Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2006, 13:10
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
volgens mij heb ik nogal last van nachtblindheid. als dat komt door vitamineA tekort, weet ik niet precies wat ik verkeerd doe. ik drink niet heel veel melk, maar eet wel yoghurt, kwark, kaas (voor zover ik weet dat VitA in zuivel zit.., af en toe een ei, wel eens wat vlees.. ik heb van mezelf wel niet zo'n goed zicht, dus ik weet niet of het dan ook met je ogen te maken kan hebben..

op de schijf van vijf staat ook de 'vetten en olie'. hoe kom je daar normaal aan als je eigenlijk nooit gebakken dingen eet ed? of haal ik daar mijn vitA tekort weer vandaan..
Oud 10-12-2006, 13:18
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik vraag me (los van de hoeveelheid) af of mijn voeding eigenlijk gevarieerd genoeg is, want was is dat eigenlijk...
ik eet elke dag ongeveer hetzelfde,
's ochtends een eigengebakken boterham (verschillende granen, en met veel pitjes en zaden enzo) en 100-150 g magere yoghurt/kwark
tussendoor appel
's middags t zelfde als 's ochtends
tussendoor niets of 2 kiwi's oid. en soms een beschuitje
's avonds stukje vis of vleesvervanger en groeten (de soort groenten en vis wissel ik altijd af, heel vette vis als zalm en makreel eet ik niet, tonijn wel)
250 ml optimel yoghurt/kwark
's avonds nog een beschuitje


Is het voelde om zo met het avondeten te varieren of moet je de rest van de dag ook nog varieren? Zou niet weten hoe ik dat moest doen eigenijk
Oud 10-12-2006, 13:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan bijvoorbeeld varieren met verschillende soorten broodbeleg, verschillende soorten fruit, etc
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-12-2006, 13:54
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Eh, 1250 is te weinig als je helemaal NIETS aan beweging doet. Dat is ongezond weinig, volgens mij. Bovendien is een warme maaltijd eerder 500-600 kcal dan 300. De rest klinkt goed.
Oud 10-12-2006, 14:11
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Mijn lichaam Ik snak naar suiker
Ik blijf hier wel regelmatig posten voor moral support
Ik heb namelijk met mijn moeder afgesproken dat ik 10 euro krijg voor elke kilo die ik afval (en dat geld gaat dan naar een vliegticket voor mijn zomervakantie).
En ik wil zelf natuurlijk ook wel een plat buikje volgende zomer
__________________
<):o)
Oud 10-12-2006, 15:09
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 10-12-2006 @ 14:10 :
hoe kom je daar normaal aan als je eigenlijk nooit gebakken dingen eet ed?
Halvarine op je boterhammen? Je kunt natuurlijk ook (goede) vetten halen uit noten, pindakaas, andere notenpasta's, visolie of lijnzaadolie, etc. Olijfolie kun je ook door salades doen. Overigens zit er in olijfolie en dergelijke geen vitamine A. Dat kun je inderdaad goed krijgen door dierlijke producten (vooral lever) of natuurlijk door worteltjes en zo.
Oud 10-12-2006, 15:29
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik heb nog een vraagje over afvallen/gewicht/lichaam
want als je ondergewicht hebt stopt vaak je menstruatie toch?
Maar als je nou de pil slikt, geldt dit dan nog steeds?

(geneeskunde-noob )
__________________
I love dr Phil :D
Oud 10-12-2006, 15:43
Vitamintje
Vitamintje is offline
Citaat:
Maija schreef op 10-12-2006 @ 12:26 :
ik heb ook een eetstroornis, en toch ben ik nu weer bezig om af te vallen.
Wat vinden jullie hiervan, ook omdat sommige mijn 'geschiedenis' van anderhalf jaar geleden wel een beetje kennen.
Je geschiedenis ken ik niet, maar ik vind het absoluut niet slim om te lijnen als je een eetstoornis hebt. En je krijgt veel te weinig energie binnen. Je vergooit je leven als je je eetstoornis koestert.
Oud 10-12-2006, 15:45
Vitamintje
Vitamintje is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 10-12-2006 @ 16:29 :
ik heb nog een vraagje over afvallen/gewicht/lichaam
want als je ondergewicht hebt stopt vaak je menstruatie toch?
Maar als je nou de pil slikt, geldt dit dan nog steeds?

