Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2006, 23:21
Verwijderd
het was een vraag niet een beschuldiging, maar ik vroeg me af of het kon...
Oud 24-09-2006, 10:47
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 23-09-2006 @ 23:43 :
kan het dat mijn eetlust zoek is en dat mijn maag al een jaar ligt te fucken omdat ik aan de pil ben? (microgynon 30)
de pil kan invloed hebben op je eetlust, maar kan geen maagklachten veroorzaken. Ik denk dat het gebrek aan eetlust eerder een gevolg van de maagklachten is, en dat die dan weer ergens een andere oorzaak hebben.
Oud 25-09-2006, 06:38
Bloompje
Avatar van Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
DDM schreef op 23-09-2006 @ 19:24 :
Trillen op je benen is geen bijwerking van de Microgynon. Misselijkheid daarentegen wel. Wat zou kunnen is dat het trillen weer het gevolg is van de misselijkheid (het lichaam kan soms raar reageren op bepaalde aandoeningen). Gebruik je voor de rest geen medicijnen die een wisselwerking met de pil kunnen hebben?
Nee ik gebruik geen medicijnen verder
__________________
I am..
Oud 25-09-2006, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 24-09-2006 @ 00:18 :
De microgynon 30 krijgt hier niet echt goede reclame geloof ik

het is dan ook een stom klein kreng. Punt.
Ben zelf ook overgestapt op een andere, stom ding .
Oud 26-09-2006, 08:16
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
stout! schreef op 23-09-2006 @ 19:21 :
Hey, ik ben vandaag toch maar weer begonnen met de pil slikken, ook al is mijn 'natuurlijke menstruatie' nog niet begonnen. Ik heb 2 vragen.

Door het eerst stoppen met de pil en het weer beginnen voordat mijn echte menstruatie weer op gang is gekomen, ben ik misschien langer niet ongesteld. Kan mijn natuurlijke menstruatie alsnog komen nu ik weer met de pil begin? Is het slecht als hij niet komt?

En, belangrijker, vanaf wanneer is de pil ook alweer veilig als je niet begint met slikken op de eerste dag van de menstruatie? Ik dacht na een week maar is dat dan vrijdag of zaterdag (heb vanochtend, zaterdag, de eerste genomen)? Want vrijdag neem ik mijn zevende pil.

Sorry voor alle stomme vragen, maar alvast heel erg bedankt .
Hoi, sorry dat ik mezelf even quote maar ben toch wel echt benieuwd, vooral naar het antwoord op die laatste vraag .
Oud 26-09-2006, 10:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ stout!: volgens mij maakt het niet uit of je echte menstruatie wel of niet nog komt hoor. Zolang jij zeker weet dat je niet zwanger bent is het niet erg geloof ik.

