Oud 05-09-2006, 19:20
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 05-09-2006 @ 19:15 :
ja, ik kan het ook fout hebben, maar gaan de vezels in het fruit niet verloren als je het vermaalt?
Oud 05-09-2006, 19:37
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Lijkt me niet, als je gewoon al het fruit dat je gepureerd hebt ook weer binnenkrijgt gaat er niets verloren ofzo.
Oud 05-09-2006, 19:48
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
hoe lang kan je rosbief bewaren? mn moeder zei dat het rauw vlees is en dat ik het al te lang bewaard had en dat je het dan beter niet meer op kan eten. maar vind het zonde om weg te gooien. van 1 plakje word je toch vast niet ziek? (of moet je hier echt mee oppassen?)
Oud 05-09-2006, 19:49
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
liek88 schreef op 05-09-2006 @ 19:48 :
hoe lang kan je rosbief bewaren? mn moeder zei dat het rauw vlees is en dat ik het al te lang bewaard had en dat je het dan beter niet meer op kan eten. maar vind het zonde om weg te gooien. van 1 plakje word je toch vast niet ziek? (of moet je hier echt mee oppassen?)
ik zou het niet langer dan 3 dagen bewaren
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 05-09-2006, 19:50
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
oke dankje weet ik dat nu, kan ik het dus beter niet meer opeten
Oud 05-09-2006, 22:58
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 05-09-2006 @ 12:13 :
Vandaag eten we niet warm thuis, dat is bijna geen doen omdat ik om half 5 al moet eten.
Ik werk 2 tot 3 keer per week, van 17:30 tot 21:30. Dan eet ik dus om 16:30, anders houd ik het niet vol. Ik vind het geen probleem. Je moet misschien een beetje passen en meten of iets eten dat snel en eenvoudig te bereiden is, maar als je een heel klein beetje moeite doet dan moet het lukken.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 06-09-2006, 16:23
vedetje
vedetje is offline
een vraagje,

de laatste maand heb ik veel rapper honger. Vroeger hoordje je me nooit zeggen van 'ik heb honger', nu om de zoveel uur wel...

Niet erg, als je honger hebt eet je toch, maar nu zit ik er dus mee in dat als ik niet ga opletten ik ga aankomen??
Wat kan ik dus best doen?
Anders eten, meer eten, regelmatiger eten???

een voorbeeld van wat ik gisteren heb gegeten (ongeveer de uren):

7uur: stokbrood (ongeveer 20 cm lang) met platte kaas en een appel
11uur: een sultana
2 uur: spaghetti en als dessert 2 chocoladekoeken (zo koek met chocolade omvulsel, creme ertussen)
4 uur: een stuk appeltaart
7 uur: een appel en een pot muesli
9 uur: een tas soep, met brood en hesp, en 2 regeltjes chocolade (mijn grote zonde)

Ik heb het gevoel dat dit langs de ene kant wel redelijk gezond is(alle elementen van de voedselpiramide komen voor denk ik), maar ik denk dat er teveel zoetigheid tussen zit???

Kan ik zo mijn gewicht stabiel houden, aan hoeveel kcal kom ik hieraan ongeveer..., wat doe ik tegen het hongergevoel? etc.

Om maar te zeggen, vroeger om 11 uur at ik niets, het dessert bleef meestal weg, en ik at niet om 4 én om 7 uur iets...

En om een idee te geven over mijn gewicht, grootte en fysische activiteit
Ik ben 1m69, weeg rond de 60 kg (tussen de 55 en 65, precies weet ik niet, boeit me ook niet als ik maar in mijn kleren pas).
Sport, hmm, ongeveer 3-4 uur per week volleybal, en zo'n 4-10 uur per week paardrijden. En ongeveer 3 uur per week wandelen (20 min naar de unief elke dag, en terug...)
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Oud 06-09-2006, 16:31
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
vedetje schreef op 06-09-2006 @ 16:23 :
een vraagje,

de laatste maand heb ik veel rapper honger. Vroeger hoordje je me nooit zeggen van 'ik heb honger', nu om de zoveel uur wel...

Niet erg, als je honger hebt eet je toch, maar nu zit ik er dus mee in dat als ik niet ga opletten ik ga aankomen??
Wat kan ik dus best doen?
Anders eten, meer eten, regelmatiger eten???

een voorbeeld van wat ik gisteren heb gegeten (ongeveer de uren):

7uur: stokbrood (ongeveer 20 cm lang) met platte kaas en een appel
11uur: een sultana
2 uur: spaghetti en als dessert 2 chocoladekoeken (zo koek met chocolade omvulsel, creme ertussen)
4 uur: een stuk appeltaart
7 uur: een appel en een pot muesli
9 uur: een tas soep, met brood en hesp, en 2 regeltjes chocolade (mijn grote zonde)

Ik heb het gevoel dat dit langs de ene kant wel redelijk gezond is(alle elementen van de voedselpiramide komen voor denk ik), maar ik denk dat er teveel zoetigheid tussen zit???

