Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2006, 20:50
Verwijderd
Als je wel aan alle andere punten van de checklist voldoet betekent dat natuurlijk ook al dat er iets aan de hand is he maar dat is meer iets voor op psych dan hier.

Je *moet* niet per se stoppen met de pil, je kunt ook accepteren dat je niet zeker weet of je nog zou menstrueren.
Sassiefje, jij krijgt als ik het me goed herinner al allerlei begeleiding, zo lang die niet vindt dat je met de pil zou moeten stoppen om te kijken of je nog menstrueert, lijkt mij dat niet nodig.
Oud 21-12-2006, 09:12
Verwijderd
Hee, ik heb even een vraag mbt de Diane35.
Ik heb ongeveer 2,5 jaar geleden die pil voor een jaar geslikt, voornamelijk omdat ik last had van acne.
In het begin had ik hele pijnlijke en opgezette borsten (ook pijn met slapen), wat na verloop van tijd minder werd maar ze bleven wel opgezet. Ook voelde ik me sowieso best wel opgeblazen en dik (en enigszins neerslachtig), en ik werd ook dikker. Ik wil dat niet geheel afschrijven aan het pilgebruik, maar wel het feit dat m'n borsten groter werden. In een keer allemaal nieuwe bh's kopen hehe. Want nadat ik stopte met de pil bleef ik net zo dik maar werden m'n borsten weer ietsjes minder groot (en opgezet).
Verder kan ik me herinneren dat ik me sowieso niet lekker voelde bij die pil, vandaar dat ik ook weer ben gestopt. Het enige, wel héle grote, voordeel was dat m'n huid er heel goed uitzag na ongeveer 3 maanden. Daar was ik super blij mee. En ik merkte dat m'n haar nooit meer vet werd, terwijl ik daarvoor en nu ook elke dag m'n haar moet wassen en last van roos heb. Dat begint me ook echt te irriteren (letterlijk en figuurlijk, ahum).
Goed. Nu ben ik weer bij de huisarts geweest omdat ik zo'n last van m'n hoofdhuid heb en toch die acne wel irritant blijf vinden en weer aan de pil zat te denken. Ik heb verteld wat ik de nadelen vind, maar omdat ik toch twijfelde heeft hij me een recept gegeven voor als ik de pil toch weer wil gaan slikken.
Nou, komt het, ik twijfel dus nog steeds over wat ik ga doen. Ik vind al die trombose-dingen ook maar eng, al helemaal omdat ik overgewicht heb.
Wat zouden jullie doen? Zal ik het gewoon weer eens 3 maanden proberen en dan nog eens kijken welke nadelen tegen de voordelen opwegen?
Wat zijn jullie ervaringen met wat ik hier allemaal opnoem?
Alvast bedankt..
Oud 21-12-2006, 10:47
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
Nubis schreef op 21-12-2006 @ 10:12 :
Nou, komt het, ik twijfel dus nog steeds over wat ik ga doen. Ik vind al die trombose-dingen ook maar eng, al helemaal omdat ik overgewicht heb.
Als het goed is, vraagt je huisarts je wanneer je (opnieuw) met de pil start een aantal maal op controle te komen, met name om je bloeddruk te meten en te vergelijken met eerdere metingen. Wanneer je bloeddruk te hoog is, heb je inderdaad een verhoogd risico op trombose, zeker bij pilgebruik. Hoge bloeddruk kan samenhangen met overgewicht, maar dat hoeft niet.
Trombose is een ziektebeeld waarbij vaak ook een genetische factor een rol speelt. Wanneer er in je familie geen trombose voorkomt, hoef je niet direct bezorgd te zijn om het risico van het ontstaan van trombose.