Wanneer je veilig bent verschilt per pil. Sommige pillen zijn na zeven dagen veilig als je op dag 1 tot 5 na je menstruatie begint ofzo (de dagen zou je even na moeten kijken in je bijsluiter). Dit is alleen niet zo met alle pillen. Soms ben je pas veilig als je begint aan je tweede strip. Jij weet waarschijnlijk niet op welke dag je begonnen bent met slikken, of wel? Je bent sowieso veilig als je een hele strip goed geslikt hebt en je aan je tweede strip begint dus dat zou ik aanhouden als ik jou was.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-09-2006, 16:22
- KTFE
Avatar van - KTFE
- KTFE is offline
Ik slik al 4 maanden mijn pil door, en nu ben ik gisteren vergeten mijn pil te nemen. Normaal neem ik deze om 8u 's avonds. Dus heb ik hem vanochtend rond 8u40 genomen.
Ben ik nu nog veilig?
Oud 26-09-2006, 16:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
- KTFE schreef op 26-09-2006 @ 17:22 :
Ik slik al 4 maanden mijn pil door, en nu ben ik gisteren vergeten mijn pil te nemen. Normaal neem ik deze om 8u 's avonds. Dus heb ik hem vanochtend rond 8u40 genomen.
Ben ik nu nog veilig?
Nee, je hebt je pil meer dan twaalf uur te laat ingenomen (daar zou ik iig vanuit gaan, het is vast ook wel eens iets voor acht dat je hem neemt?). Je hebt de pil doorgeslikt en dus al minstens een hele strip geslikt? In dat geval kan je óf kiezen om nu gelijk te stoppen (dus na die vergeten pil geen pillen meer te slikken, ook niet die die je vergeten bent) en een stopweek te houden van maximaal zeven dagen, óf je moet de pil nog minstens een hele strip slikken (je slikt dan nog een hele strip door, hierachteraan).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-09-2006, 17:11
- KTFE
Avatar van - KTFE
- KTFE is offline
Pff, zouden die 40 minuutjes echt iets uitmaken? Ik neem hem soms ook wel rond 8.30-9uur 's avonds.
Oud 26-09-2006, 17:14
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Als je je pil hebt doorgeslikt, ben je nu sowieso nog veilig. Gewoon gelijk een stopweek inlassen. Of inderdaad nu nog 21 dagen achter elkaar doorslikken.

Dat is nu het grote voordeel van doorslikken
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 26-09-2006, 19:01
- KTFE
Avatar van - KTFE
- KTFE is offline
Kan ik niet gewoon mijn strip nu nog afmaken en dan een stopweek hebben? Want op 't moment is een stopweek niet echt handig, en ik zie het ook niet zitten om nog eens door te slikken, aangezien ik dat nu al zoveel heb gedaan.
Oud 26-09-2006, 20:54
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
- KTFE schreef op 26-09-2006 @ 20:01 :
Kan ik niet gewoon mijn strip nu nog afmaken en dan een stopweek hebben? Want op 't moment is een stopweek niet echt handig, en ik zie het ook niet zitten om nog eens door te slikken, aangezien ik dat nu al zoveel heb gedaan.
Het is of gelijk stoppen, of nog minimaal 21 dagen slikken.
__________________
Keep on rockin'
Oud 27-09-2006, 14:03
Luego
Luego is offline
Vraagje....
Ik ben kort geleden (op de eerste dag dat ik ongesteld was) begonnen met de pil, Mycrogynon 30, en had daar t/m afgelopen zaterdag 7 pillen van gehad. Zondagavond ging ik even naar mijn ouders, maar daar ben ik ziek geworden en dus maar even blijven plakken; had de strip niet bij me dus nu heb ik de pillen van zondag, maandag en gisteren niet gehad.
Maandagochtend werd ik toen alleen weer ongesteld.... Was dat een doorbraakbloeding die ik anders ook had gekregen, of kan/moet dat gekomen zijn doordat ik 'm zondag niet had genomen?
En wat is nu aan te raden om te doen? Wat gebeurt er als ik vanavond 'herstart'? Of kan ik beter wachten tot ik 'weer' ongesteld wordt en dan opnieuw beginnen?

Ik was vooral met de pil begonnen om van m'n offday en buikpijn af te komen, op het moment heb ik 'm niet als preventiemiddel nodig.

Hoop dat iemand me kan adviseren .
Oud 27-09-2006, 14:36
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Normaalgesproken krijg je niet gelijk de volgende dag als je een pil vergeet een bloeding. Of het een doorbraakbloeding was of iets anders weet ik niet, waarschijnlijk komt het doordat je lichaam in de war is doordat je voor het eerst de pil slikt.