Kan ik zo mijn gewicht stabiel houden, aan hoeveel kcal kom ik hieraan ongeveer..., wat doe ik tegen het hongergevoel? etc.

Om maar te zeggen, vroeger om 11 uur at ik niets, het dessert bleef meestal weg, en ik at niet om 4 én om 7 uur iets...

En om een idee te geven over mijn gewicht, grootte en fysische activiteit
Ik ben 1m69, weeg rond de 60 kg (tussen de 55 en 65, precies weet ik niet, boeit me ook niet als ik maar in mijn kleren pas).
Sport, hmm, ongeveer 3-4 uur per week volleybal, en zo'n 4-10 uur per week paardrijden. En ongeveer 3 uur per week wandelen (20 min naar de unief elke dag, en terug...)
chocolade(koeken) en appeltaart moet je gewoon ruilen voor een aantal boterhammen met pindakaas ofzo, dat vult veel beter, en ipv stokbrood als ontbijt ook gewoon bruine boterhammen eten.

probeer drie grote maaltijden te nemen, 's ochtends (8-9 uur), 's middags (12-13 uur) en 's avonds (18-19 uur) en een aantal tussendoortjes.
je eet nu twee keer (spaghetti/soep) en het is nogal onregelmatig verdeelt. er staan in dit topic al genoeg normale eetschema's, kijk of je daar iets mee kan.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 06-09-2006, 17:56
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 06-09-2006 @ 16:31 :
probeer drie grote maaltijden te nemen, 's ochtends (8-9 uur), 's middags (12-13 uur) en 's avonds (18-19 uur) en een aantal tussendoortjes.
je eet nu twee keer (spaghetti/soep) en het is nogal onregelmatig verdeelt. er staan in dit topic al genoeg normale eetschema's, kijk of je daar iets mee kan.
Ik vind het wel leuk, al die eetschema's, maar volgens mij is er niemand in de "normale" wereld die zo eet. In elk geval, geen van mijn vrienden houdt zich aan dat "6 eetmomenten" en de meeste komen echt niet elke dag aan alles wat ze nodig hebben. Toch zijn ze allemaal gezond en niet dik of mager of wat dan ook.
Ik vind het een beetje eng dat jullie iemand die hier komt met een schema wat volgens mij best veel mensen eten, gelijk naar een van jullie standaard eetschema's ompraat, met "je moet bruin brood eten" en "twee keer avondeten is niet goed" als standaardzinnen. Ik denk dat jullie allemaal een beetje te erg vast houden aan al die schema's die in je hoofd zitten en niet meer gewoon kunnen eten waar je zin in hebt want "ow jee, pas over 3 kwartier is mijn eetmoment en dan moet ik fruit eten in plaats van het plakje koek wat ik nu bij de koffie krijg, help!"
Het is niet bedoeld als aanval op wie dan ook (ook niet op jou, Larry Flint), maar ik denk dat je niet "gewone" mensen die veel sporten en geen eetprobleem hebben, moet "dwingen" om net zo te gaan eten als mensen die niet normaal met eten om kunnen gaan.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 06-09-2006, 19:16
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Sherco schreef op 06-09-2006 @ 17:56 :
Ik vind het wel leuk, al die eetschema's, maar volgens mij is er niemand in de "normale" wereld die zo eet. In elk geval, geen van mijn vrienden houdt zich aan dat "6 eetmomenten" en de meeste komen echt niet elke dag aan alles wat ze nodig hebben. Toch zijn ze allemaal gezond en niet dik of mager of wat dan ook.
Ik vind het een beetje eng dat jullie iemand die hier komt met een schema wat volgens mij best veel mensen eten, gelijk naar een van jullie standaard eetschema's ompraat, met "je moet bruin brood eten" en "twee keer avondeten is niet goed" als standaardzinnen. Ik denk dat jullie allemaal een beetje te erg vast houden aan al die schema's die in je hoofd zitten en niet meer gewoon kunnen eten waar je zin in hebt want "ow jee, pas over 3 kwartier is mijn eetmoment en dan moet ik fruit eten in plaats van het plakje koek wat ik nu bij de koffie krijg, help!"
Het is niet bedoeld als aanval op wie dan ook (ook niet op jou, Larry Flint), maar ik denk dat je niet "gewone" mensen die veel sporten en geen eetprobleem hebben, moet "dwingen" om net zo te gaan eten als mensen die niet normaal met eten om kunnen gaan.

Ik denk dat niemand hier echt panisch met eetmomenten bezig is, maar dat kan ik ook mis hebben. Het is vooral een richtlijn, iets om aan vast te houden. Voor mensen die echt geen idee hebben wat gezonde eetgewoontes zijn is het waarschijnlijk wel prettig om te weten dat 3 hoofdmaatijden per dag beter is dat 6 tussendoormaaltijden.

