Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2007, 16:41
Verwijderd
Het kan geen kwaad om dan de pil te gaan slikken, maar het zal je cyclus ook niet op gang helpen.
Oud 06-05-2007, 16:44
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Zorgen de hormonen in de pil er dan ook voor dat m'n haar iets minder futloos wordt? Of heeft dat er niks mee te maken...
Oud 07-05-2007, 11:07
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Je krijgt natuurlijk wel wat vrouwelijke hormonen binnen, dus wie weet.
Ik ben ook de pil gaan slikken toen ik al heel lang ondergewicht had. Ik voelde me toen wel beter, mijn haar viel ook minder uit en ik werd minder plat , maar of dat door de pil komt weet ik niet. ik was toen met eten ook goed bezig

[edit]: Misschien is het een idee om hier gewoon een keer met je huisarts over te praten. Als hij dan een pil voorschrijft kan hij ook beter bepalen welke het beste voor je is.
Ik maakte destijds de fout dat niet te doen, kwam wel weer goed, maar dan heb je zo'n omweg.

Laatst gewijzigd op 07-05-2007 om 11:11.
Oud 07-05-2007, 12:30
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Dankje voor de tip
Ik was t/m augustus aan de Yasmin, die was opzich wel heel fijn. Dus misschien dat ik die weer kan gaan slikken dan.. Maja inderdaad maar even een afspraak met de huisarts gaan maken
Oud 07-05-2007, 12:54
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ik slik de pil dus door en ben bij de tweede strip, aan het eind van de tweede week. Ik heb hem twee keer te laat ingeslikt, maar wel binnen de 12 uur-marge. De ochtend dat ik hem de eerste keer te laat heb ingeslikt heb ik wel seks gehad, daarna had ik de pil ingenomen. Dit zonder condoom. Werkt de pil nu minder beschermend?
Oud 07-05-2007, 12:59
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 07-05-2007 @ 13:54 :
Ik slik de pil dus door en ben bij de tweede strip, aan het eind van de tweede week. Ik heb hem twee keer te laat ingeslikt, maar wel binnen de 12 uur-marge. De ochtend dat ik hem de eerste keer te laat heb ingeslikt heb ik wel seks gehad, daarna had ik de pil ingenomen. Dit zonder condoom. Werkt de pil nu minder beschermend?
Als het minder dan 12 uur te laat was, wordt de werking niet minder
Oud 07-05-2007, 13:01
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
In de tweede week mag je toch een pil vergeten zonder dat dit consequenties heeft ivm veilig toch?
Ik was heel stom bezig, de pil viel door het putje van de wasbak Nu heb ik een pil geslikt van een nieuwe strip, dus zit ik met een strip waar één pil uit mist. Zou ik die strip gewoon kunnen slikken en dan in week 2 eentje over kunnen slaan, zodat ik toch veilig ben?
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 07-05-2007, 13:04
Verwijderd
Je mag in de tweede week wel vergeten maar niet overslaan, als je er een vergeet moet je die de volgende dag (zodra je er aan denkt) alsnog innemen.
Wat je wel kunt doen is een pilstrip tot reservestrip verklaren, en er daar dus een uit pakken, en die strip bewaren voor gevallen zoals deze (of voor als je een keer je pil uitbraakt, of voor als je een keer vergeet om op tijd naar de apotheek te gaan, dat soort dingen).
Oud 07-05-2007, 13:05
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Okeee.. Dus je kan in principe helemaal geen pil overslaan? Ik dacht dat er één van de drie weken was dat je eentje wel kon missen? Nou ja.. Dan is dat dus m`n reservestrip
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 07-05-2007, 13:07
Verwijderd
nee in de tweede week is het wel zo dat als je <36 uur te laat bent ipv <12 uur dat ook niet erg is, maar helemaal overslaan is niet de bedoeling
Oud 07-05-2007, 13:10
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Oke dankjewel !!
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 07-05-2007, 13:12
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-05-2007 @ 13:59 :
Als het minder dan 12 uur te laat was, wordt de werking niet minder
Ook niet als het twee dagen achter elkaar is?

(Overigens ben ik wel zo slim geweest om de apotheker én de arts-assistente te bellen, en die beweerden dat het geen gevolgen heeft, maar goed)
Oud 07-05-2007, 13:14
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 07-05-2007 @ 14:12 :
Ook niet als het twee dagen achter elkaar is?

