Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2005, 12:33
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 13:20 :
Ik eet dan wel weer yoghurt met cruesli, dat is opzich wel weer ten dele een vervanging. Muesli is dan eigenlijk wel weer beter, maar ook een stuk minder lekker
Dat vond ik eerst ook altijd, cruesli lekkerder dan muesli. Maar je kunt echt beter muesli eten, in cruesli zit veel suiker. Ik ben toen op een gegeven moment gewoon muesli gaan eten. Wel met een scheutje rozebottelsiroop door de yoghurt heen. En daar raak je aan gewend, echt. Als ik nu cruesli eet dan mis ik mijn muesli helemaal. Hetzelfde geldt voor suiker in de koffie en thee. Dat nam ik ook altijd, terwijl dat in principe gewoon onnodig is. Toen ben ik eerst gaan minderen en nu drink ik het helemaal zonder suiker. Je moet gewoon eerst wennen, maar daarna wil je niet anders meer
__________________
没有什么不能够面对!

Laatst gewijzigd op 28-04-2005 om 12:35.
Oud 28-04-2005, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 13:30 :
Hoe weet jij dat nou Misschien droeg ik wel gewoon een slobberbroek en -t-shirt zodat het niet opviel
Nope, jij kan zeker weten niet dik zijn.
Oud 28-04-2005, 12:36
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 28-04-2005 @ 13:32 :
dus eigenlijk wel gewoon 3 maaltijden met twee tussendoortjes, maar dan ook de maaltijden wat kleiner neem ik aan?
pfoe, wel veel boterhammen zeg, kan je ipv gewoon brood ook roggebrood nemen? ik heb zelf het idee dat daar wel meer calorieen inzitten, maar toch lijkt het me gezonder?
Hiermee val je af, want je komt hiermee lang niet aan de 2000 cal wat een gemiddelde vrouw nodig heeft op een dag. Als je sport nog meer zelfs.
Qua hoeveelheden is het aangeraden, het is echt niet veel. Maar hierdoor gaat je metabolisme omhoog en kun je met meer eten zelfs afvallen, terwijl je bv met een dieet met minder eten niet afvalt (vanwege de spaarstand van je lichaam).

Voor de afwisseling kun je wel roggebrood eten, maar ik zou zeker niet al je brood vervangen hierdoor...

Wat ook belangrijk is dat je goede tussendoortjes eet, en doordat je om de paar uur genoeg eet, krijg je geen trek in verkeerde dingen, omdat je lichaam 'vol' zit tot de volgende maaltijd.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 12:37
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 28-04-2005 @ 13:36 :
Nope, jij kan zeker weten niet dik zijn.
Moet je eens in zijn fotoboek hier kijken, dan kun je zien dat 'ie inderdaad niet dik is
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 28-04-2005, 12:41
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Weet iemand een antwoord op mijn vraag van sinaasappels ?
Ik had gedacht om straks nog 2 boterhammen te eten en een grote fruitsla te maken, samen met een yoghurtje als avondeten
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 28-04-2005, 12:43
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Citaat:
blurred schreef op 28-04-2005 @ 13:37 :
Moet je eens in zijn fotoboek hier kijken, dan kun je zien dat 'ie inderdaad niet dik is
hij is ook niet dik, hij zeurt, maar zolang ie niet ongezond gaat doen doet ie maar
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 28-04-2005, 12:44
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
blurred schreef op 28-04-2005 @ 13:37 :
Moet je eens in zijn fotoboek hier kijken, dan kun je zien dat 'ie inderdaad niet dik is
Die foto's zijn al twee jaar oud ofzo, ik heb alleen geen andere dus vandaar dat ik die erop gezet heb (ben toch niet zoveel veranderd)