Citaat:
Nubis schreef op 21-12-2006 @ 10:12 :
Wat zouden jullie doen? Zal ik het gewoon weer eens 3 maanden proberen en dan nog eens kijken welke nadelen tegen de voordelen opwegen?
Wat zijn jullie ervaringen met wat ik hier allemaal opnoem?
Alvast bedankt..
Ja, ik zou het nog een keer proberen met een andere anticonceptiepil. Zelf heb ik geen ervaring met de zaken die jij noemt, niet met de positieve en ook niet met de negatieve. Wel weet ik van anderen dat het een wereld van verschil kan zijn wanneer je overschakelt op een andere pil. Je huisarts heeft vast wel enige ervaring met de klachten en de voordelen die je genoemd hebt en heeft dan wellicht geprobeerd om een anticonceptiepil te kiezen die voor jou een tussenoplossing kan zijn; ik denk dat het dan het proberen wel waard is. Succes ermee .
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Oud 21-12-2006, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Lautitia schreef op 21-12-2006 @ 11:47 :
Als het goed is, vraagt je huisarts je wanneer je (opnieuw) met de pil start een aantal maal op controle te komen, met name om je bloeddruk te meten en te vergelijken met eerdere metingen. Wanneer je bloeddruk te hoog is, heb je inderdaad een verhoogd risico op trombose, zeker bij pilgebruik. Hoge bloeddruk kan samenhangen met overgewicht, maar dat hoeft niet.
Trombose is een ziektebeeld waarbij vaak ook een genetische factor een rol speelt. Wanneer er in je familie geen trombose voorkomt, hoef je niet direct bezorgd te zijn om het risico van het ontstaan van trombose.


Ja, ik zou het nog een keer proberen met een andere anticonceptiepil. Zelf heb ik geen ervaring met de zaken die jij noemt, niet met de positieve en ook niet met de negatieve. Wel weet ik van anderen dat het een wereld van verschil kan zijn wanneer je overschakelt op een andere pil. Je huisarts heeft vast wel enige ervaring met de klachten en de voordelen die je genoemd hebt en heeft dan wellicht geprobeerd om een anticonceptiepil te kiezen die voor jou een tussenoplossing kan zijn; ik denk dat het dan het proberen wel waard is. Succes ermee .
Ik heb net een nieuwe huisarts ivm verhuizing, maar zowel m'n oude als m'n nieuwe huisarts hebben nooit controles gedaan. M'n oude huisarts heeft alleen gevraagd of er bepaalde ziektes in de familie voorkwamen. M'n nieuwe huisarts heeft niks gevraagd zelfs. Naar mijn weten is ook nooit mijn bloeddruk bijv gemeten.

Over andere conceptiepillen: toen ik het er dus met m'n huisarts over had, zei ik dat m'n vorige huisarts inderdaad aanraadde op bijv Yasmin over te stappen. Maar m'n nieuwe huisarts zei dat het dan niet meer echt specifiek werkt tegen acne (en roos).
Oud 21-12-2006, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Nubis schreef op 21-12-2006 @ 11:58 :
Over andere conceptiepillen: toen ik het er dus met m'n huisarts over had, zei ik dat m'n vorige huisarts inderdaad aanraadde op bijv Yasmin over te stappen. Maar m'n nieuwe huisarts zei dat het dan niet meer echt specifiek werkt tegen acne (en roos).
Hey, ik ben pas geleden van de Diane overgestapt op de Yasmin. Heb geen last van acné gekregen en ben zelfs aan het afvallen
Maar er zitten (voor mij sowieso) wel nadelen aan die pil;
Ik heb echt géén zin meer in sex
Ik heb enorme last van buikpijnen

Ik ben overgestapt omdat ik met de Diane steds meer last kreeg van doorbraakbloeidingen. Maar denk ik dat ik maar weer terug ga. Morgen dokter bellen
Oud 21-12-2006, 16:00
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-12-2006 @ 21:50 :
Als je wel aan alle andere punten van de checklist voldoet betekent dat natuurlijk ook al dat er iets aan de hand is he maar dat is meer iets voor op psych dan hier.