Wat je nu doet maakt eigenlijk niet zoveel uit, omdat je de pil niet nodig hebt als preventiemiddel. Je kunt dus gelijk weer beginnen, of wachten tot je volgende ongesteldheid, dat moet je zelf weten.
__________________
Keep on rockin'
Oud 27-09-2006, 20:30
Luego
Luego is offline
En als ik nu dan weer begin, moet ik dan weer gewoon een hele strip/deze oude+een deel nieuwe slikken of alleen deze afmaken en dan een soort stopweek doen?
Oud 27-09-2006, 22:04
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Luego schreef op 27-09-2006 @ 21:30 :
En als ik nu dan weer begin, moet ik dan weer gewoon een hele strip/deze oude+een deel nieuwe slikken of alleen deze afmaken en dan een soort stopweek doen?
Als je nu weer begint, moet je wel 21 pillen slikken.
Het handigst is nu gewoon aan een nieuwe beginnen, en die helemaal afmaken. Je kunt dan de aangebroken strip als 'reserve' houden, voor als je per ongeluk een pil kwijtraakt ofzo, of bijvoorbeeld een keer een week later ongesteld wil worden.
__________________
Keep on rockin'
Oud 29-09-2006, 15:46
Cacharel
Cacharel is offline
hoi lieve mensen

ik zit met een klein probleempje. het is een beetje een lastig verhaal maar hier komt het.
ik ben in de derde week van de pilstrip mijn pil vergeten. ik heb hem meteen ingenomen toen ik er aan dacht. ik had toen wel al gemeenschap gehad (omdat erook wat andere dingen in mijn lichaam niet klopte toch net voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan maar niet zwanger)
normaal als je in de laatste week de pil vergeet moet je de stopweek overslaan en de volgende strip afmaken. omdat ik na die strip naar rome toe ga. komt het niet uit om dan omgesteld te worden. nou is mijn vraag:
kan ik nu stoppen met slikken, gewoon ongesteld worden en weer beginnen met een nieuwe strip(omdat ik sowieso niet zwanger ben).en als ik dan een nieuwe strip begin ben ik dan meteen veilig?

ik hoop dat het duidelijk is
alvast bedankt
__________________
Don't take my wings
Oud 29-09-2006, 16:01
Verwijderd
Ik slik op dit moment Lovette, maar kwam erachter dat die bij de apotheek hier per 3 strips €5,- duurder is dan bij een andere apotheek (aan de andere kant van het land, dus geen optie).
Nagevraagd hier, en het bleek dat die lagere prijs bij microgynon 20 hoort. Ze zeggen bij de apotheek dat ik die ook kan krijgen, omdat het dezelfde stoffen zijn, maar ik ben bang dat ik er op één of andere manier toch last van krijg (vanwege andere hulpstoffen ofzo).

Heeft iemand ervaring met zo'n overstap?
Kan microgynon toch anders uitpakken dan Lovette?
Oud 29-09-2006, 17:10
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Cacharel schreef op 29-09-2006 @ 16:46 :
hoi lieve mensen

ik zit met een klein probleempje. het is een beetje een lastig verhaal maar hier komt het.
ik ben in de derde week van de pilstrip mijn pil vergeten. ik heb hem meteen ingenomen toen ik er aan dacht. ik had toen wel al gemeenschap gehad (omdat erook wat andere dingen in mijn lichaam niet klopte toch net voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan maar niet zwanger)
normaal als je in de laatste week de pil vergeet moet je de stopweek overslaan en de volgende strip afmaken. omdat ik na die strip naar rome toe ga. komt het niet uit om dan omgesteld te worden. nou is mijn vraag:
kan ik nu stoppen met slikken, gewoon ongesteld worden en weer beginnen met een nieuwe strip(omdat ik sowieso niet zwanger ben).en als ik dan een nieuwe strip begin ben ik dan meteen veilig?