En dwingt men hier mensen net zo te eten als mensen die niet normaal om kunnen gaan met eten? Dat is juist niet de bedoeling.
Oud 06-09-2006, 19:17
ikkuh15
ikkuh15 is offline
als jij om een mening vraagt, dan krijg je die...
En zo'n eetschema is echt wel normaal hoor die hier op de site staan! Als ik in mijn omgeving kijk eet iedereen s'ochtends 2 en s'middags 3 boterhammen en verder af en toe een tussendoortje. Heel normaal en gezond dus, vind ik.

Misschien kan je beter wat voedzaams eten als je vaak honger hebt?! Als jij 2 boterhammen eet met mager beleg dan zit je voller dan na een stuk appeltaart, terwijl het minder kcal bevat. en tevens ook gezonder is.

Ik vind het persoonlijk idd wat veel, appeltaart, pot muesli, 2 stukjes chocola, sultana en 2 chocoladekoeken. Ik zou me gewoon houden aan 2 tussendoortjes (+1x fruit tussendoor) en voor de rest gewone maaltijden met gezond eten...

Maarja, dat is mijn mening
Oud 06-09-2006, 20:44
Black Soul
Black Soul is offline
Ik ben het wel met Sherco eens hoor, dit meisje wil op gewicht blijven en heeft verder geen problemen met eten ofzo, maar zoals Ikkuh15 al zei, ze vraagt om hulp
als antwoord op de vraag:
je eet - in mijn ogen - wel vrij veel zoetigheid. Ik neem aan dat die appeltaart niet iets dagelijks is? Maar als je honger hebt kan je beter brood eten. Als je die appeltaart zou vervangen door 2 boterhammen dan zou het er in mijn ogen al vrij normaal uitzien!
Een paar tussendoortjes kan geen kwaad (sultana zie ik zelf als "verantwoord tussendoortje" en zo'n chocoladekoek is toch niet zo groot (zeg maar zo'n dubbele biscuit of heb ik het fout?) en chocola, tja daar heeft iedereen wel last van
BOVENDIEN sport jij erg veel! Dus kan je ook aardig wat hebben (ook omdat je niet wilt afvallen (toch?)), maak je dus vooral niet druk om de kleine tussendoortjes (reepje chocola, chocoladebiscuitje) maar eet als je honger hebt boterhammen.
Voor de rest wil ik nog even kwijt tegenover Larry Flint dat ik persoonlijk die soep niet als volledige maaltijd tel, dit vind ik namelijk vrij weinig in vergelijking met bijv. spaghetti.
__________________
dracula is sexy
Oud 06-09-2006, 21:07
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 06-09-2006 @ 19:17 :
als jij om een mening vraagt, dan krijg je die...
En zo'n eetschema is echt wel normaal hoor die hier op de site staan! Als ik in mijn omgeving kijk eet iedereen s'ochtends 2 en s'middags 3 boterhammen en verder af en toe een tussendoortje. Heel normaal en gezond dus, vind ik.
Mja, het is vrij normaal om 's morgens brood te eten en tussen de middag nog een keer, maar om nou te zeggen dat dat tussen 8 en 9 uur "moet" zijn... Ik weet niet, ik vind het altijd lijken op een soort panische richtlijnen; nu moet ik eten want het staat op mijn schema, en nu mag ik niet eten want er is niks ingepland...
Ik kan me voorstellen dat als je wilt afvallen of juist moet aankomen het fijn is om iets te hebben om je aan vast te houden, maar soms heb ik het idee dat er een beetje rigide mee om wordt gegaan, dat iedereen hier maar die basiseetlijsten met tijdstippen kan oplepelen alsof dat in elk mens voorgeprogrammeerd staat en compleet normaal is...

@Black Soul; je hebt helemaal gelijk, ze vraagt inderdaad of ze met dit eetpatroon op een stabiel gewicht blijft; in mijn ogen wel, want ze sport enorm veel en kan dus zeker wel chocola of wat dan ook gaan eten zonder gelijk kilo's aan te komen. Maar om haar nou gelijk dingen op te dringen van "je moet bruine boterhammen gaan eten" terwijl ze een prima eetpatroon heeft, vind ik een beetje ver gaan. Wat voor jou goed is hoeft niet voor een ander goed te zijn...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 06-09-2006, 21:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sherco schreef op 06-09-2006 @ 21:07 :
@Black Soul; je hebt helemaal gelijk, ze vraagt inderdaad of ze met dit eetpatroon op een stabiel gewicht blijft; in mijn ogen wel, want ze sport enorm veel en kan dus zeker wel chocola of wat dan ook gaan eten zonder gelijk kilo's aan te komen. Maar om haar nou gelijk dingen op te dringen van "je moet bruine boterhammen gaan eten" terwijl ze een prima eetpatroon heeft, vind ik een beetje ver gaan. Wat voor jou goed is hoeft niet voor een ander goed te zijn...
Ik vind niet dat ze een prima eetpatroon heeft. Ze eet erg weinig, al weinig voor iemand die niet zou sporten. Verder sport ze veel. Dat kan ze dus beter combineren met een aantal meer boterhammen. Dat zou een stuk gezonder zijn en haalt ze meer energie uit dan appeltaart. Zeker als je sport, moet je je lichaam wel de mogelijkheid geven om ergens de extra energie vandaan te halen...
Als ze op gewicht wil blijven, kan ze dat op een stuk gezondere manier doen, zodat ze uit trek niet naar teveel appeltaart grijpt. Natuurlijk is het goed dat ze lekker wat lekkers neemt, er zijn al teveel mensen die zich schuldig gaan voelen bij een enkel koekje, maar daarnaast zou ze toch wat meer brood kunnen eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 06-09-2006, 22:11
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 06-09-2006 @ 20:44 :