Je *moet* niet per se stoppen met de pil, je kunt ook accepteren dat je niet zeker weet of je nog zou menstrueren.
Sassiefje, jij krijgt als ik het me goed herinner al allerlei begeleiding, zo lang die niet vindt dat je met de pil zou moeten stoppen om te kijken of je nog menstrueert, lijkt mij dat niet nodig.
Het pilaspect is bij die begeleiders onbekend
maar ik zal morgen moed verzamelen en het daar ter sprake stellen ...
Oud 21-12-2006, 16:31
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
@ mensen die willen stoppen met pil, het kan dan een tijdje duren voordat je weer een echte menstruatie krijgt, aangezien je hele hormnoon systeem ontregeld was.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 21-12-2006, 16:35
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
Nubis schreef op 21-12-2006 @ 11:58 :
Ik heb net een nieuwe huisarts ivm verhuizing, maar zowel m'n oude als m'n nieuwe huisarts hebben nooit controles gedaan. M'n oude huisarts heeft alleen gevraagd of er bepaalde ziektes in de familie voorkwamen. M'n nieuwe huisarts heeft niks gevraagd zelfs. Naar mijn weten is ook nooit mijn bloeddruk bijv gemeten.
Hmja, mij is inderdaad al eerder opgevallen dat die controles schijnbaar niet meer zo gebruikelijk zijn. Misschien dat men vindt dat het voldoende is om te vragen of er trombose in de directe familie voorkomt. Dat je nieuwe huisarts je niet eens deze vraag gesteld heeft, vind ik slecht. Je kan de volgende keer nog eens vragen naar het risico op het ontstaan van trombose, en of het niet nodig is om een paar bloeddrukcontroles te laten uitvoeren als je graag zekerheid wil hebben.

Citaat:
Nubis schreef op 21-12-2006 @ 11:58 :
Over andere conceptiepillen: toen ik het er dus met m'n huisarts over had, zei ik dat m'n vorige huisarts inderdaad aanraadde op bijv Yasmin over te stappen. Maar m'n nieuwe huisarts zei dat het dan niet meer echt specifiek werkt tegen acne (en roos).
Dat had ik inderdaad al verwacht; ik had het in mijn vorige post namelijk ook over een tussenweg, en niet over een oplossing in de zin van dat je de negatieve effecten niet meer hebt, maar wel de positieve. Wat je kan doen is de Yasmin of een andere anticonceptiepil proberen; misschien zijn er toch nog enigzins positieve effecten te merken, zonder dat je (veel) last hebt van de negatieve.
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Oud 21-12-2006, 21:59
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Hallo, ik heb zaterdag de laatste pil van mijn laatste strip ingenomen.
Ik ben vandaag pas ongesteld geworden en dit weekend zitten er allemaal kerstbezoekjes aan te komen enzo.
Is het heel slecht als ik morgen de pil weer ga slikken?
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Oud 21-12-2006, 22:06
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Sortjuh schreef op 21-12-2006 @ 22:59 :
Hallo, ik heb zaterdag de laatste pil van mijn laatste strip ingenomen.
Ik ben vandaag pas ongesteld geworden en dit weekend zitten er allemaal kerstbezoekjes aan te komen enzo.
Is het heel slecht als ik morgen de pil weer ga slikken?
Wat versta jij onder kerstbezoekjes?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 21-12-2006, 22:07
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
DDM schreef op 21-12-2006 @ 23:06 :
Wat versta jij onder kerstbezoekjes?
Ik vind het ongemakkelijk om ongesteld te zijn als ik niet thuis ben.
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Oud 21-12-2006, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Sortjuh schreef op 21-12-2006 @ 22:59 :
Hallo, ik heb zaterdag de laatste pil van mijn laatste strip ingenomen.
Ik ben vandaag pas ongesteld geworden en dit weekend zitten er allemaal kerstbezoekjes aan te komen enzo.
Is het heel slecht als ik morgen de pil weer ga slikken?
Dan verkort je dus je stopweek met twee dagen, naar vijf? Nee, dat is niet erg, maar dan loop je wel het risico dat je menstruatie vrij lang een beetje blijft 'doorslepen'. Dan is het niet zo erg dat het lastig is met kerstbezoekjes, maar ook niet helemaal weg.
Oud 21-12-2006, 22:13
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-12-2006 @ 23:11 :
Dan verkort je dus je stopweek met twee dagen, naar vijf? Nee, dat is niet erg, maar dan loop je wel het risico dat je menstruatie vrij lang een beetje blijft 'doorslepen'. Dan is het niet zo erg dat het lastig is met kerstbezoekjes, maar ook niet helemaal weg.
Okay.