ik hoop dat het duidelijk is
alvast bedankt
Als je 36 uur te laat was, kun je die vergeten dag als 'stopweek' zien en nu een nieuwe strip afmaken, dan ben je nog gewoon veilig/ stel je je menstruatie uit.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 29-09-2006, 18:51
Cacharel
Cacharel is offline
Citaat:
Als je 36 uur te laat was, kun je die vergeten dag als 'stopweek' zien en nu een nieuwe strip afmaken, dan ben je nog gewoon veilig/ stel je je menstruatie uit
Iig bedankt voor je reactie
maar dat is dus het hele punt. ik ben dus bezig met deze strip. maar ik heb al 28 pillen geslikt inmiddels. (vorige strip, waarin ik er een vergeten ben, en deze al een week).maar omdat ik nu zeker weet dat ik niet zwanger ben, kan ik dan nu gewoon mijn stopweek houden (of volgende week) ipv over 2/3 weken. want juist dan komt het niet goed uit. of ben i dan niet meer veilig als ik aan een nieuwe strip begin?
__________________
Don't take my wings
Oud 29-09-2006, 18:57
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Cacharel schreef op 29-09-2006 @ 19:51 :
Iig bedankt voor je reactie
maar dat is dus het hele punt. ik ben dus bezig met deze strip. maar ik heb al 28 pillen geslikt inmiddels. (vorige strip, waarin ik er een vergeten ben, en deze al een week).maar omdat ik nu zeker weet dat ik niet zwanger ben, kan ik dan nu gewoon mijn stopweek houden (of volgende week) ipv over 2/3 weken. want juist dan komt het niet goed uit. of ben i dan niet meer veilig als ik aan een nieuwe strip begin?
als die 'vergeten' pil binnen 36 uur is ingenomen, kan dat
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 29-09-2006, 19:43
Cacharel
Cacharel is offline
Citaat:
als die 'vergeten' pil binnen 36 uur is ingenomen, kan dat
dus ik kan nu gewoon stippen met deze strip. een stopweek houden en dan weer beginnen. en dan ben ik gewoon weer veilig??

heel erg bedankt!
__________________
Don't take my wings
Oud 29-09-2006, 19:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 29-09-2006 @ 17:01 :
Ik slik op dit moment Lovette, maar kwam erachter dat die bij de apotheek hier per 3 strips €5,- duurder is dan bij een andere apotheek (aan de andere kant van het land, dus geen optie).
Nagevraagd hier, en het bleek dat die lagere prijs bij microgynon 20 hoort. Ze zeggen bij de apotheek dat ik die ook kan krijgen, omdat het dezelfde stoffen zijn, maar ik ben bang dat ik er op één of andere manier toch last van krijg (vanwege andere hulpstoffen ofzo).

Heeft iemand ervaring met zo'n overstap?
Kan microgynon toch anders uitpakken dan Lovette?
Voor zover ik weet zijn microgynon en lovette ook qua werkzame stoffen echt niet hetzelfde.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-09-2006, 21:36
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Cacharel schreef op 29-09-2006 @ 20:43 :
dus ik kan nu gewoon stippen met deze strip. een stopweek houden en dan weer beginnen. en dan ben ik gewoon weer veilig??

heel erg bedankt!
http://www.pilvergeten.nl/

op pil vergeten.nl zeggen ze dat wanneer je de vergeten pil op tijd ingenomen hebt, ben je gewoon nog veilig. Je kunt gewoon stopweek houden. Misschien is voor je gemoedsrust die site nog handig ^
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 29-09-2006, 21:38
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Cacharel schreef op 29-09-2006 @ 20:43 :
dus ik kan nu gewoon stippen met deze strip. een stopweek houden en dan weer beginnen. en dan ben ik gewoon weer veilig??

