Oud 21-06-2006, 17:48
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Zie hier!

Citaat:
Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.
Het maximum aantal posts in dit topic is terug gebracht tot 250, om zo het overzicht beter te kunnen bewaren en om zo hopelijk ook voor elkaar te krijgen dat iedereen (iig de nieuwe bezoekers van dit topic) regelmatig de eerste post te zien krijgt (en hopelijk ook leest).


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Leonoor schreef op 02-11-2005 @ 18:07 :

Zelf ben ik op zich niet tegen een nieuwe topic, ik ga er alleen niet in lopen politie-agenten. Het is dus aan de vaste bezokers van dat topic hoe het topic loopt en daarmee dus ook of het open blijft.

Brand maar los met al uw vragen
Use the search voor de voorgaande delen. Nummer 12 is hier te vinden.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.

Laatst gewijzigd op 22-06-2006 om 10:31.
Oud 21-06-2006, 17:51
moon
Avatar van moon
moon is offline
helemaal niet gezien! Ik had aan ekki gevraagd of ik een nieuw topuic mocht openen vandaar
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 21-06-2006, 17:52
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Is het waar dat er door mega donker brood kleurstoffen e.d. heen worden gedaan zodat het brood donkerder en dus gezonder lijkt? Dit hoorde ik onlangs.. Denk ik gezond bezig te zijn door altijd oer donker te eten
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 21-06-2006, 17:53
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
moon schreef op 21-06-2006 @ 17:51 :
helemaal niet gezien! Ik had aan ekki gevraagd of ik een nieuw topuic mocht openen vandaar
Vraag je daar toestemming voor Het topic liep toch aardig na wens?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 21-06-2006, 17:54
moon
Avatar van moon
moon is offline
ja, maar ik had nog nooit wat gepost dus ik vroeg me af waarom er nog geen nieuw topic gestart was, of dat wel mocht
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 21-06-2006, 17:58
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-06-2006 @ 17:52 :
Is het waar dat er door mega donker brood kleurstoffen e.d. heen worden gedaan zodat het brood donkerder en dus gezonder lijkt? Dit hoorde ik onlangs.. Denk ik gezond bezig te zijn door altijd oer donker te eten
jep.

Al zit er misschien wel verschil tussen of je brood in de supermarkt of in de bakkerij haalt.
__________________
To eu zèn
Oud 21-06-2006, 18:14
moon
Avatar van moon
moon is offline
(mijn topic moet trouwens dicht)

Ot: Ik ben geslaagd voor mijn eindexamen. Vorig jaar gezakt, maar vorig jaar had ik al wel een galajurk gekocht. Helaas ben ik in de tussen liggende periode dikker geworden waardoor mijn galajurk niet goed meer staat. Aan beide zijen heb ik namelijk zo'n vet kwab die uitsteekt 'zwembandjes'noemen ze dat geloof ik. (dat heb ik althans op internet gelezen)
Nu is mijn vraag: Hoe kun je dat weg krijgen? Zijn er bepaalde oefeningen voor? Ik hoef verder niet echt af te vallen, alleen mijn buik/zijen. Ik las ergens dat buikspieroefeningen geen zin hebben, is dat zo?
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 21-06-2006, 19:46
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
moon schreef op 21-06-2006 @ 18:14 :
(mijn topic moet trouwens dicht)

Ot: Ik ben geslaagd voor mijn eindexamen. Vorig jaar gezakt, maar vorig jaar had ik al wel een galajurk gekocht. Helaas ben ik in de tussen liggende periode dikker geworden waardoor mijn galajurk niet goed meer staat. Aan beide zijen heb ik namelijk zo'n vet kwab die uitsteekt 'zwembandjes'noemen ze dat geloof ik. (dat heb ik althans op internet gelezen)
Nu is mijn vraag: Hoe kun je dat weg krijgen? Zijn er bepaalde oefeningen voor? Ik hoef verder niet echt af te vallen, alleen mijn buik/zijen. Ik las ergens dat buikspieroefeningen geen zin hebben, is dat zo?
Het helpt ook als je geen strakke string eronder draagt, maar ondergoed wat net wat groter is. Dan snijden die bandjes niet in je vet
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 21-06-2006, 19:47
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-06-2006 @ 17:52 :
Is het waar dat er door mega donker brood kleurstoffen e.d. heen worden gedaan zodat het brood donkerder en dus gezonder lijkt? Dit hoorde ik onlangs.. Denk ik gezond bezig te zijn door altijd oer donker te eten
Tip: kijk naar de voedingsstoffen op de verpakking, zoals vezels.
Volgens mij is lichtbruin volkorenbrood met veel vezels, net zo gezond als pikzwart brood
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 21-06-2006, 21:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
moon schreef op 21-06-2006 @ 18:14 :
(mijn topic moet trouwens dicht)

