Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2005, 10:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Alweer een nieuwe

De vorige is hier te vinden

Gaat allemaal verder waar u gebleven was

Een hele handige link is www.pilvergeten.nl.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 08:54.
Oud 30-12-2005, 10:48
Wen Pantyhooker
Avatar van Wen Pantyhooker
Wen Pantyhooker is offline
Nou, weet je vanochtend nam ik de pil een halfuur later in, want de wakker ging niet af, en het gebeurt wel vaker dat ik hem later inneem dan gepland, maar dat maakt toch niks uit?
Oud 30-12-2005, 11:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Wen Pantyhooker schreef op 30-12-2005 @ 11:48 :
Nou, weet je vanochtend nam ik de pil een halfuur later in, want de wakker ging niet af, en het gebeurt wel vaker dat ik hem later inneem dan gepland, maar dat maakt toch niks uit?
Zolang je hem niet meer dan 36 uur na je vorige pil inneemt maakt het niet uit (dus niet meer dan 12 uur na je normale tijd).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-12-2005, 11:18
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Wen Pantyhooker schreef op 30-12-2005 @ 11:48 :
Nou, weet je vanochtend nam ik de pil een halfuur later in, want de wakker ging niet af, en het gebeurt wel vaker dat ik hem later inneem dan gepland, maar dat maakt toch niks uit?
Omg, waar maak je je druk om... Een half uur
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 30-12-2005, 21:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 30-12-2005 @ 12:18 :
Omg, waar maak je je druk om... Een half uur
Er is een soort pil (de enige minipil) waarbij het wel uitmaakt maar bij de rest van de pillen echt niet nee.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-01-2006, 17:25
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-12-2005 @ 12:17 :
Zolang je hem niet meer dan 36 uur na je vorige pil inneemt maakt het niet uit (dus niet meer dan 12 uur na je normale tijd).
ik was 16 uur te laat, in week 2, met een hele lichte 3fasenpil. en sex gehad dus.
klinkt niet heel goed he?
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 01-01-2006, 17:29
Verwijderd
Citaat:
dReZ schreef op 01-01-2006 @ 18:25 :
ik was 16 uur te laat, in week 2, met een hele lichte 3fasenpil. en sex gehad dus.
klinkt niet heel goed he?
Kijk eens op www.pilvergeten.nl...staat dezelfde info op als in je bijsluiter, alleen dan makkelijker, omdat je nav het beantwoorden van een aantal vragen alleen datgene te horen krijgt wat voor jou van toepassing is. En dat is bij bv. Microgynon30 (geen driefasenpil, maar goed, als je andere pillen invult krijg je hetzelfde advies) dat het geen kwaad kan als je de pil één keer meer dan 12 uur te laat inneemt in de tweede week. Ze adviseren de pil gewoon in te nemen en de strip af te maken.

Hetzelfde is te lezen op bv. http://www.apotheek.nl/templates/sec...MedicijnID=260 (gaat over bepaalde driefasenpillen).

Laatst gewijzigd op 01-01-2006 om 17:33.
Oud 01-01-2006, 21:56
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
merci
safe
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 03-01-2006, 13:00
Fearless
Avatar van Fearless
Fearless is offline
Ik ben heel slordig geweest.
Ik moest aan een nieuwe strip beginnen maar had er geen meer. wat ik nog wel had was een halve strip ( gewoon als extra strip normaal ) en nog wat losgeknipte.
Nou ben ik daar aan begonnen, maar ik weet niet meer wanneer.. kan een week geleden zijn, kan er ook 2 zijn...
Kortom, nou weet ik niet wanneer ik met stopweek moet beginnen.
Nou dachti k, ik begin nu gewoon aan een nieuwe strip, en ga weer normaal door. ( dus na die strip een stop week, en dan weer nieuwe strip enz )

Kan dit?

Want dan heb ik dus iets van 1.5 strip genomen.. dus 1 niet afgemaakt..

Of, hebben jullie andere opties?
Oud 03-01-2006, 15:58
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Als je niet een 3 fasenpil hebt, is dat een goede oplossing ^^.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 03-01-2006, 16:48
Fearless
Avatar van Fearless
Fearless is offline
ik heb geen 3fase pil

Maar is de sex dan wel veilig?

