graag ong. 4-5 kilo afvallen en heb hiervoor een schema opgesteld.

8:00
2 x beschuit/cracker + beleg

10:00
1 x fruit

12:00
2 x boterham + beleg

14:00
1 x fruit

16:00
2 x beschuit/cracker + beleg

18:00
avondeten

Iemand tips of aanmerkingen?
Tenzij je erg klein bent (en nee, 1.65 is niet erg klein) of fulltime in bed ligt is het te weinig (ja, ook om af te vallen). Minstens 5 (bruine) boterhammen, liefst 6; in plaats van 1 boterham mag je 2 volkoren knackebrod of 2 volkoren beschuiten eten, in plaats van 2 boterhammen mag je een bord brinta of havermout eten. En er moet nog zuivel bij, liefst 2 ŕ 3 keer: beker melk, schaaltje yoghurt of schaaltje kwark, en dan het best de magere variant.
Oud 17-04-2005, 17:11
Lucilla
Avatar van Lucilla
Lucilla is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-04-2005 @ 18:08 :
@Lucilla:

Te weinig. Je eet maar 2 boterhammen en wat crackers en fruit. Eet meer goede voeding, zo kom je veel te laag uit. Wat eet je ongeveer bji 't avondeten? Ook ná het avondeten moet je nog iets eten.

Maar eerst: Lengte, huidig gewicht + BMI, streefgewicht + BMI?
Wat moet ik dan nog meer eten. En waarom moet ik na het avondeten nog wat eten?

Mijn gewicht is 60,5 kg en mijn lengte is 1 meter 74. Hoe reken je je BMI uit?
Oud 17-04-2005, 17:17
Mara
Mara is offline
Citaat:
Lucilla schreef op 17-04-2005 @ 18:11 :
Wat moet ik dan nog meer eten. En waarom moet ik na het avondeten nog wat eten?

Mijn gewicht is 60,5 kg en mijn lengte is 1 meter 74. Hoe reken je je BMI uit?
Je hoeft niet af te vallen. BMI is gewicht in kg gedeeld door lengte in meters in 't kwadraat.

Dus:
60.5/1.74^2=10

Wat jij wil (stel 5 kg):
55.5/1.74^2=18.3

Een gezond BMI zit tussen de 20-25. Jij balanceert nu al op het randje. Afvallen moet je dus zeker niet.

Misschien ben je niet tevreden met hoe je eruit ziet. Dat kan. Maar afvallen is voor jou niet de optie. Je kan beter gewoon eten hoeveel je nodig hebt en intensief gaan sporten. Je gaat er dan strakker uitzien, zonder gevaarlijk weinig te gaan wegen.

Met jou lengte kan je mikken op zo'n 7 boterhammen met beleg. Mager beleg hoeft niet. Tussendoor 2 boterhammen. Voldoende avondeten. 's Avonds ook wat eten om je bloedsuiker niet te laag te laten worden, plus dat je dan de kans verkleind dat je chips neemt oid. Je kan 's avond bijv. een stukje vis, wat kwark of yoghurt nemen.
Oud 17-04-2005, 17:17
Lucilla
Avatar van Lucilla
Lucilla is offline
Is het zo beter dan? En melk lust ik echt niet, zijn daar andere opties voor?

8:00
2 x boterham + beleg

10:00
1 x fruit

12:00
2 x boterham + beleg

14:00
1 x fruit

16:00
2 x boterham + beleg

18:00
avondeten

20:00
schaaltje yoghurt/kwark
Oud 17-04-2005, 17:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Lucilla schreef op 17-04-2005 @ 18:17 :
Is het zo beter dan? En melk lust ik echt niet, zijn daar andere opties voor?

8:00
2 x boterham + beleg

10:00
1 x fruit

12:00
2 x boterham + beleg

14:00
1 x fruit

16:00
2 x boterham + beleg

18:00
avondeten

20:00
schaaltje yoghurt/kwark
Dat is al stukken beter ja
Maar zoals mijn vorige stukje al zei, je kan beter intensief gaan sporten. En als je veel sport moet je meer eten, omdat je zoveel verbrand. Probeer bijv. Om 10:00 en 14:00 nog een boterham en cracker in te plannen (welke op welke tijd moet je zelf even zien).

Geen melk is geen ramp hoor
Oud 17-04-2005, 17:22
Lucilla
Avatar van Lucilla
Lucilla is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-04-2005 @ 18:19 :
Dat is al stukken beter ja
Maar zoals mijn vorige stukje al zei, je kan beter intensief gaan sporten. En als je veel sport moet je meer eten, omdat je zoveel verbrand. Probeer bijv. Om 10:00 en 14:00 nog een boterham en cracker in te plannen (welke op welke tijd moet je zelf even zien).

Geen melk is geen ramp hoor
Heeft dat sporten echt nut dan? Want als je gaat sporten bouw je toch spiermasa op, en daar word je alleen maar breder of zwaarder door. En dat is niet wat ik wil, ik wil juist wat slanker worden.
Oud 17-04-2005, 17:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
Lucilla schreef op 17-04-2005 @ 18:22 :
Heeft dat sporten echt nut dan? Want als je gaat sporten bouw je toch spiermasa op, en daar word je alleen maar breder of zwaarder door. En dat is niet wat ik wil, ik wil juist wat slanker worden.
Enorm misverstand. Ja, je bouwt spiermassa op. Maar niet gigantisch veel, je bent een vrouw. Maar daarnaast verbrand je vet. Je gaat er strakker en beter gevormd uitzien, zeker niet breder
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.