heel erg bedankt!
Het is wel heel belangrijk dat je die pil dus niet later dan 12 uur van je normale tijd hebt genomen (oftewel die 36 uur dus).
Mocht je dat niet meer zeker weten, is het handiger om juist wel door te slikken en dan gewoon nog een weekje extra te slikken als je in Rome zit. Kun je daarna gewoon stoppen en is er niks aan de hand.
__________________
Keep on rockin'
Oud 30-09-2006, 08:43
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-09-2006 @ 20:48 :
Voor zover ik weet zijn microgynon en lovette ook qua werkzame stoffen echt niet hetzelfde.
Ik heb even gecheckt; lovette heeft dezelfde werkzame stoffen als microgynon 20 (dus niet 30)
Oud 30-09-2006, 12:29
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Ik ben nu ongeveer 5 maanden aan de diane (een variant erop tenminste) voor mijn acne. Ik ben nu ook aan de antibiotica omdat de diane niet genoeg hielp, en toen ben ik maar gestopt met de pil omdat ik het niet nodig vond om twee dingen te slikken (en de pil wordt er toch onbetrouwbaar door). Alleen toen ben ik 3 dagen na het stoppen ongesteld geworden (normaal was dat 5 dagen erna) en het zag er ook heel anders uit, veel donkerder en meer (sorry voor de details). Nu ben ik bijna een week verder en ik ben nog steeds ongesteld, normaal zijn het maar 3 dagen erg, en de volgende 2 a 3 dagen bijna niets meer.

Is dit wel normaal? Ik vind het nogal vreemd, dit is al de 7e dag dat ik ongesteld ben en nog steeds bijna evenveel als de eerste dagen.

Oh ja, ik zeg er maar even bij dat ik absoluut niet zwanger kan zijn.

Laatst gewijzigd op 30-09-2006 om 12:36.
Oud 30-09-2006, 13:10
Verwijderd
je cyclus kan een beetje van slag zijn als je weer stopt met de pil. Ga er maar van uit dat deze 'rare' menstruatie éénmalig is
Oud 30-09-2006, 13:10
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Je lijf kan wel in de war zijn door het beginnen en stoppen met de pil en de antibiotica. Ik zou het even de tijd geven, komt waarschijnlijk vanzelf wel weer goed.

Heb ik ook nog een vraagje:
Sinds 2 maanden slik ik stediril30 ipv Meliane. Fijne pil opzich, niks aan de hand. Alleen heb ik nu sinds een dag of 3 hele donkere afscheiding, het lijkt bijna zwart Het is begonnen een dag voor mijn stopweek, heb donderdagavond mijn laatste pil geslikt. Ik vind het echt viezig. Weet iemand of dat komt doordat mijn lijf aan die nieuwe pil moet wennen ofzo?
Oud 30-09-2006, 13:11
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Same thoughts Sara
Oud 01-10-2006, 11:26
Jinte
Jinte is offline
Ik had een vraagje.
Kan je als je je eerste pil van de nieuwe strip vergeten bent deze behandelen als 'Pil in eerste week vergeten' ?
Oud 01-10-2006, 11:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jinte schreef op 01-10-2006 @ 12:26 :
Ik had een vraagje.
Kan je als je je eerste pil van de nieuwe strip vergeten bent deze behandelen als 'Pil in eerste week vergeten' ?
Ja, dat is dan je eerste pil van je eerste week
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-10-2006, 19:53
Dropjojo
Dropjojo is offline
ik heb ook een vraagje, ik hoop dat iemand er een antwoord voor me op heeft.

Ik heb de afgelopen maand de pil gewono geslikt, en de maanden daarvoor ook, maar niet als voorbehoedsmiddel, dus vrij onregelmatig. Nu ben ik sinds afgelopen woensdag bezig met een nieuwe strip, die ik wel op een exact moment wil slikken. Vanaf welk moment ben ik beschermd tegen zwangerschap?
bedankt!
Oud 01-10-2006, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Dropjojo schreef op 01-10-2006 @ 20:53 :
ik heb ook een vraagje, ik hoop dat iemand er een antwoord voor me op heeft.