(geneeskunde-noob )
nee dan wordt je wel ongesteld doordat je de pil slikt.
Oud 10-12-2006, 16:11
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 10-12-2006 @ 14:10 :
volgens mij heb ik nogal last van nachtblindheid. als dat komt door vitamineA tekort, weet ik niet precies wat ik verkeerd doe. ik drink niet heel veel melk, maar eet wel yoghurt, kwark, kaas (voor zover ik weet dat VitA in zuivel zit.., af en toe een ei, wel eens wat vlees.. ik heb van mezelf wel niet zo'n goed zicht, dus ik weet niet of het dan ook met je ogen te maken kan hebben..

op de schijf van vijf staat ook de 'vetten en olie'. hoe kom je daar normaal aan als je eigenlijk nooit gebakken dingen eet ed? of haal ik daar mijn vitA tekort weer vandaan..
Vitamine A zit ook nog in de vorm van betacaroteen in oranje dingen zoals wortel, zoete aardappel, pompoen. Maar met een normaal nederlands voedingspatroon krijg je vanzelf wel genoeg vitamine a binnen, dus het hoeft daar helemaal niet aan te liggen.
Oud 10-12-2006, 16:24
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-12-2006 @ 14:25 :
Je kan bijvoorbeeld varieren met verschillende soorten broodbeleg, verschillende soorten fruit, etc
Ik doe eigenlijk niet aan broodbeleg
Oud 10-12-2006, 16:29
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 10-12-2006 @ 16:45 :
nee dan wordt je wel ongesteld doordat je de pil slikt.
En dat blijft dan ook even hevig enzo? En ben je dan ook nog vruchtbaar?
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 10-12-2006, 16:33
Larry Flint
Larry Flint is offline
de pil zorgt er juist voor dat je niet vruchtbaar bent
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 10-12-2006, 16:41
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 10-12-2006 @ 17:33 :
de pil zorgt er juist voor dat je niet vruchtbaar bent
Ja oke, maar als je de pil dan vergeet ofzo.. Dat je dan nog wel zwanger kunt worden, ook al zou je als je de pil niet slikte niet meer ongesteld worden vanwege ondergewicht.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 10-12-2006, 16:48
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 10-12-2006 @ 17:41 :
Ja oke, maar als je de pil dan vergeet ofzo.. Dat je dan nog wel zwanger kunt worden, ook al zou je als je de pil niet slikte niet meer ongesteld worden vanwege ondergewicht.
Als een meisje een te laag gewicht heeft dan kan ze stoppen met menstrueren. Ze kan dan niet zwanger worden. Als dit meisje met een te laag gewicht ook de pil slikt dan kan ze door de pil wel blijven door "menstrueren". Elke vrouw kan dat. Ook een oma van 90 en een meisje van 3. Want ze slikt nu oestrogenen van buitenaf.
Dus als dat meisje de pil vergeet in te nemen kan ze niet zwanger worden aangezien haar eigen hormonen plat liggen.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 10-12-2006, 17:51
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
DDM schreef op 10-12-2006 @ 17:48 :
Als een meisje een te laag gewicht heeft dan kan ze stoppen met menstrueren. Ze kan dan niet zwanger worden. Als dit meisje met een te laag gewicht ook de pil slikt dan kan ze door de pil wel blijven door "menstrueren". Elke vrouw kan dat. Ook een oma van 90 en een meisje van 3. Want ze slikt nu oestrogenen van buitenaf.
Dus als dat meisje de pil vergeet in te nemen kan ze niet zwanger worden aangezien haar eigen hormonen plat liggen.
Oke, dat dacht ik dus al.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 10-12-2006, 17:56
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-12-2006 @ 17:11 :
Vitamine A zit ook nog in de vorm van betacaroteen in oranje dingen zoals wortel, zoete aardappel, pompoen. Maar met een normaal nederlands voedingspatroon krijg je vanzelf wel genoeg vitamine a binnen, dus het hoeft daar helemaal niet aan te liggen.
ik ga iig maar eens leverworst eten. en verder kan ik het beste het gewoon accepteren dat ik niets zie in het donker? als er verder dan weinigs ernstigs mee is.
Oud 10-12-2006, 19:03
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 10-12-2006 @ 16:43 :
Je geschiedenis ken ik niet, maar ik vind het absoluut niet slim om te lijnen als je een eetstoornis hebt. En je krijgt veel te weinig energie binnen. Je vergooit je leven als je je eetstoornis koestert.
Volgensmij vergelijk jij eetstoornis nu met meteen veel en veel te weinig eten, en niet met een verdraait beeld ivm eten en gewicht!
__________________
Oud 10-12-2006, 19:51
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 10-12-2006 @ 18:56 :
ik ga iig maar eens leverworst eten. en verder kan ik het beste het gewoon accepteren dat ik niets zie in het donker? als er verder dan weinigs ernstigs mee is.
Als je er echt last van hebt kun je er ook eens mee naar de huisarts gaan, nachtblindheid heeft meer mogelijke oorzaken dan alleen gebrek aan vitamine A.
Oud 10-12-2006, 20:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 10-12-2006 @ 17:24 :
Ik doe eigenlijk niet aan broodbeleg
omdat je nog steeds wil afvallen en nog steeds een eetstoornis hebt? Het is iig absoluut niet normaal. En je mist gewoon een hoop voedingsstoffen en cal die ook jij hard nodig hebt.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 10-12-2006, 22:16
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
DDM schreef op 10-12-2006 @ 17:48 :
Als een meisje een te laag gewicht heeft dan kan ze stoppen met menstrueren. Ze kan dan niet zwanger worden. Als dit meisje met een te laag gewicht ook de pil slikt dan kan ze door de pil wel blijven door "menstrueren". Elke vrouw kan dat. Ook een oma van 90 en een meisje van 3. Want ze slikt nu oestrogenen van buitenaf.
Dus als dat meisje de pil vergeet in te nemen kan ze niet zwanger worden aangezien haar eigen hormonen plat liggen.
ja daarom vroeg ik het
dankje

