Oud 07-07-2005, 20:15
deurbel
Avatar van deurbel
deurbel is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef op 07-07-2005 @ 18:06 :
misschien een beetje stomme vraag, maar ik wil het gewoon even zeker weten, want ik begrijp bijsluiters nooit
Ik slik microgynon 30 en ik ben bijna op het einde van mn strip en moet dus weer ongesteld worden, maar dat valt dus precies als ik op vakantie ben. Kan ik nu gewoon aan de volgende strip beginnen en dan stoppen wanneer ik wil?
ja dat kan
__________________
ero quod omnes erunt
Oud 08-07-2005, 12:38
loenie
loenie is offline
hmm ik heb gister me amandelen laten verwijderen.. gelukkig savonds weer naar huis! alleen tja ik leef nu op water en ijsjes nu zit ik ook aan de pil maar omdat het slikken zo moeilijk is stop ik er ff mee...
nu heb ik meteen vandaag dat ik al een beetje ongesteld bent, omdat ik gister niks geslikt heb.. wat moet ik nu doen?
gewoon wachten totdat ik weer kan slikken en dan weer de pil nemen of nu wachten tot mijn stopweek en dan pas verder gaan??
Oud 08-07-2005, 13:06
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
deurbel schreef op 07-07-2005 @ 20:15 :
ja dat kan
oke, bedankt!
Oud 08-07-2005, 15:36
Verwijderd
Citaat:
loenie schreef op 08-07-2005 @ 12:38 :
nu heb ik meteen vandaag dat ik al een beetje ongesteld bent, omdat ik gister niks geslikt heb.. wat moet ik nu doen?
gewoon wachten totdat ik weer kan slikken en dan weer de pil nemen of nu wachten tot mijn stopweek en dan pas verder gaan??
Je moet niets, lijkt mij...wat wil je? Als je last hebt met slikken dan kun je beter even stoppen, lijkt me, alleen ben je dan wel ongesteld, maar dat zet je nu toch niet meer stop door vandaag weer te beginnen. Veilig ben je, volgens mij, toch ook niet meer, dus kun je, denk ik, het beste gewoon doen wat je zelf prettig vindt.
Oud 08-07-2005, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-07-2005 @ 21:48 :
Ik slik nu al een tijdje (twee maanden oid?) niets meer, ff kijken hoe dat gaat.
Heb vandaag toch maar weer een pil gehaald, met name omdat ik over een paar weken op vakantie ga en eind augustus een toernooi heb en met de pil kun je het tenminste een beetje regelen. Ik heb nu echt op Yasmin gevraagd (en die dus ook gekregen), ben erg benieuwd hoe die bevalt. Dit is voorlopig wel de laatste pil die ik uit ga proberen, als deze niet werkt zoals ik vind dat ie moet werken, dan stop ik nadat toernooi weer met de pil...
Oud 08-07-2005, 22:34
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Even een vraagje, ik lees af en toe 'wat te doen als ik diaree heb'
maar in mijn bijsluiter staat (tenzij ik het echt over het hoofd heb gezien) niets over 'wat te doen bij diaree'.
Hoe zit dat dan precies?
Aangezien ik naar spanje ga en het water daar toch best slecht is, je weet het nooit.
Zit trouwens aan de microgynon 30
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Oud 09-07-2005, 12:06
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 08-07-2005 @ 22:34 :
Even een vraagje, ik lees af en toe 'wat te doen als ik diaree heb'
maar in mijn bijsluiter staat (tenzij ik het echt over het hoofd heb gezien) niets over 'wat te doen bij diaree'.
Hoe zit dat dan precies?
Aangezien ik naar spanje ga en het water daar toch best slecht is, je weet het nooit.
Zit trouwens aan de microgynon 30
Bij heel waterige diarree die lang aanhoudt, is het verstandig diezelfde dag nog een reservepil te slikken wanneer de diarree gestopt is. (Ik zelf neem een reservepil in, als ik al een beetje diarree heb.)
Oud 09-07-2005, 18:10
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik heb jullie hulp even nodig voor een voor mij niet te verklaren fenomeen

Ik slik sinds februari microgynon 30. Daarvan heb ik 3 strippen geslikt en toen ben ik er weer mee gestopt, omdat het psychisch niet helemaal lekker liep en ik wilde weten of de hormonen van de pil daar invloed op hadden. Dat bleek niet het geval te zijn, want ik merkte geen verschil. Ik wilde dus graag weer de pil gaan slikken, want als ik dat niet doe heb ik heel hevige menstruaties.

