Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2006, 20:29
Verwijderd
Verdubbel het maar, dan kom je misschien net aan het minimale...
Oud 11-07-2006, 20:29
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
vanuit spanje, het is nog wel erg lastig, maar ik probeer mn best te doen met eten en tijden! merk dat ik erg voorzichtig ben hoop dat ik hier een beetje feedback krijg voor een goed gevoel evt tips

09.30uur (hoteltijd)
- 3 sneetjes bruinbrood (ze hebben maar 1 soort dat een beetje bruin is, rest wit )
- plakje kaas (milner 20+ van thuis)
- 1 plakje ham (ziet eruit als achterham, kleine plakjes) of 1 klein eitje en smiddags met de lunch een plakje ham minder
- 4 stukken tomaat
11.45uur (eigen tijd)
- 1 sneetje donker roggebrood
Lunch (hoteltijd) rond kwart voor 2
- 2 bruine pistoletjes (formaat: tussen mini pistoletje en normaal in, dus reken ik als 3sneetjes bruinbrood, die liggen er alleen smiddags niet dus vandaar deze keuze)
- 2 plakjes ham
- beetje ijsbergsla en een tomaatje
16.45uur (eigen tijd)
- fruit (2 a 3 stuks)
Avondeten (hoteltijd) vanaf 7uur
- Ijsbersla met tomaat en komkommer
- een stukje kipfilet of kalkoenfilet als dat er ligt bij het buffet anders 2 plakken milner 20+ die ik voor de zekerheid meeneem in een zakje.
- evt fruit

Als ik alles ruw uitreken kom ik rond de 1100 kcal uit, maar ik ben liever heel erg voorzichtig en eet alleen dingen die ik vertrouw.
Iemand tips hierover? verder probeer ik echt wel te genieten maar ik meot dit ff op een rijtje hebben, dan komt de rest ook goed.
Oud 11-07-2006, 20:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 11-07-2006 @ 21:24 :
weet iemand wat het minimum aan calorieen is wat je op een dag mag eten? ik heb vdaag zo'n 920 calorieen op.. is dat nog gezond? want het voelt enorm goed en ik weeg ook hetzelfde als vanochtend (heb ook heel veel gefietst en gezwommen vandaag). ik wil dit eetpatroon eigenlijk wel graag aanhouden.. (ik heb tw wel gezonde calorieen binnengekregen.. voornamelijk brood, kaas en sla )
Dat is echt te weinig. Als je een hele dag alleen maar in bed ligt heeft je lichaam al 1200 calorieen nodig om je lichaam warm te houden etc. Je hebt dus echt wel rond de 1600 calorieen nodig minimaal.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-07-2006, 20:46
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-07-2006 @ 21:33 :
Dat is echt te weinig. Als je een hele dag alleen maar in bed ligt heeft je lichaam al 1200 calorieen nodig om je lichaam warm te houden etc. Je hebt dus echt wel rond de 1600 calorieen nodig minimaal.
OMG... maar kom je dan niet aan?
ik ga proberen om aan max.1600 calorieen te zitten dan.
Oud 11-07-2006, 20:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 11-07-2006 @ 21:46 :
OMG... maar kom je dan niet aan?
ik ga proberen om aan max.1600 calorieen te zitten dan.
1600 is wel een absoluut minimum hoor. Niet bedoelt om als maximum te hanteren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-07-2006, 21:08
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-07-2006 @ 21:49 :
1600 is wel een absoluut minimum hoor. Niet bedoelt om als maximum te hanteren.
ik had eigenlijk 1195-1500 in gedachten.. nu 1400-1600.. ik dacht ook dat je 1400 als minimum bedoelde
Oud 11-07-2006, 21:20
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-07-2006 @ 21:49 :
1600 is wel een absoluut minimum hoor. Niet bedoelt om als maximum te hanteren.
Maar is dat zo erg dan, om dat als maximum te hebben. Ik dacht dat het vooral om hoeveelheden eten ging, en een suk minder om caloriën...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 11-07-2006, 21:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 11-07-2006 @ 22:20 :
Maar is dat zo erg dan, om dat als maximum te hebben. Ik dacht dat het vooral om hoeveelheden eten ging, en een suk minder om caloriën...
now i am confused
Oud 11-07-2006, 21:58
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Je kunt duidelijk beter 1500 kcal halen uit brood, fruit, melkproducten en fatsoenlijk avondeten dan 2000 uit koek, snoep en ijs, dat is logisch. Maar dan is 1500 nog steeds zo'n beetje het minimum, in principe heb je gewoon meer nodig, zeker als je in de groei bent.
Oud 11-07-2006, 22:03
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-07-2006 @ 22:58 :
Je kunt duidelijk beter 1500 kcal halen uit brood, fruit, melkproducten en fatsoenlijk avondeten dan 2000 uit koek, snoep en ijs, dat is logisch. Maar dan is 1500 nog steeds zo'n beetje het minimum, in principe heb je gewoon meer nodig, zeker als je in de groei bent.
oow op die manier!