alleen zag ik het altijd als de ultieme waarschuwing als je menstruatie stopt. Ik slik alleen de pil, dus nu kan ik niet zien of mijn lichaam sterk genoeg is
__________________
I love dr Phil :D
Oud 11-12-2006, 06:33
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-12-2006 @ 21:30 :
omdat je nog steeds wil afvallen en nog steeds een eetstoornis hebt? Het is iig absoluut niet normaal. En je mist gewoon een hoop voedingsstoffen en cal die ook jij hard nodig hebt.
Nee het zijn nutteloze cal, wat is er zo nuttig aan jam/honing/hagelslag? En kaas, dat is zuivel, dat haal ik wel uit de yoghurt/kwark.
Oud 11-12-2006, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 11-12-2006 @ 07:33 :
Nee het zijn nutteloze cal, wat is er zo nuttig aan jam/honing/hagelslag? En kaas, dat is zuivel, dat haal ik wel uit de yoghurt/kwark.
Beleg is niet nutteloos. Kaas en vleeswaren bevatten vetten (en ook andere voedingsstoffen) die je lichaam nodig heeft. Bovendien kunnen veel mensen die in dit topic posten die extra cal ook goed gebruiken. En daarnaast is het ook normaal om een boterham te beleggen. Als jij je beleg niet centimeters dik op je brood doet valt het qua cal best mee en is het alleen maar gezond.
Oud 11-12-2006, 07:36
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
En als je niet van brood met beleg houdt, ontbijt dan eens met All Bran (Fruit 'n Fibre), dat is echt lekker spul en heel gezond
__________________
<):o)
Oud 11-12-2006, 08:33
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-12-2006 @ 08:27 :
Beleg is niet nutteloos. Kaas en vleeswaren bevatten vetten (en ook andere voedingsstoffen) die je lichaam nodig heeft. Bovendien kunnen veel mensen die in dit topic posten die extra cal ook goed gebruiken. En daarnaast is het ook normaal om een boterham te beleggen. Als jij je beleg niet centimeters dik op je brood doet valt het qua cal best mee en is het alleen maar gezond.