Daarvoor moest ik toen wachten op de eerste dag dat ik weer ongesteld was. Daar heeft ook een langere tijd dan normaal tussen gezeten (zie onderstaande quote). 20 juni werd ik toen weer ongesteld en ben ik opnieuw begonnen met slikken. Dat is nu 19 dagen geleden. Ik moet dus nog 2 pillen slikken van mijn strip en ik ben nu alweer ongesteld! Hoe kan dat? Ik dacht dat je niet ongesteld kon worden zolang je die pillen slikte? Ik heb nooit doorgeslikt (dwz geen stopweek gehouden), geen diarree gehad en heb het ding maar 1x niet op het normale tijdstip geslikt (bedtijd, maar dat wisselt nogal eens bij mij). Ik denk dat het toen zo'n 8 a 9 uur daarna was.



Citaat:
Nonaj schreef op 19-06-2005 @ 17:30 :
4 maanden
Ik heb 13 mei mn laatste pil genomen, 17 t/m 21 mei ben ik ongesteld geweest dacht ik (dat was mijn stopweek dus)...de 21e moest ik weer beginnen met slikken, maar dat heb ik toen niet gedaan. Ik was altijd heel zwaar ongesteld (met bijna flauwvallen enzo), maar wel vrij regelmatig. Ik gebruikte trouwens microgynon 30. Dat bij elkaar opgeteld had ik volgens mij al ongesteld moeten wezen, maar ik zie het wel
Oud 10-07-2005, 11:09
lildevil2
lildevil2 is offline
Hoi, ik heb ook een paar vraagjes..

Ten eerste: ik ben dus aan de pil (lovette, tenminste, daar begin ik dinsdag mee, hiervoor had ik microgynon 30). Nu gebruik ik ook een middeltje tegen voetschimmel, lamisil 1%. Weten jullie toevallig of dat middeltje de pil beïnvloedt?

Ten tweede: ik heb mijn laatste pil microgynon 30 vorige week dinsdag geslikt en begin deze dinsdag met lovette (ik wilde de stopweek één dag verschuiven). Is de nieuwe pil dan gelijk veilig?
En ook wilde ik even vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met lovette...heb je dan veel meer doorbraakbloedingen ofzo?

Alvast bedankt .
Oud 10-07-2005, 11:16
Verwijderd
lamisil is toch gewoon een creme? van cremes kun je er bijna van uit gaan dat ze de werking van andere medicatie zelden beinvloeden, behalve als dat andere ook een creme is . In de bijsluiter van lamisil staat als het goed is welke geneesmiddelen het beinvloedt.

volgens de bijsluiter van microgynon 30, is m30 meteen veilig als je met een stopweek van maximaal 7 dagen overschakelt vanaf een andere combinatiepil. Omdat jij niet overschakelt náár microgynon30 maar vanáf microgynon30 weet ik niet zeker of dit nu ook voor jou geldt, maar ik denk het wel.
Oud 10-07-2005, 11:25
lildevil2
lildevil2 is offline
ok, bedankt . (er staat overigens in de bijsluiter van lovette niet bij dat je eerst 7 dagen condoom moet gebruiken ofzo, bij overschakelen van een andere pil, terwijl dat er bij overschakelen van een minipil wel bij staat. dus het zal wel goed zijn)
Oud 10-07-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 09-07-2005 @ 18:10 :
Ik dacht dat je niet ongesteld kon worden zolang je die pillen slikte?
Dat hoeft niet...'t kan best zijn dat je lichaam weer aan de pil moet wennen oid of dat doordat je die pil te laat hebt ingenomen je lichaam al ongesteld wordt oid. Als je het vaker hebt is het misschien de moeite om eens met je huisarts te overleggen of een andere pil niet beter is ed.