okee dat wist ik.. ik eet ook zo gezond mogelijk
Oud 11-07-2006, 22:06
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 11-07-2006 @ 22:20 :
Maar is dat zo erg dan, om dat als maximum te hebben. Ik dacht dat het vooral om hoeveelheden eten ging, en een suk minder om caloriën...
De caloriën geven je de energie. Waar je op moet letten is dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt (ik geloof 1 á 2 gram per kilo lichaamsgewicht) en voldoende koolhydraten. Minder vet uiteraard.

Erg belangrijk is om 6 keer per dag te eten, waarbij je ontbijt als een koning, luncht als een prins en dineert als een zwerver
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 11-07-2006, 22:11
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 11-07-2006 @ 23:06 :
De caloriën geven je de energie. Waar je op moet letten is dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt (ik geloof 1 á 2 gram per kilo lichaamsgewicht) en voldoende koolhydraten. Minder vet uiteraard.

Erg belangrijk is om 6 keer per dag te eten, waarbij je ontbijt als een koning, luncht als een prins en dineert als een zwerver
Mij leek het wel genoeg als je gewoon de hoofdmaaltijden aanhield. Dan krijg je toch wat je zou moeten hebben...?
Ik zou niet weten wat ik tussendoor nog zou moeten eten.
Eet nu meestal om 11, 15 en 18 uur en heb tussendoor geen honger.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!

Laatst gewijzigd op 11-07-2006 om 22:26.
Oud 11-07-2006, 22:34
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 11-07-2006 @ 23:11 :
Mij leek het wel genoeg als je gewoon de hoofdmaaltijden aanhield. Dan krijg je toch wat je zou moeten hebben...?
Ik zou niet weten wat ik tussendoor nog zou moeten eten.
Eet nu meestal om 11, 15 en 18 uur en heb tussendoor geen honger.
Om je stofwisseling hoog te houden (dwz: je lichaam aan te zetten tot verbranden), is het verstandiger om meer eetmomenten te pakken. Je lichaam "weet" dan dat het vaker wat te eten krijgt en zal dus ook meer gaan verbranden
Mijn eetmomenten zijn om 06.45 10.00 12.30 15.00 17.00 en 20.30.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 11-07-2006, 22:44
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 11-07-2006 @ 23:34 :
Om je stofwisseling hoog te houden (dwz: je lichaam aan te zetten tot verbranden), is het verstandiger om meer eetmomenten te pakken. Je lichaam "weet" dan dat het vaker wat te eten krijgt en zal dus ook meer gaan verbranden
Mijn eetmomenten zijn om 06.45 10.00 12.30 15.00 17.00 en 20.30.
Nu het vakantie is, mis ik 's ochtends sowieso al, omdat ik dan in m'n bed lig. Maar zodra ik beneden kom, eet ik vrijwel altijd wat. En dan dus halverwege de middag en avondeten. Tussendoor heb ik nooit honger. 's Avonds tegen een uur of tien weer wel, maar dan neem ik nooit iets. Het is toch slecht om na 19:00 nog wat te eten?
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 12-07-2006, 07:31
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 11-07-2006 @ 23:44 :
Nu het vakantie is, mis ik 's ochtends sowieso al, omdat ik dan in m'n bed lig. Maar zodra ik beneden kom, eet ik vrijwel altijd wat. En dan dus halverwege de middag en avondeten. Tussendoor heb ik nooit honger. 's Avonds tegen een uur of tien weer wel, maar dan neem ik nooit iets. Het is toch slecht om na 19:00 nog wat te eten?
Je moet ook niet reactief eten (dus niet pas eten als je honger hebt), dat is nogal slecht. En dat het slecht is om na 19.00 te eten is een fabeltje Maar het is natuurlijk wel een relatief lichte maaltijd.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 12-07-2006, 12:18
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 11-07-2006 @ 23:06 :
De caloriën geven je de energie. Waar je op moet letten is dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt (ik geloof 1 á 2 gram per kilo lichaamsgewicht) en voldoende koolhydraten. Minder vet uiteraard.