Sassiefje : ik zie beleg idd ook als nutteloos, maar ik doe er wel een beetje beleg op. Neem anders eerst beleg wat nog een beetje gezond voelt... Ik neem bijveerbeeld vegapathe (vleeswaren zijn gezond denk ik, met eiwitten enzo), jam zonder suiker (is alleen maar fruit, dus ook gezond), appelstroop (ook alleen maar fruit), sandwichspread (heel veel groente). Zulk soort dingen. Dan hoef je niet gelijk hagelslag ofzo erop te doen, maar doe je er wel iets op...
want eigenlijk is beleg wel normaler dan geen beleg! Zie je wel eens "normale" mensen (als in: zonder eetstoornis) droge boterhammen eten?
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 11-12-2006, 09:20
Vitamintje
Vitamintje is offline
Citaat:
Maija schreef op 10-12-2006 @ 20:03 :
Volgensmij vergelijk jij eetstoornis nu met meteen veel en veel te weinig eten, en niet met een verdraait beeld ivm eten en gewicht!
Ik weet heus wel wat een eetstoornis is, heb er zelf nl ook al meer dan 2 jaar last van. (En heb inmiddels wel een normaal gewicht en eetpatroon). Maar 1250 kcal is gewoon veel te weinig.
Oud 11-12-2006, 10:44
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Maija schreef op 10-12-2006 @ 20:03 :
Volgensmij vergelijk jij eetstoornis nu met meteen veel en veel te weinig eten, en niet met een verdraait beeld ivm eten en gewicht!
Ik weet niet of jij weet wat de visuele kenmerken van een eetstoornis zijn? Maar in ieder geval een abnormaal voedingspatroon, zoals bv veel te weinig eten.
Een verdraaid zelfbeeld willen mensen nog wel eens ontkennen, dus vandaar dat men al snel kijkt naar je eetpatroon!
__________________
<):o)

Laatst gewijzigd op 11-12-2006 om 10:46.
Oud 11-12-2006, 17:25
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik weet niet zeker of dit hier hoort, of in het Alles-wat-je-wilt-weten-topid.
Ik heb de laatste dagen heel veel last van mijn stoelgang. Is er iets wat dit (snel) kan verbeteren? Ik eet al (bijna) elke dag pindakaas op brood, ik eet bruin brood en ik drink Yakult. Is er iets anders (qua voeding) dat zou kunnen helpen?
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 11-12-2006, 17:56
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 11-12-2006 @ 18:25 :
Ik weet niet zeker of dit hier hoort, of in het Alles-wat-je-wilt-weten-topid.
Ik heb de laatste dagen heel veel last van mijn stoelgang. Is er iets wat dit (snel) kan verbeteren? Ik eet al (bijna) elke dag pindakaas op brood, ik eet bruin brood en ik drink Yakult. Is er iets anders (qua voeding) dat zou kunnen helpen?
gedroogde vruchten, volkorenbrood, iig dingen met veel vezels: volkoren producten, groente, fruit...
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 11-12-2006, 18:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 11-12-2006 @ 07:33 :
Nee het zijn nutteloze cal, wat is er zo nuttig aan jam/honing/hagelslag? En kaas, dat is zuivel, dat haal ik wel uit de yoghurt/kwark.
Als je geen eetstoornis zou hebben zou je niet beginnen over 'nutteloze cal'
Oud 11-12-2006, 18:28
samiej
Avatar van samiej
samiej is offline
Met mij gaat het nu best wel goed , we gingen gister winkelen en toen heb ik in de middag een paar frietjes op niet een hele friet en voor dat we naar huis gingen een saucijzebroodje. Alleen had ik dus wel weer het gevoel dat ik zo nooit zal kunnen afvallen maarja, ik heb nu eindelijk een broek gekocht die paar maten kleiner is dan ervoor en daardoor is mijn zus nu jaloers geworden omdat ik dezelfde maat heb als zij . Maar toch wil ik nog ongeveer rond de 10 kilo afvallen. Maarja dit was het ff .

xxx
Oud 11-12-2006, 19:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 11-12-2006 @ 18:25 :
Ik weet niet zeker of dit hier hoort, of in het Alles-wat-je-wilt-weten-topid.
Ik heb de laatste dagen heel veel last van mijn stoelgang. Is er iets wat dit (snel) kan verbeteren? Ik eet al (bijna) elke dag pindakaas op brood, ik eet bruin brood en ik drink Yakult. Is er iets anders (qua voeding) dat zou kunnen helpen?
2 boterhammen met pindakaas , vezels, of wat extra nootjes met gezonde vetten (pinda's), vis maar wat mij vooral goed geholpen heeft is lijnzaad. Zijn gewoon pitjes die je bij de drogist kunt kopen en een eetlepel per dag nemen....
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-12-2006, 19:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-12-2006 @ 19:26 :
Als je geen eetstoornis zou hebben zou je niet beginnen over 'nutteloze cal'
Idd. Je eet omdat het nodig is, omdat je lichaam 2000 cal nodig heeft om fatsoenlijk te functioneren. Met het minimale aanbevolen haal je het niet, daarom zorg je dat als je wat moet eten, dat je het lekker maakt. Je kunt ook genieten van eten, en eten gewoon omdat het lekker is en je er zin in hebt. Een normaal mens denkt er niet eens over na, die eet gewoon beleg omdat het lekker is.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-12-2006, 23:34
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Een tijdje was ik qua eten zo goed bezig, maar eigenlijk vanaf sinterklaas is het weer waardeloos... Ik had donderdag en vrijdag een dag van meer snoep dan gezond eten, maar om wat voor een reden dan ook viel ik daar iets van af.
Zaterdag had ik een etentje in een restaurant... Ik zag hier echt ontzettend tegenop en had die dag alleen maar een toetje (vruchtenyoghurt) op. 's Avonds tijdens dat etentje vond ik het allemaal helemaal niet lekker, maar toch moest ik het eten. Omdat iedereen alcohol dronk, deed ik dat ook maar, maar veel teveel... Was duizelig en zo gammel als ik weet niet wat. Die avond vond ik het echt schrikken op de weegschaal: 0,6 aankomen in 1 dag... Ik vond het veel en was echt zo ontzettend misselijk.