Ik vind het zo raar dat je dan in feite zomaar mag stoppe in 2e strip..
Oud 03-01-2006, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Fearless schreef op 03-01-2006 @ 17:48 :
ik heb geen 3fase pil

Maar is de sex dan wel veilig?

Ik vind het zo raar dat je dan in feite zomaar mag stoppe in 2e strip..
Daar lijkt me niet zo veel raars aan, anders was je toch na de eerste strip gestopt? Nu doe je eigenlijk niet veel anders. Je moet de pil minstens drie weken slikken (één strip dus), daarna maakt het niet uit of je door slikt of niet, je kunt dan gewoon ieder moment stoppen.
Oud 03-01-2006, 18:36
Fearless
Avatar van Fearless
Fearless is offline
Tuurljk mag je niet altijd middenin een strip stoppen?
Dat is hetzelfde als je een pil vergeet..
Of bedoel je dat je gewoon minimaal 3 weken moet slikken, als je dan doorslikt, bijvoorbeeld 2 maand doorslikt, je in de 3e strip zomaar in eht midden ergens mag stoppen?

( eigenlijk zeg je dat nu net he.. )


Magoed, ik begin gewoon met een strip.. het zal idd wel goed zijn.
( en mn vriend is nu toch op vakantie dus zwanger zal ik niet worden )

bedankt!
Oud 03-01-2006, 21:38
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Fearless schreef op 03-01-2006 @ 19:36 :
Tuurljk mag je niet altijd middenin een strip stoppen?
Dat is hetzelfde als je een pil vergeet..
Of bedoel je dat je gewoon minimaal 3 weken moet slikken, als je dan doorslikt, bijvoorbeeld 2 maand doorslikt, je in de 3e strip zomaar in eht midden ergens mag stoppen?

( eigenlijk zeg je dat nu net he.. )
Even voor de duidelijkheid

Als je de 'gewone' pil 21 dagen achter elkaar slikt, kun je
of een stopweek houden van maximaal 7 dagen en vervolgens een nieuwe strip beginnen.
of meteen een nieuwe strip pakken en dan mag je in principe zelf kiezen wanneer je met deze strip stopt, omdat je al 21 dagen de pil hebt geslikt.
Oud 04-01-2006, 10:12
Fearless
Avatar van Fearless
Fearless is offline
dat zeg ik..


Dankjewel
weer een probleem minder
Oud 04-01-2006, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Fearless schreef op 03-01-2006 @ 19:36 :

Of bedoel je dat je gewoon minimaal 3 weken moet slikken, als je dan doorslikt, bijvoorbeeld 2 maand doorslikt, je in de 3e strip zomaar in eht midden ergens mag stoppen?
"Je moet de pil minstens drie weken slikken (één strip dus), daarna maakt het niet uit of je door slikt of niet, je kunt dan gewoon ieder moment stoppen."

Dat zei ik dus idd.
Oud 04-01-2006, 10:30
Mariekje*
Mariekje* is offline
*zucht* goed, eventjes een verhaal.

Bij mijn laatste stopweek (nu een pilstrip geleden) werd ik pas ongesteld op dag 4/5, was toen vrij hevig maar dat heb ik eigenlijk altijd wel. Zaterdagavond nam ik de 1e pil uit mijn nieuwe strip. Zondagavond seks gehad (ik was nog steeds ongesteld), en zondagnacht werd ik gevat door een één of ander virus waardoor ik tot maandagavond zo'n 30 keer heb moeten overgeven. Bang dat mijn pil zijn werk niet zou doen, heb ik die maandag 4x op verschillende tijdstippen een nieuwe pil ingenomen (in totaal dus 5x), omdat ze telkens na een halfuur weer uitspuugde. De laatste is zeker 7 uur blijven zitten omdat ik in die tussentijd niet meer overgegeven heb. Ondertussen was ik nog steeds ongesteld, dit duurde uiteindelijk tot woensdag...

Zou die laatste pil zijn werk gewoon voldoende kunnen hebben gedaan? En zou die ongesteldheid msischien zolang hebben geduurd omdat ik die gehele week ziek ben geweest?