Ot: Ik ben geslaagd voor mijn eindexamen. Vorig jaar gezakt, maar vorig jaar had ik al wel een galajurk gekocht. Helaas ben ik in de tussen liggende periode dikker geworden waardoor mijn galajurk niet goed meer staat. Aan beide zijen heb ik namelijk zo'n vet kwab die uitsteekt 'zwembandjes'noemen ze dat geloof ik. (dat heb ik althans op internet gelezen)
Nu is mijn vraag: Hoe kun je dat weg krijgen? Zijn er bepaalde oefeningen voor? Ik hoef verder niet echt af te vallen, alleen mijn buik/zijen. Ik las ergens dat buikspieroefeningen geen zin hebben, is dat zo?
Afvallen, maar aangezien dat gala binnenkort is heeft dat voor nu geen zin meer, helaas.
Oud 21-06-2006, 21:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-06-2006 @ 17:52 :
Is het waar dat er door mega donker brood kleurstoffen e.d. heen worden gedaan zodat het brood donkerder en dus gezonder lijkt? Dit hoorde ik onlangs.. Denk ik gezond bezig te zijn door altijd oer donker te eten
Grotendeels wel. Er is wel brood dat het wel waarmaakt, weet zo niet meer welke. Volgens mij zonnevolkoren van de c1000 en nog een brood van de albert heijn.
Oud 21-06-2006, 21:56
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-06-2006 @ 17:52 :
Is het waar dat er door mega donker brood kleurstoffen e.d. heen worden gedaan zodat het brood donkerder en dus gezonder lijkt? Dit hoorde ik onlangs.. Denk ik gezond bezig te zijn door altijd oer donker te eten
is voornamelijk geroosterd moutmeel, is niet slecht oid, maar omdat t zo donker is lijkt t voor veel mensen gezonder, dat is dus niet t geval...

alison bijvoorbeeld is wel echt, meer vezels en vitamine B dus
biologisch brood is wel t beste maar een gewoon goede bakker is ook goed
Oud 22-06-2006, 10:30
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
moon schreef op 21-06-2006 @ 17:54 :
ja, maar ik had nog nooit wat gepost dus ik vroeg me af waarom er nog geen nieuw topic gestart was, of dat wel mocht
Volgende keer mag je het zonder vragen doen. En dan wel de eerste zijn, he? .
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 22-06-2006, 11:38
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Hoeveel fruit kun je eten voor het ongezond wordt?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 22-06-2006, 12:16
Hagel
Hagel is offline
aanbevolen is twee stuks per dag, zo'n 200 gram in totaal. Ik zou er als ik jou was niet al te veel boven gaan zitten ivm suikers etc (als je wilt afvallen dan). Maar echt ongezond zou het niet kunnen zijn denk ik.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 22-06-2006, 12:17
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Roosje schreef op 22-06-2006 @ 11:38 :
Hoeveel fruit kun je eten voor het ongezond wordt?
dat wordt het niet, tenzij je er andere noodzakelijke dingen voor laat staan, een overschot aan vitamine c plas je namelijk weer uit.. Het is misschien alleen niet heel bevordelijk voor je tanden.
Oud 22-06-2006, 13:01
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Dank voor de broodtips! Ik vind het wel belachelijk dat ze er zooi in gooien waardoor het gezonder lijkt Toevallig haal ik ook wel eens alison wanneer het donkere oerbrood is uitverkocht.. Nu moet ik dus zelfs de etiketten van het brood in de gaten houden