De dag daarop een verjaardag... Weer alleen maar toetje (vruchtenyoghurt) op voordat ik ging. Daar: Een half stukje taart, veel komkommer en paprika een aantal blokjes kaas en cashewnootjes. Weer dronk iedereen alcohol, en ik dus ook maar. Die avond zat ik weer terug op gewicht... Maar het waren wel een aantal dagen van slecht eten.

Vandaag was iets beter, maar nog steeds veel te weinig. Blijf er wel constant mee, maar ik weet dat dit niet goed is.

Ik moet m'n eetpatroon van eerst weer terug zien te krijgen, maar dat is zo moeilijk... Mijn slechte vorige week heeft ervoor gezorgd dat ik weer heel onzeker ben... Ik heb echt het idee alsof ik zoveel ben aangekomen, maar volgens de weegschaal is dat helemaal niet zo. En door dat idee alleen al vergaat mijn hongergevoel.
Ik ben ook als de dood voor kerstmis en derde kerstdag (familie-etentje), hoe ik dat aan moet gaan pakken. Ben als de dood om dan weer ineens heel veel aan te komen...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 11-12-2006, 23:54
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
O ja, vanaf wanneer heb je echt ernstig ondergewicht? Ik dacht onder de 18 dat je gewoon te licht bent, maar vanaf wanneer kan het echt kwaad?
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 12-12-2006, 06:46
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
@gothic & meelfriek
Ik vroeg iets over gevarieerd eten, jullie hoeven met echt niet te overtuigen dat ik een eetstoornis heb, ik heb zelf aangegeven dat ik weet dat dat nog niet over is, dus....
Oud 12-12-2006, 06:46
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 12-12-2006 @ 00:54 :
O ja, vanaf wanneer heb je echt ernstig ondergewicht? Ik dacht onder de 18 dat je gewoon te licht bent, maar vanaf wanneer kan het echt kwaad?
Verschilt echt heel erg per persoon/situatie, maar ik geloof dat in dit topic al een discussie daarover staat...
Oud 12-12-2006, 07:04
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 12-12-2006 @ 00:34 :
De dag daarop een verjaardag... Weer alleen maar toetje (vruchtenyoghurt) op voordat ik ging.
Ik ben ook als de dood voor kerstmis en derde kerstdag (familie-etentje), hoe ik dat aan moet gaan pakken. Ben als de dood om dan weer ineens heel veel aan te komen...
Heb je toevallig al een eetstoornis? Want zo vind ik het wel klinken.
Bang om veel te eten, jezelf veel te dik vinden enzo. En bovendien: waarom zou je alcohol drinken omdat de rest het ook doet? Doe gewoon wat je zelf wilt