De rest van de week hebben ik en m'n vriend voor de zekerheid veilige seks mét condooms gehad... En heb nog wel aan een MA gedacht, maar was te ziek om er eentje te gaan halen.. *nogmaals zucht*

Wilde het toch eventjes vragen voor de zekerheid..

Groetjes,
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 04-01-2006, 10:34
Verwijderd
Het is helemaal niet zo raar om 'pas' op dag 4/5 ongesteld te worden in een stopweek. Als dat gebeurd is het ook niet raar dat je tot in de eerste pilweek ongesteld blijft.

Ik durf niet te zeggen of die laatste pil zijn werk voldoende gedaan kan hebben, misschien voor de zekerheid de dokter even bellen? Of als je weer ongesteld moet worden een zwangerschapstest doen, dan weet je ook meer.
Oud 04-01-2006, 14:36
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik vond dit op internet:
Als je moet overgeven of diarree hebt...
Diarree is niet alleen erg vervelend, je moet er ook rekening mee houden dat de betrouwbaarheid van de pil erdoor afneemt. Je kunt het beste als volgt handelen: Als je binnen vier uur na het innemen van de pil moet overgeven of last hebt van ernstige waterdunne diarree, neem dan opnieuw een tablet in (bijvoorbeeld uit een reserve strip) en neem vanaf de volgende dag de resterende pillen op de gebruikelijke manier in. Als de verschijnselen langer dan 12 uur aanhouden, dan biedt de pil niet meer voldoende bescherming. Handel in dat geval alsof je de pil meer dan 12 uur geleden vergeten bent in te nemen.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 05-01-2006, 10:05
Mariekje*
Mariekje* is offline
Okey bedankt

We zien wel wat er gebeurt, zit nu in m'n stopweek, en anders volgende week maar eventjes een testje halen!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 05-01-2006, 18:29
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
hoi, ik heb 12 uur te laat mijn pil in genomen, misschien iets minder of iets meer (laatste pil, eerste week).
Ik heb eens gelezen dat het eigenlijk wel iets meer uur is, want ik zit nu toch wel een beetje te denken van kut.

wil iemand mij gerust stellen
Oud 05-01-2006, 19:34
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
misschien is deze vraag echt al zo vaak gesteld.. maare.. je bent ook veilig in de stopweek he? De stopweek is gisteren begonnen.. maar vanmiddag heb ik sex met m'n vriendje gehad... ik hoef me nu dus geen zorgen te maken he?
Oud 05-01-2006, 19:45
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 05-01-2006 @ 20:34 :
misschien is deze vraag echt al zo vaak gesteld.. maare.. je bent ook veilig in de stopweek he? De stopweek is gisteren begonnen.. maar vanmiddag heb ik sex met m'n vriendje gehad... ik hoef me nu dus geen zorgen te maken he?
Als de vraag al vaak gesteld is, dan is het antwoord ook al vaak gegeven.

Als je op tijd weer begint met je nieuwe strip, dan ben je in de stopweek ook veilig.
Oud 06-01-2006, 11:06
elledc
elledc is offline
Slecht nieuws voor meiden die de pil slikken.

Dat het libido lager wordt bij inname van de pil, staat al langer bekend maar dat dit blijft voortduren ongeveer 1 jaar nadat je stopt met de pil, blijkt nu uit onderzoek een vast feit.

Ik ben gestopt met de pil, enerzijds omwille van gespannen bloedvaten en gespannen borsten maar anderzijds omdat ik vaak geen zin meer had in sex met m'n vriend.
Nu ben ik 2 maanden geleden gestopt, met bloedvaten en borsten geen problemen meer maar in bed... dat blijft een "disaster"...

Hoe zit het bij jullie, ook problemen in die zin?
Oud 06-01-2006, 11:30
Verwijderd
Ik denk dat het een bakerpraatje is met wellicht een kern van waarheid, maar dat het véél te vaak door vrouwen wordt aangegrepen als excuus voor weinig zin in seks.

'Laag libido' en 'pilgebruik' worden klakkeloos met elkaar verbonden, want dan is het tenminste niet je eigen 'schuld'.

(Vrij vertaald: vrouwen willen geen saaie muts zijn die nooit zin heeft in seks, en schuiven het daarom maar af op de pil.)