Erg belangrijk is om 6 keer per dag te eten, waarbij je ontbijt als een koning, luncht als een prins en dineert als een zwerver
eww... dineren uit een vuilnisbak?

Het probleem is ik voel me heel schuldig als ik iets anders heb gegeten dan fruit of groente. hoe slecht is het om het weer uit te kotsen?
Oud 12-07-2006, 12:23
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 12-07-2006 @ 13:18 :
eww... dineren uit een vuilnisbak?

Het probleem is ik voel me heel schuldig als ik iets anders heb gegeten dan fruit of groente. hoe slecht is het om het weer uit te kotsen?
Erg slecht. En dat schuldgevoel is nog slechter, je zou echt eens naar een huisarts moeten, zodat je een gezond dieet krijgt, zonder psychische risico's...
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 12-07-2006, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Milan Dado schreef op 11-07-2006 @ 23:06 :
Waar je op moet letten is dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt (ik geloof 1 á 2 gram per kilo lichaamsgewicht)
0,8 voor een volwassene, 1 voor iemand die in de groei is. Dat is voldoende om geen spierweefsel kwijt te raken, om erbij te kweken is meer nodig natuurlijk.


Fizzle-fluffy, is het je bedoeling om af te vallen? Op jouw leeftijd is het nooit een goed idee om dat zelfstandig te doen. Je lichaam is nog volop bezig om zich te ontwikkelen, als je nu zomaar minder eet dan je nodig hebt, kan die ontwikkeling stagneren en dan kan je bijvoorbeeld stoppen met groeien terwijl je eigenlijk nog wel zou moeten groeien, of de groei van je borsten kan flink afgeremd worden, of je menstruatie komt niet goed op gang. Het zou kunnen dat je de afgelopen tijd wat zwaarder bent geworden en bredere heupen hebt gekregen, maar dat betekent niet dat je dik aan het worden bent, maar dat je een vrouw aan het worden bent
Als je echt te dik bent, ga dan naar de huisarts en vraag of die je doorverwijst naar een diëtist. Is dat niet het geval, ga dan gewoon eten wat andere meisjes van jouw leeftijd eten, en denk er niet te veel over na. Als je op je 17e nog steeds niet tevreden bent over je figuur kun je altijd alsnog gaan lijnen, je kunt er dan minder kwaad mee doen.
Je komt over alsof je misschien wat te veel nadenkt over wat je eet. Het is echt gezonder om normaal te eten, dan om steeds maar gefocust te zijn op weinig eten en weinig vet en veel sporten . Maar soms is dat gewoon heel moeilijk voor mensen. Als het je niet lukt om op een 'normale' manier over eten te denken, wees dan niet beschroomd om de hulp in te roepen van iemand die je vertrouwt - je ouders, een oom of tante, een leraar of lerares, dat soort mensen.

Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 12:45.
Oud 12-07-2006, 12:53
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ze is niet te dik, ze heeft een BMI van 19 en op onzin verschillende topics gehad die erg naar pro-ana ruiken. (Niet om haar aan te vallen, maar om het verhaal even compleet te maken)
Oud 12-07-2006, 13:07
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik weet dat het niet goed is om me schuldig te voelen als ik eet.. maar naar de huisarts is eng en straks komt mn moeder erachter en dan gaat ze vervelende vragen stellen
Oud 12-07-2006, 15:09
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 12-07-2006 @ 14:07 :
Ik weet dat het niet goed is om me schuldig te voelen als ik eet.. maar naar de huisarts is eng en straks komt mn moeder erachter en dan gaat ze vervelende vragen stellen
Weglopen voor je problemen is op den duur vervelender...
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 12-07-2006, 15:18
Verwijderd
Citaat:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Igorrrai schreef op 10-07-2006 @ 23:33 :
Maatje annorexia?
--------------------------------------------------------------------------------

jaa <3 :liefde:
maar 3 CM eraf en 2 BMI puntjes eraf en 3 .8 kilo eraf will do ^^
Gedraag je aub niet zo onnozel, jij weet heel goed dat 900 calorieen VEEL te weinig is en dat kotsen slecht is, dus doe je niet dommer voor dan je al bent. Zoek een andere manier om aandacht te krijgen.
Oud 12-07-2006, 15:56
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 12-07-2006 @ 14:07 :
Ik weet dat het niet goed is om me schuldig te voelen als ik eet.. maar naar de huisarts is eng en straks komt mn moeder erachter en dan gaat ze vervelende vragen stellen
Mag ik vragen waar jij je ava vandaan hebt?
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 12-07-2006, 19:33
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 12-07-2006 @ 16:56 :
Mag ik vragen waar jij je ava vandaan hebt?
Is van één of andere pro-anorexia-site, geloof ik.

En @ Fizzle-Fluffy zelf: Wat heb je liever? Je mama die je even een paar kutvragen stelt en je daarna helpt met normaal eten, of je lichaam (en leven) naar de tering?

Om het maar even heel zwart-wit te stellen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 12-07-2006, 19:52
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Roosje schreef op 12-07-2006 @ 20:33 :
Is van één of andere pro-anorexia-site, geloof ik.

En @ Fizzle-Fluffy zelf: Wat heb je liever? Je mama die je even een paar kutvragen stelt en je daarna helpt met normaal eten, of je lichaam (en leven) naar de tering?