(Overigens ben ik wel zo slim geweest om de apotheker én de arts-assistente te bellen, en die beweerden dat het geen gevolgen heeft, maar goed)
nee dan ook niet. Vooral niet als zowel de apotheker als de doktersassitente zeggen van niet
Oud 07-05-2007, 13:23
deoxyribose
deoxyribose is offline
Even uit nieuwsgierigheid, moet je dan tellen vanaf de tijd dat je 'm gebruikelijk inneemt of vanaf de tijd dat je hem de vorige keer vergeten bent? Wat als je hem bijv. meerdere keren te laat inneemt, maar steeds op dezelfde tijdstip?
Oud 07-05-2007, 14:35
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik had even een vraagje..
Ik zit in de derde week van mijn pilstrip en nu wilde ik gister een pil nemen, zondag dus, en toen was de pil van zaterdag er wel uit maar die van de vrijdag ervoor zat er nog in. Die kan ik dus vergeten zijn, of ik heb vrijdag de pil van zaterdag genomen. Ik heb vorige week dinsdag gevreeën. In ieder geval, ik heb gisteravond de keus gemaakt te stoppen met de strip en mijn menstruatie af te wachten, was dat de juiste keuze?
Dank u voor uw antwoord
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 08-05-2007, 16:18
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
Ik heb ook een vraag:
Ik zit ook in de derde week en ben mijn pil maandag vergeten. Ik neem mijn pil altijd 's ochtends in en heb hem gisteren (maandag dus) 's avonds pas ingenomen. Het was ong. 2 uur later dan de 36 uurs grens. Ik heb vandaag gewoon 's ochtends mijn pil weer ingenomen, maar had ik misschien beter gelijk een stopweek in kunnen lassen? (Ik heb wel enigzins bloed verloren vandaag.)
En moet ik nu de pil nog tot volgende week maandag doorslikken omdat ik ongeveer 2 uur te laat was of kan ik na do. dag (wat de bedoeling was) mijn stopweek inlassen?

Verder heb ik za. seks gehad en is dat dan nog veilig of niet?
Oud 08-05-2007, 16:45
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb nou van de huisarts Cerazette mee gekregen. Ik heb daar even wat informatie over opgezocht en zag dit:

Citaat:
Hoe werkt het ?
Cerazette bevat slechts één vrouwelijk geslachtshormoon, het progestageen desogestrel. Daarom wordt Cerazette ook wel een minipil genoemd. Minipillen bevatten - in tegenstelling tot combinatiepillen - naast het progesta-geen geen oestrogeen hormoon. De werking van de meeste minipillen berust vooral op het feit dat ze het binnendringen van de zaadcellen in de baarmoeder voorkomen. De rijping van een eicel wordt niet altijd tegengegaan. Dit laatste is de belangrijkste werking van de combinatiepil. Cerazette verschilt van andere minipillen doordat de dosis hoog genoeg is om in de meeste gevallen wèl de rijping van een eicel te voorkomen. Cerazette is daardoor heel betrouwbaar.
Omdat Sarah hierboven ergens zei dat de minipil normaal gesproken maar voor 95% betrouwbaar is maar deze site (http://centraal.organon.nl/dynamic/p...t.asp?id=40605 (de fabrikant van de Cerazette)) zegt dat het betrouwbaar is en mijn huisarts dat ook zei toen ik ernaar vroeg, kan ik er vanuit gaan dat-ie gewoon betrouwbaar is?