Hoe lang ben je gestopt met de pil om te kijken of de pil invloedt had op hoe je je psychisch voelde?
Oud 10-07-2005, 17:43
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-07-2005 @ 12:16 :
Dat hoeft niet...'t kan best zijn dat je lichaam weer aan de pil moet wennen oid of dat doordat je die pil te laat hebt ingenomen je lichaam al ongesteld wordt oid. Als je het vaker hebt is het misschien de moeite om eens met je huisarts te overleggen of een andere pil niet beter is ed.

Hoe lang ben je gestopt met de pil om te kijken of de pil invloedt had op hoe je je psychisch voelde?
Ja, dat dacht ik ook al. Het was iig geen ernstige inwendige bloeding ipv gewoon ongesteld zijn, want ik leef nog steeds.

Huisarts wil me geen andere pil geven trouwens, en ben ongeveer 5 weken gestopt
Oud 10-07-2005, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 10-07-2005 @ 17:43 :
Huisarts wil me geen andere pil geven trouwens, en ben ongeveer 5 weken gestopt
Waarom wil hij dat niet...?

Zelf merk ik vaak pas na een week of 4 verschil als ik gestopt ben...de lengte dat je gestopt bent kan uitmaken.
Oud 10-07-2005, 21:23
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-07-2005 @ 17:48 :
Waarom wil hij dat niet...?

Zelf merk ik vaak pas na een week of 4 verschil als ik gestopt ben...de lengte dat je gestopt bent kan uitmaken.
Het is een zij, ook nog. Ik had mn pillen op, wilde dus een nieuwe afspraak maken en pillen halen. Ik kon alleen pas een afspraak maken voor de week daarna, en ik moest al eerder weer beginnen met het slikken van de pil. Heb dus 6 strippen microgynon 30 mee gekregen die ik van de huisarts nog op moest maken...en ik ging er onder andere heen omdat die pil me niet beviel
Oud 10-07-2005, 21:50
Verwijderd
Misschien gewoon zeggen dat je graag een andere pil wilt (en eventueel uitleggen waarom)? Of desnoods vragen om een bepaalde pil? Mijn huisarts(en) hebben er (gelukkig) nooit moeilijk over gedaan.

En als ze echt geen andere pil wil geven, dan zou ik toch vragen waarom dat dan is.
Oud 11-07-2005, 10:15
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Ik heb een korte stopweek gehouden (3 dagen), omdat ik de eerste dag v an mijn pilstrip wilde veranderen. Maar nu (na 3 pillen) heb ik een doorbraakbloeding, en word ik dus alsnog ongesteld. Moet ik nu stoppen met deze strip, of doorgaan?
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 11-07-2005, 13:18
druiveke
druiveke is offline
ik heb een twee-tal weken mijn pil (harmonet) doorgepakt.
zo dom als ik ben weet ik niet juist of ik vandaag, morge of overmorgen moet herbeginnen.
om alle zekerheid dacht ik vanavond een nieuwe strip te beginnen
maar nu heb ik mijn maandstonden nog niet. ik heb een rozige afscheiding maar niet echt maandstonden.

kan dit zijn doordat ik ze een tijdje heb doorgenomen?
als ik ze vanavond terug inneem, zullen mijn maandstonden dan nog doorbreken wanneer die rozige afscheiding het begin van mijn maandstonden is?