Voor de rest wil ik nog even kwijt tegenover Larry Flint dat ik persoonlijk die soep niet als volledige maaltijd tel, dit vind ik namelijk vrij weinig in vergelijking met bijv. spaghetti.
ja dat zeker, maar sommige mensen vervangen avondeten een keer voor soep met stokbrood ofzo, dus het zou opzich wel kunnen, het gaat er meer om dat ze om 9 uur nog een redelijk grote maaltijd neemt (soep/brood/chocolade)
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 06-09-2006, 23:24
Black Soul
Black Soul is offline
@Sherco: dat bedoel ik ook

@gothic: ik vind eigenlijk helemaal niet dat zij weinig eet (maar ook niet te veel), maar niet de juiste keuze (dus wel te weinig van de aanbevolen producten zoals brood en zuivel).

@Larry Flint: 9 uur is idd een beetje laat voor zo'n grote maaltijd, dan kan ze beter die maaltijd omruilen met de maaltijd ervoor ofzo
__________________
dracula is sexy
Oud 07-09-2006, 00:43
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
blurred schreef op 05-09-2006 @ 22:58 :
Ik werk 2 tot 3 keer per week, van 17:30 tot 21:30. Dan eet ik dus om 16:30, anders houd ik het niet vol. Ik vind het geen probleem. Je moet misschien een beetje passen en meten of iets eten dat snel en eenvoudig te bereiden is, maar als je een heel klein beetje moeite doet dan moet het lukken.
Dat doe ik nu ook. Afgelopen dindag was een uitzondering. Vandaag pannenkoeken gehad, morgen Intermezzo en vrijdag pizza. Niet gezond, maar wel makkelijk en snel klaar te maken.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 07-09-2006, 00:48
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
reine claude schreef op 05-09-2006 @ 12:24 :
Ik eet ook weleens tussen de middag warm, als ik 's avonds geen tijd heb.
Dat kan ik echt niet. 's Middag warm eten heb ik geen trek in en het is ook niet handig omdat ik dan op de uni ben. Ik heb het ook niet zo op ergens anders warm eten. daar heb ik tijdens de introductie al meer dan genoeg van gezien.

Ik heb vandaag die extra boterham gehouden en om 16:15 gewoon pannenkoeken gehad. Hopelijk is het nu wel een stuk beter dan met brood
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 07-09-2006, 09:07
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
vorige week bloed laten prikken voor de eetstoorniskliniek.. nu was dr wat met eiwitten in de urine.. dat was niet goed maar wat er niet goed aan was kon de assistente niet zeggen dus daar schoot ik lekker mee op weet iemand waar dit op duidt en wat het betekent? heeft dit echt iets met voeding/ondergewicht te maken??
Oud 07-09-2006, 09:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 07-09-2006 @ 09:07 :
vorige week bloed laten prikken voor de eetstoorniskliniek.. nu was dr wat met eiwitten in de urine.. dat was niet goed maar wat er niet goed aan was kon de assistente niet zeggen dus daar schoot ik lekker mee op weet iemand waar dit op duidt en wat het betekent? heeft dit echt iets met voeding/ondergewicht te maken??
als er veel eiwit in je urine zit, kan het zijn dat er iets met je nieren is... maar als ze niet meteen iets gezegd heeft, denk ik niet dat dat het is...

maar zolang je niet precies weet wat de uitslag was, kan ik je niet helpen ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-09-2006, 09:56
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 06-09-2006 @ 23:24 :
@gothic: ik vind eigenlijk helemaal niet dat zij weinig eet (maar ook niet te veel), maar niet de juiste keuze (dus wel te weinig van de aanbevolen producten zoals brood en zuivel).
Als je kijkt wat een meisje nodig heeft, eet ze te weinig. Als je kijkt wat een meisje nodig zou hebben als ze zoveel sport, eet ze écht te weinig. Als je kijkt naar voedingsstoffen komt ze een hoop tekort. Dat is niet mijn mening, maar wat zijn feiten. Gebaseerd op wat het voedingscentrum zegt.