Er stond overigens wel een waarschuwing bij dat deze pil wel sneller in betrouwbaarheid afneemt (je moet 'm heel stipt innemen want 3 uur kan al verschil maken in de betrouwbaarheid).
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 08-05-2007, 16:54
Verwijderd
Ja dat is het getal in de praktijk, omdat het dus zo nauw komt, sorry in theorie is hij net zo veilig als de gewone pil (zeker als je huisarts dat zegt, huisartsen weten altijd meer dan ik ).
Oud 08-05-2007, 16:55
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hehe, nou ja. Ik wilde het toch wel even zeker weten hoor. En hij is inderdaad tot ongeveer 3% minder betrouwbaar als je 'm met een verschil van 3 uur inneemt. Da's best wel veel O_o
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 09-05-2007, 07:26
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
Citaat:
handschoen schreef op 08-05-2007 @ 17:18 :
Ik heb ook een vraag:
Ik zit ook in de derde week en ben mijn pil maandag vergeten. Ik neem mijn pil altijd 's ochtends in en heb hem gisteren (maandag dus) 's avonds pas ingenomen. Het was ong. 2 uur later dan de 36 uurs grens. Ik heb vandaag gewoon 's ochtends mijn pil weer ingenomen, maar had ik misschien beter gelijk een stopweek in kunnen lassen? (Ik heb wel enigzins bloed verloren vandaag.)
En moet ik nu de pil nog tot volgende week maandag doorslikken omdat ik ongeveer 2 uur te laat was of kan ik na do. dag (wat de bedoeling was) mijn stopweek inlassen?

Verder heb ik za. seks gehad en is dat dan nog veilig of niet?
Tja, ik heb nu doorbraakbloedingen; kan ik dan na donderdag mijn stopweek inlassen of moet ik echt tot maandag wachten? Maken die 2 uur telaat (dus na ongev. 38 uur) echt heel erg uit?

En ben ik beschermd tegen zwangerschap?
Oud 09-05-2007, 09:51
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
handschoen schreef op 09-05-2007 @ 08:26 :
Tja, ik heb nu doorbraakbloedingen; kan ik dan na donderdag mijn stopweek inlassen of moet ik echt tot maandag wachten? Maken die 2 uur telaat (dus na ongev. 38 uur) echt heel erg uit?

En ben ik beschermd tegen zwangerschap?
Eigenlijk moet je nu een compleet nieuwe strip slikken. Als je had willen stoppen, had je dat gelijk na die vergeten pil moeten doen.
Ik geloof dat het ook wel kan na 7 dagen (dus inderdaad maandag), maar zou het zéker niet eerder doen.
__________________
Keep on rockin'
Oud 09-05-2007, 09:54
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 07-05-2007 @ 14:23 :
Even uit nieuwsgierigheid, moet je dan tellen vanaf de tijd dat je 'm gebruikelijk inneemt of vanaf de tijd dat je hem de vorige keer vergeten bent? Wat als je hem bijv. meerdere keren te laat inneemt, maar steeds op dezelfde tijdstip?
Vanaf de tijd van de pil ervoor.
Als jij de pil normaal 's ochtends om 8 uur neemt, en je neemt m een keertje 's avonds om 7 uur, dan mag je de volgende pil ook 's avonds om 7 uur nemen, en daarachteraan nog weer met een uitloop van 12 uur.
__________________
Keep on rockin'
Oud 09-05-2007, 12:00
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
Citaat:
Konijn schreef op 09-05-2007 @ 10:51 :
Eigenlijk moet je nu een compleet nieuwe strip slikken. Als je had willen stoppen, had je dat gelijk na die vergeten pil moeten doen.
Ik geloof dat het ook wel kan na 7 dagen (dus inderdaad maandag), maar zou het zéker niet eerder doen.
Hm, ok, dan slik ik tot en met maandag door.
Bij nader inzien had ik liever meteen die stopweek ingelast, maarja, valt nu niks meer aan te veranderen.

Dankje voor het antwoord!
Oud 09-05-2007, 22:40
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Oeps, ik zie nu dat ik een pil achterloop op m'n strip, terwijl ik zeker weet dat ik de afgelopen drie dagen 'm heb geslikt. (Ik heb er vandaag dus maar 2 geslikt..)

Nou slik ik door, dus voor zwangerschap maakt het niet uit toch?
Maar kan ik nou wel ongesteld worden of gaat dat - hopelijk - niet meer doordat ik na het vergeten wel weer heb doorgeslikt?
Oud 10-05-2007, 09:29
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-05-2007 @ 23:40 :
Oeps, ik zie nu dat ik een pil achterloop op m'n strip, terwijl ik zeker weet dat ik de afgelopen drie dagen 'm heb geslikt. (Ik heb er vandaag dus maar 2 geslikt..)