Okay, dank je!
Ik ben heel vaak laat ongesteld en als ik de pil dan weer ga slikken ben ik meestal na een dag niet meer ongesteld.
Dus ik hoop dat dat nu ook dat geval is.
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Oud 22-12-2006, 09:35
anne 111
anne 111 is offline
Even een vraagje:

Vorige week dinsdag heb ik last gekregen van buikgriep. Die Woensdagavond ben ik weer begonnen met een nieuwe pilstrip( diane 35) De dag erna ( Donderdag) heb ik om 16.00 uur overgeven, en de vrijdag erna eenmalig last gehad van dunne diarree. ( dat was ongeveer om 12.00 uur). Ik heb wel gewoon mijn pil elke dag op het goede tijdstip ingenomen. Na die vrijdag was de misselijkheid en de diarree over, maar ik hield nog wel een beetje last van mijn darmen (af en toe steken in mijn buik). Heeft dat invloed op de werking van de pil?

Ik vraag mij af of de pil nog wel gewoon veilig was op dat moment en of hij dat nu nog steeds is. Ik heb namelijk de Zondag erop wel seks gehad met mijn vriend, maar hij is niet in mij klaargekomen. Lijkt mij eigenlijk sterk dat de pil niet betrouwbaar zou zijn.

Sorry voor het misschien warrige verhaal, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat ik niet meer hoef lopen stressen.

Alvast bedankt!
Oud 22-12-2006, 10:50
Verwijderd
De pil is na maximaal 4 uur opgenomen. Als je hebt overgegeven binnen 4 uur na het slikken van de pil, heb je die dus misschien uitgebraakt. Als tussen het overgeven en het overgeven meer dan 4 uur zat, is er niets aan de hand.
Of diarree een probleem is, is niet geheel duidelijk - het Farmacotherapeutisch Kompas vindt van niet,veel huisartsen vinden van wel. Ik denk dat je er wel van uit kunt gaan dat als er meer dan 8 uur zat tussen het slikken van de pil en de diarree, je zeker kunt weten dat alles is opgenomen.
Als je de pil normaal gesproken 's avonds neemt, is hij dus nog gewoon werkzaam

Laatst gewijzigd op 22-12-2006 om 10:53.
Oud 22-12-2006, 11:17
anne 111
anne 111 is offline
Ik heb idd om 22.00 uur de pil ingenomen en de volgende dag heb ik eenmalig dunnen diaree gehad om ongeveer 12.00 uur. Daar zit dus meer dan 8 uur tussen.

In ieder geval heel erg bedankt voor je antwoord. Ik ga nu maar proberen niet meer te stressen!

Bedankt!
Oud 22-12-2006, 15:35
Verwijderd
Hoe serieus moet ik de volgende zin opvatten in de bijsluiter van mn pil:

'Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol 2/0,035 (voor leken: diane35, maar dan huismerk ) PCH is bedoeld voor meisjes en vrouwen met acné (daarvoor slik ik m dus), seborroe (vette huid) of hirsutisme (overbeharing) en is dus niet in eerste instantie bestemd voor het gebruik als "de pil" (anticonceptiepil).'

Ik ben eigenlijk wel blij met die dubbelwerking .
Oud 22-12-2006, 16:25
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik weet niet wat je bedoeld met serieus opvatten, maar die pil is, net als andere pillen, gewoon compleet veilig als anticonceptie.
Ik neem aan dat je dat bedoeld.
Je krijgt hem alleen niet voorgeschreven gewoon als anticonceptie, als je niet last hebt van één van die andere aandoeningen.
__________________
Keep on rockin'
Oud 22-12-2006, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 22-12-2006 @ 16:35 :
Hoe serieus moet ik de volgende zin opvatten in de bijsluiter van mn pil:

'Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol 2/0,035 (voor leken: diane35, maar dan huismerk ) PCH is bedoeld voor meisjes en vrouwen met acné (daarvoor slik ik m dus), seborroe (vette huid) of hirsutisme (overbeharing) en is dus niet in eerste instantie bestemd voor het gebruik als "de pil" (anticonceptiepil).'