Dat jij misschien minder gewend bent en daarom wat zij eet genoeg vindt, is jouw mening idd, maar een gezond advies wordt het dan niet...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-09-2006, 10:03
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-09-2006 @ 09:53 :
als er veel eiwit in je urine zit, kan het zijn dat er iets met je nieren is... maar als ze niet meteen iets gezegd heeft, denk ik niet dat dat het is...

maar zolang je niet precies weet wat de uitslag was, kan ik je niet helpen ...
hmm moet iig nog 2x urine inleveren (met een week dr tussen) dus wacht het wel even af dan.. bedankt iig voor je reactie
Oud 07-09-2006, 12:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
liek88 schreef op 07-09-2006 @ 09:07 :
vorige week bloed laten prikken voor de eetstoorniskliniek.. nu was dr wat met eiwitten in de urine.. dat was niet goed maar wat er niet goed aan was kon de assistente niet zeggen dus daar schoot ik lekker mee op weet iemand waar dit op duidt en wat het betekent? heeft dit echt iets met voeding/ondergewicht te maken??
Het kan zijn dat je spieren aan 't afbreken zijn omdat je te weinig binnenkrijgt. Ik weet niet of dat hiervoor kan zorgen, kan je opzoeken denk ik?
Oud 07-09-2006, 13:14
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-09-2006 @ 09:56 :
Als je kijkt wat een meisje nodig heeft, eet ze te weinig. Als je kijkt wat een meisje nodig zou hebben als ze zoveel sport, eet ze écht te weinig. Als je kijkt naar voedingsstoffen komt ze een hoop tekort. Dat is niet mijn mening, maar wat zijn feiten. Gebaseerd op wat het voedingscentrum zegt.

Dat jij misschien minder gewend bent en daarom wat zij eet genoeg vindt, is jouw mening idd, maar een gezond advies wordt het dan niet...
Dat valt toch wel mee? Ik zie 2x fruit, ik zie avondeten (geen hoeveelheden bij dus kan daar weinig overzeggen) ik zie brood en muesli (zoals ik al zei misschien net iets te weinig) ik zie tussendoortjes (sultana, koekjes, appeltaart) dus het enige wat ik eigenlijk mis is zuivel
__________________
dracula is sexy
Oud 07-09-2006, 17:39
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-09-2006 @ 12:12 :
Het kan zijn dat je spieren aan 't afbreken zijn omdat je te weinig binnenkrijgt. Ik weet niet of dat hiervoor kan zorgen, kan je opzoeken denk ik?
als je gaat sporten zonder te eten en je gaat te lang gebeurt dat idd om energie te krijgen, dat zorgt ook voor overgeven wanneer je bij dat punt zit... dus het zou zomaar kunnen. Maar waarom de nieren dat niet weer opnemen kan ik dan niet verklaren... Misschien Roos of Sarah...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-09-2006, 17:45
Verwijderd
Als er te veel eiwit in het bloed vrijkomt, kunnen ook gezonde nieren dat niet meer verwerken. Maar als er eiwit uit de spieren wordt gehaald als brandstof, dan wordt dat verbrandt, en is er dus is geen grote hoeveelheid eiwit meer in het bloed.
Eiwit in de urine duidt eigenlijk altijd op de een of andere nieraandoening, behalve in het geval van ortostatische proteinurie. Het is normaal dat je een minibeetje eiwit in de urine hebt en dat dit heel ietsje hoger is als je rechtop staat, door effecten van de zwaartekracht, het kan dat voorkomen dat het aan het eind van de dag zonder duidelijke oorzaak boven de grens voor wat normaal is komt, dan is het dus orthostatisch.

Laatst gewijzigd op 07-09-2006 om 17:50.
Oud 07-09-2006, 17:56
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-09-2006 @ 17:45 :
Als er te veel eiwit in het bloed vrijkomt, kunnen ook gezonde nieren dat niet meer verwerken. Maar als er eiwit uit de spieren wordt gehaald als brandstof, dan wordt dat verbrandt, en is er dus is geen grote hoeveelheid eiwit meer in het bloed.
Eiwit in de urine duidt eigenlijk altijd op de een of andere nieraandoening, behalve in het geval van ortostatische proteinurie. Het is normaal dat je een minibeetje eiwit in de urine hebt en dat dit heel ietsje hoger is als je rechtop staat, door effecten van de zwaartekracht, het kan dat voorkomen dat het aan het eind van de dag zonder duidelijke oorzaak boven de grens voor wat normaal is komt, dan is het dus orthostatisch.