Nou slik ik door, dus voor zwangerschap maakt het niet uit toch?
Maar kan ik nou wel ongesteld worden of gaat dat - hopelijk - niet meer doordat ik na het vergeten wel weer heb doorgeslikt?
Dat ligt eraan wanneer je hem dan wel vergeten bent. Dat is dus meer dan drie dagen terug. Was dat in de eerste week? Dan maakt het wél uit voor de kans op zwangerschap.
Ongesteld worden na één pil vergeten is meestal niet het geval.
O en je had die pil niet meer extra hoeven slikken, dat heeft geen zin, tenzij je hem gelijk met de eerstvolgende na het vergeten slikt.
__________________
Keep on rockin'
Oud 10-05-2007, 16:03
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Konijn schreef op 10-05-2007 @ 10:29 :
Dat ligt eraan wanneer je hem dan wel vergeten bent. Dat is dus meer dan drie dagen terug. Was dat in de eerste week? Dan maakt het wél uit voor de kans op zwangerschap.
Ongesteld worden na één pil vergeten is meestal niet het geval.
O en je had die pil niet meer extra hoeven slikken, dat heeft geen zin, tenzij je hem gelijk met de eerstvolgende na het vergeten slikt.
Maar ik bedoel dat ik nu al m'n 2e strip slik zonder stoppauze. Dan maakt het toch niet uit wat betreft zwangerschap? (Niet dat ik niet zonder condoom seks heb. )
Of dan ook..? Het was denk ik wel in de eerste week. Want ik zit nu in m'n 2e en daar heb ik niets vergeten.
Oud 11-05-2007, 12:05
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben bij een homeopaat geweest voor vermoeidheidsklachten en die zei dat de pil best zwaar kan zijn voor je lichaam (ik gebruik microgynon).
Nou heb ik de vermoeidheid al langer dan ik de pil slik. Maar zou je in principe heel moe kunnen worden van de pil slikken?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 11-05-2007, 12:26
Verwijderd
vast een beetje een domme vraag maar ik vraag me dit al zo lang af

als ik mijn pil net voor/na een aantal vitaminepillen (multi, vitamine b en biergist) inneem, heeft dat dan invloed op de werking?
Oud 11-05-2007, 14:08
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 11-05-2007 @ 13:26 :
vast een beetje een domme vraag maar ik vraag me dit al zo lang af

als ik mijn pil net voor/na een aantal vitaminepillen (multi, vitamine b en biergist) inneem, heeft dat dan invloed op de werking?
Hangt er vanaf. Sommige pillen kun je eenvoudig met of zonder de maaltijd innemen. Sommige niet. Als het specifiek in de bijsluiter vermeld staat dat je de pil beter niet vlak voor de maaltijd of tijdens de maaltijd kan innemen kan het de werking ietsiepietsie verminderen.
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 11-05-2007, 14:26
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Binnenkort heb ik mijn stopweek, maar ik wil eigenlijk net wat later ongesteld worden.. Kan ik dan de pil bijvoorbeeld 1 dag langer doorslikken en dan een stopweek van 6 dagen houden? Want anders verandert mijn patroon (de dag waarop ik na mijn stopweek weer met de pil begin) en dat vind ik irritant.
Oud 11-05-2007, 14:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Goldfish schreef op 11-05-2007 @ 15:26 :
Binnenkort heb ik mijn stopweek, maar ik wil eigenlijk net wat later ongesteld worden.. Kan ik dan de pil bijvoorbeeld 1 dag langer doorslikken en dan een stopweek van 6 dagen houden? Want anders verandert mijn patroon (de dag waarop ik na mijn stopweek weer met de pil begin) en dat vind ik irritant.
Ja
Oud 12-05-2007, 12:56
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 10-05-2007 @ 17:03 :
Maar ik bedoel dat ik nu al m'n 2e strip slik zonder stoppauze. Dan maakt het toch niet uit wat betreft zwangerschap? (Niet dat ik niet zonder condoom seks heb. )
Of dan ook..? Het was denk ik wel in de eerste week. Want ik zit nu in m'n 2e en daar heb ik niets vergeten.
Alles van de 2e strip telt als week 3, dus dan moet je even in de bijsluiter kijken wat daar staat bij pil vergeten in week 3.