Ik heb de afgelopen maand de pil gewono geslikt, en de maanden daarvoor ook, maar niet als voorbehoedsmiddel, dus vrij onregelmatig. Nu ben ik sinds afgelopen woensdag bezig met een nieuwe strip, die ik wel op een exact moment wil slikken. Vanaf welk moment ben ik beschermd tegen zwangerschap?
bedankt!
in ieder geval na 7 dagen, dus vanaf de 8e dag van de strip
Oud 02-10-2006, 22:15
NomiPomi
NomiPomi is offline
Vraagje, ik wil graag een dag eerder ongesteld worden *het liefst maar voor 1 keer, kan ik dan gewoon mn strip niet afmaken, in de zin van de laatste pil gewoon niet slikken ? dus dat ik de keer erna weer gewoon op de normale dag mn laatste pil neem (1 dag extra slikken dus?)
Beetje vage vraag, maar wil weten of dat kan
Oud 02-10-2006, 23:08
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Ik wil graag beginnen met de pil. De Yasmin-pil lijkt me wel wat. Heeft iemand hier ervaring mee?

Het lijkt me vooral een fijne pil omdat het onder andere goed werkt voor je huid, je er niet van aankomt en het blijkbaar ook helpt tegen stemmingswisselingen (wat ik normaal heel erg heb als ik ongesteld ben).

En trouwens, moet je gewoon naar de dokter gaan en zeggen dat je graag aan die specifieke pil wil beginnen? En vind hij dit dan ook goed, of zijn er bepaalde 'dingen' waardoor je niet aan een bepaalde pil zou kunnen beginnen?
Oud 02-10-2006, 23:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-09-2006 @ 14:10 :
Je lijf kan wel in de war zijn door het beginnen en stoppen met de pil en de antibiotica. Ik zou het even de tijd geven, komt waarschijnlijk vanzelf wel weer goed.

Heb ik ook nog een vraagje:
Sinds 2 maanden slik ik stediril30 ipv Meliane. Fijne pil opzich, niks aan de hand. Alleen heb ik nu sinds een dag of 3 hele donkere afscheiding, het lijkt bijna zwart Het is begonnen een dag voor mijn stopweek, heb donderdagavond mijn laatste pil geslikt. Ik vind het echt viezig. Weet iemand of dat komt doordat mijn lijf aan die nieuwe pil moet wennen ofzo?
Dat zal wel wat oud bloed zijn. Het klinkt als een doorbraakbloeding. Is je nieuwe pil lichter dan die Meliane? (sorry ff geen zin om zelf op te zoeken )

Ik zou gewoon doorgaan met de pil volgens schema, waarschijnlijk heb je het dan de volgende ronde niet meer. Doorbraakbloedingen komen vaak alleen in het begin voor. Zo niet, dan is de pil toch niet zo geschikt
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 02-10-2006, 23:41
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Faerie schreef op 03-10-2006 @ 00:08 :
En trouwens, moet je gewoon naar de dokter gaan en zeggen dat je graag aan die specifieke pil wil beginnen? En vind hij dit dan ook goed, of zijn er bepaalde 'dingen' waardoor je niet aan een bepaalde pil zou kunnen beginnen?
Je kunt gewoon zeggen dat die pil je fijn lijkt. De meeste artsen schrijven alle jongedames standaard dezelfde pil voor, gewoon uit gewoonte, tenzij ze zelf een specifieke voorkeur hebben.

De Yasmin pil is wel een derde generatie pil, dus het risico op trombose is ietsje hoger dan bij tweede generatie pillen. Nu ben jij nog jong, dus maakt dat niet zo veel uit, maar misschien schrijft je arts daarom liever een andere pil uit.