Om het maar even heel zwart-wit te stellen.
Daarom vroeg ik het ook, ik meende het te herkennen
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 13-07-2006, 14:11
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 12-07-2006 @ 08:31 :
Je moet ook niet reactief eten (dus niet pas eten als je honger hebt), dat is nogal slecht. En dat het slecht is om na 19.00 te eten is een fabeltje Maar het is natuurlijk wel een relatief lichte maaltijd.
Mij leek het altijd wel logisch, eten als je honger hebt. Maar goed...
Maar ik dacht altijd dat je daar van afviel, als je na 19:00 niets meer eet of dinkt. Omdat er dan een langere tijd tussen twee maaltijden zit.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 13-07-2006, 14:17
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 12-07-2006 @ 14:07 :
Ik weet dat het niet goed is om me schuldig te voelen als ik eet.. maar naar de huisarts is eng en straks komt mn moeder erachter en dan gaat ze vervelende vragen stellen
Kun je er niet op school naar vragen? Op mijn vorige school was er wel zo iemand. (Als ik haar had gemogen, was ik naar haar toe gegaan ipv rondlopen met problemen. Maar ze had al een hekel aan mijn =S...)
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 13-07-2006, 14:47
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 11-07-2006 @ 23:44 :
Nu het vakantie is, mis ik 's ochtends sowieso al, omdat ik dan in m'n bed lig. Maar zodra ik beneden kom, eet ik vrijwel altijd wat. En dan dus halverwege de middag en avondeten. Tussendoor heb ik nooit honger. 's Avonds tegen een uur of tien weer wel, maar dan neem ik nooit iets. Het is toch slecht om na 19:00 nog wat te eten?
Mijn oom en tante op Corsica eten vaak pas om tien uur 's avonds en ze zijn er nog nooit dood aan gegaan.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 13-07-2006, 15:24
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 13-07-2006 @ 15:11 :
Mij leek het altijd wel logisch, eten als je honger hebt. Maar goed...
Maar ik dacht altijd dat je daar van afviel, als je na 19:00 niets meer eet of dinkt. Omdat er dan een langere tijd tussen twee maaltijden zit.
Caloriën zijn caloriën. Of je ze nou om 7.00 of om 23.00 naar binnen werkt. Het is wel voor de stofwisseling aan te raden om te eten als je nog actief verwacht te zijn. Ik slaap rond 0.00, dus dan kan het geen kwaad om rond 20.30 nog te eten.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 13-07-2006, 15:41
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Roosje schreef op 13-07-2006 @ 15:47 :
Mijn oom en tante op Corsica eten vaak pas om tien uur 's avonds en ze zijn er nog nooit dood aan gegaan.
Idd, in Italie eten ze ook tussen 8 en 10 pas en de meeste mensen daar zijn een stuk slanker dan hier.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 13-07-2006, 15:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn avatar is inderdaad van een proanorexiasite.
Ik vind t gewoon een heel mooi plaatje.

Na al jullie adviezen en een heleboel over anorexia en andere eetstoornissen te hebben gelezen (en met sneeuwvlokje gemsnd) heb ik besloten dat ik NIET ZO WIL EINDIGEN!
Ik had n goed excuus gister om mijn avondeten over te slaan (orthoo; dus pijn aan mijn tanden) maar dat heb ik niet gebruikt. Ik heb vanochtend normaal ontbeten, ik vind dat ik nog niet zo ver heen ben dat ik niet meer terug kan en ik ga terug nu het nog wel kan.
Ik ben blij met jullie commentaar en alle kritiek, alles, want het heeft me geholpen om met deze onzin te stoppen. Ik beweeg genoeg en eigenlijk zou ik zelfs als ik 5 kilo aan zou komen nog als slank worden bestempeld. Ik wilde het alleen niet zien..

dankjulliewel!!!

en anorexia is ECHT NIET glamorous! (voor alle meiden die denken dat het zo is.. ik dacht het ook.. maar na alles zo vaak te hebben gelezen en erover te hebben gepraat wet ik wel dat dat NIET het geval is.)
Oud 13-07-2006, 16:02
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 13-07-2006 @ 16:57 :
Mijn avatar is inderdaad van een proanorexiasite.
Ik vind t gewoon een heel mooi plaatje.

Na al jullie adviezen en een heleboel over anorexia en andere eetstoornissen te hebben gelezen (en met sneeuwvlokje gemsnd) heb ik besloten dat ik NIET ZO WIL EINDIGEN!
Ik had n goed excuus gister om mijn avondeten over te slaan (orthoo; dus pijn aan mijn tanden) maar dat heb ik niet gebruikt. Ik heb vanochtend normaal ontbeten, ik vind dat ik nog niet zo ver heen ben dat ik niet meer terug kan en ik ga terug nu het nog wel kan.
Ik ben blij met jullie commentaar en alle kritiek, alles, want het heeft me geholpen om met deze onzin te stoppen. Ik beweeg genoeg en eigenlijk zou ik zelfs als ik 5 kilo aan zou komen nog als slank worden bestempeld. Ik wilde het alleen niet zien..