ik ben misschien van plan om zo een zwangersschaps test te kopen, maar vanaf wanneer kan deze zien of je al dan niet zwanger bent?
Oud 11-07-2005, 13:29
sheepdog
sheepdog is offline
Hoi, ik heb mijn pil doorgeslikt omdat dat even beter uit kwam. Het probleem is dat ik er erg verdrietig & moodswingerig etc van word, dat heb ik altijd nog gehad als ik mijn pil doorslikte... Ik ben nu in de tweede week van de nieuwe strip. Als ik nu hiermee stop, voor een normale stopweek, ben ik dan nog wel beschermd? En word ik dan meteen ongesteld? Want dat is ook weer niet de bedoeling aangezien ik woensdag voor een week weg ga...
Oud 11-07-2005, 13:32
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 11-07-2005 @ 13:29 :
Hoi, ik heb mijn pil doorgeslikt omdat dat even beter uit kwam. Het probleem is dat ik er erg verdrietig & moodswingerig etc van word, dat heb ik altijd nog gehad als ik mijn pil doorslikte... Ik ben nu in de tweede week van de nieuwe strip. Als ik nu hiermee stop, voor een normale stopweek, ben ik dan nog wel beschermd? En word ik dan meteen ongesteld? Want dat is ook weer niet de bedoeling aangezien ik woensdag voor een week weg ga...
Je bent nog wel veilig als je nu stopt, als je maar minimaal 1 strip (=21 pillen) hebt geslikt, maakt het niet uit wanneer je daarna stopt.
Maar je zult dan wel net als normaal ongesteld worden (dus gewoon zoals het bij jou altijd is, bv 4 dagen na je laatste pil ofzo). Als je voor een week weggaat, en dat is dan je stopweek dus, dan wordt je dus helaas wel ongesteld in die week.
__________________
Keep on rockin'
Oud 11-07-2005, 13:33
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
druiveke schreef op 11-07-2005 @ 13:18 :
ik ben misschien van plan om zo een zwangersschaps test te kopen, maar vanaf wanneer kan deze zien of je al dan niet zwanger bent?
De rest weet ik niet want ik weet niets van die pil, maar bovenstaande:
Een zwangerschapstest is duidelijk vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden (of had moeten worden als die al voorbij is).
__________________
Keep on rockin'
Oud 11-07-2005, 13:33
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Konijn schreef op 11-07-2005 @ 13:32 :
Je bent nog wel veilig als je nu stopt, als je maar minimaal 1 strip (=21 pillen) hebt geslikt, maakt het niet uit wanneer je daarna stopt.
Maar je zult dan wel net als normaal ongesteld worden (dus gewoon zoals het bij jou altijd is, bv 4 dagen na je laatste pil ofzo). Als je voor een week weggaat, en dat is dan je stopweek dus, dan wordt je dus helaas wel ongesteld in die week.
Aargh, dan toch nog maar even doorslikken... Aangezien ik naar een festival ga met wat gebrekkige sanitairvoorzieningen, lijkt me niet echt prettig om dan met tampons te gaan zeulen. Dankjewel in ieder geval!
Oud 12-07-2005, 09:04
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
Envy schreef op 11-07-2005 @ 10:15 :
Ik heb een korte stopweek gehouden (3 dagen), omdat ik de eerste dag van mijn pilstrip wilde veranderen. Maar nu (na 3 pillen) heb ik een doorbraakbloeding, en word ik dus alsnog ongesteld. Moet ik nu stoppen met deze strip, of doorgaan?
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 12-07-2005, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 11-07-2005 @ 10:15 :
Ik heb een korte stopweek gehouden (3 dagen), omdat ik de eerste dag v an mijn pilstrip wilde veranderen. Maar nu (na 3 pillen) heb ik een doorbraakbloeding, en word ik dus alsnog ongesteld. Moet ik nu stoppen met deze strip, of doorgaan?
Dat lijkt me iets wat je zelf uit moet maken. Als je wilt dat de pil veilig is zou ik doorgaan, als je wilt dat die doorbraakbloeding ophoudt dan kun je het beste stoppen, wachten tot het doorzet en dan weer beginnen (maar dan is de pil dus niet veilig).
Oud 12-07-2005, 09:43
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
vraagje;
ik sukkel al 7mnd met mn pil
slikte vanaf mn 13e stederil, ging altijd goed
toen kreeg ik bij nog 8 dagen pil al buikpijn, dus overgestapt op andere pil
dat was niks, en de pil die daarna kwam ook niks
nu heb nik stederil weer terug
maar nu ben ik weer steeds s=tussendoor beetje ongesteld (was bij laatste pil ook)
ik heb nu nog 8 pillen van eerste strip van stederil

ben ik nu beetje ongesteld door oude pil (lichaam reageerd nog niet op stederil??) of heeft dit andere redenen?