Maar vraag 't gewoon
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 03-10-2006, 09:30
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 03-10-2006 @ 00:38 :
Dat zal wel wat oud bloed zijn. Het klinkt als een doorbraakbloeding. Is je nieuwe pil lichter dan die Meliane? (sorry ff geen zin om zelf op te zoeken )

Ik zou gewoon doorgaan met de pil volgens schema, waarschijnlijk heb je het dan de volgende ronde niet meer. Doorbraakbloedingen komen vaak alleen in het begin voor. Zo niet, dan is de pil toch niet zo geschikt
Hmm ja, ik ben nu gewoon ongesteld. Ik denk dat Stediril zwaarder is dan Meliane, het ging er juist om dat ik geen doorbraakbloedingen meer zou hebben Nou ja, ik wacht het nog wel even af. De eerste strip ging alles goed
Oud 03-10-2006, 11:28
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
NomiPomi schreef op 02-10-2006 @ 23:15 :
Vraagje, ik wil graag een dag eerder ongesteld worden *het liefst maar voor 1 keer, kan ik dan gewoon mn strip niet afmaken, in de zin van de laatste pil gewoon niet slikken ? dus dat ik de keer erna weer gewoon op de normale dag mn laatste pil neem (1 dag extra slikken dus?)
Beetje vage vraag, maar wil weten of dat kan
Het is niet slim, maar voor een keertje kan het best (net alsof je de laatste pil vergeet te slikken, dan is het advies ook gelijk je stopweek houden). Over de keer erna, je hoeft dan die pil niet extra te slikken. Je kunt hem gewoon weggooien of bewaren voor als je er ooit eentje kwijtraakt. Het is trouwens niet gezegd dat je door een pil minder te slikken ook een dag eerder ongesteld wordt. Dat is helaas afwachten.
__________________
Keep on rockin'
Oud 03-10-2006, 11:32
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Roos schreef op 03-10-2006 @ 00:41 :
Je kunt gewoon zeggen dat die pil je fijn lijkt. De meeste artsen schrijven alle jongedames standaard dezelfde pil voor, gewoon uit gewoonte, tenzij ze zelf een specifieke voorkeur hebben.

De Yasmin pil is wel een derde generatie pil, dus het risico op trombose is ietsje hoger dan bij tweede generatie pillen. Nu ben jij nog jong, dus maakt dat niet zo veel uit, maar misschien schrijft je arts daarom liever een andere pil uit.

Maar vraag 't gewoon
op sexwoordenboek.nl staat dat daar een groot onderzoek naar gedaan is, en daaruit blijkt dat er bij de Yasmin-pil evenveel risico is op trombose als bij tweede generatie pillen:

Citaat:
Recentelijk is er een groots opgezet onderzoek gedaan bij vrouwen die orale anticonceptie gebruiken. Hieruit blijkt dat bij Yasmin het risico op trombose gelijk is aan die van de tweede generatiepillen wat Yasmin tot een veilige pil in het gebruik maakt.
Ga het dan in ieder geval gewoon zeggen tegen mijn huisarts, en dan vraag ik ook meteen even of er echt meer risico is om trombose te krijgen..
Oud 03-10-2006, 15:37
femkeb
Avatar van femkeb
femkeb is offline
Ik kan wegens omstandigheden alleen anticonceptie gebruiken die progestagenen bevatten.
Ik weet dat ik ook de opties als spiraaltje, implanon, prikpil ed heb, alleen neig ik zelf heel erg naar de minipil (cerazette)
Dit is een pil die je door blijft slikken zonder stopweek en het onduidelijk hoe je en of je ongesteld gaat worden.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
__________________
to fear love is to fear life and those who fear life are already three parts dead
Oud 03-10-2006, 16:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
femkeb schreef op 03-10-2006 @ 16:37 :
Ik kan wegens omstandigheden alleen anticonceptie gebruiken die progestagenen bevatten.
Ik weet dat ik ook de opties als spiraaltje, implanon, prikpil ed heb, alleen neig ik zelf heel erg naar de minipil (cerazette)
Dit is een pil die je door blijft slikken zonder stopweek en het onduidelijk hoe je en of je ongesteld gaat worden.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet wel dat je de minipil echt elke dag om dezelfde tijd moet slikken om te zorgen dat ie veilig blijft. Ik weet niet of je dat al wist en of dat haalbaar is voor je>
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-10-2006, 16:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Faerie schreef op 03-10-2006 @ 00:08 :
Ik wil graag beginnen met de pil. De Yasmin-pil lijkt me wel wat. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik slik nu al sinds een jaar of twee Yasmin