wat ben je snel , telepatisch ?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-09-2006, 17:59
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-09-2006 @ 17:45 :
..het kan dat voorkomen dat het aan het eind van de dag zonder duidelijke oorzaak boven de grens voor wat normaal is komt, dan is het dus orthostatisch.
wat is orthostatisch dan?
Oud 07-09-2006, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 07-09-2006 @ 17:56 :


wat ben je snel , telepatisch ?
toeval denk ik

orthostatisch betekent ongeveer: veroorzaakt door rechtop staan/zitten
Oud 07-09-2006, 18:49
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Is het echt zo dat je aankomt van later eten?
Ben nu namelijk aan het studeren en er zijn dagen dat ik pas tegen 7 uur kan eten...ik vind dit echt megamoeilijk, want ik vind dat echt veelstelaat!
Wat kan ik dan beter doen? Om 6 uur een broodje ipv avondeten, of later avondeten? Vind het echt moeilijk zolaat te eten, raak al in de stress van alleen die gedachcte..
Oud 07-09-2006, 18:57
Hagel
Hagel is offline
7 uur is niet laat, gewoon om 7 uur eten.
En nee je komt volgens mij niet echt aan van later eten alleen je lichaam verbruikt het dan niet omdat je meestal laat op de avond niks meer doet. Vandaar dat je dan een hoger gewicht kunt krijgen lijkt me.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 07-09-2006, 21:24
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik eet altijd pas om 19.00 uur en ik kom er echt niet door aan. En natuurlijk moet je je avondeten niet vervangen door een broodje!
Oud 07-09-2006, 21:42
Salieri
Salieri is offline
Hey, ik hoop dat'k hier juist post en waarschijnlijk zijn zo'n dingen al gevraagd maar heb niet echt zin om een gans topic daarvoor te lezen
Ik ben 1.80 m en weeg 58 kg.
Dat vind'k nu veel te mager en zou graag toch wel wat kilo's aankomen. En dit is altijd al moeilijk voor me geweest
Dus heeft hier iemand tips ? zoals een ganse pot mayonaise leeg te eten ofzo ? ^_^
Oud 08-09-2006, 09:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Salieri schreef op 07-09-2006 @ 21:42 :
Hey, ik hoop dat'k hier juist post en waarschijnlijk zijn zo'n dingen al gevraagd maar heb niet echt zin om een gans topic daarvoor te lezen
Ik ben 1.80 m en weeg 58 kg.
Dat vind'k nu veel te mager en zou graag toch wel wat kilo's aankomen. En dit is altijd al moeilijk voor me geweest
Dus heeft hier iemand tips ? zoals een ganse pot mayonaise leeg te eten ofzo ? ^_^
Meer eten dan je nodig hebt en krachttraining (en dan moet je helemaal echt veel eten en op de juiste manier)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-09-2006, 16:13
Mara
Mara is offline
Citaat:
Salieri schreef op 07-09-2006 @ 21:42 :
Hey, ik hoop dat'k hier juist post en waarschijnlijk zijn zo'n dingen al gevraagd maar heb niet echt zin om een gans topic daarvoor te lezen
Ik ben 1.80 m en weeg 58 kg.
Dat vind'k nu veel te mager en zou graag toch wel wat kilo's aankomen. En dit is altijd al moeilijk voor me geweest
Dus heeft hier iemand tips ? zoals een ganse pot mayonaise leeg te eten ofzo ? ^_^
Veel eten. Dus, eet je genoeg?
Oud 08-09-2006, 19:11
Salieri
Salieri is offline
Niet echt.
Heb meestal de gewoonte om smorgens beetje cornflakes te eten smiddags niets of 1-2 boterhammen en dan savonds warm eten.
Veel vettigs eten is ook goed ?
Oud 08-09-2006, 19:30
Mara
Mara is offline
Wat dacht je van sowieso eens gewoon genoeg eten, geen wonder dat je zo mager bent..
Oud 08-09-2006, 19:41
Verwijderd
Meer eten lijkt mij idd een goed begin.
Oud 09-09-2006, 16:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb echt al de hele week een mega vreetbui. Echt heel erg. Ik kom er maar niet vanaf en ik begin onderhand wel heel erg te balen want ik heb weinig zin om 2 kilo aan te komen

Dus hoe stop ik het?
Oud 09-09-2006, 16:03
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Het niet meer kopen? Wat er niet is kun je ook niet pakken. Of misschien jezelf dwingen om, als je toch iets wil eten, iets gezonds te pakken.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 09-09-2006, 16:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 09-09-2006 @ 16:03 :
Het niet meer kopen? Wat er niet is kun je ook niet pakken. Of misschien jezelf dwingen om, als je toch iets wil eten, iets gezonds te pakken.
Mja mn vader heeft al boodschappen gedaan en er liggen hier alweer snickers en m&m's op me te wachten. Overigens weet ik altijd wel iets te vinden. Dan maak ik wel weer tig tosti's van het brood dat hier ligt. Ook lekker

Maar ik eet zo 8 sneeen brood, 3 snickers, een zak chips, etc. op op een dag Er komt gewoon geen eind aan.
Oud 09-09-2006, 16:18
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-09-2006 @ 16:10 :
Mja mn vader heeft al boodschappen gedaan en er liggen hier alweer snickers en m&m's op me te wachten. Overigens weet ik altijd wel iets te vinden. Dan maak ik wel weer tig tosti's van het brood dat hier ligt. Ook lekker