Ik geloof dat je dan kan kiezen: meteen een stopweek houden en daarna weer beginnen met een nieuwe strip, of de vergeten pil alsnog innemen, geen stopweek houden en een hele nieuwe strip erachteraan slikken.
Oud 13-05-2007, 17:30
Elaine90
Elaine90 is offline
Ik heb een vraagje,

Ik ben net begonnen met de pil en zit nu in de menstruatietijd,
maar wanneer moet ik weer beginnen met de pil slikken?
Na precies 7 dagen of wanneer het bloed stopt?
Oud 13-05-2007, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Elaine90 schreef op 13-05-2007 @ 18:30 :
Ik heb een vraagje,

Ik ben net begonnen met de pil en zit nu in de menstruatietijd,
maar wanneer moet ik weer beginnen met de pil slikken?
Na precies 7 dagen of wanneer het bloed stopt?
Na precies 7 dagen.
Bijvoorbeeld: als je op vrijdag de laatste pil van de strip hebt geslikt, dan slik je daarna zaterdag+ zondag+ maandag+ dinsdag+ woensdag+ donderdag+ vrijdag niet, een hele week dus, en dan zaterdag weer wel.
Als je per ongeluk een dag eerder begint is dat niet erg, als je een dag later begint wel.
Oud 14-05-2007, 11:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb maar weer een vraag

Een half jaar geleden ben ik geopereerd, slikte toen de pil maar door te vaak vergeten na de operatie heb ik mijn strip niet afgemaakt. Ben één keer ongesteld geworden, wilde de menstruatie erna afwachten om weer met de pil te beginnen, maar die kwam maar niet. Ben dus een half jaar niet ongesteld geweest, vanmorgen was ik ineens wel ongesteld (? Zo lijkt het iig), kan ik nu "veilig" met de pil beginnen of zou het beter zijn mijn lijf toch zelf weer even wat te laten regelen? Ik vind het eigenlijk niet zo relaxt om niet te weten wanneer ik ongesteld kan worden, de timing is nu niet verkeerd maar straks met vakanties enzo lijkt het me minder handig als het een hele tijd wegblijft en dan onverwacht weer doorkomt.
Oud 14-05-2007, 11:30
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Weet iemand waar ik prijzen van de pil kan vinden?

Vorig jaar heb ik me namelijk Rigevidon aan laten smeren door de apotheker, omdat die zogenaamd 'goedkoper' was (wat later niet zo bleek te zijn). De jaren daarvoor heb ik altijd Microgynon 30 geslikt. Nu ben ik door mijn voorraad Rigevidon heen en twijfel ik over welke pil ik zou gaan halen. Ik durf niet meer zo goed af te gaan op het advies van de apotheek, aangezien deze mij vorig jaar ook verkeerd heeft geinformeerd. Iemand die toevallig hetzelfde 'probleem' heeft gehad en misschien advies heeft?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 14-05-2007, 16:12
Verwijderd
Citaat:
justhanna schreef op 14-05-2007 @ 12:30 :
Weet iemand waar ik prijzen van de pil kan vinden?
www.fk.cvz.nl
klik bovenaan op 'bladeren volgens boek'
-> hormonen en stofwisseling -> geslachtshormonen -> anticonceptiva -> kostenoverzicht

Als op je recept microgynon staat mag je trouwens gewoon om microgynon vragen, maar sommige verzekeringen vergoeden microgynon niet en rigevidon wel, dus dat moet je dan van te voren even uitzoeken (servicenummer van je verzekering bellen).
Oud 14-05-2007, 16:26
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Dankje
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 14-05-2007, 17:30
Dzjun
Dzjun is offline
Heb een vraagje

Ben 25 april met mijn nieuwe pilstrip begonnen.. Nu was ik afgelopen weekend (vrijdag-zondag) bij mijn ouders en ben ik de pil vergeten... Drie dagen lang dus.. Toen ben ik zondag ongesteld geworden.. Wat moet ik nu doen? Gewoon een stopweek inlassen en hierna weer opnieuw met een strip beginnen (maar dan ligt mijn hele lichamelijk schema in de war?)? Of terwijl ik ongesteld ben toch nu vandaag weer beginnen met de pil te slikken (maar hoe moet dat dan verder?)?
Ik denk het eerste, in ieder geval, dat doe ik nu... Maar ben ik dan na de stopweek wel weer gewoon beschermd of niet?
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Oud 14-05-2007, 19:49
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Het was precies in de derde week, dus dan is het gewoon veilig om vervroegd een stopweek te houden.
Denk er wel aan dat je de stopweek wel gewoon 7 dagen (of eventueel minder) houdt. Dus vrijdag weer beginnen, omdat je donderdag de laatste hebt geslikt.
__________________
Keep on rockin'
Oud 14-05-2007, 22:06
Verwijderd
Een vriendin van me gebruikt sinds paar maanden een nieuwe pil. Volgens mij de Yasmin, of in ieder geval zoiets.
Maar ze is nu binnen 2/3 maanden heel erg mager geworden. Ze zegt dat ze sinds die pil geen eetlust meer heeft, maar nog wel gewoon eet. Alleen minder tussendoortjes enzo.