Citaat:
DarkSide schreef op 28-04-2005 @ 13:36 :
Nope, jij kan zeker weten niet dik zijn.
Ik ben ook niet zo heel dik Maar ondanks dat zitten er toch 6 kilo meer aan dan een maandje terug. Misschien dat jij dit niet zag op die meeting afgelopen zondag, maar ik merk dit echt enorm bij het sporten. Ik badminton nogal fanatiek, en ik merk gewoon na een paar uur sporten dat ik veel vermoeider ben dan ervoor... Het is toch een vermoeiende sport met constant rennen en op de baan zelf presteer ik gewoon veel minder goed nu. Dus ik ben gewoon te zwaar, punt

Daarbij komt dat ik aantal mooie t-shirts dus niet meer kan dragen, en ik heb geen zin om nieuwe kleding te kopen
Oud 28-04-2005, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 13:44 :
Daarbij komt dat ik aantal mooie t-shirts dus niet meer kan dragen, en ik heb geen zin om nieuwe kleding te kopen
Oke, goede reden
Oud 28-04-2005, 12:46
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 13:44 :
Daarbij komt dat ik aantal mooie t-shirts dus niet meer kan dragen, en ik heb geen zin om nieuwe kleding te kopen
Ik kan wel begrijpen dat je wat af wilt vallen, maar je moet wel onthouden dat je lichaam altijd blijft veranderen naarmate je ouder wordt, en dat je niet altijd maar dezelfde kleren kunt blijven dragen..... Zou mooi zijn als het wel zo was.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 28-04-2005, 12:49
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 28-04-2005 @ 13:27 :
Op mij na hoogste BMI was geloof ik die van jou en dat was 25 komma nog wat. Dat is geen overgewicht
Dat is 't nu, het was altijd iets van 27.
Oud 28-04-2005, 12:50
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
BeertjeColargol schreef op 28-04-2005 @ 13:43 :
hij is ook niet dik, hij zeurt, maar zolang ie niet ongezond gaat doen doet ie maar
Zie reactie op DarkSide

Citaat:
blurred schreef op 28-04-2005 @ 13:46 :
Ik kan wel begrijpen dat je wat af wilt vallen, maar je moet wel onthouden dat je lichaam altijd blijft veranderen naarmate je ouder wordt, en dat je niet altijd maar dezelfde kleren kunt blijven dragen..... Zou mooi zijn als het wel zo was.
Ja maar ho Een maand geleden pastte ik het nog prima, maar vervolgens heb ik in een paar weken vakantie zo onwijs lopen vreten dat ik er gewoon 6 kilo bijgevreten heb. Dus die wil ik er nu gewoon snel weer afhebben, dat heeft niet zozeer met ouder worden te maken

En nu moet iedereen me lekker laten doen wat ik wil hihi
Oud 28-04-2005, 12:51
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
blurred schreef op 28-04-2005 @ 13:33 :
Dat vond ik eerst ook altijd, cruesli lekkerder dan muesli. Maar je kunt echt beter muesli eten, in cruesli zit veel suiker. Ik ben toen op een gegeven moment gewoon muesli gaan eten. Wel met een scheutje rozebottelsiroop door de yoghurt heen. En daar raak je aan gewend, echt. Als ik nu cruesli eet dan mis ik mijn muesli helemaal. Hetzelfde geldt voor suiker in de koffie en thee. Dat nam ik ook altijd, terwijl dat in principe gewoon onnodig is. Toen ben ik eerst gaan minderen en nu drink ik het helemaal zonder suiker. Je moet gewoon eerst wennen, maar daarna wil je niet anders meer
Hmm... Maar het is zo lekker

Maar ik zal eens kijken als ik de volgende keer boodschappen doe, al is een klein beetje suiker niet zo erg natuurlijk
Oud 28-04-2005, 12:52
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 13:50 :
maar ho Een maand geleden pastte ik het nog prima, maar vervolgens heb ik in een paar weken vakantie zo onwijs lopen vreten dat ik er gewoon 6 kilo bijgevreten heb. Dus die wil ik er nu gewoon snel weer afhebben, dat heeft niet zozeer met ouder worden te maken
Oke, dat is een heel ander verhaal.
Dan is het goed

Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 13:50 :
En nu moet iedereen me lekker laten doen wat ik wil hihi
Je kunt hier niet posten zonder dat je een heleboel advies over gezond en goed eten krijgt, hou dat in gedachten Als je wilt doen wat zelf wilt moet je hier niet posten, gheghe. Maar jij neemt het advies goed aan, dus ik zou zeggen: succes & you go dude
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 28-04-2005, 12:53
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 13:51 :
Hmm... Maar het is zo lekker

Maar ik zal eens kijken als ik de volgende keer boodschappen doe
Probeer het gewoon eens een maandje!! Ik kan je echt garanderen dat je daarna gewoon voortaan muesli zal eten. Dan ben je uiteindelijk gezonder uit en dat is altijd goed.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 28-04-2005, 12:54
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
blurred schreef op 28-04-2005 @ 13:53 :
Probeer het gewoon eens een maandje!! Ik kan je echt garanderen dat je daarna gewoon voortaan muesli zal eten. Dan ben je uiteindelijk gezonder uit en dat is altijd goed.
Das waar... I'll give it a try
Oud 28-04-2005, 12:55
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 13:54 :
Das waar... I'll give it a try
As I said before: you go dude
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 28-04-2005, 12:55
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
blurred schreef op 28-04-2005 @ 13:52 :
Je kunt hier niet posten zonder dat je een heleboel advies over gezond en goed eten krijgt, hou dat in gedachten Als je wilt doen wat zelf wilt moet je hier niet posten, gheghe. Maar jij neemt het advies goed aan, dus ik zou zeggen: succes & you go dude
Eeeh ja oke, maar ik bedoelde wat betreft het wel of niet willen afvallen

Maar we gaan wel erg offtopic nu, wil niet het hele topic volspammen

Laatst gewijzigd op 28-04-2005 om 12:57.
Oud 28-04-2005, 12:57
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 13:55 :
Eeeh ja oke, maar ik bedoelde wat betreft het wel of niet willen afvallen
Nou, daar kun je hier ook commentaar op krijgen hoor!! Als je bijvoorbeeld een BMI van 20 hebt en je wilt het omlaag halen naar 18 of iets dergelijks.... Maar dat is in jouw geval niet aan de orde
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 28-04-2005, 13:38
Mara
Mara is offline
Vandaag

Ontbijt
2 bb, 2 gekookte eieren

Tussendoor
1bb, 1,5x rookvlees
2 schijven ananas

Lunch
2 bb, 20+ kaas & kipfilet

Tussendoor
2 rijstwafels
1 appel

Avondeten
200g aardappelen
200g appelmoes
120g kippenpoot (zonder vel)

Avond
250g magere kwark
200mL magere melk


1480kcal.
Oud 28-04-2005, 13:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-04-2005 @ 14:38 :
Vandaag

Ontbijt
2 bb, 2 gekookte eieren

Tussendoor
1bb, 1,5x rookvlees
2 schijven ananas

Lunch
2 bb, 20+ kaas & kipfilet

Tussendoor
2 rijstwafels
1 appel

Avondeten
200g aardappelen
200g appelmoes
120g kippenpoot (zonder vel)