xxx
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Oud 12-07-2005, 09:45
Verwijderd
Als je net begonnen bent met Stederil kan het zijn dat je lichaam daar aan moet wennen, maar of die doorbraakbloeding daarvan komt kan ik je ook niet vertellen. Als het zo blijft kun je, denk ik, het beste even overleggen met je huisarts.
Oud 12-07-2005, 09:54
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
ja dacht ik ookal maar wordt beetje niet goed van steeds ongesteld zijn..
ben de afgelopen 1,5 maand bijna de hele tijd een beetje ongesteld (gehalve dan in mn stopweek, gewoon normaal ongesteld)
toen ik net weer aan stederil begon was ik ff 2 weken niet ongesteld, maar nu dus wel weer btje..
blegh, vind mn vriendje ook niet leuk
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Oud 12-07-2005, 09:58
Verwijderd
Jammer genoeg luistert je lichaam niet naar 'ik heb er genoeg van'...

Als je een doorbraakbloeding krijgt en je blijft de pil slikken, dan blijf je vaak ook 'een beetje ongesteld'. Als je een doorbraakbloeding krijgt kun je beter met de pil stoppen tot het doorzet en dan weer beginnen, dan ben je er veel sneller vanaf. (Al moet je er dan natuurlijk wel rekening mee houden dat de pil dan niet meer veilig is ed.)
Oud 12-07-2005, 10:08
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
hoe bedoel je "dan niet meer veilig is" ?
als ik dus nu mn stopweek neem, zou t volgende week over moeten zijn of wat?
snap nog steeds niks van die stomme pil grrrr!
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Oud 12-07-2005, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 12-07-2005 @ 10:08 :
hoe bedoel je "dan niet meer veilig is" ?
Als je tijdens een strip stopt met de pil is ie niet meer veilig (tenzij je de pil doorgeslikt hebt en je in de tweede of derde strip stopt, maar dat heb je niet gedaan, toch?).

Citaat:
als ik dus nu mn stopweek neem, zou t volgende week over moeten zijn of wat?
Met 100% zekerheid is dat nooit te zeggen, maar als je nu stopt, wacht tot het doorzet en dan weer gewoon begint, dan heb je grote kans dat het over is. (Maar houd er dan dus wel rekening mee dat de pil je dan niet meer beschermt voor zwangerschap.)
Oud 12-07-2005, 10:18
calling_star
calling_star is offline
Hoi ik heb een vraagje;
Ik ben een tijdje aan de pil geweest, hier mee gestopt. En nu ben ik weer begonnen. (weer diane 35) Ik ben met de eerste strip bezig, maar ik verlies tussendoor bloed. Het heeft een hele donkere kleur, soms is het zelfs bruin. Is dit normaal? Of moet ik hiermee naar de huisarts, of...?
thnx alvast
Oud 12-07-2005, 11:07
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2005 @ 09:07 :
Dat lijkt me iets wat je zelf uit moet maken. Als je wilt dat de pil veilig is zou ik doorgaan, als je wilt dat die doorbraakbloeding ophoudt dan kun je het beste stoppen, wachten tot het doorzet en dan weer beginnen (maar dan is de pil dus niet veilig).
OK, optie 1 dus. Maar iemand enig idee hoelang die doorbraakbloeding dan duurt? Toch hopelijk niet de hele rest van m'n strip lang?
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 12-07-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 12-07-2005 @ 11:07 :
Maar iemand enig idee hoelang die doorbraakbloeding dan duurt? Toch hopelijk niet de hele rest van m'n strip lang?
Die kans is vrij groot.
Oud 12-07-2005, 12:48
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2005 @ 10:13 :
Als je tijdens een strip stopt met de pil is ie niet meer veilig (tenzij je de pil doorgeslikt hebt en je in de tweede of derde strip stopt, maar dat heb je niet gedaan, toch?).