Maar ik kan me niet voorstellen dat je zo erg af kan vallen van alleen wat minder eten.

Heeft die pil zelf hierop ook invloed? Behoort dit tot de bijwerkingen van de eerste maanden en gaat het daarna weer over? Dit zegt ze zelf namelijk, maar mij lijkt dat nogal onzin.

Is hier iets over bekend, dat het gevaarlijk kan zijn ofzo?

Laatst gewijzigd op 14-05-2007 om 22:08.
Oud 14-05-2007, 22:12
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 14-05-2007 @ 23:06 :
Een vriendin van me gebruikt sinds paar maanden een nieuwe pil. Volgens mij de Yasmin, of in ieder geval zoiets.
Maar ze is nu binnen 2/3 maanden heel erg mager geworden. Ze zegt dat ze sinds die pil geen eetlust meer heeft, maar nog wel gewoon eet. Alleen minder tussendoortjes enzo.

Maar ik kan me niet voorstellen dat je zo erg af kan vallen van alleen wat minder eten.

Heeft die pil zelf hierop ook invloed? Behoort dit tot de bijwerkingen van de eerste maanden en gaat het daarna weer over? Dit zegt ze zelf namelijk, maar mij lijkt dat nogal onzin.

Is hier iets over bekend, dat het gevaarlijk kan zijn ofzo?
In 2-3 maanden tijd kan je wel degelijk snel afvallen bij verminderde intake. Bij afvallen en pilgebruik moet je altijd opletten dat het niet komt door de bijwerkingen op het maagdarmstelsel. Dit is meestal makkelijk vast te stellen omdat patienten dan klagen over vol govoel en misselijkheid. Waar je altijd aan moet denken is dat ook een depressie een bijwerking van de pil is. En ook dit kan gepaard gaan met verminderde eetlust en dus afvallen (deze depressie hoeft de patient zelf niet altijd meteen op te merken).


Edit: Daarnaast kunnen het ook 2 entiteiten zijn en hoeft het dus niets met elkaar te maken te hebben. Dus het afvallen is dan een aparte entiteit met een onderliggend lichamelijk danwel psychisch lijden.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"

Laatst gewijzigd op 14-05-2007 om 22:15.
Oud 15-05-2007, 07:15
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Wat is de overeenkomst en het verschil tussen de normale menstruatiecyclus en de "pil-cyclus"?
__________________
Oud 15-05-2007, 08:33
bagel
Avatar van bagel
bagel is offline
ik heb (alweer) een vraag...

ik ben nu klaar met mn eerste pilstrik (vrijdag eigenlijk al) alleen ben nog steeds niet denderend ongesteld.. gister voor het eerst een tampon gebruikt.. ik heb wel de pil elke dag om ongevere hetzelfde tijdstip geslikt en geen 1x gemist.. weet iemmand hoe het kan dat mijn ongesteldheid niet echt zoden zet? is het doordat het de eerste keer is of is er iets fout gegaan? wel heb ik ook de hele maand last gehad van spotting..

oja.. en meot ik wel gewoon na 5 (of 7) dagen weer met de pil beginnen?
Oud 15-05-2007, 08:40
maarkjt
maarkjt is offline
ik heb de pil een aantal keren doorgeslikt.
Nu heb ik een doorbraakbloeding maar ik slik de pil wel door (deze strip is nog niet af namelijk). Volgende week is mijn eigenlijke stopweek en zou ik dus ongesteld worden. Ik kan dan toch wel gewoon mijn stopweek door laten gaan? Of is doorslikken veiliger?

En als ik deze week op donderdag mijn laatste pil van de strip neem, moet ik m volgende week op vrijdag weer beginnen te slikken toch?