Avond
250g magere kwark
200mL magere melk


1480kcal.
ziet er netjes uit voor jou...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 13:41
gewoonik
gewoonik is offline
ok ik ga maar een planning maken, misschien dat dat wel werkt
tijden weet ik nog niet, want ik weet niet hoe laat ik naar school moet
ontbijt: (half 9 denk ik) brinta
tussendoor: boterham 30+ kaas
middageten: boterham kaas en boterham appelstroop
tussendoor: appel
avondeten: wat we eten groente aardappel vleesvervanger en yoghurt
avond: banaan of 2 kiwi's
is dit een beetje ok?
Oud 28-04-2005, 13:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 28-04-2005 @ 14:41 :
ok ik ga maar een planning maken, misschien dat dat wel werkt
tijden weet ik nog niet, want ik weet niet hoe laat ik naar school moet
ontbijt: (half 9 denk ik) brinta
tussendoor: boterham 30+ kaas
middageten: boterham kaas en boterham appelstroop
tussendoor: appel
avondeten: wat we eten groente aardappel vleesvervanger en yoghurt
avond: banaan of 2 kiwi's
is dit een beetje ok?
Nee, verre van ok, dit is echt veel te weinig.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 13:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-04-2005 @ 14:40 :
ziet er netjes uit voor jou...
Vond ik ook
Normaal eet ik tussen lunch en avondeten wat meer, maar ik ben later opgestaan dus alles is een beetje naar wat later in de middag verschoven (lunch was pas om 14:30)
Oud 28-04-2005, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-04-2005 @ 14:44 :
Nee, verre van ok, dit is echt veel te weinig.
't is niet véél te weinig... maar wel aan de weinige kant. Brinta is nog altijd ongeveer 2 boterhammen (1 bruine en 1 witte), dus met 3 boterhammen erbij kom je dan op 5 'boterhammen'. Verder staan er 2 zuivelproducten (inclusief de melk uit de brinta), 2 a 3 stuks fruit, en avondeten. 1 boterham erbij zou beter zijn, maar dit kan er mee door voor iemand die af wil vallen.
er van uit gaand dat het avondeten wel minstens 3, meestal 4 opscheplepels aardappel is en minstens 4 opscheplepels groenten.
Oud 28-04-2005, 14:17
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
ok, mijn dag tot nu toe:

ontbijt:
1 boterham met boursin light
1 snee roggebrood met pindakaas light
1 shoarmabroodje met gesmolten kaas

lunch:
banaan
1 boterham met boursin light
2 sneetjes geroosterd brood met dieet margarine

Ik ben vandaag laat opgestaan, dus heb pas net geluncht. Ook waren het allemaal maar kleine boterhammetjes, van dat oerbrood. Ik zit nu op +- 1000 calorieen en vanavond eet ik soep die ik dalijk zelf ga maken met bleekselderij, paprika, aardappel, witte bonen en mais. Geen idee hoeveel calorieen daar inzitten maar erg veel kunnen het er niet zijn. Verder wil ik nog 1 a 2 keer fruit eten (peer/kiwi)
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 28-04-2005, 14:38
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
ik had dinsdag verteld dat ik gestopt was he, met roken, nou heb ik gister dus iets van 35 sigaretten op

en voor het eerst in een jaar ofzo alcohol, iets van een liter bier nogal slecht dus, we hadden examenstunt..

ik heb me iig wel vermaakt dus dat is 1 voordeel
__________________
I'm in the forest
Oud 28-04-2005, 14:44
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
cerys schreef op 28-04-2005 @ 15:38 :
ik had dinsdag verteld dat ik gestopt was he, met roken, nou heb ik gister dus iets van 35 sigaretten op

en voor het eerst in een jaar ofzo alcohol, iets van een liter bier nogal slecht dus, we hadden examenstunt..

ik heb me iig wel vermaakt dus dat is 1 voordeel
35? Blijf je nou stoppen met roken of ga je weer gewoon door? En ja dat je je hebt vermaakt is belangrijk. Zo'n examenstunt heb je maar 1x in je leven!
Oud 28-04-2005, 15:04
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik vroeg me af hoe snel het jojo effect gemiddeld optreedt

ik had hier lange tijd geleden vertel dat ik in twee weken 3 kg was aangekomen. Maar 1.5 maand terug ben ik in 5 dagen weer die 3 kilo kwijtgeraakt (alleen avondeten op een dag). Dan zou je denken dat dat er binnen no time weer bijzit, maar nee hoor. Ik ben nog steeds 1.5 a 2 kg minder zwaar dan voordat ik plots afviel.