Ik denk dat je in grote mate zelf je libido bepaalt, zin in seks heb je namelijk niet, dat moet je maken.

(zelf ben ik 5,5 jaar aan de pil (microgynon 30, nu rigevidon))
Oud 06-01-2006, 13:25
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
elledc schreef op 06-01-2006 @ 12:06 :
1)Dat het libido lager wordt bij inname van de pil, staat al langer bekend maar dat dit blijft voortduren ongeveer 1 jaar nadat je stopt met de pil, blijkt nu uit onderzoek een vast feit.

2)Hoe zit het bij jullie, ook problemen in die zin?
1) Je kunt minder zin krijgen door meerdere factoren en ook door het slikken van de pil. Plus dat niet iedereen heeft last van een verminderde libido.
Van de pil kun je ook stemmingswisselingen krijgen, wat dan weer kan leiden tot verminderde zin in seks.
Ik denk ook dat zoiets tussen je oren zit (een jaar wachten totdat je weer echt zin krijgt). Je kunt namelijk zin maken, wat dus betekent dat het zin hebben niet altijd zomaar ontstaat. Dat is bij mannen denk ik wat makkelijker.

2) Ik heb nergens last van.
Oud 06-01-2006, 13:56
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
elledc schreef op 06-01-2006 @ 12:06 :
Slecht nieuws voor meiden die de pil slikken.

Dat het libido lager wordt bij inname van de pil, staat al langer bekend maar dat dit blijft voortduren ongeveer 1 jaar nadat je stopt met de pil, blijkt nu uit onderzoek een vast feit.

Ik ben gestopt met de pil, enerzijds omwille van gespannen bloedvaten en gespannen borsten maar anderzijds omdat ik vaak geen zin meer had in sex met m'n vriend.
Nu ben ik 2 maanden geleden gestopt, met bloedvaten en borsten geen problemen meer maar in bed... dat blijft een "disaster"...

Hoe zit het bij jullie, ook problemen in die zin?
Nee, ik heb er geen problemen mee en heb nog altijd zin in Seks. Ik denk dat je misschien op een andere pil dan moert overstappen.
__________________
move your body next to me
Oud 06-01-2006, 14:07
Hayden
Hayden is offline
He,
Als ik de pil een half jaar heb geslikt, dan een tijdje stop, en een half jaar later weer zou beginnen, heb je dan weer last van bijverschijnselen?
Groetjes Hayden
__________________
Eigenaardigheden maken de mens (H)
Oud 06-01-2006, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Hayden schreef op 06-01-2006 @ 15:07 :
Als ik de pil een half jaar heb geslikt, dan een tijdje stop, en een half jaar later weer zou beginnen, heb je dan weer last van bijverschijnselen?
Kan, hoeft niet. Is per persoon verschillend (zoals bijna alles mbt de pil per persoon verschillend is...één van de weinig dingen die bij (vrijwel) iedereen gelijk is is dat ie werkt als anticonceptiemiddel ).
Oud 06-01-2006, 17:38
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 05-01-2006 @ 19:29 :
hoi, ik heb 12 uur te laat mijn pil in genomen, misschien iets minder of iets meer (laatste pil, eerste week).
Ik heb eens gelezen dat het eigenlijk wel iets meer uur is, want ik zit nu toch wel een beetje te denken van kut.