Laatst gewijzigd op 15-05-2007 om 08:42.
Oud 15-05-2007, 09:16
Anika
Citaat:
maarkjt schreef op 15-05-2007 @ 09:40 :
ik heb de pil een aantal keren doorgeslikt.
Nu heb ik een doorbraakbloeding maar ik slik de pil wel door (deze strip is nog niet af namelijk). Volgende week is mijn eigenlijke stopweek en zou ik dus ongesteld worden. Ik kan dan toch wel gewoon mijn stopweek door laten gaan? Of is doorslikken veiliger?

En als ik deze week op donderdag mijn laatste pil van de strip neem, moet ik m volgende week op vrijdag weer beginnen te slikken toch?
Ja, je kunt je stopweek gewoon door laten gaan, daar heeft een doorbraakbloeding helemaal niks mee te maken.
En inderdaad, als je op donderdag je laatste pil neemt moet je de volgende week op vrijdag weer beginnen.
Oud 15-05-2007, 09:20
Anika
Citaat:
bagel schreef op 15-05-2007 @ 09:33 :
ik heb (alweer) een vraag...

ik ben nu klaar met mn eerste pilstrik (vrijdag eigenlijk al) alleen ben nog steeds niet denderend ongesteld.. gister voor het eerst een tampon gebruikt.. ik heb wel de pil elke dag om ongevere hetzelfde tijdstip geslikt en geen 1x gemist.. weet iemmand hoe het kan dat mijn ongesteldheid niet echt zoden zet? is het doordat het de eerste keer is of is er iets fout gegaan? wel heb ik ook de hele maand last gehad van spotting..

oja.. en meot ik wel gewoon na 5 (of 7) dagen weer met de pil beginnen?
Het duurt altijd een paar dagen voordat je ongesteld wordt, daar is dus niks raars aan. Ook is je menstruatie vaak veel lichter als je de pil slikt.
Als je vrijdag je laatste pil hebt genomen moet je er de volgende week op zaterdag weer mee beginnen. Eerder mag ook, later niet.
Oud 15-05-2007, 09:34
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Vraagje. In mijn eerste week ben ik een pil vergeten, en wel seks gehad, maar maar heel even zonder condoom. Niet 100% veilig dus. Nu moet ik nog twee pillen van de strip slikken en ik ben opeens heel zenuwachtig dat het mis is gegaan. Ik wil graag zo snel mogelijk duidelijkheid en nu al stoppen om te kijken of ik ongesteld word. Kan dat, of kan ik het beste gewoon de strip afmaken om het niet nog ingewikkelder te maken voor mijn lichaam?
__________________
coffee and tv
Oud 15-05-2007, 09:53
Verwijderd
Ook even een vraag; maakt het nog uit als je eigelijk bijna altijd de stopweek met 1 of 2 dagen inkort? Merk dat ik dat nogal vaak doe namelijk
Oud 15-05-2007, 10:02
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
maarkjt schreef op 15-05-2007 @ 09:40 :
ik heb de pil een aantal keren doorgeslikt.
Nu heb ik een doorbraakbloeding maar ik slik de pil wel door (deze strip is nog niet af namelijk). Volgende week is mijn eigenlijke stopweek en zou ik dus ongesteld worden. Ik kan dan toch wel gewoon mijn stopweek door laten gaan? Of is doorslikken veiliger?

En als ik deze week op donderdag mijn laatste pil van de strip neem, moet ik m volgende week op vrijdag weer beginnen te slikken toch?
Zoals Anika al zei kun je de stopweek prima door laten gaan.
Als je de doorbraakbloeding zat bent, kun je op elk moment dat je wil al stoppen. Dan zet het door in ongesteldheid.
Je hebt namelijk geen echte 'stopweek' meer als je de pil doorslikt. Dan kun je op elk moment stoppen en hoef je niet per se een strip helemaal af te maken.
__________________
Keep on rockin'
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35
Liefde & Relatie Zwangerschap, defenitieve stap in relatie ?
Zottuh
66 10-09-2004 17:00
Lichaam & Gezondheid Ja, de afspraak staat definitief genoteerd!
*Cayenne*
218 24-06-2004 07:20
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #7
Verwijderd
500 20-05-2004 18:38
Lichaam & Gezondheid de pil
een meiske
2 18-05-2004 14:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.