PS ik heb ooit een keer bij een donker oerbrood wat ik gekocht had een paar lichtbruine plekken aangetroffen op elke boterham, zelfde plek, grote blabla. Dat zou dan kunnen verklaren dat het daar niet helemaal goed gepakt had
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 22-06-2006, 21:00
Verwijderd
dat geroosterde moutmeel doen ze er voor de smaak in hoor, niet om hun klanten te beduvelen . Meestal is donkerbruin brood net zo gezond als normaal volkorenbrood, dus als je 't lekker vindt is 't goed
Oud 23-06-2006, 10:26
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Hoe zit het eigenlijk met speltbrood? Is dat een beetje te vergelijken met volkorenbrood of meer met witbrood? (qua voedingswaarde en vezels enzo bedoel ik dan) En maisbrood en meergranenbrood?
Het is allemaal erg licht namelijk, dus dan vraag ik me toch altijd af of ik niet beter gewoon volkorenbrood kan eten.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 23-06-2006, 13:21
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 22-06-2006 @ 12:17 :
dat wordt het niet, tenzij je er andere noodzakelijke dingen voor laat staan, een overschot aan vitamine c plas je namelijk weer uit.. Het is misschien alleen niet heel bevordelijk voor je tanden.
Waarom niet? Wat doet het met je tanden misschien?
Oud 23-06-2006, 13:45
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 23-06-2006 @ 13:21 :
Waarom niet? Wat doet het met je tanden misschien?
fruitzuur kan het glazuur beschadigen en de bacteriën die gaatjes veroorzaken houden ook van fruitsuiker
Oud 23-06-2006, 15:01
Verwijderd
wat wordt sneller omgezet in energie: suiker of vet? (vroeg ik me gister af)
Oud 23-06-2006, 15:05
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 23-06-2006 @ 15:01 :
wat wordt sneller omgezet in energie: suiker of vet? (vroeg ik me gister af)
Suiker wordt sneller omgezet in energie, maar vet wordt in méér energie omgezet.
Als je energie verbruikt, gebruikt je lichaam eerst het glucose (=suiker) uit je bloed en de opslag van glucose in je spiercellen. Pas als dat bijna op is gaat het vetten (uit je bloed, uit je lever-opslag en uit je vetcellen) en eiwitten (uit je bloed en uit je lever-opslag) verbranden; na verloop van tijd ga je ook eiwitten uit je spiercellen verbranden (dit zijn geen opgeslagen eiwitten maar eiwitten die zorgen voor de structuur van de cel, je spieren raken dan dus beschadigd!); na nog meer tijd ook bijvoorbeeld eiwitten van je hersencellen, maar tegen de tijd dat het zo ver is ben je al bijna dood.
Oud 23-06-2006, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 23-06-2006 @ 15:05 :
Suiker wordt sneller omgezet in energie, maar vet wordt in méér energie omgezet.
Als je energie verbruikt, gebruikt je lichaam eerst het glucose (=suiker) uit je bloed en de opslag van glucose in je spiercellen. Pas als dat bijna op is gaat het vetten (uit je bloed, uit je lever-opslag en uit je vetcellen) en eiwitten (uit je bloed en uit je lever-opslag) verbranden; na verloop van tijd ga je ook eiwitten uit je spiercellen verbranden (dit zijn geen opgeslagen eiwitten maar eiwitten die zorgen voor de structuur van de cel, je spieren raken dan dus beschadigd!); na nog meer tijd ook bijvoorbeeld eiwitten van je hersencellen, maar tegen de tijd dat het zo ver is ben je al bijna dood.
dus je kan beter suiker dan vet eten om t maar even krom te beredeneren? want daar hadden mn mama en ik t gister over, of je beter een appelflap of een zak friet kon eten...
Oud 23-06-2006, 16:59
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-06-2006 @ 13:45 :
fruitzuur kan het glazuur beschadigen en de bacteriën die gaatjes veroorzaken houden ook van fruitsuiker
Ja ok, maar ik neem aan dat snoep eten enzo toch nog slechter blijft dan (teveel) fruit eten? Ik eet sinds een tijdje 3 à 4 stukken fruit per dag...kan dat mijn tanden al beschadigen? En dat fruitzuur zit in alle fruitsoorten? En in groenten heb je dat?
Oud 23-06-2006, 17:06
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-06-2006 @ 15:07 :
dus je kan beter suiker dan vet eten om t maar even krom te beredeneren? want daar hadden mn mama en ik t gister over, of je beter een appelflap of een zak friet kon eten...
Nou ik zou dus zeggen van niet. Als je suiker neemt stijgt je bloedsuikerspiegel heel snel en daalt ook weer heel snel met als gevolg dat je nog meer zin in suiker krijgt (kortom: suiker vraagt om nog meer suiker), terwijl je van vet een verzadigd gevoel krijgt.
Daarnaast is een zak friet geloof ik meer caloriëen dan een appelflap dus ja dan weet ik het niet precies (maar geloof dat je dat niet zo precies bedoelde toch?), maar als je 2 dingen hebt met hetzelfde aantal caloriën 1 met veel suiker en 1 heel vet, tja...dan zou ik zeggen dat dat vettige minder erg is