wil iemand mij gerust stellen
iemand?
Oud 06-01-2006, 17:39
Verwijderd
Ik heb nog nooit gelezen dat het eigenlijk meer uur is, ik ken alleen de grens van 12 uur. Als je wilt weten of het idd wat meer is, dan kun je, denk ik, het beste even je huisarts bellen.
Oud 06-01-2006, 22:42
heavinly
heavinly is offline
Is het zo dat na 7 dagen de pil (juist) slikken, hij altijd weer veilig is? Ik ben nl 3 dagen ziek geweest, dus kan 'm 3 keer als niet ingenomen beschouwen(, dat waren de 3 eerste pillen van de strip). Wanneer is ie dan weer veilig?
Oud 06-01-2006, 22:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
heavinly schreef op 06-01-2006 @ 23:42 :
Is het zo dat na 7 dagen de pil (juist) slikken, hij altijd weer veilig is? Ik ben nl 3 dagen ziek geweest, dus kan 'm 3 keer als niet ingenomen beschouwen(, dat waren de 3 eerste pillen van de strip). Wanneer is ie dan weer veilig?
Volgens mij is het niet zo dat ie na zeven dagen altijd weer veilig is. Als je de eerste drie pillen van je strip 'vergeten' bent zou ik ervan uitgaan dat je pas je volgende strip weer veilig bent.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-01-2006, 22:51
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-01-2006 @ 23:44 :
Volgens mij is het niet zo dat ie na zeven dagen altijd weer veilig is. Als je de eerste drie pillen van je strip 'vergeten' bent zou ik ervan uitgaan dat je pas je volgende strip weer veilig bent.
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar hier begon mn zus over. Wel vervelend, want ik weet dus niet eens zeker of die pillen het net wel of net niet 'gehaald' hebben (ivm de 3 a 4 uur regel).
Oud 06-01-2006, 22:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
heavinly schreef op 06-01-2006 @ 23:51 :
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar hier begon mn zus over. Wel vervelend, want ik weet dus niet eens zeker of die pillen het net wel of net niet 'gehaald' hebben (ivm de 3 a 4 uur regel).
Ik zou er dan vanuit gaan dat ze niet veilig waren. Drie pillen in een strip vergeten is sowieso erg riskant en zeker in de eerste week en dan zeker nog de eerste drie pillen dus ik zou het risico niet lopen en wachten tot je aan je volgende strip bezig bent.

Die 'regel' dat je na zeven dagen weer veilig zou zijn geldt volgens mij ook zeker niet als je meer dan een pil vergeten bent.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-01-2006, 11:16
VIC.
VIC. is offline
ik heb ook een vraagje,

ik was vanochtend erg moe, dacht niet na en heb toen per ongeluk 2 pillen ingenomen. morgen zou ik de laatste van de strip moeten innemen maar die is dus weg is het nog veilig of moet ik voor de zekerheid morgen nog een pil innemen?
Oud 07-01-2006, 11:19
Verwijderd
Citaat:
VIC. schreef op 07-01-2006 @ 12:16 :
ik heb ook een vraagje,

ik was vanochtend erg moe, dacht niet na en heb toen per ongeluk 2 pillen ingenomen. morgen zou ik de laatste van de strip moeten innemen maar die is dus weg is het nog veilig of moet ik voor de zekerheid morgen nog een pil innemen?
Die tweede van vandaag geldt niet als pil voor morgen, neem je geen pil in morgen, dan ben je dus in principe een pil vergeten in de derde week. Wat volgens mij ook geen kwaad kan (je moet dan direct een stopweek houden of de pil nog minstens 7 dagen door slikken), maar voor de zekerheid zou ik morgen gewoon een pil uit een andere strip pakken en die innemen.
Oud 07-01-2006, 14:14
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
VIC. schreef op 07-01-2006 @ 12:16 :
ik heb ook een vraagje,

ik was vanochtend erg moe, dacht niet na en heb toen per ongeluk 2 pillen ingenomen. morgen zou ik de laatste van de strip moeten innemen maar die is dus weg is het nog veilig of moet ik voor de zekerheid morgen nog een pil innemen?
Als het zo zijn dat je op één dag 21 pillen slikt voor de komende 21 dagen en dan veilig zou zijn, dan zou ik het ook doen.

Maar nee dus, er moet een 'dag' tussen de geslikte pillen in zitten, om 'veilig' te zijn. Verder zie Leonoors reply.
Oud 07-01-2006, 17:32
Laudate Dominum
Avatar van Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Beste lezer,

Ik typ dit mailtje voor mijn vriendin, die hier op schoot zit, maar niet zo goed weet wat er nu allemaal gaande is, daarom besloten we ons te beroepen op jullie geweldige kennis.

Het zit zo:

Ze is sinds 1,5 jaar aan de pil en is ook regelmatig ongesteld (nog nooit onregelmatig ongesteld geweest dus). Nu hebben we het 2 weken geleden voor het eerst gedaan was er over het algemeen vrij weinig aan de hand (geen gebloed etc.) Nu was het laatst tijdens de sex dat ze best bloedde. Dit verbaasde mij niet, omdat het maagden ribbeltje in verschillende posities nu eenmaal beschadigd kan raken en snel kan gaan bloeden. Het probleem is alleen dat ze een paar dagen geleden 'zomaar' bloedde; de sex kon dus niét de oorzaak zijn.