Maar komt het jojo effect alsnog denken jullie? Of heb ik gewoon geluk. Ik eet sinds die 5 dagen weer volgens mijn normale ongezonde patroon.
__________________
I love dr Phil :D
Oud 28-04-2005, 15:05
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-04-2005 @ 12:42 :
@ANGE: Het zusje van een vroegere vriendin van mij was precies zoals jij. Ze kon niet eten omdat ze met dingen zat en te veel piekerde. Ze trok zich andermans problemen heel erg aan. Ze at hierdoor veel te weinig, vaak zelfs niet. Uiteindelijk belandde ze in het ziekenhuis waar ze vloeibaarvoedsel toegediend kreeg. Ze mocht niet meer fietsen ed omdat ze moest aankomen. Óok moest ze zwaar in therapie.

Ik geloof eerlijk gezegd nog steeds niet dat jij het helemaal alleen kunt verbeteren. Zeker niet nu ja gister alleen maar water hebt gedronken. Een erg fout teken wat mij betreft.
Dat was gisterenmiddag hè. Ik heb 's avonds nog avondeten gehad. En vandaag heb ik weer goed gegeten: vanochtend 2 crackers en net 2 crackers.
Oud 28-04-2005, 15:09
Lily16
Avatar van Lily16
Lily16 is offline
tot nu toe....

1 broodje gezond (ham tomaat komkommer)
2 Appels
5 bruine boterhammen met hagelslag
2 kleine cherry tomaatjes
__________________
there’s no beauty in bleeding mascara
Oud 28-04-2005, 15:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
cerys schreef op 28-04-2005 @ 15:38 :
ik had dinsdag verteld dat ik gestopt was he, met roken, nou heb ik gister dus iets van 35 sigaretten op

en voor het eerst in een jaar ofzo alcohol, iets van een liter bier nogal slecht dus, we hadden examenstunt..

ik heb me iig wel vermaakt dus dat is 1 voordeel
Een liter bier is 3 glazen, valt dus best mee
Oud 28-04-2005, 15:26
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Lily16 schreef op 28-04-2005 @ 16:09 :
tot nu toe....

1 broodje gezond (ham tomaat komkommer)
2 Appels
5 bruine boterhammen met hagelslag
2 kleine cherry tomaatjes
Oud 28-04-2005, 15:27
Verwijderd
Tot nu toe gaat het goed vandaag, gister ook gelukkig (1950 cal )

Ik ga maar weer eens posten wat ik vandaag heb gegeten

Ontbijt 8.30
200 ml sojamelk
50 gr havermout
grapefruit

Tussendoor 10.15
50 gr. roggebrood

Lunch 12.30
150 gr. roggebrood
2 beleg suikerarme jam

Tussendoor 14.00
1 krentenbol

Tussendoor 16.00
50 gr. roggebrood
1 beleg tartex
Grapefruit

Vanavond:
Avondeten 18.00
80 gr. zilvervliesrijst (ongekookt gewogen)
Salade van zwarte bonen, tomaat en tempeh
Ananas of rabarber als toetje