dankjulliewel!!!

en anorexia is ECHT NIET glamorous! (voor alle meiden die denken dat het zo is.. ik dacht het ook.. maar na alles zo vaak te hebben gelezen en erover te hebben gepraat wet ik wel dat dat NIET het geval is.)
Wat goed dat je ermee wil proberen te stoppen. Dat bewonder ik =). Nou ja, je kunt het beter nu doen, nu het nog kan. Want als je in 't ziekenhuis belandt, is het te laat.
Ik heb gelukkig zelf ook ingezien dat lager dan een bepaald gewicht gewoon niet meer mooi en niet meer gezond is. (Maar goed, dat bepaalde gewicht is nog steeds te weinig...)
P.S. Wie is die sneeuwvlokje?
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!

Laatst gewijzigd op 13-07-2006 om 18:53.
Oud 13-07-2006, 16:05
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 13-07-2006 @ 16:57 :
Mijn avatar is inderdaad van een proanorexiasite.
Ik vind t gewoon een heel mooi plaatje.

Na al jullie adviezen en een heleboel over anorexia en andere eetstoornissen te hebben gelezen (en met sneeuwvlokje gemsnd) heb ik besloten dat ik NIET ZO WIL EINDIGEN!
Ik had n goed excuus gister om mijn avondeten over te slaan (orthoo; dus pijn aan mijn tanden) maar dat heb ik niet gebruikt. Ik heb vanochtend normaal ontbeten, ik vind dat ik nog niet zo ver heen ben dat ik niet meer terug kan en ik ga terug nu het nog wel kan.
Ik ben blij met jullie commentaar en alle kritiek, alles, want het heeft me geholpen om met deze onzin te stoppen. Ik beweeg genoeg en eigenlijk zou ik zelfs als ik 5 kilo aan zou komen nog als slank worden bestempeld. Ik wilde het alleen niet zien..

dankjulliewel!!!

en anorexia is ECHT NIET glamorous! (voor alle meiden die denken dat het zo is.. ik dacht het ook.. maar na alles zo vaak te hebben gelezen en erover te hebben gepraat wet ik wel dat dat NIET het geval is.)
Dat is mooi Anorexia is ook niet glamourous, ik denk ook niet dat je het het krijgt omdat je dat graag wil. Denk niet dat een normaal persoon het erg lang volhoudt weinig tot niks te eten.

En ik zou ook niet teveel naar proana sites gaan als je daar gevoelig voor bent.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 13-07-2006, 20:37
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 13-07-2006 @ 17:02 :
Wat goed dat je ermee wil proberen te stoppen. Dat bewonder ik =). Nou ja, je kunt het beter nu doen, nu het nog kan. Want als je in 't ziekenhuis belandt, is het te laat.
Ik heb gelukkig zelf ook ingezien dat lager dan een bepaald gewicht gewoon niet meer mooi en niet meer gezond is. (Maar goed, dat bepaalde gewicht is nog steeds te weinig...)
P.S. Wie is die sneeuwvlokje?

Welk bepaalde gewicht is te weinig?
En sneeuwvlokje is gewoon iemand op dit forum
Oud 13-07-2006, 20:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 13-07-2006 @ 17:05 :
Dat is mooi Anorexia is ook niet glamourous, ik denk ook niet dat je het het krijgt omdat je dat graag wil. Denk niet dat een normaal persoon het erg lang volhoudt weinig tot niks te eten.