[correct me if I'm wrong, please ]
__________________
dracula is sexy
Oud 23-06-2006, 17:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-06-2006 @ 15:07 :
dus je kan beter suiker dan vet eten om t maar even krom te beredeneren? want daar hadden mn mama en ik t gister over, of je beter een appelflap of een zak friet kon eten...
Het is allebei slecht, dan moet je niet op dat soort dingen gaan letten, vind ik.

Feit is dat er goede en slechte suikers, oftewel koolhydraten zijn. Slechte zijn 'snelle' suikers, zoals in een appelflap. Een snelle stijging van de bloedspiegel, een snelle daling, je wil weer iets zoets. Langzame koolhydraten, zoals uit volkorenbrood, zijn goed. Het duurt even voor ze verwerkt worden waardoor je langdurig energie hebt, je bloedsuiker niet heel snel stijgt en daalt en je minder snel weer trek heb in iets zoets.

Oók zijn er goede en slechte vetten. Slechte zijn dus die uit de friet. Verzadigd. Góede vetten zijn (meervoudig) onverzadigde vetten, zoals in vette vis, nootjes en (olijf)olie.

Over deze discussie: Het maakt geen donder uit. In een appelflap zitten veel snelle koolhydraten maar ook vet. Friet bestaat voornamelijk óók uit slechte koolhydraten (wit meel) en vet.
Oud 23-06-2006, 20:06
colour
colour is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-06-2006 @ 15:05 :
Suiker wordt sneller omgezet in energie, maar vet wordt in méér energie omgezet.
Als je energie verbruikt, gebruikt je lichaam eerst het glucose (=suiker) uit je bloed en de opslag van glucose in je spiercellen. Pas als dat bijna op is gaat het vetten (uit je bloed, uit je lever-opslag en uit je vetcellen) en eiwitten (uit je bloed en uit je lever-opslag) verbranden; na verloop van tijd ga je ook eiwitten uit je spiercellen verbranden (dit zijn geen opgeslagen eiwitten maar eiwitten die zorgen voor de structuur van de cel, je spieren raken dan dus beschadigd!); na nog meer tijd ook bijvoorbeeld eiwitten van je hersencellen, maar tegen de tijd dat het zo ver is ben je al bijna dood.
Jeetje, hoe weet je dit allemaal?
Oud 23-06-2006, 20:07
colour
colour is offline
Oh wacht ik zie het al, je doet geneeskunde
Oud 23-06-2006, 21:16
Mara
Mara is offline
Het is ook standaard VWO-biologie. Havo misschien ook, dat weet ik niet.
Oud 23-06-2006, 22:31
Verwijderd
Ik heb dat met biologie niet gehad, geloof ik. Maar geneeskunde idd.

En als je toch al een appelflap of friet wil nemen, neem dan gewoon wat je het lekkerst vindt want gezond gaat 't toch niet worden .