20.00
sojamelk met muesli


Totaal (excl. toetje)
1761 cal
K: 342 gr
E: 68 gr
V: 27

Beetje bagger verdeling, maar vandaag vegan dagje dus eigenlijk wel logisch. En ik vind het eigenlijk ook niet zo erg.
Oud 28-04-2005, 15:28
Joan
Avatar van Joan
Joan is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-04-2005 @ 16:26 :
hagelslag niet slecht dan?
__________________
your gonna kill yourself believing in these beautiful lies
Oud 28-04-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Joan schreef op 28-04-2005 @ 16:28 :
hagelslag niet slecht dan?
't is wel calorierijk, maar je kunt beter hagelslag op je brood doen dan een reep chocola eten . En ik geloof dat lily16 vaak ook te weinig eet, dat is vandaag dus niet zo (maar het kan zijn dat ik haar verwar met iemand anders)
Oud 28-04-2005, 15:29
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Herkent iemand het volgende trouwens? Ik had al een tijdje een vermoeden, maar heb het nu eens in de gaten gehouden. Als ik iets van suiker eet (gebak of cake ofzo) krijg ik daarna een ontzettende 'dip'. Ik word heel erg moe, kan echt wel slapen. Nu ook weer, ik heb vanmiddag een plak arretjescake gegeten en ben nu ontzettend suf en duf. Het gebeurt elke keer als ik zoiets op heb, en ik ga dus maar proberen om (produkten met toegevoegde) suiker zoveel mogelijk te laten staan. Vroeger had ik hier geen last van, het is echt van de laatste tijd. Hebben meer mensen hier last van, of weet een van jullie misschien hoe het komt? (Het heeft vast iets met snelle steiging/daling van je bloedsuiker te maken?)
Oud 28-04-2005, 15:30
Joan
Avatar van Joan
Joan is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-04-2005 @ 16:29 :
't is wel calorierijk, maar je kunt beter hagelslag op je brood doen dan een reep chocola eten . En ik geloof dat lily16 vaak ook te weinig eet, dat is vandaag dus niet zo (maar het kan zijn dat ik haar verwar met iemand anders)
haha kep wel trek in een bb met hagelslag
__________________
your gonna kill yourself believing in these beautiful lies
Oud 28-04-2005, 15:32
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-04-2005 @ 16:19 :
Een liter bier is 3 glazen, valt dus best mee
oh hehe het was wel wat meer ik zei eigenlijk maar wat: ik denk uiteindelijk 3 liter ofzo
__________________
I'm in the forest
Oud 28-04-2005, 15:32
Lily16
Avatar van Lily16
Lily16 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-04-2005 @ 16:29 :
't is wel calorierijk, maar je kunt beter hagelslag op je brood doen dan een reep chocola eten . En ik geloof dat lily16 vaak ook te weinig eet, dat is vandaag dus niet zo (maar het kan zijn dat ik haar verwar met iemand anders)
niet weinig maar er ontbreken weleens wat dingen
is moeilijk hor
__________________
there’s no beauty in bleeding mascara
Oud 28-04-2005, 15:32
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Joan schreef op 28-04-2005 @ 16:28 :
hagelslag niet slecht dan?
Er is wel beter beleg natuurlijk, maar Lily at heel weinig vond ik, en dit is dus een heel stuk beter
Oud 28-04-2005, 15:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
cerys schreef op 28-04-2005 @ 16:32 :
oh hehe het was wel wat meer ik zei eigenlijk maar wat: ik denk uiteindelijk 3 liter ofzo
Ok

@Bloem: Ik herken 't niet, ik word altijd hyper van suiker
Oud 28-04-2005, 15:36
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-04-2005 @ 16:34 :


@Bloem: Ik herken 't niet, ik word altijd hyper van suiker
Lol, mag ik van die hyperheid wat lenen?
Oud 28-04-2005, 15:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-04-2005 @ 16:36 :
Lol, mag ik van die hyperheid wat lenen?
Geloof me, wil je niet Ik ga me dan ergeren aan mezelf
Oud 28-04-2005, 15:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-04-2005 @ 16:37 :
Geloof me, wil je niet Ik ga me dan ergeren aan mezelf
Maar het heft misschien mijn dufheid op, dat is echt irritant namelijk
Oud 28-04-2005, 15:56
Joan
Avatar van Joan
Joan is offline
ff vraagje

hebben jullie ook weleens dat je de hele dag goed eet
(gezond,geen tussendoortjes e.d.) en je eet een keer
een stuk appeltaart of een grote koek.....
dat je dan 'n beetje misselijk word?
__________________
your gonna kill yourself believing in these beautiful lies
Oud 28-04-2005, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Joan schreef op 28-04-2005 @ 16:56 :
ff vraagje

hebben jullie ook weleens dat je de hele dag goed eet
(gezond,geen tussendoortjes e.d.) en je eet een keer
een stuk appeltaart of een grote koek.....
dat je dan 'n beetje misselijk word?
dat had ik vorige week bij de pizza