Ik ben eigenlijk wel blij met die dubbelwerking .
Ik heb, even tellen, een jaartje of 4 de Diane pil geslikt en toch regelmatig sex gehad, maar ik ben nog steeds geen moeder Hij werkt bij mij dus voor allebei (acné en anticonceptie)de 'problemen' prima!
(kreeg alleen na 4jr last van spotting, en ben dus aan een andere pil gegaan, maar wil weer terug naar de Diane)
Oud 22-12-2006, 21:12
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Lilith schreef op 22-12-2006 @ 16:35 :
Hoe serieus moet ik de volgende zin opvatten in de bijsluiter van mn pil:

'Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol 2/0,035 (voor leken: diane35, maar dan huismerk ) PCH is bedoeld voor meisjes en vrouwen met acné (daarvoor slik ik m dus), seborroe (vette huid) of hirsutisme (overbeharing) en is dus niet in eerste instantie bestemd voor het gebruik als "de pil" (anticonceptiepil).'

Ik ben eigenlijk wel blij met die dubbelwerking .
Vanwege dat medische aspect wordt-ie ook vergoed maareh, er lopen nog geen mini coops rond dus zolang je em naar behoren slikt (iedere dag, niet meer dan 36 uur tussen) is-ie veilig als voorbehoedsmiddel (Ik ben even wetenschappelijk bewijs )
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 22-12-2006, 21:47
Verwijderd
Daarmee bedoelen ze idd alleen dat hij alleen wordt voorgeschreven als je last van acne, vette huid of overbeharing hebt, en anders niet. De anticonceptie werking ervan is net zo goed als bij andere pillen
Oud 23-12-2006, 14:09
Saarah
Saarah is offline
Hoi, ik heb enkele vraagjes. Ik slik Meliane, moest dat van belang zijn.

Ik slik normaal mijn pil rond 17u. Nu heb ik donderdag mijn laatste pil geslikt, maar dan rond 4u 's nachts, nog net binnen de limiet van 12u dus.
Normaal gezien ben ik dan ongesteld tot de laatste dag van mijn stopweek, en op de dag dat ik opnieuw moet beginnen met de pil slikken (vrijdag dus in dit geval) ben ik niet meer ongesteld. Zou het nu kunnen dat ik vrijdag tóch nog ongesteld ga zijn (omdat ik die pil zo laat heb geslikt), of is de kans daarop klein?

En ten tweede: als ik nu bv. maandag of dinsdag al begin met een nieuwe strip, word ik dan minder lang ongesteld? Of heeft dat helemaal geen invloed op mijn menstruatie?
En dan ben ik toch wél nog gewoon veilig hé?

Zijn er eigenlijk middelen om dmv de pil (zonder door te slikken dus) je menstruatie korter te maken?

Groetjes en alvast bedankt!
Oud 23-12-2006, 14:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Je kunt je stopweek wel verkorten, maar het kan zijn dat je dan toch nog gewoon net zolang ongesteld bent als je normaal bent. Je bent dan nog wel veilig. Verder is het een kwestie van proberen, ieder lijf is daar anders in.
Oud 23-12-2006, 14:21
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Bloem schreef op 23-12-2006 @ 15:13 :
Je kunt je stopweek wel verkorten, maar het kan zijn dat je dan toch nog gewoon net zolang ongesteld bent als je normaal bent. Je bent dan nog wel veilig. Verder is het een kwestie van proberen, ieder lijf is daar anders in.
Maar er is dus wel degelijk een kans dat je minder lang ongesteld wordt?
Oud 23-12-2006, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 23-12-2006 @ 15:21 :
Maar er is dus wel degelijk een kans dat je minder lang ongesteld wordt?
Ja, dat kan inderdaad heel goed, je kunt het alleen niet zeker weten
Oud 23-12-2006, 16:12
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-12-2006 @ 17:07 :
Ja, dat kan inderdaad heel goed, je kunt het alleen niet zeker weten
Oké, bedankt allebei voor jullie antwoord!