Met 100% zekerheid is dat nooit te zeggen, maar als je nu stopt, wacht tot het doorzet en dan weer gewoon begint, dan heb je grote kans dat het over is. (Maar houd er dan dus wel rekening mee dat de pil je dan niet meer beschermt voor zwangerschap.)
oke dus vanaf vandaag geen pil meer slikken, en dus dan volgende week dinsdag weer met nieuwe strip beginnen?

nee dit is de eerste strip van stederil, hiervoor had ik trigynon maar daarbij had ik ook tussendoor bloedingen (in 3e strip) dus daar ben ik ook voortijdig mee gestopt

misschien dat het daar wel door komt, dat mn lichaam helemaal van slag is omdat het de afgelopen 1,5 maand niet echt veel regelmaat heeft gehad met pil (halverwege trigynon gestopt, stopweek genomen en met stederil begonnen, waar ik na 2e week doorbloedingen kreeg)
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Oud 12-07-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 12-07-2005 @ 12:48 :
oke dus vanaf vandaag geen pil meer slikken, en dus dan volgende week dinsdag weer met nieuwe strip beginnen?
Gewoon als het door is gezet weer beginnen, kan dus eerder zijn dan volgende week dinsdag.

Als niets helpt misschien toch even overleggen met je huisarts...
Oud 12-07-2005, 13:11
druiveke
druiveke is offline
wanneer je je pil een tijd wilt doornemen (bv vakantie) is het dan beter (of verplicht) je pil dan 2volledige strips te nemen?
of kan je ook 1 + 0.5 strips nemen, gewoon afhangkelijk wanneer je ze wil terug laten komen.

wat moet je doen wanneer je je start dag van je pil wilt veranderen?
blijft ze dan veilig?
Oud 12-07-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
druiveke schreef op 12-07-2005 @ 13:11 :
wanneer je je pil een tijd wilt doornemen (bv vakantie) is het dan beter (of verplicht) je pil dan 2volledige strips te nemen?
of kan je ook 1 + 0.5 strips nemen, gewoon afhangkelijk wanneer je ze wil terug laten komen.

wat moet je doen wanneer je je start dag van je pil wilt veranderen?
blijft ze dan veilig?
Als je één strip geslikt hebt kun je er daarna voor kiezen om door te slikken, hoeveel maakt niet uit, je kunt een hele strip of een paar pillen extra slikken, net wat jij prettig vindt. De pil blijft in allebei de gevallen veilig (dus bij het een hele strip extra slikken en bij het een paar pillen extra slikken).
Oud 12-07-2005, 13:50
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2005 @ 12:52 :
Gewoon als het door is gezet weer beginnen, kan dus eerder zijn dan volgende week dinsdag.

Als niets helpt misschien toch even overleggen met je huisarts...
maar je moet toch altijd een week stoppen?
of niet?
heb er vandaag dus geen genomen..
en wanneer mag ik dan weer ( als het voor dinsdag is?)
snap er echt niks meer van
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Oud 12-07-2005, 14:36
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 12-07-2005 @ 13:50 :
maar je moet toch altijd een week stoppen?
of niet?
heb er vandaag dus geen genomen..
en wanneer mag ik dan weer ( als het voor dinsdag is?)
snap er echt niks meer van
Nee je hoeft geen week te stoppen.
Je mag máximaal een week stoppen, maar minder mag wel. Maakt niet uit wanneer je weer begint als het binnen die week is.
__________________
Keep on rockin'
Oud 12-07-2005, 20:35
Verwijderd
Hallo,