Maar ik eet zo 8 sneeen brood, 3 snickers, een zak chips, etc. op op een dag Er komt gewoon geen eind aan.
Ja oké, dan wordt het iets lastiger...
Dat brood kan niet zoveel kwaad denk ik, maar oké. Misschien kun je daarbij nog wat vaker fruit pakken.
Of je gaat naar boven. Bij ons thuis ligt al het eten beneden en als ik mezelf dwing om boven te blijven, komt dat meestal wel wel goed. Wat wel altijd boven ligt, is zoete kauwgom zonder suiker. Dat neem ik ook vaak als ik zin heb in snoep en er zitten nauwelijks calorieën in. En heel veel water drinken, dat neemt het honger-gevoel ook weg.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 09-09-2006, 18:51
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-09-2006 @ 16:10 :
Mja mn vader heeft al boodschappen gedaan en er liggen hier alweer snickers en m&m's op me te wachten. Overigens weet ik altijd wel iets te vinden. Dan maak ik wel weer tig tosti's van het brood dat hier ligt. Ook lekker

Maar ik eet zo 8 sneeen brood, 3 snickers, een zak chips, etc. op op een dag Er komt gewoon geen eind aan.
Waarschijnlijk moet je lichaam een tijd inhalen van te weinig inname. Ik las dat je weer regelmatig danst, dan heeft je lichaam gewoon meer nodig. Je gaat vast ook weer naar school, ook dat kost energie. Eet gewoon wat brood met mager beleg extra, kan iig weinig kwaad. Als je begint met kiezen tussen of chips of snickers, scheelt al iets . Je mag best elke dag wat lekkers. Zeker op dagen dat je danst...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 10-09-2006, 18:43
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
het gaat beter met eten (niet meer panisch om n kwartier eerder/later, veel minder afwegen enz) maar tis nog wel lastig. Ik werk nu naar het volgende toe (voor n groot deel afgeleid van de eetlijst die ik van de eetstoorniskliniek heb gekregen) :

Ontbijt
- 1 snee volkorenbrood met pindakaas
- 1 snee volkorenbrood met vleeswaren (rookvlees/kipfilet)
- 1 volkoren beschuitje/knackebrodje/wasa vezelrijk met zoet (light jam/spread/appelstroop/vruchtenstroop)
- 1 glas sojamelk
Tussendoor
- magere yoghurt/kwark (200ml)
- 1 stuk fruit
- evt wat muesli
Lunch
- 1 snee volkorenbrood met 30+ kaas
- 1 snee volkorenbrood met vleeswaren (rookvlees/kipfilet)
- 1 snee volkorenbrood met zoet (appelstroop/vruchtenstroop/spread)
- 1 glas sojamelk
Tussendoor
- 1 snee volkorenbrood met spread
- 1 stuk fruit
of (als ik ergens heen ga):
- 1 liga evergreen + 1 stuk fruit
Avondeten
- Gekookte aardappelen (200gr)
- Gekookte groente (200gr)
- Vleesvervanger (tivall carré/marokkaanse schijf enz)
of iets met pasta bijv:
- Volkoren macaroni/fusilli/pasta (75gr ongekookt)
- Tomaat uit blik (zonder toevoegingen) 200gr
- Hamreepjes/kipreepjes/Valess gehakt/kipfilet

Iemand nog op of aanmerkingen of tips? Ik ben nog een beetje zoekende, maar is dit oke?
Oud 10-09-2006, 19:08
Verwijderd
Ik vraag me wel af waarom je niet precies naar die eetlijst toe werkt...?

Ik vind het lijstje er nog wat overdreven gezond uit zien (afgezien van de pindakaas elke keer mager beleg; magere kwark als tussendoortje; geen sap of fris; dat soort dingen), maar het lijkt me wel ok.
Oud 10-09-2006, 19:14
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-09-2006 @ 19:08 :
Ik vraag me wel af waarom je niet precies naar die eetlijst toe werkt...?

Ik vind het lijstje er nog wat overdreven gezond uit zien (afgezien van de pindakaas elke keer mager beleg; magere kwark als tussendoortje; geen sap of fris; dat soort dingen), maar het lijkt me wel ok.
omdat dr op die eetlijst dingen staan die nog echt té moeilijk zijn/ik als overbodig/onzin zie. en nu lukt het me om dingen als appelstroop, pindakaas, liga evergreen en een 'normale' portie aardappelen/pasta te eten... dus dáár ben ik opzich al heel tevreden mee snap je
maar nog tips voor beleg wat iets minder mager is dan? (maar nog wel redelijk gezond)