Weten jullie dit misschien nog?
Citaat:
Zou het nu kunnen dat ik vrijdag tóch nog ongesteld ga zijn (omdat ik die pil zo laat heb geslikt), of is de kans daarop klein?
Oud 23-12-2006, 17:14
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik denk dat het niet erg veel verschil maakt maar ook hier; ieder lijf is anders dus daar is weinig zinnigs over te zeggen.
Oud 23-12-2006, 22:39
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Kan je van Nuvaring een enorme vreetzak worden? Ik heb net de 1e ring erruit gehaald, en de laaste 4 dagen ben ik echt een vreetschuur. Ik krijg porties op waar ik normaal gesproken niet eens van kon dromen. Of ligt het gewoon ergens anders aan, ik was nooit zo'n eter. Dus ik sta wel een beetje te kijken van mezelf
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 23-12-2006, 22:39
T!ne
Avatar van T!ne
T!ne is offline
Ik ben vorige week woensdag met de pil begonnen. Gewoonlijk duurt mijn menstruatie maximun 7 dagen. Ik heb steeds de eerste 2 à 3 dagen felle bloedingen en erna zéér licht. Nu heb ik gemerkt dat ik zelfs vandaag nog zeer lichte bloedverlies heb. Is dit normaal (aangezien het nu al 10 dagen zijn)?
__________________
Having again my favourite dream.
Oud 23-12-2006, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 23-12-2006 @ 23:39 :
Kan je van Nuvaring een enorme vreetzak worden? Ik heb net de 1e ring erruit gehaald, en de laaste 4 dagen ben ik echt een vreetschuur. Ik krijg porties op waar ik normaal gesproken niet eens van kon dromen. Of ligt het gewoon ergens anders aan, ik was nooit zo'n eter. Dus ik sta wel een beetje te kijken van mezelf
het kan wel, maar je eetlust is sowieso de ene week meer dan de andere, bij mij kan dat ook heel sterk wisselen, dus ik denk dat het nog wat vroeg is om de nuvaring de schuld te geven
Oud 23-12-2006, 23:43
Verwijderd
Citaat:
T!ne schreef op 23-12-2006 @ 23:39 :
Ik ben vorige week woensdag met de pil begonnen. Gewoonlijk duurt mijn menstruatie maximun 7 dagen. Ik heb steeds de eerste 2 à 3 dagen felle bloedingen en erna zéér licht. Nu heb ik gemerkt dat ik zelfs vandaag nog zeer lichte bloedverlies heb. Is dit normaal (aangezien het nu al 10 dagen zijn)?
En het is je eerste pilstrip? 'Spotting' als je net begint is vrij normaal, dat kan zelfs nog de hele eerste pilstrip duren maar is dan heel licht, een inlegkruisje zou genoeg moeten zijn. Is het meer dan dat, dan kun je er eens met je huisarts over praten, maar zo niet dan is het gewoon een kwestie van wachten tot het over gaat.
Oud 24-12-2006, 15:41
T!ne
Avatar van T!ne
T!ne is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-12-2006 @ 00:43 :
En het is je eerste pilstrip? 'Spotting' als je net begint is vrij normaal, dat kan zelfs nog de hele eerste pilstrip duren maar is dan heel licht, een inlegkruisje zou genoeg moeten zijn. Is het meer dan dat, dan kun je er eens met je huisarts over praten, maar zo niet dan is het gewoon een kwestie van wachten tot het over gaat.
Ok, bedankt. Ik begon me al ongerust te maken..
__________________
Having again my favourite dream.
Oud 25-12-2006, 11:53
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-12-2006 @ 00:42 :
bij mij kan dat ook heel sterk wisselen
bij mij dus niet
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 25-12-2006, 22:09
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Ik heb even een klein vraagje,

Ik heb om 6 uur mijn pil ingenomen en om 11 uur last van diaree gehad, ik kan echter niets in de bijsluiter vinden over diaree.
Zijn de "regels" daarvoor gewoon hetzelfde als voor overgeven?

Dus is er nu niets aan de hand, of kan ik beter voor de zekerheid een extra pil innemen (kan geen kwaad, voor zover ik weet).
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Oud 26-12-2006, 00:02
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Sortjuh schreef op 25-12-2006 @ 23:09 :
Ik heb even een klein vraagje,

Ik heb om 6 uur mijn pil ingenomen en om 11 uur last van diaree gehad, ik kan echter niets in de bijsluiter vinden over diaree.
Zijn de "regels" daarvoor gewoon hetzelfde als voor overgeven?