Ik ga aan het eind van deze week op vakantie, maar in die week moet ik ongesteld worden. Is de kans erg groot dat ik doorbraakbloedingen krijg als ik de pil gewoon doorslik? (Ik gebruik microgynon30 btw).
Hoe erg zijn deze doorbraakbloedingen en hoelang duren ze ongeveer?

alvast bedankt.
Oud 12-07-2005, 20:46
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Blush schreef op 12-07-2005 @ 20:35 :
Hallo,

Ik ga aan het eind van deze week op vakantie, maar in die week moet ik ongesteld worden. Is de kans erg groot dat ik doorbraakbloedingen krijg als ik de pil gewoon doorslik? (Ik gebruik microgynon30 btw).
Hoe erg zijn deze doorbraakbloedingen en hoelang duren ze ongeveer?

alvast bedankt.
Volgens mij is dat heel verschillend per persoon of je wel of niet een doorbraakbloeding krijgt. Heb je al eens eerder een strip doorgeslikt? (Ikzelf slik al 6 jaar de pil elke keer twee strippen, en kreeg afgelopen keer ook ineens een doorbraakbloeding).
Maar als ik jou was zou ik het gewoon proberen.. krijg je geen doorbraakbloeding, mooi. Krijg je er wel een, is het misschien minder dan ongesteld zijn, of kun je alsnog stoppen met de pil en wordt je ongesteld (wat je anders ook toch wel zou zijn).
Een doorbraakbloeding duurt meestal gewoon net zolang tot je een stopweek houdt.
__________________
Keep on rockin'
Oud 12-07-2005, 20:46
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Dat is bij iedereen anders denk ik maar ik heb nog nooit doorbraakbloedingen gehad, en ik heb dezelfde pil.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 12-07-2005, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 12-07-2005 @ 20:46 :
Volgens mij is dat heel verschillend per persoon of je wel of niet een doorbraakbloeding krijgt. Heb je al eens eerder een strip doorgeslikt? (Ikzelf slik al 6 jaar de pil elke keer twee strippen, en kreeg afgelopen keer ook ineens een doorbraakbloeding).
Maar als ik jou was zou ik het gewoon proberen.. krijg je geen doorbraakbloeding, mooi. Krijg je er wel een, is het misschien minder dan ongesteld zijn, of kun je alsnog stoppen met de pil en wordt je ongesteld (wat je anders ook toch wel zou zijn).
Een doorbraakbloeding duurt meestal gewoon net zolang tot je een stopweek houdt.
Nog nooit doorgeslikt, vandaar dat ik het vraag . Dus een doorbraakbloeding kan bv. ook langer dan een week duren ofzo?

Bedankt
Oud 12-07-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 12-07-2005 @ 20:46 :
Dat is bij iedereen anders denk ik maar ik heb nog nooit doorbraakbloedingen gehad, en ik heb dezelfde pil.
Nouja ik ga het er maar op wagen
Oud 14-07-2005, 08:10
Vaj
Vaj is offline
Ik heb een aantal jaren de pil geslikt en toen ben ik gestopt. Ongeveer twee maanden daarna toch weer begonnen, maar ik ben toen zomaar begonnen met het slikken van de pil en dus niet op de dag van mijn cyclus dat ik zou moeten beginnen (ik geloof op de eerste dag van de menstruatie?). Vanaf wanneer is de pil nu weer veilig en kan ik het vertrouwen als enige voorbehoedsmiddel? Ik gebruik de diane pil, of wat daarvoor in de plaats is gekomen want het is vaak een andere benaming tegenwoordig
Oud 14-07-2005, 10:33
janet87
janet87 is offline
FF een vraagje, ik hoop dat iemand hét antwoord heeft...