En ik zou ook niet teveel naar proana sites gaan als je daar gevoelig voor bent.
Inderdaad. en ik ben dan niet helemaal normaal maar ik ben heel slecht in maat houden..
Ik ben inderdaad best gevoelig voor die sites alleen ik heb nog niet uitgevonden hoe je sites uit je bladwijzerbalk moet halen (heeft iemand hier apple? en weet die persoon hoe dat werkt bij safari?)
Oud 13-07-2006, 20:40
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 13-07-2006 @ 21:37 :

Welk bepaalde gewicht is te weinig?
En sneeuwvlokje is gewoon iemand op dit forum
Aha oké, weet sneeuwvlokje veel van eetstoornissen?
Maar wat ik als minimun stel, is 44 kilo. Lager dan dat wil ik niet, maar zelfs dat is eigenlijk al te weinig...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 13-07-2006, 20:45
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 13-07-2006 @ 21:40 :
Aha oké, weet sneeuwvlokje veel van eetstoornissen?
Maar wat ik als minimun stel, is 44 kilo. Lager dan dat wil ik niet, maar zelfs dat is eigenlijk al te weinig...
dat is inderdaad erg weinig
en sneeuwvlokje heeft zelf een eetstoornis gehad, ik zal er verder niet over praten dat is haar zaak, maar goed. Ik had 50 KG als maximum.. maar ik ben 14. Ik denk dat jij langzaamaan beter 50 als minimum kan gaan stellen
Oud 13-07-2006, 20:50
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 13-07-2006 @ 21:45 :
dat is inderdaad erg weinig
en sneeuwvlokje heeft zelf een eetstoornis gehad, ik zal er verder niet over praten dat is haar zaak, maar goed. Ik had 50 KG als maximum.. maar ik ben 14. Ik denk dat jij langzaamaan beter 50 als minimum kan gaan stellen
Eigenlijk wel... Een vriendin van mij zegt ook al, ga maar naar de 50 toe. Maar ik zal eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit gehaald heb.
Nu ist zo dat ik met 48 nog net een gezond gewicht heb, maar als ik 19 word in augustus, zou ik eigenlijk 52 moeten wegen.
Lieve help... ik vind die 45 van nu al veel...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 13-07-2006, 20:57
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 13-07-2006 @ 17:02 :
P.S. Wie is die sneeuwvlokje?
Sneeuwvlokje is iemand die eerst heel veel in dit topics poste, de vaste posts hier kennen me allemaal wel. Ik heb zelf een eetstoornis gehad, alleen geen Anorexia Nervosa, heb hiervoor therapie gehad en ben nu zo goed als hersteld.

Ik heb een goed gesprek gehad met Fizzle en volgensmij is ze zich nu wel aan het realiseren dat ze niet heel goed bezig was en ik heb er opzich ook wel vertrouwen in dat ze niet verder 'in zakt'.
Oud 13-07-2006, 21:02
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 13-07-2006 @ 21:57 :
Sneeuwvlokje is iemand die eerst heel veel in dit topics poste, de vaste posts hier kennen me allemaal wel. Ik heb zelf een eetstoornis gehad, alleen geen Anorexia Nervosa, heb hiervoor therapie gehad en ben nu zo goed als hersteld.

Ik heb een goed gesprek gehad met Fizzle en volgensmij is ze zich nu wel aan het realiseren dat ze niet heel goed bezig was en ik heb er opzich ook wel vertrouwen in dat ze niet verder 'in zakt'.
Sorry... Ik ben pas een week op dit forum, dat wist ik niet...
Maar dat is wel fijn, dat het met jou beter gaat en met haar nu ook. 't Lijkt me verschriikelijk om daar echt te ver in te gaan. De gevolgen daarvan zou ik niet willen zien...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 13-07-2006, 21:05
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 13-07-2006 @ 21:57 :
Sneeuwvlokje is iemand die eerst heel veel in dit topics poste, de vaste posts hier kennen me allemaal wel. Ik heb zelf een eetstoornis gehad, alleen geen Anorexia Nervosa, heb hiervoor therapie gehad en ben nu zo goed als hersteld.