Zou het kunnen dat ze ondanks gebruik van de pil tóch bij tijd en wijle onregelmatig ongesteld wordt ? Of kan het maagdenribbeltje enkele dagen ná de zoveelste keer sex alsnóg gaan bloeden ?

Mijn dank is groot,

__________________
Naakt ben ik als een half - god. Het gezicht van een Engel nét weggevlogen uit een schilderij van Leonardo da Vinci.
Oud 08-01-2006, 09:55
elledc
elledc is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 06-01-2006 @ 14:25 :
1) Je kunt minder zin krijgen door meerdere factoren en ook door het slikken van de pil. Plus dat niet iedereen heeft last van een verminderde libido.
Van de pil kun je ook stemmingswisselingen krijgen, wat dan weer kan leiden tot verminderde zin in seks.
Ik denk ook dat zoiets tussen je oren zit (een jaar wachten totdat je weer echt zin krijgt). Je kunt namelijk zin maken, wat dus betekent dat het zin hebben niet altijd zomaar ontstaat. Dat is bij mannen denk ik wat makkelijker.

2) Ik heb nergens last van.
Dat is juist, mijn vriend zorgt er dan wel voor dat ik er zin in krijg maar het is wel zo dat ik nu veel minder spontaan zin in sex krijg dan 2 jaar geleden toen ik nog nooit de pil had ingenomen.
Ik denk anderzijds dat het niet tussen de oren zit. Je kan die " zin in sex " niet zomaar forceren. Niet dat het zo erg is maar soms wou ik toch een iets hoger libido om de sex voor mezelf spannender te maken.
Oud 08-01-2006, 12:12
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
elledc schreef op 08-01-2006 @ 10:55 :
Dat is juist, mijn vriend zorgt er dan wel voor dat ik er zin in krijg maar het is wel zo dat ik nu veel minder spontaan zin in sex krijg dan 2 jaar geleden toen ik nog nooit de pil had ingenomen.
Ik denk anderzijds dat het niet tussen de oren zit. Je kan die " zin in sex " niet zomaar forceren. Niet dat het zo erg is maar soms wou ik toch een iets hoger libido om de sex voor mezelf spannender te maken.
Ik snap wat je bedoelt, maar het feit dat je niet meer spontaan 'zin hebt', hoeft niet aan de pil te liggen, maar bijvoorbeeld aan de 2 jaar die er tussen zit.
Sowieso moet je niks forceren, dus doe maar lekker rustig aan en dan komt het wel weer.
Oud 08-01-2006, 13:02
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik wil mn komende stopweek eigenlijk met 1 dag uitstellen.. kan ik dan gewoon 1 pil meer slikken en de volgende strip 1 minder? (ik gebruik de pil niet als voorbehoedsmiddel)
Oud 08-01-2006, 13:04
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
elledc schreef op 06-01-2006 @ 12:06 :
Slecht nieuws voor meiden die de pil slikken.