En snoep is idd slechter voor je tanden dan fruit, 3 a 4 stuks per dag kan best
Oud 24-06-2006, 14:24
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Is het zo dat als je Cola Light gedronken hebt je een opgeblazen gevoel krijgt, of heel veel buikpijn??
Ik heb dat namelijk pas gedronken en had heel erge buikpijn enzo, maar weet niet zeker of het door de Cola Light komt...
Oud 24-06-2006, 14:30
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 24-06-2006 @ 14:24 :
Is het zo dat als je Cola Light gedronken hebt je een opgeblazen gevoel krijgt, of heel veel buikpijn??
Ik heb dat namelijk pas gedronken en had heel erge buikpijn enzo, maar weet niet zeker of het door de Cola Light komt...
ja, het kan dat er dan teveel lucht in je buik komt,
ik heb ook vaak een opgezette buik en opgeblazen gevoel, het verdwijnt niet als ik geen cola drink (of andere koolzuurhoudende dranken) maar wordt wel veel erger als ik het wel drink
Oud 24-06-2006, 15:12
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 24-06-2006 @ 14:24 :
Is het zo dat als je Cola Light gedronken hebt je een opgeblazen gevoel krijgt, of heel veel buikpijn??
Het kan, maar het hoeft niet. (Als je teveel drinkt wel, maar dat komt dan door de zoetstoffen.)
Oud 24-06-2006, 15:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 24-06-2006 @ 14:24 :
Is het zo dat als je Cola Light gedronken hebt je een opgeblazen gevoel krijgt, of heel veel buikpijn??
Ik heb dat namelijk pas gedronken en had heel erge buikpijn enzo, maar weet niet zeker of het door de Cola Light komt...
Opgeblazen wel, buikpijn weet ik niet.
Oud 24-06-2006, 16:25
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 24-06-2006 @ 15:25 :
Opgeblazen wel, buikpijn weet ik niet.
van opgeblazen kan je wel buikpijn krijgen
Oud 24-06-2006, 19:06
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2006 @ 15:12 :
Het kan, maar het hoeft niet. (Als je teveel drinkt wel, maar dat komt dan door de zoetstoffen.)
ik drink vrij veel cola light, krijg daar geen buikpijn/opgeblazen buik van. Van eten wel vrij snel. Dan kan cola het wel versterken.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 27-06-2006, 19:41
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 24-06-2006 @ 19:06 :
krijg daar geen buikpijn/opgeblazen buik van
Geef mij jouw buik.

Werkt het bij jou niet laxerend als je teveel drinkt?
Oud 28-06-2006, 14:31
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ik zit met een probleem, en dat is nl mijn stoelgang. Ik sukkel al zeker 2 tot 3 maanden met mn stoelgang. Ik merk dat het erg onregelmatig is, dan heb ik ontzettende last van diarree en dan weer van verstopping.
Ik ben ermee naar de dokter gegaan, en hij zei dat ik wel eens last zou kunnen hebben van PDS (prikkelbare darm syndroom). Verder adviseerde hij me om véél te drinken, veel fruit, groenten enz. te eten.
Het probleem is echter dat ik dit al doe! Zeker 3 liter op een dag, 3 tot 4 stuks groenten en fruit (of zelfs meer! ) en ook voldoende groenten en vezels (in brood).
Ik neem en kan hier echter geen voldoende mee nemen, het is nl erg vervelend en er is nog niks mee opgelost. Misschien kan het eraan liggen dat ik intensief sport? 4x per week op de sportschool (cardiogroepslessen en fitness) en daarbij zeker 2 tot 3 keer per week hardlopen.

Iemand een idee, want het is erg vervelend
Oud 28-06-2006, 15:36
Mara
Mara is offline
Heb je je huisarts ook gezegd dat je dat al doet? Zo ja, wat was zijn antwoord?
Oud 28-06-2006, 15:42
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ja, ook dit heb ik hem verteld (dat ik genoeg eet en doe hardlopen), maar hij zei dat dit absoluut geen effect zou hebben op mn stoelgang, want hij zei: 'hardlopen is gezond'.
Oud 28-06-2006, 15:50
Mara
Mara is offline
De logica ontgaat mij hierbij enigszins

Ehm, ja dan weet ik 't niet. Eet je ook genoeg vetten, zoals bijvoorbeeld uit pindakaas? Dat smeert de boel een beetje. Ook kan frisdrank invloed hebben op je stoelgang. Ook regelmaat is vrij belangrijk.
Oud 28-06-2006, 16:55
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ook pindakaas eet ik ja! Daarom word ik er ook zo depressief en gewoon teneergeslagen van: niemand kan me vertellen wat het is! Ook regelmaat zit er goed in bij mij. De dokter lachte me zowat uit; hij dacht zeker dat ik één of andere aansteller was, terwijl het me echt dwars zit. Zou het echt niet kunnen door het sporten?
Oud 28-06-2006, 17:11
Verwijderd
Prikkelbare darm syndroom is gewoon heel moeilijk om mee om te gaan, omdat het niet bekend is wat er nu precies mis is in je lichaam dat die klachten veroorzaakt. Het is wel bekend dat het erger wordt bij ongezond of onregelmatig eten en dat het erger wordt bij stress, maar meer niet; gezond en regelmatig eten doe je dus al en stress probeert iederéén te vermijden, jij dus vast ook, maar soms kun je dat ook niet voorkomen.
Doordat het stressafhankelijk is en het lichamelijke proces niet bekend is, zijn er inderdaad huisartsen die het niet serieus nemen, beetje jammer, want ook al is het misschien biologisch niet 'echt' (het kan ook zijn dat er wel een biologisch proces is, maar dat dit gewoon nog niet ontdekt is), de klachten zijn toch wél echt.