Laatst gewijzigd op 10-09-2006 om 19:20.
Oud 10-09-2006, 19:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 10-09-2006 @ 19:14 :
omdat dr op die eetlijst dingen staan die nog echt té moeilijk zijn/ik als overbodig/onzin zie. en nu lukt het me om dingen als appelstroop, pindakaas, liga evergreen en een 'normale' portie aardappelen/pasta te eten... dus dáár ben ik opzich al heel tevreden mee snap je
maar nog tips voor beleg wat iets minder mager is dan? (maar nog wel redelijk gezond)
wat is te moeilijk en wat vind je overbodig/onzin?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 10-09-2006, 20:10
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-09-2006 @ 19:27 :
wat is te moeilijk en wat vind je overbodig/onzin?
een toetje (ik eet gewoon kwark/yoghurt als tussendoortje), 48+ kaas (ivm met veel verzadigde vetten), de koekjes (de evergreen dan niet) en het 's avonds laat nog moeten eten
Oud 10-09-2006, 20:11
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 10-09-2006 @ 18:43 :
het gaat beter met eten (niet meer panisch om n kwartier eerder/later, veel minder afwegen enz) maar tis nog wel lastig. Ik werk nu naar het volgende toe (voor n groot deel afgeleid van de eetlijst die ik van de eetstoorniskliniek heb gekregen) :

Ontbijt
- 1 snee volkorenbrood met pindakaas
- 1 snee volkorenbrood met vleeswaren (rookvlees/kipfilet)
- 1 volkoren beschuitje/knackebrodje/wasa vezelrijk met zoet (light jam/spread/appelstroop/vruchtenstroop)
- 1 glas sojamelk
Tussendoor
- magere yoghurt/kwark (200ml)
- 1 stuk fruit
- evt wat muesli
Lunch
- 1 snee volkorenbrood met 30+ kaas
- 1 snee volkorenbrood met vleeswaren (rookvlees/kipfilet)
- 1 snee volkorenbrood met zoet (appelstroop/vruchtenstroop/spread)
- 1 glas sojamelk
Tussendoor
- 1 snee volkorenbrood met spread
- 1 stuk fruit
of (als ik ergens heen ga):
- 1 liga evergreen + 1 stuk fruit
Avondeten
- Gekookte aardappelen (200gr)
- Gekookte groente (200gr)
- Vleesvervanger (tivall carré/marokkaanse schijf enz)
of iets met pasta bijv:
- Volkoren macaroni/fusilli/pasta (75gr ongekookt)
- Tomaat uit blik (zonder toevoegingen) 200gr
- Hamreepjes/kipreepjes/Valess gehakt/kipfilet

Iemand nog op of aanmerkingen of tips? Ik ben nog een beetje zoekende, maar is dit oke?
Hey,
Ik vind het heel knap hoe je het eten elke keer weer opbouwt! Fijn ook dat het al ietsje beter gaat!
Heb je btw nog nagevraagd hoe dat zit met "een koekje" die staat op de eetlijst? Wat dat allemaal kan zijn?
Ik vind het iig netjes eruitzien, maar idd nog wel heel mager en heel gezond allemaal! Gezond is natuurlijk niet erg, maar je moet wel af en toe wat ongezonds durven eten...
Wat dingetjes die mij opvallen...geen jus/saus bij de avondmaaltijd? Wel erg mager beleg.(wel knap dat het intussen 30+kaas is!) En ook heel gezonde tussendoortjes en s'avonds geen tussendoortje meer...en margarine/halvarine?
Misschien zou je daar nog wat aan durven veranderen?
Vind het wel knap hoe je bezig bent hoor!
Oud 10-09-2006, 20:16
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 10-09-2006 @ 20:11 :
Hey,
Ik vind het heel knap hoe je het eten elke keer weer opbouwt! Fijn ook dat het al ietsje beter gaat!
Heb je btw nog nagevraagd hoe dat zit met "een koekje" die staat op de eetlijst? Wat dat allemaal kan zijn?
Ik vind het iig netjes eruitzien, maar idd nog wel heel mager en heel gezond allemaal! Gezond is natuurlijk niet erg, maar je moet wel af en toe wat ongezonds durven eten...
Wat dingetjes die mij opvallen...geen jus/saus bij de avondmaaltijd? Wel erg mager beleg.(wel knap dat het intussen 30+kaas is!) En ook heel gezonde tussendoortjes en s'avonds geen tussendoortje meer...en margarine/halvarine?
Misschien zou je daar nog wat aan durven veranderen?
Vind het wel knap hoe je bezig bent hoor!
hmm nou dankje fijn dat jij het zo inziet!
onder een koekje verstaan ze bijvoorbeeld een verkade knappertje of een bastogne maar ze bieden je ook een gevulde koek aan..
Idd geen jus of saus... Deed ik opzich voor mn eetstoornis ook al niet dus laat ik niet bewust weg ofzo wat voor sausjes moet je dan aan denken?
Bij de boterhammen (vleeswaren en kaas) smeer ik nu standaard halvarine (onder de pindakaas en stroop vind ik dat écht niet lekker )
misschien een keertje een klein beetje pure hagelslag op brood proberen (hebben we toevallig sinds lange tijd in huis ) maar heb echt al n half jaar ofzo geen enkele vorm van chocolade gehad dus wordt moeilijk maja questie van proberen denk ik dan...

Laatst gewijzigd op 10-09-2006 om 20:18.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding- en Gezondheidstopic #15
Mara
500 07-12-2006 12:17
Lichaam & Gezondheid Hoeveel eten op een dag is gezond?
Verwijderd
6 14-06-2006 15:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.