Ik heb een goed gesprek gehad met Fizzle en volgensmij is ze zich nu wel aan het realiseren dat ze niet heel goed bezig was en ik heb er opzich ook wel vertrouwen in dat ze niet verder 'in zakt'.
dankjewel voor de aanvulling sneeuwvlokje

deze sneeuwvlokje dus ^^
Oud 13-07-2006, 21:06
Verwijderd
Maar goed, dit is allemaal redelijk off-topic en men vindt het in dit topic niet zo prettig als er te veel gepraat wordt over de 'psychologische' kant van eten (eetstoornissen en aanverwante denkbeelden o.a.). Dit soort gesprekken kunnen beter via PM gebeuren.
Oud 13-07-2006, 21:06
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 13-07-2006 @ 22:02 :
Sorry... Ik ben pas een week op dit forum, dat wist ik niet...
Maar dat is wel fijn, dat het met jou beter gaat en met haar nu ook. 't Lijkt me verschriikelijk om daar echt te ver in te gaan. De gevolgen daarvan zou ik niet willen zien...
IK vergeef je iig
het lijkt mij ook heel verschrikkelijk om het ver te hebben... *slik*
Oud 13-07-2006, 21:08
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 13-07-2006 @ 22:06 :
Maar goed, dit is allemaal redelijk off-topic en men vindt het in dit topic niet zo prettig als er te veel gepraat wordt over de 'psychologische' kant van eten (eetstoornissen en aanverwante denkbeelden o.a.). Dit soort gesprekken kunnen beter via PM gebeuren.
IDD
of op psychologie.. kun je naar meerdere mensen tegelijk een PM sturen?
nouja iedereen mag mij sowiezo PMmen met alles ^^ ik ben niet alwetend maar het mag.
Oud 13-07-2006, 21:08
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 13-07-2006 @ 22:05 :
dankjewel voor de aanvulling sneeuwvlokje

deze sneeuwvlokje dus ^^
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 13-07-2006, 21:13
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 13-07-2006 @ 22:08 :
IDD
of op psychologie.. kun je naar meerdere mensen tegelijk een PM sturen?
nouja iedereen mag mij sowiezo PMmen met alles ^^ ik ben niet alwetend maar het mag.
Kan ik me voorstellen dat ze daar niet op zitten te wachten... Op de psychologische kant... Maar van de andere kant moet je soms ook je verhaal kwijt. Zeker als het al niet al te geweldig gaat.
Van dat PMmen heb ik niet al teveel verstand, maar goed, valt te proberen.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 13-07-2006, 21:19
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 13-07-2006 @ 22:13 :
Kan ik me voorstellen dat ze daar niet op zitten te wachten... Op de psychologische kant... Maar van de andere kant moet je soms ook je verhaal kwijt. Zeker als het al niet al te geweldig gaat.
Van dat PMmen heb ik niet al teveel verstand, maar goed, valt te proberen.
Daarom: subforum Psychologie. Daar kun je je verhaal kwijt over de psychologische kant.
Oud 13-07-2006, 21:23
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik had al een topic op psychologie... Maar ik weet soms ook niet wat nou waar wel en niet gepost mag worden.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 13-07-2006, 21:27
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 13-07-2006 @ 22:23 :
Ik had al een topic op psychologie... Maar ik weet soms ook niet wat nou waar wel en niet gepost mag worden.
komt tijd komt raad
Oud 13-07-2006, 21:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 13-07-2006 @ 22:23 :
Ik had al een topic op psychologie... Maar ik weet soms ook niet wat nou waar wel en niet gepost mag worden.
Dit topic is voor advies puur op eten gericht, voor alle gevoelens daaromheen is psychologie meer geschikt. (Dus, wil je een heel gericht lijstje van wat je op een dag moet eten kan dat hier, wil je praten over een eetstoornis kan dat op psych.)
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #18
George
500 24-05-2007 20:49
Lichaam & Gezondheid (belangrijk!) Vraag en nog wat kijk maar!
*Amm*
2 13-09-2006 17:58
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding-en-gezondheid topic deel 13
moon
2 21-06-2006 17:15
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #9
Bloem
500 03-01-2006 14:11
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.