Ik slik al 2 jaar microgynon30 en ik was al aan m'n 3e strip achter elkaar bezig (dit kwam door omstandigheden) maar gisteren vergat ik een pil van de laatste week (van de 3e strip dus), ik slik de pil altijd 's avonds maar ik kwam er dus pas vanmorgen achter dat ik hem was vergeten, ik heb 'm alsnog genomen.
Maar wat kan ik nu 't beste doen om zo snel mogelijk weer beveiligd te zijn tegen zwangerschap? (dus dat ik niets anders meer hoef te gebruiken)
En vannacht heb ik nog seks gehad, zou dit een probleem zijn? Ik dacht zelf van niet want de pil van eergisteren werkte natuurlijk wel nog, maar ik weet niet of ik het nu goed heb...

Hoop dat snel iemand een antwoord heeft...
Oud 14-07-2005, 15:44
Verwijderd
Geen idee of deze vraag hier al een keer gesteld is maar:

Ik slik nu sinds 1,5 jaar de diane-35 tegen acné. Hierdoor ben ik er gelukkig bijna vanaf.
Maar wat mij nu opvalt is dat ik dit jaar (en vorig jaar ook een beetje) veel sneller verbrand in de zon. Hiervoor verbrandde ik echt nooit, hoeveel ik ook in de zon was. Maar dit jaar heb ik voor het eerst meegemaakt dat ik zo verbrandde dat het echt pijn deed en ik daarna ging vervellen.
Kan dit met de diane-35 te maken hebben? Mijn gedachtegang erachter was dat diane-35 de talgproductie verminderd, wat dus acné verminderd, maar dat je huid er ook droger van wordt en dus sneller echt uitdroogt. Kan dit de reden zijn dat ik nu sneller verbrand? Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Oud 14-07-2005, 15:44
Verwijderd
Citaat:
janet87 schreef op 14-07-2005 @ 10:33 :
FF een vraagje, ik hoop dat iemand hét antwoord heeft...

Ik slik al 2 jaar microgynon30 en ik was al aan m'n 3e strip achter elkaar bezig (dit kwam door omstandigheden) maar gisteren vergat ik een pil van de laatste week (van de 3e strip dus), ik slik de pil altijd 's avonds maar ik kwam er dus pas vanmorgen achter dat ik hem was vergeten, ik heb 'm alsnog genomen.
Maar wat kan ik nu 't beste doen om zo snel mogelijk weer beveiligd te zijn tegen zwangerschap? (dus dat ik niets anders meer hoef te gebruiken)
En vannacht heb ik nog seks gehad, zou dit een probleem zijn? Ik dacht zelf van niet want de pil van eergisteren werkte natuurlijk wel nog, maar ik weet niet of ik het nu goed heb...

Hoop dat snel iemand een antwoord heeft...
Als je hem binnen 12 uur slikt is hij toch gewoon nog veilig?
Oud 15-07-2005, 15:12
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Ik ben de pil dus vergeten te slikken op dinsdag avond week 1.
Ik ben er niet binnen 12 uur achtergekomen maar heb de pil dus woensdag middag rond 2 uur geslikt.

Nu heb ik woensdag avond mijn "woensdag" pil wel normaal geslikt.

Hoe zit dat nu moet ik gewoon 1 week weer aan de condoom.
Of kan ik zonder ?

Bedankt voor een andwoord

SilverBlue
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Oud 15-07-2005, 15:16
onzekerdoosje:p
onzekerdoosje:p is offline
vraagje:

ik heb de pil doorgeslikt (volgens mij nu met de 2de strip bezig, maar kan ook al de 3de zijn), maar nu wil ik eigenlijk een stopweek houden terwijl ik dus nog in een strip bezig ben. Kan dat zomaar of is dat dan gevaarlijk?
__________________
Make love.. not war..
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Zwanger???
sweetgirl00
20 12-04-2006 18:05
Lichaam & Gezondheid onregelmatig pil innemen --> buikpijn?
Sasjeliefff
2 10-11-2005 18:47
Seksualiteit Zwanger?
kikkervisje
4 17-04-2005 12:07
Lichaam & Gezondheid Emotioneel door pil?
Laudate Dominum
10 05-02-2004 15:44
Lichaam & Gezondheid Morning after: Vraagje
Verwijderd
6 03-12-2003 11:35
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 18:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.