(ik eet trouwens wel veel tussendoortjes, dat hoort namelijk bij het hele idee van "gezond eten" )
Oud 28-04-2005, 16:10
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-04-2005 @ 14:56 :
't is niet véél te weinig... maar wel aan de weinige kant. Brinta is nog altijd ongeveer 2 boterhammen (1 bruine en 1 witte), dus met 3 boterhammen erbij kom je dan op 5 'boterhammen'. Verder staan er 2 zuivelproducten (inclusief de melk uit de brinta), 2 a 3 stuks fruit, en avondeten. 1 boterham erbij zou beter zijn, maar dit kan er mee door voor iemand die af wil vallen.
er van uit gaand dat het avondeten wel minstens 3, meestal 4 opscheplepels aardappel is en minstens 4 opscheplepels groenten.
Nee niet veel te weinig, ik had trouwens ook 1 boterham over het hoofd gezien... maar die brinta gaat er bij mij niet in dat dat gelijk is als 2 boterhammen. Het vult voor geen meter, tenzij je er echt heel veel in doet en 5 scheppen is niets vind ik... Tenzij je het in een heel klein bakje doet, dan lijkt het meer, maar het is gewoon erg weinig.
Ik weet niet of ze een groot diep bord vol eet en dan met echt veel brinta en niet veel melk met wat brinta er doorheen... maar als dat laatste komt het bij mij over, omdat ze sowieso al zo weinig eet... maar misschien heb ik het verkeerd en eet ze wel een diep bord met veel brinta...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 16:13
Verwijderd
heb je wel eens brinta gegeten? Het vult nogal goed, eigenlijk. En het kan er bij jou niet in gaan, maar volgens de doos is 4 a 5 volle eetlepels 40 gram, en volgens voedingsmeter.nl is 40 gram brinta 60 gram brood (en waarom zou het dat ook niet zijn, een boterham bevat immers water en brintavlokken niet). Met 4 a 5 volle eetlepels en dan nog 2,5 dl melk erbij heb je écht wel een diep bord vol.
Veel melk met een beetje brinta is vloeibaar, dus dat kun je alleen drinken, niet eten . Dat blijft nauwelijks op een lepel liggen.
Oud 28-04-2005, 16:18
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-04-2005 @ 17:13 :
heb je wel eens brinta gegeten? Het vult nogal goed, eigenlijk. En het kan er bij jou niet in gaan, maar volgens de doos is 4 a 5 volle eetlepels 40 gram, en volgens voedingsmeter.nl is 40 gram brinta 60 gram brood (en waarom zou het dat ook niet zijn, een boterham bevat immers water en brintavlokken niet). Met 4 a 5 volle eetlepels en dan nog 2,5 dl melk erbij heb je écht wel een diep bord vol.
Veel melk met een beetje brinta is vloeibaar, dus dat kun je alleen drinken, niet eten . Dat blijft nauwelijks op een lepel liggen.
Ik heb wel eens brinta gegeten ja, want mn moeder had ooit reuzeslakken die dat aten, dus at ik het ook wel eens .

Ik vond het niet echt vullen toen, maar misschien had ik er minder eetlepels in. Ik kan me alleen herinneren dat het idd aan de melkerige/vloeibare kant was, maar idd als er meer brinta inzit dan melk en dus minder vloeibaar is, dan zal het misschien wel overeen komen. Grote lepels dan en niet recht afgestreken .

Naja, als dat meisje idd zo eet als jij en ik beschrijven, kan ik er wel in komen dat het gelijk staat en 2 boterhammen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 16:20
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Daarnet als avondeten 6 bb (150gram) met gehakt (slecht ja ) en een appel
En nu heb ik nog honger terwil ik toch al aan 1600cal kom vandaag... Maar ik voel me en dan ga ik al snel eten om me beter te voelen.
Er staat hier nog poeder voor (magere) vanillepudding (wat zo een kleine 300cal zou zijn voor 280gram). Zo verleidelijk om dat te gana maken
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.