Ik weet niet of je specifieke vragen hebt? Ik weet wel dat artsen in eerste instantie niet graag Yasmin voorschrijven maar liever eerst microgynon ofzo en als dat niet bevalt pas een andere pil gaan overwegen zoals Yasmin. Ik heb hiervoor ook een jaar of drie Microgynon geslikt en kreeg daar echt teveel bijwerkingen van (misselijkheid, buikpijn, rugpijn). Toen ben ik naar mijn huisarts gegaan, heb gezegd dat ik graag een andere pil wilde gaan slikken maar dat ik er absoluut niet wou van aankomen of dat mijn borsten ervan zouden gaan groeien. Toen heb ik uiteindelijk Yasmin gekregen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-10-2006, 18:48
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 30-09-2006 @ 09:43 :
Ik heb even gecheckt; lovette heeft dezelfde werkzame stoffen als microgynon 20 (dus niet 30)
Ik up mijn vraag even een beetje

Als de werkzame stoffen gelijk zijn, kan je dan doordat ze verschillende hulpstoffen hebben toch ergens last van krijgen? (bijwerkingen, doorbraakbloedingen?)
Oud 03-10-2006, 18:49
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 03-10-2006 @ 19:48 :
Ik up mijn vraag even een beetje

Als de werkzame stoffen gelijk zijn, kan je dan doordat ze verschillende hulpstoffen hebben toch ergens last van krijgen? (bijwerkingen, doorbraakbloedingen?)
doorbraakbloedingen niet, lichte bijwerkingen wel.
Oud 03-10-2006, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 03-10-2006 @ 19:49 :
doorbraakbloedingen niet, lichte bijwerkingen wel.
En waar moet ik dan aan denken?
Oud 03-10-2006, 18:57
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 03-10-2006 @ 19:52 :
En waar moet ik dan aan denken?
Dingen als hoofdpijn, misselijkheid etc. Maar de kans dat je dar krijgt van de hulpstoffen is erg klein
Oud 03-10-2006, 21:30
femkeb
Avatar van femkeb
femkeb is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-10-2006 @ 17:51 :
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet wel dat je de minipil echt elke dag om dezelfde tijd moet slikken om te zorgen dat ie veilig blijft. Ik weet niet of je dat al wist en of dat haalbaar is voor je>
Ja dat wist ik al, dat is opzich het probleem niet (het is niet zo ideaal als de gewone pil natuurlijk, zal ook ff wennen zijn, maar dat is niet zo'n probleem)
Grootste punt waar ik gewoon mee zit is het mogelijke onregelmatig ongesteld worden, bijwerkingen enzo. Opzich heb ik daarover al wel op internet dingen gelezen, maar zou ook prettig zijn als iemand er ervaring mee had.
__________________
to fear love is to fear life and those who fear life are already three parts dead
Oud 03-10-2006, 23:11
Meija_meis
Meija_meis is offline
Beetje paniekerig, waarschijnlijk nergens voor nodig. Al jaren aan de pil, vorige maand gemeenschap gehad. Allebei nog maagd, hij niet in me klaargekomen. Was onverwacht, maar ik slikte redelijk regelmatig. Ondertussen al ongesteld geweest. Ben alleen gewoon ontzettend bang toch zwanger te zijn. Reden tot angst? Volgens mij praat ik mezelf alleen maar angst aan namelijk.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid helup!
chocomelkflesje
4 16-06-2004 12:41
Lichaam & Gezondheid zwanger en ongesteld?
love_girl_4-eva
39 04-06-2004 19:39
Seksualiteit morning-afterpil en ongesteld worden..
groovy
2 04-02-2004 15:58
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48
Lichaam & Gezondheid Onveilig in de stopweek?
Ireentje
18 22-05-2003 18:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.