Maar wat ik dus wil zeggen: ga gewoon door met wat je al doet, waarschijnlijk is dat alles wat je kunt doen.

Sommige mensen met PBS merken trouwens wel dat ze minder darmklachten hebben als ze een bepaald voedingsproduct laten staan. Misschien kun je daarmee wat uitproberen.

Laatst gewijzigd op 28-06-2006 om 17:13.
Oud 28-06-2006, 20:29
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Nu heb ik eens wat gesnuffeld in medische boeken en ik las dat fruit de klachten ook kunnen verergeren! De fructose in het fruit zou de klachten kunnen verergeren. Nu lijkt het me raar om fruit uit mijn voeding te schrappen, aangezien ik fruit altijd als 'gezond' heb aangezien en ook mijn huisarts me aanraadde vooral zo veel mogelijk groenten en fruit te eten. Pff, ik word er gek van
Oud 28-06-2006, 21:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Zover ik me herinnerde, at je helemaal niet gezond en al helemaal niet genoeg... ik weet niet sinds wanneer je dit wel doet?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-06-2006, 22:01
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ik eet al zeker een jaar weer zoals het hoort dat wil zeggen 5/6 boterhammen op een dag, 3/4 stuks fruit op een dag, genoeg water, zuivel (kaas, yoghurt, toetje) en ook noten enz. Het zou dus in elk geval niet aan mijn voeding moeten liggen tenminste dat denk ik
Oud 28-06-2006, 23:06
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Kan ook aan je zuivel liggen he, probeer dat eens te schrappen.

Lactose kan namelijk een laxerende werking hebben.
Oud 29-06-2006, 01:12
George
Avatar van George
George is offline
Zuivel is sowieso niet noodzakelijk gezond, sommige mensen kunnen er zelfs heel slecht tegen. Misschien inderdaad een idee om te doen wat Sarah zegt, en dan met zuivel te beginnen.

Eh ja, ik had in het vorige topic een post geplaatst met een verhaal over dat ik al meer dan een maand geen eetlust had en dat ik al had geprobeerd het op te bouwen maar dat dat niet werkte en bla. Naar de dokter geweest, die zei (niet letterlijk natuurlijk, maar daar kwam het op neer ;p ) dat ik me niet moest aanstellen en gewoon moest eten, verder was ik namelijk prima in orde. Nu is die eetlust er nog steeds niet echt. Ik heb wel ontdekt dat hasj een goede invloed op m'n eetlust heeft, maar ik heb niet zo'n zin om iedere keer dat ik iets zou moeten eten een joint te roken. Het is nu wel iets beter geworden, maar ik zit nog steeds amper op de helft van wat ik nodig heb en ik vind het nogal irritant dat ik steeds duizelig word enzo.
Mensen hier ideeën over hoe ik het weer op kan voeren? Ik heb het al eens geprobeerd, toen ging ik steeds over m'n nek, maar misschien dat dat ook lag aan wát ik precies at (wel gezond hoor, maar misschien gewoon niet de juiste voeding om een eetpatroon op te bouwen).
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 01-07-2006, 17:19
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-06-2006 @ 19:41 :
Geef mij jouw buik.

Werkt het bij jou niet laxerend als je teveel drinkt?
Je mag m hebben

Ik heb een verrotte stoelgang van mezelf, beetje laxerend effect is niet zo erg, juist wel goed.
Alcohol, dát werkt pas laxerend bij mij
__________________
Dat dan weer wel.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #18
George
500 24-05-2007 21:49
Lichaam & Gezondheid (belangrijk!) Vraag en nog wat kijk maar!
*Amm*
2 13-09-2006 18:58
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding-en-gezondheid topic deel 13
moon
2 21-06-2006 18:15
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #9
Bloem
500 03-01-2006 15:11
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.