Dus is er nu niets aan de hand, of kan ik beter voor de zekerheid een extra pil innemen (kan geen kwaad, voor zover ik weet).
Mijn bijsluiter zegt 3 à 4 uur voor zowel diarree als overgeven, maar ik zou er toch nog eentje innemen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 26-12-2006, 00:27
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
Roosje schreef op 26-12-2006 @ 01:02 :
Mijn bijsluiter zegt 3 à 4 uur voor zowel diarree als overgeven, maar ik zou er toch nog eentje innemen.
Ja dacht ook al dat dat wel slimmig zou zijn.
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Oud 26-12-2006, 11:30
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Sortjuh schreef op 26-12-2006 @ 01:27 :
Ja dacht ook al dat dat wel slimmig zou zijn.
Ach, kwaad kan het iig niet, dus wat dat betreft. (:
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 27-12-2006, 19:27
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 23-12-2006 @ 23:39 :
Kan je van Nuvaring een enorme vreetzak worden? Ik heb net de 1e ring erruit gehaald, en de laaste 4 dagen ben ik echt een vreetschuur. Ik krijg porties op waar ik normaal gesproken niet eens van kon dromen. Of ligt het gewoon ergens anders aan, ik was nooit zo'n eter. Dus ik sta wel een beetje te kijken van mezelf
Ik kreeg er geen enorme honger van nee, maar wel iets anders .
Oud 28-12-2006, 22:05
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Sorry als het al eerder vermeld staat maar ik heb even snel een vraagje over pil:

Ik moet waarschijnlijk aan de pil vanwege de menstruatiepijn die een beetje te heftig word.

Is het zo dat je van de pil altijd dikker word zo nee, welke merken hebben dat niet en welk merk zouden jullie me aanbevelen?

alvast dankjewel xxx
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Oud 28-12-2006, 22:21
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 27-12-2006 @ 20:27 :
Ik kreeg er geen enorme honger van nee, maar wel iets anders .
waddan? ik ben eigenlijk heel erg tevreden.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 28-12-2006, 22:23
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Charl0tteee schreef op 28-12-2006 @ 23:05 :
Sorry als het al eerder vermeld staat maar ik heb even snel een vraagje over pil:

Ik moet waarschijnlijk aan de pil vanwege de menstruatiepijn die een beetje te heftig word.

Is het zo dat je van de pil altijd dikker word zo nee, welke merken hebben dat niet en welk merk zouden jullie me aanbevelen?

alvast dankjewel xxx
ik beveel de nuvaring aan, weinig hormonen, erg makkelijk. Ik heb mede daarom die genomen, en mn eerste stopweek is voorbij. Ik had geen pijn, terwijl ik normaal knock out was. De bijwerkingen zijn minimaal, je kan een kilo bijkomen door meer vocht vast te houden.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 29-12-2006, 08:48
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 28-12-2006 @ 23:21 :
waddan? ik ben eigenlijk heel erg tevreden.
Ja, ik kreeg een schimmelinfectie, en niet zo'n kleintje ook . Maar ik wil het in de toekomst nog een keer uitproberen, want het idee spreekt me ontzettend aan . Nu ben ik dus aan de pil.
Oud 29-12-2006, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Charl0tteee schreef op 28-12-2006 @ 23:05 :
Is het zo dat je van de pil altijd dikker word zo nee, welke merken hebben dat niet en welk merk zouden jullie me aanbevelen?
Van de pil zelf kom je niet aan ('zeggen ze'), wel kun je er meer hongergevoel door krijgen, met als logisch gevolg dat je meer/anders gaat eten en daar kom je natuurlijk wel van aan.

Van Yasmin weet ik dat die dat effect veel minder heeft dan andere pillen, sowieso schijnt Yasmin minder bijwerkingen te hebben. Ik slik ook Yasmin (na eerst drie andere pillen geslikt te hebben) en die bevalt nog steeds erg goed.
Oud 29-12-2006, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Charl0tteee schreef op 28-12-2006 @ 23:05 :
Sorry als het al eerder vermeld staat maar ik heb even snel een vraagje over pil:

Ik moet waarschijnlijk aan de pil vanwege de menstruatiepijn die een beetje te heftig word.