En: je moet je niet elke dag wegen! Dan lijkt het alsof je bent aangekomen/afgevallen. Je lichaam houdt vocht vast. Door 's ochtends te plassen voor je gaat wegen scheelt dat al een halve kilo! Bovendien weeg je 's avonds vaak een kilo meer dan 's ochtends!
Kortom: weeg 1x in de twee weken op een vast tijdstip en je krijgt een beter resultaat wat je gewicht nou werkelijk is
__________________
<):o)
Oud 12-12-2006, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Heksjuh schreef op 11-12-2006 @ 18:25 :
Ik weet niet zeker of dit hier hoort, of in het Alles-wat-je-wilt-weten-topid.
Ik heb de laatste dagen heel veel last van mijn stoelgang. Is er iets wat dit (snel) kan verbeteren? Ik eet al (bijna) elke dag pindakaas op brood, ik eet bruin brood en ik drink Yakult. Is er iets anders (qua voeding) dat zou kunnen helpen?
Gedroogde vruchten idd, of lijnzaad. Of venkel (bv. in de vorm van kruidenthee, of gewoon een venkelknol en die dan in stukjes snijden en bakken of roosteren). Lijnzaad en venkel moet je niet elke dag gebruiken, dan worden je darmen 'lui'. Wat ook kan helpen: ontbijten met 2 kiwi's.
Oud 12-12-2006, 08:45
meezkah
meezkah is offline
En ontbijtkoek ook tog ?
Oud 12-12-2006, 08:45
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 12-12-2006 @ 00:34 :
Een tijdje was ik qua eten zo goed bezig, maar eigenlijk vanaf sinterklaas is het weer waardeloos... Ik had donderdag en vrijdag een dag van meer snoep dan gezond eten, maar om wat voor een reden dan ook viel ik daar iets van af.
Zaterdag had ik een etentje in een restaurant... Ik zag hier echt ontzettend tegenop en had die dag alleen maar een toetje (vruchtenyoghurt) op. 's Avonds tijdens dat etentje vond ik het allemaal helemaal niet lekker, maar toch moest ik het eten. Omdat iedereen alcohol dronk, deed ik dat ook maar, maar veel teveel... Was duizelig en zo gammel als ik weet niet wat. Die avond vond ik het echt schrikken op de weegschaal: 0,6 aankomen in 1 dag... Ik vond het veel en was echt zo ontzettend misselijk.

De dag daarop een verjaardag... Weer alleen maar toetje (vruchtenyoghurt) op voordat ik ging. Daar: Een half stukje taart, veel komkommer en paprika een aantal blokjes kaas en cashewnootjes. Weer dronk iedereen alcohol, en ik dus ook maar. Die avond zat ik weer terug op gewicht... Maar het waren wel een aantal dagen van slecht eten.

Vandaag was iets beter, maar nog steeds veel te weinig. Blijf er wel constant mee, maar ik weet dat dit niet goed is.

Ik moet m'n eetpatroon van eerst weer terug zien te krijgen, maar dat is zo moeilijk... Mijn slechte vorige week heeft ervoor gezorgd dat ik weer heel onzeker ben... Ik heb echt het idee alsof ik zoveel ben aangekomen, maar volgens de weegschaal is dat helemaal niet zo. En door dat idee alleen al vergaat mijn hongergevoel.
Ik ben ook als de dood voor kerstmis en derde kerstdag (familie-etentje), hoe ik dat aan moet gaan pakken. Ben als de dood om dan weer ineens heel veel aan te komen...
Dat aankomen was echt geen vet wat je aangekomen bent! Je gewicht schommelt sowieso per dag en als je zo rommelig eet (rommelige tijden bedoel ik, dus geen vast eetpatroon) dan gaat je lichaam vocht vasthouden als je wel iets eet.
Als je je gaat houden aan een eetstchema kom je vanzelf op je setpoint gewicht, dan hoef je je niet meer druk te maken over uiteten gaan en ook niet over of je te dun bent...(qua bmi)
Pak er een eetlijst bij en ga dat eten! Want als jij gewoon normaal eet, dan kom je heus ook niet ineens kilo's aan met kerst....
En waarom alcohol drinken als iedereen dat doet? Ik drink ook gewoon niet als iedereen drinkt
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 12-12-2006, 08:49
Verwijderd
Citaat:
meezkah schreef op 12-12-2006 @ 09:45 :
En ontbijtkoek ook tog ?
ja dat ook
Oud 12-12-2006, 09:07
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 12-12-2006 @ 00:34 :
*verhaal*
Zoek. Hulp.

Echt, we kunnen hier blijven typen maar als je er niks mee doet, of niks mee kunt, heeft het toch geen zin.

En ik wil iedereen met een eetstoornis nog een keer verzoeken niet te vergeten dat praten over eetstoornissen meer thuishoort op psych. Voor de hele praktische kant kun je hier best tips vragen maar de rest is echt niet erg geschikt voor hier en past beter daar.
Oud 12-12-2006, 14:33
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar de mensen die echt hulp willen. (ik heb een schema gekregen van mijn sportschool, en ik zou graag willen weten wat jullie daar van vinden.. gewoon 1250 kal op de dag eten volgens dit schema) krijgen meteen te horen dat ze weg moeten gaan.