Echt absoluut geen last van!
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Oud 08-01-2006, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-01-2006 @ 14:02 :
Ik wil mn komende stopweek eigenlijk met 1 dag uitstellen.. kan ik dan gewoon 1 pil meer slikken en de volgende strip 1 minder? (ik gebruik de pil niet als voorbehoedsmiddel)
Ik zou er eerder voor kiezen om nu één pil meer te slikken en daarna gewoon een nieuwe strip te pakken en gewoon 21 dagen de pil te slikken. De strip waar die ene extra pil uit komt kun je gewoon bewaren voor als je weer eens een pil extra wilt slikken of voor als je een pil door het putje spoelt oid.
Oud 09-01-2006, 09:18
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
even een vraag:
ik weet dat als je binnen 4 uur na het slikken waterdunne diarree hebt dat je dan een nieuwe pil moet slikken. maakt het dus niet uit als je later daarna diarree krijgt? ik slik de pil atijd rond half 5 savonds, gisteren ook. nou kreeg ik rond kwart voor 11 savonds waterdunne diarree, dat was meer dan 6 uur na het innemen van de pil. ik heb toen een extra pil gepakt, maar was dit nodig of geldt echt de grens van 4 uur en later maakt niet uit?
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 09-01-2006, 09:49
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 09-01-2006 @ 10:18 :
even een vraag:
ik weet dat als je binnen 4 uur na het slikken waterdunne diarree hebt dat je dan een nieuwe pil moet slikken. maakt het dus niet uit als je later daarna diarree krijgt? ik slik de pil atijd rond half 5 savonds, gisteren ook. nou kreeg ik rond kwart voor 11 savonds waterdunne diarree, dat was meer dan 6 uur na het innemen van de pil. ik heb toen een extra pil gepakt, maar was dit nodig of geldt echt de grens van 4 uur en later maakt niet uit?
Dat de pil een verminderde werking heeft bij overgeven is wel bekend. Bij diarree heb je verschillende 'regels'. Een daarvan zegt: bij waterdunne diarree die een dag duurt, is de pil verminderd betrouwbaar. Ik denk dat je bij diarree niet moet kijken naar de 4 uur regel (wel bij overgeven), want hoe snel verteert voedsel e.d. nu eigenlijk?
Het kan iig weinig kwaad om een reservepil te pakken.
Oud 09-01-2006, 12:46
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 09-01-2006 @ 10:49 :
Dat de pil een verminderde werking heeft bij overgeven is wel bekend. Bij diarree heb je verschillende 'regels'. Een daarvan zegt: bij waterdunne diarree die een dag duurt, is de pil verminderd betrouwbaar. Ik denk dat je bij diarree niet moet kijken naar de 4 uur regel (wel bij overgeven), want hoe snel verteert voedsel e.d. nu eigenlijk?
Het kan iig weinig kwaad om een reservepil te pakken.
ja, ik denk dat je idd gelijk hebt. ik heb ook eens gelezen dat de pil na 4 uur opgenomen is in je bloed, als je daarbinnen waterdunne diarree hebt moet je wel een extra pil innemen. als je last blijft houden (een dag) werkt de pil niet meer goed.
iig bedankt!
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 09-01-2006, 17:04
Saarah
Saarah is offline
Hey,
nog eens een vraagje
Toplexil (een hoestdrank) nemen beïnvloedt de veiligheid van de pil toch niet, hé?
Ik heb mijn pil hier niet liggen, dus ook mijn bijsluiter niet (ligt nog bij mijn grootouders, zit toch in mijn stopweek ).
En bij de Toplexil zit geen bijsluiter (meer? )

Dankjulliewel alvast
Oud 09-01-2006, 17:51
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Saarah schreef op 09-01-2006 @ 18:04 :
Hey,
nog eens een vraagje
Toplexil (een hoestdrank) nemen beïnvloedt de veiligheid van de pil toch niet, hé?
Ik heb mijn pil hier niet liggen, dus ook mijn bijsluiter niet (ligt nog bij mijn grootouders, zit toch in mijn stopweek ).
En bij de Toplexil zit geen bijsluiter (meer? )

Dankjulliewel alvast
Dat kan je het beste voortaan gewoon zelf even op google opzoeken. Maar het antwoord op de vraag is nee, de pilwerking vermindert niet
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 09-01-2006, 17:57
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Roos schreef op 09-01-2006 @ 18:51 :
Dat kan je het beste voortaan gewoon zelf even op google opzoeken. Maar het antwoord op de vraag is nee, de pilwerking vermindert niet
Heb wel wat gegoogled hoor, maar wrs niet goed genoeg ofzo
Thnx
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Morning After Pil
AnTiLiCiOuS
3 14-08-2007 19:52
Lichaam & Gezondheid Stoppen met Diane 35 --> geen eetlust meer, hoofdpijn?
VIC.
2 28-03-2006 14:16
Lichaam & Gezondheid ongesteld maar toch niet?
Nyai
9 22-08-2004 12:04
Lichaam & Gezondheid zwanger en ongesteld?
love_girl_4-eva
39 04-06-2004 19:39
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13
Lichaam & Gezondheid Morning after: Vraagje
Verwijderd
6 03-12-2003 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.