Is het zo dat je van de pil altijd dikker word zo nee, welke merken hebben dat niet en welk merk zouden jullie me aanbevelen?

alvast dankjewel xxx
een vriendin van mij en ikzelf vielen er juist van af (microgynon 30) terwijl een andere juist aankwam en dr borsten 2 cups zijn gegroeid (diane 35)
Oud 29-12-2006, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Charl0tteee schreef op 28-12-2006 @ 23:05 :
Sorry als het al eerder vermeld staat maar ik heb even snel een vraagje over pil:

Ik moet waarschijnlijk aan de pil vanwege de menstruatiepijn die een beetje te heftig word.

Is het zo dat je van de pil altijd dikker word zo nee, welke merken hebben dat niet en welk merk zouden jullie me aanbevelen?

alvast dankjewel xxx
Ik slik de diane3333335, en ik ben wel aangekomen van de pikl. Ik heb meer rondingen gekregen, en ik ben wel 4 kilo aangekomen.. volgens mij ligt het eraan welke pil je neemt. Ook is het bij iedereen verschillend, mijn vriendin b.v is er niet van aangekomen..
Oud 29-12-2006, 15:10
Verwijderd
ik gebruikte al een tijdje de pil omdat ik een vriendje had.
maar ik zag daarna het nut niet van in om de pil nog door te slikken. maar nu zie ik dat het toch wel handig is, voor als er een keer iets gebeurd.
na mijn stopweek ben ik gestopt met de pil, alleen nu ben ik weer ongesteld en vroeg me af moet k hem na mijn ongesteldheid weer gaan slikken?
Oud 29-12-2006, 15:29
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het maakt niet echt uit wanneer je weer begint. Als je op de eerste dag van je menstruatie begint is je pil meteen veilig, als je op een andere dag begint duurt het afhankelijk van je pil een week tot een maand tot je beschermd bent.
Oud 29-12-2006, 20:31
Verwijderd
ok thanks
Oud 01-01-2007, 13:38
Verwijderd
Ik heb wat vragen waar ik eigenlijk nooit echt duidelijk antwoord over kan vinden. Zou fijn zijn als jullie het misschien weten.

- Klopt het dat je, als je de pil slikt en je bent zwanger, toch gewoon in de stopweek ongesteld wordt? (Omdat ik vaker heb gelezen dat het een 'neppe' ongesteldheid is).

- Hoe lang kun je de pil doorslikken/ hoe ongezond is het? (wil zelf namelijk het liefste 5 maanden niet ongesteld worden maar weet niet of dat wel zo slim is).

- Ben je in de stopweek gewoon beschermd tegen een zwangerschap?

Alvast bedankt voor de reacties .
Oud 01-01-2007, 14:47
Verwijderd
- Klopt het dat je, als je de pil slikt en je bent zwanger, toch gewoon in de stopweek ongesteld wordt? (Omdat ik vaker heb gelezen dat het een 'neppe' ongesteldheid is).
Dat komt voor, maar meestal gaat ook die 'neppe' ongesteldheid weg omdat de zwangerschapshormonen toch overheersen; als hij nog blijft is hij vaak veel minder dan normaal.

- Hoe lang kun je de pil doorslikken/ hoe ongezond is het? (wil zelf namelijk het liefste 5 maanden niet ongesteld worden maar weet niet of dat wel zo slim is).
Maakt niet uit. Artsen raden aan max. 3 maanden aan te houden, zodat je het (op tijd voor een abortus) merkt als je menstruatie uitblijft of bijna wegblijft, maar langer dan dat is niet ongezond.
Wel is het zo dat je bij doorslikken last kunt krijgen van bijwerkingen die je normaal niet hebt, zoals hoofdpijn, misselijkheid, libido-vermindering, enzovoort.

- Ben je in de stopweek gewoon beschermd tegen een zwangerschap?
Ja.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 20:46
De Kantine Nieuwsaaiers #1787
Verwijderd
500 24-02-2013 23:39
Lichaam & Gezondheid de pil en overgeven
anoniem888
4 01-03-2006 17:16
Lichaam & Gezondheid prikpil
seer of visions
2 25-09-2005 19:12
Lichaam & Gezondheid waar nieuwe strip halen?
Ireentje
3 17-05-2003 10:59
Lichaam & Gezondheid de pil
Cheetara
5 03-04-2003 19:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.