Ik snap als ik keer op keer -1000 kal ga vermelden dit vermoeiend word. maar wat vinden jullie er nou echt van? En wat zouden jullie doen etc.

ik heb trouwens wel van de afgelopen tijd een vertraagde stofwisseling gekregen dus om te hopen op 2000 kal is onzin
__________________
Oud 12-12-2006, 15:23
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Maija schreef op 12-12-2006 @ 15:33 :

Ik snap als ik keer op keer -1000 kal ga vermelden dit vermoeiend word. maar wat vinden jullie er nou echt van? En wat zouden jullie doen etc.

ik heb trouwens wel van de afgelopen tijd een vertraagde stofwisseling gekregen dus om te hopen op 2000 kal is onzin
ik vind het te weinig. Wat ik zou doen is meer eten. Je zou beetje bij beetje op kunnen bouwen.
__________________
dracula is sexy
Oud 12-12-2006, 15:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Maija schreef op 12-12-2006 @ 15:33 :
ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar de mensen die echt hulp willen. (ik heb een schema gekregen van mijn sportschool, en ik zou graag willen weten wat jullie daar van vinden.. gewoon 1250 kal op de dag eten volgens dit schema) krijgen meteen te horen dat ze weg moeten gaan.

Ik snap als ik keer op keer -1000 kal ga vermelden dit vermoeiend word. maar wat vinden jullie er nou echt van? En wat zouden jullie doen etc.

ik heb trouwens wel van de afgelopen tijd een vertraagde stofwisseling gekregen dus om te hopen op 2000 kal is onzin
Dus jij gaat geen normale hoeveelheid eten omdat je stofwisseling vertraagt is. Je stofwisseling is vertraagt omdat je te weinig eet.

Zo kan ik ook gaan redeneren.
Oud 12-12-2006, 15:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 12-12-2006 @ 00:34 :
Een tijdje was ik qua eten zo goed bezig, maar eigenlijk vanaf sinterklaas is het weer waardeloos... Ik had donderdag en vrijdag een dag van meer snoep dan gezond eten, maar om wat voor een reden dan ook viel ik daar iets van af.
Zaterdag had ik een etentje in een restaurant... Ik zag hier echt ontzettend tegenop en had die dag alleen maar een toetje (vruchtenyoghurt) op. 's Avonds tijdens dat etentje vond ik het allemaal helemaal niet lekker, maar toch moest ik het eten. Omdat iedereen alcohol dronk, deed ik dat ook maar, maar veel teveel... Was duizelig en zo gammel als ik weet niet wat. Die avond vond ik het echt schrikken op de weegschaal: 0,6 aankomen in 1 dag... Ik vond het veel en was echt zo ontzettend misselijk.

De dag daarop een verjaardag... Weer alleen maar toetje (vruchtenyoghurt) op voordat ik ging. Daar: Een half stukje taart, veel komkommer en paprika een aantal blokjes kaas en cashewnootjes. Weer dronk iedereen alcohol, en ik dus ook maar. Die avond zat ik weer terug op gewicht... Maar het waren wel een aantal dagen van slecht eten.

Vandaag was iets beter, maar nog steeds veel te weinig. Blijf er wel constant mee, maar ik weet dat dit niet goed is.

Ik moet m'n eetpatroon van eerst weer terug zien te krijgen, maar dat is zo moeilijk... Mijn slechte vorige week heeft ervoor gezorgd dat ik weer heel onzeker ben... Ik heb echt het idee alsof ik zoveel ben aangekomen, maar volgens de weegschaal is dat helemaal niet zo. En door dat idee alleen al vergaat mijn hongergevoel.
Ik ben ook als de dood voor kerstmis en derde kerstdag (familie-etentje), hoe ik dat aan moet gaan pakken. Ben als de dood om dan weer ineens heel veel aan te komen...
Zoek hulp. Niet alleen voor je eetstoornis, gewoon het hele feit dat je je zo vergelijkt met anderen. Je drinkt alcohol omdat anderen alcohol drinken? Dat heeft verder niks met je eetstoornis te maken, maar met het feit dat je net als anderen wil zijn en hartstikke onzeker bent. Zoek dus hulp.
Oud 12-12-2006, 17:16
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-12-2006 @ 16:26 :
Dus jij gaat geen normale hoeveelheid eten omdat je stofwisseling vertraagt is. Je stofwisseling is vertraagt omdat je te weinig eet.

Zo kan ik ook gaan redeneren.
Ja, maar WAT is nog normaal, ik weet ondertussen echt wel dat je boven een bepaalde grens moet gaan zitten.

Volgens de sportschool is dat 1200 kal. als ondertse grens (als je natuurlijk bij hun regelmatig sport )

Maar wat is volgens jullie een onderste grens (ik heb nu namelijk geen tijd meer voor sport en reis eigenlijk alleen nog maar met de bus ipv fiets ivm vroeg beginnen-ver reizen- en lang doorwerken met stage)
Ik weet dat dat geen goed excuus is, maar ik heb er gewoon geen tijd meer voor. als mn stage minder intensief is ga ik gewoon weer sporten, maar nu ben ik vrij rustig.

Dus ik vond 1250 zonder veel beweging wel netjes, jullie vinden dat te weinig. Ik zou wel graag wat afvallen. niet drastisch 2 kilo per week (niet dat dat nog ooit gaat lukken op een gezonde manier) een paar kilo in de komende maanden zal fijn zijn..
__________________
Oud 12-12-2006, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 12-12-2006 @ 18:16 :
Maar wat is volgens jullie een onderste grens
Dat is per persoon erg verschillend. Iedereen heeft een andere bouw, een andere lengte, een ander ideaal gewicht en een ander gewicht en een ander leefpatroon. Onder de 1500kcal vind ik tenzij je heel klein bent (denk aan 1,40m oid) of de hele dag alleen maar op bed ligt of echt overgewicht hebt en onder begeleiding van een dietiste en een arts ivm je gezondheid af valt te weinig. Dit is wel MIJN mening, geen feit.

Op de site van het voedingscentrum en in dit topic is btw al zo vaak aangegeven wat een beetje normale hoeveelheden zijn...zoek dat eens op, misschien krijg je dan een idee. Of overleg eens met je huisarts en/of vraag een verwijzing naar een dietiste. Dat laatste lijkt me eigenlijk nog wel het beste idee.
Oud 12-12-2006, 17:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 12-12-2006 @ 18:16 :
Ja, maar WAT is nog normaal, ik weet ondertussen echt wel dat je boven een bepaalde grens moet gaan zitten.

Volgens de sportschool is dat 1200 kal. als ondertse grens (als je natuurlijk bij hun regelmatig sport )

Maar wat is volgens jullie een onderste grens (ik heb nu namelijk geen tijd meer voor sport en reis eigenlijk alleen nog maar met de bus ipv fiets ivm vroeg beginnen-ver reizen- en lang doorwerken met stage)
Ik weet dat dat geen goed excuus is, maar ik heb er gewoon geen tijd meer voor. als mn stage minder intensief is ga ik gewoon weer sporten, maar nu ben ik vrij rustig.

Dus ik vond 1250 zonder veel beweging wel netjes, jullie vinden dat te weinig. Ik zou wel graag wat afvallen. niet drastisch 2 kilo per week (niet dat dat nog ooit gaat lukken op een gezonde manier) een paar kilo in de komende maanden zal fijn zijn..
Als je sport is 1200 echt veel te weinig, ook voor afvallen. Je lichaam functioneert pas normaal bij 2000 cal (maar dan een dag dat je niet sport of actief bezig bent. Zodra je sport moet je dat compenseren door meer te eten)! Jij wilt én 800 cal minder gaan eten en nog gaan sporten ook. Echt, dat is zo ongezond. Klaar. Maar jij wil gewoon afvallen. Dat is ongezond. Je hebt een eetstoornis, dat is ook ongezond. Dóe dáar eerst eens wat aan. Zover ik me kon herinneren heb je niet serieus overgewicht (bmi > 25). Pas dan zou je 1500 cal kunnen gaan eten met sporten, dan val je in theorie een kilo per week af, maar dan is het ook nodig en goed voor je gezondheid. Voor jou geldt dat allemaal niet.

Echt zoek hulp. En anders betere hulp, je bent je leven aan het verzieken.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 18:00
Lichaam & Gezondheid Voeding & gezondheid topic #17
=zwart wit=
500 10-04-2007 13:44
Lichaam & Gezondheid Hoeveel eten op een dag is gezond?
Verwijderd
6 14-06-2006 14:09
Eten & Drinken Wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken #5
blurred
500 10-01-2006 17:49
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding en gezondheidstopic #42
blurred
500 05-04-2005 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.